Kwam er nooit iemand?quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:07 schreef FunkyHomosapien het volgende:
verjaardagen
geef er al sinds mn 8e niet meer om.
op de 9e verjaardag hadden mn ouders geen geld meer om te gaan laserschieten voor m'n verjaardag. daar heb ik het maar bij gelaten.quote:
Verjaardagen van je gehandicapte oom van 64 ja.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:08 schreef Ploertendoder het volgende:
Naar verjaardagen gaan is voor burgerlullen/trutten
De klap dat je gewoon niet goed genoeg bent voor 'n kadootje van 5,- p.p.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:08 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik zou het ontzettend kut vinden als ik in een soortgelijke situatie zat.
Mid-twintigersquote:Op dinsdag 14 september 2010 19:10 schreef emss het volgende:
Oh ja, voor m'n huisgenoot die overmorgen jarig is hebben ze het plan bedacht om haar 's ochtens wakker te ZINGEN... let wel... dit gaat om (mid-) TWINTIGERS... verwachten ze nog dat ik mee ga zingen ook :-)
Inderdaad. Laat ze gewoon gezellig 'n pilske komen pakken en als zij jarig zijn ga je daarheen om er eentje te drinken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:13 schreef Sok. het volgende:
Wij gaven elkaar altijd 5 euro op een verjaardag, paar jaar geleden zijn we maar gewoon gekapt met elkaar dingen geven, want je kreeg ieder jaar gewoon je geld weer terug
Dat lees ik net ook ja.quote:
En op welk moment stop je ermeequote:Op dinsdag 14 september 2010 19:13 schreef Sok. het volgende:
Wij gaven elkaar altijd 5 euro op een verjaardag, paar jaar geleden zijn we maar gewoon gekapt met elkaar dingen geven, want je kreeg ieder jaar gewoon je geld weer terug
Zwaar irritant die fokking verjaardagen... ik ga voortaan op iedere verjaardag, de "jarige" een tegoedbon geven "je mag één keer zonder cadeau op mijn verjaardag komen"... voilà, de oplossing !quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:20 schreef afcajos het volgende:
[..]
En op welk moment stop je ermee![]()
Ik heb zeker 25 verjaardagen per jaar waar ik 5 tot 10 euro geef. Ik wil het best afschaffen maar dan net nadat ik jarig ben geweest.
En TS, je geeft ze te weinig op hun verjaardagen. Wat lees ik? Vijf euro? En dat noem jij netjes? Wat ben jij nu voor gierig knaagdier dan.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:09 schreef afcajos het volgende:
[..]
Verjaardagen van je gehandicapte oom van 64 ja.
Verjaardagen hier staan altijd garant voor veel drank en plezier om vervolgens de hort op te gaan.
Ik zou een ander huis zoeken ( na je verjaardag dan... haha !! )quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:26 schreef emss het volgende:
Als m'n huisgenoten nou m'n beste vrienden waren.... maar nee... onze traditie is taart = kadootje.. Ik heb nu gezegd dat ze deze 5 euro van m'n volgende kadootje af mogen trekken. Volgens mij vinden ze me gewoon echt niet aardig![]()
Ja, als ik iets terug kon verwachten gaf ik meer natuurlijk! Maar ik wil niet 70 euro per jaar mislopen!quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:29 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
En TS, je geeft ze te weinig op hun verjaardagen. Wat lees ik? Vijf euro? En dat noem jij netjes? Wat ben jij nu voor gierig knaagdier dan.
Ohh nee arme jij... Heb je zomaar iets weggegeven, zonder iets ervoor terug te krijgen ach meid wat erg...quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:14 schreef emss het volgende:
De anderen kopen eigenlijk hun eigen verjaardagskadootje... ze geven 35 euro per jaar uit, en krijgen dan weer een kadootje van 35 euro ervoor terug. Ik ben dus blijkbaar degene die het voor niets doe.
Waarom moet je voor die aanpak vrouw zijn?quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:15 schreef Rowdy_Rocker het volgende:
Best lullig van ze.
Ik zou jezelf niet zo laten kennen en gewoon mee blijven doen maar toch tussendoor een lullige opmerking tegen ze maken over het niet-geven-van-een-cadeautje-incident.
Edit: maar daar ben ik dan ook vrouw voor.
Deze instelling bevalt me niet. Bij een verjaardag gaat het helemaal niet om de hoeveelheid geld die je aan elkaar geeft, het blijft een symbolisch gebaar. Dat je vrienden jou niets teruggeven, hoeft niet meteen te betekenen dat je hen te weinig geeft. Het betekent waarschijnlijk dat er iets mis is in de relatie tussen jullie. Ik denk dan ook niet dat ze jou als vriend zien.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:31 schreef emss het volgende:
[..]
Ja, als ik iets terug kon verwachten gaf ik meer natuurlijk! Maar ik wil niet 70 euro per jaar mislopen!
Ehm geen idee, volgens mij een keer aan t einde van t jaar. Zou nog 1 verjaardag komen, die hebben we toen nog geld gegeven en toen gekapt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:20 schreef afcajos het volgende:
[..]
En op welk moment stop je ermee![]()
Ik heb zeker 25 verjaardagen per jaar waar ik 5 tot 10 euro geef. Ik wil het best afschaffen maar dan net nadat ik jarig ben geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote]Op zaterdag 7 augustus 2010 21:39 schreef retorbrapi het volgende:
Windows is het beste besturingssysteem ter wereld.
[/quote]
deze boy is hardquote:Op dinsdag 14 september 2010 19:07 schreef FunkyHomosapien het volgende:
verjaardagen
Maar deze keer heb je nog wel betaald?quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:08 schreef emss het volgende:
ja, misschien is dat het... vanaf nu kunnen ze fluiten naar m'n 5 euro..
Ik zou graag willen weten waarom TS dit niet zelf kon bedenkenquote:Op dinsdag 14 september 2010 20:57 schreef Ciske- het volgende:
Vier je je verjaardag toch gewoon in september? En paar weken vooraf laten weten, zodat ze tijd hebben om geld in te zamelen / cadeautje te kopen.
Geilquote:Op dinsdag 14 september 2010 19:22 schreef wiebenikwatbenik het volgende:
Zou je denken?quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:26 schreef emss het volgende:
Volgens mij vinden ze me gewoon echt niet aardig![]()
quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:07 schreef FunkyHomosapien het volgende:
verjaardagen
geef er al sinds mn 14e niet meer om.
en dan doen alsof je het leuk vindt en de andere mensen je echt interesserenquote:Op dinsdag 14 september 2010 19:12 schreef RijstNatie het volgende:
oja en verjaardagen van 5 euro, dat is zo typisch Nederlands, en dan lekker in een rondje zitten met amstel bier en 1 zak paprika chips en 1 zak nootjes![]()
He braddie, ben je ooit in je kontje gebatst tijdens een verjaardag ofzo?quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:43 schreef Weissman het volgende:
[..]
en dan doen alsof je het leuk vindt en de andere mensen je echt interesseren
Jij bent hard jongequote:Op dinsdag 14 september 2010 19:07 schreef FunkyHomosapien het volgende:
verjaardagen
Denk dat TS wel een goede beurt kan gebruiken....quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:10 schreef emss het volgende:
Oh ja, voor m'n huisgenoot die overmorgen jarig is hebben ze het plan bedacht om haar 's ochtens wakker te ZINGEN... let wel... dit gaat om (mid-) TWINTIGERS... verwachten ze nog dat ik mee ga zingen ook :-)
Het kassameisje heeft gesproken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:51 schreef Pencile het volgende:
Boeien wat is 35 euro nou op een jaar en als je ooit zelf een feestje zou hebben gegeven dan weet je dat het inkopen van snacks en drankjes wel meer is dan 35 euro dus stel je niet zo aan.
Ben 6 december jarig telt dat ookquote:Op dinsdag 14 september 2010 20:41 schreef linpunt het volgende:
verplaats je verjaardag gewoon naar sinterklaas!
Ik denk dat ze een punt hebben.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:26 schreef emss het volgende:
Volgens mij vinden ze me gewoon echt niet aardig![]()
quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:10 schreef emss het volgende:
Mijn zusje heeft dat gedaan door op 5 december de baarmoeder uit te kruipen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:41 schreef linpunt het volgende:
verplaats je verjaardag gewoon naar sinterklaas!
Inderdaad verschrikkelijk! Het is toch gewoon leuk om iemand een cadeau te geven; moet alles op een weegschaal? Ga je op bruiloften ook bij houden hoeveel geld je hebt gegeven en verwachten dat je exact dat bedrag terugkrijgt van die persoon?quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:57 schreef djenneke het volgende:
Mensen die per se iets "terug" willen ontvangen. Echt, de triestigheid. Geef dan niets, als je niet wil geven.
Precies, nadat jullie lol hebben gehad op jouw verjaardag gewoon zeggen "en nog bedankt voor de leuke cadeau's!"quote:Op woensdag 15 september 2010 09:28 schreef AciD_Nightmare het volgende:
En trouwens TS, is het niet gewoon makkelijker om te zeggen dat jij ook niks gekregen hebt tegen je huisgenoten? Dat dat niet eerlijk is........of durf je dat niet ?
Dat dus inderdaad. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.quote:Op woensdag 15 september 2010 09:32 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Inderdaad verschrikkelijk! Het is toch gewoon leuk om iemand een cadeau te geven; moet alles op een weegschaal? Ga je op bruiloften ook bij houden hoeveel geld je hebt gegeven en verwachten dat je exact dat bedrag terugkrijgt van die persoon?
Of in cafe's precies uitrekenen wat je hebt gedronken en dat op de cent nauwkeurig zitten betalen...
Die vind ik dan wel weer heel grappig.quote:Op woensdag 15 september 2010 09:33 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Precies, nadat jullie lol hebben gehad op jouw verjaardag gewoon zeggen "en nog bedankt voor de leuke cadeau's!"werkt als een trein!
quote:Op woensdag 15 september 2010 09:41 schreef Kip62 het volgende:
Het gaat jou toch heel niet om die 5 euro, maar om het feit dat je vergeten word. terwijl jij wel denk aan andermans verjaardag?
quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:31 schreef emss het volgende:
[..]
Ja, als ik iets terug kon verwachten gaf ik meer natuurlijk! Maar ik wil niet 70 euro per jaar mislopen!
En daar kom je nu pas achter? Bij mij in de familie doen we al jaren niet meer aan verjaardagen, we komen wel langs, maar kado's doen we niet aan.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:06 schreef emss het volgende:
In mijn huis (8 mensen) geven we altijd (meestal dus) samen een verjaardagskadootje aan de jarige. We zamelen dus geld in (zo'n 5 euro p.p) voor een kadootje en de jarige trakteert, bakt een taart, geeft een feestje oid. Ik word er een beetje moe van, want ik word dus altijd vergeten. Ik ben in de zomer (aug) jarig, de helft is er dan niet, Ik had dit jaar nog wel een hele mooie taart gebakken en iedereen uitgenodigd wat te komen drinken 's avonds. Heel gezellig. Geen kadootje. En dan nu... komt m'n huisgenoot geld inzamelen voor de volgende jarige. JA HOOR.... Geef mij dan in ieder geval m'n 35 euro terug. Ik had best iets leuks willen kopen voor die 35 euro.. En dit is niet eens de eerste keer dat het gebeurt... vanaf nu boycot ik verjaardagen. Stelletje eikels.
quote:Op woensdag 15 september 2010 09:39 schreef TimKuik het volgende:
Wij geven elkaar altijd cadeaus die je zelf een half jaar geleden voor je eigen verjaardag had gehad. Zo gaat er al 5 jaar een bellenblaas, spongebob lollys en een pak stoelgang bevorderende thee in de rondte.
Dan doe je toch lekker niet meer mee, een verplichting, hou op zeg!!quote:Op woensdag 15 september 2010 10:00 schreef emss het volgende:
omdat het bijna een verplichting is in dit huis.... verjaardag = taart = drinken = 'gezellig' doen (= kadootje) hehehe... beetje raar want we zijn huisgenoten, geen dikke vrienden... dus volgens mij doet iedereen het om het kadootje.
Wat heeft z'n tante ermee te maken?quote:
Dus niet helemaal, kap ermee, ga gewoon bij elkaar op visite en verder niks geen gedoe met geld.quote:Op woensdag 15 september 2010 10:00 schreef emss het volgende:
omdat het bijna een verplichting is in dit huis.... verjaardag = taart = drinken = 'gezellig' doen (= kadootje) hehehe... beetje raar want we zijn huisgenoten, geen dikke vrienden... dus volgens mij doet iedereen het om het kadootje.
Oh god, dat is echt ergernis nummer 1. Heb er ook zo eentje in mn vriendengroep.quote:Op woensdag 15 september 2010 09:32 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Of in cafe's precies uitrekenen wat je hebt gedronken en dat op de cent nauwkeurig zitten betalen...
Dit zijn m'n vrienden niet. We hebben gewoon elke verjaardag hetzelfde toneelspelquote:Op woensdag 15 september 2010 12:37 schreef ms90isr het volgende:
5 euroHeb je geen geld over voor je vrienden?
Niet bij alle nederlanders hoor. Bij de meeste feesten waar ik kom krijg je het eten en drank niet op al had je het graag. En dan niet enkel chips en borrelnootjes.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:12 schreef RijstNatie het volgende:
wow 35 euro in een heel jaar!!
dat is wel een bedrag zeg![]()
ben je van plan om daar nog 3jaar te gaan wonen met die 8 mensen![]()
stel je niet zo aan, en lap dat geld gewoon krent!
oja en verjaardagen van 5 euro, dat is zo typisch Nederlands, en dan lekker in een rondje zitten met amstel bier en 1 zak paprika chips en 1 zak nootjes![]()
dat doen buitenlanders toch ff iets anders![]()
Gewoon zeggen van: "oh, zijn wel al bij die aanbeland? Ik zat nog op de mijne te wachten"quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:06 schreef emss het volgende:
En dan nu... komt m'n huisgenoot geld inzamelen voor de volgende jarige. JA HOOR....
Fout. Zij betalen 30 euro en krijgen er 35 voor terug.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:14 schreef emss het volgende:
De anderen kopen eigenlijk hun eigen verjaardagskadootje... ze geven 35 euro per jaar uit, en krijgen dan weer een kadootje van 35 euro ervoor terug. Ik ben dus blijkbaar degene die het voor niets doe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |