abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88941990
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hmm, kan je uitleggen wat je er mee bedoelt? In principe niet ongewenst, maar het ging om een foto als deze
Bij een foto zoals die zou ik doen Erasmo zegt.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_88942175
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:25 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Bij een foto zoals die zou ik doen Erasmo zegt.
Dat inderdaad. :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:24 schreef kanovinnie het volgende:

Hmm, kan je uitleggen wat je er mee bedoelt? In principe niet ongewenst, maar het ging om een foto als deze
Als je iets accurater had moeten focussen met een onderwerp dichter bij je camera, kun je ook je flitser even uitklappen en focussen. Dan gaat je flitser als het goed is even stroben zodat je camera voldoende licht heeft om de AF z'n werk te kunnen laten doen.
  zaterdag 20 november 2010 @ 14:32:44 #228
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_88942213
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:31 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dat inderdaad. :)

[..]

Als je iets accurater had moeten focussen met een onderwerp dichter bij je camera, kun je ook je flitser even uitklappen en focussen. Dan gaat je flitser als het goed is even stroben zodat je camera voldoende licht heeft om de AF z'n werk te kunnen laten doen.
En als hij dan op AF goed is, zet je hem op MF en maak je de foto?
Dat hyperbool focusen is mij nog onduidelijk. Er staan zat uitleggen op internet maar ik vind het wat lastig te begrijpen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_88943024
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:57 schreef Erasmo het volgende:
Hyperfocaal gaan.
Kan iemand dat in te begrijpen taal uitleggen? Ik snap er ook vrij weinig van :@
  FOK!fotograaf zaterdag 20 november 2010 @ 15:04:01 #230
73911 ultra_ivo
pi_88943287
Je zet je lens op manual focus. Je schat in hoever het punt is dat het dichtst bij ligt (punt 1) en je scherp wil hebben. Dan hetzelfde voor het verste punt dat je scherp wilt hebben (punt 2). Dan zet je je lens op de afstand van punt 1 + 1/3 van de afstand tussen punt 1 en punt 2.
Je diafragma pas je dusdanig aan dat je scherptediepte voldoende is voor de afstand tussen punt 1 en punt 2. (In de praktijk dus behoorlijk dichtgeknepen.)
Heb je een oude lens dan zie je een scherptediepteschaal op je lens, heel handig voor hyperfocaal werken.
pi_88945731
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:32 schreef kanovinnie het volgende:
En als hij dan op AF goed is, zet je hem op MF en maak je de foto?
Dat hyperbool focusen is mij nog onduidelijk. Er staan zat uitleggen op internet maar ik vind het wat lastig te begrijpen.
Als je normaal gesproken focust met je sluiterknop, kun je 'm inderdaad even op MF zetten zodra je focus hebt, om te voorkomen dat hij weer focus gaat zoeken en hij aan het hunten gaat. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon je sluiterknop even half ingedrukt houden, de flitser dichtklappen en dan alsnog de foto maken. ;) Zelf focus ik overigens altijd met 't knopje achterop de camera in plaats van met de sluiterknop, dan heb je dit probleem helemaal niet en hoef je ook niet naar MF te switchen bijvoorbeeld.
  FOK!fotograaf zaterdag 20 november 2010 @ 16:49:50 #232
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_88946259
Hyperfocaalscherpstellen:
goed verhaal (in het engels:
http://bythom.com/hyperfocal.htm
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_88949886
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:49 schreef Xilantof het volgende:
Hyperfocaalscherpstellen:
goed verhaal (in het engels:
http://bythom.com/hyperfocal.htm
Niet eens reclame maken voor fok!? :{w

http://wiki.fok.nl/index.php/Hyperfocaal_scherpstellen
pi_89024617
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 10:53 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
Okay, een lastige vraag,

ik had laatst een klein discussie punt met mijn camera. Ik had hem in de stand P staan, wilde dus mijn diafragme wijzigen, maar het enige wat ik kon wijzigen nog was onder of overbelicht, wat ik ook probeerde, in welke stand ik hem ook zette, (ook in stand M) ik krijg de diafragma, en in stand M zelfs de sluitertijd niet meer gewijzigd. (ik heb 2 lenzen en bij beide lenzen deed de body niet wat ik graag zou willen)

Ik dacht nog, het zal wel te koud zijn of zo, dan doet de batterij het wat minder, en wat bleek, na een tijdje toen we weer thuis waren deed de camera het weer gewoon. niets aan het handje.

Van de week echter ging ik even een rondje schoonhoven maken voor een paar leuke nachtfoto's en dat begon leuk, maar nadat ik iets verder gefietst was en ik even snel een proefopname wilde maken bleef de camera weer 'hangen'. grote ergenis bij mij, maar goed. batterij even eruit gehaald, opgewarmd, probleem echter bleef bestaan. de fun was er toen wel even vanaf, al heb ik er nog het beste van proberen te maken. en gedacht dat het de kou was die de camera parten speelde.

nu, een paar dagen verder, wilde mijn vrouw graag dat ik van ons konijn een foto ging maken met kerstmuts voor de kerst kaarten, echter, de camera blijft nog steeds hangen en ik kan geen diafragma of sluitertijd instellen. en als ik in stand P de belichtin onder of over belicht blijft zelfs de sluitertijd hangen op 4 seconden.

kan het zijn dat de batterij te weinig power heeft (kan ik me voorstellen na 2 jaar en ruim 12000 foto's verder) of is de camera aan het eind van zijn latijn? ik heb geprobeerd om de camera software te updaten, maar dat wil niet omdat ik al de laatste versie software heb.

Het betreft hier een olympus E-420. iemand enige suggesties tips trucs of wat anders, dan hoor ik ze graag!
heeft iemand nog suggesties??? de sneeuw komt eraan en ik zit met een brakke camera. en ik heb daarrzooo de schijt over in. en opsturen naar olympus zie ik ook nog niet zitten, dat duurt natuurlijk 3 weken, onderzoekskosten a 90 euro, en dan moet je nog maar hopen dat het iets simpels is. en geen reparatie van 200 euro, dan kan ik beter gelijk een e-520 of e-620 body kopen....
Sla niet, Prei wel
  FOK!fotograaf maandag 22 november 2010 @ 20:26:37 #235
145146 Andyy
pi_89026949
70-200 of D7000?
Ik twijfel nu erg hard daarover :P
pi_89030923
ah... eindelijk een oplossing gevonden :)
kwam eindelijk iemand met de juiste combinatie van een harde reset. nu werkt ie weer zoals het hoort :)

weer een blije oly gebruiker!
Sla niet, Prei wel
pi_89032518
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:44 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
ah... eindelijk een oplossing gevonden :)
kwam eindelijk iemand met de juiste combinatie van een harde reset. nu werkt ie weer zoals het hoort :)

weer een blije oly gebruiker!
Misschien handig de oplossing hier ook te delen? Mochten hier meer Oly-gebruikers terechtkomen met 't zelfde probleem... :)
pi_89038142
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:26 schreef Andyy het volgende:
70-200 of D7000?
Ik twijfel nu erg hard daarover :P
80-200 push pull ^O^
"Those unforgettable days, for them I live"
  FOK!fotograaf dinsdag 23 november 2010 @ 00:04:40 #239
145146 Andyy
pi_89038239
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 00:02 schreef zquing het volgende:

[..]

80-200 push pull ^O^
Geen focusschroef op mijn D5000 :'(
pi_89038294
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 00:04 schreef Andyy het volgende:

[..]

Geen focusschroef op mijn D5000 :'(
D7000 en dan 80-200 push pull ^O^
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_89073704
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:13 schreef Omniej het volgende:

[..]

Misschien handig de oplossing hier ook te delen? Mochten hier meer Oly-gebruikers terechtkomen met 't zelfde probleem... :)
Oplossing was vrij eenvoudig (dit geld in mijn beleving voor alle e-420 e-520 en e-620 die hebben ongeveer de zelfde body en knopjes)

De geheugenkaart klep openen
Camera aanzetten
daarna menu + ok indrukken - dat levert een soort schermpje op met wat soft/hardware info
daarna menu + ok indrukken en ong. 3 sec. vasthouden. dan krijg je een vraag of dat je wil resetten. en dat wil je natuurlijk.

nu werkt het voorlopig weer, heb al contact gehad met olympus nederland, die adviseerden om de batterij 48 uur uit de camera te laten en daarna met het menu van de camera te resetten.

olympus europa adviseerde om alle pennetjes die vanuit de body de lens bedienen te controleren of dat ze nog goed functioneerde (terug veren in oude positie) daarna de lens weer monteren en resetten via camera menu.

voorlopig ben ik even gered, ben ook wat gerust gesteld, ik las op de website van olympus dat ongeacht waar gekocht ik 2 jaar garantie heb na aankoop datum. volgens mij heb ik dan nog een paar maanden garantie, maar dat moet ik nakijken en is absoluut niet relevant voor deze post.
Sla niet, Prei wel
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:49:50 #242
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89074759
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:29 schreef dE_Danoontjepower het volgende:

[..]

Oplossing was vrij eenvoudig (dit geld in mijn beleving voor alle e-420 e-520 en e-620 die hebben ongeveer de zelfde body en knopjes)

De geheugenkaart klep openen
Camera aanzetten
daarna menu + ok indrukken - dat levert een soort schermpje op met wat soft/hardware info
daarna menu + ok indrukken en ong. 3 sec. vasthouden. dan krijg je een vraag of dat je wil resetten. en dat wil je natuurlijk.

nu werkt het voorlopig weer, heb al contact gehad met olympus nederland, die adviseerden om de batterij 48 uur uit de camera te laten en daarna met het menu van de camera te resetten.

olympus europa adviseerde om alle pennetjes die vanuit de body de lens bedienen te controleren of dat ze nog goed functioneerde (terug veren in oude positie) daarna de lens weer monteren en resetten via camera menu.

voorlopig ben ik even gered, ben ook wat gerust gesteld, ik las op de website van olympus dat ongeacht waar gekocht ik 2 jaar garantie heb na aankoop datum. volgens mij heb ik dan nog een paar maanden garantie, maar dat moet ik nakijken en is absoluut niet relevant voor deze post.
Dat van die pinnetjes klinkt plausibel. Als het koud is en je camera krimpt kan het zo zijn dat ze vast komen te zitten, maar de krimpafstanden zijn zo gering dat het dat niet zal zijn.
En dan moet je natuurlijk je lens wisselen terwijl je body koud is, en dat doe je ook niet zo snel.

Edit:
Ik wil graag de oude lenzen van mijn vaders analoge dslr gebruiken, voor de nostalgie.

Nu heb ik een Canon, en heeft hij een Pentax. Via Google heb ik al een aantal websites gevonden die zulke ringen hebben, maar de prijzen variëren van 20 tot 75 euro, en ze zijn allemaal via buitenlandse workshops. Heeft kamera expres of een andere winkel dit soort ringen ook? Want op de websites kom ik ook niet ver als ik op pentax adapter of zoek.

[ Bericht 11% gewijzigd door kanovinnie op 24-11-2010 00:27:32 ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_89081793
heb je marktplaats al geprobeerd? die zijn ook vergeven van verloop ringen volgens mij, anders toch even naar de dichtsbijzijnde fotografie winkel.
Sla niet, Prei wel
  woensdag 24 november 2010 @ 16:52:59 #244
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_89100438
Ik heb foto''s gemaakt voor een sportschool voor hun folder, maar nou zeggen de flyer makers dat ze niks met de foto's kunnen omdat er geen contrast inzit. Ik begrijp niet echt wat ze hiermee bedoelen of wat ik hier aan kan veranderen.

Dit zijn 2 van de foto's.

Joyce
19jaar.
  woensdag 24 november 2010 @ 16:54:19 #245
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_89100505
Dat is vreemd, want er is genoeg contrast lijkt mij zo. Misschien is het een smoes?
  woensdag 24 november 2010 @ 16:57:01 #246
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_89100625
haha zou het? Ik begreep het inderdaad ook al niet, maar aan het begin zei ik al als jullie niet tevreden zijn gewoon eerlijk zijn. Maar hij ging navragen wat ze precies bedoelen.
Joyce
19jaar.
pi_89100893
Klinkt als een smoes inderdaad. Als hij alleen meer contrast wil, kan 'ie zelf ook wel even het contrast omhoog gooien. (maar los van dat lijkt me met het contrast sowieso niets mis, zeker in de tweede niet :))

Neem overigens wel aan dat je niet deze versie met de tekst opgestuurd hebt? ;)
  woensdag 24 november 2010 @ 17:05:14 #248
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_89100979
Nee ik heb een usb gegeven met iets van 40 foto's. Maar hun hebben ze naar de folder makers gestuurd en hij zegt dat dat hun antwoord was. Vind het wel laag als het een smoes is ik bedoel zeg dan gewoon eerlijk dat de foto's niet helemaal passen bij wat ze in gedachten hadden.

Het mailtje:

Ze zijn druk bezig met het ontwerpen van onze flyer alleen kunnen ze vrij weinig met de fotos omdat er geen contrast in zit ofzoiets haha. Ze zeggen Het moet een contrasterende achtergrond zijn.
Is hier nog iets aan tedoen?

De achtergrond dus. hmm
Joyce
19jaar.
  woensdag 24 november 2010 @ 17:07:46 #249
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_89101082
Zonder meer uitleg zou ik niet weten wat ik daar van zou moeten maken.
  woensdag 24 november 2010 @ 17:08:32 #250
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_89101116
Ik heb al om verduidelijking gevraagd inderdaad!
Joyce
19jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')