Ik zag ooit een vis in een klein baggerslootje, als kind meteen opgezocht wat voor monster dat was... een meerval..quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:52 schreef Furdinand het volgende:
toen ik klein was zag ik een kangoeroe in de veluwe... maar dat kan helemaal niet
Daar werd ik wel even stil van. Wat een ontroerend verhaaltje.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:36 schreef Bastard het volgende:
Hoorde vandaag een onverklaarbare gebeurtenis, en is afkomstig van mijn buren.
Mijn buren hadden 2 jaar geleden 3 katten en een zoon van 4, vorig jaar begin januari heeft deze jongen de oneerlijke strijd tegen kanker verloren...
De week waarin dat gebeurde, de jongen stierf thuis, zaten de katten nachtelang buiten luid te miauwen. Tot de dag van sterven aanbrak, toen werden ze muisstil..
De avond dat hij insliep waren mijn buren veel aan zijn bed, natuurlijk. Op een bepaald moment liep mijn buurman naar beneden en vond beneden aan de trap 1 van de katten, dood..
Mijn buurman zei nog iets in de trant van, "mijn zoon gaat nu niet, mijn kat (was ook zijn kat) is voor hem in de plaats gegaan.." in plaats daarvan stierf zijn zoon zelf ook een uurtje later.
Afgelopen Oktober kwam de 1 van de 2 katten die ze nog hadden niet meer thuis, nu bleef die kat wel vaker een week weg dus echt druk maken doe je dan niet. Maar een week ging om, 2 weken gingen om, een maand ging voorbij maar de kat kwam niet meer thuis.
De jongen is nu precies een jaar dood, is hier een kilometer of 4 vanaf begraven op de begraafplaats. Mijn buren gingen naar de begraafplaats .. en wat loopt daar rond.. die kat!
De kat kwam meteen aanrennen toen mijn buren ook aan kwamen lopen, kwam ze tegemoet als een vorm van groet.
Een meneer die daar zelf ook wekelijks komt kwam met ze in gesprek, die kat schijnt daar al maanden rond te lopen op de begraafplaats.
Maar nu komt de onverklaarbare gebeurtenis pas echt; de kat loopt voor ze uit, naar het graf van hun zoon en gaat liggen kroelen op de grafsteen..
Nou ik heb ze erna niet meer gesproken eerlijk gezegd, maar ze zou wel kijken of die kat voer kreeg daar ofzo..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:06 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daar werd ik wel even stil van. Wat een ontroerend verhaaltje.Hoe is het met die kat afgelopen? Meegenomen naar huis?
Ik mag zoiets graag zien als teken dat opa er toch even bij was, wat jij er persoonlijk van vind of je familieleden is denk ik veel belangrijker .quote:
Hoe weet je zo zeker dat het een meerval is, en niet bijvoorbeeld een grote karper? Ik kan me voorstellen dat je je als kind snel vergist in zoiets.quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:12 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik zag ooit een vis in een klein baggerslootje, als kind meteen opgezocht wat voor monster dat was... een meerval..
Dus dit:
[ afbeelding ]
in dit:
[ afbeelding ]
Terwijl iedere visser weet dat 1) die vis in nederland al zeldzaam is 2) onmogelijk helemaal in de randstad kan komen 2) kan overleven (wordt best oud zo'n vis) een matig slootje
Denk idd dat het geen toeval is maar echt een teken van opa. Zo dacht ik eens aan mn broer en ging een liedje spelen op de radio waar hij veel mee hadquote:Op maandag 7 februari 2011 17:10 schreef pascalalphen het volgende:
Op 4 mei 2010 is de opa van mijn vriendin overleden. Gister vierde haar oma dr 78ste verjaardag. ter gelegenheid van dat had ze ons, mn vriendin dr ouders en 2 ooms uitgenodigd in een restaurant. Dit was de eerste verjaardag zonder opa en het was soms dan ook wel even moeilijk.
Tegen de muur van het restaurant hing een TV scherm met actueel nieuws van die dag en ook het weer. Toen zei mijn vriendin opeens... Pascal, kijk eens naar de datum waarvan het weer is... Er stond; Het weer van 4 mei 2010. De sterfdag van haar opa.
Zou dit gewoon een stom toeval zijn of zit er meer achter? Het houdt mij al de hele dag bezig met hoe het nou kan dat er 4 mei stond, heel erg bizar! De kans dat de datum fout gepresenteerd wordt is al zeer klein en dan de kans dat het 4 mei 2010 is... is nog kleiner!
Graag jullie mening!!
Markxx, kun je proberen je teksten wat duidelijker te schrijven?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:50 schreef markxx1985 het volgende:
k droom vaak ovem me oma
me ma seg dadat oma ze geest is die k droom
Je kan je daarvoor afsluiten door wit licht om je heen te visualisren, k had erg last van gezichten die steeds maar voorbij kwamen als in een film.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:34 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb heel vaak dat ik schimmen zie, soms heel gedetailleerd. Ook als ik probeer te slapen dat ik dan ineens (ogen wel dicht) zo'n eng gezicht op mij af zie komen, schrik ik van en dan is het weer lastiger om in slaap te komen.
Dat hoeft niet onverklaarbaar te zijn. Misschien knuffel je je kat regelmatig en hebben jullie daarbij allebei een ontsteking aan je oog opgelopen. Kan zomaar.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:04 schreef Sneeuwwitje. het volgende:
Misschien is het niet helemaal onverklaarbaar, maar ik vind het toch postwaardig:
Ik zit op de bank, me poes ligt op de andere bank. Ik kijk even haar kant uit en zie dat ze mij aan zit te staren. Vervolgens blijf ik haar even aankijken en voel ik een lichte steek in mijn oog, ik begin er een beetje mee te knipperen en zie dat mijn poes op precies hetzelfde moment ook met dat ook zit te knipperen terwijl ze naar mij blijft kijken. Misschien ook even een leuk detail om er even bij te vertellen: dat oog waarmee mijn poes knipperde (en ik ook) is laatste tijd een beetje dik en rood.
Niks bijzonders maar vind het gewoon toevallig dat wij op hetzelfde moment iets aan ons oog voelden prikkelen.
Nee ik weet het. Ik zei ook al het is niet onverklaarbaar.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat hoeft niet onverklaarbaar te zijn. Misschien knuffel je je kat regelmatig en hebben jullie daarbij allebei een ontsteking aan je oog opgelopen. Kan zomaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |