Die opgestapte bestuurder zal vast wel een riant salaris hebben gekregen voor weinig werkquote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik hoorde dat ze nog mensen zoeken om de Media & Entertainment Management opleiding aan hogeschool InHolland te vullen.
Je bedoelt toch nietquote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:05 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Die opgestapte bestuurder zal vast wel een riant salaris hebben gekregen voor weinig werk.
hij heeft ook nog een jaar salaris meegekregen....quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:05 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Die opgestapte bestuurder zal vast wel een riant salaris hebben gekregen voor weinig werk.
Terwijl InHolland 1,5 miljoen euro terug moet betalen aan de overheid.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 06:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
hij heeft ook nog een jaar salaris meegekregen....
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je bedoelt toch niet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
?![]()
Wat was er aan de hand dan? Kom nooit naar de hc's eigenlijk.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:07 schreef BoerBert het volgende:
Nou, fiscale economie-college van vanochtend was weer boeiend zeg. Had weer even het gevoel dat ik in de derde van het VWO zat.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:37 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vergeleken met de andere colleges van Fiscaal was het zó verschrikkelijk simpelquote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat was er aan de hand dan? Kom nooit naar de hc's eigenlijk.
[..]
Was het college over omzetbelasting? Was inderdaad vreselijk simpel gedeelte.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:22 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Vergeleken met de andere colleges van Fiscaal was het zó verschrikkelijk simpel
Jaquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:15 schreef hendaliando het volgende:
[..]
Was het college over omzetbelasting? Was inderdaad vreselijk simpel gedeelte.
Zit er ook nog steeds onwijs met te rommelen. Ik heb sowieso het idee dat ik (un)covered interest parity niet echt snap. Ik maak zelf geen berekening maar ik kom daar ook niet echt verder meequote:Trouwens, leuk onderwerp/topic hier. Ik heb even een klein vraagje nu ik hier ben, bij die opdracht van internationale Economie moet er bij 1.2 met een koers van 28 iets gedaan worden, maar wat? Moet je een uitleg geven wat de investeerder moet doen of gewoon een sommetje maken en daarbij covered interest parity gebruiken? Ik zie ook weinig verschil met 1.3...
Hmm, ik ben even vergeten hoe het zit met die kluisjes (waar je je tas e.d. in moet doen) en of je daar je studentennummer voor nodig hebt. In principe zou het wel kunnen, maar als ik jou was zou ik dan gewoon naar de centrale bibliotheek van Rotterdam gaan.quote:Op maandag 18 oktober 2010 17:43 schreef Fanta-stick het volgende:
Hoi ik had ff een vraagje kan je als niet-student van de Erasmus Uni nou wel of niet gebruik maken van de bieb?
Nee, opzouten, het is er al druk genoeg en straks kunnen onze eigen studenten niet eens een plaats vinden tijdens de tentamenperiodequote:Op maandag 18 oktober 2010 17:43 schreef Fanta-stick het volgende:
Hoi ik had ff een vraagje kan je als niet-student van de Erasmus Uni nou wel of niet gebruik maken van de bieb?
Uhm, ik dacht dat ook in eerste instantie. dan zou je toch eigenlijk niet gebruik moeten maken van uncovered interest rate formule? Van st+1 en st zijn sowieso bekend en ook de interestwaardes zijn bekend. Verandert door de nieuwe verwachte koers de interest van een van beiden? Of krijg je dat links en rechts niet aan elkaar gelijk zijn?quote:Op maandag 18 oktober 2010 17:38 schreef Kaas- het volgende:
Als je bij 1.2 een berekening maakt van de opbrengst van de USD-deposito en daarbij de formule van de uncovered interest rate gebruikt zie je dat je verlies maakt op een USD-deposito (mocht de sterke appreciatie van de US dollar inderdaad plaatsvinden, zoals je volgens de opgave zelf verwacht). Wat je dus moet doen: Russische deposito's kopen.
Dat is tenminste mijn antwoord.
quote:Op maandag 18 oktober 2010 17:46 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hmm, ik ben even vergeten hoe het zit met die kluisjes (waar je je tas e.d. in moet doen) en of je daar je studentennummer voor nodig hebt. In principe zou het wel kunnen, maar als ik jou was zou ik dan gewoon naar de centrale bibliotheek van Rotterdam gaan.
Dan moeten hun opzouten uit de centrale bieb, waar normaliter geen rusige plek te vinden is.quote:![]()
Die is echt kut
Op maandag 18 oktober 2010 17:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee, opzouten, het is er al druk genoeg en straks kunnen onze eigen studenten niet eens een plaats vinden tijdens de tentamenperiode
Ah, helemaal duidelijk. Geweldig & bedankt!!quote:Op maandag 18 oktober 2010 17:58 schreef Kaas- het volgende:
Het betekent alleen dat jij het volgens de vraag beter denkt te kunnen voorspellen dan de markt zelf, en de vraag is vervolgens hoe je het best kunt profiteren van je eigen superieure kennis. De markt verwacht dat er interest parity is, maar jij denkt te weten dat daar geen sprake van is en men op de USD-deposito's verlies zal maken. Dus die moet je mijden en lekker in RUB-deposito's investeren.
Bij beide theorieen gaat men ervan uit dat er interest parity is, alleen is het bij covered interest rate zo dat je jezelf tegen evt. risico's indekt door vantevoren een prijs (wisselkoers) af te spreken waartegen je je geld later weer terug kunt ruilen (tegen de forward exchange rate - eigenlijk gewoon een verwachte toekomstige spot exchange rate).
Bij uncovered interest rate heb je die 'verzekering' niet en reken je gewoon met verwachtingen. Als die uncovered interest rate parity in de werkelijkheid geldt zou dat dus moeten betekenen dat iedereen risico-neutraal is. Immers, de wisselkoers kan in de tussentijd zowel gunstig als ongunstig veranderen maar dat boeit de risico-neutrale belegger niet.
Vlak voor tentamenperiode's van rechten en bedrijfskunde is het inderdaad overal ontzettend drukquote:Op maandag 18 oktober 2010 18:08 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
[..]
Dan moeten hun opzouten uit de centrale bieb, waar normaliter geen rusige plek te vinden is.
Wat hebben jullie bij de derde opdracht als verklaring gegeven voor de grote en kleine FDI flows?quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:06 schreef Sjappel het volgende:
Erg bedankt voor de uitleg inderdaad, nu is het een stuk begrijpelijker![]()
Ik kan nu al vaak geen plek vinden in de bieb btw
Die politieke situatie heb ik ook bij de laatste vraag van opdracht 15.2 gebruikt. Kon eigenlijk niet zo veel met de tekst uit het boek.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:50 schreef Sjappel het volgende:
Infrastructuur, onderwijs niveau, aanwezigheid multinationals, politieke situatie e.d. Het staat niet in het boek maar ik heb het "model" van Markusen op internet opgezocht en globaal bekeken.
Ben nu klaar, heb bovenstaand overigens bij vraag 15.2C gebruikt, niet bij de overigen. Model van Markusen geeft een goede verklaring over de kosten-baten afweging die wordt gemaakt bij het bouwen van een fabriek in het buitenland i.p.v. er goederen heen te transporteren. Wat de kosten zijn, wat de baten zijn, en hoe die zich in ontwikkelde en slecht ontwikkelde landen tot elkaar verhouden. Daar zou ik het antwoord zoeken. Ga de boel nu even nakijken en dan inleveren. Succes nog (mocht iemand nog bezig zijn)!quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:50 schreef Sjappel het volgende:
Infrastructuur, onderwijs niveau, aanwezigheid multinationals, politieke situatie e.d. Het staat niet in het boek maar ik heb het "model" van Markusen op internet opgezocht en globaal bekeken.
Rechten en Bedrijfskunde hebben toch juist trimesters, of zie ik dit verkeerd?quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:09 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Vlak voor tentamenperiode's van rechten en bedrijfskunde is het inderdaad overal ontzettend druk.
Ik ben blij dat wij in trimesters werken, en niet in vijf blokken zoals zij.
Bedrijfskunde 3, rechten 4 en economie 5. Vraag me niet waarom.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:38 schreef Najir het volgende:
[..]
Rechten en Bedrijfskunde hebben toch juist trimesters, of zie ik dit verkeerd?
Ha, dat klinkt goed. Zou graag een de Econometrie-masters (Operations Research and Quantitative Logistics of Econometrics) willen volgen. Zoiets is dus mogelijk met een relatief kort schakeltraject (heb ook al een aantal econometrie vakken gevolgd als bijvak)? Tof.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:49 schreef Kaas- het volgende:
Schakeljaar is zo'n 40 ECTS aan econometrievakken en dat is lastig in te halen tijdens je eigen studie. Dus ja op papier, maar lastig in de praktijk als je er ook nog wat leuke dingen naast wil doen.
Kan best kloppen hoor. Economie-studenten krijgen toch flink meer economische vakken dan econometristen, was destijds voor mij ook een reden om niet voor econometrie te kiezen als bachelor.quote:Ken overigens twee mensen die een bachelor economie + master econometrie hebben gedaan en die waren erg te spreken over dit traject. Door de economiebachelor weten ze wat ze berekenen in de econometriemaster en waarom het relevant is wat ze berekenen, dit i.t.t. tot veel medestudenten (quote van hem, kan overdreven zijn uiteraard).
Ken je dat niet horen dan?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:11 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Komen jullie uit Rotterdam?
Jep! Vakken die hij moest doen in de pre-master waren:quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ha, dat klinkt goed. Zou graag een de Econometrie-masters (Operations Research and Quantitative Logistics of Econometrics) willen volgen. Zoiets is dus mogelijk met een relatief kort schakeltraject (heb ook al een aantal econometrie vakken gevolgd als bijvak)? Tof.
[..]
Kan best kloppen hoor. Economie-studenten krijgen toch flink meer economische vakken dan econometristen, was destijds voor mij ook een reden om niet voor econometrie te kiezen als bachelor.
Aha, moet wel lukken denk ik, klinkt goed als ik dat zo lees.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:00 schreef Kaas- het volgende:
Komt neer op 44 punten. MATLAB krijg je niet, daarvan wordt verwacht dat je het jezelf aanleert. Elke student heeft andere vakken gevolgd tijdens de bachelor, dus het kan per geval verschillen natuurlijk.
Ik heb Monetary Economics (FEB23010), Quantitative Decision Models (FEB33001) en Voortgezet Programmeren (FEB23007) gevolgd. Of het een punt is weet ik eigenlijk niet, ik heb mij gewoon ingeschreven en ben de vakken gaan volgen.quote:Wat voor econometrievakken heb je al gevolgd? Is dat geen punt? Dan wil ik wel graag een analyse- en matrix algebra-vak volgen in de vrije ruimte aangezien ik zie dat die nogal vaak als eis gesteld worden voor veel masters in het buitenland.
quote:Onderwijs is altijd een goede investering. Al zou ik 30000 Euro moeten betalen voor een master, dan nog zou ik het gelijk doen, zeker als het econometrie of iets anders is met een voornamelijk wiskundige aanpak.Op woensdag 20 oktober 2010 11:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Je moet het nu alleen wel uit je eigen zak gaan betalen.
quote:Wat heeft het land waar je werkt er mee te maken?Op woensdag 20 oktober 2010 20:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik dus echt niet, zeker niet als ik van plan ben om in Nederland te gaan werken.
quote:Belastingen en dergelijke. In Nederland heb je niet echt ontzettend veel voordeel van een betere opleiding. In ieder geval niet genoeg om dan maar een gigantische schuld op te bouwen.Op woensdag 20 oktober 2010 21:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat heeft het land waar je werkt er mee te maken?
quote:Haha, inderdaadOp donderdag 21 oktober 2010 20:25 schreef Kaas- het volgende:
Dat artikel over die drie studenten van de investment society in de nieuwste Erasmus Magazine.
quote:Lol - was jij vorig jaar niet van plan je bij hen aan te sluitenOp vrijdag 22 oktober 2010 20:25 schreef Kaas- het volgende:
http://issuu.com/erasmusmagazine/docs/em05_jaargang14 pagina 18 geloof ik
quote:Bruine schoenen onder een zwart pak.Op vrijdag 22 oktober 2010 20:25 schreef Kaas- het volgende:
http://issuu.com/erasmusmagazine/docs/em05_jaargang14 pagina 18 geloof ik
quote:Dat zie je wel vaker, geld verandert niks aan smaak.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mag je nog wel veel geld uitgeven maar als je de smaak van een omhooggevallen patatbakker hebt, wat voor zin heeft het dan?![]()
![]()
quote:Daarom is het ook zo dom dat ze zich zo opstellen als toekomstige grootgeldverdieners. Wat willen ze met dat geld doen? Nog meer zwarte pakken en bruine schoenen kopen?Op vrijdag 22 oktober 2010 22:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zie je wel vaker, geld verandert niks aan smaak.
quote:Ik stel een extreem hoog BTW tarief voor voor smakeloze producten en smakeloze combinaties van op zich smaakvolle producten.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo dom dat ze zich zo opstellen als toekomstige grootgeldverdieners. Wat willen ze met dat geld doen? Nog meer zwarte pakken en bruine schoenen kopen?
quote:En dan de smaakpolitie erop af? En de viescus?Op vrijdag 22 oktober 2010 22:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik stel een extreem hoog BTW tarief voor voor smakeloze producten en smakeloze combinaties van op zich smaakvolle producten.
quote:Deze foute combinatie is goedgekeurd door ondergetekende:Op vrijdag 22 oktober 2010 23:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En dan de smaakpolitie erop af? En de viescus?
quote:Laten we die discussie maar houden in LIF, volgens mij kan dat namelijk primaOp vrijdag 22 oktober 2010 22:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Bruine schoenen onder een zwart pak.En die tas ook.
![]()
![]()
Het is dat hij nog een riem in dezelfde kleur als z'n schoenen heeft. (Ook al is het dan de verkeerde kleur schoenen+riem.)
quote:Het is zwart, en vanwege jouw kleurenblindheid zal ik je ook maar je enorme fout vergeven.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:45 schreef hamster90 het volgende:
[..]
Laten we die discussie maar houden in LIF, volgens mij kan dat namelijk primaMaar ben ik nou gek of is zijn pak blauw?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
quote:Hehe, ja was destijds wel naar zo'n informatieborrel gegaan maar dat trok me niet echt.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:00 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Lol - was jij vorig jaar niet van plan je bij hen aan te sluiten?
quote:Ik heb dit artikel een tijdje terug ook gelezen, wat een trieste gasten.. Die toekomstige wapenhandelaar vind ik dan nog minder erg, nu al aangeven dat je waarschijnlijk gaat frauderen als je een baan op Wall Street krijgt is echt ZO domOp zaterdag 23 oktober 2010 10:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hehe, ja was destijds wel naar zo'n informatieborrel gegaan maar dat trok me niet echt.
quote:Edit: hij doet het weerOp dinsdag 26 oktober 2010 12:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
Blackboard is down...dag voor de tentamens. En bedankt klootzakken!!!
quote:Ik moest lachen, verder alles goed wik?Op vrijdag 22 oktober 2010 23:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Deze foute combinatie is goedgekeurd door ondergetekende:
[ afbeelding ]
Alleen die rubbertjes onder je schoenen hadden wat schoner gekund!
quote:Heb je SlimStuderen? Ik vind het ook maar wazig hoor, weet echt niet wat ik er nou van moet leren. Zeker zo met Internationale Economie erbij is het aardig veel.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:12 schreef Conversatie het volgende:
Wat is dat Fiscaal een ramp zeg, ze hadden wel mogen vermelden welke paragrafen er niet geleerd hoeven te worden. Boek staat wat mij betreft nauwelijks in verhouding met andere 4 ECTS vakken.
quote:En Industrial Organisation. En seminar.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nog mensen die komend blok Game Theory and Its Applications gaan doen?
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 22:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
En Industrial Organisation. En seminar.Ik wil surseance van studie aanvragen.
quote:Nee, kwam er zojuist achter dat dat wel handig was geweest. Helaas, te laat.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:15 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Heb je SlimStuderen? Ik vind het ook maar wazig hoor, weet echt niet wat ik er nou van moet leren. Zeker zo met Internationale Economie erbij is het aardig veel.
quote:Ik durf nog niet te kijken. Moet ook nog een opdracht maken die na de tentamens ingeleverd moet worden en het angstzweet breekt me nu al uit.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tjop tjop, aan luie studenten hebben we ook niks. Ik heb het als keuzevak gekozen, zag ik net in het rooster dat het gewoon 3 lessen per week zijn.
quote:Ja hoor.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:01 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ik moest lachen, verder alles goed wik?
quote:Tss, samenvattingen kopenOp dinsdag 26 oktober 2010 22:15 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Heb je SlimStuderen? Ik vind het ook maar wazig hoor, weet echt niet wat ik er nou van moet leren. Zeker zo met Internationale Economie erbij is het aardig veel.
quote:Inderdaad, dat had ik misschien beter iets verder uit kunnen werken. Maar goed, dan weet ik dat ook weer voor de volgende keer.Op woensdag 27 oktober 2010 23:38 schreef Kaas- het volgende:
Ingevuld! Wist alleen niet zo goed wat in te vullen bij de betrouwbaarheid van nieuwsbronnen aangezien er nogal wat variatie is (NRC->Telegraaf).
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 23:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik heb vandaag slechtste tentamen uit m'n carrière gemaakt. Nota bene van het vak waarvoor ik juist meer geleerd had. Als ik 't vak van morgen niet haal, ga ik serieus nadenken hoe het verder moet.
quote:Hmmm, matig voor je.Op donderdag 28 oktober 2010 23:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik heb vandaag slechtste tentamen uit m'n carrière gemaakt. Nota bene van het vak waarvoor ik juist meer geleerd had.
quote:Ja ik zat dus bij Advanced Modern Macroeconomics en volgens mij zat bijna iedereen daar tot 21:30 terwijl bijna alle andere blokken al leeg waren. Vriend van me ging net iets eerder weg en die stuurde ik na afloop een sms-je hoe 't was gegaan en heb nog geen antwoord terug, dus dan weet je wel hoe laat het is. Maar goed, vond 't echt schokkend hoe slecht ik uit die opgaves kwam. En vooral omdat als ik er objectief naar kijk het eigenlijk wel te doen zou moeten zijn maar mijn algebra is gewoon volledig weggezakt. Dat vind ik overigens ook wel vrij jammer, dat het vak bijna volledig bestaat uit algebra, zit verder niks anders bij. Ik had online bij oefententamens van andere universiteiten gekeken en die hadden ook nog 1/3 van het tentamen ingevuld met theorie en discussies van papers. Dat hebben wij dus niet gedaan en per saldo heb je dus eigenlijk niet echt wat geleerd, behalve rommelen met termen (algebra).Op vrijdag 29 oktober 2010 03:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
Advanced Modern Macroeconomics was heel moeilijk naar ik begreep. Zelf had ik gelukkig een ander tentamen, Transport Economics and Policy, en dat ging gelukkig heel erg goed.
[..]
Hmmm, matig voor je.Vond iedereen het moeilijk?
quote:Ja, precies. Was afgelopen jaar ook een jaar ertussenuit, dus dat is helemaal een probleem om er weer in te komen. Maar goed, het hele wiskunde/algebra-gedoe leidt enorm af van de inhoud van 't vak zelf. Volgend blok heb ik hetzelfde probleem waarschijnlijk met Game Theory en Industrial Organisation. En dan moet ik ook nog tijd maken voor m'n seminar en student association. Gaat lekker.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het probleem is ook een beetje dat de andere vakken nou niet echt wiskundig zijn. Wiskunde is toch vooral oefenen en routine, als er dan ineens een heel wiskundig vak tussendoor komt levert dat wel problemen op.
quote:Tja, en toch denk ik dat het wel te doen was geweest als m'n wiskunde niet zo kut was. Ik zag die vragen en kon wel gelijk zien wat het idee erachter was, maar de wiskundige uitwerking...nee. Toen heb ik sommige vragen maar gewoon zo opgelost, haha, echt wat een kneuzenkermis, die man zal ook wel denken.Hoorde in de metro ook mensen er over klagen. Voor eentje was het nog het laatste vak dat hij moest halen, hij had dus heel goed geleerd maar zakte ook kansloos door het ijs, dus ik denk dat het tentamen te moeilijk was.
quote:Als je een beetje overweg kan met grafieken en afgeleiden niet. Zelf vond ik Boekhouden het moeilijkst.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:14 schreef Mandal het volgende:
Ik hoor dat micro-economie het moeilijkste vak is van B1 bedrijfseconomie. Kan dit kloppen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |