abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86361667
Ja, ik heb dus een heel achterlijk probleem.
Vriend en ik hebben een fijne relatie, waarin we veel leuke dingen samen doen, en er ook ruimte is om onze eigen dingen te doen met onze eigen vrienden.

Maar nu komt dus het probleem; vriend wordt helemaal panisch als ik alleen op stap wil gaan. Hij zegt wel dat hij me vertrouwt, maar is bezorgd dat er iets gebeurt, of dat ik onder invloed van mijn vrienden stomme dingen ga doen. (niet dat dat ooit gebeurd is) Ik weet ook niet waar dit gedrag vandaan komt. Hij is nooit bedonderd in een eerdere relatie oid.
Ik ben ook nooit ontrouw geweest, nooit gelogen of bedrogen.

Maar het levert nogal genante situaties op; "ga je mee wat drinken in de stad zaterdag?"
Ik verzin dan maar een smoesje, want ik schaam me kapot als ik moet zeggen dat vriend het niet op prijs stelt.

Toch vind ik het leuk om ook weer eens uit te gaan, hoeft echt niet iedere week, maar zo af en toe moet toch kunnen vind ik.

Hij houdt er niet van, en wil dus ook niet mee.

Dit is het enige probleem eigenlijk, ik kan bijv ook gerust een weekendje weggaan met een vriendin, maar stappen dus niet.

Ik voel me ergens ook wel een zeikerd, want verder is het een super relatie, maar ik kan er toch niet goed tegen dat dit mij 'verboden' wordt.

Moet ik op m'n strepen staan? Of niet?
pi_86361761
Gewoon die club in man. Je vriend moet niet zo zeiken. Zelf gaat ie zeker wel?
  zondag 12 september 2010 @ 22:10:08 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_86361835
Op je strepen staan, natuurlijk. Hij mag je niet verbieden om af en toe met je vriendinnen uit te gaan.

Natuurlijk moet het niet zo worden dat je elke week gaat stappen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_86361908
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:09 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon die club in man. Je vriend moet niet zo zeiken. Zelf gaat ie zeker wel?
Nee, zelf gaat ie niet. Hij heeft die tijd gehad zegt ie. Maar ik zou het geen probleem vinden als ie het wel deed. Ik heb er zelf totaal geen moeite mee, en vertrouw hem voor 100%.
  zondag 12 september 2010 @ 22:13:11 #5
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_86362041
Koop een Xbox of Playstation voor hem.
Even zonder gekheid, ga gewoon uit en als hij er niet tegen kan dan zoekt hij het maar uit.
Je moeder is een hamster
pi_86362114
Ik zou het niet pikken, hij heeft niet het recht je dat te verbieden :/ Je moet elkaar wat vrijheid laten in een relatie vind ik.
  zondag 12 september 2010 @ 22:15:46 #7
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86362191
Je vriend is een suffe lul. Serieus, meen ik echt.
Gourmetten of steengrillen?
pi_86362788
Ik denk zelfs dat ie het echt uitmaakt als ik 'gewoon' zou gaan.
En dan vraag ik me af of het dat allemaal waard is. Zo belangrijk is stappen nu ook weer niet, maar op een of andere manier kan ik me er ook niet bij neerleggen.
Ik weet het, het is te gek voor woorden, maar het is nu eenmaal zo. Ben ook nog nooit iemand tegengekomen die dit ook had.
  zondag 12 september 2010 @ 22:27:52 #9
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86363101
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:23 schreef Maanvis80 het volgende:
En dan vraag ik me af of het dat allemaal waard is. Zo belangrijk is stappen nu ook weer niet, maar op een of andere manier kan ik me er ook niet bij neerleggen.
Met deze instelling flikker je echt al je zelfrespect en waardigheid in de wc. Echt waar hoor, met wat voor slappe lul-de-behanger heb jij een relatie als hij jou zoiets gaat verbieden? Je gaat stappen. Een kroeg in.

Je laat je niet door een groep Hell's Angels uitwonen in een parenclub ofzo. Het gaat er niet om of stappen belangrijk is of niet, maar als jij wil stappen moet je gaan stappen.

Ik snap hier echt niets van. Wat denkt die gast nou zelf? "Ik hou niet van stappen dus ik gun jou ook je plezier niet?"
  zondag 12 september 2010 @ 22:28:14 #10
118585 Crutch
pi_86363130
Haha, wat een lul! Weet je zeker dat je bij zo'n lamlul wil blijven?
Je moeder is een hamster
pi_86363150
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:11 schreef Maanvis80 het volgende:

[..]

Nee, zelf gaat ie niet. Hij heeft die tijd gehad zegt ie. Maar ik zou het geen probleem vinden als ie het wel deed. Ik heb er zelf totaal geen moeite mee, en vertrouw hem voor 100%.
Misschien vindt hij, dat omdat jij met hem bent, jij die tijd ook moet hebben gehad? Dat je dat uitgaan niet meer nodig moet hebben? Ik weet het niet hoor, maar het komt op mij over als "ik heb er geen behoefte meer aan, dus jij gaat ook niet meer."

Ik ben het overigens met de rest eens, als jij wilt gaan dan moet je gewoon gaan. Hij heeft niet het recht het je te verbieden en als hij dat wel doet heeft hij een probleem.

Edit: zie net dat Silenus iets soortgelijks post.
pi_86363183
Leuk joh, zo'n vriend :r
  zondag 12 september 2010 @ 22:30:39 #13
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86363263
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:29 schreef friekin_ het volgende:
Leuk joh, zo'n vriend :r
Dat.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_86363681
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:07 schreef Maanvis80 het volgende:[ verhaal ]
lol, je beschrijft mijn ex vriendin :D als ik met vrienden uit ging was het ook meestal drama. Ik dacht dat dit een typisch vrouwen probleem was...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 12 september 2010 @ 22:42:10 #15
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86363851
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

lol, je beschrijft mijn ex vriendin :D als ik met vrienden uit ging was het ook meestal drama. Ik dacht dat dit een typisch vrouwen probleem was...
Eigenlijk behoor je ook in je vriendengroep een sociale controle te hebben. Stel dat een vriend in m'n vriendengroep zo onder de plak zitten dat 'ie niet meer meemag dan zouden we hem toch zooo belachelijk maken dat 'ie het OF uitmaakt met dat stomme wijf OF haar duidelijk maakt dat wij gewoon eisen dat 'ie mee gaat. Of anders haar subtiel (not) dissen op verjaardagen.

Als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks.
pi_86363872
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hoe heb jij dit opgelost dan? Toch gewoon gaan?
Of is het ook om die reden je ex?
pi_86364024
Tsja je bent nog jong nu kan je nog lol maken, als je dat laat verbieden door die vent krijg je daar later spijt van zeker als het contact met je vrienden erdoor vervaagt.
pi_86364153
Vroeger, toen vrouwen nog voor zichzelf op kwamen.

Waarom praat je niet gewoon met hem erover?
  zondag 12 september 2010 @ 22:50:54 #19
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_86364338
quote:
Wil je iets met een vent die het uitmaakt als jij gewoon je eigen dingen doet dan? Waarom in godsnaam?

quote:
terecht dat je je er niet bij neer kan leggen. Dan zit er dus nog een restje zelfrespect en zelfbeschikkingsdrang in je lijf! Gefeliciteerd!
quote:
Ik weet het, het is te gek voor woorden, maar het is nu eenmaal zo. Ben ook nog nooit iemand tegengekomen die dit ook had.
Omdat hij niet normaal is. Dit soort mafketels tref je nou eenmaal zelden. :')
  zondag 12 september 2010 @ 22:51:12 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_86364362
quote:
Je hoeft jezelf niet uit te leggen. Ik kan snappen waarom iemand af en toe wilt stappen.

In ieder geval, heb je al met hem gesproken? En hoe liep die gesprek?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_86364645
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:42 schreef Maanvis80 het volgende:

[..]

Hoe heb jij dit opgelost dan? Toch gewoon gaan?
Of is het ook om die reden je ex?
Toch gaan met drama, maar het is 1 van de redenen dat het uit is ja.
pi_86364702
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:47 schreef friekin_ het volgende:
Vroeger, toen vrouwen nog voor zichzelf op kwamen.

Waarom praat je niet gewoon met hem erover?
Ach, dat heb ik al zovaak gedaan. Het enige wat ik ermee bereik is ruzie, en het gevoel dat ik alles heb wat m'n hartje begeerd, maar dan toch zonodig 'dat ene wil waar hij zo'n moeite mee heeft'.
Alsof ik een ondankbare bitch ben.

Nu is het wel zo dat de meeste vriendinnen van mij niet meer gaan stappen. Die zitten allemaal thuis op de bank met man en kind. En de meesten doen ook niks voor zichzelf, alleen maar met hun vriend of man.

Maar zo sporadisch komt het toch weleens voor dat men wil gaan stappen, of naar de bios gaan en daarna de stad in.
Dan is bios geen probleem, stad ingaan wel.
pi_86364789
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:57 schreef Maanvis80 het volgende:

[..]

Ach, dat heb ik al zovaak gedaan. Het enige wat ik ermee bereik is ruzie, en het gevoel dat ik alles heb wat m'n hartje begeerd, maar dan toch zonodig 'dat ene wil waar hij zo'n moeite mee heeft'.
Alsof ik een ondankbare bitch ben.

Nu is het wel zo dat de meeste vriendinnen van mij niet meer gaan stappen. Die zitten allemaal thuis op de bank met man en kind. En de meesten doen ook niks voor zichzelf, alleen maar met hun vriend of man.

Maar zo sporadisch komt het toch weleens voor dat men wil gaan stappen, of naar de bios gaan en daarna de stad in.
Dan is bios geen probleem, stad ingaan wel.
Ruzie om zoiets maken. Hij zal wel erg onzeker zijn..
Toch moet je wel een punt maken. Als je gewoon een keer met je chicks/homies op stap wil.. Djeez.
  zondag 12 september 2010 @ 23:03:59 #24
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86365134
Ook apart dat hij bezorgd is dat je onder invloed van je vrienden domme dingen doet, terwijl je vrienden zelf allemaal van het type 'uitgebluste huismus met kind' zijn.

(Zo zie ik het dan voor me, jij ziet het ongetwijfeld anders. Wat ik bedoel is dat je vriendinnen me ook geen types lijken die om 5u snachts nog met 10 goldstrike in hun mik aan de kroonluchters hangen)
  zondag 12 september 2010 @ 23:05:49 #25
118585 Crutch
pi_86365233
Laat even weten waar je gaat stappen, dan ga ik je ontzettend versieren.
Je moeder is een hamster
  zondag 12 september 2010 @ 23:06:42 #26
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86365288
Wat een slome vriend...moet je ermee?
Ga leven meid
Snollebolt
pi_86365311
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:03 schreef Silenus het volgende:
Ook apart dat hij bezorgd is dat je onder invloed van je vrienden domme dingen doet, terwijl je vrienden zelf allemaal van het type 'uitgebluste huismus met kind' zijn.

(Zo zie ik het dan voor me, jij ziet het ongetwijfeld anders. Wat ik bedoel is dat je vriendinnen me ook geen types lijken die om 5u snachts nog met 10 goldstrike in hun mik aan de kroonluchters hangen)
Ja, eentje van mijn vriendenkring zie ik dit wel doen inderdaad. Maarja, dan hoef ik het nog niet te doen he.
Ben sowieso geen type dat zich helemaal klemzuipt, en de andere dag niet meer weet wat er is gebeurd.
pi_86365377
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:03 schreef Silenus het volgende:

_O_

Vind het nogal een slap excuus om de schuld bij je vriendinnen te leggen, het lijkt me eerder een dekmantel om te verhullen dat hij jou niet vertrouwt. Want inderdaad, wat je vriendinnen doen hoef jij nog niet te doen.

Maar nogmaals: vindt hij dat omdat hij niet meer uitgaat, jij ook niet meer uit zou moeten gaan?. Dat idee krijg ik er namelijk steeds meer bij.
  zondag 12 september 2010 @ 23:08:30 #29
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86365388
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:07 schreef Maanvis80 het volgende:

[..]

Ja, eentje van mijn vriendenkring zie ik dit wel doen inderdaad. Maarja, dan hoef ik het nog niet te doen he.
En wat dan nog als je het doet? Je vermoordt niemand, je gaat niet vreemd, je slaat niemand in elkaar...Je zakt gewoon even lekker door.

Wanneer je een relatie hebt is het niet verboden om plezier te hebben in het leven zonder je vriend.
pi_86365470
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:07 schreef Maanvis80 het volgende:

Ik voel me ergens ook wel een zeikerd, want verder is het een super relatie, maar ik kan er toch niet goed tegen dat dit mij 'verboden' wordt.

Moet ik op m'n strepen staan? Of niet?
Ja, ga op je strepen staan. Hij heeft een probleem, jij niet. Je noemt het zelf al een achterlijk probleem. Well... dit komt voort uit achterlijk gedrag van hem.
pi_86365581
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:08 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

_O_

Maar nogmaals: vindt hij dat omdat hij niet meer uitgaat, jij ook niet meer uit zou moeten gaan?
Deels wel, en hij snapt ook niet waarom ik uberhaupt wil uitgaan. Hij ziet uitgaan blijkbaar als middel om contact met het andere geslacht te leggen.
Daarnaast is het best een jaloers type, waar goed mee te leven is, maar dat jaloerse komt dus tot uiting in het 'stapprobleem'
Tevens is hij ook bang dat er iets 'gebeurt'. Denk dan aan aanranding, lastiggevallen worden, etc.
En het is best wel een controlfreak.

(het is verder echt wel een hele lieve jongen, maar goed. Daar hoef ik geen topic over te openen)
pi_86365624
Voor mij zou het een breekpunt zijn.
pi_86365802
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:13 schreef friekin_ het volgende:
Dat dus. Het stelt de rest van je relatie ook in een ander daglicht.

Je zegt ook dat ie het wellicht uit zou maken als je toch zou gaan. Wat is zo'n relatie nou waard? Het blijft alleen in stand als jij exact doet wat hij wil! Hallo, je zit met twee mensen en even zoveel wensen/dromen/hobby's/etc in een relatie. Zulke harde onredelijke eisen stellen werkt dan niet.

Daarnaast, hij ontneemt je gewoon een stuk plezier en tijdsbesteding zonder daar een goede reden voor te kunnen geven. Tiran.
pi_86366103
Goed, ik stel me dus niet aan.
Nu zit ik ook niet meer in de leeftijd waarin je iedere week tot diep in de nacht gaat stappen, als het al zou voorkomen, zou het hooguit 4x per jaar zijn ofzo.

Het punt is; ik ben best bereid om me aan te passen in een relatie, en dingen op te geven. Maar ik blijf hier (volgens jullie terecht) moeite mee houden. Omdat ik me dan net een klein kind voel, dat van haar ouders niet mag gaan stappen.

Het zal lastig worden, want we zijn al 8 jaar bij elkaar, en ik heb me hier altijd in geschikt. Met af en toe een ruzie.
Het zal moeilijk worden om terrein terug te winnen.
pi_86366165
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:21 schreef Maanvis80 het volgende:
Nu zit ik ook niet meer in de leeftijd waarin je iedere week tot diep in de nacht gaat stappen, als het al zou voorkomen, zou het hooguit 4x per jaar zijn ofzo.

Het punt is; ik ben best bereid om me aan te passen in een relatie, en dingen op te geven. Maar ik blijf hier (volgens jullie terecht) moeite mee houden. Omdat ik me dan net een klein kind voel, dat van haar ouders niet mag gaan stappen.

Het zal lastig worden, want we zijn al 8 jaar bij elkaar, en ik heb me hier altijd in geschikt. Met af en toe een ruzie.
Nee, je stelt je niet aan.. Ik vraag me alleen wel af waarom je dit al die tijd gewoon geaccepteerd hebt.
pi_86366345
Tja, echt geaccepteerd niet. Want we hebben er wel vrij veel ruzie over gehad, en nog steeds. Maar uiteindelijk vond ik het niet waard om ruzie over te maken.
Tot zich weer een gelegenheid voordeed, en dan begon het weer van voren af aan.

En vooral als je zolang samen bent, en het verder heel leuk met elkaar hebt, wordt het toch moeilijk om je relatie te verbreken en alleen op een flatje te gaan zitten omdat je zonodig wil stappen.
  zondag 12 september 2010 @ 23:30:45 #37
118585 Crutch
pi_86366522
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:26 schreef Maanvis80 het volgende:
Tja, echt geaccepteerd niet. Want we hebben er wel vrij veel ruzie over gehad, en nog steeds. Maar uiteindelijk vond ik het niet waard om ruzie over te maken.
Tot zich weer een gelegenheid voordeed, en dan begon het weer van voren af aan.

En vooral als je zolang samen bent, en het verder heel leuk met elkaar hebt, wordt het toch moeilijk om je relatie te verbreken en alleen op een flatje te gaan zitten omdat je zonodig wil stappen.
Andersom geldt voor hem toch hetzelfde?
Een beetje ruzie lopen maken omdat hij zo nodig vindt dat jij niet moet gaan stappen.
Je moeder is een hamster
  zondag 12 september 2010 @ 23:32:15 #38
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_86366597
Bouw het langzaam op wellicht?
Vind ook dat je hier zeker wel een punt hebt dat je moet maken, waarschijnlijk ben je getuige je naam uit 1980 en dan is het inderdaad niet meer hip om elke week te stappen, maar come on, stappen met je vriendinnen hoort erbij, eens per maand of eens per twee maanden is heus niet zoveel dat hij je daarom dumpt.

Misschien een keertje een terrasje pakken met wat vriendinnen, dan wat dineren en vervolgens het afspoelen in een kroegje? Want de eerste twee horeca-bezoeken mogen vast wel, waarom zou dat laatste uurtje niet meer mogen? Of gaat hij dan als een heuse dramaturg in de woonkamer zitten ''en waar komen wij vandaan?''
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_86366734
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:21 schreef Maanvis80 het volgende:

Al had je elke week de behoefte om wat met vriendinnen te gaan drinken dan nog heeft hij niet het recht om je dat te ontnemen. Het probleem is zijn vertrouwen, niet jouw gedrag. Je voelt je al bijna schuldig als je aan een avond stappen denkt, zo ver is het al gekomen.

Dat je je er al 8 jaar in schikt maakt het inderdaad voor de situatie wat lastiger, want hierdoor zal hij (onbewust) het gevoel hebben dat hij gelijk heeft. Maar ook dat kun je benoemen in een gesprek.

Sidenote: ik zou niet eens samen wíllen leven met iemand die zo onredelijk is. Al had hij/zij 100 andere goede karaktereigenschappen, als het vertrouwen wederzijds niet 100% is, is het exit.
pi_86366777
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:32 schreef GSbrder het volgende:
Of gaat hij dan als een heuse dramaturg in de woonkamer zitten ''en waar komen wij vandaan?''
_O_ De basis van elke goede relatie.
pi_86367129
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:32 schreef GSbrder het volgende:
Vind ook dat je hier zeker wel een punt hebt dat je moet maken, waarschijnlijk ben je getuige je naam uit 1980 en dan is het inderdaad niet meer hip om elke week te stappen, maar come on, stappen met je vriendinnen hoort erbij, eens per maand of eens per twee maanden is heus niet zoveel dat hij je daarom dumpt.

Misschien een keertje een terrasje pakken met wat vriendinnen, dan wat dineren en vervolgens het afspoelen in een kroegje? Want de eerste twee horeca-bezoeken mogen vast wel, waarom zou dat laatste uurtje niet meer mogen? Of gaat hij dan als een heuse dramaturg in de woonkamer zitten ''en waar komen wij vandaan?''
Ik ben er bang voor....
pi_86367314
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:44 schreef Maanvis80 het volgende:

[..]

Ik ben er bang voor....
Dan moet je je afvragen of je bij zo iemand wil blijven. Natuurlijk, je kunt ervoor zorgen dat die situatie niet ontstaat (door niet uit te gaan), maar je wordt er wel door in je vrijheid beknot. Ik snap dat je het een moeilijke keuze vindt, zeker als het verder een geschikte kerel is. Maar ergens moet je voor jezelf de grens trekken. Ik zou het moeilijk vinden om mezelf als individu serieus te nemen, als ik voor zulke achterlijke eisen buig. Hoe fijn de persoon die die eisen stelt verder ook is. Succes ^O^
  zondag 12 september 2010 @ 23:50:46 #43
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_86367428
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:44 schreef Maanvis80 het volgende:

[..]

Ik ben er bang voor....
Wees nooit bang voor je partner en geef niet op met ruziemaken.
Zodra je ruzies uit de weg gaat en bepaalde taboes accepteert in je relatie dan blijft het onbespreekbaar en heeft hij, zoals eerder aangegeven in dit topic, de psychologic warfare gewonnen.

Vraag is natuurlijk: hoe ga je reageren als dit echt een onbespreekbaar punt is en blijft? Ik vind niet dat het dan meteen uitgemaakt moet worden, je hebt 8 jaar een relatie en het is dit onderdeel wat je dwarszit, na 8 jaar pas, maar misschien stichten jullie ook lekker een gezinnetje en ben je over 2 - 4 jaar helemaal niet meer toe aan dat feesten en wil je nu nog even losgaan.

Probeer het in ieder geval met hem over te hebben, ben je al getrouwd? Staat dat op de planning? Hoe zou hij staan tegenover een vrijgezelllenfeestje, een onafhankelijke vakantie of weekendje weg met vriendinnen wellicht? Wilt hij liever niet weten als je uitgaat uit bezorgdheid of wil hij wel weten waar je je bevindt? Praat met hem, vanavond/morgen/overmorgen, maar als dit voor jou echt een issue gaat worden, onderdruk het niet.
pi_86367690
Weekendje weg zou geen probleem zijn, vrijgezellenfeestje dan weer wel.

Het speelt eigenlijk al vanaf het begin, en het wrange is, als hij er nooit een punt van had gemaakt, had ik nu waarschijnlijk de behoefte helemaal niet meer.
Maar ik heb nu dus het gevoel dat ik iets 'gemist' heb.

Als je begin 20 bent, ga je lekker iedere week uit, en op een gegeven moment verdwijnt die behoefte. Bij mij is die behoefte er nu dus nog steeds. En het is natuurlijk een enorm beladen onderwerp geworden, en af en toe vind ik hem gewoon onuitstaanbaar hierdoor.

Ik denk dat ik toch m'n poot stijf ga houden, want dit gaat niet beter worden denk ik. Al zal ik mezelf misschien straks echt voor m'n kop slaan als ik hem hierdoor kwijtraak.

En nee, we zijn nog niet getrouwd, en hij wil wel altijd graag weten waar ik ben.
  zondag 12 september 2010 @ 23:59:03 #45
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86367772
Weet je ts...een spreekwoord.

Zo de waard, zo de gasten.
Denk dat hij het zelf niet zo neemt met trouw.....let er maar eens heel goed op.

Hij denkt zo...omdat HIJ dit zou doen als hij uit zou gaan...jij denkt niet zo...hij denkt dat jij net zo bent als hij is...

Je hoeft me niet te geloven hoor, maar vaak is dat wel zo.
Snollebolt
  maandag 13 september 2010 @ 00:02:28 #46
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_86367923
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:56 schreef Maanvis80 het volgende:
Weekendje weg zou geen probleem zijn, vrijgezellenfeestje dan weer wel.

Het speelt eigenlijk al vanaf het begin, en het wrange is, als hij er nooit een punt van had gemaakt, had ik nu waarschijnlijk de behoefte helemaal niet meer.
Maar ik heb nu dus het gevoel dat ik iets 'gemist' heb.

Als je begin 20 bent, ga je lekker iedere week uit, en op een gegeven moment verdwijnt die behoefte. Bij mij is die behoefte er nu dus nog steeds. En het is natuurlijk een enorm beladen onderwerp geworden, en af en toe vind ik hem gewoon onuitstaanbaar hierdoor.

Ik denk dat ik toch m'n poot stijf ga houden, want dit gaat niet beter worden denk ik. Al zal ik mezelf misschien straks echt voor m'n kop slaan als ik hem hierdoor kwijtraak.

En nee, we zijn nog niet getrouwd, en hij wil wel altijd graag weten waar ik ben.
Ach, helemaal niets vreemds, misschien zit je nu op het punt dat je wilt weten of dit de ware is en de liefde van je leven, of niet. Dan is het altijd aftasten en kijken hoe ver je kunt gaan, bij jou met iets onschuldigs als uitgaan, een ander zoekt misschien op andere wijze een laatste bevestiging.

Dat het een beladen onderwerp is, klopt. Je kan moeilijk luchtig tijdens Studio Sport zeggen: ''schat, ik ga vanavond maar eens lekker party'en met de meiden''. Maar probeer het ook niet - wat eigenlijk wel inherent is aan vrouwen - in te gaan als een alles-of-niets-gesprek. ''We moeten praten'', nou dan weet hij wel dat er stront aan de knikker is.

Probeer redelijk te blijven, begrip te tonen voor zijn irrationele argumenten en angsten en als jullie dan samen tot een compromis kunnen komen wordt het beter dan ooit en toont hij dat hij zelfs op z'n zwakke plek bereidt is jou tegemoet te komen. Laat je in ieder geval niet door Fok! of wie dan ook gek maken dat je hem moet dumpen.

En nee, dit zeg ik niet met de bedoeling op de omgekeerde psychologische toer te gaan of dat ik maar enigszins begrip heb voor een vriend die z'n meisje niet los kan laten gaan, mijn vriendin gaat zelf om de week uit in Londen waar ze voor stage zit, maar ik heb vast weer andere onhebbelijkheden waar je na 8 jaar ongetwijfeld tegenaan loopt.
  maandag 13 september 2010 @ 00:04:17 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86368002
Wat een wantrouwig burgermannetje die vriend van je

Gewoon gaan als je daar zin in hebt. Geen smoezen verzinnen. Het is heel legitiem om gewoon eens uit te willen.
  maandag 13 september 2010 @ 00:21:00 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86368702
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:56 schreef Maanvis80 het volgende:

Ik denk eigenlijk niet dat hij het daarom uit zal maken als puntje bij paaltje komt. Hij zal moeten leren dat jij geen slaaf bent die je van alles kunt verbieden.

Conflicten als deze steeds met de mantel der liefde bedekken gaat een keer opbreken
  maandag 13 september 2010 @ 00:33:04 #49
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86369146
quote:
Same, en dan natuurlijk niet het stappen an sic, maar het verbieden van iets dood normaals.
Ook weer zo'n vreemde onzekerheid die erbij komt, je mag niet omdat hij vermoed/bang is dat je een ander treft of compleet uitgewoond wordt na een drankje.

Nee, lekkere vent is dat zeg.
Begrijp best dat het niet kunnen stappen geen big deal is, maar de reden waarom je niet meer gaat/kunt is dat natuurlijk wel en dat zou je moeten bedenken. ^O^
pi_86370667
quote:
Dat was het voor mij ook. Dat gezeur van mn ex ging mij echt de keel uithangen. Dit plus enkele andere redenen (die hier niet toe doen) heeft ons doen besluiten ermee te kappen...

Ik stap natuurlijk nog steeds, en sta nog steeds achter het besluit. (hoewel ik het soms moeilijk heb hoor).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')