Hm, een 'echte' Photoshop is meestal wel te onderscheiden van een Paint Windowns 7 hoor

Natuurlijk kun je in Windows 7 wat extra brushes gebruiken die wat weg hebben van de brushes in PS. Maar als je écht zou gaan fotoshoppen, en dan bedoel ik werken met bijvoorbeeld opacity, meerdere verschillende brushes, lagen voor mijn part, dan krijg je toch wel even een ander resultaat. (Nouja, als je er natuurlijk mee overweg kunt.)
Eigenlijk maakt het voor de wedstrijd niet uit of je de standaard brush in PS gebruikt, of de standaard brush in Paint. (Al dan niet W7). De mogelijkheden ermee zijn (vrijwel) identiek. (Ik ga er dan even vanuit dat je in PS dan een harde, ''kleine' brush neemt. Geen vervagende randjes e.d.)
Het geeft natuurlijk alleen wel snel onduidelijkheid als je het in PS gaat doen, want soms is het moeilijk na te gaan of er speciale brushes zijn gebruikt of dat het toch echt 'handwerk' is. Daarom heb ik mijn inzending ook gewoon in paint gemaakt. Had ik ook in PS kunnen doen, met hetzelfde soort brush (als ik had mogen photoshoppen - met meerdere opties/functies dus- had mijn inzending er ook wel heel anders uitgezien), dan had niemand hier het verschil kunnen zijn, hooguit aan het type bestand

Neem bijvoorbeeld die kat van de eerste pagina. Die is dus in W7 gemaakt, als we even de inzender mogen geloven. Ik zie dat er gebruik is gemaakt van een zware, hardere brush, kleur, en een soort 'spuitbus-effect'.
Jup, dit is te doen in PS. Makkelijk zelfs. Maar het is niet zo 'gecompliceerd' dat het niet echt in W7 gedaan zou kunnen zijn. Dus wat mij betreft is het wel een paint. (en natuurlijk zit er verschil in paint W7 en paint W vista, ik heb laatstgenoemde dus ik heb zelf geen fatsoenlijke (mooie) spuitbus-optie.) Het effect is zélfs met de hand te verkrijgen. Pas als er echt verschil in opacity komt, dan zou het oneerlijk worden.
Dus ok, maak je tekening gewoon in paint. Voorkomt een hoop gezeik. Maar zolang er verder geen functies worden gebruikt die niet in Paint (w7, ga ik dan even vanuit) gebruikt worden, is er eigenlijk vrij weinig aan de hand, lijkt mij.