abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86427161
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:41 schreef n8n het volgende:

[..]

DP heeft audio en video in 1, kan een hogere resolutie aansturen over 1 poort en is kleiner. Voordelen zijn er zeker, jammer dat andere fabrikanten deze niet inzien.
Mini DP heeft tegenwoordig ook audio.
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:46:32 #52
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_86427295
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:42 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

iStumbler

De ingebouwde "airport" tool kan het ook trouwens.
naja, ik ben natuurlijk niet precies op de hoogte van alle software, geef ik eerlijk toe :P
maar dan moet jij ook toegeven dat de software altijd beperkter is/is geweest
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_86427348
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:38 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Omdat je een laptop heus wel voor meer dingen wilt gebruiken als je hem eenmaal hebt. En dan wil je niet beperkt worden door apps in de Istore.
Ah ok, een nieuw argument dus. De iStore is vnml. voor iPhone/iPod touch spul. Op internet is zat andersoortige software te vinden en het slaat nergens op te kijken naar beschikbaarheid van Windows software voor OS X.

Je koopt ook geen Volvo om vervolgens te klagen dat de onderdelen uit je reguliere Ford-garage opeens niet meer passen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:48:12 #54
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86427368
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:43 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Mini DP heeft tegenwoordig ook audio.
Die bedoel ik, waarom bestaat de normale nog als de mini-versie kleiner is dan een USB-poort? :D
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:50:06 #55
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_86427455
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:47 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Ah ok, een nieuw argument dus. De iStore is vnml. voor iPhone/iPod touch spul. Op internet is zat andersoortige software te vinden en het slaat nergens op te kijken naar beschikbaarheid van Windows software voor OS X.

Je koopt ook geen Volvo om vervolgens te klagen dat de onderdelen uit je reguliere Ford-garage opeens niet meer passen.
Waarom ga ik deze discussie ook aan 8)7
pi_86427459
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:46 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

naja, ik ben natuurlijk niet precies op de hoogte van alle software, geef ik eerlijk toe :P
maar dan moet jij ook toegeven dat de software altijd beperkter is/is geweest
Dat het beperkter is geweest wil ik best voor je toegeven. Maar tegenwoordig is er voor praktisch alles wel een Mac equivalent te vinden.
pi_86427494
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:40 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Hoe kun je bv op de mac zien welk kanaal je wifi gebruikt?
Alt ingedrukt houden terwijl je op het Airport-icoontje in je menu-bar klikt. Of gebruik een tool als iStumbler
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_86427569
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Alt ingedrukt houden terwijl je op het Airport-icoontje in je menu-bar klikt. Of gebruik een tool als iStumbler
Geniaal, ik wist niet eens dat dat kon :D
pi_86427590
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:50 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Waarom ga ik deze discussie ook aan 8)7
Altijd frustrerend als je geen argumenten meer kan bedenken. Wellicht zit je er dan ook gewoon naast.
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:53:23 #60
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86427622
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:52 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Geniaal, ik wist niet eens dat dat kon :D
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:53:39 #61
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86427636
Vragen van TS al beatwoord?
pi_86427685
Leuke topics dit altijd.
pi_86427810
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:53 schreef n8n het volgende:
Vragen van TS al beatwoord?
Volgens mij wel. Was er niet ergens een flamewar-topic waarin dit voortgezet kan worden? ;)
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_86428041
Nog steeds zie ik de keuze voor een mac niet echt. Het blijft een duur apparaat, voor TS hoef dat niet nodig te zijn. Macbook is sowieso onzin voor haar. Mac Mini kan ik me ergens wel in vinden, maar de goedkoopste kost 800 euro. Dat terwijl een 400 euro windows pc daar rondjes omheen loopt. Je hebt dan geen kleine behuizing, maar als in haar computer meubel nu een plekje voor een pc is ingericht, kan je prima daar je miniATX kast kwijt.
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:03:27 #65
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_86428126
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:52 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Altijd frustrerend als je geen argumenten meer kan bedenken. Wellicht zit je er dan ook gewoon naast.
Wil ik ook best toegeven, alleen over de prijs win je het nooit
Zoals ik in mijn eerste post al zei...het maakt geen ruk (meer) uit kwa functie

Tegenwoordig kun je hetzelfde nog met een Xbox of PS2 :Y)
pi_86428423
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:01 schreef Adames het volgende:
Nog steeds zie ik de keuze voor een mac niet echt. Het blijft een duur apparaat, voor TS hoef dat niet nodig te zijn. Macbook is sowieso onzin voor haar. Mac Mini kan ik me ergens wel in vinden, maar de goedkoopste kost 800 euro. Dat terwijl een 400 euro windows pc daar rondjes omheen loopt. Je hebt dan geen kleine behuizing, maar als in haar computer meubel nu een plekje voor een pc is ingericht, kan je prima daar je miniATX kast kwijt.
Dat het duurder is vind ik geen argument. Een Mac kost meer ja, maar levert ook een betere gebruikservaring. Het is niet zo dat je voor lucht betaalt.

Ik snap ook niet waarom je zo goedkoop mogelijk uit wil zijn. Dan kan je net zo goed een Aldi PC van ¤200 kopen. Dat doe je toch ook niet? (neem ik aan)
pi_86429584
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:51 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Beetje kortzichtig om alleen de specificaties van de hardware en kwantiteit van de software te vergelijken. Zowel qua OS als qua applicaties is de software van de Mac van betere kwaliteit, en daar ga je uiteindelijk bij dagelijks gebruik meer van merken dan van die paar extra Herzjes.
Feit is dat een Windows notebook snellere hardware en meer software mogelijkheden te bieden heeft voor minder geld. Dat jij OSX en overige Apple software beter vindt, tja.. dat zal best, maar of dat voor TS interessant is?

Als zij Apple producten prachtig vind vormgegeven, lange accuduur (mobiliteit) belangrijk vind en een dikke portemonnee heeft dán moet ze inderdaad voor een Mac gaan. Anders is ze beter af met een modale (800/900) euro laptop met Windows.

[ Bericht 6% gewijzigd door 16meter op 14-09-2010 17:46:56 ]
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:42:44 #68
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_86429692
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:10 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Dat het duurder is vind ik geen argument. Een Mac kost meer ja, maar levert ook een betere gebruikservaring. Het is niet zo dat je voor lucht betaalt.

Ik snap ook niet waarom je zo goedkoop mogelijk uit wil zijn. Dan kan je net zo goed een Aldi PC van ¤200 kopen. Dat doe je toch ook niet? (neem ik aan)
Je probeert je verkoop praatje maar op iemand anders uit :+
pi_86429993
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:39 schreef 16meter het volgende:

[..]

Feit is dat een Windows notebook snellere hardware en meer software mogelijkheden te bieden heeft voor minder geld. Dat jij OSX en overige Apple software beter vindt, tja.. dat zal best, maar of dat voor TS interessant is?
Ja, want als de software beter is, heb je daar als eindgebruiker toch profijt van?

quote:
Als zij Apple producten prachtig vind vormgegeven, lange accuduur (mobiliteit) belangrijk vind en een dikke portemonnee heeft dán moet ze inderdaad voor een Mac gaan. Anders is ze beter af met een modale (800/900) euro laptop met Windows.
Tsja, je gaat nu weer helemaal voorbij aan de kwaliteit van de software.
pi_86430055
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:03 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Wil ik ook best toegeven, alleen over de prijs win je het nooit
Prima, heb dan ook nooit geroepen dat die dingen op het moment goed geprijsd zijn.

quote:
Zoals ik in mijn eerste post al zei...het maakt geen ruk (meer) uit kwa functie

Tegenwoordig kun je hetzelfde nog met een Xbox of PS2 :Y)
Overdreven, en hangt er dus af van wat je wilt.

OT snap ik niet dat iedereen over de macbooks heen lijkt te donderen terwijl in dit geval juist een mini geschikter lijkt, wat ook nog eens heel wat beter geprijsd is.
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:55:08 #71
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_86430167
Weet je zeker dat je geen Mac vertegenwoodiger bent :?
pi_86430950
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:10 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

als een aldi pc van 200 euro genoeg is, ja dan wel. En ik zeg ook niet dat je bij de mac voor de naam betaalt. Ze zijn eigenlijk scherp geprijst voor hun totale specs. Echter heeft niet iedereen die extra's nodig. Je lijkt het maar niet te snappen dat als een merk een erg beperkt aanbod heeft en daarbij in de hoge prijsklasse gaat zitten, dat niet voor iedereen een mac dan het beste is.
Over de software. OS is subjectief, maar OS X wordt als de betere gezien, nipt. Echter software aanbod van mac is natuurlijk niet beter dan dat van windows.
pi_86431249
Vergelijk in een vergelijking tussen een Mac mini en een reguliere pc niet het verschil in stroomverbruik. Een Mac mini is extreem zuinig, dus je bespaart flink op de elektriciteitskosten gedurende zijn levensduur.
pi_86431449
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:15 schreef Adames het volgende:

[..]

als een aldi pc van 200 euro genoeg is, ja dan wel. En ik zeg ook niet dat je bij de mac voor de naam betaalt. Ze zijn eigenlijk scherp geprijst voor hun totale specs. Echter heeft niet iedereen die extra's nodig. Je lijkt het maar niet te snappen dat als een merk een erg beperkt aanbod heeft en daarbij in de hoge prijsklasse gaat zitten, dat niet voor iedereen een mac dan het beste is.
Ik snap heus wel dat niet iedereen zin heeft om meer te betalen voor extra kwaliteit. Maar in dit geval valt een MacBook prima in het budget van TS en hij heeft ook niet gezegd dat hij per se zo goedkoop mogelijk uit wil zijn. Dan kijk ik dus naar het beste wat TS kan krijgen voor z'n budget en in mijn ogen is dat een Macbook. Ik zie simpelweg geen reden om TS een zo goedkoop mogelijk prul aan te smeren.

quote:
Over de software. OS is subjectief, maar OS X wordt als de betere gezien, nipt. Echter software aanbod van mac is natuurlijk niet beter dan dat van windows.
Daar ben ik het totaal mee oneens, ik vind OS X apps over het algemeen echt stukken beter dan Windows equivalenten.
pi_86431993
heey mensen ik heb dus een nieuw mac pro
maar ik krijg het maar niet voor elkaar om winrar aka rar aan de praat te krijgen.
zip pak hij wel maar rar zit er niet standaard op en heb al 4 versie gedownload
maar allemaal nuked!!!! :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')