abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86539098
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Door de bezuinigingen bij TNT is het aantal postbuslocaties sterk verminderd.
Het zal toch niet zo zijn dat je voor je postbus naar het centrum van de stad moet hoop ik? :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86539478
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

In principe is internetbankieren ook goedkoper voor de bank, toch betaal ik al jaren voor het privilege de bank aan lagere kosten te helpen :')
Spreek me daar niet over.
Vroeger had je een gratis rekeing en waren banken blij als je er zaken mee wou doen en kreeg je zelfs op je betaal rekening nog wel een rente vergoeding. :')

quote:
Nou moeten postbussen natuurlijk ook fysiek aanwezig zijn en gehuisvest worden. Dat kan nog best prijzig worden lijkt me.
Daarom betalen mensen ook jaarlijks kosten voor die postbus. Ik vond zo snel even een bedrag van 120 euro per jaar. Nou voor 120 eur per jaar wat kastjes onderhouden zou toch wel mogeljk moeten kunnen zijn.
pi_86539656
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Spreek me daar niet over.
Vroeger had je een gratis rekeing en waren banken blij als je er zaken mee wou doen en kreeg je zelfs op je betaal rekening nog wel een rente vergoeding. :')
[..]
Geweldig hè? :')

quote:
Daarom betalen mensen ook jaarlijks kosten voor die postbus. Ik vond zo snel even een bedrag van 120 euro per jaar. Nou voor 120 eur per jaar wat kastjes onderhouden zou toch wel mogeljk moeten kunnen zijn.
Er zit natuurlijk wel nog een heel logistiek traject aan vast, er moet een balie bij met heel de dag een medewerker. Kosten lopen wel behoorlijk op lijkt me.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86540251
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Geweldig hè? :')
Dat zijn de zegeningen van de vrije markt. sarcasme mode aan Vroeger moest er natuurlijk geld bij bij de postbank want het was een semi overheidsinstelling, dat toendertijd de andere banken ook met dezelfde voorwaarden konden concurreren droomden we maar.

quote:
Er zit natuurlijk wel nog een heel logistiek traject aan vast, er moet een balie bij met heel de dag een medewerker. Kosten lopen wel behoorlijk op lijkt me.
Dat wist ik dan weer niet dat postbussen de gehele dag bemand zijn. Waarom eigenlijk? als je dan s'avonds je post wilt ophalen moet je een + avond optie bij je abbonement gaan kopen.
pi_86540422
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:56 schreef Basp1 het volgende:

Dat wist ik dan weer niet dat postbussen de gehele dag bemand zijn. Waarom eigenlijk? als je dan s'avonds je post wilt ophalen moet je een + avond optie bij je abbonement gaan kopen.
Voor de grotere stukken volgens mij en het spul waarvoor getekend moet worden. Eigenlijk nooit zo over nagedacht maar bij de meeste postbuslocaties die ik ken is er iig als ik er langs kom meestal iemand van de post aanwezig.
  † In Memoriam † vrijdag 17 september 2010 @ 16:05:06 #256
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86540563
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Voor de grotere stukken volgens mij en het spul waarvoor getekend moet worden. Eigenlijk nooit zo over nagedacht maar bij de meeste postbuslocaties die ik ken is er iig als ik er langs kom meestal iemand van de post aanwezig.
Die zijn er idd. voor aangetekende stukken en om je post te versturen. Overigens zijn op veel postbuslokaties de tijden dat er iemand bij staat beperkt.

Maar ik heb iig. nooit last van debiele postpodes die zonder een briefje in mijn dus te doen mijn, met tekeningsplicht, pakketjes 8 huizen verderop dumpt. ^O^
Carpe Libertatem
pi_86540788
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:57 schreef ethiraseth het volgende:

Dat heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat cuba al decennia onderdrukt wordt door Amerika.
Natuurlijk is dat de reden. Want in andere landen bleek communisme geweldig te werken. |:(
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86540871
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:15 schreef Foksnor het volgende:

Geef mij maar een vrolijke postbode en laat mijn ziektekosten maar langs een ziektekas lopen, dan krijgen we ook niet al die domme reclame op ons dak, reclame terwijl je die verzekering helemaal niet kunt opzeggen ^O^
Vwb de basiszorg ben ik het met je eens. Post vind ik niet belangrijk genoeg om dat hoe dan ook via de overheid te laten lopen, hoewel wat mij betreft het ook niet had gehoeven... Hoe slecht de service ook was, want echt... alle anderen zijn beter. Voor mij dan. Maar goed, dan hebben we het meer over pakketten.
pi_86540901
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Door de bezuinigingen bij TNT is het aantal postbuslocaties sterk verminderd.
Hemel!

En nu?
pi_86540965
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:56 schreef Basp1 het volgende:

Dat zijn de zegeningen van de vrije markt. sarcasme mode aan Vroeger moest er natuurlijk geld bij bij de postbank want het was een semi overheidsinstelling, dat toendertijd de andere banken ook met dezelfde voorwaarden konden concurreren droomden we maar.

Ik weet niet of jij heel bewust die tijd hebt meegemaakt, maar ik weet ook nog wel een paar nadelen uit die periode...
pi_86541223
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:05 schreef Boze_Appel het volgende:

Maar ik heb iig. nooit last van debiele postpodes die zonder een briefje in mijn dus te doen mijn, met tekeningsplicht, pakketjes 8 huizen verderop dumpt. ^O^
De grote vraag is waarom hebben we daar tegenwoordig last van en was dit vroeger veel minder het geval. Ik weet wel waarom want een pakketbezorger krijgt betaald over het aantal bezorgde pakketten, heel leuk een prestatie beloning, maar dat ze daarom hun eigen regels overtreden kan natuurlijk niet. En daar komt dan ook nog eens bij dat je als klant voor zulke diensten extra betaald maar tnt gewoon schijt heeft daaraan.
pi_86541332
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet niet of jij heel bewust die tijd hebt meegemaakt, maar ik weet ook nog wel een paar nadelen uit die periode...
Mijn geboortedatum in mijn profiel klopt. Ik heb in europa nog met cheques bij postkantoren gestaan om buitenlands geld op te nemen, of een flink pak traveler cheques mee naar de VS omdat onze normale cheques daar niet geaccepteerd werden.

Maar ik ben heel benieuwd naar de nadelen uit die periode, behalve dat sommige transacties een heel stuk langer door de handmatige verwerking duurde.
pi_86541411
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:24 schreef Basp1 het volgende:

De grote vraag is waarom hebben we daar tegenwoordig last van en was dit vroeger veel minder het geval. Ik weet wel waarom want een pakketbezorger krijgt betaald over het aantal bezorgde pakketten, heel leuk een prestatie beloning, maar dat ze daarom hun eigen regels overtreden kan natuurlijk niet. En daar komt dan ook nog eens bij dat je als klant voor zulke diensten extra betaald maar tnt gewoon schijt heeft daaraan.
De grootste vraag is dan: waarom lukt het alle andere pakketdiensten wel om het fatsoenlijk op te lossen en TNT niet...
pi_86541511
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:27 schreef Basp1 het volgende:

Mijn geboortedatum in mijn profiel klopt.
Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik zelden iemands profiel check...

quote:
Ik heb in europa nog met cheques bij postkantoren gestaan om buitenlands geld op te nemen, of een flink pak traveler cheques mee naar de VS omdat onze normale cheques daar niet geaccepteerd werden.

Maar ik ben heel benieuwd naar de nadelen uit die periode, behalve dat sommige transacties een heel stuk langer door de handmatige verwerking duurde.
Geld opnemen bij het postkantoor: ruim een half uur wachten (Amro bank was meestal wel sneller, maar 15 minuten wachten was niets bijzonders). En natuurlijk alleen tijdens openingstijden.

Om maar eens een simpel voorbeeld te noemen.
pi_86541519
quote:

[..]

Die zijn er idd. voor aangetekende stukken en om je post te versturen. Overigens zijn op veel postbuslokaties de tijden dat er iemand bij staat beperkt.
Dat vermoedde ik al. Maar goed, het zal niet zo zijn dat er maar een half uurtje iemand is lijkt me.

quote:
^O^ Hoe duur was zo'n postbus ook al weer? :+
pi_86542272
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mijn geboortedatum in mijn profiel klopt. Ik heb in europa nog met cheques bij postkantoren gestaan om buitenlands geld op te nemen, of een flink pak traveler cheques mee naar de VS omdat onze normale cheques daar niet geaccepteerd werden.

The good old days.... O+
Wat mij betreft mogen ze alle ATM's weer afbreken.
pi_86542296
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:32 schreef DS4 het volgende:

Geld opnemen bij het postkantoor: ruim een half uur wachten (Amro bank was meestal wel sneller, maar 15 minuten wachten was niets bijzonders). En natuurlijk alleen tijdens openingstijden.

Ja dat probleem had ik al aangetipt, maar de contradictie bij deze transactie is dat er machines voor in de plaats gekomen zijn, dus de manuele arbeid voor geld uitgifte vervallen is en we zelfs als ik het met goed herinner in de begindagen van pinnen meteen voor die dienst moesten gaan betalen. (of was het alleen maar als je buiten kantoortijden pinde? )
pi_86542346
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:56 schreef Basp1 het volgende:

Ja dat probleem had ik al aangetipt, maar de contradictie bij deze transactie is dat er machines voor in de plaats gekomen zijn, dus de manuele arbeid voor geld uitgifte vervallen is en we zelfs als ik het met goed herinner in de begindagen van pinnen meteen voor die dienst moesten gaan betalen. (of was het alleen maar als je buiten kantoortijden pinde? )
Ik heb nooit betaald voor pinnen, althans... dat staat mij niet bij. Wel in het buitenland...
  FOK!fotograaf vrijdag 17 september 2010 @ 18:10:56 #269
73911 ultra_ivo
pi_86544720
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het zal toch niet zo zijn dat je voor je postbus naar het centrum van de stad moet hoop ik? :D
Voor een fors aantal wijken wel ja.
  FOK!fotograaf vrijdag 17 september 2010 @ 18:12:48 #270
73911 ultra_ivo
pi_86544774
quote:

[..]

Pakjes worden al lang niet meer door de postbode gedaan maar door een pakettenchauffeur, TNT Pakketservice is een aparte BV, daar heeft de postbode niks mee te maken.
Er waren overigens postbuslocaties waar de postbussen gewoon vanaf de straatkant bereikbaar waren. DIe die ik ken zijn wegbezuinigd.
  † In Memoriam † vrijdag 17 september 2010 @ 18:12:58 #271
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86544776
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
^O^ Hoe duur was zo'n postbus ook al weer? :+
Ik betaal met plezier voor service die ik zelf gebruik en het is iets van 130 euro per jaar geloof ik.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † vrijdag 17 september 2010 @ 18:16:09 #272
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86544883
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:12 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Pakjes worden al lang niet meer door de postbode gedaan maar door een pakettenchauffeur, TNT Pakketservice is een aparte BV, daar heeft de postbode niks mee te maken.
Aparte bv, dezelfde ex-ambtenarenellende.
Carpe Libertatem
pi_86546143
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Aparte bv, dezelfde ex-ambtenarenellende.
De markt voor pakketjes is al jaren volkomen geliberaliseerd, dus dat smoesje gaat niet meer op. Iets van 90% van de pakkettenchauffeurs die voor TNT rijden zijn trouwens subcontractors die een hitrate van 90% oid moeten halen en per afgeleverd pakje betaald krijgen. Kleine zelfstandigen dus. Nou weten we allemaal dat kleine zelfstandigen lutsers zijn dus ga daar maar over klagen :)
  vrijdag 17 september 2010 @ 19:58:20 #274
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_86548369
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij denkt niet vanuit een ander standpunt, jij negeert mijn argumentatie.
[..]
Dan verschillen we ook daar van mening.
quote:
Niet of nauwelijks. Op papier wel. Je moet solliciteren. Een belletje is een sollicitatie. Dus je belt ABN-Amro op en vraagt of ze nog werk hebben op CEO-niveau en als je nee hoort mag je ophangen en heb je die week weer netjes gesolliciteerd.

In plaats van een intake, vaststellen wat iemand kan en dagelijks komt men om 8 uur langs op kantoor en kan je worden verwezen naar ieder werk wat jij kan doen.

Maar nee... het moet passend zijn, leiden tot een volwaardige baan, enz. enz. Kun je ook weer een half jaar over babbelen. In plaats van dat je gewoon iedereen die kan werken geen uitkering geeft, maar gewoon in dienst neemt als flexwerker tegen het bedrag wat nu bijstandsuitkering is...
Daarom had ik er al puntjes achter gezet...
quote:
[..]
Winst moet een bepaald percentage van het kapitaal zijn wil het bedrijf toekomst hebben. Anders kun je beter ophouden...
Hangt van de interpretatie af (als ik investeringen op mij af zie komen, of aanstaande loonsverhogingen, dan zet ik dat geld vast weg waarmee dat geld dan geen winst meer is)
--------------------------------
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik zelden iemands profiel check...
[..]
&
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Diezelfde bank heeft ondertussen het meeste baliepersoneel weg gedaan en kantoren gesloten, om de kosten te drukken. Maakt elk jaar nog steeds miljarden winst. Maar jij moet betalen om aan jouw eigen geld te komen :r
--------------------------------
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik betaal met plezier voor service die ik zelf gebruik en het is iets van 130 euro per jaar geloof ik.
Je betaald misschien voor het niveau van de dienstverlening, want als je betaald voor 'service', dan zit er iets niet goed.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_86550068
=edit- Nutteloos
service = dienstverlening

[ Bericht 42% gewijzigd door paddy op 17-09-2010 21:13:07 ]
  vrijdag 17 september 2010 @ 20:40:55 #276
188877 Stupendous76
pi_86550111
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:39 schreef beeer het volgende:
= service = dienstverlening
In Nederland wordt onder service over het algemeen verstaan iets dat bovenop het normale gaat, als extra.
Maar misschien heb je gelijk en moet ik in Nederland geen Nederlands praten...

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 17-09-2010 21:13:27 ]
Repent, Pray, Forgive
pi_86551313
quote:

[..]

Eerlijk gezegd geloof ik je niet zo wat die onderste zin betreft. Ben een paar jaar postbode geweest (wel een flink aantal jaren terug) Maar voor zoiets mocht je ontslagen worden. Mogen de gewone postbodes tegenwoordig überhaupt nog wel aangetekende stukken weg brengen? Kan ik mij niet voorstellen.

En voor een uitkeringsniveau aan het werk zetten, dus zonder uitzicht op een huis?Een gezin? Afhankelijk moeten zijn van de gratie van potjes? Die mensen vind ik persoonlijk sociaal zwakbegaafd. Zeker ook kinderen van 11 weer aan het werk?

Het lijkt wel of we teug gaan naar het jaar 1890 met zo'n denkwijze

En personeelsgebrek? Moet je geen duizenden mensen ontslaan omdat ze te een bepaalde leeftijd bereikt hebben. Boven de dertig ben je tegenwoordig al oud, of ze moeten je gesubsidieerd aan het werk kunnen zetten.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  FOK!fotograaf vrijdag 17 september 2010 @ 21:34:45 #278
73911 ultra_ivo
pi_86552545
Postbodes brengen nog aangetekenden weg, postbezorgers niet meer. Dus postbodes hebben vaker aangetekenden van belendende postbezorger wijken erbij.
pi_86552716
jep.. de neo-liberale droomt spat uiteen. Hayek en Friedman reïncarneren en alsnog terechtstellen voor de puinhoop die ze hebben achtergelaten.
pi_86553089
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 21:07 schreef paddy het volgende:
Het lijkt wel of we teug gaan naar het jaar 1890 met zo'n denkwijze
Zonder die denkwijze gaan we inderdaad slechts terug naar 1980

In de Soviet Unie

quote:
En personeelsgebrek? Moet je geen duizenden mensen ontslaan omdat ze te een bepaalde leeftijd bereikt hebben. Boven de dertig ben je tegenwoordig al oud, of ze moeten je gesubsidieerd aan het werk kunnen zetten.
Als die duizenden mensen echt zo goed zijn dan kunnen ze een eigen postbedrijf beginnen en TNT eruit concurreren
  vrijdag 17 september 2010 @ 21:55:35 #281
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_86553432
TNT zal in zijn vuistje lachen. Voormalig werknemers worden tot slavernij gedwongen terwijl zij hun winst maximaliseren.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_86556030
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 19:58 schreef Stupendous76 het volgende:

Hangt van de interpretatie af (als ik investeringen op mij af zie komen, of aanstaande loonsverhogingen, dan zet ik dat geld vast weg waarmee dat geld dan geen winst meer is)
Dat is nog steeds winst. Die reserveer je standaard, tenzij je besluit om uit te keren. Bij reservering worden de aandelen gewoon meer waard (want hoger e.v.). Maar die winst moet je gewoon wel hebben. Als je maar 1% rendement op je vermogen haalt... dan kun je nog beter je geld op icesa... sorry, een spaarrekening zetten.

quote:
Diezelfde bank heeft ondertussen het meeste baliepersoneel weg gedaan en kantoren gesloten, om de kosten te drukken. Maakt elk jaar nog steeds miljarden winst. Maar jij moet betalen om aan jouw eigen geld te komen
Ik hoef niet te betalen om aan mijn geld te komen, wel voor bepaalde services.

En ik ben tevreden over de service, maar ik heb dan ook een private banker, dus dat is een wat andere situatie dan gebruikelijk.
  vrijdag 17 september 2010 @ 23:06:50 #283
188877 Stupendous76
pi_86556654
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 22:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik hoef niet te betalen om aan mijn geld te komen, wel voor bepaalde services.

En ik ben tevreden over de service, maar ik heb dan ook een private banker, dus dat is een wat andere situatie dan gebruikelijk.
Tja...
Repent, Pray, Forgive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')