abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86480804
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:23 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Jawel: Cijfers op school zouden gegeven moeten worden vanaf eerdere leerjaren.

Ik ken het Zweedse onderwijssysteem niet, dus ik weet niet precies wat hiermee bedoeld wordt. Het geven van cijfers in de kleuterklas misschien?
Ik werk op Zweedse scholen en ze kennen daar geen cijfers. Pas vanaf jaar 8 (dan ben je ongeveer 13) krijgt een leerling een beoordeling. Die beoordeling is bovendien geen cijfer, maar een onvoldoende, voldoende, ruim voldoende of goed.
Vraag is nu of deze beoordeling al eerder zou moeten worden gegeven, ongeveer vanaf jaargang 6
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 15 september 2010 @ 23:26:58 #27
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_86482271
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:11 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

O wacht, ik loop achter zie ik. Het laatste halfjaar hebben de peilingen zich omgedraaid en staat de Alliantie als winnaar voorspeld.
Het is alleen nog de vraag of de coalitie van Reinfeldt een meerderheid krijgt, omdat ook de Sverigedemokraterna boven de 4% lijkt uit te komen.
pi_86498107
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:26 schreef freako het volgende:

[..]

Het is alleen nog de vraag of de coalitie van Reinfeldt een meerderheid krijgt, omdat ook de Sverigedemokraterna boven de 4% lijkt uit te komen.
In dat geval: de Groenen hebben al aangegeven eventueel te 'switchen' naar de Alliantie om SD uit te sluiten.
Alhoewel, nu zijn de Groenen alweer aan het terugkrabbelen.
Ik ben benieuwd.
pi_86498218
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Doe niet zo raar, het dringt helemaal niets terug. Het enige wat het doet is de thuisstokers en de supermarkten die er gist voor verkopen bevorderen. Ohja en de toeristenmarkt in de omringende landen omdat de Zweden speciale bootabonnementen nemen om heen en weer te reizen om goedkoop drank in te slaan.
Monopoly holds back binge drinking - study
pi_86498549
Grappig detail: Stemmen in Zweden werkt net even iets anders dan in Nederland.

Elke partij heeft een eigen stembiljet. Men pakt dus een stembiljet van de partij van voorkeur uit de doos (zie bovenstaande afbeelding) en kruist vervolgens een kandidaat van die partij aan.
pi_86499031

Sta het dichtst bij Feministiskt Initiativ, ben het verst verwijderd van Moderaterna.
pi_86499507
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:44 schreef tomatenrood het volgende:
Grappig detail: Stemmen in Zweden werkt net even iets anders dan in Nederland.
[ afbeelding ]
Elke partij heeft een eigen stembiljet. Men pakt dus een stembiljet van de partij van voorkeur uit de doos (zie bovenstaande afbeelding) en kruist vervolgens een kandidaat van die partij aan.
Leuk, kan iedereen zien welk biljet je uit de doos plukt :')
pi_86500572
Ik kom uit bij de Zweedse PvdA
  † In Memoriam † donderdag 16 september 2010 @ 15:40:25 #34
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86500633
quote:
Onderzoekcijfers van 50 jaar geleden. :')
Carpe Libertatem
pi_86502056
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1529436/1/50#86499031]

M'n standpunt aangaande Turkije en de EU zal me een stuk naar rechts hebben gegooid, maar het is niet anders. Ik zit het dichtstbij de Liberalen, wat ergens wel weer logisch is. Ja, ik negeer de Zweedse Democraten en nee dat hoef ik niet uit te leggen. Ook de Piratenpartij negeer ik :p

M'n vriendin maakt hem nu en blijkbaar zit ze iets linksonder mij, maar zij heeft logischerwijs ook een enorme hekel aan de SD. Ze denkt erover na om op de Sociaal-Democraten te stemmen.
pi_86502803
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:21 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

M'n standpunt aangaande Turkije en de EU zal me een stuk naar rechts hebben gegooid, maar het is niet anders. Ik zit het dichtstbij de Liberalen, wat ergens wel weer logisch is. Ja, ik negeer de Zweedse Democraten en nee dat hoef ik niet uit te leggen. Ook de Piratenpartij negeer ik :p

M'n vriendin maakt hem nu en blijkbaar zit ze iets linksonder mij, maar zij heeft logischerwijs ook een enorme hekel aan de SD. Ze denkt erover na om op de Sociaal-Democraten te stemmen.
Dat valt wel mee, denk ik. Ik heb ''helemaal mee eens'' aangekruisd bij de stelling ''Turkije mag nooit bij de EU komen'' en toch kwam ik uit bij links (wat dan weer logisch is gezien mijn linkse opvattingen op sociaaleconomisch vlak).

En dat lijkt me by the way, erg slim van je vriendin ;) Ik zou ook Socialdemokraterna stemmen, als ik over de Zweedse nationaliteit beschikte en dus mocht stemmen.
  donderdag 16 september 2010 @ 17:11:46 #37
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_86504338
Raar, bij deze test ben ik sociaal-economisch rechts. Terwijl ik bij de Nederlandse test links van de PvdA sta. Zijn er meer mensen die op een opvallende plaats in het spectrum komen? Er komt bij mij Piraten Partij uit.

Ik ben er uit, het worden de groenen.

[ Bericht 15% gewijzigd door TomLievense op 16-09-2010 17:22:33 ]
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_86504865
Tom, volgens politicalcompass zit ik ergens linksonder in de buurt van Ghandi, en niet rechtsonder xD
  donderdag 16 september 2010 @ 17:34:47 #39
295457 TomLievense
pi_86505084
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:27 schreef Hamilcar het volgende:
Tom, volgens politicalcompass zit ik ergens linksonder in de buurt van Ghandi, en niet rechtsonder xD
Gelukkig, want daar hoor ik te staan. Ik zal de Nederlandse nog eens doen om te vergelijken.
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_86505316
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:11 schreef TomLievense het volgende:
Raar, bij deze test ben ik sociaal-economisch rechts. Terwijl ik bij de Nederlandse test links van de PvdA sta. Zijn er meer mensen die op een opvallende plaats in het spectrum komen? Er komt bij mij Piraten Partij uit.
[ afbeelding ]
Ik ben er uit, het worden de groenen.
Wat in nederland links is is in zweden rechts
  donderdag 16 september 2010 @ 17:47:50 #41
295457 TomLievense
pi_86505438
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:43 schreef calabash het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook. Ze zijn veel gepolariseerder dan bij ons.

Nederland:

Zweden:
pi_86505523
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:43 schreef calabash het volgende:

[..]

Wat ben jij eigenlijk voor troll, met je onzincommentaren in allerlei topics?
pi_86505590
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Wat ben jij eigenlijk voor troll, met je onzincommentaren in allerlei topics?
Zweden is een erg links land het is dan toch ook logisch dat rechtse partijen daar minder rechts zijn dan rechts in nederland
  donderdag 16 september 2010 @ 17:54:42 #44
295457 TomLievense
pi_86505656
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:52 schreef calabash het volgende:

[..]

Zweden is een erg links land het is dan toch ook logisch dat rechtse partijen daar minder rechts zijn dan rechts in nederland
Ik denk dat de rechtse partijen daar rechtser zijn en de linkse partijen linkser. Al zijn onze rechtse partijen de laatste tijd wel heel erg naar rechts opgeschoven.
pi_86505946
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:52 schreef calabash het volgende:

[..]

Om een indicatie te geven: de Zweedse rechtse partijen zijn gewoon lid van rechtse Europese partijen. De Gematigden zitten, net als het CDA, in de Europese Volkspartij en de Liberale Volkspartij zit, net als de VVD, in de Partij van Europese Liberalen en Democraten.

Als het echt waar zou zijn wat je zegt, dan zouden de Zweedse rechtse partijen deel moeten uitmaken van bijvoorbeeld de Partij van de Europese Sociaaldemocraten (waar de Nederlandse PvdA ook in zit). Dat dit niet zo is geeft aan dat Zweeds rechts voor Europese (en dus Nederlandse) begrippen gewoon rechts is.
pi_86506215
Nieuwste poll wijst uit dat de socialdemokraten nu de grootste partij zouden zijn.Alliansen lijft echter het grootste blok
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_86506223
Ja, internationaal gezien maar als je nationaal kijkt dan zijn alle discussies/standpunten toch een stuk naar links geschoven op de map ivm Nederland. Begrijp je dat? Zo niet, laat dan maar zitten want ik heb geen zin om er meer tijd in te steken :P
pi_86506438
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:03 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Om een indicatie te geven: de Zweedse rechtse partijen zijn gewoon lid van rechtse Europese partijen. De Gematigden zitten, net als het CDA, in de Europese Volkspartij en de Liberale Volkspartij zit, net als de VVD, in de Partij van Europese Liberalen en Democraten.

Als het echt waar zou zijn wat je zegt, dan zouden de Zweedse rechtse partijen deel moeten uitmaken van bijvoorbeeld de Partij van de Europese Sociaaldemocraten (waar de Nederlandse PvdA ook in zit). Dat dit niet zo is geeft aan dat Zweeds rechts voor Europese (en dus Nederlandse) begrippen gewoon rechts is.
Zweden is ondanks de rechtse regering nog steeds linkser dan nederland nu.
De verzorgingsstaat is daar nog zoals het in nederland in jaren 80 was ook zijn de belastingen de op 1 na hoogste ter wereld.
Dat ze in het EP parlement met de VVD zitten zegt nog niet dat de partijen hetzelfde zijn.
pi_86506470
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:13 schreef Hamilcar het volgende:
Ja, internationaal gezien maar als je nationaal kijkt dan zijn alle discussies/standpunten toch een stuk naar links geschoven op de map ivm Nederland. Begrijp je dat? Zo niet, laat dan maar zitten want ik heb geen zin om er meer tijd in te steken :P
Nederland is nog steeds een links land vergelijk de belastingen en uitkeringen in nederland maar is met die van andere landen.
pi_86506519
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:23 schreef calabash het volgende:

[..]

Nederland is nog steeds een links land vergelijk de belastingen en uitkeringen in nederland maar is met die van andere landen.
Ja, maar het verschil is dat onze kabinetten geen long-term beleid maken en dat dan ook vervolgens uitvoeren. Het is hier allemaal korte termijn politiek van verkiezing tot verkiezing, waarin elke politieke partij met liefde een kabinet laat knallen als ze dat electoraal gewin oplevert. <Dat> is het probleem van Nederland. But enough of that ^^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')