abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86595695
quote:
Op zondag 19 september 2010 12:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat je moet weten dat iemand zwanger is. Ongeboren kinderen bestaan op papier niet. Als je niet weet dat er een kind is kan je ook niet constateren dat ie geaborteerd is. Tenzij politiestaat.
Drugs? Kan je niet controleren tenzij politiestaat.
Wat mensen denken en lezen, kijken en internetten? politiestaat.

Je kan het verkeer controleren en het leger op rellen afsturen met een kleine overheid.
Jij bent een beetje simpel in je hoofd he?
  zondag 19 september 2010 @ 12:13:10 #252
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86595911
quote:
Op zondag 19 september 2010 12:05 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jij bent een beetje simpel in je hoofd he?
Nee die vent is simpel. Zijn combinatie van een kleine overheid en fascistische wetten is onmogelijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86597831
Ah, fascisme. Toe maar.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 19 september 2010 @ 13:22:44 #254
pi_86598009
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:17 schreef Lyrebird het volgende:
Ah, fascisme. Toe maar.
Mensen dwingen hetzelfde te geloven als jij is fascistisch. idd.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_86598071
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Moord is strafbaar. Die mening is fascistisch?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_86598153
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mwah, laten we dat totalitair noemen.
Fascisme is als woord dermate verkracht dat het alle betekenis heeft verloren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 19 september 2010 @ 13:29:36 #257
pi_86598207
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Moord is strafbaar. Die mening is fascistisch?
Abortus is geen moord. De foetus is onderdeel van de moeder, als jij een mening wilt hebben over haar foetus zal je het eerst uit haar buik moeten snijden. Je kan de foetus dus niet als zelfstandig wezen zien dus is abortus geen moord.

Je zal eerst moeten bewijzen dat abortus moord is. Tot die tijd mag iedereen het zelf uitzoeken. Als je dat niet toelaat ben je een fascist.
pi_86598600
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Abortus is geen moord. De foetus is onderdeel van de moeder, als jij een mening wilt hebben over haar foetus zal je het eerst uit haar buik moeten snijden. Je kan de foetus dus niet als zelfstandig wezen zien dus is abortus geen moord.

Je zal eerst moeten bewijzen dat abortus moord is. Tot die tijd mag iedereen het zelf uitzoeken. Als je dat niet toelaat ben je een fascist.
Daar heb ik het niet over. Het gaat me om jouw idee dat mensen een bepaalde mening opdringen fascistisch is. Ook als die mening als een paal boven water staat, zoals dat moord strafbaar zou moeten zijn.
  zondag 19 september 2010 @ 13:46:00 #259
pi_86598759
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Daar heb ik het niet over. Het gaat me om jouw idee dat mensen een bepaalde mening opdringen fascistisch is. Ook als die mening als een paal boven water staat, zoals dat moord strafbaar zou moeten zijn.
Als iets als een paal boven water staat hoef je die mening niet op te dringen. :')

Overigens lijkt mij een wet tegen moord nauwelijks nuttig. De meeste mensen moorden niet en diegenen die het wel doen trekken zich niets van de wet aan. Je kan het net zo goed legaliseren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 19-09-2010 13:51:37 ]
pi_86598868
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:17 schreef Lyrebird het volgende:
Ah, fascisme. Toe maar.
Daar zitten de libertariertjes vaak behoorlijk dicht tegen aan natuurlijk. Alle extremisten in het politieke spectrum lijken nogal op elkaar.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 19 september 2010 @ 14:00:14 #261
pi_86599283
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar zitten de libertariertjes vaak behoorlijk dicht tegen aan natuurlijk. Alle extremisten in het politieke spectrum lijken nogal op elkaar.
Het probleem is dat massa's mensen niet lastig gevallen willen worden door een verbiedende overheid maar anderen (andersdenkenden) hetzelfde niet gunnen.

" Meer vrijheid! Weg met alle betuttelende regels maar abortus, goeie drugs en zelfbevrediging moeten verboden worden!"
pi_86599602
quote:
Op zondag 19 september 2010 14:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het probleem is dat massa's mensen niet lastig gevallen willen worden door een verbiedende overheid maar anderen (andersdenkenden) hetzelfde niet gunnen.

" Meer vrijheid! Weg met alle betuttelende regels maar abortus, goeie drugs en zelfbevrediging moeten verboden worden!"
En vervolgens zijn ze ook de eersten die naar de overheid rennen als het misgaat :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86601281
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als iets als een paal boven water staat hoef je die mening niet op te dringen. :')

Overigens lijkt mij een wet tegen moord nauwelijks nuttig. De meeste mensen moorden niet en diegenen die het wel doen trekken zich niets van de wet aan. Je kan het net zo goed legaliseren.
En je verwacht dat ik je nog serieus neem?
pi_86610615
quote:
Op zondag 19 september 2010 14:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ach dankzij papiertje hoef je geen reductio ad absurdum meer te veinzen om je stellingen kracht bij te zetten. Moord legaliseren :')
pi_86610688
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Je zal eerst moeten bewijzen dat abortus moord is.
In een semantische discussie valt er niets te bewijzen.
Ik zou abortus niet gelijk stellen aan de moord op een geboren mens in elk geval. Maar is het volledig moreel neutraal? Dat ook weer niet. Ik vind welliswaar dat het legaal moet zijn, maar wijzen op alternatieven en enig zelfbehoud vanuit de betrokkenen zelf is IMO wel gepast.
pi_86610867
quote:
Op zondag 19 september 2010 19:59 schreef sneakypete het volgende:

Ik vind welliswaar dat het legaal moet zijn, maar wijzen op alternatieven en enig zelfbehoud vanuit de betrokkenen zelf is IMO wel gepast.
Maar dat is heel wat anders dan abortus in iedere situatie verbieden en behandelen als moord, wat de Paul-familie wil.
  zondag 19 september 2010 @ 20:10:10 #267
pi_86611082
quote:
Op zondag 19 september 2010 14:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik verwacht dat je serieus op mijn argumenten in gaat, want die zijn serieus.

Mat is er mis mee om moord uit het WvS te schrappen? Denk je dat iedereen dan massaal gaat moorden?
Wat is er mis mee om mensen zelf te laten beslissen wat ze met hun eigen lichaam doen? Ben je bang dat mensen met een andere mening jou aan het twijfelen brengen?
pi_86611157
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mat is er mis mee om moord uit het WvS te schrappen? Denk je dat iedereen dan massaal gaat moorden?
Nou, wie weet, maar de vraag is: wat ga je doen met de mensen die wel moorden?
  zondag 19 september 2010 @ 20:15:07 #269
pi_86611287
quote:
Op zondag 19 september 2010 19:59 schreef sneakypete het volgende:

[..]

In een semantische discussie valt er niets te bewijzen.
Ik zou abortus niet gelijk stellen aan de moord op een geboren mens in elk geval. Maar is het volledig moreel neutraal?
Puur feitelijk is een foetus onderdeel van de moeder. Hoe wil je iemand tegenhouden zijn eigen kies te trekken? Veel vrouwen snijden toch al in zichzelf, massa's mensen nemen tattoo's. Hoe wil je mensen daarvan weerhouden?

En als een foetus bij de conceptie al een mens is, hoe zit het dan met de foetussen die voor de eerste 3 maanden vanzelf dood gaan? Is dat niet erg? Moet je niet eerst die enorme berg menselijk potentieel redden voor je mensen die geen kind willen te verbieden aan zichzelf te zitten?

Hoe rechtvaardig je dat je mensen beperkt, straft of dwing om een kind te krijgen terwijl er links en recht massa's (volwassen) mensen dood gaan die dat niet van plan waren?

Ik denk dat je een aardige morele afweging kan maken.
  zondag 19 september 2010 @ 20:18:00 #270
pi_86611404
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, wie weet, maar de vraag is: wat ga je doen met de mensen die wel moorden?
Niets.

nu worden sommigen gepakt en moeten een tijdje in de gevangenis zitten. Sommige van die mensen hebben spijt (die deden het vaak in een opvlieging) en de mensen die berekenend te werk gingen hielden rekening met de mogelijkheid van straf en dat heeft ze dan niet weerhouden.

Dus wat is nou eigenlijk het nut van een verbod?
pi_86611486
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar dat is heel wat anders dan abortus in iedere situatie verbieden en behandelen als moord, wat de Paul-familie wil.
'
Dat klopt en daar ben ik dan ook geen voorstander van. Ik plaats alleen wel wat enorme vraag- en uitroeptekens bij het morele nihilisme van mensen als Papier.
pi_86611560
Volgens mij wil Ron Paul geen VS-wijd verbod op abortus, staten moeten het zelf kunnen beslissen.
  zondag 19 september 2010 @ 20:28:08 #273
pi_86611805
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:19 schreef sneakypete het volgende:

[..]

'
Dat klopt en daar ben ik dan ook geen voorstander van. Ik plaats alleen wel wat enorme vraag- en uitroeptekens bij het morele nihilisme van mensen als Papier.
Ik probeer tot de kern door te dringen.

Ik snap heel goed dat mensen het fijn vinden als iedereen denkt zoals zij en doen zoals zij. En dan is het aantrekkelijk, als je met veel bent, om anderen daartoe te dwingen. Maar zonder objectieve argumenten ga ik daar niet mee akkoord. Als we allemaal hetzelfde moeten zijn dan moet iedereen zijn zoals ik. En als mensen dat niet willen moet iedereen elkaar vrij laten om zijn of haar eigen keuzes te maken, totdat mensen elkaar in de weg zitten.

Niemand heeft er last van als ik abortus pleeg, drugs gebruik of op zondag ga winkelen. Morele overwegingen daarover doen er niet toe. Dat is praktisch moreel nihilisme, en in geen enkel aspect afkeurenswaardig.
pi_86611877
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij wil Ron Paul geen VS-wijd verbod op abortus, staten moeten het zelf kunnen beslissen.
Hij wil dat federaal geregeld wordt dat leven bij de conceptie begint, oftewel: moord. Sluikwetgeving.
  zondag 19 september 2010 @ 20:31:29 #275
pi_86611957
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
Lijkt me prima. In Californië en New York drugs legaliseren en in de bible belt anti-masturbatie wetgeving. Kan iedereen kiezen wat ie wil. Zouden ze in NL ook moeten doen. Randstad Sodom en Gomorra en de Veluwe een theologische dictatuur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')