Jij bent een beetje simpel in je hoofd he?quote:Op zondag 19 september 2010 12:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat je moet weten dat iemand zwanger is. Ongeboren kinderen bestaan op papier niet. Als je niet weet dat er een kind is kan je ook niet constateren dat ie geaborteerd is. Tenzij politiestaat.
Drugs? Kan je niet controleren tenzij politiestaat.
Wat mensen denken en lezen, kijken en internetten? politiestaat.
Je kan het verkeer controleren en het leger op rellen afsturen met een kleine overheid.
Nee die vent is simpel. Zijn combinatie van een kleine overheid en fascistische wetten is onmogelijk.quote:Op zondag 19 september 2010 12:05 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jij bent een beetje simpel in je hoofd he?
Mensen dwingen hetzelfde te geloven als jij is fascistisch. idd.quote:
Moord is strafbaar. Die mening is fascistisch?quote:Op zondag 19 september 2010 13:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mensen dwingen hetzelfde te geloven als jij is fascistisch. idd.
Mwah, laten we dat totalitair noemen.quote:Op zondag 19 september 2010 13:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mensen dwingen hetzelfde te geloven als jij is fascistisch. idd.
Abortus is geen moord. De foetus is onderdeel van de moeder, als jij een mening wilt hebben over haar foetus zal je het eerst uit haar buik moeten snijden. Je kan de foetus dus niet als zelfstandig wezen zien dus is abortus geen moord.quote:Op zondag 19 september 2010 13:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Moord is strafbaar. Die mening is fascistisch?
Daar heb ik het niet over. Het gaat me om jouw idee dat mensen een bepaalde mening opdringen fascistisch is. Ook als die mening als een paal boven water staat, zoals dat moord strafbaar zou moeten zijn.quote:Op zondag 19 september 2010 13:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Abortus is geen moord. De foetus is onderdeel van de moeder, als jij een mening wilt hebben over haar foetus zal je het eerst uit haar buik moeten snijden. Je kan de foetus dus niet als zelfstandig wezen zien dus is abortus geen moord.
Je zal eerst moeten bewijzen dat abortus moord is. Tot die tijd mag iedereen het zelf uitzoeken. Als je dat niet toelaat ben je een fascist.
Als iets als een paal boven water staat hoef je die mening niet op te dringen.quote:Op zondag 19 september 2010 13:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over. Het gaat me om jouw idee dat mensen een bepaalde mening opdringen fascistisch is. Ook als die mening als een paal boven water staat, zoals dat moord strafbaar zou moeten zijn.
Daar zitten de libertariertjes vaak behoorlijk dicht tegen aan natuurlijk. Alle extremisten in het politieke spectrum lijken nogal op elkaar.quote:
Het probleem is dat massa's mensen niet lastig gevallen willen worden door een verbiedende overheid maar anderen (andersdenkenden) hetzelfde niet gunnen.quote:Op zondag 19 september 2010 13:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar zitten de libertariertjes vaak behoorlijk dicht tegen aan natuurlijk. Alle extremisten in het politieke spectrum lijken nogal op elkaar.
En vervolgens zijn ze ook de eersten die naar de overheid rennen als het misgaatquote:Op zondag 19 september 2010 14:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het probleem is dat massa's mensen niet lastig gevallen willen worden door een verbiedende overheid maar anderen (andersdenkenden) hetzelfde niet gunnen.
" Meer vrijheid! Weg met alle betuttelende regels maar abortus, goeie drugs en zelfbevrediging moeten verboden worden!"
En je verwacht dat ik je nog serieus neem?quote:Op zondag 19 september 2010 13:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als iets als een paal boven water staat hoef je die mening niet op te dringen.![]()
Overigens lijkt mij een wet tegen moord nauwelijks nuttig. De meeste mensen moorden niet en diegenen die het wel doen trekken zich niets van de wet aan. Je kan het net zo goed legaliseren.
Ach dankzij papiertje hoef je geen reductio ad absurdum meer te veinzen om je stellingen kracht bij te zetten. Moord legaliserenquote:Op zondag 19 september 2010 14:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En je verwacht dat ik je nog serieus neem?
In een semantische discussie valt er niets te bewijzen.quote:Op zondag 19 september 2010 13:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je zal eerst moeten bewijzen dat abortus moord is.
Maar dat is heel wat anders dan abortus in iedere situatie verbieden en behandelen als moord, wat de Paul-familie wil.quote:Op zondag 19 september 2010 19:59 schreef sneakypete het volgende:
Ik vind welliswaar dat het legaal moet zijn, maar wijzen op alternatieven en enig zelfbehoud vanuit de betrokkenen zelf is IMO wel gepast.
Ik verwacht dat je serieus op mijn argumenten in gaat, want die zijn serieus.quote:Op zondag 19 september 2010 14:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En je verwacht dat ik je nog serieus neem?
Nou, wie weet, maar de vraag is: wat ga je doen met de mensen die wel moorden?quote:Op zondag 19 september 2010 20:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mat is er mis mee om moord uit het WvS te schrappen? Denk je dat iedereen dan massaal gaat moorden?
Puur feitelijk is een foetus onderdeel van de moeder. Hoe wil je iemand tegenhouden zijn eigen kies te trekken? Veel vrouwen snijden toch al in zichzelf, massa's mensen nemen tattoo's. Hoe wil je mensen daarvan weerhouden?quote:Op zondag 19 september 2010 19:59 schreef sneakypete het volgende:
[..]
In een semantische discussie valt er niets te bewijzen.
Ik zou abortus niet gelijk stellen aan de moord op een geboren mens in elk geval. Maar is het volledig moreel neutraal?
Niets.quote:Op zondag 19 september 2010 20:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, wie weet, maar de vraag is: wat ga je doen met de mensen die wel moorden?
'quote:Op zondag 19 september 2010 20:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar dat is heel wat anders dan abortus in iedere situatie verbieden en behandelen als moord, wat de Paul-familie wil.
Ik probeer tot de kern door te dringen.quote:Op zondag 19 september 2010 20:19 schreef sneakypete het volgende:
[..]
'
Dat klopt en daar ben ik dan ook geen voorstander van. Ik plaats alleen wel wat enorme vraag- en uitroeptekens bij het morele nihilisme van mensen als Papier.
Hij wil dat federaal geregeld wordt dat leven bij de conceptie begint, oftewel: moord. Sluikwetgeving.quote:Op zondag 19 september 2010 20:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij wil Ron Paul geen VS-wijd verbod op abortus, staten moeten het zelf kunnen beslissen.
Lijkt me prima. In Californië en New York drugs legaliseren en in de bible belt anti-masturbatie wetgeving. Kan iedereen kiezen wat ie wil. Zouden ze in NL ook moeten doen. Randstad Sodom en Gomorra en de Veluwe een theologische dictatuur.quote:Op zondag 19 september 2010 20:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij wil Ron Paul geen VS-wijd verbod op abortus, staten moeten het zelf kunnen beslissen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |