abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86317210

Dit is het centrale topic over ervaringen met medische hulpverlening. Dit topic is niet alleen bedoeld voor patiënten, maar ook voor de mensen die werkzaam zijn in de zorg, mantelzorgers et cetera. Deel je ervaringen, misschien heeft iemand anders er wat aan.

Klik hier voor het vorige topic pijnstillers/pijnbestrijding

LET OP: Het is niet de bedoeling dat het één groot tirade gaat worden jegens de gezondheidszorg, instanties, hulpverleners et cetera. Met dergelijke klachten kan je hier terecht: Klaagbaak

[ Bericht 20% gewijzigd door MarMar op 12-09-2010 11:53:58 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 september 2010 @ 17:18:11 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86317531
Ik ben er ook weer
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86317906
Ik heb alweer heel wat afspraken staan, komende woensdag internist, die wil een volledig onderzoek (vooral maagdarm geloof ik, hoor ik dan wel)
Volgende week woensdag de eerste zenuwblokkade (duim duim!)
13 oktober de Sintmaartenkliniek in Nijmegen..

Ik heb even geteld, maar ik heb toch inderdaad het afgelopen jaar gemiddeld 1 keer per week een of andere arts moeten bezoeken. (heb ik de opname in het ziekenhuis en de artsen die hier moesten komen van de dokterswacht nog niet eens meegeteld)

Inmiddels het dossier van het ziekenhuis in Sneek waar ik geboren en getogen ben grondig doorgespit.. best even schrikken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 september 2010 @ 18:11:42 #4
13151 crew  Rewimo
pi_86318830
Ik heb ook een afspraak aangevraagd voor de Maartenskliniek, voor mijn heup. Eens kijken of ze nu iets meer weten te verzinnen dan fysio die helaas niet helpt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 11 september 2010 @ 18:25:31 #5
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86319106
ik lees (en post) ook weer mee

Komende periode ook veel medische dingen.
Maandag kniebrace halen en naar de gynaecoloog. Dinsdag naar het Erasmus in Rotterdam naar de handchirurg. Volgende week woensdag naar de revalidatiearts + schoenmaker, mits ze weer niet afzeggen voor de zoveelste keer.

@Marmar: heeft L'steyn ook zoveel afspraken bij jou verzet destijds?
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_86319307
@Manda-rijn:
Nee, hebben ze niet..maar ik vond het wel heel vervelend dat soms vrijdag maar meestal zaterdag per post pas het rooster was vanaf de maandag daarop.
Ik ben wel een aantal keer van programma geswitched daar.. steeds omdat we er tegenaan liepen dat het niet werkte of dat de oefeningen de klachten juist verergerden.
Kniebrace heb ik ook overigens.

Hopelijk kan je een beetje snel terecht Rewimo, lijkt me niet dat je die heup even fikst met fysio :*
pi_86337384
Voor de aankomende medici hier:

Ik ben benieuwd naar jullie mening/bevindingen over langdurig (lees: levenslang) antibioticagebruik.
Van verschillende artsen heb ik her uiteenlopende verhalen over; de een zegt dat het slecht voor je weerstand is, de ander zegt dat dit onzin is.

Achtergrondverhaal: wegens een gaatje in de onderste twee kamers van mijn hart moest ik bij elk schrammetje/verkoudheidje/griepje etc antibiotica vanaf mijn geboorte tot mijn 18e en ook na mijn 18e tot nu heb ik wel de nodige antibiotica gehad.
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 11:46:42 #8
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86337585
Ben er ook weer :)

[ Bericht 29% gewijzigd door De_Kardinaal op 12-09-2010 11:58:30 ]
pi_86337789
and we're back on track :)

[ Bericht 86% gewijzigd door MarMar op 12-09-2010 12:00:33 ]
pi_86337813
Nog even mijn vragen uit het vorige topic: :)
Hebben jullie wel eens het gevoel gehad dat je door een arts niet serieus genomen werd?
En welke wegen (artsen) hebben jullie bewandeld voordat jullie een duidelijke diagnose kregen?
pi_86338242
Mijn antwoord op de vraag van Yoewie in het vorige topic:

Internist/revalidatiearts/reumatoloog/orthopeed/gynaecoloog waren er de afgelopen jaren allemaal bij.

En ja idd, in het begin toen de huisarts mijn dossier bekeek, zag dat ik tien jaar geleden eens bij een psycholoog geweest was en zich daarop blindstaarde, daarna moest ik echt aandringen op onderzoeken en bleek uiteindelijk gewoon precies aan de hand te zijn wat ik zelf allang riep.

Toen de huisarts me telefonisch een hormoonkuurtje wilde voorschrijven omdat ik al drie weken vloeide en ik moest aandringen op onderzoek waarna ik met spoed naar het ziekenhuis moest en 20 weken zwanger bleek (wat niet goed afliep)... toen de huisarts me telefonisch een tweede ab kuur voorschreef voor een bronchitis die al maanden aan de hand was en ik even later een longontsteking had en prednison kreeg (tijdens zijn vakantie) en in het ziekenhuis belandde...

Veel artsen hebben aannames nog voordat ze je gezien of gesproken hebben, die aannames gaan vaak van arts op arts over in de verwijsbrieven.
Zo stuurde mijn huisarts steeds verwijsbrieven waar hij in aankaartte dat ik naar de psycholoog geweest ben jaren terug, maar vertelde hij er niets bij over de heupdysplasie etc.... Dit geintje heeft hij weer geflikt bij de pijnpoli, maar gelukkig had die arts ook gewoon in mijn ziekenhuisdossier gekeken.

(ik ben overgestapt naar een andere huisarts inmiddels)

Nu ter aanvulling:
Om te voorkomen dat ik weer dit soort gedoe krijg en om voor mezelf eea op een rij te krijgen heb ik het dossier uit het ziekenhuis waar ik als kind behandeld ben opgevraagd. Gelukkig hadden ze die nog op film.
Vanaf mijn geboortedag komen een aantal dingen steeds naar voren, dat zijn:
Scoliose
Heupdysplasie/scheef bekken
Ene been korter dan andere been
Vraagstelling "doen we gipsbedje of kijken we de ontwikkeling aan"
Hartruis
Vlagen van weken met koorts zonder aanwijsbare reden
vanaf een paar maanden: exceem over mijn hele lijf, tot nu: psoriasis op sommige plaatsen (vooral hoofdhuid)
Ook blijkt dat ik al op mijn 2e mijn eerste longontsteking had en voor mijn 1e jaar mijn amandelen verwijderd zijn.

Mijn ouders wisten me, behalve de hartruis en exceem, het meeste hiervan niet te vertellen.. :X
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 12:29:30 #12
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86338731
Tja, bij mij lagen er 'harde feiten' op tafel. Het heeft alleen lang geduurd voordat men de oorzaak daarvan vond. Ik kan ook gewoon een papiertje bij instanties inleveren vol met 'harde feiten' en direct daaruit voortvloeiende problematiek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 12 september 2010 @ 12:33:32 #13
13151 crew  Rewimo
pi_86338860
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:55 schreef Yoewie het volgende:
Hebben jullie wel eens het gevoel gehad dat je door een arts niet serieus genomen werd?
Ja, daar heb ik nog wel een leuk voorbeeldje van :') Is alweer lang geleden, maar toch...

Ik ben toen ik 9 was, een keer gevallen met mijn fiets. Ik ving mezelf met één been op en er leek niks aan de hand te zijn. Maar langzamerhand kreeg ik pijn in mijn grote teen, in het gewricht. Ik kon niet goed meer lopen en mijn ouders namen me mee naar het ziekenhuis. Daar werd geconstateerd dat er een middenvoetsbeentje was verschoven net naast mijn grote teen. Ik kreeg fysiotherapie waarmee ze gingen proberen het botje weer op zijn plek te krijgen. Dat is niet gelukt en om een of andere reden is er toen verder niets aan gedaan.

Een aantal jaren gingen voorbij, en toen ik 15 was kreeg ik heel erg veel pijn aan mijn grote teen. Uiteindelijk is na veel onderzoek gebleken dat het gewricht van mijn grote teen versleten was. Er was gelukkig een oplossing: een kunstgewricht. Uiteindelijk kreeg ik net voor mijn 18e verjaardag een kunstgewricht van sylastic. Hiephiephoera, probleem verholpen!

Alleen bleef ik pijn houden :{ Volgens de orthopeed was dat niet mogelijk en ik moest me niet aanstellen. Maar ja, de pijn ging maar niet weg. Uiteindelijk - na ruim een jaar! - hebben ze een scan gemaakt (iets met radioactiviteit - moest iets drinken en kreeg een prik) en wat bleek: het gewricht was helemaal aangevreten. Na onderzoek bleek wat er aan de hand was: één op de 4 miljoen mensen is allergisch voor sylastic. Laat ik nou net die ene zijn :')

Gewricht is er weer uitgehaald, en ik heb nog een hoop ellende meegemaakt door die teen. Maar een excuus van de orthopeed, of zelfs maar toegeven dat ik gelijk had, kon er niet af :N
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 12:36:47 #14
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86338962
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:33 schreef Rewimo het volgende:

Alleen bleef ik pijn houden :{ Volgens de orthopeed was dat niet mogelijk en ik moest me niet aanstellen. Maar ja, de pijn ging maar niet weg. Uiteindelijk - na ruim een jaar! - hebben ze een scan gemaakt (iets met radioactiviteit - moest iets drinken en kreeg een prik) en wat bleek: het gewricht was helemaal aangevreten. Na onderzoek bleek wat er aan de hand was: één op de 4 miljoen mensen is allergisch voor sylastic. Laat ik nou net die ene zijn :')
Volgens mij vergeten artsen juist vaak dat als iets in op de zoveel is dat de kans verwaarloosbaar is dat jij het bent, maar vergeten dat het toch uiteindelijk iemand is die het wel heeft. Kans 1 op de 4 miljoen, de een wint de loterij, de andere een allergie voor wat het ook moge zijn! -O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 12 september 2010 @ 12:54:31 #15
13151 crew  Rewimo
pi_86339523
Tsja, de kans dat je zoiets hebt is inderdaad heel klein, en dus denken ze dat je je aanstelt, en niet dat je misschien wel allergisch bent. Het vervelendste is dat ze je niet serieus nemen. En als je nog zo jong bent, ben je ook niet assertief genoeg om ertegenin te gaan.
  zondag 12 september 2010 @ 13:46:28 #16
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86341147
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:55 schreef Yoewie het volgende:
En welke wegen (artsen) hebben jullie bewandeld voordat jullie een duidelijke diagnose kregen?
Ja, dat gebeurt regelmatig.

Eerst door mijn 2e revalidatiearts, die nam mijn schouderklachten niet serieus. Mijn schouder zou wel niet uit de kom gaan want het was nog nooit gebeurt bij haar op het spreekuur (ja serieus). Na tientallen luxaties ben ik uiteindelijk via de huisarts met spoed bij de orthopeed gekomen en daar bleek dat de kraakbeenring die rondom de schouderkom zit bij mij compleet was losgescheurd door alle luxaties. Uiteindelijk ben ik geopereerd en heb ik 2 schroeven in mijn schouder. Als complicatie een frozen shoulder gekregen en een goed gesprek met de revalidatiearts die begon te huilen op het laatst. Ik kwam met bewijzen dat zij fout zat, en dat kon ze niet hebben. :P IK ben door haar doorgestuurd naar een andere revalidatiearts in een revalidatiekliniek, en die vond 3/4 jaar later dat ik ook maar met mijn andere schouder naar de orthopeed moest. Ondertussen zitten daar ook al 2 schroeven in.

Via de orthopeed die onder narcose (bij laatste schouderoperatie) mijn polsgewricht heeft bestudeerd ben ik naar de plastisch chirurg van het streekziekenhuis gestuurd. Echt dat is mij toch een hork. Het allereerste wat ze zei was; "En waarom zit jij in een rolstoel?!?" Ook goedemorgen. En daarna een hele verhaal met dat ik helemaal niks mankeer, en dat ik niet hypermobiel ben, ik alle hulpmiddelen zelf heb aangeschaft (sure, een rolstoel van ¤4000,- betaal je zelf even zeker, en mijn polssplint van ¤500,- die je alleen op verwijzing van een arts krijgt). Volgens haar was de behandeling een ritje naar een maatschappelijk werker. :')

Dat ik 3x de diagnose EDS heb gekregen van verschillende artsen telt vast niet mee volgens haar. Overigens heeft zij mijn pols niet eens aangeraakt!

Nu ga ik dinsdag naar het Erasmus voor hopelijk een goede plan van aanpak.

---------------------

Voor een duidelijke diagnose, 1x revalidatiearts en 2x naar de klinisch geneticus.

@Rewimo: :o je treft het niet!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 12 september 2010 @ 14:16:55 #17
13151 crew  Rewimo
pi_86342149
Jij ook niet zo te lezen, goeiedag zeg, wat een horken heb je er toch bij -O-
pi_86342835
Hoe zit het bij jullie eigenlijk met voorzieningen?

Ik ben hard in gevecht met de gemeente om oa thuiszorg een beetje voor elkaar te krijgen.
We hadden een paar uren per week, maar nu willen ze dat reduceren tot 0 terwijl de situatie niet gewijzigd is, of eerder verslechterd en mijn man nogsteeds geen manier heeft uitgevonden om zichzelf te klonen.
Het schijnt ook nogal moeilijk te zijn om hem aangemeld te krijgen als mantelzorger, terwijl hij toch echt meer dan 8 uren per week persoonlijke zorg voor mij heeft (helpen met douchen, aankleden etc.)

Hulpmiddelen zoals rolstoel, scootmobiel en trippelstoel had ik dan wel weer zomaar geregeld.
pi_86345285
31 jaar naar allerlei artsen geweest totdat ik zelf bij "Jezalhetmaarhebben" van BNN zag wat ik had. EDS, bevestigd door KG.

Vandaar ook mijn afnemende vertrouwen in de artsen. Bijna geen enkele arts is op de hoogte van EDS, wel van de Marfanvariant, niet dan de andere.
Zelfs als ik aangeef niet gewoon gehecht kan worden, nemen ze het niet serieus. Dat er dan na twee dagen geen hechtingen meer inziiten...................ja duh dat zei ik al. :D

:* Anitra

Ik betaal ook veel zelf, kheb geen enkele zin te leuren om van alles en nog wat en dat alleen omdat er geen protocol is voor EDS.
Ik heb een Tempurmatras en ik "steun"met 9 kussens en buizen om weinig luxaties per nacht te krijgen. Vastzetten van gewrichten kan niet omdat lichaamsoneigen materiaal afgestoten wordt.
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 20:38:38 #20
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86356112
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:34 schreef MarMar het volgende:
terwijl hij toch echt meer dan 8 uren per week persoonlijke zorg voor mij heeft (helpen met douchen, aankleden etc.)
Je telt toch alleen nog als mantelzorger als de ander een indicatie 'verblijf' heeft?
pi_86357391
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:38 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Je telt toch alleen nog als mantelzorger als de ander een indicatie 'verblijf' heeft?
quote:
Mantelzorg: Artikel 1, lid 1, sub b Wmo: b. mantelzorg: langdurige zorg die niet in het kader van een hulpverlenend beroep wordt geboden aan een hulpbehoevende door personen uit diens directe omgeving, waarbij zorgverlening rechtstreeks voortvloeit uit de sociale relatie en de gebruikelijke zorg van huisgenoten voor elkaar overstijgt;
Op de site “rechtopwmo.nl” staat hierover het volgende: Voor de Wmo is pas sprake van mantelzorg als u langdurig zorg verleent. Langdurige zorg is zorg langer dan acht uur per week gedurende minstens drie maanden. Daarnaast moet de zorg voldoen aan vier voorwaarden:
- U verleent de zorg niet in het kader van uw (hulpverlenend) beroep.
- U verleent de zorg aan iemand in uw directe omgeving.
- De zorg die u verleent, vloeit voort uit de sociale relatie tussen u en de zorgvrager (bijvoorbeeld huisgenoten, familie, vrienden of kennissen).
- De zorg die u verleent gaat verder dan de gebruikelijke zorg tussen huisgenoten.
Dit is verse info.
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 21:05:09 #22
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86357488
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:03 schreef MarMar het volgende:

[..]

[..]

Dit is verse info.
En waar meld je je dan aan als mantelzorger? Gaat dat via de gemeente?
pi_86358470
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:05 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En waar meld je je dan aan als mantelzorger? Gaat dat via de gemeente?
De informatie die ik hierover heb: U hoeft zichzelf niet aan te melden als mantelzorger, dit doet de gemeente voor u naar aanleiding van de indicatie.

Voor het mantelzorgcompliment moet men wel een indicatie hebben voor AWBZ zorg aan huis.

Nu hebben twee vriendinnen van me net een dijk van een bezwaarschrift voor de gemeente in elkaar getimmerd voor me met allemaal verwijzingen naar wetgeving en regels die de gemeente zelf hanteert, dus kan ik het toevallig even snel opzoeken ;)

Ik vind er met Google weinig duidelijks over om eerlijk te zijn, wel veel particuliere instellingen en mantelzorgverenigingen etc.
Het mantelzorgcomplimentje stelt imho ook niet heel veel voor en bij mantelzorgers in het zonnetje zetten gebeurt er niet veel meer dan een bak koffie met een plak cake onder het genot van een shanty koor...

Voor mijn oudste dochter heb ik een stichting gevonden voor "mini mantelzorgers, van 10 tot 18 jaar". Het betreft een friese stichting www.fawaka.nu en ik weet niet wat er landelijk nog meer is op dit gebied.
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 21:26:55 #24
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86358754
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:22 schreef MarMar het volgende:
De informatie die ik hierover heb: U hoeft zichzelf niet aan te melden als mantelzorger, dit doet de gemeente voor u naar aanleiding van de indicatie.

Voor het mantelzorgcompliment moet men wel een indicatie hebben voor AWBZ zorg aan huis.
Wat is het voordeel van officieel mantelzorger zijn dan? DE indicatie? En wat voor indicatie is dat nou weer en hoe krijg je die weer?

En hoe kom je weer in aanmerking voor die tweede?

Zeker twee verschillende instanties? 8)7
pi_86360886
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:26 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Wat is het voordeel van officieel mantelzorger zijn dan? DE indicatie? En wat voor indicatie is dat nou weer en hoe krijg je die weer?

En hoe kom je weer in aanmerking voor die tweede?

Zeker twee verschillende instanties? 8)7
WMO en AWBZ zijn inderdaad verschillende instanties.. vroeger had je het wvg, toen dat allemaal is veranderd en het wmo gekomen is is eea verschoven.

Onder wmo valt dan bijvoorbeeld huishoudelijke hulp, terwijl hulp met verzorging dan weer valt onder de AWBZ (terwijl die hulp vaak via de zelfde thuiszorginstantie gegeven wordt)

Ook langdurige opname in een psychiatrische inrichting valt onder het AWBZ, dit is een verplichte landelijke verzekering.

WMO is imho willekeuriger dan het AWBZ omdat het WMO gemeentelijk bepaald wordt en hier en daar nog afwijkt in regelgeving.

Je merkt in de zorg en in de gemeente vaak dat personeel die er al langer in zitten ook niet precies weten hoe de nieuwe regelgeving in elkaar zit, laat staat dat je dat als leek allemaal maar moet weten...
Helaas moet je het wel echt goed uitzoeken tegenwoordig als je je recht op hulp wilt weten.

WMObeleid kan je als het goed is vinden op de website van je gemeente overigens.

www.ciz.nl is redelijk duidelijk vind ik en via het CIZ kan je zelf een indicatie aanvragen met je digid.

Voor de gemeentelijke politiek heb ik mij al behoorlijk verdiept in het WMO gebeuren, wat me nu wel goed van pas komt.. ik raad iedereen die ermee te maken heeft aan om het hele wmobeleid te downloaden van de gemeentelijke site en het eens goed door te spitten.
pi_86361141
Oh en het voordeel ervan:

Officieel als mantelzorger geregistreerd zijn nav een indicatie voor zorg van het AWBZ geeft je recht op het mantelzorgcomplimentje... 250 euro per jaar en ik weet niet zeker of je daar jaarlijks recht op hebt.
Bij de gemeente erkend worden als mantelzorger geeft je recht op respijtzorg, oftewel bijvoorbeeld hulp in de huishouding waardoor de mantelzorger ontlast kan worden.
Handig om te weten wanneer je hulp in de huishouding aan wilt vragen.
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 22:00:49 #27
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86361190
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:56 schreef MarMar het volgende:
[...]
En daar verdwijnt het geld heen, richting regelgeving en potjes die niemand weet te vinden of durft te openen! :X
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 22:02:24 #28
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86361308
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:00 schreef MarMar het volgende:
Handig om te weten wanneer je hulp in de huishouding aan wilt vragen.
En ik in mijn naïviteit, maar denken dat de mensen die voor de gemeente - WMO werken dat soort dingen zelf weten.
pi_86361550
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:02 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En ik in mijn naïviteit, maar denken dat de mensen die voor de gemeente - WMO werken dat soort dingen zelf weten.
Mijn ervaring zegt me dat de gemeente zoveel mogelijk profiteert van wat mensen niet weten en er van uitgaan dat 90% van de aanvragers niet in protest gaat tegen een afwijzing.

In een aantal stukken staat letterlijk het woord "ontmoedigingsbeleid"
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 22:15:10 #30
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86362153
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:06 schreef MarMar het volgende:

[..]

Mijn ervaring zegt me dat de gemeente zoveel mogelijk profiteert van wat mensen niet weten en er van uitgaan dat 90% van de aanvragers niet in protest gaat tegen een afwijzing.

In een aantal stukken staat letterlijk het woord "ontmoedigingsbeleid"
Ik denk dat de meeste mensen die daar recht op hebben niet eens weten en die worden nog eens ontmoedigd? :X
pi_86365174
Voorlichting over waar je terecht kan voor hulp en hoe je het aan kan vragen is miserabel.
Mijns inziens zou er gewoon een foldertje moeten zijn die je meekrijgt van je huisarts..
Nuttige links zijn:

www.mee.nl
www.ciz.nl
www.rechtopwmo.nl
www.mezzo.nl
www.regelhulp.nl
voor de friezen onder ons: www.fawaka.nu

Ook zijn er regionale mantelzorgmakelaars die (tegen betaling) hulp bieden bijj bijvoorbeeld het maken van bezwaarschriften tegen beslissingen van het WMO.
pi_86365235
voor het aanvragen van vervoer voor langere afstanden (hier heb je recht op als je een rolstoel en/of scootmobiel hebt via het WMO): www.valys.nl
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 23:09:35 #33
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86365442
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:04 schreef MarMar het volgende:
Voorlichting over waar je terecht kan voor hulp en hoe je het aan kan vragen is miserabel.
Mijns inziens zou er gewoon een foldertje moeten zijn die je meekrijgt van je huisarts..
Nuttige links zijn:

www.mee.nl
www.ciz.nl
www.rechtopwmo.nl
www.mezzo.nl
www.regelhulp.nl
voor de friezen onder ons: www.fawaka.nu

Ook zijn er regionale mantelzorgmakelaars die (tegen betaling) hulp bieden bijj bijvoorbeeld het maken van bezwaarschriften tegen beslissingen van het WMO.
Die zet ik morgen even in de OP (niet je post, maar die in de wiki OP)! Dat is wel fijne informatie!
pi_86371903
Hier zijn jullie :@
Pfff als ik alles zo lees zouden artsen en andere hulpverleners een cursus luisteren moeten krijgen.

Hier is de WMO een ramp, een aantal dingen vallen onder de gemeente waar ik woon, maar andere dingen via een gemeente die samenwerkt met hier. Erg verwarrend en 2 totaal verschillende beleidsvormen. Vaak heb je al een grote stap genomen om hulp aan te vragen en dan krijg het kastje naar de muur effect en vaak heb je de energie niet om zo te gaan vechten voor iets dat je al moeite kost om het aan te vragen.
  maandag 13 september 2010 @ 10:04:32 #35
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86374080
en de kniebrace kan wederom terug :( en ik heb hem nog maar een kleine uur. (nu zullen er vast reacties komen dat ik hem gewoon langer moet proberen)

1. Hij knelt ontzettend dat het echt zeer doet (lang leve een opkomende spatader)
2. Ik ging net zo giga door mijn knie, en ik wil dat een brace dat tegenhoudt.

EN WAT KRIJG JE?! Juist, een slappe bandage :(

Morgen voor het eerst met Valys! Het zal mij benieuwen of alles goed komt.
pi_86375012
Succes met Valys :X

Slappe bandage gaat natuurlijk niet werken als een brace niet eens werkt.. logica mensen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 september 2010 @ 11:08:40 #37
13151 crew  Rewimo
pi_86375735
Een brace waarmee je door je knie gaat schiet niet op nee :{

Ik heb vanmiddag een afspraak met de chirurg die me heeft geopereerd aan mijn buik. Hopelijk weet ie nog iets te doen zodat ik weer (wat langer) kan zitten.
  maandag 13 september 2010 @ 11:14:56 #38
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86375912
@MarMar: geen goede ervaring met Valys?

@Rewimo: Succes vanmiddag!

En de gynaecoloog stuurt mij door naar het UMCG, hij weet het niet meer. Hij had gehoopt dat het UMCG nog wel een jaar of 10 zou duren, i.p.v. 1,5 jaar :X Dit kwam wel hard binnen zeg maar. De grote enge buikoperatie komt steeds dichterbij
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 september 2010 @ 11:32:59 #39
13151 crew  Rewimo
pi_86376421
manda-rijn, heb er misschien overheen gelezen maar om wat voor operatie gaat het?
  maandag 13 september 2010 @ 11:45:42 #40
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86376810
Ik heb de diagnose endometriose (naast EDS) sinds 2008. Het zit bij mij in een plek die ze moeilijk kunnen bereiken en moeilijk kunnen behandelen. Medicatie slaat iedere keer niet goed aan. Tijdens de kijkoperatie in 2008 hebben ze al geprobeerd veel haarden weg te halen, maar kon niet alles want dan zouden ze mijn darmen kunnen beschadigen en dat wilde hij liever doen met een grote buikoperatie in het UMCG door een gynaecoloog die gespecialiseerd is in endometriose.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 september 2010 @ 11:47:18 #41
13151 crew  Rewimo
pi_86376857
Oew, da's geen fijn vooruitzicht nee -O- Daar moet je inderdaad wel een goede chirurg voor hebben. Complimenten voor een arts die toegeeft dat hij zoiets beter niet zelf kan doen ^O^
  † In Memoriam † maandag 13 september 2010 @ 11:55:25 #42
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86377138
Sterkte!
pi_86379496
quote:
Op maandag 13 september 2010 11:14 schreef manda-rijn het volgende:
@MarMar: geen goede ervaring met Valys?

Niet bepaald... of ze zijn veel te vroeg, of veel te laat (gemiddeld 30 tot 60 minuten, record is 3 uren...)
Dan komt er een taxibusje voorrijden met van die inklapbare stoeltjes die zonder beperking al niet lekker zitten, moet je je scootmobiel erin rijden en aangezien er dan geen ruimte meer is in het gangpad moet je van je scootmobiel naar een stoeltje zien te klauteren...
Ook heb ik een keer gehad dat we met 5 personen reisden en ze maar plek hadden voor 4...
Geen feest dus..

Mandarijn, jij succes met alles, heftig allemaal zeg!
Rewimo vanmiddag sterkte!

:*
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 september 2010 @ 15:22:35 #44
13151 crew  Rewimo
pi_86383340
Ik ben weer terug van de chirurg. Blijkbaar hoort de pijn erbij en ik moet eind oktober weer terug met een volledig bloedbeeld :{
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 september 2010 @ 06:59:33 #45
13151 crew  Rewimo
pi_86410579
En nu heb ik ook nog bronchitis }:|
pi_86417265
Hebben jullie wel eens gehad dat een arts jouw waarheid verdraaide in een dossier?
  † In Memoriam † dinsdag 14 september 2010 @ 12:40:18 #47
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86417351
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:37 schreef Yoewie het volgende:
Hebben jullie wel eens gehad dat een arts jouw waarheid verdraaide in een dossier?
Daar moet ik nog even opwachten, want zo snel zijn ze doorgaans niet met het afleveren van het kopië! :Y)
  dinsdag 14 september 2010 @ 23:34:04 #48
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86445977
Nou mijn eerste rit met Valys zit erop :X

Heen:
-kwartier te vroeg
-bijna vangrail geraakt
-kon ingang van het EMC niet vinden en heeft ons ordinair bij een tankstation eruit gedumpt.

Terug:
-20 minuten te laat
-gecombineerd met 3 andere mensen die naar Naaldwijk, Den Haag en Amsterdam moesten.
-Rijdt de taxichauffeur Naaldwijk voorbij en wil keren als we in Den Haag zijn (NO WAY!). Vrouw gaat verder met de tram.
-Uiteindelijk deden we 3 uren over een rit van 1 uur. Waarschijnlijk heb ik mijn eerste gratis rit van Valys al binnen.

Helaas mag ik volgende week weer naar het EMC, omdat het in mijn pols niet goed blijkt te zijn. Er luxeert te veel, en er kraakt te veel. Waarschijnlijk iets stuk in mijn pols. Volgende week foto's + CT + uitslag. Dan termijn plannen voor polsoperatie. Gelijk 2 in 1 operatie waarbij ze mijn hand aan 2 kanten open maken, nice maar niet heus.
  † In Memoriam † dinsdag 14 september 2010 @ 23:38:20 #49
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86446148
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:34 schreef manda-rijn het volgende:
Gelijk 2 in 1 operatie waarbij ze mijn hand aan 2 kanten open maken, nice maar niet heus.
Valys neemt wel blinden in dienst als chauffeur zo te lezen! Dat is wel nobel van ze! :')
Succes en sterkte!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 september 2010 @ 07:19:24 #50
13151 crew  Rewimo
pi_86449894
Fijne rit :')

Sterkte met je pols (en de volgende rit - wat een ellende zeg :{ )
pi_86451465
Herkenbaar die Valysellende...

Sterkte met je pols mandarijn!!

Ik moet vandaag naar de internist om 12.00, nav de ziekenhuisopname een maand geleden. Ben benieuwd wat eruit komt en wat hij nog wil gaan onderzoeken, een ding is zeker: ik doe nooit weer een gastroscopie zonder roesje!
Ik heb alvast een samenvatting gemaakt van mijn ziekenhuisdossier uit mijn jeugd... dat dossier is nooit doorgegeven van de ene aan de andere arts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')