Met een losse flitser, camera open zetten en knopje van de flits indrukken.quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:04 schreef Zihuatanejo het volgende:
Hoe doe je dat, met de hand flitsen? (Ik heb een canon 450D).
Dat kan je beter in WGR vragen, maar zolang het niet over honderden euro's per opdracht gaat zou ik het persoonlijk niet aangeven. Voor die 50 euro die je misschien krijgt is het veels te veel moeite, en waarschijnlijk hoeft het dan geeneens.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:50 schreef Doodkapje het volgende:
Beste Experts
Even een niet-technische vraag, maar een beetje een fiscale vraag...wanneer moet je nou belasting betalen over een 'opdracht'? Ik stel de vraag naar aanleiding van dit topic Foto + rechten verkopen, wat nu?
Het is sommigen op dit forum misschien wel eens overkomen dat je een bedrag aangeboden krijgt dat niet meer symbolisch te noemen is,... kortom, moeten hobbyisten zich ook melden bij de KvK en voor elke gift een belastingaangifte doen?
* Done * Hier een cross-post voor geïnteresseerdenquote:Op dinsdag 2 november 2010 13:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat kan je beter in WGR vragen, maar zolang het niet over honderden euro's per opdracht gaat zou ik het persoonlijk niet aangeven. Voor die 50 euro die je misschien krijgt is het veels te veel moeite, en waarschijnlijk hoeft het dan geeneens.
Dat zijn toch gewoon onkosten? Dat hoef je niet als inkomsten opgevenquote:Op dinsdag 2 november 2010 13:50 schreef Doodkapje het volgende:
Het is sommigen op dit forum misschien wel eens overkomen dat je een bedrag aangeboden krijgt dat niet meer symbolisch te noemen is,... kortom, moeten hobbyisten zich ook melden bij de KvK en voor elke gift een belastingaangifte doen?
Niet? Dacht dat je elke vorm van inkomsten moet doorgeven aan de belasting... heel suf maar voor een optreden met onze band hadden we voor een vergoeding van 150,- ook al te maken met de belasting...quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:30 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Dat zijn toch gewoon onkosten? Dat hoef je niet als inkomsten opgeven
Tnx 4 the reactie,maar ik had al wat lopen zoeken op t net,maar vond t geen duidelijke reviewsquote:Op donderdag 4 november 2010 23:47 schreef kanovinnie het volgende:
De goedkoopste op Ebay is 100 dollar. Dus als jij een nieuwe kan kopen voor 120 die nog zgn is heb je sowieso geen miskoop.
Hoe hij is weet ik niet. Kijk anders naar wat reviews.
... dat doe je toch hopelijk niet he...quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:32 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Niet? Dacht dat je elke vorm van inkomsten moet doorgeven aan de belasting... heel suf maar voor een optreden met onze band hadden we voor een vergoeding van 150,- ook al te maken met de belasting...
Je hebt weinig keus als de desbetreffende locatie kopieën nodig heeft van je paspoorten voor de belastingaangiftequote:Op vrijdag 5 november 2010 14:48 schreef infp2009 het volgende:
[..]
... dat doe je toch hopelijk niet he...
Dat ja.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:16 schreef problematiQue het volgende:
Ervanuitgaande dat je voorheen wel die instelling wist te veranderen, lijkt erop dat er helaas iets mis is met jouw camera.
Nee.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:50 schreef Doodkapje het volgende:
kortom, moeten hobbyisten zich ook melden bij de KvK en
Ja. En het is ook geen gift hè.quote:voor elke gift een belastingaangifte doen?
Dat is wat ik gister heb geprobeerd, ging niet echt heel lekker.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:19 schreef Isdatzo het volgende:
Lichtbron zoeken die 't dichtst in de buurt zit van waar je op wil scherpstellen, en dan daarop scherpstellen. En anders inschatten, foto nemen en dan evt. bijstellen na het bekijken van het resultaat.
Kun je je flitser niet even gebruiken om te focussen dan? (of was het niet gewenst om je flitser in die situatie te gebruiken?)quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:15 schreef kanovinnie het volgende:
Focussen in het donker, hoe kan ik dat doen? Als ik door de kijker van mijn camera kijk vind ik het erg moeilijk om te focussen doordat je bijna niets ziet.
Gisteravond heb ik in het pikkedonker geprobeerd foto's te maken, wat door het focussen niet echt ging.
Iemand hier met tips?
Hmm, kan je uitleggen wat je er mee bedoelt? In principe niet ongewenst, maar het ging om een foto als dezequote:Op zaterdag 20 november 2010 14:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Kun je je flitser niet even gebruiken om te focussen dan? (of was het niet gewenst om je flitser in die situatie te gebruiken?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |