Haha ik had al een melding gedaan. Niet gezien dat jij een MOD wasquote:Op dinsdag 14 september 2010 02:44 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik ben net weer wakker, maar zal het zelf aanpassen.
Dat is toch opvallend, omdat hij voor deze partij pas 1 keer was gebroken en ook amper BP tegen had gehad.quote:Op dinsdag 14 september 2010 02:46 schreef Norrage het volgende:
Nadal schakelt een versnelling hoger hoor...Maar Djoko blijft zoveel mogelijk in de set..Rafa zijn service is bijna altijd breakbaar...
Spannend!
En het feit dat ze even 2 uurtjes hebben kunnen rusten is ook wel goed voor het niveau denk ik.quote:
Als Djokovic een ace slaat dan heeft Nadal niets aan een BP, dus al die BP's moet je niet te serieus nemen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 02:48 schreef Norrage het volgende:
Rafa mist erg veel BP, maar net was pas de eerste game waairn hij deze kreeg die hij niet pakte...Dus zoveel zegt die statistiek ook weer niet...
Kan goed en slecht uitpakken, maar hier zeker goed. *4-3 Rafa. Knappe hold Nole.quote:Op dinsdag 14 september 2010 02:48 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
En het feit dat ze even 2 uurtjes hebben kunnen rusten is ook wel goed voor het niveau denk ik.
Mjah ik weet niet...Ik vind Djoko nu eigenlijk een beetje te passief spelen..maar zijn service liep ook niet en als Nadal eenmaal in de rally zit...maar goed, even terugbreak djoko!quote:Op dinsdag 14 september 2010 03:01 schreef Djokotron het volgende:
Djokotron speelt een beetje alles of niets, wellicht doordat zijn fysiek toch wat minder lijkt te worden.
Dat is waar, als ie niet al die keren van Fed had gewonnen had Fed nu op 22 gestaan ofzoquote:Op dinsdag 14 september 2010 04:15 schreef Nober het volgende:
Als Nadal fit is dan kan hij Borg al voorbij gaan als hij drie Grand Slams wint volgend jaar, ook Sampras is haalbaar en zelfs Federer.
Maar dat heeft hij ook aan zichzelf te danken omdat hij vaak won tegen Federer in Grand Slam finales, waardoor Federer 'slechts' op 16 staat.
NADAL![]()
Ja dan was zijn enige Grand Slam finale die verloren ging tegen Del Potro geweest, dus het is maar goed dat we Nadal hebben...quote:Op dinsdag 14 september 2010 04:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is waar, als ie niet al die keren van Fed had gewonnen had Fed nu op 22 gestaan ofzo
Als je dit zo ziet is het echt treurig gesteld met het herentennis de laatste vijf jaarquote:Op dinsdag 14 september 2010 04:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja dan was zijn enige Grand Slam finale die verloren ging tegen Del Potro geweest, dus het is maar goed dat we Nadal hebben...
Statistieken
16 Roger Federer (6x Runner-up - French Open 2006-2008, Wimbledon 2008, Australian Open 2009 en US Open 2009)
Titels
6x Wimbledon (2003-2007, 2009)
5x US Open (2004-2008)
4x Australian Open (2004, 2006-2007, 2010)
1x French Open (2009)
14 Pete Sampras (4x Runner-up - US Open 1992, 2000-2001 en Australian Open 1995)
Titels
7x Wimbledon (1993-1995, 1997-2000)
5x US Open (1990, 1993, 1995-1996, 2002)
2x Australian Open (1994, 1997)
11 Björn Borg (5x Runner-up - US Open 1976, 1978, 1980-1981 en Wimbledon 1981)
Titels
6x French Open (1974-1975, 1978, 1979-1981)
5x Wimbledon (1976-1980)
9 Rafael Nadal (2x Runner-up - Wimbledon 2006-2007)
Titels
5x French Open (2005-2008, 2010)
2x Wimbledon (2008, 2010)
1x Australian Open (2009)
1x US Open (2010)
Tsja, en terwijl Murray en Federer juist zo'n fantastisch voorseizoen haddenquote:Op dinsdag 14 september 2010 04:06 schreef Norrage het volgende:
Rafa![]()
Hij is echt op weg om gewoon nog beter te worden dan Federer zeg...ongelooflijk.
En McEnroe zei het ook terecht, Laver was de laaste die 3 majors op rij wist te winnen..maar toen waren die alledrie (USO en AO en Wimby) op gras...Dus wellicht is dit zelfs al bijna indrukwekkender dan dat..
wie had dat durven denken na zijn hardcourt seizoen!! Hij was zo waardeloos in Cinci en Montreal...Beetje geluk met zijn draw hier, maar oh wat was ie geweldig goed in de finale zeg![]()
ik heb de finale gemistquote:Op dinsdag 14 september 2010 08:33 schreef Salamando het volgende:
Ik moet zeggen, het 'nieuwe' spelletje wat Nadal speelt vind ik toch wel mooi om te zien hoor
Ik heb het ook alleen maar tot de eerste regenbreak gezien, maar afgelopen week heb ik toch wel genoeg gezien van Nadalquote:Op dinsdag 14 september 2010 08:43 schreef Morthill het volgende:
[..]
ik heb de finale gemistik was gisteravond om 21.30 al te kapot om wakker te blijven
Een (career) Golden Slam is met de Olymische Spelen erbij.quote:
Die heeft Nadal toch ook?quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Een (career) Golden Slam is met de Olymische Spelen erbij.
Oh jaa, da's waar.quote:
Agassi had hem ook.quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oh jaa, da's waar.Kort nachtje jongens.
Hij is de eerste man ooit die dat heeft, neem ik aan?
Een internet forum ?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:07 schreef kevinoz het volgende:
Uit betrouwbare bron heb ik gehoord dat Federer zich terug gaat trekken tot aan de Australian open van volgend jaar en dan met iets mysterieus terug komt om keihard terug te slaan.....
Volgens mij zes. Alles t/m 2005. De echte piek van Federer kwam er nu aan met zes titels in twee jaar.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:25 schreef Federer-fan het volgende:
Het is waarschijnlijk al gezegd, maar hoeveel GS'en had Federer gewonnen toen hij zo oud was als Nadal nu is?
Agassi heeft ook de OS gewonnen?quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:55 schreef Salamando het volgende:
[..]
Agassi had hem ook.
En Graf maar dat is geen man![]()
Bedankt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:36 schreef Colplay het volgende:
[..]
Volgens mij zes. Alles t/m 2005. De echte piek van Federer kwam er nu aan met zes titels in twee jaar.
Jep.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:26 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Agassi heeft ook de OS gewonnen?
Oh, apart. Klinkt erg vaag. Ben benieuwd wat dat inhoudt. Als hij het wedstrijdritme nmiet zou missen zou ik het me kunnen voorstellen als hij alleen de GS'en speelt. Mja, hij moet natuurlijk de Masters-toernooien spelen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:07 schreef kevinoz het volgende:
Uit betrouwbare bron heb ik gehoord dat Federer zich terug gaat trekken tot aan de Australian open van volgend jaar en dan met iets mysterieus terug komt om keihard terug te slaan.....
Volgens mij zijn spelers als ze niet geblesseerd zijn verplicht alle GS's en masters te spelen en deel te nemen aan minimaal zes 500-toernooien waarvan de beste vier meetellen voor de rankings.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oh, apart. Klinkt erg vaag. Ben benieuwd wat dat inhoudt. Als hij het wedstrijdritme nmiet zou missen zou ik het me kunnen voorstellen als hij alleen de GS'en speelt. Mja, hij moet natuurlijk de Masters-toernooien spelen.
Hmm, mag dat zomaar wat hij doet dan? Als hij geen blessure heeft, mag hij zich dan zo even afmelden voor een hele reeks toernooien?
Maar dit heeft alleen maar invloed op zijn ranking. Net of Federer daar nog in geinteresseerd is. Komende maanden staat de nummer 1 toch vast, dus waarom zou je daar nog te veel naar kijken. En als Federer vijfde of zesde geplaatst is betekent niet dat hij ineens gaat verliezen van Murray en al die andere subtoppers onder de top drie van nu.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:35 schreef Morthill het volgende:
[..]
Volgens mij zijn spelers als ze niet geblesseerd zijn verplicht alle GS's en masters te spelen en deel te nemen aan minimaal zes 500-toernooien waarvan de beste vier meetellen voor de rankings.
Als Fed zich afmeldt voor een 500-toernooi krijgt hij 0 punten die meetellen bij zijn beste 4 resultaten. In het geval van een masterstoernooi of een GS tellen punten altijd mee als hij zich afmeldt na de main draw.
quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:44 schreef TheGeneral het volgende:
Federer die tot aan de AO niet meer gaat tennissen![]()
Bedoelen ze niet dat hij geen GS meer speelt tot de AO?quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:44 schreef TheGeneral het volgende:
Federer die tot aan de AO niet meer gaat tennissen![]()
Nou, het vervelende kan zijn dat hij in 1/2 of zelfs 1/4 finale het moet gaan opnemen tegen Nadalquote:Op dinsdag 14 september 2010 16:13 schreef Colplay het volgende:
[..]
Maar dit heeft alleen maar invloed op zijn ranking. Net of Federer daar nog in geinteresseerd is. Komende maanden staat de nummer 1 toch vast, dus waarom zou je daar nog te veel naar kijken. En als Federer vijfde of zesde geplaatst is betekent niet dat hij ineens gaat verliezen van Murray en al die andere subtoppers onder de top drie van nu.
Is waar. Maar ik ken de puntenverdeling niet, maar volgens mij is de kans dat Federer binnenkort weer tweede wordt niet zo heel groot. En nummers drie en vier maken bijna evenveel kans om tegen Nadal te spelen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:10 schreef Morthill het volgende:
[..]
Nou, het vervelende kan zijn dat hij in 1/2 of zelfs 1/4 finale het moet gaan opnemen tegen Nadal
Welk GS zou dan hij dan nog moeten spelen vóór de AO?quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:08 schreef Colplay het volgende:
[..]
Bedoelen ze niet dat hij geen GS meer speelt tot de AO?
Ja, 4e plek boeit natuurlijk niet t.o.v. 3e plek, maar 5e zeker wel. Hij moet dit naseizoen dus echt niet plots punten gaan weggooien. Lijkt me niet handig met het oog op een titel die hij te verdedigen heeft in Melbourne.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:15 schreef Colplay het volgende:
[..]
Is waar. Maar ik ken de puntenverdeling niet, maar volgens mij is de kans dat Federer binnenkort weer tweede wordt niet zo heel groot. En nummers drie en vier maken bijna evenveel kans om tegen Nadal te spelen.
Kans is groter dat hij tweede wordt dan eerste, want Djokovic heeft de komende maanden nog heel veel punten te verdedigen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:19 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ja, 4e plek boeit natuurlijk niet t.o.v. 3e plek, maar 5e zeker wel. Hij moet dit naseizoen dus echt niet plots punten gaan weggooien. Lijkt me niet handig met het oog op een titel die hij te verdedigen heeft in Melbourne.
Nogal wiedesquote:Op dinsdag 14 september 2010 17:28 schreef Colplay het volgende:
[..]
Kans is groter dat hij tweede wordt dan eerste, want Djokovic heeft de komende maanden nog heel veel punten te verdedigen.
Komop, jullie geloven een opmerking van een onbekend persoon op fok?quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:07 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Dat geloof je toch zelf ook niet?
Sorry, bedoelde natuurlijk vierde. Zie hem eerder weer tweede worden dan dat hij zakt naar de vierde plaats.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:32 schreef Morthill het volgende:
[..]
Nogal wiedesNadal heeft pas na Melbourne zijn punten te verdedigen
Ja eigenlijk wel. Waarom zouden we elkaar hier voorliegen??quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Komop, jullie geloven een opmerking van een onbekend persoon op fok?
Waarom denk je dat ik dat zeg..quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Komop, jullie geloven een opmerking van een onbekend persoon op fok?
Ik quotte jou om jouw opmerking extra kracht te gevenquote:Op dinsdag 14 september 2010 18:19 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik dat zeg..
Omdat het overduidelijk een niet serieuze opmerking was. Van "onbekende" fokkers weet je nooit wat je van ze kan verwachten..Het heeft ons tenslotte iets van 3 jaar gekost voordat we door hadden dat fed.fan er gewoon echt niks aan kan doen dat ie zulke rare opmerkingen maaktquote:Op dinsdag 14 september 2010 17:38 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel. Waarom zouden we elkaar hier voorliegen??
quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Omdat het overduidelijk een niet serieuze opmerking was. Van "onbekende" fokkers weet je nooit wat je van ze kan verwachten..Het heeft ons tenslotte iets van 3 jaar gekost voordat we door hadden dat fed.fan er gewoon echt niks aan kan doen dat ie zulke rare opmerkingen maakt
Volgens mij was dit het positiefste dat hij had kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:49 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Ach, hij had veel lelijkere opmerkingen kunnen maken. Wees blij dat hij voor deze koos.
quote:Op woensdag 15 september 2010 22:17 schreef kevinoz het volgende:
Wat ik begrepen heb is dat federer zijn ranking gaat laten zakken en zich alleen nog voor de masters en de grandslams gaat voorbereiden..
om zo eerder in het toernooi met een gunstige loting tegen nadal te komen ipv in de finale..
Wel bizar hoor, als Rafa niet geblesseerd raakt, dan mag Fed blij zijn in de schaduw van Rafa te mogen staan..echt ongelooflijk.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:48 schreef Federer-fan het volgende:
Interessante vergelijking tussen Nadal nu en Federer toen hij precies zou oud was als Nadal.
Federer vs. Nadal at the Very Same Age
Hier ook als platte tekst, maar dat leest minder fijn:
Nadal on 9/13/10 Federer on 11/18/05
Overall Record 460-98 390-119
Winning Pct. .824 .766
Titles 42 33
Major Titles 9 6
Majors Played 26 27
Davis Cup Titles 3 0
Olympic Gold Medals 1 0
Longest Win Streak 32 34
Rank 1 1
Weeks at No. 1 60 93
Record vs. No. 1 14-6 2-3
Als rafa minder vaak geblesseerd had willen zijn dan had hij voorzichtiger moeten spelen / een andere speelstijl moeten kiezen met als resultaat minder slams. Dit soort als-die-dit-had-gedaan-dan-dat doe ik niet aan.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wel bizar hoor, als Rafa niet geblesseerd raakt, dan mag Fed blij zijn in de schaduw van Rafa te mogen staan..echt ongelooflijk.
En dan moet je nog nagaan dat Rafa nog best vaak geblesseerd is geweest! En Federer nooit...Wss gaat dat hem de kop kosten ook in de rest van zijn loopbaan, maar ondertussen ben ik toch wel erg benieuwd hoelang Rafa het gaat volhouden...Ik ben ondertussen steeds meer geneigd te gaan zeggen dat hij toch gewoon overall beter is dan Fed....
Maar ja, hij heeft de laatste 6 jaar 2 GS gemist. Zoveel mist hij niet door blessures geloof ik.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:06 schreef Norrage het volgende:
Ik doe daar ook niet aan hoor, maar met deze opmerking zeg ik vooral dat hij het in nóg minder tijd heeft gedaan. Vallen toch heel wat maanden weg. Zijn eigen schuld hoor, maar maakt de stat wel nog iets imposanter.
Ik vind het een vrij oninteressante vergelijking. Wat boeit het of iemand op zijn 20e of op zijn 35e eenzelfde prestatie neerzet?quote:Op woensdag 15 september 2010 21:48 schreef Federer-fan het volgende:
Interessante vergelijking tussen Nadal nu en Federer toen hij precies zou oud was als Nadal.
Federer vs. Nadal at the Very Same Age
Hier ook als platte tekst, maar dat leest minder fijn:
Nadal on 9/13/10 Federer on 11/18/05
Overall Record 460-98 390-119
Winning Pct. .824 .766
Titles 42 33
Major Titles 9 6
Majors Played 26 27
Davis Cup Titles 3 0
Olympic Gold Medals 1 0
Longest Win Streak 32 34
Rank 1 1
Weeks at No. 1 60 93
Record vs. No. 1 14-6 2-3
Wat heeft het voor nut om te praten over wie de beste tennisser allertijden is? Het heeft niet echt nut, maar het is wel leuk. En ik vind het leuk om te zien dat Nadal op zijn 24e op een aantal punten verder is dan Federer op die leeftijd. Als Nadal fit blijft, denk ik zeker dat hij Federer zal overtreffen ua aantal GS'en.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik vind het een vrij oninteressante vergelijking. Wat boeit het of iemand op zijn 20e of op zijn 35e eenzelfde prestatie neerzet?
Dat betwijfel ik, het spel van Nadal is erg belastend voor zijn lichaam, vandaar ook dat hij er lang uit was met zijn knie. Ik denk niet dat Nadal op zijn 29e nog gezellig meedraait in de wereldtop en in zijn carrière zal hij echt nog wel een paar keer een slam moeten laten schieten.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat heeft het voor nut om te praten over wie de beste tennisser allertijden is? Het heeft niet echt nut, maar het is wel leuk. En ik vind het leuk om te zien dat Nadal op zijn 24e op een aantal punten verder is dan Federer op die leeftijd. Als Nadal fit blijft, denk ik zeker dat hij Federer zal overtreffen ua aantal GS'en.
Als hij Fit blijft idd, maar Nadal was gewoon eerder verder dan Federer, dat is een feit. Maar goed wie zegt dat hij over vijf jaar nog nummer 1 staat? Voor hetzelfde geldt hebben we het dan over De Bakker die in een jaar Wimbledon en de US Open heeft gewonnen. Een vergelijking van een carriere kan je altijd beter pas achteraf maken natuurlijkquote:Op woensdag 15 september 2010 23:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat heeft het voor nut om te praten over wie de beste tennisser allertijden is? Het heeft niet echt nut, maar het is wel leuk. En ik vind het leuk om te zien dat Nadal op zijn 24e op een aantal punten verder is dan Federer op die leeftijd. Als Nadal fit blijft, denk ik zeker dat hij Federer zal overtreffen ua aantal GS'en.
Ach hij werd na zijn verloren finale op de AO in 2009 ook afgeschreven. Won daarna alleen nog maar Roland Garros en Wimbledon, haalde finale op US open en won ook nog de AO dit jaar, snap hun redenering welquote:Wat ik wel weer typisch vond is dat de Engelse commentatoren op Eurosport zeiden dat Federer "misschien nog 1 GS zou winnen". Ik snap die negativiteit niet. Hij haalt steeds zonder al te vele moeite de kwartfinale of de halve finale. Het is een kwestie van twee of drie wedstrijden tegen goede tegenstanders winnen. Waarom schrijft iedereen hem elke keer af?
Omdat hij dit jaar slechts 1 slam heeft gewonnen. Hoeveel jaren kan hij nog mee? 1? 2? 3? 2 slams vind ik geen onrealistische voorspelling hoor.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat ik wel weer typisch vond is dat de Engelse commentatoren op Eurosport zeiden dat Federer "misschien nog 1 GS zou winnen". Ik snap die negativiteit niet. Hij haalt steeds zonder al te vele moeite de kwartfinale of de halve finale. Het is een kwestie van twee of drie wedstrijden tegen goede tegenstanders winnen. Waarom schrijft iedereen hem elke keer af?
Het is toch gewoon leuk om te zien? Het is geen wetenschap.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Als hij Fit blijft idd, maar Nadal was gewoon eerder verder dan Federer, dat is een feit. Maar goed wie zegt dat hij over vijf jaar nog nummer 1 staat? Voor hetzelfde geldt hebben we het dan over De Bakker die in een jaar Wimbledon en de US Open heeft gewonnen. Een vergelijking van een carriere kan je altijd beter pas achteraf maken natuurlijk
[..]
Federer die nog 1(?quote:Op woensdag 15 september 2010 23:45 schreef Outlined het volgende:
[..]
Omdat hij dit jaar slechts 1 slam heeft gewonnen. Hoeveel jaren kan hij nog mee? 1? 2? 3? 2 slams vind ik geen onrealistische voorspelling hoor.
quote:Op woensdag 15 september 2010 23:42 schreef Norrage het volgende:
Zovaak als Fed al is afgeschreven
En Rafa dan..Elke keer als hij in de zomer weer slecht speelde op hardcourt zei men weer dat het eind was van Rafa...En elke keer kwam daar ineens dat gravelseizoen en was Rafa weer terug...De meeste tennisfans hebben echt een heel erg slecht geheugen...
Misschien niet. Zijn nieuwe service schijnt minder belastend te zijn voor zijn knieen. Hij verdeelt zijn krachten nu ook meer, waardoor hij niet opgebrandis aan het ein van het seizoen en nu bijvoorbeeld wel de US Opn wint terwijl de tank in eerdere jaren leeg was. Het valt me op dat je die verandering niet noemt maar alleen het cliché dat zijn tennisstijl zo zwaar is voor zijn lichaam.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:31 schreef Morthill het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, het spel van Nadal is erg belastend voor zijn lichaam, vandaar ook dat hij er lang uit was met zijn knie. Ik denk niet dat Nadal op zijn 29e nog gezellig meedraait in de wereldtop en in zijn carrière zal hij echt nog wel een paar keer een slam moeten laten schieten.
Een cliché is een cliché voor een reden, het is niet plots niet waar als je het gaat afdoen als een cliché. Service is maar 1 onderdeel van het spel.quote:Op donderdag 16 september 2010 08:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Misschien niet. Zijn nieuwe service schijnt minder belastend te zijn voor zijn knieen. Hij verdeelt zijn krachten nu ook meer, waardoor hij niet opgebrandis aan het ein van het seizoen en nu bijvoorbeeld wel de US Opn wint terwijl de tank in eerdere jaren leeg was. Het valt me op dat je die verandering niet noemt maar alleen het cliché dat zijn tennisstijl zo zwaar is voor zijn lichaam.
Nee, maar je noemt de verandering niet; dat is mijn punt.quote:Op donderdag 16 september 2010 08:55 schreef Morthill het volgende:
[..]
Een cliché is een cliché voor een reden, het is niet plots niet waar als je het gaat afdoen als een cliché. Service is maar 1 onderdeel van het spel.
Ik kon hem wel noemen, maar het had niks veranderd aan mijn post verderquote:Op donderdag 16 september 2010 09:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, maar je noemt de verandering niet; dat is mijn punt.
Daar kan ik mee leven.quote:Op donderdag 16 september 2010 09:38 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ik kon hem wel noemen, maar het had niks veranderd aan mijn post verderAls hij niets veranderd had, had ik gezegd dat hij op zijn 26e waarschijnlijk al einde carrière zou zijn. Nu denk ik dat hij gewoon nog vijf jaar goed mee kan en af en toe even een slam zal missen. Dat geeft hem gewoon een nadeel tov Fed die dus wel alles kon spelen. Dus of hij het slamrecord breekt weet ik zo net nog niet, zeker als Fed er nog 1 of 2 wint de komende jaren. Dat is eigenlijk mijn punt
Dit is natuurlijk waar, maar neemt niet weg dat Federer nu langzaam minder wordt. Bovendien worden Nadal, Djokovic en Murray nog steeds beter. Rond 2005 had Federer gewoon de US Open gewonnen met zijn spel van dit jaar. Dit jaar verliest hij van Djoko en had hij denk ik ook van Nadal verloren.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:42 schreef Norrage het volgende:
Zovaak als Fed al is afgeschreven
En Rafa dan..Elke keer als hij in de zomer weer slecht speelde op hardcourt zei men weer dat het eind was van Rafa...En elke keer kwam daar ineens dat gravelseizoen en was Rafa weer terug...De meeste tennisfans hebben echt een heel erg slecht geheugen...
Vergeet niet dat de komende twee jaren in deze vergelijking de topjaren van Federer waren toen hij alles won behalve RG. Dus Nadal moet er komende twee jaar drie winnen om in die vergelijking gelijk op te blijven gaan. Natuurlijk kan hij dat, alleen al omdat we twee keer RG hebben, maar hij moet inderdaad wel fit blijven en ook op andere ondergronden nog 1 of 2 keer winnen om op koers te blijven liggen.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wel bizar hoor, als Rafa niet geblesseerd raakt, dan mag Fed blij zijn in de schaduw van Rafa te mogen staan..echt ongelooflijk.
En dan moet je nog nagaan dat Rafa nog best vaak geblesseerd is geweest! En Federer nooit...Wss gaat dat hem de kop kosten ook in de rest van zijn loopbaan, maar ondertussen ben ik toch wel erg benieuwd hoelang Rafa het gaat volhouden...Ik ben ondertussen steeds meer geneigd te gaan zeggen dat hij toch gewoon overall beter is dan Fed....
En hoezo denk je dat hij dat nu niet gaat doen? Hij heeft na de AO alles gedomineerd tot nu toe.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:20 schreef Colplay het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de komende twee jaren in deze vergelijking de topjaren van Federer waren toen hij alles won behalve RG. Dus Nadal moet er komende twee jaar drie winnen om in die vergelijking gelijk op te blijven gaan. Natuurlijk kan hij dat, alleen al omdat we twee keer RG hebben, maar hij moet inderdaad wel fit blijven en ook op andere ondergronden nog 1 of 2 keer winnen om op koers te blijven liggen.
Volgens mij staat nergens dat ik denk dat hij het niet gaat halenquote:Op donderdag 16 september 2010 15:22 schreef Salamando het volgende:
[..]
En hoezo denk je dat hij dat nu niet gaat doen? Hij heeft na de AO alles gedomineerd tot nu toe.
Ik denk van wel.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:29 schreef Outlined het volgende:
7 slams achter op Fed
Door mensen als Murray, Federer en Del Potro te pakken op hardcourt
Wimbledon is geen zekerheidje bij hem.
Fed pakt ook nog wel een slam
Denk niet dat hij het record van Fed gaat breken.
Hij gaat echt niet nog 6 jaar mee hoor, hij is op op zijn 28e.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:33 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ik denk van wel.
Is nu 24. Nog zes jaar meegaan is minimaal 4 keer RG winnen. Blijven er 18 over, waarvan hij er zeker wel 5 of 6 kan winnen.
HIj zal inderdaad eerder op zijn, de vraag is hoeveel blessures hij nog eventueel gaat krijgen.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:44 schreef Outlined het volgende:
[..]
Hij gaat echt niet nog 6 jaar mee hoor, hij is op op zijn 28e.
Gebaseerd op wat??? Heeft wat blessures gehad, maar lijkt door minder te spelen en zijn nieuwe stijl langer mee te kunnen.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:44 schreef Outlined het volgende:
[..]
Hij speelt nog steeds werktennis van de bovenste plank, hij moet veel dieper gaan dan anderen.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:56 schreef Colplay het volgende:
[..]
Gebaseerd op wat??? Heeft wat blessures gehad, maar lijkt door minder te spelen en zijn nieuwe stijl langer mee te kunnen.
Tuurlijk is dat zo. Maar om er nu van uit te gaan dat hij op 28 niet meer mee kan vind ik wel erg vroeg. Ik ben uitgegaan van 30 en dan zou hij al relatief jong stoppen.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:59 schreef Salamando het volgende:
[..]
Hij speelt nog steeds werktennis van de bovenste plank, hij moet veel dieper gaan dan anderen.
Vind ik ook. Maar het is natuurlijk wel afhankelijk van wat Fed nog doet.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:33 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ik denk van wel.
Is nu 24. Nog zes jaar meegaan is minimaal 4 keer RG winnen. Blijven er 18 over, waarvan hij er zeker wel 5 of 6 kan winnen.
Waar baseer je dat op? Da's toch gewoon een slag in de lucht.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:44 schreef Outlined het volgende:
[..]
Sorry, maar heb je enig idee hoeveel techniek er bij Nadal komt kijken. Zoals jij het zegt, klinkt het alsof hij een soort houthakker is. Om de spin te slaan die hij slaat heb je aardig wat techniek nodig hoor. Ik heb weleens het idee dat iedereen elkaar een beetje napraat over dat fysieke spel van Nadal.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:59 schreef Salamando het volgende:
[..]
Hij speelt nog steeds werktennis van de bovenste plank, hij moet veel dieper gaan dan anderen.
Het een sluit het ander niet uit hè. En ook naast de baan verricht hij schijnbaar enorm veel arbeid.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Sorry, maar heb je enig idee hoeveel techniek er bij Nadal komt kijken. Zoals jij het zegt, klinkt het alsof hij een soort houthakker is. Om de spin te slaan die hij slaat heb je aardig wat techniek nodig hoor. Ik heb weleens het idee dat iedereen elkaar een beetje napraat over dat fysieke spel van Nadal.
Ja Muster maakte onlangs nog een come-back.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:40 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Da's toch gewoon een slag in de lucht.Er zijn wel meer spelers geweest met een hele fysieke speelstijl, zoals Muster, en die is ook aardig lang meegegaan.
Daarom, zijn techniek eist erg veel fysieke inspanning.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Sorry, maar heb je enig idee hoeveel techniek er bij Nadal komt kijken. Zoals jij het zegt, klinkt het alsof hij een soort houthakker is. Om de spin te slaan die hij slaat heb je aardig wat techniek nodig hoor. Ik heb weleens het idee dat iedereen elkaar een beetje napraat over dat fysieke spel van Nadal.
quote:Op donderdag 16 september 2010 18:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit hè. En ook naast de baan verricht hij schijnbaar enorm veel arbeid.
Nee, da's waar. Maar hij houdt het nu al langer vol dan menigeen had gedacht. En ik hoop gewoon dat hij blessurevrij blijft, althans dat hij geen chronische blessures krijgt.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit hè. En ook naast de baan verricht hij schijnbaar enorm veel arbeid.
Ik denk dat Team Rafa dat wel goed managed hoor. Hij traint bijvoorbeedl veel in een zwembad, dan belast je je spieren toch anders. Desondanks dat geef ik hem (nog) 4 jaar.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het gaat bij Nadal niet om hoe hij speelt op de baan, het gaat er meer om wat hij doet buiten de baan..Trainen en zo. Hij schijt dat zo ongeloof intensief te doen dat het bijna ongezond is, en op basis daarvan verwacht men dat hij het wellicht niet oneindig lang volhoudt..
Ik hoop dat als beide carieres afgelopen zijn Fed de GOAT is.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, da's waar. Maar hij houdt het nu al langer vol dan menigeen had gedacht. En ik hoop gewoon dat hij blessurevrij blijft, althans dat hij geen chronische blessures krijgt.
Betwijfel of dit gaat lukken.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:10 schreef Norrage het volgende:
We moeten niet hopen dat Rafa minder gaat presteren, we moeten hopen dat Fed weer gaat presteren! Dat zal hem de ultieme GOAT makenNog even 4 grand slams pakken en de 20 halen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |