abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86527769
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:01 schreef ethiraseth het volgende:

En al was het er wel, dan verdiende het te weinig om van rond te komen. Dan krijg je Amerikaanse situaties waar mensen 4 banen hebben om rond te moeten komen. maar hey, je hebt tenminste neit dat vervelende minimumloon! :')
Het is voor alle partijen beter dat men gewoon volledig aan de slag is en desnoods een deel moet worden bijbetaald via de bijstand.

"Het beloofde land" Zweden kent ook geen minimumloon. Wil je Zweden betichten van Amerikaanse toestanden?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 17 september 2010 @ 10:23:29 #227
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86528071
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is voor alle partijen beter dat men gewoon volledig aan de slag is en desnoods een deel moet worden bijbetaald via de bijstand.

"Het beloofde land" Zweden kent ook geen minimumloon. Wil je Zweden betichten van Amerikaanse toestanden?
maar als het wordt aangevuld door de overheid tot bijstandsniveau dan moet dat geld ergens vandaan komen. Dan betalen bedrijven meer belasting, zodat ze minder loon hoeven te betalen.

Verder zie ik sowieso niet in waarom iedereen aan de slag moet. Wat doe je met alleenstaande vrouwen met een baby? Die dwing je te werken en kinderen in de opvang te stoppenn, wat al onbetaalbaar dreigt te worden in Nederland voor mensen met lage lonen door de bezuinigingen? Dan zou je kinderopvang vrijwel gratis moeten maken, zoals in Zweden (maximum bijdrage van 3% van het brutoloon wordt daar gevraagd). Dit moet echter ook gefinancierd worden, en dat resulteert ook weer in hogere belastingen voor bedrijven. Dus in hoeverre het verlagen van het minimumloon ook echt resulteert in meer werk en minder kosten is nog maar de vraag.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_86528208
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:23 schreef ethiraseth het volgende:
maar als het wordt aangevuld door de overheid tot bijstandsniveau dan moet dat geld ergens vandaan komen. Dan betalen bedrijven meer belasting, zodat ze minder loon hoeven te betalen.
Ten opzichte van de banen naar het buitenland brengen is het natuurlijk goedkoper. Een halve bijstandsuitkering kost minder dan een hele.

quote:
Verder zie ik sowieso niet in waarom iedereen aan de slag moet. Wat doe je met alleenstaande vrouwen met een baby? Die dwing je te werken en kinderen in de opvang te stoppenn, wat al onbetaalbaar dreigt te worden in Nederland voor mensen met lage lonen door de bezuinigingen? Dan zou je kinderopvang vrijwel gratis moeten maken, zoals in Zweden (maximum bijdrage van 3% van het brutoloon wordt daar gevraagd). Dit moet echter ook gefinancierd worden, en dat resulteert ook weer in hogere belastingen voor bedrijven. Dus in hoeverre het verlagen van het minimumloon ook echt resulteert in meer werk en minder kosten is nog maar de vraag.
Alleenstaande vrouwen met een baby hoeven niet te werken. Wat zeg ik: tot het moment dat het kind 5 jaar oud is.

Een passende baan voor die vrouwen is natuurlijk kinderopvang. Mogen ze extragratis hun kind op hun werkplek hebben en hebben ze er nog meerderen bij.

Ik ken de ins en outs niet, maar mij dunkt dat je met een paar cursussen zulks voor elkaar kan krijgen. Ik zie iig vooralsnog geen zwaarwegende bezwaren.
pi_86528318
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:50 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, of je kan kinderarbeid verbieden en ze laten bedelen. Geld hebben ze sowieso nodig, anders verhongeren ze.
Tja dan heb ik toch liever minimumloon

Kan mij schelen of ik nu 40 cent of 20 cent moet betalen voor een postzegel, als een hongerend kindje mijn brieven moet komen brengen, dan denk ik, in wat voor een akelig kill land leef ik ?? }:| :r

Ik heb liever een tevreden postbode die de wjjk kent / in de gaten kan houden, en de mensen bij naam kent en gedag zegt ^O^

Zo had ik ook veel liever een ziektekas ipv al die Zorgverzekeraars gehad, ik heb het niet zo op marktwerking.
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_86528413
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:33 schreef Foksnor het volgende:

Ik heb liever een tevreden postbode die de wjjk kent / in de gaten kan houden, en de mensen bij naam kent en gedag zegt ^O^
Het grote probleem is dat 9 vd 10 mensen steeds kiest voor goedkoopst... Dus dat gaat hem niet worden.

En kinderarbeid in NL is verboden en dat moet ook verboden blijven. In bepaalde landen kun je je inderdaad afvragen of een verbod daarop op dit moment niet meer problemen geeft dan op lost, maar dat is voor de discussie over het minimumloon alhier niet zo relevant.
pi_86528486
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het grote probleem is dat 9 vd 10 mensen steeds kiest voor goedkoopst...
Daar geloof ik geen ene zak van, dat idee is nog uit de tijd van de heilige opgedrongen marktwerking
Die marktwerking kost veel meer geld als dat je denkt
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
  † In Memoriam † vrijdag 17 september 2010 @ 10:42:48 #232
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86528567
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:33 schreef Foksnor het volgende:
Ik heb liever dat de markt volledig vrijgegeven wordt en als ik dan post zou willen ontvangen dat ik een abonnement neem bij een bedrijf wat dat voor mij regelt ipv. bedrijven waar ik niets mee te maken wil hebben en niet kan uitkiezen mijn post niet bezorgen/gaan staken/weet ik veel wat.
Carpe Libertatem
pi_86528816
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik heb liever dat de markt volledig vrijgegeven wordt en als ik dan post zou willen ontvangen dat ik een abonnement neem bij een bedrijf wat dat voor mij regelt ipv. bedrijven waar ik niets mee te maken wil hebben en niet kan uitkiezen mijn post niet bezorgen/gaan staken/weet ik veel wat.
Dat kost heel wat meer als een tevreden fietsende postbode die twee keer per dag de wijk doet
pi_86529223
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:52 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Dat kost heel wat meer als een tevreden fietsende postbode die twee keer per dag de wijk doet
Sommige mensen kijken naar het algemene belang en anderen alleen naar hun eigen belang.
Dat is het hele verschil. Individu versus gemeenschap.
pi_86529510
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:05 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Sommige mensen kijken naar het algemene belang en anderen alleen naar hun eigen belang.
Sommige functies dienen vooral ook de gemeenschap en niet persee alleen het individu

Maar die individuen die de post een dubbeltje goedkoper willen, zijn dezelfden die klagen dat het zo kil wordt in de wijk, en dat er kan worden ingebroiken zonder dat de buren een vinger uitsteken
  † In Memoriam † vrijdag 17 september 2010 @ 11:14:34 #236
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86529547
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:05 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Er bestaat niet zoiets als het algemeen belang. Dat is pure stierenpoep als excuus om kosten voor eigenbelang af te wenden op anderen.
Carpe Libertatem
pi_86529643
toevallig ken ik iemand die bij een concurrent werkt als parttime bezorger, hij krijgt daar een hongerloontje en daar kan TNT natuurlijk niet tegenop en de postbodes zijn daar de dupe van
pi_86529657
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

En dan geef je van te voren aan bij degene die post voor jou heeft voor welk bezorger deze post bedoeld is. :')

Te bizar voor woorden dat marktutopisten nog steeds denken dat een dienst als postbezorgen waarbij de wettelijke verplichting is om dit dagelijks te doen efficietner gedaan kan worden door meerdere partijen die dagelijks een zelfde rondje moeten rijden. De enigste die er beter van kan worden zou een bezorger zijn die voor alle verschillende ondernemingen dezelfde wijk mag lopen. :P
  † In Memoriam † vrijdag 17 september 2010 @ 11:20:36 #239
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86529760
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:17 schreef Basp1 het volgende:
Te bizar voor woorden dat marktutopisten nog steeds denken dat een dienst als postbezorgen waarbij de wettelijke verplichting is om dit dagelijks te doen efficietner gedaan kan worden door meerdere partijen die dagelijks een zelfde rondje moeten rijden. De enigste die er beter van kan worden zou een bezorger zijn die voor alle verschillende ondernemingen dezelfde wijk mag lopen. :P
'Marktutopisten' hebben het niet zo op wettelijke verplichtingen. ;)
Carpe Libertatem
pi_86529859
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:20 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

'Marktutopisten' Libertariers hebben het niet zo op wettelijke verplichtingen. ;)
Kleine aanpassing. ;)

Dus jou zou het niet uitmaken als er nog maar 1* per maand post wordt bezorgd omdat dat het meest effcient is voor de bezorging. O-)
  † In Memoriam † vrijdag 17 september 2010 @ 11:28:26 #241
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86530029
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kleine aanpassing. ;)

Dus jou zou het niet uitmaken als er nog maar 1* per maand post wordt bezorgd omdat dat het meest effcient is voor de bezorging. O-)
Natuurlijk zou mij dat niet uitmaken. Als ik uberhaupt post zou willen ontvangen dan neem ik wel, zoals ik al zei, een abonnement bij een bedrijf die mij goede service aanbiedt voor postlevering en dan het liefst, zoals ik zelf nu heb, via een postbus.
Carpe Libertatem
pi_86530356
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:28 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Natuurlijk zou mij dat niet uitmaken. Als ik uberhaupt post zou willen ontvangen dan neem ik wel, zoals ik al zei, een abonnement bij een bedrijf die mij goede service aanbiedt voor postlevering en dan het liefst, zoals ik zelf nu heb, via een postbus.
Hoe moet dan die vergrijzende bevolking alle rouwkaarten van elkaar gaan ontvangen , dan staan er dagelijks rollator files voor de postbussen. O-)

In principe zou een postbus bezorging ook minder kosten als een normale brievenbus, en dan wil je daar nog extra geld voor gaan betalen ook. Je moet al geld betalen voor een postbus en mensen die er iets naar toe sturen betalen hetzelfde tarief als naar je huisadres. Verder kost het jou nog tijd om naar je postbus te gaan. Dat wordt voor jou als klant allen maar inefficienter. Maakt mij niet uit, maar ik zit daar niet op te wachten.
  † In Memoriam † vrijdag 17 september 2010 @ 11:47:03 #243
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86530753
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe moet dan die vergrijzende bevolking alle rouwkaarten van elkaar gaan ontvangen , dan staan er dagelijks rollator files voor de postbussen. O-)
Die oudjes kunnen gewoon een abonnement nemen die die rouwkaarten netjes door de brievenbus gooit.

quote:
In principe zou een postbus bezorging ook minder kosten als een normale brievenbus, en dan wil je daar nog extra geld voor gaan betalen ook. Je moet al geld betalen voor een postbus en mensen die er iets naar toe sturen betalen hetzelfde tarief als naar je huisadres. Verder kost het jou nog tijd om naar je postbus te gaan. Dat wordt voor jou als klant allen maar inefficienter. Maakt mij niet uit, maar ik zit daar niet op te wachten.
Je denkt wel heel erg overheid en alleenmaar in 1 'oplossing'. Dat ik liever een postbus wil wil niet zeggen dat jij dat ook moet. Jij neemt dan lekker een ander abonnement, of geen abonnement, of allemaal, etc.
Carpe Libertatem
pi_86531042
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:39 schreef Foksnor het volgende:

Daar geloof ik geen ene zak van, dat idee is nog uit de tijd van de heilige opgedrongen marktwerking
Dan geloof je het niet. Maar ik raad je aan om je eens af te vragen waarom er zoveel websites zijn waar je kan zoeken naar de goedkoopste aanbieder.

quote:
Die marktwerking kost veel meer geld als dat je denkt
Ja, de welvaart in landen met marktwerking is natuurlijk ver ondergeschikt aan die van landen waar ze marktwerking uitsluiten. Zo is Cuba veel rijker dan een gemiddeld EU land. :')
  vrijdag 17 september 2010 @ 11:57:58 #245
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86531146
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan geloof je het niet. Maar ik raad je aan om je eens af te vragen waarom er zoveel websites zijn waar je kan zoeken naar de goedkoopste aanbieder.
[..]

Ja, de welvaart in landen met marktwerking is natuurlijk ver ondergeschikt aan die van landen waar ze marktwerking uitsluiten. Zo is Cuba veel rijker dan een gemiddeld EU land. :')
Dat heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat cuba al decennia onderdrukt wordt door Amerika.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_86531951
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:57 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat cuba al decennia onderdrukt wordt door Amerika.
Onderdrukt zou ik het niet willen noemen maar uitgesloten van een vrije handel worden door vele sancties.

Mogen amerikanen tegenwoordig wel al direct naar cuba op vakantie. Dat is pas protectionisme van de toeristensectorn in florida.
pi_86532927
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:14 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Er bestaat niet zoiets als het algemeen belang. Dat is pure stierenpoep als excuus om kosten voor eigenbelang af te wenden op anderen.
Dat roepen mensen die alleen hun eigen belang zien vaker ja.
pi_86533819
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

Er is in Nederland een vrije economie, dus geen groenteboer van overheidswege, maar wat we nu in Nederland doen is van de gekke.

Geef mij maar een vrolijke postbode en laat mijn ziektekosten maar langs een ziektekas lopen, dan krijgen we ook niet al die domme reclame op ons dak, reclame terwijl je die verzekering helemaal niet kunt opzeggen ^O^
pi_86538986
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:36 schreef Basp1 het volgende:

In principe zou een postbus bezorging ook minder kosten als een normale brievenbus, en dan wil je daar nog extra geld voor gaan betalen ook.
In principe is internetbankieren ook goedkoper voor de bank, toch betaal ik al jaren voor het privilege de bank aan lagere kosten te helpen :')

Nou moeten postbussen natuurlijk ook fysiek aanwezig zijn en gehuisvest worden. Dat kan nog best prijzig worden lijkt me.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  FOK!fotograaf vrijdag 17 september 2010 @ 15:25:04 #250
73911 ultra_ivo
pi_86539041
Door de bezuinigingen bij TNT is het aantal postbuslocaties sterk verminderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')