quote:De Zeeuw teleurgesteld door wissel: 'Daar was ik niet blij mee'
Vrijdag, 17 september 2010 om 08:10Demy de Zeeuw is ongelukkig met zijn wissel van afgelopen woensdag tegen Real Madrid. De middenvelder droeg in het Santiago Bernabéu de aanvoerdersband om zijn arm, maar werd halverwege de tweede helft naar de kant gehaald en kon zijn band inleveren bij Andre Ooijer. De Zeeuw was daar erg teleurgesteld over.
Hoewel de international moest toegeven dat hij geen grootse wedstrijd speelde, vond De Zeeuw niet dat hij het verdiende om gewisseld te worden. “Daar was ik niet blij mee”, gaf de middenvelder toe in De Telegraaf. “Ik speelde niet goed, maar heb de eerste helft misschien vijf ballen gehad.” Ajax verloor uiteindelijk met 2-0.
De nederlaag en dan vooral de manier waarop Ajax zich naar de slachtbank liet leiden, stelden Ooijer teleur. “Wij zijn Ajax, een ploeg die altijd wil winnen, ook in Bernabéu. Dus kwamen we van een koude kermis thuis. Maar eerlijk is eerlijk. Deze wedstrijd kun je verliezen.” De Amsterdammer richtte zich kort na het duel alweer op de klassieker Feyenoord-Ajax, die zondag op het programma staat: “De knop moet om.”
Natuurlijk heeft hij dat niet door, want als hij slecht speelt komt dat doordat zijn teammaten vreemd gaan met zijn vriendin, zijn moeder ziek is, hij een ontsteking heeft in zijn gebit, er iets met Sno is gebeurt of als hij nog last heeft van de naweeën van een trap op zijn gezicht.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:37 schreef El_Bassie het volgende:
http://ajax.nieuwslog.nl/(...)blij_met_wissel.html
Mijn onvrede ten opzichte van De Zeeuw groeit. Hij zal toch zelf ook wel doorhebben dat hij de slechtste man op het veld was? Bovendien heeft hij het louter over balbezit, terwijl hij zowel met bal, maar vóóral zonder bal dramatisch was. Nog nooit een speler op dit niveau gezien met zo'n ongelofelijk gebrek aan fysiek.
hebben we doorquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het was een knipoog naar Jantje V. en de aankomende wedstrijd
Mardrid heeft een can of whoopass geopend op Ajax. en De Zeeuw mag van mij voor een half jaartje met 2de elftal meehobbelen, slappe zakquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:59 schreef peaceman het volgende:
Die zogenaamde k*tmadrilenen hebben ons aller Ajax wel van de mat gespeeld. Snap best dat je daarover gefrustreerd bent, maar waarom kun je niet gewoon een normale TT maken dan?
Als Jol Anita erin zet.... kan je voorbereiden wat je wiltquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:01 schreef j0rdiiii het volgende:
Madrid thuis gaan ze wel beter voor voorbereiden, ze weten nu wat ze te wachten staat.
Want Anita was de schuld dat Ajax totaal werd overlopen?quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:02 schreef Rated_RKO het volgende:
[..]
Als Jol Anita erin zet.... kan je voorbereiden wat je wilt
Als je Anita inzet weten hun gelijk al welke kant ze op moeten spelen, de kant van de midget van Ajaxquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:05 schreef peaceman het volgende:
[..]
Want Anita was de schuld dat Ajax totaal werd overlopen?![]()
Volgens mij is het wel zo'n beetje de meest bekritiseerde ajacied hier... Feit is gewoon dat we niet beter hebben voor die positie (daarbij heeft ie het vorig jaar prima gedaan)
Volgens mij...maar goed ik heb een bril, dus misschien ligt het aan mijn ogen, kwamen ze van alle kanten richting Stekelenburg...quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:06 schreef Rated_RKO het volgende:
[..]
Als je Anita inzet weten hun gelijk al welke kant ze op moeten spelen, de kant van de midget van Ajax
Hij is gewoon niet goed genoeg voor de CL, Ajax heeft daar ook eigenlijk niks te zoeken. Maarja geld enzo..quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:05 schreef peaceman het volgende:
[..]
Want Anita was de schuld dat Ajax totaal werd overlopen?![]()
Volgens mij is het wel zo'n beetje de meest bekritiseerde ajacied hier... Feit is gewoon dat we niet beter hebben voor die positie (daarbij heeft ie het vorig jaar prima gedaan)
Van der Wiel komt altijd op en als je dan gelijk de bal verliest op het middenveld heb je een probleem. Zo stond Ronaldo de hele tijd vrij .quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
Volgens mij...maar goed ik heb een bril, dus misschien ligt het aan mijn ogen, kwamen ze van alle kanten richting Stekelenburg...
Dus wat maakt Anita in deze dan slechter dan v/d Wiel?quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:10 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Van der Wiel komt altijd op en als je dan gelijk de bal verliest op het middenveld heb je een probleem. Zo stond Ronaldo de hele tijd vrij .
Heb je die actie gezien waar die een schouderduw inzet en zelf neer gaat en die di Maria zo doorloopt? Hij is voor dit niveau te slap/kleinquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:12 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dus wat maakt Anita in deze dan slechter dan v/d Wiel?
Tja ik heb hem ook wel eens tegen Fiorentina zien spelen dat ie prima overeind bleef (ook fysiek), dus of deze ene wedstrijd nu graadmeter is?quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:13 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Heb je die actie gezien waar die een schouderduw inzet en zelf neer gaat en die di Maria zo doorloopt? Hij is voor dit niveau te slap/klein
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was geen aanval op Feyenoord, ze vroegen hem of Ajax klaar was voor Feyenoord of de knop was omgedraaid.quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
Stekelenburg beweert nu op VI.nl dat Feyenoord geen Real Madrid is...![]()
Nee, en Ajax ook niet!! Dat is wel gebleken.
Goed opgemerktquote:Op vrijdag 17 september 2010 16:22 schreef Vjenne12345 het volgende:
Volgende week Twente uit, gaat enorm belangrijk worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:34 schreef Robar het volgende:
[..]
Goed opgemerktIk dacht ik meld het even, troll.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze moeten weer even wat laten zien na Real, dus niet stoppen na 2-0, verpletter zequote:Op vrijdag 17 september 2010 17:36 schreef IceCreamm het volgende:
We gaan over ze heen in een half lege badkuip!
Met 0-2 ben ik ook tevreden, denk dat het niet weer op doelsaldo gaat aankomen na het grote 2007 trauma. Het gaat om de 3 punten.quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:44 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ze moeten weer even wat laten zien na Real, dus niet stoppen na 2-0, verpletter ze
quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:45 schreef BobW het volgende:
www.ajax.nl
Ajax over op kunstgraswat een manier van reclame makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nja gewoon zijn hele uitstraling en PSV-zijn. De enigen die enige sympathie bij mij kunnen opwekken bij PSV zijn misschien Berg en Lens. De rest zou ik stuk voor stuk niet bij Ajax willen zien.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:33 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vooral, wat is er mis met Simons?
Dat je als Ajacied een hekel hebt een Afellay kan ik me voorstellen, maar Timmy Simons?
En dat is 4 teveel. Charisteas speelde ook vaak redelijk bij Feyenoord, toch was er geen supporter daar - terecht - blij mee dat hij kwam.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:33 schreef glenncorvers het volgende:
[..]
Ooijer heeft dit seizoen pas 4 wedstrijden gespeeld in het eerste van ajax?
Nja ook zijn uitstraling en altijd huilerige kop staat me niet aan. Ik vond 'm enorm goed spelen dinsdag, toch zou ik 'm niet 1,2,3 bij Ajax willen zien.quote:
Ruiz welquote:Op vrijdag 17 september 2010 19:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Messi? Dat is toch geen echte Ajacied!
Of Scholes of Giggs, maar die kans is 0,0.quote:Op vrijdag 17 september 2010 19:29 schreef kalinhos het volgende:
Nja goed laatmaar. Waarschijnlijk zouden jullie het ook niet raar vinden als Liverpool fans gek worden van woede als bv. Neville of Rooney bij hun komt voetballen
Ideale Ajax opstelling:quote:
Het wordt gewaardeerdquote:Op vrijdag 17 september 2010 16:59 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ik dacht ik meld het even, troll.
Geen Drogba en Toure, misselijke mannetjes.quote:Op vrijdag 17 september 2010 19:37 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ideale Ajax opstelling:
-----------Steek-------
Maicon--Puyol---Terry---Evra
------------Toure------
------------Xavi--------
----Messi----------Ronaldo----
-------Rooney----Drogba
Ik ben tegen het haat-cultuurtje rondom het voetbal.quote:Op vrijdag 17 september 2010 19:29 schreef kalinhos het volgende:
Nja goed laatmaar. Waarschijnlijk zouden jullie het ook niet raar vinden als Liverpool fans gek worden van woede als bv. Neville of Rooney bij hun komt voetballen
Toen stond Anita verdedigend middenvelder.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja ik heb hem ook wel eens tegen Fiorentina zien spelen dat ie prima overeind bleef (ook fysiek), dus of deze ene wedstrijd nu graadmeter is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 6 maart 2012 20:18 schreef Arcadia het volgende:
... de gouden autist gaat naar Schpast.
Op vrijdag 21 september 2012 23:31 schreef tralalala het volgende:
quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:28 schreef Schpast het volgende:
Dachten de Ajacieden hier dan werkelijk te kunnen winnen? Ik wist wel beter.Natuurlijk dacht er niemand dat Ajax ging winnen. Maar er zit een verschil in het soort verliezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#FreeHat
Dat cultuurtje hoort er juist bij. En er zit een WEZENLIJK verschil in het niet willen hebben van bepaalde spelers in je clubkleuren en het mekaar de hersens inslaan en rellen met politie & me. Een enorm verschil zit daar tussen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik ben tegen het haat-cultuurtje rondom het voetbal.
Daardoor is bijvoorbeeld vorig jaar ook de bekerfinale om zeep geholpen.
Dat we geen kampioen zijn geworden lag niet aan Ruiz maar aan Ajax zelf. >> Niet goed genoeg op het moment dat het er op aan kwam.
Rond de bekerfinale is er niet geslagen. De dreigementen over en weer waren al voldoende om alle alarmbellen bij de overheid en de clubs te doen afgaan. En terecht. Eerst maar weer een vijf jaar respect voor elkaar tonen voordat er een nieuwe poging gewaagd kan worden.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:50 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat cultuurtje hoort er juist bij. En er zit een WEZENLIJK verschil in het niet willen hebben van bepaalde spelers in je clubkleuren en het mekaar de hersens inslaan en rellen met politie & me. Een enorm verschil zit daar tussen.
Het moment dat het er op aan kwam was niet de laatste wedstrijd. Toen kwam het er voor FC Twente op aan, en die waren op dat moment goed genoeg. Voor Ajax kwam het er daarvoor op aan, toen het zoals gewoonlijk door pure lamlendigheid de punten verspeelde die het op het eind weer net tekort kwam.quote:Dat laatste is onzin trouwens. Als je, theoretisch dan, nog kampioen kunt worden in de 90e minuut van de laatste speelronde en je wordt het niet is het niet zo dat je "niet goed genoeg was op het moment dat het erop aankwam" Zoiets zeg je als je na 28 speelronden 19 punten achter staat op de nr 1. Dán ben je niet goed genoeg. Als Ajax die laatste speelronde nog nr.1 was geworden was dat ook terecht geweest. Net als Twente dat toen was.
Er is de laatste 5 jaar praktisch niets gebeurd. Wat me zo nog bijstaat is die trein bij Nieuwerkerk aan de IJssel maar dat is al tijdje terug. Spreekkoren en gezang horen bij een klassieker.quote:Op zaterdag 18 september 2010 13:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Rond de bekerfinale is er niet geslagen. De dreigementen over en weer waren al voldoende om alle alarmbellen bij de overheid en de clubs te doen afgaan. En terecht. Eerst maar weer een vijf jaar respect voor elkaar tonen voordat er een nieuwe poging gewaagd kan worden.
[..]
mijn punt is dat het zó dicht bij elkaar zat dat het niet echt zinnig is om te stellen dat Ajax het terecht of niet terecht niet geworden is. Stel Nac maakt die gelijkmaker en Ajax wordt kampioen. Heeft Ajax het dan opeens in die wedstrijden niet meer laten liggen? Ajax heeft het meeste punten aantal gehaald in járen, meer goals gescoord dan seizoenen ervoor.quote:Het moment dat het er op aan kwam was niet de laatste wedstrijd. Toen kwam het er voor FC Twente op aan, en die waren op dat moment goed genoeg. Voor Ajax kwam het er daarvoor op aan, toen het zoals gewoonlijk door pure lamlendigheid de punten verspeelde die het op het eind weer net tekort kwam.
Ik denk dat Luis erg scherp zal zijn en aangezien ik van 010 ook niet al teveel verwacht denk ik niet dat we het weg gaan geven.quote:
Ach, ik maak me vrijwel bij elke wedstrijd zorgen. Ajax kan overal met 6-0 winnen maar ook heel lullig gelijk spelen met 0-0 ofzo. De tijd dat je overal 3 punten pakt is helaas al lang geweest.quote:
waar haal je dat vandaan?quote:Op zondag 19 september 2010 11:23 schreef ajacied4lf het volgende:
De Zeeuw en Emanuelson op de bank ..
Eredivisie Live ..quote:
Wordt tijd dat Sulejmani een kans krijgt ..quote:Op zondag 19 september 2010 11:53 schreef ShaoliN het volgende:
Wissel van de Zeeuw is goed. Tegen een b team als feijenoord kun je maar beter aanvallend spelen. Furby had ik wel opgesteld
Zo iets, maar hij speelt nog slechter dan Sulejmaniquote:Op zondag 19 september 2010 12:04 schreef j0rdiiii het volgende:
Ik weet het niet met de Zeeuw, die zit echt in een dipje of niet
En lindgren doet het goedquote:Op zondag 19 september 2010 12:06 schreef Urquhart het volgende:
Eindelijk wordt De Zeeuw er eens uitgehaald
Heb jij dezelfde wedstrijd gezien? Feijenoord scoort dankzij een overtreding en mag 2x de paal bedanken. Nette gecontroleerde overwinning die buiten eigen macht nog even spannend werd.quote:Op zondag 19 september 2010 14:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
We mogen in onze handjes knijpen met deze uitslag,wat een matige vertoning en wat slecht dat ze verzuimden na de 0-2 de score uit te breiden. De Jong was wederom waardeloos.
Na 65 minuten spelen was het Feyenoord die alle kansen kreeg. Kwamen ook ontzettend goed wegquote:Op zondag 19 september 2010 14:30 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Heb jij dezelfde wedstrijd gezien? Feijenoord scoort dankzij een overtreding en mag 2x de paal bedanken. Nette gecontroleerde overwinning die buiten eigen macht nog even spannend werd.
Goed weg? ik heb geen 1 100% kans gezienquote:Op zondag 19 september 2010 14:32 schreef msnk het volgende:
[..]
Na 65 minuten spelen was het Feyenoord die alle kansen kreeg. Kwamen ook ontzettend goed weg
quote:Op zondag 19 september 2010 14:33 schreef mash_ het volgende:
[..]
Goed weg? ik heb geen 1 100% kans gezien
waren halve kansjes ..quote:Op zondag 19 september 2010 14:32 schreef msnk het volgende:
[..]
Na 65 minuten spelen was het Feyenoord die alle kansen kreeg. Kwamen ook ontzettend goed weg
Gecontroleerde overwinning?quote:Op zondag 19 september 2010 14:30 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Heb jij dezelfde wedstrijd gezien? Feijenoord scoort dankzij een overtreding en mag 2x de paal bedanken. Nette gecontroleerde overwinning die buiten eigen macht nog even spannend werd.
Gaf bijna een penalty weg?quote:Op zondag 19 september 2010 14:37 schreef msnk het volgende:
[..]
![]()
Feyenoord zette immense druk. Alderweireld gaf nog bijna een penalty weg. Dat het dus niet tot een 100% kans leidde is slordigheid en geluk.
En juist daarom kwamen we goed weg. Snap je het nu? Als je zo vaak voorlangs schiet of tegen de paal wegens nalatigheid (want dat was het gewoon) mag je echt van geluk spreken dat er niet nog een bal in het Ajax doel belandt.quote:
Blijkbaar kijk jij wedstrijden toch ff anders dan ikquote:Op zondag 19 september 2010 14:30 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
dit heb ik ook gezienquote:Op zondag 19 september 2010 14:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Blijkbaar kijk jij wedstrijden toch ff anders dan ikIk heb een angstig Ajax gezien dat na de 0-2 eventjes de bovenhand had en daarna alle controle verloor.
quote:Op zondag 19 september 2010 14:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Blijkbaar kijk jij wedstrijden toch ff anders dan ikIk heb een angstig Ajax gezien dat na de 0-2 eventjes de bovenhand had en daarna alle controle verloor.
Aan 't einde na de actie van Suarez, Mounir wil het weer 's mooi afmaken. Knal 'm er dan gewoon hard in, in het ergste geval komt de bal het stadion uit of schiet je iemands hoofd eraf. Boeiend.quote:Op zondag 19 september 2010 14:42 schreef Saekerhett het volgende:
Bovendien, als je twee keer op de paal schiet, is dat niet buiten je eigen macht. Dan mik je gewoon niet goed genoeg, klaar.
Mooi afmaken?quote:Op zondag 19 september 2010 14:46 schreef msnk het volgende:
[..]
Aan 't einde na de actie van Suarez, Mounir wil het weer 's mooi afmaken. Knal 'm er dan gewoon hard in, in het ergste geval komt de bal het stadion uit of schiet je iemands hoofd eraf. Boeiend.
Maar ach, blij met 3 punten uit Rotterdam.
Als je een tegengoal krijgt uit een overtreding (Steek vastgegrepen bij het uitkomen) dan ligt dat wel buiten je macht. Zonder die onterecht toegekende tegengoal was het niet meer spannend geworden en had je Feijenoord in het slot nog op een paar goals gezet omdat ze d'r niet meer in geloofden.quote:Op zondag 19 september 2010 14:42 schreef Saekerhett het volgende:
Bovendien, als je twee keer op de paal schiet, is dat niet buiten je eigen macht. Dan mik je gewoon niet goed genoeg, klaar.
Dat bovenal! Vorig jaar was de uitwedstrijd een gelijkspel toch? +2 ten opzichte van vorig jaar dus!quote:
Gelijkspel door een verkeerde terugspeelbal van Emanuelson > Wijnaldum maakt het af.quote:Op zondag 19 september 2010 15:00 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat bovenal! Vorig jaar was de uitwedstrijd een gelijkspel toch? +2 ten opzichte van vorig jaar dus!
Niveau was van beide kanten gewoon heel slecht. 2 ballen op de palen en veel meer echte kansen dan Feyenoord, verdiende 3 punten.quote:Op zondag 19 september 2010 15:01 schreef Devz het volgende:
Onnodig spannend gehouden, Ajax had het al veel eerder moeten beslissen en die tegengoal kon je zien aankomen. In het begin van de wedstrijd bij vlagen aardig gespeeld, daarna zakte het niveau behoorlijk. Maar goed, drie punten mee naar huis en daar ging het om.
kenneth een kans geven?quote:Op zondag 19 september 2010 15:03 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Niveau was van beide kanten gewoon heel slecht. 2 ballen op de palen en veel meer echte kansen dan Feyenoord, verdiende 3 punten.
EDIT: Tyton snel binnen halen voordat PSV het doet? Steek is straks niet meer te houden...
Feyenoord was wel beter toenquote:Op zondag 19 september 2010 15:01 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Gelijkspel door een verkeerde terugspeelbal van Emanuelson > Wijnaldum maakt het af.
quote:Op zondag 19 september 2010 16:30 schreef dnzl het volgende:
Allejezus! Onze Jari kan het nog steeds, check deze goal van gister:
Insane!
Insane!
Insane!
Ook dat is inmiddels goed uitgepaktquote:
Arme Jari, hij speelt daar voor 2 man en een hondekop zijn wedstrijdjesquote:Op zondag 19 september 2010 16:30 schreef dnzl het volgende:
Insane!
Ja, domme overtreding ook welquote:Op zondag 19 september 2010 17:17 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Twente wint wel, heracles met 10 man
Ongelovelijkquote:Op zondag 19 september 2010 16:30 schreef dnzl het volgende:
Insane!
haha 0-0!quote:Op zondag 19 september 2010 17:17 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Twente wint wel, heracles met 10 man
Als als alsquote:Op zondag 19 september 2010 18:35 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Dit is ook goed voor volgende week, twente kan nu niet meer boven ons staan als ze van ons winnen dus zullen ze net iets minder gemotiveerd zijn. Alleen jammer dat we uit spelen
Als wij winnen en psv - groningen wordt gelijkspel staan we op 5 punten
"We" moeten winnen en "ze" moeten beter spelen.quote:Op zondag 19 september 2010 18:36 schreef j0rdiiii het volgende:
Twente moeten we ook gewoon winnen, moeten ze wel beter dan vandaag spelen
Zo goed jochie?quote:Op zondag 19 september 2010 18:40 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
"We" moeten winnen en "ze" moeten beter spelen.
Ja, want wij hebben wel het clubgevoel. Maar wij moeten zelf niet spelen. dus "ze" spelen voor onsquote:Op zondag 19 september 2010 18:40 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
"We" moeten winnen en "ze" moeten beter spelen.
Optimistisch blijven hé!quote:
Op 4 punten zeker niet opgelet tijdens de rekenlessen.quote:Op zondag 19 september 2010 18:35 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Dit is ook goed voor volgende week, twente kan nu niet meer boven ons staan als ze van ons winnen dus zullen ze net iets minder gemotiveerd zijn. Alleen jammer dat we uit spelen
Als wij winnen en psv - groningen wordt gelijkspel staan we op 5 punten
quote:Op zondag 19 september 2010 20:12 schreef HaagsPietje het volgende:
jammer dat feyenoord er niet nog eentje inschoot...tegen dit ajax had dat makkelijk gekund...ze hadden gewoon de hele wedstrijd moeten spelen zoals in de laatste 15 minuten, zonder gene en alle schroom van zich af gooiend knallen....maar ja....
overigens had ik die el ahmadi GELIJK gewisseld....wat een mafkees is dat zeg, in de samenvatting zag het het niet maar na die foute actie waarin ie bijna de bal verspeelde deed ie het precies opnieuw, wilde achter zn standbeen een kunstje doen terwijl ie dat balletje zo kon terugleggen....ontstond bijna een 100% kans door....malloot....
net als die vd wiel......als je het over agressie onder de supporters en voorbeeldfunctie etc hebt......![]()
enge mannetjes zijn het bij dat ajax......en dat nadat ze 4 dagen eerder met het schaamrood op de kaken bernabeu als kleine jongetjes moesten verlaten hahaha, daar had ie niet zo'n grote mond die vd wiel.......echt, precies het verschil tussen een ware topsporter en prof en voetballers in de kantlijn, wat een sukkel
En jij niet bij nederlands. "kuch" Interpunctie"kuch"quote:Op zondag 19 september 2010 20:12 schreef heloef het volgende:
[..]
Op 4 punten zeker niet opgelet tijdens de rekenlessen.
Ach, dat arme jongetje haat Ajax meer dan de liefde die hij heeft voor zijn eigen clubquote:
Haagsepietje is echt een koning!quote:
quote:Op zondag 19 september 2010 20:26 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Haagsepietje is echt een koning!![]()
Die man Dat knulletje is zo heerlijk dom. Hij weet overwinningen van Ajax altijd nog mooier te maken.
Doe ik, maar ook realistischquote:Op zondag 19 september 2010 18:56 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ja, want wij hebben wel het clubgevoel. Maar wij moeten zelf niet spelen. dus "ze" spelen voor ons
[..]
Optimistisch blijven hé!
Het gaat natuurlijk om de essentie van dit rauwe stukje proza.quote:Op zondag 19 september 2010 23:31 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Hij moet de volgende keer even hoofdletters en komma's gebruiken, en minder punten.
quote:Je kunt er lang en breed over praten, maar dit is gewoon een terechte nederlaag. We hoeven er ook niet al te moeilijk over te doen, je speelt tegen een team dat 1 speler (Suarez) heeft, die al meer waard is dan onze hele selectie bij elkaar. Natuurlijk is het extra pijnlijk om van de aartsrivaal te verliezen en eigenlijk 75 minuten de mindere te zijn, maar als we realistisch zijn moeten we ons eerder richten op het winnen van wedstrijden tegen clubs als VVV, NEC, Willem II en ADO. Wat verwachten we nu eigenlijk van deze selectie, waarbij Vlaar eigenlijk onze topspeler is en een van de weinige internationals? Bij 020 staan bijna alleen maar internationals in het team. Waar ik me op dit moment zorgen om maak is niet deze nederlaag (was toch wel te verwachten), maar het feit dat Vlaar er enkele weken uit ligt, Bahia wsl. op basis van TV beelden enkele wedstrijden wordt geschorst en Martins Indi ook nog 2 of 3 wedstrijden is geschorst. Kortom, een spits hebben we al niet, het middenveld loopt voor geen meter en een achterhoede hebben we na vandaag ook niet meer. Ik houd m'n hart vast voor Roda (beker) en NEC uit. Als we die beide wedstrijden zouden verliezen en dat zou zomaar kunnen gebeuren, dan gaan we wsl. de rest van het seizoen rechterrijtjes voetbal spelen tussen de in het begin genoemde teams (die met uitzondering van Willem II overigens wel betere spitsen dan wij hebben, JDT buiten beschouwing gelaten omdat die toch nooit speelt). En Mario lozen, zoals sommigen hier opperen, lijkt me geen optie. Daar hebben we helemaal het geld niet voor.
Voor anti-fans heb ik geen respect.quote:Op maandag 20 september 2010 00:21 schreef Smoofie het volgende:
Ik heb wel respect voor de F. supporters die zo zijn. Als Ajax er zo zou voorstaan zou ik de hele tijd depri zijn en ik zou nooit meer op NOS.nl durven te kijken of voetbalnieuws om "slecht" nieuws maar te ontwijken. Ja, als ajax verliest heb ik een kutgevoel en als ze slecht spelen of achterstaan is me hartslag 200 tijdens wedstrijden.
Ik had het over de post van Ice, over de "realistische" F. supporters.quote:Op maandag 20 september 2010 00:23 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Voor anti-fans heb ik geen respect.
quote:Johan Cruijff laat in zijn column in De Telegraaf werkelijk niets heel van Ajax. Hij levert forse kritiek op de spelers en de organisatie.
"De afgelopen week heb ik Ajax tegen een zwakkere (Willem II) en een sterkere (Real Madrid) tegenstander gezien. Laat ik er maar niet omheen draaien: dit Ajax is nog slechter dan de ploeg uit de periode voordat Rinus Michels in 1965 bij de club kwam", schrijft Cruijff. "Dit is Ajax niet meer. Deze ploeg is niet in staat om meer dan drie keer de bal naar elkaar toe te spelen."
Cruijff heeft ook kritiek om het rapport Coronel, dat twee jaar geleden werd opgesteld. De oud-sterspeler concludeert dat met dat rapport weinig is gedaan in Amsterdam. "Als je ziet wat daar van terechtgekomen is, dan is het één groot drama. Qua financiën, qua opleiding, qua scouting, qua aankoopbeleid en qua voetbal."
"Vooraf werd Real-Ajax overal nog aangekondigd als een unieke wedstrijd tussen twee historische clubs. Twee ploegen die het internationale voetbal met hun spel hebben verrijkt. In plaats daarvan ontkwam Ajax aan de grootste verschutting uit de clubgeschiedenis", gaat El Salvador verder. "Iedereen was na afloop blij dat het 'maar' 2-0 was geworden, terwijl het zomaar 8- of 9-0 had kunnen zijn."
"Dan dat gezwam over jongens en mannen, terwijl er qua leeftijd tussen de beide teams totaal geen verschil was. Het voetbal en de instelling van Ajax leken gewoon nergens op. Wat Ajax tegen zowel Willem II als Real Madrid liet zien, had helemaal niets meer met de normen en waarden te maken waar de club altijd voor gestaan heeft."
Hij heeft zijn hulp aangeboden om de hele jeugdopleiding op de schop te gooien dat is door v Basten tegen gehouden, die wilde het op een geleidelijkere manier doen, toen had Cruijff geen trek meer.quote:Op maandag 20 september 2010 09:19 schreef Scorpie het volgende:
An sich zit er een kern van waarheid in, maar meneer Cruijff is net zo debet aan de huidige gang van zaken. Er is werkelijk waar geen enkele reden meer te bedenken waarom hij niet bij Ajax meehelpt om de zooi op te ruimen en de jeugdopleiding te reorganiseren.
Weet je wat het is, de situatie bij de club is nu kristalhelder en we weten praktisch tot op de euro hoeveel schuld ze hebben en er zijn genoeg supporters die beseffen hoe we er nu voor staan.quote:Op maandag 20 september 2010 00:21 schreef Smoofie het volgende:
Ik heb wel respect voor de F. supporters die zo zijn. Als Ajax er zo zou voorstaan zou ik de hele tijd depri zijn en ik zou nooit meer op NOS.nl durven te kijken of voetbalnieuws om "slecht" nieuws maar te ontwijken. Ja, als ajax verliest heb ik een kutgevoel en als ze slecht spelen of achterstaan is me hartslag 200 tijdens wedstrijden.
Daar ga je de fout in, wij Amsterdammers worden helemaal niet opgevoed met een haat jegens Rotterdam, wij worden opgevoed met een gevoel van trots voor Amsterdam, geen haat jegens iemand anders. Wij lachen hooguit een beetje meesmuilend om jullie schuimbekkende gedrag, meer nietquote:ik heb ook een gezonde dosis 'haat' richting jullie, van jongs af aan al met de paplepel ingegoten door opa en oma richting Amsterdam en alles wat er vandaan komt zoals je hier wel meer ziet in volkswijken en andersom zeker ook hebt.
Van Basten is alweer een jaar weg, dus er staat hem niks in de weg alsnog zijn plannen door te voeren.quote:Op maandag 20 september 2010 09:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij heeft zijn hulp aangeboden om de hele jeugdopleiding op de schop te gooien dat is door v Basten tegen gehouden, die wilde het op een geleidelijkere manier doen, toen had Cruijff geen trek meer.
Dus debet is Cruijff er absoluut niet aan
De man is 156, die gaat echt niet meer ergens aan de slag hoor, hij kijkt wel beter uit.quote:Op maandag 20 september 2010 09:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Van Basten is alweer een jaar weg, dus er staat hem niks in de weg alsnog zijn plannen door te voeren.
quote:Op maandag 20 september 2010 09:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Van Basten is alweer een jaar weg, dus er staat hem niks in de weg alsnog zijn plannen door te voeren.
Dat is precies het verschil. Maarja, Rotterdam heeft nu eenmaal weinig om trots op te zijn.quote:Op maandag 20 september 2010 09:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daar ga je de fout in, wij Amsterdammers worden helemaal niet opgevoed met een haat jegens Rotterdam, wij worden opgevoed met een gevoel van trots voor Amsterdam, geen haat jegens iemand anders. Wij lachen hooguit een beetje meesmuilend om jullie schuimbekkende gedrag, meer niet.
Wij zijn lang niet zo erg met jullie bezig als jullie met ons.
Geweldig ditquote:Op zondag 19 september 2010 16:30 schreef dnzl het volgende:
Insane!
Wat een onzin. Cruijff zou volgens het rapport Coronel degene moeten zijn die de lange termijn visie zou bewaken terwijl de trainer zich richt op de korte termijn. Cruijff zou de jeugdopleiding reorganiseren zonder dat de trainer daar iets over te zeggen heeft. Het bestuur wat er nu zit heeft het rapport Coronel onderschreven, dus als ze het er niet mee eens zijn mogen ze opbokken. Tis allemaal vrij simpel, maar Cruijff kankert liever van de zijkant op de huidige gang van zaken.quote:Op maandag 20 september 2010 10:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
![]()
Er staat hem een bestuur , een trainer, een directeur in de weg
Nee laten we maar lekker op deze manier verder gaanquote:Op maandag 20 september 2010 10:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat een onzin. Cruijff zou volgens het rapport Coronel degene moeten zijn die de lange termijn visie zou bewaken terwijl de trainer zich richt op de korte termijn. Cruijff zou de jeugdopleiding reorganiseren zonder dat de trainer daar iets over te zeggen heeft. Het bestuur wat er nu zit heeft het rapport Coronel onderschreven, dus als ze het er niet mee eens zijn mogen ze opbokken. Tis allemaal vrij simpel, maar Cruijff kankert liever van de zijkant op de huidige gang van zaken.
Ze kunnen Cruijff nog wel 20 keer vragen dat te doen, hij gaat het toch niet meer doen. Ik denk dat het bestuur donders goed weet dat de jeugdopleiding gereorganiseerd moet worden.quote:Op maandag 20 september 2010 10:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee laten we maar lekker op deze manier verder gaan
Cruijff had natuurlijk gerekend op van Basten om zijn beleid uit te voeren, toen vB dat niet deed en hij dus zelfs niet meer op hem kon vetrouwen hield het op.
Verder klopt jouw redenering niet omdat dit bestuur achter de jeugdopleiding in zijn huidige vorm staat, zoniet dan zouden ze dit moeten melden en Cruijff verzoeken dit te reorganiseren.
De kans of Cruijff dat ooit gaat doen is inderdaad klein, maar de kans dat ze hem vragen nog kleinerquote:Op maandag 20 september 2010 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze kunnen Cruijff nog wel 20 keer vragen dat te doen, hij gaat het toch niet meer doen. Ik denk dat het bestuur donders goed weet dat de jeugdopleiding gereorganiseerd moet worden.
Jol lijkt me inderdaad geen blijvertje. Die is bij een goede aanbieding gewoon vertrokken. Maar geef hem eens ongelijk, wat zouden wij doen in zijn positie? Hij heeft net op ontluisterende manier ondervonden, dat dit Ajax (en daarbij de gehele organisatie) echt bij lange na geen Europese topclub meer is. Dat ze het niet waren wisten ze wel, maar dat ze zo ver achter lagen is volgens mij wel als een bom ingeslagen.quote:Op maandag 20 september 2010 12:21 schreef Vjenne12345 het volgende:
Was gewoon absoluut niet slim van van Basten om zonder ervaring hulp van Cruijf af te wijzen. Beetje makkelijk nu om van Basten te bashen maar hij heeft er gewoon een puinhoop van gemaakt om over het aankoop beleid maar niet te spreken. Cruijf heeft in zeker zin gewoon gelijk, een boel vriendjes politiek lijkt het wel met Jol aan het roer. Als het Jol even tegenzin gaat hij aan de haal met een andere club, volgend jaar is hij gewoon verdwenen als hij ergens meer kan verdienen en Ajax gaat niet akkoord met zijn wensen.
Als alternatief zou ik graag van Gaal willen zien, die is nog werkzaam in het hedendaagse voetbal en die zou Ajax als technisch directeur ook verder kunnen helpen, maar dan moet hij ook de hoogste voetbal baas worden, de laatste keer werd hij getackeld door Koeman en Leo Beenhakkerquote:Op maandag 20 september 2010 14:19 schreef Robar het volgende:
[..]
Jol lijkt me inderdaad geen blijvertje. Die is bij een goede aanbieding gewoon vertrokken. Maar geef hem eens ongelijk, wat zouden wij doen in zijn positie? Hij heeft net op ontluisterende manier ondervonden, dat dit Ajax (en daarbij de gehele organisatie) echt bij lange na geen Europese topclub meer is. Dat ze het niet waren wisten ze wel, maar dat ze zo ver achter lagen is volgens mij wel als een bom ingeslagen.
Van Basten had last van teveel vriendjes op diverse posities binnen Ajax. Toen Cruijff de jeugdopleiding overhoop wilde halen zag hij het al gebeuren dat Cruijff al zijn vriendjes eruit bonjourde. Dat kon hij natuurlijk niet laten gebeuren. Dat zouden lullige kaartavondjes worden de komende jaren. Die vriendjespolitiek werd toen al pijnlijk duidelijk en is onder Jol gewoon vrolijk doorgezet. Ik denk dat Cruijff in zo een situatie zijn vingers niet wil branden aan de jeugdopleiding.
Cruijff heeft inderdaad gewoon al jaren gelijk en hij heeft alle recht van spreken wat betreft Ajax. Hij wilde er wat aan doen, maar hij kreeg de gelegenheid niet. Ik hoop dat op een dag Cruijff zich er overheen zet en alsnog de jeugdopleiding onder handen wil gaan nemen.
Bullshit..quote:Johan Cruijff uitte maandag forse kritiek op Ajax. Directie en bestuur van de club kunnen zich niet vinden in de harde woorden van Cruijff.
'Als je de resultaten van het vorige seizoen en dit seizoen naast de column legt en dat combineert met het feit dat bijna alle aanbevelingen uit het onderzoeksrapport van twee jaar geleden uitgevoerd zijn, dan kan je niet ander dan concluderen dat we ons niet kunnen vinden in de opmerkingen', reageert een woordvoerder namens de gehele clubleiding van Ajax tegenover De Telegraaf.
Deze statistieken vertellen je dat je in de top van de Eredivisie meedoet, maar ze vertellen niet dat je verder dan ooit van de Europese top verwijderd bentquote:'De kritiek strookt niet met de realiteit. Neem alle statistieken zoals het aantal punten en doelpunten, gemiddelde leeftijd van het elftal, aantal spelers uit de eigen opleiding, aantal internationals dat bij Ajax is opgeleid en je weet genoeg.'
Wat een conclusie ookquote:Op maandag 20 september 2010 18:06 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Bullshit..
De jeugdopleiding is niet beter dan toen, de Algemeen Directeur is nog geen persoon uit het voetbal, de Algemeen Directeur gaat niet over de transfers maar nog steeds de trainer, de club staat nog op de markt, er worden nog steeds breedte aankopen gedaan.... allemaal dingen uit het rapport die ze naast zich neergelegd hebben.
[..]
Deze statistieken vertellen je dat je in de top van de Eredivisie meedoet, maar ze vertellen niet dat je verder dan ooit van de Europese top verwijderd bent
Ik sta achter Cruijff.
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)met-de-realiteit.htm
Als de gehele NL competitie slechter wordt, dan wordt Ajax ook een beetje slechter.quote:Op maandag 20 september 2010 18:12 schreef Robar het volgende:
[..]
Wat een conclusie ook
We doen het goed in de eredivisie, dus we doen het goed.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen:
Mijn conclusie is dat de gehele Nederlandse competitie steeds wat slechter wordt en dat het Ajax zelfs dan niet lukt om kampioen te worden.
Iets met azijn en zeikenquote:Op maandag 20 september 2010 18:40 schreef Diamond3d het volgende:
[..]
Als de gehele NL competitie slechter wordt, dan wordt Ajax ook een beetje slechter.
Oftewel iedereen wordt wat minder en er veranderd dus niets.
Ik vind de reactie van de Ajax direactie ook helder. Financieel gezien heeft Cruijff wel een punt.quote:Op maandag 20 september 2010 18:46 schreef Robar het volgende:
[..]
Iets met azijn en zeiken
Maar mijn punt is in ieder geval dat Cruijff dichter bij de waarheid zit dan de Ajax directie.
Cruijff het inderdaad een punt, maar moet zijn grote muil een keer houden.quote:Op maandag 20 september 2010 18:49 schreef Diamond3d het volgende:
[..]
Ik vind de reactie van de Ajax direactie ook helder. Financieel gezien heeft Cruijff wel een punt.
Maar goed, die man heeft alleen maar woorden, geen daden. Hij kan zich beter bij Feyenoord aansluiten.
en wel genieten van Barcelona dat dankzij hem zo speelt?quote:Op maandag 20 september 2010 18:49 schreef Diamond3d het volgende:
[..]
Ik vind de reactie van de Ajax direactie ook helder. Financieel gezien heeft Cruijff wel een punt.
Maar goed, die man heeft alleen maar woorden, geen daden. Hij kan zich beter bij Feyenoord aansluiten.
Sportief gezien niet dan?quote:Op maandag 20 september 2010 18:49 schreef Diamond3d het volgende:
[..]
Vertel mij dan waarom het niet gefundeerd is? Ik vind de reactie van Ajax juist zeer ongefundeerd om de redenen die ik in mijn vorige reactie aangaf.quote:Op maandag 20 september 2010 18:38 schreef kevin33 het volgende:
Cruijff is goed in op afstand kritiek leveren, die amper gefundeerd is, het lijkt alsof die man eens in de zoveel tijd in de spotlight wil staan, goed hij heeft een punt, maar om het nu zo groots te brengen.
quote:Op maandag 20 september 2010 18:40 schreef Diamond3d het volgende:
[..]
Als de gehele NL competitie slechter wordt, dan wordt Ajax ook een beetje slechter.
Oftewel iedereen wordt wat minder en er veranderd dus niets.
Volgens mij kun jij beter naar Feyenoord...quote:Op maandag 20 september 2010 18:49 schreef Diamond3d het volgende:
[..]
Krijgen we dit weer.. ze wilden niet dat doen wat hij wilde.. waarom zou hij dan blijven?quote:Op maandag 20 september 2010 18:54 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Cruijff het inderdaad een punt, maar moet zijn grote muil een keer houden.
Die ene keer dat hij wél verantwoording durfde te nemen, was ie al na 2 maanden met de staart tussen z'n benen vertrokken.
Hij is gewoon een ordinaire onrust stoker
quote:Op maandag 20 september 2010 18:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
en wel genieten van Barcelona dat dankzij hem zo speelt?
Want? Omdat de reactie helder is? Daarmee zeg ik niet dat het klopt of niet klopt.quote:Op maandag 20 september 2010 18:57 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Volgens mij kun jij beter naar Feyenoord...
[..]
Krijgen we dit weer.. ze wilden niet dat doen wat hij wilde.. waarom zou hij dan blijven?
[..]
Nee, omdat jij iemand die zo veel voor Ajax heeft gedaan en nog er zo veel van houdt bij Feyenoord wilt hebben.quote:Op maandag 20 september 2010 19:01 schreef Diamond3d het volgende:
[..]
Want? Omdat de reactie helder is? Daarmee zeg ik niet dat het klopt of niet klopt.
Pannekoek.
Wat doet het er toe dat die helder is of niet, het gaat om het waarheidsgehalte. Wat de directie nu doet noemt men struisvogelpolitiek.quote:Op maandag 20 september 2010 19:01 schreef Diamond3d het volgende:
[..]
Want? Omdat de reactie helder is? Daarmee zeg ik niet dat het klopt of niet klopt.
Pannekoek.
What's new. Sinds het vertrek van het duo van Praag/ van Os is het puinhoop bij Ajaxquote:Op maandag 20 september 2010 19:07 schreef Robar het volgende:
[..]
Wat doet het er toe dat die helder is of niet, het gaat om het waarheidsgehalte. Wat de directie nu doet noemt men struisvogelpolitiek.
Die twee staan aan de basis van de puinhoopquote:Op maandag 20 september 2010 19:23 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
What's new. Sinds het vertrek van het duo van Praag/ van Os is het puinhoop bij Ajax
Bedoel je hiermee de beursgang?quote:Op maandag 20 september 2010 19:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die twee staan aan de basis van de puinhoop
onder andere en het niet aanbieden van de juiste contracten aan spelers die net de CL hadden gewonnen of in die selectie zaten, dus werden veel contracten niet verlengd met als gevolg gratis leegloop met daarna duurdere maar mindere vervangersquote:Op maandag 20 september 2010 19:26 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Bedoel je hiermee de beursgang?
Onzin.quote:Op maandag 20 september 2010 19:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
onder andere en het niet aanbieden van de juiste contracten aan spelers die net de CL hadden gewonnen of in die selectie zaten, dus werden veel contracten niet verlengd met als gevolg gratis leegloop met daarna duurdere maar mindere vervangers
Nee dat is waar maar als je na het winnen van de CL de juiste contracten aan spelers aanbied en niet alleen Blind, Litmanen en broertjes de Boer een zogenaamd A contract geeft hadden meer spelers hierop in gegaan en had je nog geld aan ze kunnen verdienen.quote:Op maandag 20 september 2010 19:34 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Onzin.
Geen enkele speler zegt nee tegen Barcelona, AC Milan of Arsenal. Of je nou net de CL met Ajax heb gewonnen of niet.
Ze? MvB bedoel je. Zijn kroonprins. Om kort te gaan... Johan heeft toch niet heel erg zijn best gedaan om M te overtuigen, gezien de snelheid waarmee hij verdween.quote:Op maandag 20 september 2010 18:57 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Krijgen we dit weer.. ze wilden niet dat doen wat hij wilde.. waarom zou hij dan blijven?
Zo'n vergelijking is ook niks waard. Maakt niet uit wat Groningen, Twente of PSV doet. Ik maak liever de vergelijking tussen Ajax en de CL-clubs en dan is het niet goed.quote:Op maandag 20 september 2010 19:46 schreef kalinhos het volgende:
Vind het wel meevallen dat die jeugd zo slecht is ?
De hele achterhoede + een gedeelte middenveld speelt in Ajax1, 4 van de 11 basisspelers waren op het WK bij de laatste 4, 2 daarvan speelden zelfs 120 minuten lang de finale, etc. Als je bv. ziet dat bij Groningen er afgelopen zaterdag slechts één Nederlander op het veld staat en de rest een bij elkaar gezocht vreemdelingenlegioen is, vind ik dat Ajax dit vele malen beter heeft gedaan.
Ik ook nietquote:Als Ajax theoretisch de CL zal winnen dit jaar door elke wedstrijd te spelen als Inter zou hij het nog niet goed vinden.
Weet je niet. En ik kan me ook wel voorstellen dat ie zich zo in de rug gestoken voelde dat ie er al meteen geen zin meer in had. Begrijpelijk als het van alle mensen nou net Marco is die dat doet.quote:Op maandag 20 september 2010 20:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ze? MvB bedoel je. Zijn kroonprins. Om kort te gaan... Johan heeft toch niet heel erg zijn best gedaan om M te overtuigen, gezien de snelheid waarmee hij verdween.
Dat is juist zijn punt man. Dat het Nederlands voetbal geen flikker meer voorstelt. Hij uitte toch ook vorig jaar kritiek op t feit dat Ajax, PSV, AZ en alle anderen verloren in Europa. Ook al scoort Ajax 200 doelpunten in 1 seizoen, zal hij niks erover zeggen. Omdat Nederland niks meer waard is gaat het erom wat je in Europa doet. En wat wij woensdag hebben gezien heeft hem, mij en alle anderen geshockeerd. "Hij heeft 4 keer in de CL gescoord" is heel wat meer waard dan "Hij heeft 15 keer in de Eredivisie gescoord." Daar moet je laten zien dat een club in een kutcompetitie toch goed is en in de CL hoort, zoals Ajax vroeger deed.quote:Wat mij overigens het meest irriteert aan Johan is dat je hem vooral hoort/leest 'schreeuwen' als het lekker negatief over Ajax kan. Over de fantastische 2e seizoenshelft vorig seizoen heeft ie nauwelijks iets gezegd en dat wat hij erover zei kwam nog geforceerd positief over ook.
Niks ermee te maken. Iedereen maakt dat mee. Hij meer omdat hij zich overal mee bemoeit op een harde manier en koppig kan zijn. Maar eerlijk is eerlijk, als t om voetbal gaat heeft hij vaker gelijk dan ongelijk.quote:Let wel: Het is echt geen toeval dat hij in Barcelona, in Amsterdam, maar ook met de KNVB conflicten heeft (gehad). Geloof je echt dat dit altijd aan de andere partij lag?
Dat was de tijd van het Bosman-arrest, niemand wist toen precies hoe dat ging uitpakken. Ik kan me de voorzichtigheid wel voorstellen.quote:Op maandag 20 september 2010 19:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
onder andere en het niet aanbieden van de juiste contracten aan spelers die net de CL hadden gewonnen of in die selectie zaten, dus werden veel contracten niet verlengd met als gevolg gratis leegloop met daarna duurdere maar mindere vervangers
Ik vrees eerder voor Twente - Ajaxquote:Op dinsdag 21 september 2010 00:09 schreef Ricard0j het volgende:
Ik sta toch te smachten naar Twente - Ajax
quote:Ajax heeft beslag laten leggen op de Nederlandse bankrekening van Shota Arveladze, zo meldt De Telegraaf. Volgens de Amsterdammers is de 37-jarige trainer van Kayserispor de club nog drie ton verschuldigd.
De voormalig speler van Ajax is woest op zijn oude club. Volgens Ajax-directeur Rik van den Boog komt de beslaglegging voort uit een uitspraak van de Hoge Raad in een belastingzaak rondom Ajax, Michael Laudrup en Arveladze. Volgens Van den Boog is het echter een formele kwestie. "De Hoge Raad eist dit, want anders volgt een extra boete voor Ajax."
De Georgiër, sinds deze zomer als hoofdtrainer actief in Turkije en eerder in beeld als assistent-trainer van Ajax, is woest op de Amsterdammers. Arveladze is het niet eens met de beslaglegging op zijn Nederlandse bankrekening en is zich aan het voorbereiden op het ondernemen van stappen tegen zijn voormalige club.
Arveladze, die tot afgelopen zomer als assistent-trainer verbonden was aan AZ, zal financieel niet in de problemen komen. Kayserispor stort het salaris van de oud-aanvaller op een Turkse bankrekening.
quote:De clubicoon stelt in zijn wekelijkse column in De Telegraaf dat hij zich niet meer herkent in zijn geliefde club, die zondag de koppositie van de eredivisie veroverde na een overwinning in Rotterdam op Feyenoord.
“Dit Ajax is nog slechter dan de ploeg uit de periode voordat Rinus Michels in 1965 bij de club kwam”, meende Cruijff. “Er moet een grote bezem door. In het belang van de club zou daarom iedereen moeten vertrekken.”
Verbetering
“Ik heb zelf het idee dat onze fans behoorlijk tevreden zijn”, reageert Jol tegenover VI. De trainer kan zich wel vinden in de kritiek van Cruijff op het vertoonde spel tegen Real Madrid. Tegen de Spaanse nummer twee was voor Ajax slechts een rol als figurant weggelegd.
“Die wedstrijd was niet typerend voor ons spel van de afgelopen periode. Ajax speelt eindelijk weer Champions League en we staan bovenaan in de competitie. Dat is de voorbije jaren wel eens anders geweest. Ik weet dat tal van facetten voor verbetering vatbaar zijn en daar werken we keihard aan.”
Percentage
Wel wijst Jol er op dat dertien van de vaste achttien spelers in de A-selectie door Ajax zijn opgeleid. “Dat vind ik geen slecht percentage”, aldus Jol. “Het klopt dat we geen specifieke vleugelaanvallers hebben, dat vangen we nu op met spelers die het op een andere manier invullen.”
Jol stelt verder dat kritiek van Cruijff erbij schijnt te horen voor een trainer van Ajax. “Toen ik bij andere clubs werkzaam was, viel me al op hoe vaak Cruijff kritiek op Ajax had. Zelfs Louis van Gaal heeft daar vaak mee te maken gehad. Kennelijk maakt Johan zich al heel lang zorgen over Ajax.”
Omdat ie oprecht liefde voor Ajax heeft, en hij heeft gewoon een punt, hij brengt het alleen veels te orakelachtig...quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:47 schreef Catch22- het volgende:
waarom gaat Cruijff niet lekker met een groepje investeerders bij Almere City een mooie club opbouwen.
Of gaat hij samenwerken met de Russen om Vitesse dan wereldkampioen te maken, hij weet het immers zo goed.
Ik vind deze reactie zo ongelofelijk kortzichtig, dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen met reageren . . . ik denk er nog even over na.quote:'Als je de resultaten van het vorige seizoen en dit seizoen naast de column legt en dat combineert met het feit dat bijna alle aanbevelingen uit het onderzoeksrapport van twee jaar geleden uitgevoerd zijn, dan kan je niet ander dan concluderen dat we ons niet kunnen vinden in de opmerkingen'', reageert een woordvoerder namens de gehele clubleiding van Ajax.
''De kritiek strookt niet met de realiteit. Neem alle statistieken zoals het aantal punten en doelpunten, gemiddelde leeftijd van het elftal, aantal spelers uit de eigen opleiding, aantal internationals dat bij Ajax is opgeleid en je weet genoeg.''
''Het gaat momenteel goed met Ajax en we investeren om verdere technische vooruitgang te boeken. De attractiviteit van met name de thuiswedstrijden is enorm vooruit gegaan en de sfeer in het stadion is dankzij een fantastische, grote en trouwe groep supporters erg verbeterd. We vinden het heel jammer dat zo’n clubicoon al jaren op deze manier over Ajax schrijft’’, leest de reactie.
Dat dus. Johan leeft in het verleden.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:17 schreef Catch22- het volgende:
hij heeft helemaal geen punt. Wat hij wil, wil iedereen wel, maar dat is niet mogelijk.
Hij denkt volgens mij dat je zo 10 bestuurders van de straat trekt die Ajax er wel even bovenop helpen, tesamen met 5 spelers van wereldklasse die voor 2mln per jaar voor Ajax willen komen ballen.
Dat ken gewoon niet.
Hij zegt dat dit bestuur in ieder geval niet doet waar het initieel voor stond en daarom is dit bestuur niet langer geloofwaardig, zeker na zo een reactie op die column. En in die zin ben ik het met hem eens. Volgens mij heeft hij het nergens over 5 wereldklassespelers voor 2 miljoen per jaar. Zijn speerpunt was en is de jeugdopleiding met daar omheen een goede organisatie met de juiste mensen op de juiste plek.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:17 schreef Catch22- het volgende:
hij heeft helemaal geen punt. Wat hij wil, wil iedereen wel, maar dat is niet mogelijk.
Hij denkt volgens mij dat je zo 10 bestuurders van de straat trekt die Ajax er wel even bovenop helpen, tesamen met 5 spelers van wereldklasse die voor 2mln per jaar voor Ajax willen komen ballen.
Dat ken gewoon niet.
Ik denk dat ajax bezig is het jeugdbeleid verder uit te werken, onderdeel daarvan was trainen met het eerste op De Toekomst, vervangen van trainers en ontwikkelen van Ajax gerichte trainingen. Dat is allemaal gerealiseerd, echter gaat het niet snel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:35 schreef Robar het volgende:
[..]
Hij zegt dat dit bestuur in ieder geval niet doet waar het initieel voor stond en daarom is dit bestuur niet langer geloofwaardig, zeker na zo een reactie op die column. En in die zin ben ik het met hem eens. Volgens mij heeft hij het nergens over 5 wereldklassespelers voor 2 miljoen per jaar. Zijn speerpunt was en is de jeugdopleiding met daar omheen een goede organisatie met de juiste mensen op de juiste plek.
Die goeie jeugdopleiding ga je ook niet meer krijgen, want de grootste talenten worden op 16(!) jarige leeftijd gewoon weggekocht. En daar kan je dus helemaal niks aan doen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:35 schreef Robar het volgende:
[..]
Hij zegt dat dit bestuur in ieder geval niet doet waar het initieel voor stond en daarom is dit bestuur niet langer geloofwaardig, zeker na zo een reactie op die column. En in die zin ben ik het met hem eens. Volgens mij heeft hij het nergens over 5 wereldklassespelers voor 2 miljoen per jaar. Zijn speerpunt was en is de jeugdopleiding met daar omheen een goede organisatie met de juiste mensen op de juiste plek.
het hele voetbal is kapot aan het gaan, zowel door dit soort dingen als door Real Madrid die spelers van 94 miljoen koopt.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die goeie jeugdopleiding ga je ook niet meer krijgen, want de grootste talenten worden op 16(!) jarige leeftijd gewoon weggekocht. En daar kan je dus helemaal niks aan doen.
Inderdaad ja en de UEFA helpt ook niet mee door clubs uit grote landen meer geld te geven in de CL dan clubs uit kleine landen, hierdoor wordt het gat allleen maar groterquote:Op dinsdag 21 september 2010 09:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het hele voetbal is kapot aan het gaan, zowel door dit soort dingen als door Real Madrid die spelers van 94 miljoen koopt.
We spartelen nog wat na nu, maar als er niet snel echte maatregelen komen is het binnen een paar jaar gewoon afgelopen... Dan zijn we echt amateurs in Nederland.
En de spelregels zijn oneerlijk, natuurlijk had Ajax nog geen kans gehad met Suarez en Vertonghen, maar het feit dat je uit voorrondes schorsingen overhoudt is pure competitievervalsing.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad ja en de UEFA helpt ook niet mee om clubs uit grote landen meer geld te geven in de CL dan clubs uit kleine landen, hierdoor wordt het gat allleen maar groter
Ik vind het wel goed dat hij zich meldt, hij heeft over het voetbal gedeelte gewoon gelijk, ook in de NL competitie is het Ajax spel niet aantrekkelijk, het is alle ballen naar Suarez en dan zien we wel, dat de supporters nu "tevreden"zijn is omdat iedereen weer een keertje een kampioenschap wil dat het niet meer uitmaakt hoequote:Op dinsdag 21 september 2010 10:36 schreef DeTolk het volgende:
Hoe goed Cruijff ook is geweest, hij is nu echt een dement fossiel aan het worden.
Hij had destijds ballen moeten tonen toen Van Basten er nog zat.
Cruijff, blijf lekker in Spanje, ga golfen en trek je terug uit de media.
Het gaat mij er hoofdzakelijk om dat Cruijff altijd vanaf de zijlijn loopt te schreeuwen. Wees dan een keer een vent en blijf bij Ajax betrokken, ook intern. Dat de huidige directie hier huiverig tegenover staat kan ik me wel voorstellen, pluchegeile idioten die het zijnquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed dat hij zich meldt, hij heeft over het voetbal gedeelte gewoon gelijk, ook in de NL competitie is het Ajax spel niet aantrekkelijk, het is alle ballen naar Suarez en dan zien we wel, dat de supporters nu "tevreden"zijn is omdat iedereen weer een keertje een kampioenschap wil dat het niet meer uitmaakt hoe
Wat gaat er goed dan?quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:39 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Ik denk dat ajax bezig is het jeugdbeleid verder uit te werken, onderdeel daarvan was trainen met het eerste op De Toekomst, vervangen van trainers en ontwikkelen van Ajax gerichte trainingen. Dat is allemaal gerealiseerd, echter gaat het niet snel.
Het is makkelijk om van een afstand te roepen dat iets slecht gaat, als je alle feiten niet kent. Juist daarom moet Cruijff gewoon eens een gesprek aan gaan, ipv het constante commentaar op afstand. Ik word er een beetje moe van. Er zijn ook zat dingen die wel goed gaan, echter hoor je Cruijff daar helemaal niet over.
Zou jij nog uit jezelf naar voren stappen wanneer er een dolk in je rug is gestoken?quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:43 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Het gaat mij er hoofdzakelijk om dat Cruijff altijd vanaf de zijlijn loopt te schreeuwen. Wees dan een keer een vent en blijf bij Ajax betrokken, ook intern. Dat de huidige directie hier huiverig tegenover staat kan ik me wel voorstellen, pluchegeile idioten die het zijn
Dat noemen ze goede begeleiding. Natuurlijk houd je het nooit helemaal tegen, maar als je iemand aantoonbaar de beste jeugdopleiding van de wereld aan kan bieden, zullen er genoeg zijn die daar voor kiezen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die goeie jeugdopleiding ga je ook niet meer krijgen, want de grootste talenten worden op 16(!) jarige leeftijd gewoon weggekocht. En daar kan je dus helemaal niks aan doen.
Nee, ik zou me er verder niet meer druk om maken en m'n mond houdenquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:46 schreef Robar het volgende:
[..]
Zou jij nog uit jezelf naar voren stappen wanneer er een dolk in je rug is gestoken?
Hij heeft alle recht om zijn mening te geven als hij dat wilt. Hij voelt zich betrokken, maar wil onder het huidige bestuur gewoon niet weer zijn vingers branden. Hij heeft gelijk.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:51 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Nee, ik zou me er verder niet meer druk om maken en m'n mond houden
Dus moet iedereen maar optyfen uit de club?quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:56 schreef Robar het volgende:
[..]
Hij heeft alle recht om zijn mening te geven als hij dat wilt. Hij voelt zich betrokken, maar wil onder het huidige bestuur gewoon niet weer zijn vingers branden. Hij heeft gelijk.
Natuurlijk niet. Geld speelt een veel grotere rol, om het nog maar niet te hebben over de naam van een Chelsea, Manchester of Real Madrid op het moment dat ze zich melden voor een 16 jarige jongen. Ajax telt niet meer mee op dat gebied, denken dat we dat wel doen is simplistisch en achterhaald.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:50 schreef Robar het volgende:
[..]
Dat noemen ze goede begeleiding. Natuurlijk houd je het nooit helemaal tegen, maar als je iemand aantoonbaar de beste jeugdopleiding van de wereld aan kan bieden, zullen er genoeg zijn die daar voor kiezen.
1. We winnen dat laatste jaren niet het kampioenschap inderdaad. Dat heb je wel eens.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:44 schreef Robar het volgende:
[..]
Wat gaat er goed dan?
- Dat we incidenteel op de eerste plaats staan, maar structureel geen prijzen meer winnen?
- Dat er de laatste 3-4 jaar geen echt talent meer doorgebroken is?
- Dat nog steeds dezelfde incapabele mensen in het bestuur zitten?
- Dat Ajax al jaren achter elkaar rode cijfers presenteert?
Wat gaat er in hemelsnaam goed dan? Alles financiele malaise wordt gemaskeerd door een paar spelers die Ajax goed heeft weten te verkopen. Alle sportieve malaise wordt gemaskeerd door 1 speler namelijk Suarez. De enige malaise die niet gemaskeerd wordt is de organisatorische, want die werd in één klap duidelijk in één officiele reactie .
Cruijff moet eens doorhebben dat niemand meer op z'n mening zit te wachten. Zijn tijd is geweestquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:56 schreef Robar het volgende:
[..]
Hij heeft alle recht om zijn mening te geven als hij dat wilt. Hij voelt zich betrokken, maar wil onder het huidige bestuur gewoon niet weer zijn vingers branden. Hij heeft gelijk.
Dat is echt onzin, hij zegt echt zinnige dingen, natuurlijk gaat het advies niet opgevolgd worden, maar zover naast de waarheid zit hij niet hoor.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:05 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Cruijff moet eens doorhebben dat niemand meer op z'n mening zit te wachten. Zijn tijd is geweest
Hij geef toch ook aan waarom? Dat is gewoon een mening en daar is niets mis mee.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus moet iedereen maar optyfen uit de club?Lekker standpunt.
Mijn hoop in deze is ook deels gevestigd op de UEFA. Daarnaast ben ik van mening, dat dat weldegelijk verschil kan maken. Natuurlijk win je het niet van het grote geld, maar er zijn daadwerkelijk genoeg spelers die hun carriere bewust uitstippelen en daarbij niet direct voor de eerste grote aanbieding gaan. Maar geld zal in een flink aantal gevallen inderdaad belangrijker zijn.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Geld speelt een veel grotere rol, om het nog maar niet te hebben over de naam van een Chelsea, Manchester of Real Madrid op het moment dat ze zich melden voor een 16 jarige jongen. Ajax telt niet meer mee op dat gebied, denken dat we dat wel doen is simplistisch en achterhaald.
Die 7 jaar geleden bijna failliet was.... En Munsterman als suikeroom heeft.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is echt onzin, hij zegt echt zinnige dingen, natuurlijk gaat het advies niet opgevolgd worden, maar zover naast de waarheid zit hij niet hoor.
Als je ziet wat een twente nu als basis neer heeft gelegd, een hele gezonde, goed presterende, schuldvrije club.
Ajax moddert al jaren aan, het gaat nu op papier best ok hoor, maar alleen vergeleken met vorige jaren. Zodra Suarez een keer echt een paar maanden geblesseerd is staan we zo 5e.
1. okquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:04 schreef macondo het volgende:
[..]
1. We winnen dat laatste jaren niet het kampioenschap inderdaad. Dat heb je wel eens.
2. v/d Wiel. de Jong. Vertongen. Alderweireld. Steek. Anita.
3. Incapabel? hoezo?
4. Dat heb je ook wel eens. Als je geen spelers verkoopt voor veel geld, en naast de CL grijpt.
Bovendien maakt Johan Cruijff zich belachelijk door de vergelijking te maken met het rampjaar voordat Michels aantrad als coach. Kom op man, toen moesten de spelers nog contributie betalen bij wijze van spreken. We wereld is veranderd - niet blijven steken in het verleden.
Zullen we columns dan maar afschaffen?quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:26 schreef Omega het volgende:
Grootste probleem van de colum van Cruijff. Het helpt Ajax niet. Dus waarom dan toch schrijven. Vertel het tegen je vrouw, tegen je zoon, je voetbal vrienden, bel vd Boog op. Maakt allemaal niet uit, maar zet het niet op deze manier in de krant. Het zal Ajax niet helpen.
Dat zeg ik niet, maar als hij zo een groot hart heeft voor Ajax, en hij heeft het beste voor.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:30 schreef Robar het volgende:
[..]
Zullen we columns dan maar afschaffen?
Munsterman zit met geen cent in Twente. Compleet iets anders.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:14 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Die 7 jaar geleden bijna failliet was.... En Munsterman als suikeroom heeft.
Zelfde als AZ, en die zijn nu ook een eind teruggezakt.
Ajax zit de laatste 10 jaar weer stabiel in de top3.
Cruijff moet eens wat doen ipv alleen maar roepen. Oppositie politiek is namelijk vrij makkelijk.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:30 schreef Robar het volgende:
[..]
Nee hoor, maar als hij het zo goed voor heeft met Ajax hoeft hij dit soort dingen niet te doen. Een beetje schreeuwen in de media wat er allemaal niet goed is zorgt alleen maar voor onrust en je bereikt er niets positiefs mee.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:30 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik help je hopen maar op de UEFA zou ik maar niet rekenen. Ik geef ze ook geen ongelijk. Die kunnen we meer geld geven aan kleinere competities, maar dat levert ze veel minder geld op dan investeren in de grote competities. Geef ze eens ongelijk.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:12 schreef Robar het volgende:
[..]
Mijn hoop in deze is ook deels gevestigd op de UEFA. Daarnaast ben ik van mening, dat dat weldegelijk verschil kan maken. Natuurlijk win je het niet van het grote geld, maar er zijn daadwerkelijk genoeg spelers die hun carriere bewust uitstippelen en daarbij niet direct voor de eerste grote aanbieding gaan. Maar geld zal in een flink aantal gevallen inderdaad belangrijker zijn.
Cruijf heeft laatst zijn ere voorzittersschap van Barcelona opgezegd, dus daar is hij het ook al niet helemaal eens met bepaalde zaken. De man zet zich een beetje af tov de hele voetbalwereld.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:02 schreef DeTolk het volgende:
Als we nou een systeem doen zoals Barca/Real, met socios die om de paar jaar stemmen voor een nieuwe president?
Denk dat dat echt iets is voor Ajax en Cruijff.
`quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
Qua financiele middelen komen we eveneens tot de conclusie dat de vergelijking niet eerlijk is, Cruijff zegt geregeld dat Ajax naar Barcelona moet kijken, ik kan je zeggen dat Ajax met de aankopen van een Villa, een Keita, een Mascherano, een Adriano, een Ibrahimovic of een Alves wel eventjes een heel ander niveau kan halen dan waar we nu zitten. Tuurlijk zijn Xavi en Iniesta geweldige spelers en Messi is buitenaards, maar er is geen enkele mogelijkheid dat een speler van dat kaliber een toekomst heeft als clubman bij Ajax.
Klopt, als je ziet wat voor spelers een West Ham United of een Hércules aan kan trekken dan zie je wel wat een financiele mickey mouse competitie dit is...quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
`
Tenzij het iemand is die precies goed genoeg is voor Ajax maar niet hoger en niet lager kan, zul je dat ook nooit krijgen. Dan nog zijn er in het buitenland kleinere clubs die meer bieden dan Ajax kan geven.
Goed idee, ja. Socios en geregel komt altijd goed.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:02 schreef DeTolk het volgende:
Als we nou een systeem doen zoals Barca/Real, met socios die om de paar jaar stemmen voor een nieuwe president?
quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:34 schreef Socios het volgende:
[..]
Goed idee, ja. Socios en geregel komt altijd goed.
AFC Ajax
En welke socios stel jij voor?quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:02 schreef DeTolk het volgende:
Denk dat dat echt iets is voor Ajax en Cruijff.
Hij is nog wel de bondscoach van het Catalaans elftalquote:Op dinsdag 21 september 2010 17:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het lijkt me verstandig als Cruijff gewoon eens besluit om afstand te nemen van alles wat met Ajax te maken heeft of om gewoon ballen te tonen en het project aan te pakken.
Wat een project moet dat zijn, hoe krijg je middelmatige jongens als Xavi, Iniesta, Puyol, Pique, Fabregas en Busquets in vredesnaam aan het voetballen?quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:48 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Hij is nog wel de bondscoach van het Catalaans elftal![]()
Volgens geruchten leert hij ze voetballen bij de plaatselijke Cruijff Courtquote:Op dinsdag 21 september 2010 17:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat een project moet dat zijn, hoe krijg je middelmatige jongens als Xavi, Iniesta, Puyol, Pique, Fabregas en Busquets in vredesnaam aan het voetballen?
Hij heeft wel een paar rake punten, maar durf het dan aan te pakken. Benader het bestuur dan ook, neem verantwoordelijkheid. Maar dat durft hij niet; van alles in de media gooien kan iedereen wel, maar wanneer het concreet wordt, haakt hij af.quote:
Het lijkt mij morgen sowieso een ideale wedstrijd om eens spelers als Josefzoon, Blind, Bonevacia, Verhoeven etc. mee te laten doen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:33 schreef j0rdiiii het volgende:
Suarez doet trouwens niet mee morgen he, die is nog geschorst van de gele kaart in de beker finale.
Ik heb toch niet het idee dat Cruijff onder de indruk is van grote belangstellingquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:27 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik heb ook nog altijd het idee dat die hele coupe van een aantal jaar terug, bewust door hemzelf de nek is omgedraaid. Toen hij de in de gaten kreeg hoe groot de belangstelling was, en hoe hoog de verwachtingen waren kreeg hij het benauwd en haakte hij af. Dat Van Basten de gehele jeugdopleiding niet wilde ontslaan was slechts een dekmantel.
Wel als er verwachtingen bij komen, en hij van zijn voetstuk zou kunnen vallen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb toch niet het idee dat Cruijff onder de indruk is van grote belangstelling
Ja, Blind op linksback. Zou Anita graag eens op het middenveld zien moet prima kunnen tegen MVV.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:34 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het lijkt mij morgen sowieso een ideale wedstrijd om eens spelers als Josefzoon, Blind, Bonevacia, Verhoeven etc. mee te laten doen.
Dacht het niet hoor, hij heeft vaak genoeg met succes zijn nek uitgestokenquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:38 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Wel als er verwachtingen bij komen, en hij van zijn voetstuk zou kunnen vallen.
Hij gaf destijds aan zijn lot niet te verbinden aan het eventuele falen van zijn plan...quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dacht het niet hoor, hij heeft vaak genoeg met succes zijn nek uitgestoken
Welk lot?quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Hij gaf destijds aan zijn lot niet te verbinden aan het eventuele falen van zijn plan...
Dat is een beetje het probleem van de beste man. Hij wil van alles te zeggen hebben, en alles moet naar zijn wil worden doorgevoerd. Maar officieel heeft hij geen functie, en blijft hij buiten schot.quote:
daar heb je een punt, maar ik blijf het jammer vinden dat van Basten niet naar hem geluisterd heeftquote:Op dinsdag 21 september 2010 23:16 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem van de beste man. Hij wil van alles te zeggen hebben, en alles moet naar zijn wil worden doorgevoerd. Maar officieel heeft hij geen functie, en blijft hij buiten schot.
Hij wil dus tientallen medewerkers ontslaan, zonder daar zelf verantwoordelijkheid voor te dragen. Tja, als het leven zo makkelijk was
Alsof het uberhaubt haalbaar was, laat staan realistisch, om een tiental jeugdtrainers van Ajax te ontslaan en te vervangen. Waar haal je in vredesnaam de capabele mensen die Cruijff in gedachten heeft vandaan?quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar heb je een punt, maar ik blijf het jammer vinden dat van Basten niet naar hem geluisterd heeft
Voorzover ik me kan herinneren wilde hij de hele hap ontslaan omdat de meeste contracten afliepen en het dus geen of weinig financiele consequenties zou hebben en dan weer een deel van de staf opnieuw in dienst nemen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Alsof het uberhaubt haalbaar was, laat staan realistisch, om een tiental jeugdtrainers van Ajax te ontslaan en te vervangen. Waar haal je in vredesnaam de capabele mensen die Cruijff in gedachten heeft vandaan?
In 2008 met dat rapport? Dat liet van Basten niet doorgaan volgens mijquote:Op dinsdag 21 september 2010 23:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voorzover ik me kan herinneren wilde hij de hele hap ontslaan omdat de meeste contracten afliepen en het dus geen of weinig financiele consequenties zou hebben en dan weer een deel van de staf opnieuw in dienst nemen.
ja dat kloptquote:Op dinsdag 21 september 2010 23:34 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
In 2008 met dat rapport? Dat liet van Basten niet doorgaan volgens mij
Gelukkig dan maar dat er niet naar hem geluisterd is, want het gaat nu gelukkig hartstikke goed.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Alsof het uberhaubt haalbaar was, laat staan realistisch, om een tiental jeugdtrainers van Ajax te ontslaan en te vervangen. Waar haal je in vredesnaam de capabele mensen die Cruijff in gedachten heeft vandaan?
In ieder geval beter dan voorgaande jaren.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:36 schreef Robar het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar dat er niet naar hem geluisterd is, want het gaat nu gelukkig hartstikke goed.
Nee, hij wilde grondige hervormingen doorvoeren op vele vlakken, en alles was vooral gebasseerd op onderbuikgevoelens en aannames ipv op concreet onderzoek naar de haalbaarheid. Zoals gezegt blijft de vraag nog open en derhalve stel ik hem nogmaals, wie zijn dan de capabele mensen die de huidige jeugdtrainers, bestuurders en andere clubmensen moeten vervangen?quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voorzover ik me kan herinneren wilde hij de hele hap ontslaan omdat de meeste contracten afliepen en het dus geen of weinig financiele consequenties zou hebben en dan weer een deel van de staf opnieuw in dienst nemen.
We hebben sinds jaren weer CL, er staat meer jeugd in de basis dan de afgelopen 6 jaar, we hebben afgelopen jaar geweldig gevoetbald, zijn nagenoeg onverslaanbaar in eigen huis en hebben een basis vol met internationals en jong talent die enorm veel waarde vertegenwoordigen en doorgroei mogelijkheden hebben, we hebben een bank vol ervaren mensen en jonge grote talenten. Wat moeten we nog meer ambieren om een schaal te bewerkstelligen?quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:36 schreef Robar het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar dat er niet naar hem geluisterd is, want het gaat nu gelukkig hartstikke goed.
Die vraag moet je toch aan Johan zelf stellenquote:Op dinsdag 21 september 2010 23:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nee, hij wilde grondige hervormingen doorvoeren op vele vlakken, en alles was vooral gebasseerd op onderbuikgevoelens en aannames ipv op concreet onderzoek naar de haalbaarheid. Zoals gezegt blijft de vraag nog open en derhalve stel ik hem nogmaals, wie zijn dan de capabele mensen die de huidige jeugdtrainers, bestuurders en andere clubmensen moeten vervangen?
Het punt van de herkenbare speelstijl blijft staan. Of je het daar nu wel of niet mee eens bent, het is een valide punt.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
We hebben sinds jaren weer CL, er staat meer jeugd in de basis dan de afgelopen 6 jaar, we hebben afgelopen jaar geweldig gevoetbald, zijn nagenoeg onverslaanbaar in eigen huis en hebben een basis vol met internationals en jong talent die enorm veel waarde vertegenwoordigen en doorgroei mogelijkheden hebben, we hebben een bank vol ervaren mensen en jonge grote talenten. Wat moeten we nog meer ambieren om een schaal te bewerkstelligen?
quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:49 schreef j0rdiiii het volgende:
Die gast geilt op het voetbal van Barcelona, hele tijd de bal rond tikken en tegen Real lukte dat geen eens 3 keer waardoor alles gelijk waardeloos is.
Bril op van Real? Dat geeft Cruijf aan als voorbeeld tokkiequote:Op woensdag 22 september 2010 00:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat dacht je van het feit dat je weer een nutteloze bijdrage levert aan een boeiende discussie met een overduidelijke bril op van Real en enkel en alleen op basis van kinderlijke gevoelens beredeneert en de discussie op deze manier eerder om zeep helpt dan bevordert?
Moet ik over jou posts gaan beginnen?quote:Op woensdag 22 september 2010 00:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
Stop maar met posten als je interpreterend vermogen op een nulpunt blijft hangen.
quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
godverdomme wat een gore kankerzooi dit echt niet normaal waar de fuck halen ze de inspiratielooosheid vandaan om gvd ooijer een contract aan te bieden wtf een afgeserveerde kk marokkaan die bij psv uitgekotst en weggestuurt is wat een dramatisch kk beleid![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |