abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87516841
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:00 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik hoorde dat ze nog mensen zoeken om de Media & Entertainment Management opleiding aan hogeschool InHolland te vullen.
Die opgestapte bestuurder zal vast wel een riant salaris hebben gekregen voor weinig werk :9.
Cool story, Hansel.
pi_87517554
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:05 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Die opgestapte bestuurder zal vast wel een riant salaris hebben gekregen voor weinig werk :9.
Je bedoelt toch niet

? :o

:')
pi_87521692
Wat een toonbeeld van oprechtheid die man. Een soort hele slechte goochelaar. Geld erin, waardeloos diploma eruit.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 06:11:17 #204
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_87521998
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:05 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

hij heeft ook nog een jaar salaris meegekregen....
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_87528143
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 06:11 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

hij heeft ook nog een jaar salaris meegekregen....
Terwijl InHolland 1,5 miljoen euro terug moet betalen aan de overheid. :') Overigens kan Dales daar ook niet helemaal alleen verantwoordelijk voor zijn, dus wat mij betreft vertrekken er nog een paar. Verbaas me soms weer over hoe weinig integriteit veel bestuurders hebben, erg jammer.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 14:07:04 #206
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_87532231
Nou, fiscale economie-college van vanochtend was weer boeiend zeg. Had weer even het gevoel dat ik in de derde van het VWO zat. _O-
pi_87535476
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:24 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Je bedoelt toch niet

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

? :o

:')

Cool story, Hansel.
pi_87539372
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:07 schreef BoerBert het volgende:
Nou, fiscale economie-college van vanochtend was weer boeiend zeg. Had weer even het gevoel dat ik in de derde van het VWO zat. _O-
Wat was er aan de hand dan? Kom nooit naar de hc's eigenlijk.

quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:37 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
_O-
  donderdag 14 oktober 2010 @ 17:22:50 #209
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_87539424
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat was er aan de hand dan? Kom nooit naar de hc's eigenlijk.
[..]

_O-
Vergeleken met de andere colleges van Fiscaal was het zó verschrikkelijk simpel :P
pi_87676199
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:22 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Vergeleken met de andere colleges van Fiscaal was het zó verschrikkelijk simpel :P
Was het college over omzetbelasting? Was inderdaad vreselijk simpel gedeelte.

Trouwens, leuk onderwerp/topic hier. Ik heb even een klein vraagje nu ik hier ben, bij die opdracht van internationale Economie moet er bij 1.2 met een koers van 28 iets gedaan worden, maar wat? Moet je een uitleg geven wat de investeerder moet doen of gewoon een sommetje maken en daarbij covered interest parity gebruiken? Ik zie ook weinig verschil met 1.3...
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:25:14 #211
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_87676596
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:15 schreef hendaliando het volgende:

[..]

Was het college over omzetbelasting? Was inderdaad vreselijk simpel gedeelte.
Ja :P

quote:
Trouwens, leuk onderwerp/topic hier. Ik heb even een klein vraagje nu ik hier ben, bij die opdracht van internationale Economie moet er bij 1.2 met een koers van 28 iets gedaan worden, maar wat? Moet je een uitleg geven wat de investeerder moet doen of gewoon een sommetje maken en daarbij covered interest parity gebruiken? Ik zie ook weinig verschil met 1.3...
Zit er ook nog steeds onwijs met te rommelen. Ik heb sowieso het idee dat ik (un)covered interest parity niet echt snap. Ik maak zelf geen berekening maar ik kom daar ook niet echt verder mee :P
pi_87679814
Die 1.3 snap ik ook niet helemaal..
pi_87679904
Als je bij 1.2 een berekening maakt van de opbrengst van de USD-deposito en daarbij de formule van de uncovered interest rate gebruikt zie je dat je verlies maakt op een USD-deposito (mocht de sterke appreciatie van de US dollar inderdaad plaatsvinden, zoals je volgens de opgave zelf verwacht). Wat je dus moet doen: Russische deposito's kopen.

Dat is tenminste mijn antwoord.
pi_87680006
Bij 1.3 wordt er een termijnkoers gegeven. Die termijnkoers is neem ik aan identiek aan de forward exchange rate, waarmee je een berekening kan maken. Vervolgens willen ze dat je iets zegt over de verschillende strategieen (covered en uncovered) in deze situatie.
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:43:08 #215
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_87680083
Hoi ik had ff een vraagje kan je als niet-student van de Erasmus Uni nou wel of niet gebruik maken van de bieb?
pi_87680219
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:43 schreef Fanta-stick het volgende:
Hoi ik had ff een vraagje kan je als niet-student van de Erasmus Uni nou wel of niet gebruik maken van de bieb?
Hmm, ik ben even vergeten hoe het zit met die kluisjes (waar je je tas e.d. in moet doen) en of je daar je studentennummer voor nodig hebt. In principe zou het wel kunnen, maar als ik jou was zou ik dan gewoon naar de centrale bibliotheek van Rotterdam gaan.
Cool story, Hansel.
pi_87680426
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:43 schreef Fanta-stick het volgende:
Nee, opzouten, het is er al druk genoeg en straks kunnen onze eigen studenten niet eens een plaats vinden tijdens de tentamenperiode ~O>
pi_87680539
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:38 schreef Kaas- het volgende:
Als je bij 1.2 een berekening maakt van de opbrengst van de USD-deposito en daarbij de formule van de uncovered interest rate gebruikt zie je dat je verlies maakt op een USD-deposito (mocht de sterke appreciatie van de US dollar inderdaad plaatsvinden, zoals je volgens de opgave zelf verwacht). Wat je dus moet doen: Russische deposito's kopen.

Dat is tenminste mijn antwoord.
Uhm, ik dacht dat ook in eerste instantie. dan zou je toch eigenlijk niet gebruik moeten maken van uncovered interest rate formule? Van st+1 en st zijn sowieso bekend en ook de interestwaardes zijn bekend. Verandert door de nieuwe verwachte koers de interest van een van beiden? Of krijg je dat links en rechts niet aan elkaar gelijk zijn?

Volgens mij snap ik die covered en uncovered nog steeds niet... :z
pi_87680651
Het betekent alleen dat jij het volgens de vraag beter denkt te kunnen voorspellen dan de markt zelf, en de vraag is vervolgens hoe je het best kunt profiteren van je eigen superieure kennis. De markt verwacht dat er interest parity is, maar jij denkt te weten dat daar geen sprake van is en men op de USD-deposito's verlies zal maken. Dus die moet je mijden en lekker in RUB-deposito's investeren.

Bij beide theorieen gaat men ervan uit dat er interest parity is, alleen is het bij covered interest rate zo dat je jezelf tegen evt. risico's indekt door vantevoren een prijs (wisselkoers) af te spreken waartegen je je geld later weer terug kunt ruilen (tegen de forward exchange rate - eigenlijk gewoon een verwachte toekomstige spot exchange rate).

Bij uncovered interest rate heb je die 'verzekering' niet en reken je gewoon met verwachtingen. Als die uncovered interest rate parity in de werkelijkheid geldt zou dat dus moeten betekenen dat iedereen risico-neutraal is. Immers, de wisselkoers kan in de tussentijd zowel gunstig als ongunstig veranderen maar dat boeit de risico-neutrale belegger niet.
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:08:01 #220
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_87680980
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:46 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Hmm, ik ben even vergeten hoe het zit met die kluisjes (waar je je tas e.d. in moet doen) en of je daar je studentennummer voor nodig hebt. In principe zou het wel kunnen, maar als ik jou was zou ik dan gewoon naar de centrale bibliotheek van Rotterdam gaan.
quote:

Die is echt kut
Op maandag 18 oktober 2010 17:52 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nee, opzouten, het is er al druk genoeg en straks kunnen onze eigen studenten niet eens een plaats vinden tijdens de tentamenperiode ~O>
Dan moeten hun opzouten uit de centrale bieb, waar normaliter geen rusige plek te vinden is.
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:10:00 #221
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_87681040
wtf dubbel quoten gaat niet echt ;')
pi_87681066
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:58 schreef Kaas- het volgende:
Het betekent alleen dat jij het volgens de vraag beter denkt te kunnen voorspellen dan de markt zelf, en de vraag is vervolgens hoe je het best kunt profiteren van je eigen superieure kennis. De markt verwacht dat er interest parity is, maar jij denkt te weten dat daar geen sprake van is en men op de USD-deposito's verlies zal maken. Dus die moet je mijden en lekker in RUB-deposito's investeren.

Bij beide theorieen gaat men ervan uit dat er interest parity is, alleen is het bij covered interest rate zo dat je jezelf tegen evt. risico's indekt door vantevoren een prijs (wisselkoers) af te spreken waartegen je je geld later weer terug kunt ruilen (tegen de forward exchange rate - eigenlijk gewoon een verwachte toekomstige spot exchange rate).

Bij uncovered interest rate heb je die 'verzekering' niet en reken je gewoon met verwachtingen. Als die uncovered interest rate parity in de werkelijkheid geldt zou dat dus moeten betekenen dat iedereen risico-neutraal is. Immers, de wisselkoers kan in de tussentijd zowel gunstig als ongunstig veranderen maar dat boeit de risico-neutrale belegger niet.
Ah, helemaal duidelijk. Geweldig & bedankt!!
pi_87683225
Erg bedankt voor de uitleg inderdaad, nu is het een stuk begrijpelijker :)

Ik kan nu al vaak geen plek vinden in de bieb btw :(
pi_87683327
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:08 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

[..]

Dan moeten hun opzouten uit de centrale bieb, waar normaliter geen rusige plek te vinden is.
Vlak voor tentamenperiode's van rechten en bedrijfskunde is het inderdaad overal ontzettend druk :').

Ik ben blij dat wij in trimesters werken, en niet in vijf blokken zoals zij.
Cool story, Hansel.
pi_87689266
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:06 schreef Sjappel het volgende:
Erg bedankt voor de uitleg inderdaad, nu is het een stuk begrijpelijker :)

Ik kan nu al vaak geen plek vinden in de bieb btw :(
Wat hebben jullie bij de derde opdracht als verklaring gegeven voor de grote en kleine FDI flows?
pi_87691576
Infrastructuur, onderwijs niveau, aanwezigheid multinationals, politieke situatie e.d. Het staat niet in het boek maar ik heb het "model" van Markusen op internet opgezocht en globaal bekeken.
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:56:16 #227
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_87691897
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:50 schreef Sjappel het volgende:
Infrastructuur, onderwijs niveau, aanwezigheid multinationals, politieke situatie e.d. Het staat niet in het boek maar ik heb het "model" van Markusen op internet opgezocht en globaal bekeken.
Die politieke situatie heb ik ook bij de laatste vraag van opdracht 15.2 gebruikt. Kon eigenlijk niet zo veel met de tekst uit het boek.
pi_87692941
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:50 schreef Sjappel het volgende:
Ben nu klaar, heb bovenstaand overigens bij vraag 15.2C gebruikt, niet bij de overigen. Model van Markusen geeft een goede verklaring over de kosten-baten afweging die wordt gemaakt bij het bouwen van een fabriek in het buitenland i.p.v. er goederen heen te transporteren. Wat de kosten zijn, wat de baten zijn, en hoe die zich in ontwikkelde en slecht ontwikkelde landen tot elkaar verhouden. Daar zou ik het antwoord zoeken. Ga de boel nu even nakijken en dan inleveren. Succes nog (mocht iemand nog bezig zijn)! :)
pi_87706564
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:09 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Vlak voor tentamenperiode's van rechten en bedrijfskunde is het inderdaad overal ontzettend druk :').

Ik ben blij dat wij in trimesters werken, en niet in vijf blokken zoals zij.
Rechten en Bedrijfskunde hebben toch juist trimesters, of zie ik dit verkeerd?

[ Bericht 0% gewijzigd door Najir op 19-10-2010 12:19:55 ]
pi_87707934
dubbel.
pi_87715378
Zat wat rond te neuzen in de database van de Wereldbank voor wat betreft cijfers over Nederland. Over periode 1960-2009 was de gemiddelde jaarlijkse CPI ontwikkeling 3,79 % (vooral de jaren 70 telt zwaar mee, met een gemiddelde CPI ontwikkeling van jaarlijks +6,5 %), de gemiddelde groei van het BBP (nominaal) over dezelfde periode was 3,08 % (vooral de jaren 80 en 00 hakken er in, in negatieve zin).

De gemiddelde jaarlijkse CPI ontwikkeling is dus 0,71 % hoger dan de gemiddelde jaarlijkse BBP ontwikkeling. Meer mensen die dit opzienbarend vinden?
pi_87720237
Wellicht komt dat doordat het CPI een constant 'mandje goederen' als data gebruikt, terwijl het BBP natuurlijk ieder jaar 'actueel' is. Als een bepaald goed dan erg in prijs stijgt (olie tijdens jaren 70?) dan wordt er overgestapt op andere goederen, terwijl deze nog steeds in dat 'mandje goederen' voor het CPI zitten. Het BBP is wat accurater wat dat betreft.
pi_87720523
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:38 schreef Najir het volgende:

[..]

Rechten en Bedrijfskunde hebben toch juist trimesters, of zie ik dit verkeerd?
Bedrijfskunde 3, rechten 4 en economie 5. Vraag me niet waarom.

Moet overigens zeggen dat ik het curriculum bij economie prima vind en sowieso de logica van de volgorde wel inzie. ^O^
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:36:44 #234
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87721062
Kan je Quantitative Finance doen met een economische (dus geen ectrie) bachelor + bijvakken (zonder schakeljaar oid?)
pi_87726096
Schakeljaar is zo'n 40 ECTS aan econometrievakken en dat is lastig in te halen tijdens je eigen studie. Dus ja op papier, maar lastig in de praktijk als je er ook nog wat leuke dingen naast wil doen.

Ken overigens twee mensen die een bachelor economie + master econometrie hebben gedaan en die waren erg te spreken over dit traject. Door de economiebachelor weten ze wat ze berekenen in de econometriemaster en waarom het relevant is wat ze berekenen, dit i.t.t. tot veel medestudenten (quote van hem, kan overdreven zijn uiteraard ;) ).
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:28:42 #236
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87727831
Die hebben dus wel een schakeljaar gedaan? Hmm .. een jaartje voor maar 40 ECTS is dan ook wel weer relaxed.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:11:45 #237
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_87729640
Komen jullie uit Rotterdam?
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_87729873
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:49 schreef Kaas- het volgende:
Schakeljaar is zo'n 40 ECTS aan econometrievakken en dat is lastig in te halen tijdens je eigen studie. Dus ja op papier, maar lastig in de praktijk als je er ook nog wat leuke dingen naast wil doen.
Ha, dat klinkt goed. Zou graag een de Econometrie-masters (Operations Research and Quantitative Logistics of Econometrics) willen volgen. Zoiets is dus mogelijk met een relatief kort schakeltraject (heb ook al een aantal econometrie vakken gevolgd als bijvak)? Tof. :)

quote:
Ken overigens twee mensen die een bachelor economie + master econometrie hebben gedaan en die waren erg te spreken over dit traject. Door de economiebachelor weten ze wat ze berekenen in de econometriemaster en waarom het relevant is wat ze berekenen, dit i.t.t. tot veel medestudenten (quote van hem, kan overdreven zijn uiteraard ;) ).
Kan best kloppen hoor. Economie-studenten krijgen toch flink meer economische vakken dan econometristen, was destijds voor mij ook een reden om niet voor econometrie te kiezen als bachelor.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bolkesteijn op 19-10-2010 21:29:29 ]
pi_87731672
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:11 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Komen jullie uit Rotterdam?
Ken je dat niet horen dan?
pi_87732024
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:17 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ha, dat klinkt goed. Zou graag een de Econometrie-masters (Operations Research and Quantitative Logistics of Econometrics) willen volgen. Zoiets is dus mogelijk met een relatief kort schakeltraject (heb ook al een aantal econometrie vakken gevolgd als bijvak)? Tof. :)
[..]

Kan best kloppen hoor. Economie-studenten krijgen toch flink meer economische vakken dan econometristen, was destijds voor mij ook een reden om niet voor econometrie te kiezen als bachelor.
Jep! Vakken die hij moest doen in de pre-master waren:

Bachelor 1:
Inleiding Statistiek, Statistiek, Matrix Algebra 1&2, Analyse 1&2, Kansrekening
Bachelor 2:
Econometrie 1 & 2 en Markov Processen
Bachelor 3:
Tijdreeksanalyse

Komt neer op 44 punten. MATLAB krijg je niet, daarvan wordt verwacht dat je het jezelf aanleert. Elke student heeft andere vakken gevolgd tijdens de bachelor, dus het kan per geval verschillen natuurlijk.

Wat voor econometrievakken heb je al gevolgd? Is dat geen punt? Dan wil ik wel graag een analyse- en matrix algebra-vak volgen in de vrije ruimte aangezien ik zie dat die nogal vaak als eis gesteld worden voor veel masters in het buitenland.
pi_87733325
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:00 schreef Kaas- het volgende:
Komt neer op 44 punten. MATLAB krijg je niet, daarvan wordt verwacht dat je het jezelf aanleert. Elke student heeft andere vakken gevolgd tijdens de bachelor, dus het kan per geval verschillen natuurlijk.
Aha, moet wel lukken denk ik, klinkt goed als ik dat zo lees. ;) Wat betreft MATLAB, ik heb al enige MATLAB ervaring, kan prima overweg met Maple en heb ook ervaring met Java.

quote:
Wat voor econometrievakken heb je al gevolgd? Is dat geen punt? Dan wil ik wel graag een analyse- en matrix algebra-vak volgen in de vrije ruimte aangezien ik zie dat die nogal vaak als eis gesteld worden voor veel masters in het buitenland.
Ik heb Monetary Economics (FEB23010), Quantitative Decision Models (FEB33001) en Voortgezet Programmeren (FEB23007) gevolgd. Of het een punt is weet ik eigenlijk niet, ik heb mij gewoon ingeschreven en ben de vakken gaan volgen. :@ Ik ga er vanuit dat het mag, ze kwamen naar voren toen ik in SIN-online de B3 vakken voor Economics & Business selecteerde in het zoekveld.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:40:00 #242
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87734004
Je zou dus in feite die ectrie vakken ook naast je huidige bachelor kunnen doen? Dus dat je dan in feite zo'n 75 ECTS per jaar haalt? Ik wil namelijk Quantitative Finance gaan doen en vraag me af wat handiger is:

- Een Wiskunde B toets (die overigens niets voorstelt) om bachelor Econometrie te doen.
- Eerst economische bachelor en eventueel wat vakken er naast volgen (en als 't echt moet een schakeljaar) en daarna QF.
pi_87734201
Ik zou voor de laatste optie gaan. Het is niet leuk om alle onzin rommel zoals computervaardigheden, mentorbesprekingen enzo weer opnieuw te moeten volgen. Ook moet je dan nog een bachelorscriptie schrijven. Schakeljaar van 44 punten vind ik heel schappelijk gezien het grote verschil in wiskunde tussen Economie en Econometrie, dus ik zou me daar nou niet zo tegen verzetten, het is een goed aanbod. :)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:28:12 #244
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87735655
bedankt voor je reactie. Iemand anders nog een mening daarover?
Ik neig ook naar optie 2 maar ik vind een extra jaar zo zonde.
pi_87742154
Ah joh, na 5 jaar studie i.p.v. 4 kan je nog steeds de rest van je leven werken.
pi_87745461
Je moet het nu alleen wel uit je eigen zak gaan betalen.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:57:23 #247
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87747187
Ja dat is ook weer zo .. :\
pi_87760058
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Je moet het nu alleen wel uit je eigen zak gaan betalen.
Onderwijs is altijd een goede investering. Al zou ik 30000 Euro moeten betalen voor een master, dan nog zou ik het gelijk doen, zeker als het econometrie of iets anders is met een voornamelijk wiskundige aanpak.
pi_87767761
Ik dus echt niet, zeker niet als ik van plan ben om in Nederland te gaan werken.
pi_87769969
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik dus echt niet, zeker niet als ik van plan ben om in Nederland te gaan werken.
Wat heeft het land waar je werkt er mee te maken?
pi_87771868
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat heeft het land waar je werkt er mee te maken?
Belastingen en dergelijke. In Nederland heb je niet echt ontzettend veel voordeel van een betere opleiding. In ieder geval niet genoeg om dan maar een gigantische schuld op te bouwen.
pi_87807381
Dat artikel over die drie studenten van de investment society in de nieuwste Erasmus Magazine. :')
pi_87843124
Ze waren in ieder geval erg overtuigd van zichzelf, mijn gezicht ging ook wel een beetje :')
pi_87843486
Soms verbaas ik me echt over het complete gebrek aan integriteit bij medestudenten. Maar het is wel extra erg (dom ook) dat uitgerekend de voorzitter van die vereniging even publiekelijk gaat verkondigen dat hij best in de wapenhandel wil en dat de kans groot is dat hij binnen een paar jaar gepakt gaat worden voor handel met voorkennis. Ten eerste lijkt het me dat je als voorzitter sowieso je best doet de reputatie van je vereniging niet te beschadigen en ten tweede zal een potentiele werkgever die je even googelt en die uitspraken ziet niet aannemen..
pi_87843813
Heb je een linkje naar het artikel? Ik kan het niet vinden op de website.

Of anders haal ik maandag wel een kopietje op de universiteit.
Cool story, Hansel.
pi_87846297
Wat is er mis met wapenhandel? Het is substantiële markt waar veel geld in om gaat. Kijk liever naar hen die wapens vragen, overheden spelen daarin zelf de grootste rol.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:47:51 #258
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_87848514
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:25 schreef Kaas- het volgende:
Dat artikel over die drie studenten van de investment society in de nieuwste Erasmus Magazine. :')
Haha, inderdaad _O-
pi_87849194
quote:
Lol - was jij vorig jaar niet van plan je bij hen aan te sluiten :P?
Cool story, Hansel.
pi_87850841
quote:
Bruine schoenen onder een zwart pak. :r En die tas ook. :'( ;( :') Het is dat hij nog een riem in dezelfde kleur als z'n schoenen heeft. (Ook al is het dan de verkeerde kleur schoenen+riem.)

Mag je nog wel veel geld uitgeven maar als je de smaak van een omhooggevallen patatbakker hebt, wat voor zin heeft het dan? :|W :|W :|W

Over de inhoud van het artikel zelf zal ik maar niets zeggen. :|W :') Ach, ze kunnen het later tijdens sollicitatiegesprekken nog wel gooien op jeugdige domheid.
pi_87850930
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mag je nog wel veel geld uitgeven maar als je de smaak van een omhooggevallen patatbakker hebt, wat voor zin heeft het dan? :|W :|W :|W
Dat zie je wel vaker, geld verandert niks aan smaak. :P
pi_87851147
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zie je wel vaker, geld verandert niks aan smaak. :P
Daarom is het ook zo dom dat ze zich zo opstellen als toekomstige grootgeldverdieners. Wat willen ze met dat geld doen? Nog meer zwarte pakken en bruine schoenen kopen? :'(
pi_87851524
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:38 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo dom dat ze zich zo opstellen als toekomstige grootgeldverdieners. Wat willen ze met dat geld doen? Nog meer zwarte pakken en bruine schoenen kopen? :'(
Ik stel een extreem hoog BTW tarief voor voor smakeloze producten en smakeloze combinaties van op zich smaakvolle producten.
pi_87852872
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik stel een extreem hoog BTW tarief voor voor smakeloze producten en smakeloze combinaties van op zich smaakvolle producten.
En dan de smaakpolitie erop af? En de viescus? :P
pi_87853718
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 23:23 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

En dan de smaakpolitie erop af? En de viescus? :P
Deze foute combinatie is goedgekeurd door ondergetekende:

Alleen die rubbertjes onder je schoenen hadden wat schoner gekund!
Cool story, Hansel.
pi_87853847
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:30 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Bruine schoenen onder een zwart pak. :r En die tas ook. :'( ;( :') Het is dat hij nog een riem in dezelfde kleur als z'n schoenen heeft. (Ook al is het dan de verkeerde kleur schoenen+riem.)
Laten we die discussie maar houden in LIF, volgens mij kan dat namelijk prima :D Maar ben ik nou gek of is zijn pak blauw?
pi_87859216
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:45 schreef hamster90 het volgende:

[..]

Laten we die discussie maar houden in LIF, volgens mij kan dat namelijk prima :D Maar ben ik nou gek of is zijn pak blauw?
Het is zwart, en vanwege jouw kleurenblindheid zal ik je ook maar je enorme fout vergeven. :P Zwart pak met bruine schoenen prima vinden. :') :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87860770
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:00 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Lol - was jij vorig jaar niet van plan je bij hen aan te sluiten :P?
Hehe, ja was destijds wel naar zo'n informatieborrel gegaan maar dat trok me niet echt.
pi_87898370
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 10:33 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hehe, ja was destijds wel naar zo'n informatieborrel gegaan maar dat trok me niet echt.
Ik heb dit artikel een tijdje terug ook gelezen, wat een trieste gasten.. Die toekomstige wapenhandelaar vind ik dan nog minder erg, nu al aangeven dat je waarschijnlijk gaat frauderen als je een baan op Wall Street krijgt is echt ZO dom :P. Bovendien zijn deze gasten natuurlijk echt te onwetend voor woorden dat ze denken dat alleen geld uitmaakt, die gaan überhaupt nergens aangenomen worden.

In dezelfde trant is trouwens ook het 'Corpsballen checken porno' artikel in de Nieuwe Revu een absolute aanrader. :D (helaas geen linkje maar wellicht in de UB ofzo?)

http://www.revu.nl/nuinre(...)het-niet/#more-10062
pi_87974090
Blackboard is down...dag voor de tentamens. En bedankt klootzakken!!!
pi_87974230
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 12:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
Blackboard is down...dag voor de tentamens. En bedankt klootzakken!!!
Edit: hij doet het weer

[ Bericht 3% gewijzigd door Sjappel op 26-10-2010 13:00:33 ]
pi_87976859
Doet het weer inderdaad.
pi_87997614
Wat is dat Fiscaal een ramp zeg, ze hadden wel mogen vermelden welke paragrafen er niet geleerd hoeven te worden. Boek staat wat mij betreft nauwelijks in verhouding met andere 4 ECTS vakken. :X
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:01:42 #274
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_88000701
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 23:42 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Deze foute combinatie is goedgekeurd door ondergetekende:

[ afbeelding ]

Alleen die rubbertjes onder je schoenen hadden wat schoner gekund!
Ik moest lachen, verder alles goed wik?
pi_88000834
Nog mensen die komend blok Game Theory and Its Applications gaan doen? :)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:15:49 #276
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_88001591
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:12 schreef Conversatie het volgende:
Wat is dat Fiscaal een ramp zeg, ze hadden wel mogen vermelden welke paragrafen er niet geleerd hoeven te worden. Boek staat wat mij betreft nauwelijks in verhouding met andere 4 ECTS vakken. :X
Heb je SlimStuderen? Ik vind het ook maar wazig hoor, weet echt niet wat ik er nou van moet leren. Zeker zo met Internationale Economie erbij is het aardig veel.
pi_88003277
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nog mensen die komend blok Game Theory and Its Applications gaan doen? :)
En Industrial Organisation. En seminar. :') Ik wil surseance van studie aanvragen. :')
pi_88003394
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
En Industrial Organisation. En seminar. :') Ik wil surseance van studie aanvragen. :')
~O> Tjop tjop, aan luie studenten hebben we ook niks. Ik heb het als keuzevak gekozen, zag ik net in het rooster dat het gewoon 3 lessen per week zijn. :')
pi_88004192
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:15 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Heb je SlimStuderen? Ik vind het ook maar wazig hoor, weet echt niet wat ik er nou van moet leren. Zeker zo met Internationale Economie erbij is het aardig veel.
Nee, kwam er zojuist achter dat dat wel handig was geweest. Helaas, te laat. :P
pi_88005874
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

~O> Tjop tjop, aan luie studenten hebben we ook niks. Ik heb het als keuzevak gekozen, zag ik net in het rooster dat het gewoon 3 lessen per week zijn. :')
Ik durf nog niet te kijken. Moet ook nog een opdracht maken die na de tentamens ingeleverd moet worden en het angstzweet breekt me nu al uit. :P
pi_88011850
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:01 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ik moest lachen, verder alles goed wik?
Ja hoor.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:15 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Tss, samenvattingen kopen ;(.
Cool story, Hansel.
pi_88036348
Toen ik fijn aan het SPSS'en wilde slaan ( :') ) bleek dat een paar van de respondenten van m'n enquête niet alles hadden ingevuld en nu kom ik er eigenlijk nog een paar tekort. -O-

Zouden jullie me misschien even kunnen helpen?

De enquête staat hier, het onderwerp is nieuwsconsumptie en het invullen duurt ongeveer 5 minuten. :s)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:01:39 #283
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88036433
Tuurlijk :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_88048512
Ingevuld! Wist alleen niet zo goed wat in te vullen bij de betrouwbaarheid van nieuwsbronnen aangezien er nogal wat variatie is (NRC->Telegraaf).
pi_88066321
Bedankt iedereen! O+

quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:38 schreef Kaas- het volgende:
Ingevuld! Wist alleen niet zo goed wat in te vullen bij de betrouwbaarheid van nieuwsbronnen aangezien er nogal wat variatie is (NRC->Telegraaf).
Inderdaad, dat had ik misschien beter iets verder uit kunnen werken. Maar goed, dan weet ik dat ook weer voor de volgende keer. :)
pi_88076662
Fuck zeg, soms is het wel irritant dat half Rotterdam constant under construction is. Wilde ff van mijn huis op de fiets naar het beursplein en moest onderweg op 3 plekken omfietsen. :') :P
pi_88085607
Under construction? Pending destruction bedoel je, er ligt een bom uit de tweede wereldoorlog bij het station.
pi_88087171
Haha ja dat kreeg ik net ook mee.
pi_88089013
Ik heb vandaag slechtste tentamen uit m'n carrière gemaakt. Nota bene van het vak waarvoor ik juist meer geleerd had. Als ik 't vak van morgen niet haal, ga ik serieus nadenken hoe het verder moet. :(
pi_88092380
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 23:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik heb vandaag slechtste tentamen uit m'n carrière gemaakt. Nota bene van het vak waarvoor ik juist meer geleerd had. Als ik 't vak van morgen niet haal, ga ik serieus nadenken hoe het verder moet. :(
:(

Welk vak?

[ Bericht 1% gewijzigd door Finitio op 29-10-2010 01:29:23 ]
pi_88093743
Advanced Modern Macroeconomics was heel moeilijk naar ik begreep. Zelf had ik gelukkig een ander tentamen, Transport Economics and Policy, en dat ging gelukkig heel erg goed. :)

quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 23:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik heb vandaag slechtste tentamen uit m'n carrière gemaakt. Nota bene van het vak waarvoor ik juist meer geleerd had.
Hmmm, matig voor je. :{ Vond iedereen het moeilijk?
pi_88101602
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 03:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
Advanced Modern Macroeconomics was heel moeilijk naar ik begreep. Zelf had ik gelukkig een ander tentamen, Transport Economics and Policy, en dat ging gelukkig heel erg goed. :)
[..]

Hmmm, matig voor je. :{ Vond iedereen het moeilijk?
Ja ik zat dus bij Advanced Modern Macroeconomics en volgens mij zat bijna iedereen daar tot 21:30 terwijl bijna alle andere blokken al leeg waren. Vriend van me ging net iets eerder weg en die stuurde ik na afloop een sms-je hoe 't was gegaan en heb nog geen antwoord terug, dus dan weet je wel hoe laat het is. Maar goed, vond 't echt schokkend hoe slecht ik uit die opgaves kwam. En vooral omdat als ik er objectief naar kijk het eigenlijk wel te doen zou moeten zijn maar mijn algebra is gewoon volledig weggezakt. Dat vind ik overigens ook wel vrij jammer, dat het vak bijna volledig bestaat uit algebra, zit verder niks anders bij. Ik had online bij oefententamens van andere universiteiten gekeken en die hadden ook nog 1/3 van het tentamen ingevuld met theorie en discussies van papers. Dat hebben wij dus niet gedaan en per saldo heb je dus eigenlijk niet echt wat geleerd, behalve rommelen met termen (algebra).

Vandaag econometrie en dat vond ik eigenlijk nog wel oké omdat je daar tenminste nog een doel voor ogen hebt. Maar goed, we zullen zien hoe dat tentamen is ingericht.
pi_88102145
Het probleem is ook een beetje dat de andere vakken nou niet echt wiskundig zijn. Wiskunde is toch vooral oefenen en routine, als er dan ineens een heel wiskundig vak tussendoor komt levert dat wel problemen op. Hoorde in de metro ook mensen er over klagen. Voor eentje was het nog het laatste vak dat hij moest halen, hij had dus heel goed geleerd maar zakte ook kansloos door het ijs, dus ik denk dat het tentamen te moeilijk was.

[ Bericht 17% gewijzigd door Bolkesteijn op 29-10-2010 13:02:46 ]
pi_88102338
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het probleem is ook een beetje dat de andere vakken nou niet echt wiskundig zijn. Wiskunde is toch vooral oefenen en routine, als er dan ineens een heel wiskundig vak tussendoor komt levert dat wel problemen op.
Ja, precies. Was afgelopen jaar ook een jaar ertussenuit, dus dat is helemaal een probleem om er weer in te komen. Maar goed, het hele wiskunde/algebra-gedoe leidt enorm af van de inhoud van 't vak zelf. Volgend blok heb ik hetzelfde probleem waarschijnlijk met Game Theory en Industrial Organisation. En dan moet ik ook nog tijd maken voor m'n seminar en student association. Gaat lekker.

quote:
Hoorde in de metro ook mensen er over klagen. Voor eentje was het nog het laatste vak dat hij moest halen, hij had dus heel goed geleerd maar zakte ook kansloos door het ijs, dus ik denk dat het tentamen te moeilijk was.
Tja, en toch denk ik dat het wel te doen was geweest als m'n wiskunde niet zo kut was. Ik zag die vragen en kon wel gelijk zien wat het idee erachter was, maar de wiskundige uitwerking...nee. Toen heb ik sommige vragen maar gewoon zo opgelost, haha, echt wat een kneuzenkermis, die man zal ook wel denken. :') Snap ook niet dat we een Italiaan met Mario-accent als docent hebben, net of er geen Nederlandse docent is die dit kan uitleggen.
pi_88102552
Ik kan je Calculus: Early Transcendentals van James Stewart aanraden. Daar staat echt alle calculus in die je nodig hebt en ik vind dat het goed wordt uitgelegd. Lagrange, integreren, differentiëren, differentiaalvergelijkingen, etc, etc.
pi_88131615
Nou, gelukkig, econometrie heb ik wel gehaald. :P
pi_88135616
Mooi.
pi_88136642
Ik hoor dat micro-economie het moeilijkste vak is van B1 bedrijfseconomie. Kan dit kloppen?
pi_88136906
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:14 schreef Mandal het volgende:
Ik hoor dat micro-economie het moeilijkste vak is van B1 bedrijfseconomie. Kan dit kloppen?
Als je een beetje overweg kan met grafieken en afgeleiden niet. Zelf vond ik Boekhouden het moeilijkst.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:29:24 #300
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88136980
Zo, ik heb vorig blok ook ontdekt dat mijn wiskunde zwaar weggezakt is. Komen ze even langs met Taylor, kleinste kwadraten, Hessianen en Jacobianen, lineaire algebra, hardcore matrixrekening :{ Wat een afgang. Dat wordt juli herkansen denk ik. In dat geval inderdaad maar weer eens de boeken erbij pakken van lang geleden :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')