abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86535120
Sinds kort doe ik de studie International business and management. Nu is het zo dat we het eerste jaar een "Young enterprise" project moeten doen, oftewel een eigen product bedenken, en dat op de markt brengen. Nu denken we dat we een redelijk goed idee hebben.. Maar het belangrijkste is natuurlijk de mening van de consument.

Een veel voorkomend probleem bij vrouwen: last van hun voeten na bijvoorbeeld een stuk lopen door de stad, of na het uitgaan. Ook met autorijden zijn hoge hakken niet altijd handig.

Stel je voor: mooie, fashionable pumps in allerlei designs, maar dan met afneembare hak. Er zit een flexibele zool onder met extra versteviging aan de zijkanten, zodat de schoen zowel als pump en als ballerina gedragen kan worden. Wanneer je last van branderige/vermoeide voeten krijgt, haal je de hak eraf en loop je op 'ballerina's'. En om het nog wat interessanter te maken.. Je kan er los hakken bij kopen. Het idee is om bijvoorbeeld hakken met een lijntje swarovski-achtige steentjes te maken, hakken met een lijntje dierenprint enz.

Het idee is om de hak vast te zetten met een soort schuif-en-klik systeem, en voor de zekerheid aan de achterkant van de schoen nog een veiligheidsklipje te zetten. Dit moet nog verder uitgewerkt worden, maar moet zeker wel te realiseren zijn.

Nu jullie dit gelezen hebben, heb ik een paar vragen. Je zou me een groot plezier doen door dit in te vullen!

- Zou jij dit product kopen?
- Zou jij bij dit product meer op kwaliteit of op design letten?
- Hoeveel geld zou je er ongeveer voor over hebben?
- In wat voor winkel zou je dit product voor je zien? (Van Haren, Invito, Sacha o.i.d.)
- Wat is je leeftijd en waar woon je?

We zijn ons er trouwens van bewust dat dit idee laatst ook bij "Het beste idee van Nederland" was, daar kwamen we een paar dagen geleden achter. Maar aangezien dit voor een schoolproject is, denk ik niet dat dit ons tegen moet houden.

Alvast bedankt!
I've been around the world, but I still can't find another girl that can steal my shine.
pi_86535258
Als de schoenen mooi werden zou ik ze kopen. Het lijkt me handig al moet ik zeggen dat ik nog nooit ballerina's aan heb gehad die fijn zaten. Dus misschien kun je schoenen verzinnen waar na het afnemen een kleinere hak ofzo overblijft? Hoeveel geld ik er voor zou betalen hangt heel erg af van hoe de schoen er uit ziet. Kwaliteit lijkt me bij dit project extra belangrijk omdat alles wat losse delen heeft nou eenmaal sneller kapot gaat. Maar hoe schoenen er uit zien is even belangrijk. Als de kwaliteit geweldig is maar ik vind ze lelijk dan koop ik ze niet :p
pi_86536070
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:50 schreef ElizabethI het volgende:
Als de schoenen mooi werden zou ik ze kopen. Het lijkt me handig al moet ik zeggen dat ik nog nooit ballerina's aan heb gehad die fijn zaten. Dus misschien kun je schoenen verzinnen waar na het afnemen een kleinere hak ofzo overblijft? Hoeveel geld ik er voor zou betalen hangt heel erg af van hoe de schoen er uit ziet. Kwaliteit lijkt me bij dit project extra belangrijk omdat alles wat losse delen heeft nou eenmaal sneller kapot gaat. Maar hoe schoenen er uit zien is even belangrijk. Als de kwaliteit geweldig is maar ik vind ze lelijk dan koop ik ze niet :p
Wilde al posten dat ik niet eens wist dat ze bestaan. Maar dat doen ze kennelijk ook nog niet. :').

Ben het met deze post helemaal eens. Het vetgedrukte is wel van belang. Als je tijdens het lopen van hoog naar plat gaat kun je enorme kramp in je kuiten krijgen.
pi_86536676
Bedankt voor jullie reacties. Dat zou inderdaad ook een optie kunnen zijn. Maar dan een hakje van hoeveel centimeter ongeveer? 1 à 2?
I've been around the world, but I still can't find another girl that can steal my shine.
  vrijdag 17 september 2010 @ 14:29:16 #5
304590 theturk
kiektem gaon jong!
pi_86536755
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:26 schreef iSuuz het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Dat zou inderdaad ook een optie kunnen zijn. Maar dan een hakje van hoeveel centimeter ongeveer? 1 à 2?
wtf zet jij hier nou weer voor onzin in klaagbaak?
gekkie van zn hobbob ey!
pi_86536898
Als ze er mooi uitziet, zowel als pump als ballerina, zal ik ze zeker kopen! Maar dan moet het wel mijn smaak blijven. Dus niet met een lelijke print o.i.d.
Ik let bij alles altijd eerst op design. Dan ga ik ze pas passen etc. Dus ik kijk wel eerst naar hoe ze eruit zien. Maar als ze niet lekker zitten of fijn lopen, koop ik ze niet.
¤50,-
- In wat voor winkel zou je dit product voor je zien? (Van Haren, Invito, Sacha o.i.d.)
Bovengenoemde winkels.
17, Tiel (Gelderland)

[ Bericht 0% gewijzigd door Isetmyfriendsonfire op 17-09-2010 19:30:00 ]
pi_86536938
quote:
Grote hak: 10 - 15 cm
Kleine hak: 1½ - 2 cm
pi_86536949
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:29 schreef theturk het volgende:

[..]

wtf zet jij hier nou weer voor onzin in klaagbaak?
Klb? Kijk eens goed, maat.
  vrijdag 17 september 2010 @ 14:36:26 #9
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_86537008
Zoiets?

Al heb ik het in Nederland dus nog nooit op de markt gezien.

Zou jij dit product kopen?
Ja
Design, maar ook dat beide varianten goed lopen.
¤60
Misschien het beste helemaal niet in een winkel, maar online. Al is passen en uitproberen van het wisselen van de hak ook wel prettig, dus dan het liefst bij euh invito. Zit overal en straalt wat meer kwaliteit uit dan van haren.
24, utrecht

Plaatje hierboven is waarschijnlijk ook alleen maar een concept-tekening, ik vind online veel patenten en ideeën maar waar ik zulke schoenen zou kunnen kopen vind ik nergens.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 september 2010 @ 14:36:51 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86537021
Jullie hebben goed naar 'Het beste idee van Nederland' gekeken *O*

Persoonlijk vind ik het niks trouwens :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 17 september 2010 @ 14:37:57 #11
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_86537072
Mits ze mooi zijn, lekker zitten én een beetje betaalbaar zijn wel.
Nee, ik let sowieso in de eerste instantie op kwaliteit en design. Dat zou ik bij dit product niet meer of minder doen
¤50,-
Bovengenoemde winkels, gewoon schoenenwinkels dus. Dolcis ook misschien? En online winkels
25, Amstelveen
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_86537211
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:36 schreef Sjeen het volgende:
Jullie hebben goed naar 'Het beste idee van Nederland' gekeken *O*

Persoonlijk vind ik het niks trouwens :)
Het grappige is.. We hebben dit idee nu een week of 2, en ik kwam er serieus vandaag pas achter dat het ook in dat programma zat! Baal er wel van, en heb overwogen om een ander idee te kiezen.. Maar toen bedacht ik me dat mensen in dat programma dit product waarschijnlijk niet echt op de markt gaan brengen, en wij het daarom evengoed wel kunnen doen.
pi_86537224
Ik zou het niet vertrouwen denk ik, zou te bang zijn halverwege mijn hak te verliezen of dat ik opeens plat sta met een voet omdat mijn hak ingeklapt is.
Dus in eerste instantie zou het voor mij belangrijk zijn daar zekerheid over te hebben, pas dan zou ik met interesse naar het uiterlijk van de schoen gaan kijken.
  vrijdag 17 september 2010 @ 14:41:54 #14
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_86537240
Hier, bijna op de markt maar ook nog niet: http://www.koningsdesign.nl/en/portfolio/lopullosesti

[ Bericht 28% gewijzigd door egeltje1985 op 17-09-2010 14:55:15 ]
pi_86537302
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:36 schreef egeltje1985 het volgende:
Zoiets?

[ afbeelding ]

Ja
¤60
Misschien het beste helemaal niet in een winkel, maar online. Al is passen en uitproberen van het wisselen van de hak ook wel prettig, dus dan het liefst bij euh invito. Zit overal en straalt wat meer kwaliteit uit dan van haren.
24, utrecht

Plaatje hierboven is waarschijnlijk ook alleen maar een concept-tekening, ik vind online veel patenten en ideeën maar waar ik zulke schoenen zou kunnen kopen vind ik nergens.
Die is echt lelijk, en lijkt me ook heel wankel.
pi_86537370
quote:
Zoiets?

[ afbeelding ]

Ja
¤60
24, utrecht

Inderdaad zoiets! Maar dan een klassieker model, en een andere techniek qua hak. Misschien is online verkopen idd een goed idee, maar dan moeten we wel véél reclame maken. De komende dagen gaan we research doen naar patenten, suppliers etc.
pi_86537386
Je moet iig zo een hak hebben, zo een brede.

Niet zo een dunne hak.
pi_86537485
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Je moet iig zo een hak hebben, zo een brede.
[ afbeelding ]

Niet zo een dunne hak.
[ afbeelding ]
Dat was inderdaad ook het idee. :) Loopt ook fijner en geeft meer stabiliteit.
pi_86537593
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:41 schreef keepwalking het volgende:
Ik zou het niet vertrouwen denk ik, zou te bang zijn halverwege mijn hak te verliezen of dat ik opeens plat sta met een voet omdat mijn hak ingeklapt is.
Dus in eerste instantie zou het voor mij belangrijk zijn daar zekerheid over te hebben, pas dan zou ik met interesse naar het uiterlijk van de schoen gaan kijken.
Dat is ook een punt waar we erg veel aandacht aan gaan besteden. Het wordt waarschijnlijk een systeem waarbij je de hak schuift, een kwartslag draait en dat dan vastklikt, om daarna ook nog een veiligheidsklipje op de hiel van de schoen vast te klikken (wel in leuk design), zodat er eigenlijk geen sprake kan zijn van het verliezen van de hak.
pi_86537791
quote:
Zoiets?

[ afbeelding ]

knip voor de foto

Daar ga ik dus echt nooit van mijn leven op lopen. Al kreeg ik ze voor niks. :{w .

@Sjeen, ik heb dat programma nog nooit gezien. Las het pas voor het eerst in dit topic.
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:22:05 #21
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_86538917
TS heeft toestemming van FOK! om dit te doen.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_86540824
Upje! Please people, ik heb jullie meningen en adviezen echt nodig.
pi_86540949
Heb dit idee ook gezien bij het beste idee van NL.
pi_86541585
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:33 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Als ze er mooi uitziet, zoals als pump als ballerina, zal ik ze zeker kopen! Maar dan moet het wel mijn smaak blijven. Dus niet met een lelijke print o.i.d.
Ik let bij alles altijd eerst op design. Dan ga ik ze pas passen etc. Dus ik kijk wel eerst naar hoe ze eruit zien. Maar als ze niet lekker zitten of fijn lopen, koop ik ze niet.
¤50,-
Bovengenoemde winkels.
18, Zuid-Holland
Dit dus.
pi_86541659
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:16 schreef stef040 het volgende:
Heb dit idee ook gezien bij het beste idee van NL.
Daar heb ik al op gereageerd..
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 september 2010 @ 16:38:37 #26
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86541727
Ik zou ze zelf niet kopen want ik kan niet op hakken lopen, ook niet op lage ;)

Maar je zou het volgens mij nog aantrekkelijker kunnen maken door te zorgen (of meer te benadrukken) dat de hakken ook uitwisselbaar zijn tussen verschillende paren. Zodat je zelf combinaties kunt maken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 17 september 2010 @ 16:42:32 #27
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_86541853
Ga je ook hakken in verschillende maten maken? Datje zeg maar kunt kiezen tussen hakken van ong. 10cm hakken van 5cm en geen hakken, ofzo?
pi_86542134
Ik zie niet het voordeel van deze schoenen t.o.v. pumps + platte schoenen in je tas. Ja, dat je geen losse schoenen mee hoeft te nemen, maar als je platte schoenen van de pumps maakt loop je weer met die hakken rond..
Sowieso vind ik pumps zonder hak/ballerina's/flatjes niet mooi.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_86542280
als het model mijn smaak is zal ik er zeker over nadenken. ik kan moeilijk op hakken lopen maar met sommige dingen staat het gewoon beter of leuker. gesp aan de achterkant, ik ben niet zo van gespen dus dat klinkt mij zo nog niet heel mooi, maar dat moet ik eerst in werkelijkheid zien.
ik zou dan wel bij losklikken van de hak een mini hakje over willen houden (1 a 1,5cm) een helemaal vlakke schoen/ballarina vind ik er niet uit zien.
en het idee hierboven ergens van meerdere hoogtes in hakken vind ik ook een goed idee. eventueel ook nog verschillende diktes van hakken. dan kan je oneindig variëren en kan iedereen zijn eigen schoen samenstellen.

in eerste instantie op design want daar is toch het eerste waar je naar kijkt voordat je een schoen gaat passen. maar zeker bij zo'n losklikkende hak zou ook ook op kwaliteit letten. het is leuk als je verschillende hakken eronder kan klikken maar dat betekent waarschijnlijk ook dat je de schoen vaker aan doet(je kan immers variëren). dan moet het dus ook langer meegaan dan normaal.

ligt eraan hoe vaak ik denk de schoen aan te doen. normaal betaal ik rond de 50euro voor schoenen.

het is een volledig nieuw product, ik zie het niet zo ff bij een van deze winkels staan. geen idee dus. ik denk dat jullie eerder moeten bekijken welke winkel jullie product zien zitten ipv een winkel die jullie schoen niet eens wil.

20jaar
pi_86547060
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:36 schreef iSuuz het volgende:

[..]

Daar heb ik al op gereageerd..
Sorry dan heb ik er overheen gelezen.
Verder kan ik er niks zinnigs over zeggen ben namelijk een man.
Succes met het project.
pi_86548431
Ik had dit topic onterecht gesloten omdat ik simpelweg over de post van Biogarde had heen gelezen.

Bij deze weer open.
pi_86548882
Ik loop veel op hakken (flinke ook) en ik zou zoiets echt niet kopen :) Als ik een dag weg ga met de auto heb ik altijd makkelijke schoenen voor t rijden bij me (indien nodig want rijden met hakken kan prima) en als ik een dag ga lopen doe ik gewoon schoenen met lagere hakken aan of sneakers...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86601742
Bedankt voor de reacties.

Zijn er nog meer mensen die er iets over willen zeggen? Please do!
  zondag 19 september 2010 @ 15:47:00 #34
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_86602984
Eerlijk gezegd zou ik het niet kopen. Kan mij totaal niet voorstellen dat het er mooi uitziet als pump maar ook als platte schoen.
Als ik een lange dag ergens heen ga waar ik echt veel moet staan (want dat gaat meer pijn doen dan lopen) draag ik wel platte schoenen, tijdens het rijden heb ik er ook nooit last van hoe hoog de hak ook is.

Volgens mij blijft het model er gewoon "praktisch" uitzien, en kan het niet echt een mooi model worden. Maar als ik de andere reacties hier te zie zal het wel draagvlak hebben :)
吴 曼 迪
pi_86772751
Ik zie wel een voordeel.
Met hoge hakken een flink stuk over kinderkopjes lopen is niet echt leuk en sloopt al je hakken. (helaas kun je niet overal voor de deur parkeren)
Extra schoenen meenemen is ook niet handig. (waar laat je ze als je maar een klein handtasje bij je hebt) Dus inklappen die tot je voor de deur staat en dan hooggehakt naar binnen zie ik echt wel als een voordeel.

(bouwjaar 76 uit het zuiden des lands)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_86773700
Jawel hoor. Afhankelijk van design en kwaliteit.
Design :)
¤50
Van Haren is er te goedkoop voor. Meer Invito en Sacha.
20, Amsterdam

Gaan jullie die dingen ook verkopen op de Market Fair? :P
  Licht Ontvlambaar vrijdag 24 september 2010 @ 00:15:12 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86774383
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:29 schreef valentijn101 het volgende:
Ik zie wel een voordeel.
Met hoge hakken een flink stuk over kinderkopjes lopen is niet echt leuk en sloopt al je hakken. (helaas kun je niet overal voor de deur parkeren)
Extra schoenen meenemen is ook niet handig. (waar laat je ze als je maar een klein handtasje bij je hebt) Dus inklappen die tot je voor de deur staat en dan hooggehakt naar binnen zie ik echt wel als een voordeel.

Zelfde bouwjaar, zelfde locatie hier :P

Ik ben bang dat ik de hak ingeklapt ook ga beschadigen op die kinderkopjes hier... Als ik echt niet meer kan, dan doe ik mijn schoenen gewoon uit (been there :') ).
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 24 september 2010 @ 22:30:43 #38
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_86809952
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:29 schreef valentijn101 het volgende:
Ik zie wel een voordeel.

Dit, of na een lange werkdag nog naar de supermarkt/station/sportschool/prkeerplaats moeten lopen. Dan hebben mijn voetjes het echt wel gehad met hakken. Ik loop nu standaard op sneakers en en heb hoge hakken op kantoor staan. Wissel ze daar om.

Een combischoen lijkt mij dus ideaal. En dan maakt het mij persoonlijk niks uit of het zonder hak er nog leuk uit ziet, het gaat dan echt om comfort. Als het zonder hak niet écht comfi loopt dan heeft het geen enkele zin. Een ballerina met 1 centimeter hak zou voor mij dan ook al een reden zijn om ze niet te kopen, dat loopt toch niet echt lekker en dan is het dus vlees noch vis.

dus ja, ik zou ze kopen, mits comfortabel zonder hak

Ik zou op design letten van schoen met hak en ook zeker op kwaliteit. Het mag er niet cheap uitzien

Daar zou ik dan best wat geld voor over hebben afhankelijk van kwaliteit, denk aan max 200,-

In welke winkel: Beetje exclusiviteit zou ik wel leuk vinden, dat niet iedereen er mee loopt. Dus de kwalitatief betere schoenenwinkels.

Bouwjaar 76, randstad

[ Bericht 7% gewijzigd door Vandaag... op 24-09-2010 22:37:20 ]
  vrijdag 24 september 2010 @ 22:37:41 #39
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_86810288
Ik moest hier vanmiddag nog aan denken!
Was op de fiets naar mijn moeder, hakken van 10cm aan... aangezien ik een klein kastje mee terug naar huis wilde nemen moest ik lopend terug... wat had ik graag schoenen met afneembare hakken gehad! :o
pi_86814694
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 22:30 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Een ballerina met 1 centimeter hak zou voor mij dan ook al een reden zijn om ze niet te kopen, dat loopt toch niet echt lekker en dan is het dus vlees noch vis.

dus ja, ik zou ze kopen, mits comfortabel zonder hak
jij loopt alleen maar op slippers comfortabel? want ballerina's hebben vaak al iets hak en zelfs je sneakers hebben ook een lichte hak. al is het maar minimaal (paar mm tot 1cm) je loopt er toch anders op. dat is het comfort wat zo'n schoen bied en wat ik juist heel erg mis bij slippers en sommige ballarina's.

1 cm hoge hak is zoiets
en een 0,5 cm hoge hak is zoiets
(ff enige voorbeelden die ik kon vinden)
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:33:38 #41
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_86822233
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 00:13 schreef loecje het volgende:

[..]

jij loopt alleen maar op slippers comfortabel? want ballerina's hebben vaak al iets hak en zelfs je sneakers hebben ook een lichte hak. al is het maar minimaal (paar mm tot 1cm) je loopt er toch anders op. dat is het comfort wat zo'n schoen bied en wat ik juist heel erg mis bij slippers en sommige ballarina's.

1 cm hoge hak is zoiets
en een 0,5 cm hoge hak is zoiets
(ff enige voorbeelden die ik kon vinden)
Ja, zo'n 1 cm hak van jouw plaatje vind ik niet comfortabel. Die 0,5 zou nog wel gaan.
pi_86823208
Wel handig als je plotseling een eind moet lopen :), maar ik denk dat het er zonder hak niet mooi uitziet
When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence.
pi_86828108
quote:
Ik zou gewoon of een mooie hoge hak doen, of geen. Zo'n hak van 1 of 2 centimeter vind ik er altijd zo misplaatst uitzien. Bovendien vind ik hele lage hakken ook heel erg lelijk, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. :P
pi_86828253
Oh wacht, ik heb dus echt totaal geen verstand van maten blijkt weer. 1 a 2 cm is prima, zoals hierboven ook al is gepost. Ik doelde eigenlijk meer op zoiets:

Zo'n formaat hak. Dat vind ik er dus altijd zo misplaatst en lelijk uitzien. :') Maargoed dat werd dus ook niet bedoeld.
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:37:59 #45
331 Merel
Be here now.
pi_86828431
Er zijn al heel veel mensen die dit idee hebben gehad en prototypes hebben gemaakt. Google maar eens wat rond. En vraag je dan af waarom al die mensen er nog niet rijk van geworden zijn en of jullie idee zo veel anders is dat het wél zou aanslaan..
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_86833835
IBS doen en denken dat je zomaar een product kan ontwerpen :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_86837954
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:34 schreef henkde_j het volgende:
IBS doen en denken dat je zomaar een product kan ontwerpen :')
tuurlijk, iedereen kan een product ontwerpen. of het ontwerp ook goed is en of er ook markt voor is tja...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')