Nee, zelf gaat ie niet. Hij heeft die tijd gehad zegt ie. Maar ik zou het geen probleem vinden als ie het wel deed. Ik heb er zelf totaal geen moeite mee, en vertrouw hem voor 100%.quote:Op zondag 12 september 2010 22:09 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon die club in man. Je vriend moet niet zo zeiken. Zelf gaat ie zeker wel?
Met deze instelling flikker je echt al je zelfrespect en waardigheid in de wc. Echt waar hoor, met wat voor slappe lul-de-behanger heb jij een relatie als hij jou zoiets gaat verbieden? Je gaat stappen. Een kroeg in.quote:Op zondag 12 september 2010 22:23 schreef Maanvis80 het volgende:
Ik denk zelfs dat ie het echt uitmaakt als ik 'gewoon' zou gaan.
En dan vraag ik me af of het dat allemaal waard is. Zo belangrijk is stappen nu ook weer niet, maar op een of andere manier kan ik me er ook niet bij neerleggen.
Misschien vindt hij, dat omdat jij met hem bent, jij die tijd ook moet hebben gehad? Dat je dat uitgaan niet meer nodig moet hebben? Ik weet het niet hoor, maar het komt op mij over als "ik heb er geen behoefte meer aan, dus jij gaat ook niet meer."quote:Op zondag 12 september 2010 22:11 schreef Maanvis80 het volgende:
[..]
Nee, zelf gaat ie niet. Hij heeft die tijd gehad zegt ie. Maar ik zou het geen probleem vinden als ie het wel deed. Ik heb er zelf totaal geen moeite mee, en vertrouw hem voor 100%.
Dat.quote:
lol, je beschrijft mijn ex vriendinquote:Op zondag 12 september 2010 22:07 schreef Maanvis80 het volgende:[ verhaal ]
Eigenlijk behoor je ook in je vriendengroep een sociale controle te hebben. Stel dat een vriend in m'n vriendengroep zo onder de plak zitten dat 'ie niet meer meemag dan zouden we hem toch zooo belachelijk maken dat 'ie het OF uitmaakt met dat stomme wijf OF haar duidelijk maakt dat wij gewoon eisen dat 'ie mee gaat. Of anders haar subtiel (not) dissen op verjaardagen.quote:Op zondag 12 september 2010 22:38 schreef Godshand het volgende:
[..]
lol, je beschrijft mijn ex vriendinals ik met vrienden uit ging was het ook meestal drama. Ik dacht dat dit een typisch vrouwen probleem was...
Hoe heb jij dit opgelost dan? Toch gewoon gaan?quote:Op zondag 12 september 2010 22:38 schreef Godshand het volgende:
[..]
lol, je beschrijft mijn ex vriendinals ik met vrienden uit ging was het ook meestal drama. Ik dacht dat dit een typisch vrouwen probleem was...
Wil je iets met een vent die het uitmaakt als jij gewoon je eigen dingen doet dan? Waarom in godsnaam?quote:Op zondag 12 september 2010 22:23 schreef Maanvis80 het volgende:
terecht dat je je er niet bij neer kan leggen. Dan zit er dus nog een restje zelfrespect en zelfbeschikkingsdrang in je lijf! Gefeliciteerd!quote:En dan vraag ik me af of het dat allemaal waard is. Zo belangrijk is stappen nu ook weer niet, maar op een of andere manier kan ik me er ook niet bij neerleggen.
Omdat hij niet normaal is. Dit soort mafketels tref je nou eenmaal zelden.quote:Ik weet het, het is te gek voor woorden, maar het is nu eenmaal zo. Ben ook nog nooit iemand tegengekomen die dit ook had.
Je hoeft jezelf niet uit te leggen. Ik kan snappen waarom iemand af en toe wilt stappen.quote:Op zondag 12 september 2010 22:23 schreef Maanvis80 het volgende:
En dan vraag ik me af of het dat allemaal waard is. Zo belangrijk is stappen nu ook weer niet, maar op een of andere manier kan ik me er ook niet bij neerleggen.
Ik weet het, het is te gek voor woorden, maar het is nu eenmaal zo. Ben ook nog nooit iemand tegengekomen die dit ook had.
Toch gaan met drama, maar het is 1 van de redenen dat het uit is ja.quote:Op zondag 12 september 2010 22:42 schreef Maanvis80 het volgende:
[..]
Hoe heb jij dit opgelost dan? Toch gewoon gaan?
Of is het ook om die reden je ex?
Ach, dat heb ik al zovaak gedaan. Het enige wat ik ermee bereik is ruzie, en het gevoel dat ik alles heb wat m'n hartje begeerd, maar dan toch zonodig 'dat ene wil waar hij zo'n moeite mee heeft'.quote:Op zondag 12 september 2010 22:47 schreef friekin_ het volgende:
Vroeger, toen vrouwen nog voor zichzelf op kwamen.
Waarom praat je niet gewoon met hem erover?
Ruzie om zoiets maken. Hij zal wel erg onzeker zijn..quote:Op zondag 12 september 2010 22:57 schreef Maanvis80 het volgende:
[..]
Ach, dat heb ik al zovaak gedaan. Het enige wat ik ermee bereik is ruzie, en het gevoel dat ik alles heb wat m'n hartje begeerd, maar dan toch zonodig 'dat ene wil waar hij zo'n moeite mee heeft'.
Alsof ik een ondankbare bitch ben.
Nu is het wel zo dat de meeste vriendinnen van mij niet meer gaan stappen. Die zitten allemaal thuis op de bank met man en kind. En de meesten doen ook niks voor zichzelf, alleen maar met hun vriend of man.
Maar zo sporadisch komt het toch weleens voor dat men wil gaan stappen, of naar de bios gaan en daarna de stad in.
Dan is bios geen probleem, stad ingaan wel.
Ja, eentje van mijn vriendenkring zie ik dit wel doen inderdaad. Maarja, dan hoef ik het nog niet te doen he.quote:Op zondag 12 september 2010 23:03 schreef Silenus het volgende:
Ook apart dat hij bezorgd is dat je onder invloed van je vrienden domme dingen doet, terwijl je vrienden zelf allemaal van het type 'uitgebluste huismus met kind' zijn.
(Zo zie ik het dan voor me, jij ziet het ongetwijfeld anders. Wat ik bedoel is dat je vriendinnen me ook geen types lijken die om 5u snachts nog met 10 goldstrike in hun mik aan de kroonluchters hangen)
quote:Op zondag 12 september 2010 23:03 schreef Silenus het volgende:
Ook apart dat hij bezorgd is dat je onder invloed van je vrienden domme dingen doet, terwijl je vrienden zelf allemaal van het type 'uitgebluste huismus met kind' zijn.
(Zo zie ik het dan voor me, jij ziet het ongetwijfeld anders. Wat ik bedoel is dat je vriendinnen me ook geen types lijken die om 5u snachts nog met 10 goldstrike in hun mik aan de kroonluchters hangen)
En wat dan nog als je het doet? Je vermoordt niemand, je gaat niet vreemd, je slaat niemand in elkaar...Je zakt gewoon even lekker door.quote:Op zondag 12 september 2010 23:07 schreef Maanvis80 het volgende:
[..]
Ja, eentje van mijn vriendenkring zie ik dit wel doen inderdaad. Maarja, dan hoef ik het nog niet te doen he.
Ja, ga op je strepen staan. Hij heeft een probleem, jij niet. Je noemt het zelf al een achterlijk probleem. Well... dit komt voort uit achterlijk gedrag van hem.quote:Op zondag 12 september 2010 22:07 schreef Maanvis80 het volgende:
Ik voel me ergens ook wel een zeikerd, want verder is het een super relatie, maar ik kan er toch niet goed tegen dat dit mij 'verboden' wordt.
Moet ik op m'n strepen staan? Of niet?
Deels wel, en hij snapt ook niet waarom ik uberhaupt wil uitgaan. Hij ziet uitgaan blijkbaar als middel om contact met het andere geslacht te leggen.quote:Op zondag 12 september 2010 23:08 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
![]()
Maar nogmaals: vindt hij dat omdat hij niet meer uitgaat, jij ook niet meer uit zou moeten gaan?
Dat dus. Het stelt de rest van je relatie ook in een ander daglicht.quote:Op zondag 12 september 2010 23:13 schreef friekin_ het volgende:
Voor mij zou het een breekpunt zijn.
Nee, je stelt je niet aan.. Ik vraag me alleen wel af waarom je dit al die tijd gewoon geaccepteerd hebt.quote:Op zondag 12 september 2010 23:21 schreef Maanvis80 het volgende:
Goed, ik stel me dus niet aan.
Nu zit ik ook niet meer in de leeftijd waarin je iedere week tot diep in de nacht gaat stappen, als het al zou voorkomen, zou het hooguit 4x per jaar zijn ofzo.
Het punt is; ik ben best bereid om me aan te passen in een relatie, en dingen op te geven. Maar ik blijf hier (volgens jullie terecht) moeite mee houden. Omdat ik me dan net een klein kind voel, dat van haar ouders niet mag gaan stappen.
Het zal lastig worden, want we zijn al 8 jaar bij elkaar, en ik heb me hier altijd in geschikt. Met af en toe een ruzie.
Het zal moeilijk worden om terrein terug te winnen.
Andersom geldt voor hem toch hetzelfde?quote:Op zondag 12 september 2010 23:26 schreef Maanvis80 het volgende:
Tja, echt geaccepteerd niet. Want we hebben er wel vrij veel ruzie over gehad, en nog steeds. Maar uiteindelijk vond ik het niet waard om ruzie over te maken.
Tot zich weer een gelegenheid voordeed, en dan begon het weer van voren af aan.
En vooral als je zolang samen bent, en het verder heel leuk met elkaar hebt, wordt het toch moeilijk om je relatie te verbreken en alleen op een flatje te gaan zitten omdat je zonodig wil stappen.
Al had je elke week de behoefte om wat met vriendinnen te gaan drinken dan nog heeft hij niet het recht om je dat te ontnemen. Het probleem is zijn vertrouwen, niet jouw gedrag. Je voelt je al bijna schuldig als je aan een avond stappen denkt, zo ver is het al gekomen.quote:Op zondag 12 september 2010 23:21 schreef Maanvis80 het volgende:
Goed, ik stel me dus niet aan.
Nu zit ik ook niet meer in de leeftijd waarin je iedere week tot diep in de nacht gaat stappen, als het al zou voorkomen, zou het hooguit 4x per jaar zijn ofzo.
Het punt is; ik ben best bereid om me aan te passen in een relatie, en dingen op te geven. Maar ik blijf hier (volgens jullie terecht) moeite mee houden. Omdat ik me dan net een klein kind voel, dat van haar ouders niet mag gaan stappen.
Het zal lastig worden, want we zijn al 8 jaar bij elkaar, en ik heb me hier altijd in geschikt. Met af en toe een ruzie.
Het zal moeilijk worden om terrein terug te winnen.
quote:Op zondag 12 september 2010 23:32 schreef GSbrder het volgende:
Bouw het langzaam op wellicht?
Of gaat hij dan als een heuse dramaturg in de woonkamer zitten ''en waar komen wij vandaan?''
Ik ben er bang voor....quote:Op zondag 12 september 2010 23:32 schreef GSbrder het volgende:
Bouw het langzaam op wellicht?
Vind ook dat je hier zeker wel een punt hebt dat je moet maken, waarschijnlijk ben je getuige je naam uit 1980 en dan is het inderdaad niet meer hip om elke week te stappen, maar come on, stappen met je vriendinnen hoort erbij, eens per maand of eens per twee maanden is heus niet zoveel dat hij je daarom dumpt.
Misschien een keertje een terrasje pakken met wat vriendinnen, dan wat dineren en vervolgens het afspoelen in een kroegje? Want de eerste twee horeca-bezoeken mogen vast wel, waarom zou dat laatste uurtje niet meer mogen? Of gaat hij dan als een heuse dramaturg in de woonkamer zitten ''en waar komen wij vandaan?''
Dan moet je je afvragen of je bij zo iemand wil blijven. Natuurlijk, je kunt ervoor zorgen dat die situatie niet ontstaat (door niet uit te gaan), maar je wordt er wel door in je vrijheid beknot. Ik snap dat je het een moeilijke keuze vindt, zeker als het verder een geschikte kerel is. Maar ergens moet je voor jezelf de grens trekken. Ik zou het moeilijk vinden om mezelf als individu serieus te nemen, als ik voor zulke achterlijke eisen buig. Hoe fijn de persoon die die eisen stelt verder ook is. Succesquote:
Wees nooit bang voor je partner en geef niet op met ruziemaken.quote:
Ach, helemaal niets vreemds, misschien zit je nu op het punt dat je wilt weten of dit de ware is en de liefde van je leven, of niet. Dan is het altijd aftasten en kijken hoe ver je kunt gaan, bij jou met iets onschuldigs als uitgaan, een ander zoekt misschien op andere wijze een laatste bevestiging.quote:Op zondag 12 september 2010 23:56 schreef Maanvis80 het volgende:
Weekendje weg zou geen probleem zijn, vrijgezellenfeestje dan weer wel.
Het speelt eigenlijk al vanaf het begin, en het wrange is, als hij er nooit een punt van had gemaakt, had ik nu waarschijnlijk de behoefte helemaal niet meer.
Maar ik heb nu dus het gevoel dat ik iets 'gemist' heb.
Als je begin 20 bent, ga je lekker iedere week uit, en op een gegeven moment verdwijnt die behoefte. Bij mij is die behoefte er nu dus nog steeds. En het is natuurlijk een enorm beladen onderwerp geworden, en af en toe vind ik hem gewoon onuitstaanbaar hierdoor.
Ik denk dat ik toch m'n poot stijf ga houden, want dit gaat niet beter worden denk ik. Al zal ik mezelf misschien straks echt voor m'n kop slaan als ik hem hierdoor kwijtraak.
En nee, we zijn nog niet getrouwd, en hij wil wel altijd graag weten waar ik ben.
Ik denk eigenlijk niet dat hij het daarom uit zal maken als puntje bij paaltje komt. Hij zal moeten leren dat jij geen slaaf bent die je van alles kunt verbieden.quote:Op zondag 12 september 2010 23:56 schreef Maanvis80 het volgende:
Ik denk dat ik toch m'n poot stijf ga houden, want dit gaat niet beter worden denk ik. Al zal ik mezelf misschien straks echt voor m'n kop slaan als ik hem hierdoor kwijtraak.
Same, en dan natuurlijk niet het stappen an sic, maar het verbieden van iets dood normaals.quote:Op zondag 12 september 2010 23:13 schreef friekin_ het volgende:
Dat was het voor mij ook. Dat gezeur van mn ex ging mij echt de keel uithangen. Dit plus enkele andere redenen (die hier niet toe doen) heeft ons doen besluiten ermee te kappen...quote:Op zondag 12 september 2010 23:13 schreef friekin_ het volgende:
Waaaaaaaat.quote:Op zondag 12 september 2010 23:21 schreef Maanvis80 het volgende:
Het zal lastig worden, want we zijn al 8 jaar bij elkaar, en ik heb me hier altijd in geschikt.
Volgens mij hebben we daar een ander woord voorquote:Op maandag 13 september 2010 01:54 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Waaaaaaaat.Acht jaar op de bank zitten voor je vriendje.. dat moet wel liefde zijn inderdaad.
Geestesziek?quote:Op maandag 13 september 2010 01:57 schreef Avey het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we daar een ander woord voor
Maar je relatie wordt dan niet verbroken omdat JIJ zonodig wil stappen, maar omdat HIJ op zo'n belachelijke manier reageert. Een avondje stappen is toch geen reden om het uit te maken? Als hij het om zoiets na 8 jaar uit zou maken denk ik dat je hem beter kwijt dan rijk kan zijn.quote:Op zondag 12 september 2010 23:26 schreef Maanvis80 het volgende:
En vooral als je zolang samen bent, en het verder heel leuk met elkaar hebt, wordt het toch moeilijk om je relatie te verbreken en alleen op een flatje te gaan zitten omdat je zonodig wil stappen.
Ook net mijn ex vriendin, die werd al hysterisch als ik naar een maat van me ging en begon dan idiote sms'jes te sturen naar me.quote:Op zondag 12 september 2010 22:38 schreef Godshand het volgende:
[..]
quote:Op zondag 12 september 2010 22:23 schreef Maanvis80 het volgende:
Ik weet het, het is te gek voor woorden, maar het is nu eenmaal zo. Ben ook nog nooit iemand tegengekomen die dit ook had.
Naja, ik kan wel een avondje weggaan. (naar vriendin, uiteten, bioscoop, etc etc) maar niet stappen nee. Als in: discotheek, kroeg.quote:Op maandag 13 september 2010 15:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
de rest niet doorgelezen, maar hier gingen mijn alarmbellen rinkelen.
Zie je jezelf echt de rest van je leven een relatie waarin je niet de vrijheid hebt om ook eens een avondje weg te gaan?
je kunt het best wel, als je het wil... maar kennelijk laat jij dat door je partner bepalen die een gigantsich 'wantrouwen' tegenover jou heeft....quote:Op maandag 13 september 2010 16:05 schreef Maanvis80 het volgende:
[..]
Naja, ik kan wel een avondje weggaan. (naar vriendin, uiteten, bioscoop, etc etc) maar niet stappen nee. Als in: discotheek, kroeg.
Iedere vorm van dwang of verbod vind ik niet in een relatie thuishoren.quote:Op maandag 13 september 2010 16:05 schreef Maanvis80 het volgende:
[..]
Naja, ik kan wel een avondje weggaan. (naar vriendin, uiteten, bioscoop, etc etc) maar niet stappen nee. Als in: discotheek, kroeg.
Eens, hij vertrouwt jou voor geen meter als het daarop aankomt terwijl daar geen enkele reden voor is. Hij vindt waarschijnlijk dat het maar eens uit moet zijn met die "BrEeZaH"-manier van uitgaan en dat je je naar je leeftijd moet gedragen... Ik heb ze vaker gehoord, bah.quote:Op maandag 13 september 2010 17:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
1 van de belangrijkste zaken in een relatie is vertrouwen. Je moet je eens afvragen of dat bij jullie wel aanwezig is.
Misschien kun je een andere tent opzoeken waar niet gezopen wordt voor het zuipen. Ik neem aan dat er in je stad genoeg keuze is en misschien bevalt je vriend dat beter?quote:Op zondag 12 september 2010 22:11 schreef Maanvis80 het volgende:
[..]
Nee, zelf gaat ie niet. Hij heeft die tijd gehad zegt ie. Maar ik zou het geen probleem vinden als ie het wel deed. Ik heb er zelf totaal geen moeite mee, en vertrouw hem voor 100%.
nee, het is niet de bedoeling dat ik uitga waar ik vroeger ook heenging. Gewoon, naar een kroeg, of incidenteel eens naar een discotheek.quote:Op maandag 13 september 2010 17:19 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Misschien kun je een andere tent opzoeken waar niet gezopen wordt voor het zuipen. Ik neem aan dat er in je stad genoeg keuze is en misschien bevalt je vriend dat beter?
Ik moet er ook niet aan denken om nog elke week in een tienercafe te staan zuipen. Hoewel, vorige week ben ik nog eens naar mij oude stamcafe gegaan. Nog steeds een leuk cafe, maar ik moest stiekem toch lachen toen ik twee tieners heel blij zag kijken toen ze een gratis pilsje van de dame achter de bar kregen en daarna heel zacht tegen elkaar zeiden: "En ik heb deze nog niet eens op!"... hoe herkenbaar.
En wat ga je nu doen?quote:Op maandag 13 september 2010 18:49 schreef Maanvis80 het volgende:
[..]
nee, het is niet de bedoeling dat ik uitga waar ik vroeger ook heenging. Gewoon, naar een kroeg, of incidenteel eens naar een discotheek.
Heb ook geen zin om nog tussen de tieners te gaan staan.
Hoe kan je daar mee leven dan, dat wetende?quote:Op maandag 13 september 2010 16:25 schreef Maanvis80 het volgende:
Maar op een of andere manier denkt hij dat ik zwakzinnig ben, en me dusdanig laat beínvloeden door andere mensen, dat ik vreemdga ofzo.
Ik ga met jullie tips aan de slag, en er nogmaals met hem over praten. Er komt ook nog eens bij dat hij uitgaan echt iets voor vrijgezellen vindt, en geen activiteit die thuishoort in een relatie.quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:34 schreef Godshand het volgende:
[..]
En wat ga je nu doen?
Met onze tips aan de slag en het nogmaals bespreken, of zie je al wat beters rond lopen?
Samen uitgaan zat er dus ook niet in neem ik aan, in al die jaren?quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:54 schreef Maanvis80 het volgende:
Er komt ook nog eens bij dat hij uitgaan echt iets voor vrijgezellen vindt,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |