Vette tips, thanksquote:Op maandag 13 september 2010 12:46 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Dit topic van het teamliquid forum vond ik wel handig:
[KNIP]
Ach niet goed heb gedaan, het is maar net wat je zelf veel gebruikt. Sommige upgrades maken sommige levels gewoon makkelijker, en sommige levels zijn ook makkelijker als je bijvoorbeeld een andere missie eerst speelt. (ivm met vrijgespeelde units).quote:Op maandag 13 september 2010 16:01 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Vette tips, thanks. Alleen jammer dat ik veel tech upgrades niet goed heb gedaan volgens die guide.
De armor upgrades schatte ik al beter in.
Mwah, da's allemaal te counteren hoor. Zerg air wordt gecountered door toss met dan wel stalkers dan wel phoenix.quote:Op maandag 13 september 2010 15:16 schreef Flammie het volgende:
Alsof in diamond komen zo een kunst is. Je komt echt enkel noobs tegen en het is ook niet zo dat je dan enkel tegen goede spelers speelt.Je moet net zo goed tegen gold/plat league spelers spelen en je compete tegen elkaar slechts in punten zo lijkt het. Ben echt in diamond gekomen (@ elke league) door enkel mijn muis te gebruiken ofzo
Corruptors moet je gebruiken om colossi uit te schakelen. Alsof die zo cheap zijn:')
200/100 voor robo fac/ 200/200 voor bay en dan 200/200 voor de upgrade followed by 300/200/6 aan colossi
goede spelers gaan corruptors + army vs colossi+army.
Over die nydus: kijk nou naar die games wat ik je zei en check hoe je ze moet gebruikenAls je het goed doet win je gewoon. Als je tegen een toss speelt die mass cannons in zijn base heeft wil ik niet weten tegen welke tegenstanders je speelt
dat is like what? 10k minerals aan cannons ofzo?
DD
Alles is te counteren als je het goed speelt. En ik zie toch echt Idra finales spelen en mensen hun ass kicken en huidige toernooi in korea doet zerg ook goede zaken (checkprime + fruitseller) dus zo onmogelijk om protoss/terran tegen te houden zal het toch wel allemaal niet zijn denk ikquote:Op maandag 13 september 2010 18:10 schreef Harlon het volgende:
[..]
Mwah, da's allemaal te counteren hoor. Zerg air wordt gecountered door toss met dan wel stalkers dan wel phoenix.
Stalker/immortal/collosi is echt bijzonder lastig om als zerg te counteren helemaal als je het niet ziet aankomen, ik probeer als toss zijnde vrijwel altijd mijn collosi en robobay te verstoppen totdat ik ze echt ga gebruiken.
Wordt er in diamond serieus gecannonrushed? Ben dat echt al in geen jaren meer tegengekomen. Wel 6pools en allerlei proxies... ook wel de protoss 2pylon wallin (met een cannon erachter), maar een echte cannon rush alleen in team spel, waar het ook niet zo goed werktquote:
Jazeker. Ik werd gister nog ge reaper rushed wat meteen mijn dood was. Kwam ook beetej door mijn slechte building placement, ik vergiste me even dat ik wel tegen een Terran speelde. Dus ik had al wall off gemaakt bij ramp wat niet erg slim was.quote:Op dinsdag 14 september 2010 01:44 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Wordt er in diamond serieus gecannonrushed? Ben dat echt al in geen jaren meer tegengekomen. Wel 6pools en allerlei proxies... ook wel de protoss 2pylon wallin (met een cannon erachter), maar een echte cannon rush alleen in team spel, waar het ook niet zo goed werkt
Yep, ook vaak gehad. Sluiten ze me gewoon inquote:Op dinsdag 14 september 2010 01:44 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Wordt er in diamond serieus gecannonrushed? Ben dat echt al in geen jaren meer tegengekomen. Wel 6pools en allerlei proxies... ook wel de protoss 2pylon wallin (met een cannon erachter), maar een echte cannon rush alleen in team spel, waar het ook niet zo goed werkt
block communication.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:47 schreef YoshiBignose het volgende:
JEZUS speel net met een mongool 2v2. Begon direct te schelden toen ik ging praten, dat hij diamond rank 1 was en ik m'n bek moest houden. Ging ie aanvallen met mass muta tegen thors zonder magic box dus in paar knallen alles weg. Zegt ie dat ik noob ben, gaat ie mij aanvallenverloren dus. En daarna in de chat nog doorschelden.
Kan ik geen ban aanvragen voor dit soort kneuzen?
Misschien had ie een punt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:47 schreef YoshiBignose het volgende:
JEZUS speel net met een mongool 2v2. Begon direct te schelden toen ik ging praten, dat hij diamond rank 1 was en ik m'n bek moest houden. Ging ie aanvallen met mass muta tegen thors zonder magic box dus in paar knallen alles weg. Zegt ie dat ik noob ben, gaat ie mij aanvallenverloren dus. En daarna in de chat nog doorschelden.
Er zou een Black List moeten komen, voor dit soort gasten.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijn idee, zoals mijn ouders vroeger zeiden als ik ruzie had: Je zal het er wel naar gemaakt hebben!quote:
quote:Op woensdag 15 september 2010 12:48 schreef Biskwietje het volgende:
Iemand een idee hoe ik nieuwe Battlecruisers maak? Ik heb een Fusion-core waarmee het zou moeten lukken maar dan wordt er ook verwezen naar een 'Starport'?? Wazda en waar izdie?
Lol idd, laten we het maar zo doen:quote:Op woensdag 15 september 2010 12:57 schreef Charles.Darwin het volgende:
Merc Compound voor een reaper? Was het maar waar
wtf ik heb daar echt lang over gedaanquote:Op woensdag 15 september 2010 18:13 schreef Afwazig het volgende:
Ik snap er geen fuck van, tijdje geleden begonnen met 1v1, ik speel zerg. Werd in de bronze league geplaatst, prima. Toen echt nauwelijks meer gespeeld, ik stond op 8 wins 8 losses. Ga ik vandaag spelen, ging echt slecht, heb er iets van 5 verloren en 3 gewonnen, wordt ik opeens gepromote naar silver? Hoe kan dat?
Dat helpt, battle.net "kijkt" van tijd tot tijd of je wel inde league hoort waarin je speelt, dus dan laat battle.net je tegen hoger geplaatste spelers spelers. Win je die, dan wordt je kans op promotion groter.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:10 schreef Afwazig het volgende:
Ik speelde wel heletijd tegen "favoured" of "slightly favoured" misschien dat dat heeft geholpen.
Ik stond trouwens ook rond plaats 30 in bronze en nu opeens 11 in Silver? Heb ik dan tegen hooggeplaatste silver spelers gespeeld ofzo?quote:Op woensdag 15 september 2010 19:33 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat helpt, battle.net "kijkt" van tijd tot tijd of je wel inde league hoort waarin je speelt, dus dan laat battle.net je tegen hoger geplaatste spelers spelers. Win je die, dan wordt je kans op promotion groter.
Wist wel dat het ongeveer zo werkte, maar is een erg goede uitlegquote:Op donderdag 16 september 2010 11:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Misschien interessant stukje leesvoer voor de mensen die het matchmaking systeem van bnet niet helemaal begrijpen:
http://www.broodlings.com/battlenet-matchmaking-system.php
Ik zou gaan voor mass stalker. Waarom? Omdat vikings dan moeten landen (kost tijd), en vikings op de grond zijn lang niet zo pijnlijk. Als je chargelots hebt als backup is 't helemaal mooi.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:32 schreef Salamando het volgende:
Hoe counter je een leger van bashees en vikings als protoss? Mijn enige mogelijkheden zijn phoenix en stalkers, en beide worden gruwelijk hard geslacht.
Probleem is, volgens mij wint 1 banshee van 1 stalker, dus bij gelijke legers wint ie toch?quote:Op donderdag 16 september 2010 18:52 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Ik zou gaan voor mass stalker. Waarom? Omdat vikings dan moeten landen (kost tijd), en vikings op de grond zijn lang niet zo pijnlijk. Als je chargelots hebt als backup is 't helemaal mooi.
Ohja, en focus fire op de banshees, want als die vikings eenmaal in de lucht zijn is 't geen bedreiging voor je (tenzij ze je mineral lines gaan rapen natuurlijk)
Hoeveel Banshees laat jij je tegenstander maken?quote:Op donderdag 16 september 2010 19:12 schreef Salamando het volgende:
[..]
Probleem is, volgens mij wint 1 banshee van 1 stalker, dus bij gelijke legers wint ie toch?
Yup. En daarbij als jij evenveel stalkers hebt als hij banshees heeft, en hij heeft ook nog vikings, dan ben je gewoon verschrikkelijk outnumbered en gewoonweg de sjaakquote:Op donderdag 16 september 2010 19:32 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Hoeveel Banshees laat jij je tegenstander maken?
Stalkers zijn veel goedkoper dan Banshees. Je hebt er al snel meer (en anders warp je er nog een paar).
Had hem pinned down in zijn base, had wel gezien dat ie banshees had, maar hij had ook een aantal tanks en marines. Ik moest dus een beetje op de gok het army makenquote:Op donderdag 16 september 2010 19:32 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Hoeveel Banshees laat jij je tegenstander maken?
Stalkers zijn veel goedkoper dan Banshees. Je hebt er al snel meer (en anders warp je er nog een paar).
In mijn ervaring doen phoenixes echt geen drolquote:Op donderdag 16 september 2010 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Gewoon mass phoenix en slacht die banshees. Vikings kan je ook wel hebben
Tegen Banshees wel hoorquote:Op donderdag 16 september 2010 19:55 schreef Salamando het volgende:
[..]
In mijn ervaring doen phoenixes echt geen drol
phoenixen slopen banshees, ravens, mutas, broodlords. Alle andere air units worden ze door gesloopt. Vikings moet je counteren met stalkers of gechargede voids, anders negeren.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:55 schreef Salamando het volgende:
[..]
heb je een replay?quote:Op donderdag 16 september 2010 20:38 schreef tedkees2 het volgende:
Jeuj! Eindelijk weer een paar lekkere win games. En goed ook! Ik begin steeds meer door te krijgen wat je kan verwachten. Had net bijv. een zerg die een 6 pool deed (afgeslagen, woohoo), daarna banelings (afgeslagen, woohoo. Leuk hoor, met 1 zealot 6 banelings laten ontploffen) en toen hydralisks ging maken. Ik had eigenlijk mutalisks verwacht (muta + ling), dus phoenixes gemaakt. Had er een paar, daarmee dan maar mapcontrol houden. Doortechen naar templars met storm, en dat smelt werkelijk door een zergling + hydralisk leger heen zeg! Voor de lol ook in het voorbijgaan op z'n expo drones twee storms gegooid, ook gelijk allemaal plat
Toen was 't overigens vrij snel gg, terwijl ik eigenlijk dacht achter te lopen na die 6pool. Hij had namelijk toch wel een cannon en twee pylons kunnen slopen van me, en ik moest minder probes maken en even van de lijn halen om z'n zerglings te blocken. Maar toch, hoera!
1 phoenix doet inderdaad geen drol, 2 ook niet.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:55 schreef Salamando het volgende:
[..]
Mwah...quote:Op donderdag 16 september 2010 20:01 schreef Harlon het volgende:
[..]
phoenixen slopen banshees, ravens, mutas, broodlords. Alle andere air units worden ze door gesloopt. Vikings moet je counteren met stalkers of gechargede voids, anders negeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |