Nu heb ik helemaal niks tegen Polen hoor. Prima, gastvrije mensen die bereid zijn hard te werken en ongetwijfeld binnen één generatie zich prima kunnen aanpassen aan de normen en waarden van de Nederlandse maatschappij.quote:Slechts kwart gaat terug naar eigen land'
Poolse gastarbeiders willen blijven
door Jelmer Geerds
AMSTERDAM - Poolse gastarbeiders voelen weinig voor een terugkeer naar hun vaderland.
Vooral jonge Polen willen graag een bestaan opbouwen in Nederland. Instellingen die taal- en inburgeringscursussen verzorgen, signaleren een grote toename van het aantal aanmeldingen. Veel Intergemeentelijke Sociale Diensten (ISD), de instanties die de inburgeringscursussen verzorgen, spreken van een forse toename. Zo telde ISD De Bollenstreek vorig jaar 150 en dit jaar 350 aanmeldingen van Polen om kennis op te doen van de Nederlandse cultuur.
Definitief
"Veel Polen geven aan zich hier te willen vestigen. Ze willen definitief in Nederland blijven", stelt Philly Reijnders, teamleider Taal- en Inburgering bij het ROC in Eindhoven, dat cursussen geeft in Brabant en Limburg.
"Bij veel gemeenten is de subsidie uit de zogenaamde Wet educatie en beroepsonderwijs, waaruit inburgeringscursussen worden gefinancierd, al op. Nog veel meer Polen zouden de cursus willen doen, maar er is simpelweg geen plaats en geld voor." In tegenstelling tot enkele jaren geleden zijn het nu vooral jonge Polen die naar Nederland komen om te werken, constateert Gerlof Roubos, als directeur van Education Works veelvuldig betrokken bij integratieprojecten: "Vroeger zag je vooral oudere ongeschoolde Polen naar Nederland komen, die tijdelijk hun gezin verlieten om enkele maanden later weer terug te gaan. Tegenwoordig zijn de meeste Polen die hierheen komen de dertig nog niet gepasseerd en hebben zij een opleiding genoten. Doordat de overheid het volgen van een inburgeringscursus actief stimuleert, stijgt de kans dat zij zich hier definitief vestigen. Vandaag de dag stelt nog maar een kwart van de Poolse gastarbeiders zeker terug te willen keren naar hun vaderland."
Daarnaast geeft het leren van de Nederlandse taal en cultuur de gastarbeiders ook meer kans op een baan, nu werkgevers steeds kritischer worden door het grote aanbod aan beschikbare Polen. Zo'n 150.000 Polen verblijven tegenwoordig in Nederland.
Andrzej Skibinski is een 55-jarige Pool die al dertig jaar in Nederland woont. Hij richtte de website wiatrak.nl op, speciaal gericht op Polen in Nederland. Skibinski: "In het begin zal iedere Pool zeggen dat hij absoluut wil terugkeren. Maar de geschiedenis leert dat het een kwestie van tijd is voordat ze worden opgezogen door de westerse welvaart. Er is voor hen geen weg meer terug. Met de Polen zal het net zo gaan als met de Turken en Marokkanen. Zij waren ooit ook heel stellig van plan terug te keren, maar in de praktijk is dat er nauwelijks van gekomen."
quote:
De gene die ik ken jatten juist alles wat los en vast zitquote:Op zaterdag 11 september 2010 17:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Arbeidsmigratie is idd. niet goed voor het eigen land, en hier hebben we aardig wat mensen teveel.
Op zich zijn Polen idd. prima mensen. Althans degenen die ik ken zijn echt tof
psssttt.................. Het oostblok bestaat al jaren niet meer..................quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:57 schreef Flashwin het volgende:
[..]Oost blokkers kennen het woord integratie niet eens man. Jankmuil.
psst.......meisje....HEY MEISJE>..pssssst!!quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
psssttt.................. Het oostblok bestaat al jaren niet meer..................
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:15 schreef lucasdewit het volgende:
een reden dat de integratie van polen wel gaat is dat ze vrouwen nog met respect behandelen
wellicht ben jij de grootste fout om geboren te zijn?quote:
Het is makkelijker om een maatschappij die gekenmerkt wordt grote heterogeniteit onder controle te houden. Onvrede zal zich onderling uiten. Er zal niet gekeken worden naar degenen die dit veroorzaken, en diegenen kunnen dus gewoon hun gang blijven om er toch niet eendrachtig tegen hen opgetreden wordt.quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Economische crisis, tweedeling in de samenleving, opkomende vreemdelingenhaat..
Deze situatie lijkt ergens op, toch gaan we vrolijk door met het binnenhalen van gastarbeiders met alle gevolgen van dien.. en tegelijkertijd bezuinigen we nog eens flink op politie en justitie.. en maken we het Jan met de Pet ook nog eens flink moeilijk, omdat de elite gevoed moet worden.
Noem mij maar paranoide, maar het lijkt wel alsof het met opzet gedaan wordt..
Haha, toevallig was ik laatst bij de action (quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:39 schreef Mylene het volgende:
Ja, al die Polen bij de Action, wat een drukte, wat een rijen.
De cohesie wordt op deze manier ten gronde gebracht. De enige 'rationele' reden (opzet) die ik bedenken kan waarom men dit zou willen is dat dit eventueel op langere termijn zou kunnen leiden tot een amorf Europees volk. Dus een daadwerkelijke eenwording, want nooit het geval zou zijn wanneer ieder afzonderlijk Europees volk zijn eigen taal, identiteit en samenstelling zou behouden.quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Economische crisis, tweedeling in de samenleving, opkomende vreemdelingenhaat..
Deze situatie lijkt ergens op, toch gaan we vrolijk door met het binnenhalen van gastarbeiders met alle gevolgen van dien.. en tegelijkertijd bezuinigen we nog eens flink op politie en justitie.. en maken we het Jan met de Pet ook nog eens flink moeilijk, omdat de elite gevoed moet worden.
Noem mij maar paranoide, maar het lijkt wel alsof het met opzet gedaan wordt..
Ja, hier wonen ook Polen. En die drinken wel wat, maar de overlast is niet wezenlijk anders of meer dan die van studenten of voetbalsupporters.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:59 schreef Sok. het volgende:
Ja, de alcoholmisbruik van Polen is overdreven
Wonen er bij jou in de buurt Polen?
Ongelooflijk hoe stom mensen kunnen zijn. Dergelijke argumenten werden ook destijds gebruikt met de andere immigranten groepen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:17 schreef Halcon het volgende:
Gezinnen maar laten overkomen dan.Polen zijn nodig in NL omdat Nederlandse uitkeringstrekkers te lam zijn om te werken.
Als Wilders dan toch al die Marokkanen weg gaat sturen, dan kunnen er hardwerkende mensen voor in de plaats komen. Als de Polen hun gezin laten overkomen dan ben je ook meteen verlost van problemen als alcoholmisbruik e.d.
Polen en Roemenen zijn wel mensen die komen om te werken en mensen die werken heeft Nederland nodig. Dat Nederland deze mensen nodig heeft komt door het Nederlandse immigratiebeleid van de laatste jaren dat er vooral op gericht was om ongeletterden en zielepoten naar Nederland te halen en het mislukte sociale beleid dat vooral voorziet in een hangmat voor werkschuwen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:22 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ongelooflijk hoe stom mensen kunnen zijn. Dergelijke argumenten werden ook destijds gebruikt met de andere immigranten groepen.
Alcoholmisbruik is niet het enige probleem met Polen en andere Oost-Europeanen; ze zijn al jaren in veel regio's verantwoordelijk voor een groot deel van de inbraken, woningovervallen, winkeldiefstallen en skimpraktijken.
Het zijn vooral weer kansarme gelukszoekers die hier misbruik komen maken van hun gastheren, zoals altijd met arbeidsmigratie.
Zou het geen idee zijn dan om onze eigenste uitkeringstrekkers dat werk te laten doen? Dan slaan we 2 vliegen in één klap.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:15 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
De meeste Nederlanders voelen zich te goed voor het werk wat zij doen.
"Ja dag, ik ga niet van 6h tot 17h in de kassen staan en in de modder ploeteren en met pallets sjouwen! Ik moet ook nog tijd over hebben voor meditation en relaxation!"
Het is niet voor niets dat het in de tuin en glasbouw stikt van de buitenlanders. Het werk is onaantrekkelijk voor de Moderne Westerling.
Er is wel degelijk een verschil tusse Polen en andere Oost-europeanen, c.q. zigeuners uit Roemenië. De Polen hebben Nederland netto wel degelijk geld opgelevert, die zigeuners zijn een plaag zonder enig voordeel.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:22 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ongelooflijk hoe stom mensen kunnen zijn. Dergelijke argumenten werden ook destijds gebruikt met de andere immigranten groepen.
Alcoholmisbruik is niet het enige probleem met Polen en andere Oost-Europeanen; ze zijn al jaren in veel regio's verantwoordelijk voor een groot deel van de inbraken, woningovervallen, winkeldiefstallen en skimpraktijken.
Het zijn vooral weer kansarme gelukszoekers die hier misbruik komen maken van hun gastheren, zoals altijd met arbeidsmigratie.
In mijn post nog vergeten inderdaad. Criminaliteit wordt veroorzaakt door Roma-zigeuners uit Roemenie en Bulgarije. Heel verstandig dat Frankrijk ze het land uit gooit. Heel triest dat andere landen daar over lopen te zeuren. Lekker hypocriet van Bulgarije en Roemenie. Die waren blij er vanaf te zijn, nu krijgen ze dat uitschot weer terug vanuit Frankrijk.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een verschil tusse Polen en andere Oost-europeanen, c.q. zigeuners uit Roemenië. De Polen hebben Nederland netto wel degelijk geld opgelevert, die zigeuners zijn een plaag zonder enig voordeel.
Het is stom omdat je precies dezelfde fout herhaald als eerder werd gedaan door de Nederlandse overheid. Die hadden alleen oog voor korte-termijn winsten voor het bedrijfsleven, zich niet realiserend dat de uiteindelijke kosten wat betreft onderwijs, uitkeringen en criminaliteit veel hoger zouden zijn. Hetzelfde herhaalt zich nu al een tijdje met een nieuwe groep kansarme loonslaven; De Oost-Europeanen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Polen en Roemenen zijn wel mensen die komen om te werken en mensen die werken heeft Nederland nodig. Dat Nederland deze mensen nodig heeft komt door het Nederlandse immigratiebeleid van de laatste jaren dat er vooral op gericht was om ongeletterden en zielepoten naar Nederland te halen en het mislukte sociale beleid dat vooral voorziet in een hangmat voor werkschuwen.
Criminaliteit los je op door het harder en gerichter aan te pakken (bij voorkeur in Europees verband) niet door Nederland te onthouden van mensen die naar Nederland komen om te werken. Daar is niets stoms aan.
In Roemenië wordt er nota bene -overheidsgesponsord- reclame op tv gemaakt om "mensen" -lees zigeuners- over te halen te emigreren naar Canada.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
In mijn post nog vergeten inderdaad. Criminaliteit wordt veroorzaakt door Roma-zigeuners uit Roemenie en Bulgarije. Heel verstandig dat Frankrijk ze het land uit gooit. Heel triest dat andere landen daar over lopen te zeuren. Lekker hypocriet van Bulgarije en Roemenie. Die waren blij er vanaf te zijn, nu krijgen ze dat uitschot weer terug vanuit Frankrijk.
Er komen nu veel mensen binnen die komen om te werken. Ok, er komen ook criminelen binnen (Roma-zigeuners), maar die werkende import heeft Nederland gewoon nodig. Vergrijzing, verhouding werkenden en niet-werkenden. Echt lekker gaat het op die gebieden niet met Nederland.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:35 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Het is stom omdat je precies dezelfde fout herhaald als eerder werd gedaan door de Nederlandse overheid. Die hadden alleen oog voor korte-termijn winsten voor het bedrijfsleven, zich niet realiserend dat de uiteindelijke kosten wat betreft onderwijs, uitkeringen en criminaliteit veel hoger zouden zijn. Hetzelfde herhaalt zich nu al een tijdje met een nieuwe groep kansarme loonslaven; De Oost-Europeanen.
We halen juist weer ongeletterden en zielepoten binnen. Die mensen spreken de taal niet, zijn niet opgeleid en komen alleen voor geld. Criminaliteit gaat daarmee hand in hand.
Voor bollentelers ja, niet voor de Nederlandse belastingbetalers, daar zijn nu al teveel problemen voor. Misschien heb je het geluk dat ze in jouw regio nog niet merkbaar verantwoordelijk zijn voor een onevenredig aandeel in de criminaliteit, maar de realiteit op veel plaatsen in Nederland is anders.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een verschil tusse Polen en andere Oost-europeanen, c.q. zigeuners uit Roemenië. De Polen hebben Nederland netto wel degelijk geld opgelevert, die zigeuners zijn een plaag zonder enig voordeel.
Niets aan toe te voegen. In Roemenie ziet men Roma ook niet als Roemeen. Da´s niet voor niets.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Roemenië wordt er nota bene -overheidsgesponsord- reclame op tv gemaakt om "mensen" -lees zigeuners- over te halen te emigreren naar Canada.
Wel slim van de Roemenen overigens. En als ik een echte, Roemeense, Roemeen was dan zou ik me rot schamen vanwege al die kleine en grote criminelen die vanuit mijn land in Europa uitwaaieren. Roemeen is al bijna een synoniem voor skimmer, bedelaar, berover, dief. In de media wordt een zigeuner die weer ergens horlogers staat te verkopen consequent Roemeen genoemd. Terwijl de echte Roemenen helemaal niet crimineel zijn.
Het zou hetzelfde zijn als Nederland een kampbevolking had van 2 miljoen man, die overal in Europa straffeloos uit stelen gingen. Dan werd Nederlander ook synoniem voor dief.
Die werkende import had Nederland in de jaren 70 niet nodig en die hebben we nu ook niet nodig. Eerst onze eigen werkelozen maar eens aan het werk zetten!quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er komen nu veel mensen binnen die komen om te werken. Ok, er komen ook criminelen binnen (Roma-zigeuners), maar die werkende import heeft Nederland gewoon nodig. Vergrijzing, verhouding werkenden en niet-werkenden. Echt lekker gaat het op die gebieden niet met Nederland.
Oosteuropese werknemers heb je gewoon nodig. Aan de andere kant moet je wel Nederlandse uitkeringstrekkers productief laten zijn, kansloze immigranten uitzetten en criminelen bestraffen en na hun straf uitzetten.
En Polen dus. Ik weet niet of je politiemensen kent, maar vraag hen eens eerlijk te zijn over de voornaamste daders van woninginbraken. Ik durf wel te wedden dat Polen in de top twee staan.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er komen nu veel mensen binnen die komen om te werken. Ok, er komen ook criminelen binnen (Roma-zigeuners), maar die werkende import heeft Nederland gewoon nodig. Vergrijzing, verhouding werkenden en niet-werkenden. Echt lekker gaat het op die gebieden niet met Nederland.
En dat kan dus niet meer dankzij de open grenzen. We hebben die mensen echt niet nodig, bepaalde bedrijven willen slechts hun winsten nog iets vergroten door nog minder te betalen. Natuurlijk trek je daar vuil mee aan.quote:Oosteuropese werknemers heb je gewoon nodig. Aan de andere kant moet je wel Nederlandse uitkeringstrekkers productief laten zijn, kansloze immigranten uitzetten en criminelen bestraffen en na hun straf uitzetten.
Hoe dan ook, we kunnen ook niet alles langs de financiële meetlat leggen. Of migranten nu netto geld opleveren of kosten, het ergste vind ik dat door deze ongeëvenaard snelle massa-immigratie de hele samenhang van het Nederlandse volk ten gronde gaat en dat we al enorm overbevolkt zijn en niet op nog een paar miljoen mensen in de Randstad zitten te wachten.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:38 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Voor bollentelers ja, niet voor de Nederlandse belastingbetalers, daar zijn nu al teveel problemen voor. Misschien heb je het geluk dat ze in jouw regio nog niet merkbaar verantwoordelijk zijn voor een onevenredig aandeel in de criminaliteit, maar de realiteit op veel plaatsen in Nederland is anders.
Laaggeschoolde arbeiders hebben we al meer dan genoeg.
Eens dat de Nederlandse werklozen aan het werk moeten, maar als je dat al voor mekaar krijgt dan nog lijkt een Pool of Roemeen me een stuk productiever.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die werkende import had Nederland in de jaren 70 niet nodig en die hebben we nu ook niet nodig. Eerst onze eigen werkelozen maar eens aan het werk zetten!
Vergrijzing bestaat niet. De wereld vergrijst al zolang zij bestaat. Een fictieve term, bedacht als dekmantel om massa-immigratie en daarmee het vernietigen van de cohesie van het Nederlandse volk te motiveren.
Kurwa kurwa!!quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:20 schreef NietTeVolgen het volgende:
ewa sagbi's, over 10 jaar praten we met omin poolse slang, wollah ik zweer
Dat komt ook omdat negers te lui zijn om 's nachts hun bed uit te gaan.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:41 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
En Polen dus. Ik weet niet of je politiemensen kent, maar vraag hen eens eerlijk te zijn over de voornaamste daders van woninginbraken. Ik durf wel te wedden dat Polen in de top twee staan.
Dat die grenzen open zijn bepalen we zelf. En nodig hebben we ze niet, die bedrijven beginnen maar een filiaal in Polen. Dat kan altijd ook nog.quote:En dat kan dus niet meer dankzij de open grenzen. We hebben die mensen echt niet nodig, bepaalde bedrijven willen slechts hun winsten nog iets vergroten door nog minder te betalen. Natuurlijk trek je daar vuil mee aan.
Komt de doorsnee politieagent verder dan parkeerbonnen schrijven of de berm langs de A2? Ze lossen nog geen 15% van het aantal inbraken op. Daar ligt een probleem. Een ander probleem is de politiek correctheid in Nederland. Criminelen moet je je land uitzwieren of desnoods in EU-verband opsluiten in een gevangenis gebouwd op een of ander Frans koloniaal eiland of ergens op een lege Poolse vlakte.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:41 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
En Polen dus. Ik weet niet of je politiemensen kent, maar vraag hen eens eerlijk te zijn over de voornaamste daders van woninginbraken. Ik durf wel te wedden dat Polen in de top twee staan.
[..]
En dat kan dus niet meer dankzij de open grenzen. We hebben die mensen echt niet nodig, bepaalde bedrijven willen slechts hun winsten nog iets vergroten door nog minder te betalen. Natuurlijk trek je daar vuil mee aan.
Daar zit de tuinbouw ook niet op te wachten natuurlijk. Ik heb zelf in de tuinbouw gewerkt (dat gaat nu op een laag pitje omdat ik sinds twee weken ook begonnen ben aan een studie) en ik heb al meerdere malen meegemaakt dat ongemotiveerd tuig na een week weer de laan uit wordt gestuurd. Harde werkers zijn nodig, en als je dat niet dag in dag uit op kunt brengen op zo'n vroeg uur, dan blijf je maar weg.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zou het geen idee zijn dan om onze eigenste uitkeringstrekkers dat werk te laten doen? Dan slaan we 2 vliegen in één klap.
Daar geloof ik dus weinig van. Het soort mensen dat in het buitenland moeten gaan werken voor minimumloon omdat ze thuis nog minder voor elkaar krijgen zijn niet het soort mensen die ik als immigranten wil.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Komt de doorsnee politieagent verder dan parkeerbonnen schrijven of de berm langs de A2? Ze lossen nog geen 15% van het aantal inbraken op. Daar ligt een probleem. Een ander probleem is de politiek correctheid in Nederland. Criminelen moet je je land uitzwieren of desnoods in EU-verband opsluiten in een gevangenis gebouwd op een of ander Frans koloniaal eiland of ergens op een lege Poolse vlakte.
Het is niet alleen minder betalen, ook harder werken. De tijd dat een Nederland loopt te zeuren, is een Roemeen gewoon aan het werk. Ken ze wel de jongens die Roemenen her en der aan het werk zetten. Die kunnen de deuren sluiten als ze zeurende Nederlanders moeten aannemen in plaats van hardwerkende Roemenen.
Precies.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Roemenië wordt er nota bene -overheidsgesponsord- reclame op tv gemaakt om "mensen" -lees zigeuners- over te halen te emigreren naar Canada.
Wel slim van de Roemenen overigens. En als ik een echte, Roemeense, Roemeen was dan zou ik me rot schamen vanwege al die kleine en grote criminelen die vanuit mijn land in Europa uitwaaieren. Roemeen is al bijna een synoniem voor skimmer, bedelaar, berover, dief. In de media wordt een zigeuner die weer ergens horlogers staat te verkopen consequent Roemeen genoemd. Terwijl de echte Roemenen helemaal niet crimineel zijn.
Het zou hetzelfde zijn als Nederland een kampbevolking had van 2 miljoen man, die overal in Europa straffeloos uit stelen gingen. Dan werd Nederlander ook synoniem voor dief.
Gewoon harde werkers die hier meer kunnen verdienen dan in hun eigen land. Gelukszoekers inderdaad, maar als ze de juiste mentaliteit hebben dan komt het wel goed. Hele landen zijn gebouwd op dit soort gelukszoekers.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:47 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus weinig van. Het soort mensen dat in het buitenland moeten gaan werken voor minimumloon omdat ze thuis nog minder voor elkaar krijgen zijn niet het soort mensen die ik als immigranten wil.
Roemenen zijn toch de master skimmers van Europaquote:Op zaterdag 11 september 2010 19:47 schreef Halcon het volgende:
Met Roemenen is weinig mis. De problemen worden voornamelijk veroorzaakt door Roma en als er eens iemand kordaat wil optreden en die gasten het land uit wil sodemieteren dan doet de hele wereld weer moeilijk.
Dat dus. Wat maakt het uit dat ze geluk zoeken? Ze werken harder dan menig Nederlander wil doen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gewoon harde werkers die hier meer kunnen verdienen dan in hun eigen land. Gelukszoekers inderdaad, maar als ze de juiste mentaliteit hebben dan komt het wel goed. Hele landen zijn gebouwd op dit soort gelukszoekers.
Een groepje mensen die over het algemeen van Roemeense afkomst zijn (over het algemeen Roma) houdt zich daar mee bezig inderdaad. En nu?quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:52 schreef Adelante het volgende:
[..]
Roemenen zijn toch de master skimmers van Europa
Daarom dus.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:53 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Dat dus. Wat maakt het uit dat ze geluk zoeken? Ze werken harder dan menig Nederlander wil doen.
En zolang we dat nodig hebben..
Ik vind het overigens wel beangstigend dat ik het met Halcon eens ben.
Ik kan me herinneren dat wij nogal verschillende opvattingen hadden over pedofilie en de bestrijding ervan.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daarom dus.
Wat is daar beangstigend aan?
Een groepje?quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een groepje mensen die over het algemeen van Roemeense afkomst zijn (over het algemeen Roma) houdt zich daar mee bezig inderdaad. En nu?
Hebben wie netto geld opgeleverd? Het grootkapitaal of de Nederlands bevolking?quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:32 schreef LXIV het volgende:
De Polen hebben Nederland netto wel degelijk geld opgelevert, die zigeuners zijn een plaag zonder enig voordeel.
Komt omdat ze hun rijbewijs daar gekocht hebben ipv te verdienen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:49 schreef YazooW het volgende:
Ja, want omdat de media die verkeersongevallen van Polen zwaar overdrijft is de politie bezig met een special campagne die zich 100% focust op de Polen... Is gewoon een feit dat Polen statistisch gezien er een grote teringzooi van maken hier in het verkeer, heeft niks met de media te maken.
Toen Spanje en Portugal bij de EU kwamen had je dezelfde problemen met die lui als nu met de Polen. Ik denk eigenlijk wel dat veel Polen alsnog teruggaan.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:56 schreef LXIV het volgende:
In het geval van Polen denk ik trouwens dat het nog daadwerkelijk mogelijk is dat het welvaartsniveau daar gelijk komt aan het Nederlandse. Hun uitgangspositie is in ieder geval niet slecht.
Dan lost het probleem zich vanzelf wel weer op denk ik.
Die Nederlanders zitten niet in een uitkering omdat de Polen hun baan afgepikt hebben, die Polen zijn hier komen werken omdat die Nederlanders te lam waren. Een essentieel verschil!quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:00 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hebben wie netto geld opgeleverd? Het grootkapitaal of de Nederlands bevolking?
Het je hier ook cijfers van?
Ik waag dit namelijk te betwijfelen. De vele honderden Polen die een WW-uitkering zitten zijn natuurlijk slechts een deel van een veel groter aantal werkende Polen, maar toch het zijn wel weer extra uitkeringen... En natuurlijk hebben ze aan het BNP bijgedragen door hun werkzaamheden en ze hebben hun premies afgedragen. Maar het werk wat zij deden had ook door Nederlanders gedaan kunnen worden. Nederlanders die nu in de uitkering zaten wat netto natuurlijk een fixe kostenpost is.
Ik wil het absoluut niet onderschatten, maar er is wel een verschil tussen Roemeense arbeiders en het Roma-gajes.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
Een groepje?
Ik hoor al weer de termen: minderheid, klein deel, incident en andere bagatelliseringen.
JIj komt zeker uit Breda, want dat is de enige stad waar vroeger al een Polenkolonie woonde!quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:05 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Mijn oma vroeger zei altijd
Die vieze polakken messentrekkers zijn dat...
en ze discrimineerde niemand maar ze wist wel dat het geen prettig volkje was..sorry nette pool die dit leest...
Maar mijns inziens komen hier enkel tokkies naartoe die het in eigen land niet kunnen redden dus hun geluk elders zoeken.
De mensen met een goede baan en leven zullen niet snel verplaatsen immers
Dat is wat iedereen voorgehouden wordt, maar dat is maar ten dele waar. Met name voor de land- en tuinbouw sector gaat dat op.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die Nederlanders zitten niet in een uitkering omdat de Polen hun baan afgepikt hebben, die Polen zijn hier komen werken omdat die Nederlanders te lam waren. Een essentieel verschil!
quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:05 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Maar mijns inziens komen hier enkel tokkies naartoe die het in eigen land niet kunnen redden dus hun geluk elders zoeken.
Uiteraard leidt meer concurrentie (lees de aanwezigheid van Polen) op de arbeidsmarkt tot lagere lonen. Maar voor een Nederlander die wil werken is nog steeds werk. Daarom leveren ze mi gewoon geld op. Het drukken van de loonkosten is in principe ook gunstig voor Nederland (als geheel).quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:19 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat is wat iedereen voorgehouden wordt, maar dat is maar ten dele waar. Met name voor de land- en tuinbouw sector gaat dat op.
Er zijn echter ook branches waar Poolse werknemers wel degelijk Nederlandse werknemers verdrijven. Hoeveel mensen zijn er bijvoorbeeld niet die een Poolse klusjesman inhuren?
Maar ook sommige Nederlandse medewerkers zijn verdreven door Polen. Ik heb dit zelf meegemaakt bij een bedrijf waar ik in het verleden werkzaam was. Er waren daar uitzendbureaus die uitsluitend polen bemiddelden en actief acquisitie pleegden. Zijn somden de voordelen op van hun werknemers en wat dat zou kunnen besparen t.o.v. Nederlandse werknemers. Dit heeft dus helemaal niets te maken met het feit dat Nederlanders dat werk niet zouden willen doen. Dat is weer zo'n populistisch media-argument waarom Nederlanders deze arbeidsmigratie maar weer slikken.
Een deel van die Nederlanders die door Polen vervangen zijn, zijn in de ww terecht gekomen, dus het lijkt me evident dat dat geld kost. Niet voor het grootkapitaal natuurlijk, die hebben er wel dik van geprofiteerd.
En dat is dus precies wat ik al aankaartte: het grootkapitaal plukt de vruchten, en de bevolking draagt de lasten.
It's the same shit, over and over again.
Reken mij anders een voor hoe ze voor de gemiddelde Nederlander netto kunnen renderen als er door hen extra uitkeringsgerechtigden komen.
Loonmatiging is zeker op zijn plaats voor bepaalde functies, maar aan het minimumloon mag je niet komen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uiteraard leidt meer concurrentie (lees de aanwezigheid van Polen) op de arbeidsmarkt tot lagere lonen. Maar voor een Nederlander die wil werken is nog steeds werk. Daarom leveren ze mi gewoon geld op. Het drukken van de loonkosten is in principe ook gunstig voor Nederland (als geheel).
Mijns inziens dus niet.quote:Daarom leveren ze mi gewoon geld op.
Ik zag laatst een stel Polen platsoenen schoffelen. Je maakt mij niet wijs dat daar geen Nederlandse geestelijk gehandicapten/verslaafden/bijstandsontvangers voor zijn.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:19 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat is wat iedereen voorgehouden wordt, maar dat is maar ten dele waar. Met name voor de land- en tuinbouw sector gaat dat op.
Er zijn echter ook branches waar Poolse werknemers wel degelijk Nederlandse werknemers verdrijven. Hoeveel mensen zijn er bijvoorbeeld niet die een Poolse klusjesman inhuren?
De werkgevers willen die bijstandsmoeders niet, die willen ruige, sterke Polenquote:Op zaterdag 11 september 2010 19:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zou het geen idee zijn dan om onze eigenste uitkeringstrekkers dat werk te laten doen? Dan slaan we 2 vliegen in één klap.
Die zijn er vast wel, maar die zullen allen minder vakbekwaam of gemotiveerd of uberhaupt geschikt zijn voor dat werk dan een paar sterke, jonge Polen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:32 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ik zag laatst een stel Polen platsoenen schoffelen. Je maakt mij niet wijs dat daar geen Nederlandse geestelijk gehandicapten/verslaafden/bijstandsontvangers voor zijn.
Nee inderdaad. Een vriendin van me werkt op een HR-afdeling. Daar was laatst ook een accountmanager van een polen-uitzendbureau, die heel erg agressief probeerde 'zijn polen' te 'verkopen'. Hij probeerde middels berekeningen het bedrijf te overtuigen hoeveel het ze zou schelen als ze hun tijdelijke werknemers zouden vervangen door 'zijn Polen'. En wie moet er niet bezuinigen waar hij kan in tijden van crisis voegde hij daar nog aan toe.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:32 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ik zag laatst een stel Polen platsoenen schoffelen. Je maakt mij niet wijs dat daar geen Nederlandse geestelijk gehandicapten/verslaafden/bijstandsontvangers voor zijn.
In ieder geval beter 100 Polen dan één qat-kauwende, criminele Somaliër, zijn drie vrouwen en 20 kinderen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:31 schreef Gulo het volgende:
[..]
Loonmatiging is zeker op zijn plaats voor bepaalde functies, maar aan het minimumloon mag je niet komen.
Dat is een verworvenheid. Via allerlei smerige trucs met malafide uitzendbureaus werken veel polen voor minder dan het minimumloon. Dat is dus nog oneerlijke concurrentie ook.
[..]
Mijns inziens dus niet.Althans, ze leveren wel geld op, maar voor het grootkapitaal.
Wat heerlijk generaliserend weerquote:Op zaterdag 11 september 2010 20:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
In ieder geval beter 100 Polen dan één qat-kauwende, criminele Somaliër, zijn drie vrouwen en 20 kinderen.
Is ook een heel ander onderwerp dan dit onderwerp.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:55 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat wij nogal verschillende opvattingen hadden over pedofilie en de bestrijding ervan.
Maar dat is al wel weer een tijdje geleden.
Zeker, zeker.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is ook een heel ander onderwerp dan dit onderwerp.
Dus wij laten maar polen hierheen komen en gaan de uitkering voor de rest betalen?quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:38 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Die zijn er vast wel, maar die zullen allen minder vakbekwaam of gemotiveerd of uberhaupt geschikt zijn voor dat werk dan een paar sterke, jonge Polen.
Het gaat er niet om dat de werknemers dan hun zin niet krijgen, het gaat erom dat dat lakse luie tuig gewoon niet bijblijft bij de echte harde arbeid. Die hebben überhaupt al moeite om om vijf uur op te staan. Ik heb het zelf meegemaakt dat we daar dan een paar dagen mee werkten, en dat ging echt nergens heen. Het is niet zo dat werknemers ze niet willen hebben, het is dat ze zelf niet dat soort werk willen doen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:20 schreef Sessy het volgende:
[..]
Dus wij laten maar polen hierheen komen en gaan de uitkering voor de rest betalen?
In de jaren 60 heeft men allemaal Marokkanen en Turken hierheen gehaald omdat men er ook niet aan wilde dat vrouwen parttime gingen werken of ueberhaupt parttime medewerkers aannemen, want dat zou gedoe zijn.
Je kan werkgevers niet bij alles hun zin geven.
Alle marokkanen en linkse tuig diep beledigd over de bittere waarheidquote:Op zaterdag 11 september 2010 18:18 schreef Gklasse het volgende:
[..]
wellicht ben jij de grootste fout om geboren te zijn?
Volledig eens, juist de mensen die in eigen land niets hebben opgebouwd gaan het makkelijkst naar een ander land. En ze hebben niets opgebouwd omdat ze weinig kwaliteiten hebben. Dat is een universele regel van de migratie. Tuurlijk zitten er altijd wel wat ambitieuze mensen tussen die ondanks wat ze hebben in eigen land het nog beter willen in een ander land maar dat is eerder de uitzondering dan de regel.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:22 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:47 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus weinig van. Het soort mensen dat in het buitenland moeten gaan werken voor minimumloon omdat ze thuis nog minder voor elkaar krijgen zijn niet het soort mensen die ik als immigranten wil.
Zo ontzettend mee eens dat ik het quote om nog eens onder de aandacht te brengenquote:Op zaterdag 11 september 2010 19:56 schreef LXIV het volgende:
In het geval van Polen denk ik trouwens dat het nog daadwerkelijk mogelijk is dat het welvaartsniveau daar gelijk komt aan het Nederlandse. Hun uitgangspositie is in ieder geval niet slecht.
Dan lost het probleem zich vanzelf wel weer op denk ik.
Met Afrikanen weet je natuurlijk gewoon zeker dat ze noot meer teruggaan, zich zoveel mogelijk voortplanten, niks zullen bijdragen aan wat dan ook, bij voorkeur hun hele dorp/familie over laten komen en NOOIT meer weggaan omdat het hier altijd beter zal zijn dan daar.
Probleem is dat er geen centrale registratie bestaat in Polen. Dus verkeersovertredingen (door rood rijden, snelheidsovertredingen etc) blijven onbestraft.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:49 schreef YazooW het volgende:
Ja, want omdat de media die verkeersongevallen van Polen zwaar overdrijft is de politie bezig met een special campagne die zich 100% focust op de Polen... Is gewoon een feit dat Polen statistisch gezien er een grote teringzooi van maken hier in het verkeer, heeft niks met de media te maken.
En in de huidige economische situatie is het zo dat een hoop Polen verkassen naar Duitsland omdat het daar weer beter gaat met de economie en ze daar dichter bij huis zitten.
quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:43 schreef LXIV het volgende:
Maar waarom moet )@(#*$)(*@#$)(*@ de hele wereld hier naar Nederland komen om wat te verdienen? Bouw toch liever je eigen land op. We zitten hier al met 17 miljoen mensen, op school moest ik nog leren dat het er 12 miljoen waren. Nederland heeft genoeg beton, asfalt, files, meubelhallen en winkelcentra. Straks is het één groot verkeersnet met daarop stilstaande files en daartussen hoogbouw en winkels. Zoals je nu in de Randstad al in sommige delen kunt zien.
Nederland is een der dichtst bevolkte landen ter wereld en het aantal mensen per kilometer is al lang voorbij het aantal waarbij levensgeluk optimaal is. LIever zielen kwijt dan rijk, ook die aardige Polen.
Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar ik zie met eigen ogen dat het veel erger is dan je in de media leest. Ik heb de afgelopen 3 jaar maar liefst 8 auto's in een weiland, tegen een boom, enz. gezien in mijn woonomgeving en zonder uitzondering waren het Moe-landers met een slok op. Slechts 3 van die ongevallen zag ik terug in de regionale krant.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:43 schreef LXIV het volgende:
De zogeheten problemen rond deze groepen, vooral verkeersovertredingen en/of alcoholmisbruik worden overdreven in de media
Omdat wij geen eisen stellen aan uitkeringsgerechtigden.quote:Maar waarom moet )@(#*$)(*@#$)(*@ de hele wereld hier naar Nederland komen om wat te verdienen?
Wat een onzin... Juist overdreven sociale vangnetten zorgen voor deze arbeidsmigratie.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:52 schreef Gulo het volgende:
Tja, arbeidsmigratie is een van de uitwassen van het kapitalisme.
Je weet dat een ander woord voor grootkapitaal onder meer "pensioenfonds" is?quote:Zie de gastarbeiders uit de jaren 60/70. De kosten waar uiteindelijk veel groter dan de baten. Maar het grootkapitaal heeft van de baten geprofiteerd, en de kosten (en gevolgkosten tot op de dag van vandaag) komen op het bordje van de gemeenschap terecht.
Een goed idee. Maar dat noemt men dan weer "dwangarbeid"...quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:31 schreef LXIV het volgende:
Zou het geen idee zijn dan om onze eigenste uitkeringstrekkers dat werk te laten doen?
Even tussendoor... mensen die met het woord grootkapitaal smijten kan ik moeilijk serieus nemen. Misschien dat je even probeert om jouw neo-communistische vorm van tourette onder controle te krijgen?quote:
WW wordt opgebracht door werkenden...quote:De vele honderden Polen die een WW-uitkering zitten zijn natuurlijk slechts een deel van een veel groter aantal werkende Polen, maar toch het zijn wel weer extra uitkeringen...
Maar dat kun je die Polen niet verwijten. Dan moet je aankloppen bij de inwoners hier die het verdommen om te werken.quote:En natuurlijk hebben ze aan het BNP bijgedragen door hun werkzaamheden en ze hebben hun premies afgedragen. Maar het werk wat zij deden had ook door Nederlanders gedaan kunnen worden. Nederlanders die nu in de uitkering zaten wat netto natuurlijk een fixe kostenpost is.
Ik denk dat je de armoede aldaar onderschat.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:05 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Er is er maar één hier die de waarheid wenst te ontkennen en dat ben jij...quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:38 schreef Gulo het volgende:
Maar dat bedoel ik dus. Hoezo komen zij alleen maar werk doen want niemand wil doen? Dat is dus een bullshit politiek mediapraatje om arbeidsmigratie te legitimeren. En blijkbaar trappen daar veel mensen in.
smerige racistquote:Op zondag 12 september 2010 02:11 schreef gelly het volgende:
Ik wil wel eens een onderzoek zien waaruit blijkt dat oost-Europeanen een positieve inbreng hebben in onze economie !
Ik had gisteren een feestje en sprak daar met een stel dames die allemaal bij verschillende reintergratie organisaties werken en toch allemaal druk in de weer zijn om uitkeringsgerechtigden weer aan de betaalde arbeid te krijgen. En daarbij zelfs niet mee te gaan met de vreemde wensen van de clienten omdat het doel voor hun is zo snel mogelijk mensen aan betaalde arbeid te krijgen ipv eerst nog wat hobbycursussen uit de delen.quote:Op maandag 13 september 2010 09:37 schreef DS4 het volgende:
Omdat wij geen eisen stellen aan uitkeringsgerechtigden.
Ja ik zie de cijfers van arbeidsonschikten dan ook al meteen stijgen daarmee. Wij willen een kennis economie zijn, daarom hebben we (te)veel hoog opgeleide mensen die totaal niets meer met hun handen kunnen/ willen/ hoeven te doen.quote:Op maandag 13 september 2010 10:30 schreef DS4 het volgende:
Moet je eens opletten hoeveel mensen weer aan de slag kunnen als we dat echt vol durven te houden. Dat gaat 5-10 jaar onprettige zaken opleveren, maar op de lange termijn is dat de manier.
Welja... Dat toont alleen maar aan dat we alleen maar de fluwelen handschoen kennen...quote:Op maandag 13 september 2010 10:41 schreef Basp1 het volgende:
Ja ik zie de cijfers van arbeidsonschikten dan ook al meteen stijgen daarmee.
Prima om mensen een vak te leren. Maar HBO/WO opgeleiden zitten zelden thuis niets te doen, dus daar zit het probleem niet echt. Misschien wel dat het VMBO niet meer op leidt tot vakmensen, maar even voor de goede orde: je hoeft geen vakman te zijn om in een kas te werken.quote:Wij willen een kennis economie zijn, daarom hebben we (te)veel hoog opgeleide mensen die totaal niets meer met hun handen kunnen/ willen/ hoeven te doen.
Jammer dat het hard en minder leuk werk is (hoewel er ook mensen zijn die het wel leuk werk vinden). Jammer dat ze niets meer krijgen dan in de bijstand.quote:We kunnen ons ook afvragen waarom de uitkerings gerchtigden niet in de meeste land en tuinbouw zaken willen werken. Zou het ook soms niets met arbeidsomstandigheden, minimumloon en armoedeval te maken hebben.
Zullen we gewoon proberen om werk te behouden voor de mensen die in de bijstand zitten? Als die voor het overgrote deel aan de slag zijn mag van mij de kas verhuizen. Maar nu lijkt het mij niet zo geweldig om laaggeschoolde arbeid zo snel mogelijk te verplaatsen.quote:En om dan terug te komen op die kassen het is toch een beetje vreemd dat zo'n arbeids en energie intensieve industrie in nederland voort blijf bestaan terwijl de energiekosten hoe zuidelijker we zulke bedrijven opzetten minder worden en de loonkosten ook nog eens dalen met hoe zuidelijker we komen.
Waarom zijn veel grote bedrijven met hun arbeidsintensieve productie wel al vertrokken hier maar die boeren die dan zogenaamd geodkope polen, subsidie en geodkoop gas nodig hebben nog niet.
Dus geen compassie meer als je op fok kunt posten ga je maar werken. Zeg dat maar tegen gia.quote:Op maandag 13 september 2010 10:50 schreef DS4 het volgende:
Welja... Dat toont alleen maar aan dat we alleen maar de fluwelen handschoen kennen...
Nee je hoeft geen vakman te zijn maar wel van fysiek flink zware arbeid voor een mimimumloon te houden. Dan kun je bijna nog beter bij de mac achter de kassa gaan staan. Verder is veel van het kassen werk niet constant dus zit je als arbeider nog tussen de seizoenen in aan een uitkering.quote:Prima om mensen een vak te leren. Maar HBO/WO opgeleiden zitten zelden thuis niets te doen, dus daar zit het probleem niet echt. Misschien wel dat het VMBO niet meer op leidt tot vakmensen, maar even voor de goede orde: je hoeft geen vakman te zijn om in een kas te werken.
Jammer dat ze er door de armoede val waarvoor de SP al meer dan 10 jaar aandacht vraag vaak nog er financieel op achteruit gaan ipv dat arbeid zou lonen.quote:Jammer dat het hard en minder leuk werk is (hoewel er ook mensen zijn die het wel leuk werk vinden). Jammer dat ze niets meer krijgen dan in de bijstand.
Het is in de afgelopen 10 jaar al een stuk minder vrijblijvend geworden als ik alle verhalen zo hoor.quote:Als ze een beter alternatief hebben, prima. Maar anders doe je gewoon wat je wel kan. Ons sociale stelsel is onhoudbaar als we vrijblijvend zijn. En dat gaat ten koste van degenen die echt niet kunnen.
Dan moet de arbeid wel een beetje in de buurt van de bijstandstrekker zitten, en aangezien we van een bijstandsgerechtigde niet kunnen verwachten dat ze daarvan een auto kunne bekostigen vraag ik me echt af hoe je dagelijks die mensen naar hun werkplek wilt gaan vervoeren die 60 km verdop ligt? . Mogen ze nog 1.5 uur heen en 1.5 uur terug in een busje gaan zitten?quote:Zullen we gewoon proberen om werk te behouden voor de mensen die in de bijstand zitten? Als die voor het overgrote deel aan de slag zijn mag van mij de kas verhuizen. Maar nu lijkt het mij niet zo geweldig om laaggeschoolde arbeid zo snel mogelijk te verplaatsen.
Gia toont ook geen enkele compassie. Maar daar had ik het niet over. Wie niet kan werken, kan niet werken. Alleen moeten we niet iedereen bij ieder wissewasje afschrijven.quote:Op maandag 13 september 2010 11:12 schreef Basp1 het volgende:
Dus geen compassie meer als je op fok kunt posten ga je maar werken. Zeg dat maar tegen gia.![]()
En? Beter 6 maanden in het jaar werk, dan helemaal geen werk. En als ze liever elders werken: solliciteren staat vrij.quote:Nee je hoeft geen vakman te zijn maar wel van fysiek flink zware arbeid voor een mimimumloon te houden. Dan kun je bijna nog beter bij de mac achter de kassa gaan staan. Verder is veel van het kassen werk niet constant dus zit je als arbeider nog tussen de seizoenen in aan een uitkering.
Die armoedeval moet je tegengaan. De armoedeval is echter geen reden om maar niet aan de slag te gaan. Geen valide reden althans...quote:Jammer dat ze er door de armoede val waarvoor de SP al meer dan 10 jaar aandacht vraag vaak nog er financieel op achteruit gaan ipv dat arbeid zou lonen.
Op papier ja... Maar wie niet wil kan er eenvoudig onderuit komen. Daar zijn zat truukjes voor en er zijn zelfs figuren die daar actief mensen op attent maken.quote:Het is in de afgelopen 10 jaar al een stuk minder vrijblijvend geworden als ik alle verhalen zo hoor.
Geloof jij nou echt dat vacatures allemaal 60 km verderop zitten? En busjes rijden harder dan 40 km/u. Echt.quote:Dan moet de arbeid wel een beetje in de buurt van de bijstandstrekker zitten, en aangezien we van een bijstandsgerechtigde niet kunnen verwachten dat ze daarvan een auto kunne bekostigen vraag ik me echt af hoe je dagelijks die mensen naar hun werkplek wilt gaan vervoeren die 60 km verdop ligt? . Mogen ze nog 1.5 uur heen en 1.5 uur terug in een busje gaan zitten?
Grappig dat de SP daarmee impliciet aangeeft dat Solidariteit niet functioneert.quote:Op maandag 13 september 2010 11:12 schreef Basp1 het volgende:
Jammer dat ze er door de armoede val waarvoor de SP al meer dan 10 jaar aandacht vraag vaak nog er financieel op achteruit gaan ipv dat arbeid zou lonen.
Ja grappig he, het meest trieste is nog wel dat alle ander partijen bij dat punt hun schouders ophalen en gewoon lekker door gaan met rommelen in de marge.quote:Op maandag 13 september 2010 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig dat de SP daarmee impliciet aangeeft dat Solidariteit niet functioneert.
Wat ook mogelijk wordt gemaakt door de vrijblijvendheid die ik eerder aanhaalde.quote:Op maandag 13 september 2010 11:37 schreef Basp1 het volgende:
Uit een uitkerings situatie komen en gaan werken moet lonend zijn anders zullen mensen er alles aan doen om in die uitkering te behouden.
Toch zou een overheid beleid moeten maken dat een armoedeval niet kan voorkomen, dat dus betaalde arbeid altijd meer lonend zou moeten zijn als een uitkering.quote:Op maandag 13 september 2010 11:20 schreef DS4 het volgende:
Die armoedeval moet je tegengaan. De armoedeval is echter geen reden om maar niet aan de slag te gaan. Geen valide reden althans...
Dan moet onze overheid op papier maar beter hun best doen en de truukjes proberen uit te sluiten. Net zoals er belasting adviseurs zijn die ervoor zorgen dat de rijkeren minder belasting betalen en de overheid de regels daar dan weer op aanpast kan men dat net zo goed doen voor uitkeringsregels.quote:Op papier ja... Maar wie niet wil kan er eenvoudig onderuit komen. Daar zijn zat truukjes voor en er zijn zelfs figuren die daar actief mensen op attent maken.
Die busjes rijden wel harder, maar in het kader van effcientie zullen ze wel meer mensen moeten meenemen en duurt zo'n relatief korte reis toch nog zo lang.quote:Geloof jij nou echt dat vacatures allemaal 60 km verderop zitten? En busjes rijden harder dan 40 km/u. Echt.
Het zijn helaas niet alleen de uitkering, maar de rest van de toeslagen (huur/ziektekosten/kwijtschelding gemeentelijk lasten enz..) waar je bij weinig inkomsten recht op hebt, maar die gewoon vervallen als je net boven een drempelwaarde uit komt.quote:Op maandag 13 september 2010 11:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat ook mogelijk wordt gemaakt door de vrijblijvendheid die ik eerder aanhaalde.
Zo makkelijk is het overigens niet om de uitkeringen te verlagen.
Daar pleit ik toch voor?quote:Op maandag 13 september 2010 11:43 schreef Basp1 het volgende:
Dan moet onze overheid op papier maar beter hun best doen en de truukjes proberen uit te sluiten. Net zoals er belasting adviseurs zijn die ervoor zorgen dat de rijkeren minder belasting betalen en de overheid de regels daar dan weer op aanpast kan men dat net zo goed doen voor uitkeringsregels.
Formeel gesproken zijn het immigranten, maar EU burgers die overal in de EU mogen gaan wonen en werken. Jij mag ook in Portugal, Spanje of Engeland gaan werken als je dat wilt.quote:Op maandag 13 september 2010 20:48 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Welke partijen hebben toestemming verleend voor deze massa immigratie, die stem ik niet meer. 150.000 polen inmiddels in Nederland? Het word stiekem doorgevoerd, dat staat me tegen. Want wie van de Nederlanders zit er nu te wachten op weer een groep immigranten die moet integreren? Laat ze daar nou eens een referendum over houden. Niks geleerd van het verleden? Ik snap niet dat de overheid hier zo makkelijk over denkt en het maar geruisloos doorvoert. Schande.
De werkvergunningen zijn volgens mij nieuw. Er zijn in de EU vast nog meer landen die Oostblokkers geen werkvergunning geven? Wij deden het tot voor kort ook niet, of in ieder geval mondjesmaat, Engeland doet het al langer. Hou dat verbod gewoon aan, massa immigratie werkt niet.quote:Op maandag 13 september 2010 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Formeel gesproken zijn het immigranten, maar EU burgers die overal in de EU mogen gaan wonen en werken. Jij mag ook in Portugal, Spanje of Engeland gaan werken als je dat wilt.
Volgens mij niet sinds Polen bij de EU zit. Roemenen krijgen ook niet massaal een werkvergunning, waarom Polen wel?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |