quote:Op maandag 13 september 2010 12:37 schreef Synthesist het volgende:
je bent wel erg ver heen als het je niet eens meer boeit hoe je er straks bij ligt
quote:Op maandag 13 september 2010 12:41 schreef Pinterman het volgende:
Marienheem? Nijverdal-west? Raalte?
Gast, no wonder
quote:Op maandag 13 september 2010 12:34 schreef Socios het volgende:
Terechte klacht. Sowieso dienen treinen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden. Niemand mag die verstoren.
quote:Op maandag 13 september 2010 12:41 schreef Pinterman het volgende:
Marienheem? Nijverdal-west? Raalte?
Gast, no wonder
quote:Op maandag 13 september 2010 12:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oplossing:
Een groot vangnet/schepnet voor de treinen die dichtklapt als er iemand inspringt.
Ben geen spitsjosti hoor, maar de machinist een trauma voor het leven bezorgen is gewoon 100% egoistisch, hoe erg je er ook doorheen zit.quote:Op maandag 13 september 2010 12:38 schreef Nosh het volgende:
hurp durp, empathie-van-een-slablad-topic.
dat ze maar eens die springacties gaan coöordineren zodat het halve land plat ligt, liefst tussen vijf en zes in de avond, en al die gefrustreerde spitsjosti's totaal niet meer weten waar ze het zoeken moeten.
Dat zal er lekker uit zien voor de mensen die op het volgende station staan te wachten en de trein aan zien komen rijdenquote:Op maandag 13 september 2010 12:56 schreef Kekster het volgende:
Gewoon doorrijden met die trein en het dode organisch materiaal op het spoor laten opruimen door de stadsreiniging.
Misschien moet de NS hun huisstijl/kleuren maar is aanpassen in rood, dan valt het niet zo opquote:Op maandag 13 september 2010 12:59 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Dat zal er lekker uit zien voor de mensen die op het volgende station staan te wachten en de trein aan zien komen rijden
Er komen mannetjes met plastic zakken waar ze de ledematen in stoppen, dus waarschijnlijk blijft er een organische puzzel overquote:Op maandag 13 september 2010 13:07 schreef RichardHammond het volgende:
Wat blijft er eigenlijk van je over? Ik vermoed dat het bij de begrafenis niet raadzaam is om in de kist te kijken.
Waarom is dit soort info uberhaupt beschikbaar op de interwebs.quote:Op maandag 13 september 2010 13:12 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ik heb op tv gehoord dat er zelfs een site is met tips voor zelfmoord, toen ging ik dat opzoeken.
Maar daar stond dus ook dat wanneer je voor een trein gaat springen je eerst laag moet blijven, en wanneer de trein je bijna raakt je op moet springen.
Omdat je anders kans hebt dat je benen er alleen afgereden worden en je de rest van je leven in een rolstoel zit
Waarschijnlijk opgezet en gefinancierd door de overheid, een gehandicapte kost de staat uiteraard een stuk meer geld dan een dodequote:Op maandag 13 september 2010 13:13 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Waarom is dit soort info uberhaupt beschikbaar op de interwebs.
quote:Op maandag 13 september 2010 13:15 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Waarschijnlijk opgezet en gefinancierd door de overheid, een gehandicapte kost de staat uiteraard een stuk meer geld dan een dode
dat laatste heb ik wel eens meegemaakt met een cliënt op mijn werk.quote:Op maandag 13 september 2010 13:12 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik heb op tv gehoord dat er zelfs een site is met tips voor zelfmoord, toen ging ik dat opzoeken.
Maar daar stond dus ook dat wanneer je voor een trein gaat springen je eerst laag moet blijven, en wanneer de trein je bijna raakt je op moet springen.
Omdat je anders kans hebt dat je benen er alleen afgereden worden en je de rest van je leven in een rolstoel zit
Als je voor een trein springt ben je gewoon in 1 klap dood. Jezelf vergiftigen word je echt niet vrolijk van en laat staan van 10 hoog naar beneden springen. Het is jammer dat het dan voor veel mensen veel ongemak oplevert maar ik denk dat wel het laatste probleem is van zo'n iemand.quote:Op maandag 13 september 2010 13:19 schreef Deetch het volgende:
tja mensen die zelfmoord plegen denken nou eenmaal niet heel erg helder na.
Altijd weer het overdreven "trauma voor machinist" gedoe.quote:Op maandag 13 september 2010 12:33 schreef RichardHammond het volgende:
Nou vandaag was het weer eens raak bij Marienheem, er van uitgaande dat "aanrijding met persoon" gewoon zelfmoord betekent. De trein vanuit Nijverdal-west op weg naar Zwolle (stoptrein) heeft hem dus omstreeks 11.00 geraakt. Zelf zat ik in Zwolle en zag het op mijn telefoon. Konden we naar Raalte met de trein en vanuit Raalte werden we met een touringcar naar Nijverdal-west vervoerd. Dat was wel top geregeld door NS! Ze kunnen het daar dus wel. NS gaf zelf een vertraging aan van 60 minuten, maar het waren er bij mijzelf maar 8 minuten.![]()
Slik gewoon thuis een dosis pillen i.p.v. een machinist een trauma voor het leven te bezorgen.![]()
Klacht: Mensen die voor de trein springen en een machinist een trauma voor het leven bezorgen.
Klacht: Mensen die voor de trein springen en daardoor anderen met hun probleem opzadelen.
Anti-klacht: Vriendelijk NS-personeel die de reizigers goed hielpen en zo kon de reis zonder amper vertraging worden voortgezet.
ES MUSS ORDNUNG SEIN!quote:Op maandag 13 september 2010 12:34 schreef Socios het volgende:
Terechte klacht. Sowieso dienen treinen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden. Niemand mag die verstoren.
Heb jij ooit een mens doodgemaakt? Bedoeld of onbedoeld.quote:Op maandag 13 september 2010 13:29 schreef Wing het volgende:
[..]
Altijd weer het overdreven "trauma voor machinist" gedoe.
Die zijn er inmiddels wel op voorbereid. Het zou mij niet verbazen als ze er tijdens de pauzes erover grappen hoeveel ze er deze week weer hebben geraakt.
Vaak genoeg bedoeld.quote:Op maandag 13 september 2010 13:31 schreef RonVibbentrop het volgende:
[..]
Heb jij ooit een mens doodgemaakt? Bedoeld of onbedoeld.
Ga aant werk jij!quote:Op maandag 13 september 2010 12:34 schreef Socios het volgende:
Terechte klacht. Sowieso dienen treinen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden. Niemand mag die verstoren.
quote:Op maandag 13 september 2010 12:41 schreef Pinterman het volgende:
Marienheem? Nijverdal-west? Raalte?
Gast, no wonder
quote:Op maandag 13 september 2010 13:38 schreef Boekenwurm het volgende:
Een voordeel, ze doen het meestal maar één keer.
Verdrink jezelf, minste rommel, schijnt vrijwel pijnloos te zijn. Alhoewel ik zelfmoordplegen altijd zo zwak vind.quote:Op maandag 13 september 2010 13:25 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Als je voor een trein springt ben je gewoon in 1 klap dood. Jezelf vergiftigen word je echt niet vrolijk van en laat staan van 10 hoog naar beneden springen. Het is jammer dat het dan voor veel mensen veel ongemak oplevert maar ik denk dat wel het laatste probleem is van zo'n iemand.
Hoe zou jij zelfmoord plegen?quote:Op maandag 13 september 2010 14:03 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Stel je zou zelfmoord plegen, hoe zou je dat doen ? !
Het zijn niet de machinisten die de trauma's overhouden, die zien het zelf niet eens.quote:Op maandag 13 september 2010 13:29 schreef Wing het volgende:
[..]
Altijd weer het overdreven "trauma voor machinist" gedoe.
Die zijn er inmiddels wel op voorbereid. Het zou mij niet verbazen als ze er tijdens de pauzes erover grappen hoeveel ze er deze week weer hebben geraakt.
Nee, denk je? Ik heb anders gehoord....quote:Op maandag 13 september 2010 14:07 schreef sc00p het volgende:
[..]
Het zijn niet de machinisten die de trauma's overhouden, die zien het zelf niet eens.
De gene met de trauma's zijn de gene die onderhoud plegen aan de trein en de politie agenten die je lichaam weer bij elkaar kunnen zoeken.
Ja natuurlijk zijn er wel machinisten die dit probleem wel hebben, maar zij zijn zeker niet degene met het grootste probleem.quote:Op maandag 13 september 2010 14:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, denk je? Ik heb anders gehoord....
Laatst zat er nog een machinist bij Knevel en van de Brink die PTS heeft overgehouden aan de vele keren dat hij iemand voor zijn trein had liggen.
Ze krijgen betaald verlof..quote:Op maandag 13 september 2010 13:29 schreef Wing het volgende:
[..]
Altijd weer het overdreven "trauma voor machinist" gedoe.
Die zijn er inmiddels wel op voorbereid. Het zou mij niet verbazen als ze er tijdens de pauzes erover grappen hoeveel ze er deze week weer hebben geraakt.
De opvang / nazorg van N.S. schijnt nogal te wensen over te laten. Denk dat dit voor politie- / brandweer- en ambulancepersoneel best wel wat beter geregeld is. Bovendien krijg jij als machinist die springer voor je trein. Vaak zien ze de springer ook gewoon staan en zie ze het al aankomen.... machteloos staan ze dan, want die trein stopt niet in 2 tellen.quote:Op maandag 13 september 2010 14:17 schreef sc00p het volgende:
[..]
Ja natuurlijk zijn er wel machinisten die dit probleem wel hebben, maar zij zijn zeker niet degene met het grootste probleem.
indd, sukkels die in de breedte gaan liggen en dan als de trein erover heen is liggen schreeuwen van de pijn alleen omdat hun benen eraf liggen en een beetje nek letselquote:Op maandag 13 september 2010 14:22 schreef SpauldingPF het volgende:
Je moet gewoon in de lengterichting op de rails gaan liggen, weet je zeker dat je kapot bent.
Je moet je met je nek op de rails liggenquote:Op maandag 13 september 2010 14:22 schreef SpauldingPF het volgende:
Je moet gewoon in de lengterichting op de rails gaan liggen, weet je zeker dat je kapot bent.
Ik lees te veel gemixte verhalen in deze topic. Sommige mensen hier zeggen weer dat een machinist niets te zien krijgt. Hoe dan ook moet ik dan weer wel bekennen dat ik het trauma gedeelte voor het trein personeel onderschat, omdat ik niet er vanuit ging dat zij het lichaam moet kijken. Mijn excuses voor mijn matige uiting jegens de getraumatiseerden eerder.quote:Op maandag 13 september 2010 14:18 schreef RichardHammond het volgende:
Bij ons zijn er toen 2 machinisten in de klas geweest die het beide meerdere keren hebben meegemaakt en zij hadden er nog wel degelijk last van. Niet zo zeer niet meer kunnen werken, maar wel dromen, terugkerende beelden etc. Er is mij toen ook verteld dat zowel de conducteur als de machinist na het stoppen van de trein naar het lichaam moeten om te kijken. Lijkt mij toch wel redelijk aangrijpend.
Ik zag vanmorgen bij het ongeluk klpd, gewone politie en nog een andere soort. Is dat de spoorpolitie?
Maar eerst zou het spoor om 13.30 worden vrijgegeven en nu staat er al 14.30. Ze zullen wel wat vingers missen.
Dan kunnen ze die net zo goed op de stations neerzetten.quote:Op maandag 13 september 2010 14:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
ze motten dus teleporters uitvinden.. die voor en achter op elke trein knopen
materie die je er voor in mikt komt er achter weer uit
JA! en bij overwegen!quote:Op maandag 13 september 2010 14:35 schreef sc00p het volgende:
[..]
Dan kunnen ze die net zo goed op de stations neerzetten.
Waarom zou je dan in godsnaam nog in de trein gaan zitten en niet gewoon zelf door dat portaal lopenquote:Op maandag 13 september 2010 14:35 schreef sc00p het volgende:
[..]
Dan kunnen ze die net zo goed op de stations neerzetten.
De machinist moet inderdaad gaan kijken nadat hij de trein heeft stilgezet. En hij ziet sowieso de zelfmoordenaar van tevoren op de rails staan, en kan dan slechts machteloos toezien hoe die steeds dichterbij komt en uiteindelijk geraakt wordt. Het lijkt mij afschuwelijk om zoiets mee te maken, de uitwerking van zo'n gebeurtenis op de mensen die het hebben gezien zou ook niet onderschat mogen worden.quote:Op maandag 13 september 2010 14:34 schreef Wing het volgende:
[..]
Ik lees te veel gemixte verhalen in deze topic. Sommige mensen hier zeggen weer dat een machinist niets te zien krijgt. Hoe dan ook moet ik dan weer wel bekennen dat ik het trauma gedeelte voor het trein personeel onderschat, omdat ik niet er vanuit ging dat zij het lichaam moet kijken. Mijn excuses voor mijn matige uiting jegens de getraumatiseerden eerder.
Mensen die voor een trein springen hebben erg weinig moeite om anderen op te zadelen met hun rotzooi, als je op die manier anderen opzadelt met jouw rotzooi, dan ben je gewoon een vuile kut egoist.quote:Op maandag 13 september 2010 12:37 schreef Synthesist het volgende:
je bent wel erg ver heen als het je niet eens meer boeit hoe je er straks bij ligt
De machinist hoeft niet te gaan kijken maar de hoofd conducteur moet het lichaam afdekken..quote:Op maandag 13 september 2010 16:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De machinist moet inderdaad gaan kijken nadat hij de trein heeft stilgezet. En hij ziet sowieso de zelfmoordenaar van tevoren op de rails staan, en kan dan slechts machteloos toezien hoe die steeds dichterbij komt en uiteindelijk geraakt wordt. Het lijkt mij afschuwelijk om zoiets mee te maken, de uitwerking van zo'n gebeurtenis op de mensen die het hebben gezien zou ook niet onderschat mogen worden.
Je hebt gelijk, dat doet de hoofdconducteur. Mijn fout.quote:Op maandag 13 september 2010 16:45 schreef Redskillz het volgende:
[..]
De machinist hoeft niet te gaan kijken maar de hoofd conducteur moet het lichaam afdekken..
quote:Op maandag 13 september 2010 17:19 schreef Lanshire het volgende:
Treinspringers hebben altijd zo'n teringmentaliteit van: "Hey, mijn leven zuigt toch al hard genoeg, laat ik wat hardwerkende, welgemanierde, goed-opgevoede Nederlands hun dag zuur maken."
Flikkers
Ik zie sloebers niet zo een-twee-drie met de trein gaan vandaag de dag.quote:Op maandag 13 september 2010 17:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Alsof het ter zake doet wat de sociale en economische achtergrond van de gedupeerden is.
Maar al zou een trein vol zitten met uitkeringstrekkende tokkies op weg naar het Feyenoord-stadion, dan is het nog steeds aardig klote voor hen als er iemand voor die trein springt.quote:Op maandag 13 september 2010 17:29 schreef Lanshire het volgende:
[..]
Ik zie sloebers niet zo een-twee-drie met de trein gaan vandaag de dag.
Granted, ik ga ook nooit met de trein ergens heen, hoe zou ik het nou moeten weten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |