Tuurlijk. Maar relatief gezien verdienen de ICTers dermate veel in tegenstelling tot andere HBO gekwalificeerden die op die leeftijd zijn.quote:Op vrijdag 17 september 2010 12:50 schreef Fokski het volgende:
[..]
We hebben het hier vaak over hoogopgeleide mensen met wat ervaring dus zo gek is het niet. Ze verdienen echt niet bovengemiddeld.
met 25 jaar heb jij geen bruto salaris van 3337 euro en zeker niet als militair.quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:27 schreef eXistence het volgende:
1 : Bedrijfstak: Overheid
2 : Functie: Militair (Officier)
3: Opleiding: VWO + KMA + bezig met HBO
4 : Leeftijd: 25
5 : Aantal uren per week: 38
6 : Vakantiedagen: 23+12ADV
7 : 13e maand: nee, in de CAO is afgesproken de eindejaarsuitkering geleidelijk te verhogen tot 8,3%
8 : Bruto maandsalaris: 3337 euro
9 : Netto maandsalaris: 2144 euro
10: Overuren betaald: ja
11 : Werkervaring: 6 jaar
12 : Goodies :
- Voedingskosten betaalt (200 euro/maand)
- Gratis ziektekostenverzekering
- eindejaarsuitkering (5%)
- hbo opleiding volledig betaald + studieverlof
- werkkleding van de baas
Best tevreden eigenlijk
Officier is minstens de functie luitenant en begint in dat lijstje dus bij tweede luitenant. Ik weet echter te weinig over de landmacht om de ontwikkelingsmogelijjheden te kennen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:59 schreef Sometimes het volgende:
http://www.inoverheid.nl/(...)en-marechaussee.html
Linkje uit 2008 dan wel, maar niettemin ben ik geneigd guapo gelijk te geven.
eXistence kan het vast uitleggen?
quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:09 schreef guapo het volgende:
[..]
met 25 jaar heb jij geen bruto salaris van 3337 euro en zeker niet als militair.
En waarom zou dat niet kunnen volgens jullie?quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:59 schreef Sometimes het volgende:
http://www.inoverheid.nl/(...)en-marechaussee.html
Linkje uit 2008 dan wel, maar niettemin ben ik geneigd guapo gelijk te geven.
eXistence kan het vast uitleggen?
Netjes!quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:51 schreef eXistence het volgende:
[..]
[..]
En waarom zou dat niet kunnen volgens jullie?
Zie het linkje van Sometimes hierboven. Dit zijn de oude salarisschalen van 2008, de nieuwe van 2009 en 2010 staan hier: http://www.acom.nl/files/(...)Mar%2001-03-2009.pdf
En dan staat er bij Kapitein: 3066,-. Hierbij komt er nog een premie bij van 8,8% (VEB-toelage) en dan kom je uit op 3337.
Eens. Het klinkt allemaal 'eng' en 'je hebt geen leven meer', maar het is wat je zegt: in plaats van RTL Boulevard en GTST kijken, zit ik thuis nog even een paar uur te werken. Leuke dingen doe ik in het weekend wel en 'n mooi salaris en die extra uren doordeweeks helpen daar behoorlijk bij.quote:Op woensdag 15 september 2010 11:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant, wat doe je 's avonds nou eigenlijk? Meeste mensen gaan doordeweeks een beetje televisie kijken totdat ze weer gaan slapen, dan kan er prima nog wat werk gedaan worden. Dubbel relaxed dat het dan ook nog gewoon thuis kan i.p.v. dat je de hele avond op de zaak hoeft te blijven. Wel vind ik het belangrijk om de weekenden veel vrij te hebben zodat je tijd houdt voor het ondernemen van leuke dingen.
Hoofd leeg maken doe ik in bed wel.quote:Op woensdag 15 september 2010 11:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Het ligt er wel aan. Even je mail/administratie bijwerken kan prima 's avonds. Maar mijn werk is redelijk intensief en dan wil ik 's avonds mijn hoofd even leeg kunnen maken. En je kunt doordeweeks ook leuke dingen doen 's avonds. Ik probeer het 's avonds werken in ieder geval zoveel mogelijk te beperken
Het is natuurlijk waar je voor kiest he. Werken op te leven, of leven om te werken. Doe mij dat eerste maarquote:Op zaterdag 18 september 2010 22:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eens. Het klinkt allemaal 'eng' en 'je hebt geen leven meer', maar het is wat je zegt: in plaats van RTL Boulevard en GTST kijken, zit ik thuis nog even een paar uur te werken. Leuke dingen doe ik in het weekend wel en 'n mooi salaris en die extra uren doordeweeks helpen daar behoorlijk bij.
Volgens mij heb je m´n post niet helemaal goed begrepen....quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:48 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Het is natuurlijk waar je voor kiest he. Werken op te leven, of leven om te werken. Doe mij dat eerste maar
Ik ben geen IT-er, maar dit is wel kort door de bocht. IT-systemen zijn kritiek geworden binnen grotere bedrijven en het valt vaak niet mee om geschikte IT-ers te vinden. Je hebt ook relatief veel gedetacheerden. Wil je dan iemand een contract geven, dan moet er ook met de geldbuidel gerammeld worden om diegene over te halen.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:26 schreef PalmRoyale het volgende:
ITers worden over het algemeen veel te hoog betaald. Een baan in de IT is nou niet echt het moeilijkste wat een mens kan doen.
Ik begrijp je heel goedquote:Op zaterdag 18 september 2010 22:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij heb je m´n post niet helemaal goed begrepen....
Je bedoelde ´kritiek´ neem ik aan?quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:11 schreef Blik het volgende:
IT-ers worden zoveel betaald omdat tegenwoordig bijna het complete bedrijf afhankelijk is van dergelijke grote IT-systemen zoals SAP. IT-ers zijn kritisch geworden voor het bedrijfsproces.
Daar leek het even niet op.quote:
Ik heb een hoop mensen zoals jij, die graag veel werken om veel geld te verdienen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar leek het even niet op.
Komt er in elk geval op neer dat ik werk om geld te verdienen en van dat geld kan ik leuke dingen doen. Dan liever doordeweeks werken i.p.v. GTST kijken en in het weekend de schade inhalen.
Van geld heb je niet gauw te veel hoor. De "vrije tijd" doordeweeks is vaak toch vrij beperkt. Thuiskomen van het werk, eten, TV kijken en dan niet al te laat weer onder de wol. Zo doen veel mensen dat. Als je dan TV kijken vervangt door 'thuis wat uurtjes door werken' is het echt niet zo dat je vrije tijd in het gedrang komt en dat je je leven in het weekend aan het proppen bent.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:01 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Ik heb een hoop mensen zoals jij, die graag veel werken om veel geld te verdienen.
Maar 6000 euro per maand, niemand heeft dat nodig. Dan zou ik liever iets meer vrije tijd hebben om echt te genieten, dan mijn leven in het weekend te moeten proppen.
Er gaat echt ziek veel naar de belasting inderdaad..quote:Op zondag 19 september 2010 15:56 schreef LordLynx het volgende:
Bedrijfstak: Bankwezen
Functie: Financieel analist
Opleiding: WO Master
Leeftijd: 31
Aantal uren per week: 36 in 4 dagen, exclusief opleiding en thuiswerk
Aantal vakantiedagen: 20 + 16 ADV
13de maand: Ja
Bruto maand salaris: 4935
Netto maand salaris: 2370
Overuren betaald: Nee
Werkervaring: 6 jaar, waarvan 3 part-time
Goodies: Telefoon en laptop, mobiliteitsbudget van 1025 euro per maand, te gebruiken voor leaseauto of uit te betalen, betaalde opleiding FFP , eindjaarsbonus (gemiddeld 25% van jaarsalaris)
Tevreden?: Ja
Netto salaris is zo laag omdat ik volledig laat belasten in de hoogste schijf. Dit omdat ik nog inkomen uit een bedrijf heb en een behoorlijke box 3 belasting betaal en liever terug krijgt dan flink bij moet betalen.
Wij staan wat dat betreft echt lijnrecht tegenover elkaar. Als ik alles wat ik doordeweeks doe naast mijn werk in een weekend moet proppen kan ik slapen wel overslaan...quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van geld heb je niet gauw te veel hoor. De "vrije tijd" doordeweeks is vaak toch vrij beperkt. Thuiskomen van het werk, eten, TV kijken en dan niet al te laat weer onder de wol. Zo doen veel mensen dat. Als je dan TV kijken vervangt door 'thuis wat uurtjes door werken' is het echt niet zo dat je vrije tijd in het gedrang komt en dat je je leven in het weekend aan het proppen bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |