abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86370761
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:21 schreef Maanvis80 het volgende:
Het zal lastig worden, want we zijn al 8 jaar bij elkaar, en ik heb me hier altijd in geschikt.
Waaaaaaaat. :D Acht jaar op de bank zitten voor je vriendje.. dat moet wel liefde zijn inderdaad.
pi_86370785
quote:
Op maandag 13 september 2010 01:54 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Waaaaaaaat. :D Acht jaar op de bank zitten voor je vriendje.. dat moet wel liefde zijn inderdaad.
Volgens mij hebben we daar een ander woord voor :')
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_86370792
quote:
Op maandag 13 september 2010 01:57 schreef Avey het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we daar een ander woord voor :')
Geestesziek?
pi_86370887
Maar goed, je geeft zelf al aan dat het een achterlijk probleem is en je eigenlijk dit al die tijd al wist. Daarom begin ik ook nogal het vermoeden te krijgen dat jijzelf ook wel flink wat onzeker bent, want anders had je geen bevestiging nodig van een stel FOK!kers dat je jezelf niet aanstelt. In die zin vind ik het ook niet zo'n probleem tussen jullie twee, maar voornamelijk van jou.

Je weet zelf dondersgoed dat het inperken van elkaars vrijheid alleen mag gebeuren als daarvoor overtuigende argumenten te geven zijn. De argumenten die hij geeft zijn van het kaliber 'ongegrond wantrouwend'. Het gaat dan ook niet meer of je nu mag uitgaan of niet, maar betreft iets principieels: namelijk of dat jij je vrijheid laat inperken als daarvoor enkel slechte redenen gegeven worden.
pi_86370897
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:26 schreef Maanvis80 het volgende:

En vooral als je zolang samen bent, en het verder heel leuk met elkaar hebt, wordt het toch moeilijk om je relatie te verbreken en alleen op een flatje te gaan zitten omdat je zonodig wil stappen.
Maar je relatie wordt dan niet verbroken omdat JIJ zonodig wil stappen, maar omdat HIJ op zo'n belachelijke manier reageert. Een avondje stappen is toch geen reden om het uit te maken? Als hij het om zoiets na 8 jaar uit zou maken denk ik dat je hem beter kwijt dan rijk kan zijn.
  maandag 13 september 2010 @ 02:25:25 #56
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_86371028
Je vriend is jaloers, wantrouwend, wil altijd weten waar je bent, is een controlfreak en denkt dat een avondje stappen voor jou eindigt in geile nueckseks met die leuke jongen uit de kroeg.

Hij is alleen maar gelukkig als hij je gekooid heeft of als je met vriendinnen weg bent. Zijn jaloezie is dus ziekelijk. Hij checkt ook vast jouw telefoon, en leest ook al je mails en chats met een keylogger?

Maakt niet uit hoe lief hij verder is... zijn jaloezie is de hoeksteen van jullie relatie. Ga de strijd aan, zeg dat hij niets hoeft te vrezen maar dat je zijn bezit niet bent. Al veranderen jaloerse personen eigenlijk nooit en vreten zij zichzelf vanbinnen op als ze de controle over jou niet hebben.
  maandag 13 september 2010 @ 13:38:55 #57
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_86380024
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

lol, je beschrijft mijn ex vriendin :D als ik met vrienden uit ging was het ook meestal drama. Ik dacht dat dit een typisch vrouwen probleem was...
Ook net mijn ex vriendin, die werd al hysterisch als ik naar een maat van me ging en begon dan idiote sms'jes te sturen naar me. :')
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_86384461
Na 8 jaar samenzijn kan je relatie wel een stootje hebben. Ga ervoor, en claim wat je afgenomen is.

Overigens raar dat je je zo lang dit hebt laten afnemen zeg. Is niet meer dan normaal en zeker als je hem nooit wat hebt aangedaan toen je eerder alleen bent gaan stappen dan is er geen reden je te wantrouwen.
  maandag 13 september 2010 @ 15:55:49 #59
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_86384591
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:23 schreef Maanvis80 het volgende:
Ik denk zelfs dat ie het echt uitmaakt als ik 'gewoon' zou gaan.
En dan vraag ik me af of het dat allemaal waard is. Zo belangrijk is stappen nu ook weer niet, maar op een of andere manier kan ik me er ook niet bij neerleggen.
Ik weet het, het is te gek voor woorden, maar het is nu eenmaal zo. Ben ook nog nooit iemand tegengekomen die dit ook had.
:o de rest niet doorgelezen, maar hier gingen mijn alarmbellen rinkelen.

Zie je jezelf echt de rest van je leven een relatie waarin je niet de vrijheid hebt om ook eens een avondje weg te gaan?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_86384968
dat je vriend het niet leuk vind als je aleen gaat stappen kan best ... maar als hij gaat eisen dat je zomaar naar zijn angsten moet 'schikken', ook al heb je nooit een grodn voor die angsten gegeven en is het enkel zijn onbegronde angst...
dat klinkt bij mij naar overdreven 'manipulatie'-trucjes... waarbij het gewoon probeert hoe ver hij kan gaan met het doordrukken van zijn wil.

ja, dan is het goed ook op je eigen strepen te staan en en duidelijke grens stellen tuzssen waar hij miisschien bepalde verwachtingen aan je kan hebben, en tot waar je je ook schikt in zijn wensen.
Als hij het om die grond uitmaakt, is dat eerder een teken dat de relatie het reden _niet_ waard is, en hij kennelijk niet genoeg bereid is ervoor te doen...
hij hooguit een manipuleerbaar vrouwtje zoekt die alles doet naar zijn wensen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_86384984
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:55 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

:o de rest niet doorgelezen, maar hier gingen mijn alarmbellen rinkelen.

Zie je jezelf echt de rest van je leven een relatie waarin je niet de vrijheid hebt om ook eens een avondje weg te gaan?
Naja, ik kan wel een avondje weggaan. (naar vriendin, uiteten, bioscoop, etc etc) maar niet stappen nee. Als in: discotheek, kroeg.
pi_86385176
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:05 schreef Maanvis80 het volgende:

[..]

Naja, ik kan wel een avondje weggaan. (naar vriendin, uiteten, bioscoop, etc etc) maar niet stappen nee. Als in: discotheek, kroeg.
je kunt het best wel, als je het wil... maar kennelijk laat jij dat door je partner bepalen die een gigantsich 'wantrouwen' tegenover jou heeft....

Vind je dat nu een gezonde basis van een relatie .. een partner die kennelijk denkt dat jij je per definitie niet zou kunnen gedragen in zulk een situatie?

Overigens zou het misschien wel anders zijn als je voor zulk een wantrouwen wel enkele malen een aanleiding geven hebt, bv meermaals inderdaad bewezen hebt je grenzen niet goed te kennen of te kunnen beheersen, en hij heeft daarvan weet ... Is dat misschien het geval?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_86385800
Nee, hij heeft nooit een reden gehad om mij te wantrouwen. Heb me in onze relatie altijd netjes gedragen.
Toen ik een stuk jonger was, en net uitging, heb ik toch weleens vaker te diep in het glaasje gekeken. Maar ik heb nooit iemand bedrogen, en hem al helemaal niet.

Ik ben nu in ieder geval een stuk serieuzer dan toen ik 17/18 jaar was, lijkt me ook vrij normaal.
Maar op een of andere manier denkt hij dat ik zwakzinnig ben, en me dusdanig laat beínvloeden door andere mensen, dat ik vreemdga ofzo. :{

[ Bericht 7% gewijzigd door Maanvis80 op 13-09-2010 16:40:39 ]
  maandag 13 september 2010 @ 16:56:18 #64
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_86387034
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:05 schreef Maanvis80 het volgende:

[..]

Iedere vorm van dwang of verbod vind ik niet in een relatie thuishoren.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_86387508
1 van de belangrijkste zaken in een relatie is vertrouwen. Je moet je eens afvragen of dat bij jullie wel aanwezig is.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86387774
Ik vind hem kortzichtig hoor, hij houdt niet van uitgaan op de disco/kroeg-manier en vindt daarom dat jij het ook niet (meer) moet doen.
Bovendien ziet hij het nut van op die manier uitgaan niet in en kan zich blijkbaar niet voorstellen dat een ander er wel iets in ziet.

Is-ie vroeger zelf wel eens uitgegaan naar een disco/kroeg of wat?
pi_86387886
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
1 van de belangrijkste zaken in een relatie is vertrouwen. Je moet je eens afvragen of dat bij jullie wel aanwezig is.
Eens, hij vertrouwt jou voor geen meter als het daarop aankomt terwijl daar geen enkele reden voor is. Hij vindt waarschijnlijk dat het maar eens uit moet zijn met die "BrEeZaH"-manier van uitgaan en dat je je naar je leeftijd moet gedragen... Ik heb ze vaker gehoord, bah.
pi_86387963
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:11 schreef Maanvis80 het volgende:

[..]

Nee, zelf gaat ie niet. Hij heeft die tijd gehad zegt ie. Maar ik zou het geen probleem vinden als ie het wel deed. Ik heb er zelf totaal geen moeite mee, en vertrouw hem voor 100%.
Misschien kun je een andere tent opzoeken waar niet gezopen wordt voor het zuipen. Ik neem aan dat er in je stad genoeg keuze is en misschien bevalt je vriend dat beter?

Ik moet er ook niet aan denken om nog elke week in een tienercafe te staan zuipen. Hoewel, vorige week ben ik nog eens naar mij oude stamcafe gegaan. Nog steeds een leuk cafe, maar ik moest stiekem toch lachen toen ik twee tieners heel blij zag kijken toen ze een gratis pilsje van de dame achter de bar kregen en daarna heel zacht tegen elkaar zeiden: "En ik heb deze nog niet eens op!"... hoe herkenbaar :D.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_86390666
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:19 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Misschien kun je een andere tent opzoeken waar niet gezopen wordt voor het zuipen. Ik neem aan dat er in je stad genoeg keuze is en misschien bevalt je vriend dat beter?

Ik moet er ook niet aan denken om nog elke week in een tienercafe te staan zuipen. Hoewel, vorige week ben ik nog eens naar mij oude stamcafe gegaan. Nog steeds een leuk cafe, maar ik moest stiekem toch lachen toen ik twee tieners heel blij zag kijken toen ze een gratis pilsje van de dame achter de bar kregen en daarna heel zacht tegen elkaar zeiden: "En ik heb deze nog niet eens op!"... hoe herkenbaar :D.
nee, het is niet de bedoeling dat ik uitga waar ik vroeger ook heenging. Gewoon, naar een kroeg, of incidenteel eens naar een discotheek.
Heb ook geen zin om nog tussen de tieners te gaan staan.
pi_86420296
Je vriend denkt waarschijnlijk dat hij een probleem voorkomt (nl. dat jij lam raakt of vreemdgaat), maar ziet niet dat hij met zijn gedrag een groter probleem creëert (nl. dat hij jou iets volkomen normaals verbiedt binnen jullie relatie). Daar zou ik met hem over blijven praten, keer op keer, want DAT is het probleem, niet dat jij uitwil.
pi_86431724
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:49 schreef Maanvis80 het volgende:

[..]

nee, het is niet de bedoeling dat ik uitga waar ik vroeger ook heenging. Gewoon, naar een kroeg, of incidenteel eens naar een discotheek.
Heb ook geen zin om nog tussen de tieners te gaan staan.
En wat ga je nu doen?

Met onze tips aan de slag en het nogmaals bespreken, of zie je al wat beters rond lopen? :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 14 september 2010 @ 18:55:30 #72
163650 Greys
pi_86432547
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:25 schreef Maanvis80 het volgende:
Maar op een of andere manier denkt hij dat ik zwakzinnig ben, en me dusdanig laat beínvloeden door andere mensen, dat ik vreemdga ofzo. :{
Hoe kan je daar mee leven dan, dat wetende?
Lekker hoge dunk heeft hij van je.

Ik vind dat zulke enge relaties, als de één de ander zulke volstrekt normale dingen gaat verbieden :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_86441483
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:34 schreef Godshand het volgende:

[..]

En wat ga je nu doen?

Met onze tips aan de slag en het nogmaals bespreken, of zie je al wat beters rond lopen? :P
Ik ga met jullie tips aan de slag, en er nogmaals met hem over praten. Er komt ook nog eens bij dat hij uitgaan echt iets voor vrijgezellen vindt, en geen activiteit die thuishoort in een relatie.

Al is het alleen maar voor de keren dat ik eens meegevraagd wordt, dat ik niet steeds uitvluchten hoef te verzinnen.

Tja, al met al gaat het inderdaad niet eens om het stappen 'an sich', maar om het idee erachter.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 14 september 2010 @ 21:57:59 #74
163650 Greys
pi_86441658
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:54 schreef Maanvis80 het volgende:
Er komt ook nog eens bij dat hij uitgaan echt iets voor vrijgezellen vindt,
Samen uitgaan zat er dus ook niet in neem ik aan, in al die jaren?
Aangezien het echt iets voor vrijgezellen is volgens hem?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_86442333
Nee, samen uitgaan ook niet.

Ja, het moeilijke eraan is gewoon dat het verder echt een prima relatie is, waarin ik (behalve op dat vlak) gewoon mezelf kan zijn. En ook echt alle vrijheid heb verder.
Er staat wel heel veel goeds tegenover, maar toch kan ik het echt niet loslaten. Omdat ik het te debiel voor woorden vind.

Hij ging vroeger trouwens wel veel uit, vandaar dat ie er nu ook genoeg van heeft.
Bovendien zegt hij dat hij te jaloers is om mee uit te gaan, (ivm aanspraak) en dat hij zich dan toch alleen maar gaat ergeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')