abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 september 2010 @ 17:43:12 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86318149
quote:
Slechts kwart gaat terug naar eigen land'
Poolse gastarbeiders willen blijven

door Jelmer Geerds
AMSTERDAM - Poolse gastarbeiders voelen weinig voor een terugkeer naar hun vaderland.

Vooral jonge Polen willen graag een bestaan opbouwen in Nederland. Instellingen die taal- en inburgeringscursussen verzorgen, signaleren een grote toename van het aantal aanmeldingen. Veel Intergemeentelijke Sociale Diensten (ISD), de instanties die de inburgeringscursussen verzorgen, spreken van een forse toename. Zo telde ISD De Bollenstreek vorig jaar 150 en dit jaar 350 aanmeldingen van Polen om kennis op te doen van de Nederlandse cultuur.
Definitief

"Veel Polen geven aan zich hier te willen vestigen. Ze willen definitief in Nederland blijven", stelt Philly Reijnders, teamleider Taal- en Inburgering bij het ROC in Eindhoven, dat cursussen geeft in Brabant en Limburg.
"Bij veel gemeenten is de subsidie uit de zogenaamde Wet educatie en beroepsonderwijs, waaruit inburgeringscursussen worden gefinancierd, al op. Nog veel meer Polen zouden de cursus willen doen, maar er is simpelweg geen plaats en geld voor." In tegenstelling tot enkele jaren geleden zijn het nu vooral jonge Polen die naar Nederland komen om te werken, constateert Gerlof Roubos, als directeur van Education Works veelvuldig betrokken bij integratieprojecten: "Vroeger zag je vooral oudere ongeschoolde Polen naar Nederland komen, die tijdelijk hun gezin verlieten om enkele maanden later weer terug te gaan. Tegenwoordig zijn de meeste Polen die hierheen komen de dertig nog niet gepasseerd en hebben zij een opleiding genoten. Doordat de overheid het volgen van een inburgeringscursus actief stimuleert, stijgt de kans dat zij zich hier definitief vestigen. Vandaag de dag stelt nog maar een kwart van de Poolse gastarbeiders zeker terug te willen keren naar hun vaderland."
Daarnaast geeft het leren van de Nederlandse taal en cultuur de gastarbeiders ook meer kans op een baan, nu werkgevers steeds kritischer worden door het grote aanbod aan beschikbare Polen. Zo'n 150.000 Polen verblijven tegenwoordig in Nederland.
Andrzej Skibinski is een 55-jarige Pool die al dertig jaar in Nederland woont. Hij richtte de website wiatrak.nl op, speciaal gericht op Polen in Nederland. Skibinski: "In het begin zal iedere Pool zeggen dat hij absoluut wil terugkeren. Maar de geschiedenis leert dat het een kwestie van tijd is voordat ze worden opgezogen door de westerse welvaart. Er is voor hen geen weg meer terug. Met de Polen zal het net zo gaan als met de Turken en Marokkanen. Zij waren ooit ook heel stellig van plan terug te keren, maar in de praktijk is dat er nauwelijks van gekomen."
Nu heb ik helemaal niks tegen Polen hoor. Prima, gastvrije mensen die bereid zijn hard te werken en ongetwijfeld binnen één generatie zich prima kunnen aanpassen aan de normen en waarden van de Nederlandse maatschappij.
De zogeheten problemen rond deze groepen, vooral verkeersovertredingen en/of alcoholmisbruik worden overdreven in de media en zijn vooral een gevolg van het hier zonder gezin in Nederland zijn.

Maar waarom moet )@(#*$)(*@#$)(*@ de hele wereld hier naar Nederland komen om wat te verdienen? Bouw toch liever je eigen land op. We zitten hier al met 17 miljoen mensen, op school moest ik nog leren dat het er 12 miljoen waren. Nederland heeft genoeg beton, asfalt, files, meubelhallen en winkelcentra. Straks is het één groot verkeersnet met daarop stilstaande files en daartussen hoogbouw en winkels. Zoals je nu in de Randstad al in sommige delen kunt zien.

Nederland is een der dichtst bevolkte landen ter wereld en het aantal mensen per kilometer is al lang voorbij het aantal waarbij levensgeluk optimaal is. LIever zielen kwijt dan rijk, ook die aardige Polen.
The End Times are wild
  zaterdag 11 september 2010 @ 17:49:33 #2
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_86318279
Ja, want omdat de media die verkeersongevallen van Polen zwaar overdrijft is de politie bezig met een special campagne die zich 100% focust op de Polen... Is gewoon een feit dat Polen statistisch gezien er een grote teringzooi van maken hier in het verkeer, heeft niks met de media te maken.

En in de huidige economische situatie is het zo dat een hoop Polen verkassen naar Duitsland omdat het daar weer beter gaat met de economie en ze daar dichter bij huis zitten.
pi_86318355
Tja, arbeidsmigratie is een van de uitwassen van het kapitalisme.

Enkele profiteren er van, en de gemeenschap mag er weer eens voor op draaien.

Zie de gastarbeiders uit de jaren 60/70. De kosten waar uiteindelijk veel groter dan de baten. Maar het grootkapitaal heeft van de baten geprofiteerd, en de kosten (en gevolgkosten tot op de dag van vandaag) komen op het bordje van de gemeenschap terecht.
pi_86318402
Niet gewenst hier.

[ Bericht 92% gewijzigd door Netsplitter op 12-09-2010 10:37:05 ]
pi_86318446
Arbeidsmigratie is idd. niet goed voor het eigen land, en hier hebben we aardig wat mensen teveel.

Op zich zijn Polen idd. prima mensen. Althans degenen die ik ken zijn echt tof :)
pi_86318462
Voorspelbaar.
pi_86318467
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:54 schreef lucasdewit het volgende:
Weg
:') Oost blokkers kennen het woord integratie niet eens man. Jankmuil.

[ Bericht 23% gewijzigd door Netsplitter op 12-09-2010 10:37:15 ]
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 11 september 2010 @ 17:58:28 #8
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_86318482
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Arbeidsmigratie is idd. niet goed voor het eigen land, en hier hebben we aardig wat mensen teveel.

Op zich zijn Polen idd. prima mensen. Althans degenen die ik ken zijn echt tof :)
De gene die ik ken jatten juist alles wat los en vast zit :')
pi_86318513
Ja, de alcoholmisbruik van Polen is overdreven :')

Wonen er bij jou in de buurt Polen?
pi_86318517
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:57 schreef Flashwin het volgende:

[..]

:') Oost blokkers kennen het woord integratie niet eens man. Jankmuil.
psssttt.................. Het oostblok bestaat al jaren niet meer..................
pi_86318537
En de problemen rond Polen worden juist onderschat....
pi_86318553
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

psssttt.................. Het oostblok bestaat al jaren niet meer..................
psst.......meisje....HEY MEISJE>..pssssst!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86318845
Economische crisis, tweedeling in de samenleving, opkomende vreemdelingenhaat..

Deze situatie lijkt ergens op, toch gaan we vrolijk door met het binnenhalen van gastarbeiders met alle gevolgen van dien.. en tegelijkertijd bezuinigen we nog eens flink op politie en justitie.. en maken we het Jan met de Pet ook nog eens flink moeilijk, omdat de elite gevoed moet worden.

Noem mij maar paranoide, maar het lijkt wel alsof het met opzet gedaan wordt..
pi_86318895
een reden dat de integratie van polen wel gaat is dat ze vrouwen nog met respect behandelen en je niet 5 broers op je dak hebt als je een poolse dochter of zuster date
pi_86318916
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:15 schreef lucasdewit het volgende:
een reden dat de integratie van polen wel gaat is dat ze vrouwen nog met respect behandelen
:D
  zaterdag 11 september 2010 @ 18:18:15 #16
313338 Gklasse
Het rijd niet, het glijdt
pi_86318953
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:54 schreef lucasdewit het volgende:
Weg
wellicht ben jij de grootste fout om geboren te zijn?

[ Bericht 29% gewijzigd door Netsplitter op 12-09-2010 10:37:36 ]
......
pi_86319008
ewa sagbi's, over 10 jaar praten we met omin poolse slang, wollah ik zweer _O_
pi_86319084
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Deze situatie lijkt ergens op, toch gaan we vrolijk door met het binnenhalen van gastarbeiders met alle gevolgen van dien.. en tegelijkertijd bezuinigen we nog eens flink op politie en justitie.. en maken we het Jan met de Pet ook nog eens flink moeilijk, omdat de elite gevoed moet worden.

Het is makkelijker om een maatschappij die gekenmerkt wordt grote heterogeniteit onder controle te houden. Onvrede zal zich onderling uiten. Er zal niet gekeken worden naar degenen die dit veroorzaken, en diegenen kunnen dus gewoon hun gang blijven om er toch niet eendrachtig tegen hen opgetreden wordt.
pi_86319466
Ja, al die Polen bij de Action, wat een drukte, wat een rijen.
pi_86319549
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:39 schreef Mylene het volgende:
Ja, al die Polen bij de Action, wat een drukte, wat een rijen.
Haha, toevallig was ik laatst bij de action ( :@ ), en daar "stikte" het inderdaad van de Polen.

Normaal waren die Polen eind Augustus allemaal weer weg. Maar nu, medio september, zijn ze hier nog steeds in grote getale.
pi_86319968
Mooi, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Polen zijn ware hedonisten.
Sinds 1785
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:02:56 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86320024
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

De cohesie wordt op deze manier ten gronde gebracht. De enige 'rationele' reden (opzet) die ik bedenken kan waarom men dit zou willen is dat dit eventueel op langere termijn zou kunnen leiden tot een amorf Europees volk. Dus een daadwerkelijke eenwording, want nooit het geval zou zijn wanneer ieder afzonderlijk Europees volk zijn eigen taal, identiteit en samenstelling zou behouden.

Dan nog wordt er uiteraard met vuur gespeeld en de vraag blijft ook of onze kosmopolitische Elite het recht wel heeft om het vee in de stal van kleur te veranderen.
The End Times are wild
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:05:17 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86320065
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:59 schreef Sok. het volgende:
Ja, de alcoholmisbruik van Polen is overdreven :')

Wonen er bij jou in de buurt Polen?
Ja, hier wonen ook Polen. En die drinken wel wat, maar de overlast is niet wezenlijk anders of meer dan die van studenten of voetbalsupporters.

Waar het me om gaat is om te benadrukken dat ik dus niets tegen Polen zelf heb (om te voorkomen als racist uitgemaakt te worden wanneer je kanttekeningen plaatst bij massa-immigratie in een overbevolkt land)
The End Times are wild
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:15:19 #24
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_86320319
De meeste Nederlanders voelen zich te goed voor het werk wat zij doen.

"Ja dag, ik ga niet van 6h tot 17h in de kassen staan en in de modder ploeteren en met pallets sjouwen! Ik moet ook nog tijd over hebben voor meditation en relaxation!"

Het is niet voor niets dat het in de tuin en glasbouw stikt van de buitenlanders. Het werk is onaantrekkelijk voor de Moderne Westerling.
pi_86320360
Gezinnen maar laten overkomen dan. :) Polen zijn nodig in NL omdat Nederlandse uitkeringstrekkers te lam zijn om te werken.

Als Wilders dan toch al die Marokkanen weg gaat sturen, dan kunnen er hardwerkende mensen voor in de plaats komen. Als de Polen hun gezin laten overkomen dan ben je ook meteen verlost van problemen als alcoholmisbruik e.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')