Nou als je pas 26 bent en nu al iets inclusief 25% winstuitkering van een ton euro verdient, dan is punt 13 in je lijstje niet geheel correct. Dan ben je niet marktconform maar je lig je ver boven de markt. Ik kijk wel eens in de Intermediair, dan wordt je niet vrolijk wat daar voor financiële functies wordt aangeboden. Dus jij zit de komende decennia nog wel bij deze werkgever denk ik, jij gaat daar nooit meer wegquote:Op zaterdag 18 september 2010 19:48 schreef harcoi het volgende:
ff een update krijg per 1 november een nieuwe functie binnen de organisatie als group business controller en daar horen ook nieuwe arbeidsvoorwaarden bij!!
Oude situatie:
01: Bedrijfstak: Olie & Gas
02: Functie: business controller
03: Opleiding: WO bedrijfseconomie
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week:48 +/-
06: Aantal vakantiedagen:32
07: 13e maand:ja + winstuitkering
08: Bruto maand salaris: ¤5300
09: Netto maand salaris: ¤2930
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: auto vd zaak, telefoon, onkostenvergoeding ¤85 netto per maand
13: Tevreden: arbeidsvoorwaarden zijn marktconform
Situatie per 1 november 2010:
02: Functie:group business controller
05: Aantal uren per week:50 +/-
06: Aantal vakantiedagen:36
07: 13e maand:ja + winstuitkering (tot 25% van het bruto jaarloon)
08: Bruto maand salaris: ¤6054
09: Netto maand salaris: ¤3323
11: Werkervaring: bijna 6 jaar
12: Goodies: auto vd zaak (nieuwe regeling), telefoon, onkostenvergoeding ¤160 netto per maand
Marktconform heeft geen ruk te maken met de leeftijd maar met ervaring, de functie en de prestaties. Voor een groepscontroller die zich blijkbaar ook nog bewezen heeft als controller binnen het bedrijf is dit gewoon marktconform.quote:Op zondag 19 september 2010 18:52 schreef Arjan4all het volgende:
[..]
Nou als je pas 26 bent en nu al iets inclusief 25% winstuitkering van een ton euro verdient, dan is punt 13 in je lijstje niet geheel correct. Dan ben je niet marktconform maar je lig je ver boven de markt. Ik kijk wel eens in de Intermediair, dan wordt je niet vrolijk wat daar voor financiële functies wordt aangeboden. Dus jij zit de komende decennia nog wel bij deze werkgever denk ik, jij gaat daar nooit meer weg
Dat zou knap zijn aangezien men gemiddeld al iets meer dan 4 jaar doen voor een WO bachelor.quote:Op zondag 19 september 2010 22:23 schreef Skywalker88 het volgende:
17.5 jaar begonnen en 21.5 jaar afgestudeerd, kan opzich wel. al is het wel knap
Dan heb je geen 6, maar 4 jaar ervaring dus.quote:Op zondag 19 september 2010 22:23 schreef Skywalker88 het volgende:
17.5 jaar begonnen en 21.5 jaar afgestudeerd, kan opzich wel. al is het wel knap
Skywalker gaf een voorbeeld (zijn eigen situatie). Je vraag had je aan Harcoi gesteldquote:Op maandag 20 september 2010 01:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan heb je geen 6, maar 4 jaar ervaring dus.
Stages en bijbaantjes gedurende je nominaal afgeronde studie zijn niet zo interessant.
Ik weet niet wat je doordeweeks allemaal doet, maar de meeste mensen gaan niet elke avond uren op pad. Doordeweeks 's avonds zie je ook altijd vrij weinig mensen op straat. De meeste mensen zitten dan toch gewoon thuis.quote:Op zondag 19 september 2010 18:51 schreef exode het volgende:
[..]
Wij staan wat dat betreft echt lijnrecht tegenover elkaar. Als ik alles wat ik doordeweeks doe naast mijn werk in een weekend moet proppen kan ik slapen wel overslaan...
Ik geef toe er zijn genoeg mensen die thuiskomen, eten en op de bank ploffen maar dat is niet de norm....en gelukkig niet voor iedereen van toepassing. Beide levensstijlen (die van jou en jouw schrikbeeld) staan mij iig niet aan![]()
Heb het idee dat je het ook normaal vindt om di soort werkweken te maken. Ieder zijn ding maar is er echt meer dan werken (en tv kijken)
Way off topic, sorry allemaal
Of tijdens zijn studie al begonnen met werken?quote:Op zondag 19 september 2010 21:34 schreef GSbrder het volgende:
6 jaar ervaring, dus op je 20e al afgestudeerd WO Bedrijfseconomie?
Ik werk tot een uurtje of 5, ga om een uur of 11 naar bed. Dat zijn dus 6 vrije uren per dag/avond. Daar kan je heel wat in doenquote:Op maandag 20 september 2010 10:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je doordeweeks allemaal doet, maar de meeste mensen gaan niet elke avond uren op pad. Doordeweeks 's avonds zie je ook altijd vrij weinig mensen op straat. De meeste mensen zitten dan toch gewoon thuis.
Er is ook meer dan werken, maar dat vindt met name plaats in de weekends e.d.
Dat klopt, ik bedoelde met ''je'' in mijn reactie ook niet Skywalker, maar meer ''men''.quote:Op maandag 20 september 2010 07:56 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Skywalker gaf een voorbeeld (zijn eigen situatie). Je vraag had je aan Harcoi gesteld
Het is relatief jong, maar ik ken wel meer bedrijven waar ze juist dit soort personeel zoeken en snel door laten groeien. Vooral in de oliesector (zoals ook dit voorbeeld).quote:Op maandag 20 september 2010 16:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat klopt, ik bedoelde met ''je'' in mijn reactie ook niet Skywalker, maar meer ''men''.
Ook al ben je begonnen tijdens je studie in een trainee/stagiair-functie, gaat het wel heel snel dat je 4 jaar na je bul een dergelijke promotie naar group controller maakt, of heb ik een verkeerd beeld van dergelijke carrière-paden?
Een kwestie van een goede indruk achterlaten bij de juiste mensen, of je nou gekwalificeerd bent ervoor of niet.quote:Op maandag 20 september 2010 16:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat klopt, ik bedoelde met ''je'' in mijn reactie ook niet Skywalker, maar meer ''men''.
Ook al ben je begonnen tijdens je studie in een trainee/stagiair-functie, gaat het wel heel snel dat je 4 jaar na je bul een dergelijke promotie naar group controller maakt, of heb ik een verkeerd beeld van dergelijke carrière-paden?
En de oliebedrijven maar net doen of de belasting zo hoog is op een litertje brandstof. Met dit soort salarissen is het nog verbazend dat we kunnen tanken....quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:48 schreef harcoi het volgende:
ff een update krijg per 1 november een nieuwe functie binnen de organisatie als group business controller en daar horen ook nieuwe arbeidsvoorwaarden bij!!
Oude situatie:
02: Functie: business controller
05: Aantal uren per week:48 +/-
06: Aantal vakantiedagen:32
07: 13e maand:ja + winstuitkering
08: Bruto maand salaris: ¤5300
09: Netto maand salaris: ¤2930
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: auto vd zaak, telefoon, onkostenvergoeding ¤85 netto per maand
Situatie per 1 november 2010:
02: Functie:group business controller
05: Aantal uren per week:50 +/-
06: Aantal vakantiedagen:36
07: 13e maand:ja + winstuitkering (tot 25% van het bruto jaarloon)
08: Bruto maand salaris: ¤6054
09: Netto maand salaris: ¤3323
11: Werkervaring: bijna 6 jaar
12: Goodies: auto vd zaak (nieuwe regeling), telefoon, onkostenvergoeding ¤160 netto per maand
quote:Op maandag 20 september 2010 18:33 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En de oliebedrijven maar net doen of de belasting zo hoog is op een litertje brandstof. Met dit soort salarissen is het nog verbazend dat we kunnen tanken....
26 jaar en 6000 euro bruto gaat nergens, maar dan ook nergens over. Dat verdien je misschien met een goed lopend eigen bedrijf en dan moet je er hard voor werken. Als dit waar is, dan is de markt dus totaal verziekt en wordt het tijd om met zijn allen de oliebedrijven eens snoeihard aan te pakken...
Waarbij dan opgemerkt moet worden dat de poster dan naar een ander bedrijf moet, en blij moet zijn met 2500 bruto. Benieuwd hoe ie dat op gaat vangen vervolgens...
Ach, die 2500 euro lijkt me wat ver gezocht, in zijn functie zal hij elders ook prima verdienen. En als 26-jarige moet je nog niet teveel op grote voet leven, en ben je over het algemeen toch nog vrij flexibel. Ik hou gewoon mijn centjes over elk jaar, ik ben echt niet mijn uitgaven af aan het stemmen op mijn salaris.quote:Op maandag 20 september 2010 18:33 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En de oliebedrijven maar net doen of de belasting zo hoog is op een litertje brandstof. Met dit soort salarissen is het nog verbazend dat we kunnen tanken....
26 jaar en 6000 euro bruto gaat nergens, maar dan ook nergens over. Dat verdien je misschien met een goed lopend eigen bedrijf en dan moet je er hard voor werken. Als dit waar is, dan is de markt dus totaal verziekt en wordt het tijd om met zijn allen de oliebedrijven eens snoeihard aan te pakken...
Waarbij dan opgemerkt moet worden dat de poster dan naar een ander bedrijf moet, en blij moet zijn met 2500 bruto. Benieuwd hoe ie dat op gaat vangen vervolgens...
Dat dus. Maarja, de oliebedrijven hebben de hele wereld in een keiharde wurggreep. De hele wereld is afhankelijk van hun product dus ze kunnen zo veel geld voor hun product vragen als ze willen.quote:Op maandag 20 september 2010 18:33 schreef Tha_Duck het volgende:
Een punt heeft die natuurlijk wel een beetje. 6000 euro verdienen als iemand met 4 jaar ervaring als controller is redelijk bizar. En dit is geen uitzondering in de oliebranche. Paar vrienden van mij werken ook in de olie-business en het startsalaris was vaak 1000 - 1500 euro hoger dan een normaal marktconform salaris zou moeten zijn.quote:
Da's waar. Laatst een verre kennis die na een HBO met een soort HR onderwerp ook in HR begon bij Shell. Startte volgens mij op 3500 per maand brutto.quote:Op maandag 20 september 2010 19:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Een punt heeft die natuurlijk wel een beetje. 6000 euro verdienen als iemand met 4 jaar ervaring als controller is redelijk bizar. En dit is geen uitzondering in de oliebranche. Paar vrienden van mij werken ook in de olie-business en het startsalaris was vaak 1000 - 1500 euro hoger dan een normaal marktconform salaris zou moeten zijn.
Maar het staat in geen verhouding tot het startsalaris van een ingenieur bij Shell. Die verdient weliswaar later meer, maar daar is nog een schaarste aan en die voegen de meeste waarde toe. HR mensen zat die op zoek zijn naar een baan, dus je hoeft echt niet zoveel te bieden om goeie mensen te krijgen. De marktwerking ontbreekt.quote:Op maandag 20 september 2010 19:54 schreef pieter_R het volgende:
Je komt dan ook niet zomaar bij een Shell o.i.d. terecht, onderschat dat niet.
Meeste dingen spelen zich voornamelijk in het weekend af. Avondje kroeg, wedstrijd Ajax, etentje met vrienden, discobowlen (niets mis mee overigens) en concerten zijn niet structureel elke maandagavond.quote:Op maandag 20 september 2010 16:30 schreef exode het volgende:
[..]
Ik werk tot een uurtje of 5, ga om een uur of 11 naar bed. Dat zijn dus 6 vrije uren per dag/avond. Daar kan je heel wat in doenIk zie alleen mensen om me heen die hun avonden volplannen met 'leuke' dingen. Uit eten, bioscoop, sporten, concert, voetbalwedstrijd bezoeken en ga zo maar door. Ga ik dan echt met heel andere mensen om? (we zoeken elkaar op denk ik...geen carriere gerichte vrienden)
Overigens is dit geen verwijt of kritiek maar ik zou echt niet weten hoe ik al mijn vrije tijd bezigheden in een weekend moest proppen.
Voor het beeld (en off topic zijn we toch al):
3 keer per week naar de sportschool
1 keer in de 2 weken squashen
uurtje of 10 per week zoet met vrijwilligerswerk
En afwisselend:
Etentjes met vrienden
Disco bowlen (dat ik het hardop durf te zeggen)
Concerten
Uit eten met mijn schatje
Avondje sauna
Wedstrijden Ajax bezoeken
Verjaardagsbezoek
Avondje kroeg
Ik denk dat ik 1 a 2 avonden per week thuis doorbreng en dan voornamelijk achter de computer: vrijwilligerswerk dus.
Op straat zie ik ook weinig mensen, behalve in de zomerMaar in Utrecht is doordeweeks ook nog genoeg leven hoor, in alle steden neem ik aan.
Het zijn keuzes die je maakt. Ik kies voor een lager salaris, een minder veeleisende baan en voor meer vrije tijd. Daar ben ik blij mee....Als jij blij bent met veel minder vrije tijd maar een hoger salaris, even goede vrienden.
Inderdaad, harcoi schrijft dat ie als groepscontroller van 26 jaar 6054 euro verdient, dat is x12 72648 + vakantiegeld en 13e maand maakt 84.513 euro. De winstuitkering kan oplopen tot 25% over het basissalaris is 18162 euro and dat maakt alles bij elkaar 102.000 euro + leaseautoquote:Op maandag 20 september 2010 19:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Een punt heeft die natuurlijk wel een beetje. 6000 euro verdienen als iemand met 4 jaar ervaring als controller is redelijk bizar. En dit is geen uitzondering in de oliebranche. Paar vrienden van mij werken ook in de olie-business en het startsalaris was vaak 1000 - 1500 euro hoger dan een normaal marktconform salaris zou moeten zijn.
Het staat er niet bij. Of het ook daadwerkelijk niet mogelijk is, is een tweede natuurlijk. Het betreft ook niet de oliesector. Dus ja... niet een op een te vergelijken als je het mij vraagt.quote:Op maandag 20 september 2010 20:29 schreef Arjan4all het volgende:
[..]
Inderdaad, harcoi schrijft dat ie als groepscontroller van 26 jaar 6054 euro verdient, dat is x12 72648 + vakantiegeld en 13e maand maakt 84.513 euro. De winstuitkering kan oplopen tot 25% over het basissalaris is 18162 euro and dat maakt alles bij elkaar 102.000 euro + leaseauto
Da's supergoed, ver boven de markt. Marktconform is bijvoorbeeld dit, kijk ook naar het eisenpakket en van bonus en leaseauto is hier geen sprake:
[ afbeelding ]
Het ging er niet om dat hij geen punt heeft, maar de manier waarop hij zijn punt uitdrukt... Met name zinnen alsquote:Op maandag 20 september 2010 19:33 schreef Blik het volgende:
[..]
maken dat ik zo'n post niet serieus kan nemen.quote:wordt het tijd om met zijn allen de oliebedrijven eens snoeihard aan te pakken...
Ik verdien bruto een stuk minder maar heb netto meer over dan jij.quote:Op zondag 19 september 2010 15:56 schreef LordLynx het volgende:
Tevreden?: Ja
Netto salaris is zo laag omdat ik volledig laat belasten in de hoogste schijf. Dit omdat ik nog inkomen uit een bedrijf heb en een behoorlijke box 3 belasting betaal en liever terug krijgt dan flink bij moet betalen.
Waarom deze open deur intrappen?quote:Op maandag 20 september 2010 20:45 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik verdien bruto een stuk minder maar heb netto meer over dan jij.
Nou de dingen die ik noem zijn dus mijn doordeweekse activiteiten...quote:Op maandag 20 september 2010 20:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meeste dingen spelen zich voornamelijk in het weekend af. Avondje kroeg, wedstrijd Ajax, etentje met vrienden, discobowlen (niets mis mee overigens) en concerten zijn niet structureel elke maandagavond.
Ik doe vergelijkbare dingen, net zoals mijn vrienden. Ik doe niet elke week al die activiteiten, maar dat doe jij vast ook niet.
Je zit 2 avonden in de week thuis, dat zijn dan wsl. al doordeweekse avonden. Tel je vrijdagavond, zaterdagavond en zondagavond niet mee, dan is dat al de helft. Heb niet het idee dat ik die andere twee avonden nu zo heel veel mis eigenlijk.
Dat dus.quote:Op maandag 20 september 2010 10:50 schreef Halcon het volgende:
Er is ook meer dan werken, maar dat vindt met name plaats in de weekends e.d.
Doet ze goed! Hoe is ze zo zonder diploma's in die branche terechtgekomen?quote:Op maandag 20 september 2010 20:24 schreef junkiexp het volgende:
Mijn vriendin werk ook in de olie branche.
VWO diploma en verder geen afgeronde HBO diploma.
Ze werkt nu daar 6 jaar en is verantwoordelijke voor de geldstroom.
4000 euro bruto per maand, en elk jaar een bonus van 8-10 k netto.
En dan moet ze nog 30 worden.
Bizarre wereld hoor !
Ik heb toch niet echt het idee dat ik heel veel mis doordat ik doordeweeks wat vaker dan gemiddeld thuis aan het overwerken ben. Jij zit nu bv. ook achter je PC.quote:Op maandag 20 september 2010 21:34 schreef exode het volgende:
[..]
Nou de dingen die ik noem zijn dus mijn doordeweekse activiteiten...In het weekend varieert het van winkelen naar familiebezoek en van in de tuin hangen/werken tot stappen.
Ach zo zwart/wit zal het allemaal niet zijn, maar ik zou echt veel van mijn sociaal leven vaarwel moeten zeggen als ik 's avonds structureel ga overwerken. Af en toe eens langer werken of thuis doorwerken vind ik geen probleem maar elke avond...nee dank u.
Weer een beetje ontopic:
Ligt het aan mij of ontbreken bepaalde sectoren en beroepen volledig op Fok:
Zorg
Onderwijs
De sterke arm oftewel politie
Of verdienen die zo slecht dat ze niet durven te posten
Vanyel is een ambtenaartjequote:Op maandag 20 september 2010 21:52 schreef Vanyel het volgende:
Waarom heten die mensen ambtenaartjes?
Omdat ik niet zo'n hoge pet op heb van het doorsnee ambtenaartje.quote:Op maandag 20 september 2010 21:52 schreef Vanyel het volgende:
Waarom heten die mensen ambtenaartjes?
Ze is door een collega 'meegetrokken' toen hij daar ging werken, dat was toen haar manager en is dat nu ook weer.quote:Op maandag 20 september 2010 21:47 schreef Vogue het volgende:
[..]
Doet ze goed! Hoe is ze zo zonder diploma's in die branche terechtgekomen?
Jij doet het ook goed trouwens, als ik dat zo lees, zonder diploma's zo ver opgeklommen en een prima salaris, dat heb je beter voor elkaar dan menigeen.
Dat is vrij irrelevant voor de vraag.quote:
Dat dus, van de bedragen die hier genoemd worden sla ik soms stijl achterover. Had ik maar een vak geleerd denk ik dan...quote:Op maandag 20 september 2010 21:34 schreef exode het volgende:
[..]
:
Ligt het aan mij of ontbreken bepaalde sectoren en beroepen volledig op Fok:
Zorg
Onderwijs
De sterke arm oftewel politie
Of verdienen die zo slecht dat ze niet durven te posten
1 miljoen ambtenaren en dat allemaal voor die 15 miljoen mensen. 1 op de 15 mensen is ambtenaar.quote:Op maandag 20 september 2010 22:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is vrij irrelevant voor de vraag.
Vanyel heeft een mening over ambtenaren en die is in de meeste gevallen niet overdreven positief. Er werkt echter een miljoen mensen bij de overheid. Ze vindt daarom het gebruik van het woord ambtenaartje voor iedereen die bij de overheid werkt een beetje dichtgetikt.
Klopt niet helemaal natuurlijk. Leerkrachten en andere mensen werkzaam in het onderwijs worden natuurlijk ook als ambtenaar gerekend.quote:Op maandag 20 september 2010 22:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
1 miljoen ambtenaren en dat allemaal voor die 15 miljoen mensen. 1 op de 15 mensen is ambtenaar.Haal daar de mensen die niet tot de beroepsbevolking behoren, de arbeidsongeschikten en de werklozen af en je komt uit op 'n krankzinnig percentage van de werkende Nederlanders dat de hele dag ambtenaartje speelt.
Ik zeg niet dat Nederland helemaal geen ambtenaartjes ambtenaren nodig heeft, ik zeg alleen dat Nederland wel erg veel ambtenaartjes heeft. Buiten dat kun je scholen best op private wijze regelen. Dat schoont meteen lekker op.quote:Op maandag 20 september 2010 22:24 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal natuurlijk. Leerkrachten en andere mensen werkzaam in het onderwijs worden natuurlijk ook als ambtenaar gerekend.
Ik neem aan dat je met "ambtenaartje spelen" niet op deze beroepsgroep doelt
Zijn bijvoorbeeld vuilnismannen niet ook ambtenaren?quote:Op maandag 20 september 2010 22:24 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal natuurlijk. Leerkrachten en andere mensen werkzaam in het onderwijs worden natuurlijk ook als ambtenaar gerekend.
Ik neem aan dat je met "ambtenaartje spelen" niet op deze beroepsgroep doelt
Zijn dat geen semi ambtenaren ?quote:Op maandag 20 september 2010 22:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zijn bijvoorbeeld vuilnismannen niet ook ambtenaren?
Nee, vertel?quote:Op maandag 20 september 2010 21:58 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Je weet toch waarom een ambtenaar smorgens nooit door het raam naar buiten kijkt he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar om ontopic te gaan:
01: Bedrijfstak: Juridische dienstverlening
02: Functie: Jurist
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 39
05: Aantal uren per week: circa 40
06: Aantal vakantiedagen: 25 (geloof ik)
07: 13e maand: ja + prestatiebonus + loyaliteitsbonus
08: Bruto maand salaris: 5800
09: Netto maand salaris: 3400
10: Overuren betaald: Nope
11: Werkervaring: 15 jaar
12: Goodies: thuiswerkenGSM, OV
Tevreden?: jep, mooie nuttige baan, prima verdiensten, zelfstandige functie en veel eigen verantwoordelijkheid
[ Bericht 14% gewijzigd door Quinn_Dexter op 21-09-2010 07:12:43 ]Quinn Dexter
En dan begrijp je ook gelijk waarom meer dan de helft van je bruto inkomen aan belastingen opgaat...... Je betaalt als werkende in de prvate sector 1 ambtenaar en 1 werkloze/bijstandstrekker/arbeidsongeschikte.......quote:Op maandag 20 september 2010 22:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
1 miljoen ambtenaren en dat allemaal voor die 15 miljoen mensen. 1 op de 15 mensen is ambtenaar.Haal daar de mensen die niet tot de beroepsbevolking behoren, de arbeidsongeschikten en de werklozen af en je komt uit op 'n krankzinnig percentage van de werkende Nederlanders dat de hele dag ambtenaartje speelt.
Dat ja.quote:Op maandag 20 september 2010 23:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan heeft het ambtenaartje de rest van de dag niets meer te doen.
Je begrijpt het verkeerd, ik ben absoluut niet jaloers. Ik heb een prima baan, al verdien ik een stuk minder. Ik ben echter gewoon van mening dat dat soort dingen absurd en ongezond zijn. Zie ook de verdere discussie en de normale bedragen die een controller krijgt.quote:
quote:Op dinsdag 21 september 2010 07:04 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Aan de andere kant bezorgt het merendeel van de medewerkers in de financiele wereld, lees bank, verzekering, hypotheek, mij ook de kriebels, met hun arrogante instelling. Hetzelfde geldt voor energiebedrijven, telecomproviders etc etc etc. Om over de bureaucratische doolhoven bij dat soort bedrijven maar niet te spreken.
Ik snap dat het populair en statusverhogend is om ambtenaren af te zeiken, en ja er zijn voldoende ambtenaren die voldoen aan de vooroordelen, maar naar mijn idee is het gros van de ambtenaren relatief kundig, geinteresseerd en betrokken. Al moet je een en ander ook afzetten tegen wat de maximale salarisssen bij de overheid zijn (met name in de middenschalen).Nice.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar om ontopic te gaan:
01: Bedrijfstak: Juridische dienstverlening
02: Functie: Jurist
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 39
05: Aantal uren per week: circa 40
06: Aantal vakantiedagen: 25 (geloof ik)
07: 13e maand: ja + prestatiebonus + loyaliteitsbonus
08: Bruto maand salaris: 5800
09: Netto maand salaris: 3400
10: Overuren betaald: Nope
11: Werkervaring: 15 jaar
12: Goodies: thuiswerkenGSM, OV
Tevreden?: jep, mooie nuttige baan, prima verdiensten, zelfstandige functie en veel eigen verantwoordelijkheid
Wat houden de werkzaamheden in? | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
Tsja, om elke 3 maanden je salaris te posten heeft natuurlijk ook niet zoveel zin...quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:12 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je begrijpt het verkeerd, ik ben absoluut niet jaloers. Ik heb een prima baan, al verdien ik een stuk minder. Ik ben echter gewoon van mening dat dat soort dingen absurd en ongezond zijn. Zie ook de verdere discussie en de normale bedragen die een controller krijgt.
Ook opvallend is dat bepaalde posters, met name salarissen boven 4500, slechts eenmaal hier posten.
Het word er egt niet hoger door;) (helaas)quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:21 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Tsja, om elke 3 maanden je salaris te posten heeft natuurlijk ook niet zoveel zin...
Zonder al te specifiek te worden (ivm herkenbaarheid) adviseer ik mijn opdrachtgevers over bestuursrechtelijke aangelegenheden, voer ik namens mijn opdrachtgevers procedures bij rechtbanken en Raad van State en doe ik aan buitenrechtelijke geschilbeslechting.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nice.
Wat houden de werkzaamheden in?
Ah, een bestuursrechtelijk juridisch adviseur/vertegenwoordiger. Interessantquote:Op dinsdag 21 september 2010 19:43 schreef Quinn_Dexter het volgende:
[..]
Zonder al te specifiek te worden (ivm herkenbaarheid) adviseer ik mijn opdrachtgevers over bestuursrechtelijke aangelegenheden, voer ik namens mijn opdrachtgevers procedures bij rechtbanken en Raad van State en doe ik aan buitenrechtelijke geschilbeslechting.
Inderdaad, daarom ben ik ook een tevreden manquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ah, een bestuursrechtelijk juridisch adviseur/vertegenwoordiger. Interessant!
Twijfel of ik na MBO en HBO eigenlijk wel verder wil... Het lonkt altijd welquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:30 schreef Quinn_Dexter het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom ben ik ook een tevreden man
geen idee hoe oud je ben, maar werken kun je altijd nog. Dus als de omstandigheden het toestaan, zou ik doorstuderen, zeker in een vakgebied als rechten. Daar telt een WO-studie, terecht of onterecht, nog steeds heel zwaar.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Twijfel of ik na MBO en HBO eigenlijk wel verder wil... Het lonkt altijd wel
Dat klopt. Maar het is wel vreemd soms...quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:21 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Tsja, om elke 3 maanden je salaris te posten heeft natuurlijk ook niet zoveel zin...
22 straks. Dus op zich nog tijd zatquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:39 schreef Quinn_Dexter het volgende:
[..]
geen idee hoe oud je ben, maar werken kun je altijd nog. Dus als de omstandigheden het toestaan, zou ik doorstuderen, zeker in een vakgebied als rechten. Daar telt een WO-studie, terecht of onterecht, nog steeds heel zwaar.
Niet raar dus dat de bekeuringen weer omhoog gaan en de overheid flinke tekorten heeft. Nederland gaat failliet en dat gaan wij nog meemaken!quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:11 schreef LordLynx het volgende:
[..]
En dan begrijp je ook gelijk waarom meer dan de helft van je bruto inkomen aan belastingen opgaat...... Je betaalt als werkende in de prvate sector 1 ambtenaar en 1 werkloze/bijstandstrekker/arbeidsongeschikte.......
Ik kreeg vandaag een boete binnen, 13 km/u te hard kost tegenwoordig al 71 euro. En diezelfde boete kost dus over 2 jaar ongeveer 100 euro...quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet raar dus dat de bekeuringen weer omhoog gaan
Jonkiequote:Op dinsdag 21 september 2010 22:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
22 straks. Dus op zich nog tijd zat!
Dacht aan de vrije master sociaal recht
Je kunt beter 'n uitkering trekken, zwart werken en af en toe wat stelen dan de hele dag werken, belastingbetalen, autorijden en om de haverklap bekeuringen betalen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag een boete binnen, 13 km/u te hard kost tegenwoordig al 71 euro. En diezelfde boete kost dus over 2 jaar ongeveer 100 euro...
Dan betaald die z'n uitkering met z'n eigen bekeuringen xDquote:Op woensdag 22 september 2010 20:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt beter 'n uitkering trekken, zwart werken en af en toe wat stelen dan de hele dag werken, belastingbetalen, autorijden en om de haverklap bekeuringen betalen.
Lul niet zo dom, bekeuringen doe je zelf. Als je niet kan rijden, dan moet je het niet doen.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt beter 'n uitkering trekken, zwart werken en af en toe wat stelen dan de hele dag werken, belastingbetalen, autorijden en om de haverklap bekeuringen betalen.
Dat doe je ook zelf, maar dat geldt voor misdrijven ook. Een en ander moet wel in verhouding staan en dat staat het nu niet. Dus: lul jij even niet zo dom.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:29 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Lul niet zo dom, bekeuringen doe je zelf. Als je niet kan rijden, dan moet je het niet doen.
Volgens mij was het best duidelijk dat Halcon ook juist betoogt dat je derhalve maar beter geen boetes kan incasseren voor te hard rijden.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:29 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Lul niet zo dom, bekeuringen doe je zelf. Als je niet kan rijden, dan moet je het niet doen.
Uitkeringen zouden een stuk omhoog kunnen als er niet zoveel misbruik van werd gemaakt, waardoor het doel van uitkeringen, die an sich erg goed zijn, voorbij wordt geschoten. Zo zal mijn eigen vader er binnenkort waarschijnlijk ook van moeten leven aangezien hij binnenkort weg wordt bezuinigd na een grote fusie van zijn werkgever met een ander. Mijn vader is 56 en zonder opleiding, in zijn tijd doornormaal, en gaat echt niet zomaar ergens anders weer aan de bak komen. Dan mag alles wat hij in zijn werkende leven (meer dan 40 jaar, nu alquote:Op woensdag 22 september 2010 21:36 schreef Rezzy het volgende:
Prima dat de boetes omhoog gaan. De uitkeringen daarentegen, kunnen best wat omlaag, of in ieder geval losgekoppeld worden van het minimumloon. Wie niet werkt hoeft niet te verhongeren, maar hoeft ook geen luxe die gelijk is aan die van een werkende. Fuck die relatieve armoede (ik ben arm want mijn buurman heeft een mooiere auto). Ambitie, zelfredzaamheid en hard werken wordt niet beloond in dit land. Apathie wordt gestimuleerd met knuffelregelingen. Zet 2 burgers naast elkaar en je hebt al een doelgroep, waar weer bijzondere regelingen voor moeten komen. Blegh.
Disclaimer: actief VVD-lid.
Nooit meer weg gaanquote:Op donderdag 23 september 2010 08:59 schreef wereldster het volgende:
01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie:Ambulance verpleegkundige
03: Opleiding: mbo vpk -> hbo vpk -> Spoeid eisende hulp -> SOSA
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen:20
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: Verschillend d.m.v. toeslagen e.d. 3500 +
09: Netto maand salaris: 2500 +
10: Overuren betaald:Ja
11: Werkervaring:-
12: Goodies:-
beetje onzinnige vergelijking. Ze verdient die 3500 euro waarschijnlijk omdat ze onregelmatige diensten draait. Dus avond- en nachtdiensten en natuurlijk weekenddiensten en ook tijdens feestdagen zal ze moeten werken. Ook zal ze snel aan d'r plafond zitten qua salaris. Daarentegen werk jij doordeweeks, regelmatige tijden, vrij tijdens feestdagen en is jouw plafondsalaris waarschijnlijk wel een stukje hogerquote:Op donderdag 23 september 2010 09:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nooit meer weg gaanMet mijn technische WO studie + 2 jaar werkervaring en ondertussen een redelijk verantwoordelijke functie zit ik ruim onder dit van jou. Hopelijk krijg ik er aan het eind van het jaar wat bij, maar dan nog kom ik niet aan wat jij nu al hebt. Zeker voor een baan in de gezondheidszorg abnormaal goed betaald, hulde
Jij doelt op de WW. Er is meer dan WW alleen.quote:Op donderdag 23 september 2010 08:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik dacht overigens dat de VVD hogere maar kortere uitkeringen stimuleerde?
Hij*quote:Op donderdag 23 september 2010 10:32 schreef Blik het volgende:
[..]
beetje onzinnige vergelijking. Ze verdient die 3500 euro waarschijnlijk omdat ze onregelmatige diensten draait. Dus avond- en nachtdiensten en natuurlijk weekenddiensten en ook tijdens feestdagen zal ze moeten werken. Ook zal ze snel aan d'r plafond zitten qua salaris. Daarentegen werk jij doordeweeks, regelmatige tijden, vrij tijdens feestdagen en is jouw plafondsalaris waarschijnlijk wel een stukje hoger
Dat zou kunnen, werk voor een commercieel bedrijf in een commerciele functie. Dan liggen er over het algemeen wel mogelijkheden, zeker bij een overstap naar een ander bedrijf in de toekomst. Maa de tijd zal het leren.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:32 schreef Blik het volgende:
[..]
beetje onzinnige vergelijking. Ze verdient die 3500 euro waarschijnlijk omdat ze onregelmatige diensten draait. Dus avond- en nachtdiensten en natuurlijk weekenddiensten en ook tijdens feestdagen zal ze moeten werken. Ook zal ze snel aan d'r plafond zitten qua salaris. Daarentegen werk jij doordeweeks, regelmatige tijden, vrij tijdens feestdagen en is jouw plafondsalaris waarschijnlijk wel een stukje hoger
Zo ervaar ik het ook.quote:Op dinsdag 21 september 2010 07:04 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Ik snap dat het populair en statusverhogend is om ambtenaren af te zeiken, en ja er zijn voldoende ambtenaren die voldoen aan de vooroordelen, maar naar mijn idee is het gros van de ambtenaren relatief kundig, geinteresseerd en betrokken. Al moet je een en ander ook afzetten tegen wat de maximale salarisssen bij de overheid zijn (met name in de middenschalen).
Als je kijkt naar de werktijden van ambtenaren, de snelheid waarmee één en ander uitgevoerd wordt en het gemak waarmee (te) hoge prijzen worden betaald voor adviesbureaus kun je wel zeker stellen dat veel ambtenaren een luizenbaantje hebben. Er heerst doorgaans geen concurrentie, opdrachten worden altijd uitgevoerd met dezelfde leveranciers en uitvoerders (die hier uiteraard heel gelukkig mee zijn). Als je dat afzet tegen de salarissen en andere arbeidsvoorwaarden zoals vrije dagen en bijkomende vergoedingen dan kun je gerust zeggen dat een ambtenaar een luizenleventje lijdt.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zo ervaar ik het ook.
Maar beroepsmatig heb ik (en jij waarschijnlijk) toch echt te maken met een andere "soort" ambtenaren. De meeste mensen die ambtenaren afzeiken denken aan de mensen aan de balie in het gemeentehuis die hun hun ID-kaart moeten aangeven.
Ik kan me in veel van je punten vinden, maar dezequote:Op donderdag 23 september 2010 16:27 schreef leolinedance het volgende:
En ja, ik ga ook met andere ambtenaren om als de doorsnee burger. Maar probeer ze op vrijdag niet te bellen na 16:00, dan kun je het vergeten. Voor 9:00 in de morgen is de kans ook groot dat je bot vangt.
Er zit een kern van waarheid in je verhaal hoor, ik zie alleen niet de samenhang met de uitspraak dat de meesten die ik tegenkom toch relatief kundig zijn.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de werktijden van ambtenaren, de snelheid waarmee één en ander uitgevoerd wordt en het gemak waarmee (te) hoge prijzen worden betaald voor adviesbureaus kun je wel zeker stellen dat veel ambtenaren een luizenbaantje hebben. Er heerst doorgaans geen concurrentie, opdrachten worden altijd uitgevoerd met dezelfde leveranciers en uitvoerders (die hier uiteraard heel gelukkig mee zijn). Als je dat afzet tegen de salarissen en andere arbeidsvoorwaarden zoals vrije dagen en bijkomende vergoedingen dan kun je gerust zeggen dat een ambtenaar een luizenleventje lijdt.
En ja, ik ga ook met andere ambtenaren om als de doorsnee burger. Maar probeer ze op vrijdag niet te bellen na 16:00, dan kun je het vergeten. Voor 9:00 in de morgen is de kans ook groot dat je bot vangt.
Ik begrijp overigens best dat 'de burger' ook watte klagen heeft. Als je de snelheid en efficiency van werken ziet op een doorsnee gemeentehuis zakt de moed te ook in de schoenen. En uiteraard zijn veel gemeentehuizen alleen open wanneer de normale burger ook moet werken, lekker klantvriendelijk... Met geluk zijn ze 1 avond in de week 2 uurtjes geopend, zoals bij ons, en dan mag je gemiddeld een uur gaan zitten wachten op je vrije avond.
Nee, ik heb het ook niet zo op de bepaalde ambtenaren. Het is waarschijnlijk wel anders in sectoren waar ik er minder kijk op heb, onderwijs, politie en brandweer bijvoorbeeld. Al blijkt de laatste tijd wel weer dat daar ook op behoorlijk grote voet wordt geleefd van onze belastingcenten. Zie de salarissen in de politietop en het gefaalde C2000 systeem. Dat had gewoon voorkomen kunnen worden.
Daarbij moet iedere ambtenaar zijn best doen om zijn/haar baan kwijt te raken, er is bijna altijd wel een andere functie voor je te vinden. Zelfs bij slecht presteren word je niet ontslagen of je moet het wel érg bont maken. En dan krijg je nog een leuke oprotpremie mee ook.
Relatief kundig ja. Ze kunnen een verhaal van een adviesbureau lezen, maar kritische vragen stellen is al lastig. Ze vragen mij (als adviseur) om offertes van leveranciers te beoordelen. Want het moet zogenaamd eerlijke concurrentie zijnquote:Op donderdag 23 september 2010 16:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er zit een kern van waarheid in je verhaal hoor, ik zie alleen niet de samenhang met de uitspraak dat de meesten die ik tegenkom toch relatief kundig zijn.
Maargoed, ik heb dan veel te maken met de ambtenaren van de BD (dus de Inspecteurs/Ontvangers en niet de belmiepjes). Die zijn er natuurlijk om het geld binnen te halen, en niet uit te geven
Dat is bijna het salaris van een professor (Prof. Dr. Ir.) in Wageningen, niet verkeerdquote:Op donderdag 23 september 2010 16:46 schreef Shivo het volgende:
01: Bedrijfstak: Biomedisch academisch onderzoek
02: Functie: Assistant professor
03: Opleiding: PhD
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 18
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 6400
09: Netto maand salaris: 4175
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: laptop, telefoon, internet, creditcard van het ziekenhuis. Regelmatig reizen binnen de VS, Europa
Tevreden: Ja
Dan ken jij andere ambtenaren waarschijnlijk. In de gemeenten waar ik heb gewoond was het in ieder geval prive zeker zo. En ik heb op dit moment ook regelmatig contact voor mijn werk (vergunningverlening, ruimtelijke ordening oa.) en ook dan is het moeilijk om iemand vroeg in de morgen aan de telefoon te krijgen.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kan me in veel van je punten vinden, maar deze![]()
De meeste ambtenaren die ik ken, beginnen rond 7 uur. Vrijdag- (of elke andere) middag zijn ze inderdaad niet te bereiken, maar in de ochtend zijn ze ruim eerder aan het werk dan ik.
Hetgeen bij de gemiddelde profit-organisatie waarmee ik contact heb, en dat zijn er best veel, net zo hard geldt...quote:Op donderdag 23 september 2010 17:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan ken jij andere ambtenaren waarschijnlijk. In de gemeenten waar ik heb gewoond was het in ieder geval prive zeker zo. En ik heb op dit moment ook regelmatig contact voor mijn werk (vergunningverlening, ruimtelijke ordening oa.) en ook dan is het moeilijk om iemand vroeg in de morgen aan de telefoon te krijgen.
Dat is een goed ideequote:Op donderdag 23 september 2010 19:52 schreef thomaster het volgende:
Kunnen jullie, als jullie er nog niet uit zijn, de ambtenaren discussie in een apart topic voeren? Dan gaan we hier weer verder on topic.
Kon het niet latenquote:Op donderdag 23 september 2010 19:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, want deze post van jou is lekker nuttig
Tja, relatief kundig. Ik vraag me dan af wat als norm wordt opgevoerd. Andere ambtenaren? In het land der blinden....quote:Op donderdag 23 september 2010 16:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er zit een kern van waarheid in je verhaal hoor, ik zie alleen niet de samenhang met de uitspraak dat de meesten die ik tegenkom toch relatief kundig zijn.
Maargoed, ik heb dan veel te maken met de ambtenaren van de BD (dus de Inspecteurs/Ontvangers en niet de belmiepjes). Die zijn er natuurlijk om het geld binnen te halen, en niet uit te geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |