Bij mij klopt het anders wel enigzins.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:47 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook. Ze zijn veel gepolariseerder dan bij ons.
Nederland:
[ afbeelding ]
Zweden:
[ afbeelding ]
Wees er maar trots op.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:46 schreef Lekiamh het volgende:
Ik kom op Sverigedemokraterna uit.
Gohquote:Op donderdag 16 september 2010 18:46 schreef Lekiamh het volgende:
Ik kom op Sverigedemokraterna uit.
Misschien komt het omdat je minder bekend bent met de hele politieke situatie in Zweden? Als Nederlander kijk je toch anders tegen dingen aan. Veel niet-Zweden beseffen bijv. niet dat het alcoholmonopolie een belangrijk onderdeel is van de Zweedse maatschappij en kunnen ook de gevolgen niet overzien van het opheffen van het monopolie.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:04 schreef du_ke het volgende:
Ik kom bij de piratenpartij uit. Geen optie dus, maar ik scoor hier ook 'rechtser' en vooral minder progressief dan in Nederland.
Er is zoveel door sociaal kapotgemaakt dat het heel veel ver moet om het conservatisme wat jij aanhangt iets anders nog verder kapot kan maken, maar geef het tijd. Iets wat kapot is, kan altijd nog stukker.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
De voor mij vertrouwde sociaaleconomisch rechtse positie, doch niet conservatief of progressief. Ik hoop trouwens dat de 'rechtse' partijen samen met de piraten een klinkende overwinning gaan boeken op links.
Sinds wanneer hang ik conservatisme aan?quote:Op zondag 19 september 2010 02:09 schreef Boze_Appel het volgende:
Er is zoveel door sociaal kapotgemaakt dat het heel veel ver moet om het conservatisme wat jij aanhangt iets anders nog verder kapot kan maken, maar geef het tijd. Iets wat kapot is, kan altijd nog stukker.
quote:Op zondag 19 september 2010 02:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er is zoveel door sociaal kapotgemaakt
Lees verderquote:Sweden's government came under heavy fire this week for its sick leave reforms after a 55-year-old woman suffering from a rare disfigurement syndrome had her sickness benefits withdrawn.
(...)
Annica Holmquist suffers from acromegaly, a syndrome brought on by an excess of growth hormones. The former dental hygienist said she was forced to stop working after parts of body like her facial features, fingers and feet began growing again, often leaving her in intense pain.
Despite having several medical statements confirming that she is unable to work, the insurance agency ruled to remove her from its system and withdraw her disability benefits.
gezellige uitslag zou dat zijn.quote:Op zondag 19 september 2010 20:06 schreef Knutknuttsson het volgende:
-5 procent voor Socialdemokraterna
Geen meerderheid voor Alliansen
Ik las het ja, maar hoe vinden de Miljöpartiet stemmers dat? Gaat ze dat stemmen kosten over vier jaar?quote:Op zondag 19 september 2010 20:07 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ligt ook aan Miljöpartiet, die sluiten een overgang niet direct uit
Niet per se, er bestaat de kans dat de Groene partij Alliansen zal steunen.quote:Op zondag 19 september 2010 20:12 schreef karton het volgende:
[..]
gezellige uitslag zou dat zijn.
Indien alliansen de grootste wordt hebben ze alsnog sverigedemokraterna nodig
Piratpartiet 0,7 en Fi 0,8quote:Op zondag 19 september 2010 20:15 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Ik las het ja, maar hoe vinden de Miljöpartiet stemmers dat? Gaat ze dat stemmen kosten over vier jaar?
En hoe zit het met Piratpartiet volgens de prognose? En Feministiskt Initiativ?
Halmstad, Landskrona en Malmö zijn bekende plaatsen waar SD groot is.quote:Op zondag 19 september 2010 20:37 schreef Lekiamh het volgende:
SD schijnt het best goed te doen hier en daar.
In Halmstad meer dan 10% en de kiesdrempel volgens een exit poll gehaald met 4,9%...
S valt in de laatste peiling verder terug en staat ongeveer gelijk met Mquote:Op zondag 19 september 2010 20:32 schreef tomatenrood het volgende:
Als dit de uitslag wordt (Socialdemokraterna de grootste, geen enkel blok de meerderheid), dan hoop ik dat Centerpartiet zo sympathiek zou zijn te switchen naar de Rödgröna (maarja...de kans dat dat gebeurt)
Idd. Sowieso, het zuiden (incl. Stockholm) is rechts (vooral Stockholm is een Moderaterna-bolwerk), het noorden is traditioneel links.quote:Op zondag 19 september 2010 20:40 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Halmstad, Landskrona en Malmö zijn bekende plaatsen waar SD groot is.
Opzich wel logisch. Stockholm is natuurlijk ook verreweg het meest welvarend.quote:Op zondag 19 september 2010 20:51 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Idd. Sowieso, het zuiden (incl. Stockholm) is rechts (vooral Stockholm is een Moderaterna-bolwerk), het noorden is traditioneel links.
Aan de andere kant zijn de grote steden bijna overal ter wereld aardig 'rood'quote:Op zondag 19 september 2010 21:14 schreef Morendo het volgende:
[..]
Opzich wel logisch. Stockholm is natuurlijk ook verreweg het meest welvarend.
Logisch? Amsterdam en Utrecht zijn volgens mij ook verreweg de meest welvarende steden van NL en de grootste partijen zijn daar respectievelijk PvdA en GroenLinks.quote:Op zondag 19 september 2010 21:14 schreef Morendo het volgende:
[..]
Opzich wel logisch. Stockholm is natuurlijk ook verreweg het meest welvarend.
Alliansen krijgt geen meerderheidquote:Op zondag 19 september 2010 21:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hopen dat Alliansen nog aan een meerderheid komt. Dan moet SD natuurlijk niet verder gaan groeien.
Erg fijn, die updates van je!quote:Op zondag 19 september 2010 21:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
Er zijn nu ongeveer 2000 van de 5668 districten geteld en de resultaten zijn zo'n beetje hetzelfde als met de prognose. Grootste verschil is wel dat SD bij de eerste peiling net boven de kiesdrempel van 4 procent staat, maar nu op een dikke 6 procent staat.
S blijft de grootste partijmet iets boven de 30 procent en verliest 4,5 procent, hun slechtse resultaat sinds 1911. Moderaterna staat iets onder de 30%. Alliansen blijft het grootste blok, echter zonder meerderheid
http://innerisland.tumblr.com/quote:Today is a big day, and it might be a very historical day,
today is the swedish election and I can’t stand the wait before we know.
I hope people vote with their hearts
because on which side is the heart placed? LEFT
and what color is it? RED
je kan dan beter op http://aftonbladet.se/ kijken, live statistiekenquote:Op zondag 19 september 2010 21:43 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Erg fijn, die updates van je!Op thelocal.se is weinig te vinden namelijk.
Wat de resultaten betreft:
Zolang niet alle stemmen geteld zijn is er veel mogelijk. De PvdA kwam ook als grootste uit de bus bij het begin van het tellen van de stemmen. Toch won de VVD uiteindelijk nadat het tot een uur of 1 's nachts gelijk op was gegaan. Toen begon de VVD ineens uit te lopen.quote:Op zondag 19 september 2010 21:42 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Alliansen krijgt geen meerderheid
je hebt gelijk, 49,1% opeens nuquote:Op zondag 19 september 2010 21:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zolang niet alle stemmen geteld zijn is er veel mogelijk. De PvdA kwam ook als grootste uit de bus bij het begin van het tellen van de stemmen. Toch won de VVD uiteindelijk nadat het tot een uur of 1 's nachts gelijk op was gegaan. Toen begon de VVD ineens uit te lopen.
En SD natuurlijk, komen met 20 man Riksdagen binnenvallenquote:Op zondag 19 september 2010 21:56 schreef tomatenrood het volgende:
Rödgröna 43,4% - Alliansen 49,1% - SD 6,1%
Miljöpartiet en Moderaterna zijn eigenlijk de enige 'winnaars', alle andere partijen verliezen ten opzichte van 2006.
Ook, maar van de 'gevestigde partijen' winnen alleen Mp en M.quote:Op zondag 19 september 2010 21:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
En SD natuurlijk, komen met 20 man Riksdagen binnenvallen
Fors parlement dan. 400 zetels ofzo?quote:Op zondag 19 september 2010 21:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
En SD natuurlijk, komen met 20 man Riksdagen binnenvallen
349.quote:Op zondag 19 september 2010 21:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Fors parlement dan. 400 zetels ofzo?
Dit nieuwsbericht is toch een beetje geruststellend voor de S/Mp/V-stemmer, nu het rechtse blok waarschijnlijk aan een tweede termijn begint.quote:Sweden's welfare state has endured centre-right rule: experts
As Sweden's centre-right government hopes to win another four years in power, fears that conservative rule would cripple Sweden's welfare state appear to be unfounded, the AFP's Nina Larson explains.
When a right-leaning coalition ousted Sweden's long-sitting Social Democrats four years ago, many feared the end was near for the country's coveted welfare state, but as Sunday's vote approaches, experts say few real changes have been made to the system.
"There have been no dramatic, systemic changes or radical cuts to the welfare state, but rather a marginal re-orientation," says Stefan Svallfors, a sociology professor at Umeå University in northern Sweden.
Lees verder
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |