Ik heb geen rijbewijs. Dat vind ik al helemaal eng, dan rijd ik nog iemand dood ofzo.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:45 schreef smegmanus het volgende:
@ Mod: Waarom is mijn post nu weggehaald?
Een auto kopen lijkt mij toch een goede optie of zie ik dat verkeerd.
En is er al een keer iets gebeurd wat dit paniekgevoel realistisch maakt? Je maakt jezelf juist kwetsbaarder door zo verkrampt op je fiets te zitten.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:43 schreef Sparklehorse het volgende:
Ja 's nachts neem ik de nachtbus of een taxi inderdaad maar ik moet nu elke week voor stage ergens heen fietsen en dat vind ik dood eng... ik weet dat het moet maar toch zit ik daar elke keer met een paniekerig gevoel...
O, in de OP staat dat je geen auto hebt... maar dat gaat inderdaad lastig worden zonder rijbewijs.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:48 schreef Sparklehorse het volgende:
[..]
Ik heb geen rijbewijs. Dat vind ik al helemaal eng, dan rijd ik nog iemand dood ofzo.
De wijk montmartre in Parijs is al helemaal ergquote:Op woensdag 15 september 2010 13:53 schreef HeatWave het volgende:
Gewoon zo vaak mogelijk met iemand meefietsen tot je eraan gewend bent lijkt me.
het is ook gewoon een teringbende, ik ben het mijn hele leven gewend, maar kan me echt wel voorstellen dat het pittig is voor een buitenstaander.
Ik steek overal over als het kan, niet als het licht groen is, dat vinden ze in het buitenland nog wel eens raarquote:Op woensdag 15 september 2010 14:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De wijk montmartre in Parijs is al helemaal erg. Overal Algerijnen. Hele aardige jongens maar ze leven op straat en lijken op marokkanen, dus je hebt een natuurlijke angst voor ze. En jij daar in je eentje als nederlander in het buitenland (ik was daar voor mijn werk). Stoplichten springen op rood, iedereen loopt door en jij blijft staan. Uiteindelijk loop je ook maar door want je wilt er toch bij horen
.
MacBikemongolen.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:01 schreef Re het volgende:
die kloterige toeristen op hun fiets ook, of die kloterige toeristen die niet weten wat een fietspad is...
Auto's houden zich vrijwel allemaal aan de stoplichten (gelukkig), fietsers en wandelaars een stuk minder. Echter, dit hoeft niet gevaarlijk te zijn voor fieters die stoppen voor rood licht, aangezien auto's dus niet door rood rijden. Als je zelf dus gewoon stopt voor rood, duidelijk aangeeft wat je gaat doen (hand uitsteken, zelfde tempo blijven fietsen, goed kijken) zal er nooit wat gebeuren.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:14 schreef Rupsebeest het volgende:
Het verkeer in Amsterdam vind ik best wel veilig hoor. Overal staan stoplichten en ik zie zelden dat iemand die daar niet aan houdt. Gewoon lekker gaan fietsen en niet teveel nadenken.
Doe ik ook altijdquote:Op woensdag 15 september 2010 14:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik steek overal over als het kan, niet als het licht groen is, dat vinden ze in het buitenland nog wel eens raar.
Nee, juist enkel en alleen de fiets pakken, door de fiets te vermijden maak je het alleen maar erger.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
En is er al een keer iets gebeurd wat dit paniekgevoel realistisch maakt? Je maakt jezelf juist kwetsbaarder door zo verkrampt op je fiets te zitten.
Ga desnoods de komende tijd met de tram/bus en maak een stappenplan (fietsplan) van het overwinnen van je irreële angst. Door steeds verder te fietsen, grotere 'obstakels' te nemen en te ervaren dat je met gezond verstand een heel eind komt.
Nou, nee. Zo natuurlijk is dat niet.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De wijk montmartre in Parijs is al helemaal erg. Overal Algerijnen. Hele aardige jongens maar ze leven op straat en lijken op marokkanen, dus je hebt een natuurlijke angst voor ze. En jij daar in je eentje als nederlander in het buitenland (ik was daar voor mijn werk). Stoplichten springen op rood, iedereen loopt door en jij blijft staan. Uiteindelijk loop je ook maar door want je wilt er toch bij horen
.
Ja misschien moet ik maar eens met een psycholoog gaan praten, hoewel dit al een jaar geleden is en die beroving nog veel eerder...quote:Op donderdag 16 september 2010 00:48 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Slachtofferhulp niets voor ts?
Je hebt ergens een flink trauma overgehouden aan wat je meemaakte...en logisch hoor!
Kan het me goed voorstellen nml.
Bah bah!
correctie.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:41 schreef Sparklehorse het volgende:
Ik ben geen boer. Ik woonde hiervoor in Almere. Wat overigens ook een kutstad is, daar niet van, maar het verkeer is er prachtig geregeld, ook die busbanen enzo...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |