Idd heerlijke plaat, komt ook vaak op radio 2 tijdens mijn werkquote:
Ben laatst naar een concert van Amatorski geweest en ik moet eerlijk zeggen dat, op Come Home na, alles lijkt op de meest duistere periode van Radiohead. Veel vage soundscapes en geen toegankelijke popliedjes.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:46 schreef methodmich het volgende:
The Bony King Of Nowhere heeft weer een nieuwe plaat!
En Amatorski is super natuurlijk.
Luister maar eens naar de gratis tracks die je van hun LastFM kan downloaden. Dat wordt al een stuk abstracter.quote:Op zondag 20 februari 2011 11:56 schreef methodmich het volgende:
Op de EP hebben ze helemaal geen enkele link met Radiohead. Al die nummers zijn totaal anders. Dus geen idee wat ze daar gespeeld hebben.
Inderdaad. Beste single van 2011 in Belgie; zelfs wetende dat er een nieuwe deus geboorte zal zijn dit jaar. Nee geen kans, deze Delay blijft 1quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:48 schreef Beregd het volgende:
wat een zangeres
Klinkt als PJ Harvey, maar zingt beter!
Fuck dat klinkt heerlijk zeg! Heb het al vaak op Studio Brussel gehoord maar voor de een of andere reden nog niet verder beluisterd. Album is al gereleased zie ik, even beluisteren.quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:48 schreef Beregd het volgende:
wat een zangeres
album viel me tegen, weliswaar na een eerste luisterbeurtquote:Op maandag 25 april 2011 00:50 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Fuck dat klinkt heerlijk zeg! Heb het al vaak op Studio Brussel gehoord maar voor de een of andere reden nog niet verder beluisterd. Album is al gereleased zie ik, even beluisteren.
En het beste Belgische album van 2011: Amatorski - TBC. De Belgische Sigur Ros, kan je wel stellen. Prachtig.quote:Op zondag 24 april 2011 23:57 schreef neok het volgende:
Beste single van 2011 in Belgie; zelfs wetende dat er een nieuwe deus geboorte zal zijn dit jaar.
... Je hebt het woord "geniale" in de topic titel gemist vrees ik.quote:Op maandag 23 mei 2011 00:27 schreef Metaan het volgende:
Best bezochte plaat van de afgelopen weken:
300.000 kijks in een maandje
Kennelijk heb je de clip niet gezien noch begrepen.quote:Op maandag 23 mei 2011 00:27 schreef Arn0 het volgende:
[..]
... Je hebt het woord "geniale" in de topic titel gemist vrees ik.
quote:Op maandag 23 mei 2011 00:27 schreef Metaan het volgende:
Best bezochte plaat van de afgelopen weken:
300.000 kijks in een maandje
355 stemmen voor leuk, 3286 stemmen voor niet leukquote:Op maandag 23 mei 2011 02:19 schreef Metaan het volgende:
[..]
Kennelijk heb je de clip niet gezien noch begrepen.
jammer
Een controversieel nummer dus.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:54 schreef Maloney het volgende:
[..]
355 stemmen voor leuk, 3286 stemmen voor niet leuk
Echt een koningsnummer hé, hoe meer ik het hoor, hoe beter het wordt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:32 schreef JackHerrer het volgende:
De nieuwe Das Pop is al gelekt, de eerste single is weer een typische Das Pop plaat.
Van het album van vorig jaar, leuk nummer idd.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:11 schreef Beregd het volgende:
[..]
De nieuwe Flip Kowlier vind ik trouwens ook machtig. Echt een meezinger.
Dikke schijf idd. Ik heb lang gedacht dat dit Brits oid was.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:36 schreef Malens het volgende:
Erg fijne, dromerige, lounge-achtige muziek:
SX - Black Video
Hun nieuwste single vind ik persoonlijk zelfs nog beter. Wat een 'betoverende' stem heeft dat mens zeg ! En ze is live ook echt even sterk (of nog sterker) dan op plaat ...quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:48 schreef Beregd het volgende:
wat een zangeres
Deze cover in 't "Westvloms" van Flip Kowlier is toch ook gewoon geniaal ...quote:Op maandag 23 mei 2011 16:11 schreef Beregd het volgende:
[..]
Echt een koningsnummer hé, hoe meer ik het hoor, hoe beter het wordt.
De nieuwe Flip Kowlier vind ik trouwens ook machtig. Echt een meezinger.
Vooral onverstaanbaar.quote:Op zondag 30 oktober 2011 02:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Deze cover in 't "Westvloms" van Flip Kowlier is toch ook gewoon geniaal ...
daarnet gecheckt omdat ze hier bij mij in de stad in de concertzaal komen (en ik sta ingepland om die dag daar rond te neuzen), en het klinkt inderdaad erg lekker.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:46 schreef methodmich het volgende:
En Amatorski is super natuurlijk.
Heel fijn jaquote:
Deze man weetquote:Op vrijdag 10 september 2010 19:26 schreef Malens het volgende:
Black Box Revelation - Do I Know You
The Van Jets - The Future
Er komt zoveel goeds uit België, hadden wij hier maar een wat fatsoenlijker alternatief circuit.
TBBR's debuutalbum was ontzettend goed, hun daaropvolgende albums overstijgen net de middelmaat. Set your head on fire is gewoon veel meer catchy, ik ben bang dat ze het allemaal een beetje hebben overhaast met de opvolgers.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:26 schreef Malens het volgende:
Black Box Revelation - Do I Know You
The Van Jets - The Future
Er komt zoveel goeds uit België, hadden wij hier maar een wat fatsoenlijker alternatief circuit.
Keek erg uit naar het debuutalbum (god, wat was dat lang wachten) maar vond het uiteindelijk toch teleurstellend, ondanks dat het wel gewoon goed was, niet ZO goed als ik had verwacht. En onbegrijpelijk dat ze Black Video erop hebben gezet.quote:Op maandag 10 december 2012 20:58 schreef lolcat8811 het volgende:
![]()
Dat wordt Werchter, Pukkelpop,...
Hoezo onbebrijpelijk dat ze Black Video erop hebben gezet? Da's toch een mooi liedje?quote:Op maandag 10 december 2012 21:09 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Keek erg uit naar het debuutalbum (god, wat was dat lang wachten) maar vond het uiteindelijk toch teleurstellend, ondanks dat het wel gewoon goed was, niet ZO goed als ik had verwacht. En onbegrijpelijk dat ze Black Video erop hebben gezet.
Jazeker, het is een van de mooiste Belgische nummers ooit gemaakt. Maar het nummer is al 2.5 jaar oud, het momentum is voorbij. De nieuwe nummers hebben ook een andere sound. Het past er gewoon niet bij op. Hierboven wordt Amatorski gepost, zij hebben het wat mij betreft wél goed gedaan. Hun eerste EP, Same Stars We Shared, bevatten vier mooie en megacatchy liedjes die elk debuutalbum waardig waren. Maar qua sound past dat totaal niet bij hun debuutalbum en geen enkel liedje kwam er dan ook op, zo heb ik het liever.quote:Op maandag 10 december 2012 23:47 schreef Rearviewmirror het volgende:
[..]
Hoezo onbebrijpelijk dat ze Black Video erop hebben gezet? Da's toch een mooi liedje?
Oh zo, dat snap ik wel ja, het valt inderdaad wel uit de toon op het nieuwe album. En Black Video is inderdaad een prachtig liedje.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:30 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Jazeker, het is een van de mooiste Belgische nummers ooit gemaakt. Maar het nummer is al 2.5 jaar oud, het momentum is voorbij. De nieuwe nummers hebben ook een andere sound. Het past er gewoon niet bij op. Hierboven wordt Amatorski gepost, zij hebben het wat mij betreft wél goed gedaan. Hun eerste EP, Same Stars We Shared, bevatten vier mooie en megacatchy liedjes die elk debuutalbum waardig waren. Maar qua sound past dat totaal niet bij hun debuutalbum en geen enkel liedje kwam er dan ook op, zo heb ik het liever.
Jaaa, wat is Balthazar goed he! Ik heb ze een tijdje terug in Amsterdam gezien en ik vind het nieuwe werk minstens zo sterk als hun vorige album en dat was al geweldig.quote:Op woensdag 12 december 2012 00:49 schreef MaJo het volgende:
Bij gebrek aan een Balthazar topic dan maar even hier: vanavond Balthazar live gezien en dat was echt fantastisch
Ja ze waren echt super goedquote:Op woensdag 12 december 2012 01:14 schreef Rearviewmirror het volgende:
[..]
Oh zo, dat snap ik wel ja, het valt inderdaad wel uit de toon op het nieuwe album. En Black Video is inderdaad een prachtig liedje.
[..]
Jaaa, wat is Balthazar goed he! Ik heb ze een tijdje terug in Amsterdam gezien en ik vind het nieuwe werk minstens zo sterk als hun vorige album en dat was al geweldig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |