abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86360126
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:15 schreef YoshiBignose het volgende:
:') eerste potje in diamond net en ik 6pool hem gewoon. Zal wel in platinum gezeten hebben. Steppes of War is echt DE 6pool map. Gaat ie nog z'n ramp niet dichtbouwen tssk tssk.
6 pool niet afslaan heb je of niet goed gescout of liep je gewoon te kutten als tegenstander zijnde, ben je echt niet goed bezig. Maar goed, wacht maar tot je in de buurt van de 800 punten in diamond zit, dan wordt het opeens een heel ander verhaal.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_86361382
793, nog een keertje winnen maar dan. Ik zie dat in mijn league weinig boven de 800 punten zitten, en dan max. 806. Hij had niet eens gescout.
Facts don't care about your feelings
  zondag 12 september 2010 @ 22:36:05 #79
101809 BObNL
Je bent top!
pi_86363539
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Yeah, promoted naar diamond league :D makkie.
Ik will ook ben jaloerss , maargoed eerst maar even uit gold komen :D
Leuter mee!!
  maandag 13 september 2010 @ 00:05:06 #80
101809 BObNL
Je bent top!
pi_86368044
Ik was vandaag nog geownd door een terran kaas, dus ik heb hem zelf ook even uitgeprobeerd werkt best aardig :D Als er nog geïnteresseerde zijn http://www.sc2replayed.com/replays/79167-1v1-terran-desert-oasis
Leuter mee!!
pi_86369172
Had uiteindelijk alleen tijd voor één replay, want werd door mijn team naar 3v3 matches gesleept. Lekker zinloos kazen... en zelfs dat ging me belabberd af in mijn huidige status :P

Maar heb de absoluut geniale pot op Scrap Station gekeken, waarbij je ongeveer 10 minuten niet aan het mijnen bent omdat je SCVs pylons aan het slopen zijn. Je had er iets van 20. Surround en dood de probe (want je tegenstander's micro was om te huilen ook), ipv de hele tijd achter pylons aan te rennen. Zelfs toen je een marine had liet je de probe in leven om vrolijk meer pylons te bouwen...

Vervolgens ging ik maar eens naar jouw zicht en tijdens al die tijd had je 0,0 idee wat er in zijn basis afspeelde. Hoewel hij natuurlijk veel geinvesteerd had in 30 pylons proberen te bouwen om zijn gateways in je basis te poweren, is het toch wel belangrijk om te kijken wat hij doet. Dat had je ook later in het spel veel kopzorgen gespaard, want tegen de tijd dat je doorhad dat hij op JOUW natural zijn expansion had neergezet was je schromelijk te laat.

Missile turrets: idee was goed, uitvoering belabberd :P Als je de eiland exp pakt moet je die kunnen verdedigen. Op zich is er niets mis met turrets bouwen, maar doe er dan 3 om je CC heen zodat die, en je mineral lijn veilig zijn. Nu stonden je turrets uit hun neus te peuteren terwijl je basis aan gort werd geschoten.

Dit maakt je niet immuun voor drops, dus zelf een mobiel leger hebben is ook essentieel. Verder had je dat potje eigenlijk al verloren toen je werd opgesloten in je basis met de eiland expansie als enige en nogal lastige optie om te expanden.

Dus: scouten! Niet alleen je eigen platform (want dat deed je wel goed), maar vooral zijn basis en op weg naar zijn basis langs de belangrijke punten. Scrap station is absoluut een koningmap voor rare taktieken (proxies vooral, maar ook veel lucht aanvallen), dus zorg dat er geen pylons ook in je natural of op die platform boven je natural staan.

Niet overreageren op een proxy. Er stonden 5 SCVs de pylon te slopen en 10 SCVs eromheen te draaien. Dat is nergens voor nodig. Laat die lekker mijnen, dan heb je eerder marines, die er ECHT wat aan kunnen doen. Verder: probe is prioriteit no. 1, niet de pylons, want zo blíjf je bezig. En hij is al die tijd wél aan het mijnen.
pi_86370036
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:39 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Heb er twee gekeken, en dit mag sowieso beter:

* Juiste hoeveelheid workers. Richt op 22-26 per basis.
* Scouten! Als je weet wat hij doet kun je je strategie erop aanpassen. Er is echt geen excuus om niet de basis van je tegenstander gezien te hebben in een potje van 35 minuten.
* En daarmee komen we op het volgende punt: Mass missile turrets terwijl je helemaal niet weet of hij uberhaupt air gaat? Je kunt beter scouten(scan!) en als hij air gaat wat vikings maken.
* Minder passief spelen. Als je een half uur in je basis niks staat te doen dan kun je toch ook niet anders verwachten dan dat je het op termijn verliest? Dus of gaan expanden, of gaan aanvallen, etc.
* Resources spenden! Als je meer dan 1000 van een bepaalde resource hebt, queue dan wat units. Heb je dan nog over? Maak meer productiegebouwen!
* Hotkeys. Zet je units in een control group, en je productiegebouwen ook. Hetzelfde geldt voor het maken van nieuwe units. Moeite met de hotkeys leren? Probeer dan eens de grid layout.
Enkele toevoegingen, gepikt van enkele casters waar ik naar kijk (BigT, Day[9]).

Als je wil weten of je genoeg probes hebt: al je probes in je basis selecteren, moet ong. 4,5 rijtje zijn. Maar in eerste instantie kan je beter focusen op ALTIJD een worker bouwen. En dan niet een queue vol, maar 1 per keer. Is ook goeie oefening!

Wat ik ALTIJD doe is een hotkey op m'n nexuses (speel protoss), dus nexus selecteren, ctrl + 5. Bij je expos doe je dan shift + 5 ipv ctrl, dan wordt ie aan de lijst toegevoegd. Als je niets te doen hebt, ram je op 5 om te checken of je nog wel produceert! Zelfde geldt overigens voor je andere productie gebouwen, maar wel op een andere hotkey. Bijv 5 -> nexus, 6 -> gateways, 7 -> robotics facility. Iedere keer als je niets te doen hebt (al is 't maar 2 seconden!) druk je heel snel 5, 6, 7. Kan je snel zien of je al extra units kan maken.

Pas op met queuen. Het lijkt misschien alsof je dan netjes je resources opmaakt, maar dat is niet zo! Je verstopt 't alleen maar ergens. Stel je voor dat je twee immortals extra hebt gequeued. Da's 500 minerals, en ook een boel gas. Van die 500 minerals kan je een expo maken!

Zorg dat je niet supply blocked raakt, maar maak ook niet teveel supply. Zelfde verhaal als met queuen, straks heb je 100+ supply maar gebruik je maar 60 o.i.d. Dan had je die 40 supply ook kunnen laten, en iets anders kunnen maken.

Focus niet teveel op micro (units besturen) maar meer op macro: Resources laag houden en expanden als 't kan, zorgen dat je genoeg workers hebt, units maken. Als je dan TIJD hebt kan je gaan spelen met je units.

En last but not least, zorg voor een plan. In mijn geval is 't vaak (nummertje is hoeveel supply ik heb. Dus 10 is 10/10, of 10/18, etc. Tussendoor maak ik probes).
9 pylon
12 gateway
14 assimilator
16 pylon
16 cybernetics core (dan is m'n gateway af namelijk), gelijk warpgate tech
18 gateway
en daarna, zonder supply count: afhankelijk van wat ik scout:
robotics bay
gateway
(robotics support facility (da's voor colossus toch? :@ )
OF
gateway
twillight council
(templar archives)

En ik kan je vertellen, over 't algemeen is het alleen het stukje met de supply count erbij (early game is vrij strict) en daarna freewheelen. Stel dat ik bijv. zerg op 1 base roaches zie maken, dan zal ik snel 1-2 immortals maken en pushen. Tijdens de push een expo op m'n natural. Weet ik niet wat ie doet, maak ik een observer en daarna een immortal. Die kan ik nog cancellen als ie bijv. een hoop zerglings + banelings maakt ofzo.
  maandag 13 september 2010 @ 09:46:22 #83
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_86373672
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:05 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Welke cheese? :+
Dat was geloof ik een 8rax met nog een proxy rax in z'n expansion. :7
  maandag 13 september 2010 @ 09:52:46 #84
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86373833
Zit gewoon op een 7 win streak met mijn maat _O-

De nieuwe tactiek van een proxy base werkt wonderen :')
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_86377152
lol gister ook zo iets grappigs....

Doen we 3vs3, en ineens druk opponent op "pause" na 3 mins of zo. Dus wij grmbl en maat van me wilt op resume drukken. Wat doet die pannekoek drukt die perongeluk op surrender wat er boven (of onder?) staat in het menu.

Dus wij kut! dus die gasten drukken zelf resume... zegt een van die gasten "Oh what shall we do shall we all quit?" Dus ik denk die man maakt een geintje....

dus ik chat terug "Yes quit".... geven die drie mafkezen op .... ik en me maat zo huh? :P haha
http://www.fdnl.nl gaming since 1999!
pi_86377339
Ik vind de singleplayer zwaar verslavend. Doe nu alles op hard, en die side-quests zijn daardoor iets lastiger. Op normal was het veel te simpel. :+

Die tech-keuzes vind ik wel vervelend. Heb vaak geen idee wat ik moet upgraden, want dat hangt veel af van de inhoud van de volgende missies.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_86377923
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:02 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik vind de singleplayer zwaar verslavend. Doe nu alles op hard, en die side-quests zijn daardoor iets lastiger. Op normal was het veel te simpel. :+

Die tech-keuzes vind ik wel vervelend. Heb vaak geen idee wat ik moet upgraden, want dat hangt veel af van de inhoud van de volgende missies.
Ach die tech-upgrades heb je amper nodig. Gewoon alles in eerste instantie van je main units upgraden... daarna maakt het niet zoveel meer uit....
http://www.fdnl.nl gaming since 1999!
  maandag 13 september 2010 @ 12:46:30 #88
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_86378551
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:02 schreef WeirdMicky het volgende:
Die tech-keuzes vind ik wel vervelend. Heb vaak geen idee wat ik moet upgraden, want dat hangt veel af van de inhoud van de volgende missies.
Dit topic van het teamliquid forum vond ik wel handig:


Protoss Research

In general, stay away from gimmicks such as instant supply depots, and pick the upgrades that best suit your playstyle (although I highly recommend attack speed over more health). Reactored SCVs are amazing for cranking out an economy for timed missions / achievements and replacing your repairers. Automated refineries are the alternative; they are a strong choice as well if you want to spend less time on macro; they are also more efficient by about 100 minerals / gas, see 4th page for math. The science vessel is amazing in a few missions, I would pick it over the raven without a second thought. As far as the final tier, I would go tech reactors all the way as it gives the most flexibility; yeah you can always build more unit-producing structures, but gas can come at a premium in some missions, and there is no real advantage of the drop pods outside of possibly for a Normal speedrun.

One note about all research - the missions launched from the Laboratory reward a huge amount of both protoss and zerg research. Unlike myself, you will want to do this chain immediately after you unlock it, particularly since you do not need any upgrades or unit unlocks to complete it.


Zerg Research

Do NOT make the mistake I made picking the automated turret. You will not be building bunkers for the (puny) turret, you will be building them to hold a location. Definitely go with PF for the same logic. I picked the Predator but never found a use for him, picked the Hercules on my speedrun and got some good mileage out of him on the Moebius mission (be warned, requires Fusion Core). Mech regen and specialist energy are both good choices, although l would say specialist energy wins out if you opt for nydus worms in All-In. Hive mind emulator is eclipsed by psi disruptor if you want to play the last mission legit (if you prefer MC broodlord cheese, link here)


Armory Upgrades

I will be ranking these on a 1 to 10 scale. My advice is to have enough saved at any one point to be able to pick up at least one extra upgrade for any specific mission / achievement. Read along with the list, found here: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Campaign/Armory - don't really have time to make this all nicely organized.


Base

Bunker: I would upgrade the range ASAP, then pick up the extra capacity midway through the campaign (or skip altogether, see further). Defensive missions and achievements are not very common, but tend to be the most difficult challenges on Brutal. Rating: 9 and 9, less if you choose to fight air on All-In.

Missile Turret: Skip unless you are fighting air on All-In, in which case both upgrades are mandatory. You should not need to build any until then.

SCV: I would forgo the faster build time upgrade for the first half of the game, and leave yourself enough cash to be able to pick it up if you need it later. 2x repair is EXTREMELY important for certain missions, and is nice in general if you plan to be running around with mech units. As you don't actually have too many mech units until the mid to late game, you can hold off spending the 80k on this until you need it. Rating: 3 and 9.

Command Center For auto-repair, follow the same logic as stated above for the first SCV upgrade; it can possibly help but not as much as other upgrades, particularly when credits are tight. Orbital command, you would be nuts not to buy immediately; MULEs are still as amazing as always, particularly for timed missions. Rating: 5 and 10.


Infantry

Marine: Stimpacks you will want immediately, they are too good to pass up, especially with medics being in the game. Combat shields should follow soon after; you will use these buggers all game. Rating: 10 and 8.

Medic: The first upgrade is only for dedicated mm massers, which isn't really a great or very fun strategy on brutal, plus it is extraneous with tech reactors. I wound up picking it for my speedrun; it does make macro easier as you can reactor 2-3 rax and have a tech-labbed one for specialists. The increased heal ability is an amazing upgrade and should be purchased first on any difficulty level. Rating: 5 and 9.

Firebat: I am undecided about these guys. Being a multiplayer vet, I was immediately drawn to hellions to fill the purpose of area splash vs light units. That said, firebats backed by upgraded medics absolutely dominate everything that is not a roach or ultralisk. Pick and upgrade the one you like, and forget about the other. If you pick firebats, you will want them up-front, consequently upgrade armor first. Rating: special.

Marauder: These guys are your ticket to taking down anything that your firebats can't deal with if you are running a bio army. Without stimpacks, though, they are nowhere near as dominating of a force as in multiplayer. I would only take their upgrades if you are absolutely dedicated to your bio army, otherwise I am pretty sure that the mercs come with the slow upgrade, and you can bring them with your bioball if this is your primary concern. Upgrading their health is an expensive waste as they will never become as durable as upgraded firebats. Rating: 4 and 1

Reaper: Just like multiplayer, these guys have a small niche role to play, then they get benched for the remainder of the game. I have toyed with the idea of using them to supplement bunker defenses, but marines, firebats and the odd marauder already do an outstanding job at this. The upgrades themselves are interesting and I may play around with them a bit more on a Hurry Up! It's Raid Night playthrough, but there's just enough for them to do in Brutal.

A few people have pointed out that, as the final boss' armor type is light, reapers do extremely good damage to it. This may be something to pursue if you are playing on normal, but I would still pass on this option for brutal. Rating: 0 and 0.


Vehicles

Hellion: See Firebat above. I will add that I opted for hellions and just kept them behind my bunkers, although I suspect that I would have better off with firebats and neosteel bunkers to begin with. Rating: special

Vulture: They're good in their feature mission, for the simple reason that the mission is not that micro-intensive. You will in all likelihood never use them after the mission. Rating: 0 and 0.

Goliath: Same as above, unfortunately. Upgraded vikings honestly tear these guys a new one for AtA, and I strongly encourage that your factory production to steer towards siege tanks for GtG action. That said, you may find them useful for the air version of All-In. Rating: you will want both if you find a use for them

Diamondback: Are you kiddin' me? This unit is ridiculous, in PRICE. More expensive than a siege tank with a fraction of the versatility. Think of this unit as a very mobile marauder without the slow. Really needs an air attack, special ability, or some use vs zerg to be worth producing, let alone upgrading. Rating: 0 and 0.

Siege Tank: This unit is everything the Diamondback isn't, and everything that you would have been craving to fill a gaping hole in your arsenal. I do not exaggerate that this unit is just about as critical as an SCV for your well-being in the campaign, particularly on Brutal. Grab the damage booster immediately, and absolutely get the shaped rounds before the final chapter if you plan on doing the ground version of All-In; this alone could probably have saved me 40 reloads. Rating: 10 and 9


Starships

Medivac: Great unit for bioball comps, although a bit late as far as availability and expensive in terms of gas. The simple fact is that you will not be bio-ballin much after this mission. You can grab the 2x healing upgrade if you want, however I recommend leaving enough credits in the bank to be able to buy it if you decide that you absolutely need it for a mission / achievement. Rating: 0 and 5.

Wraith: Is it just me or are these things made of paper? Even vikings feel more durable, but they both have the same armor and hit points! I think it's because they are a "specialist" and as such, get insta-gibbed by AI priority targeting. Anyway, I really can't for the life of me figure out why I would ever want to use them instead of vikings, particularly with the excellent upgrades available for the latter. There is just not enough for them to do, and your opponents certainly don't lack for detection on Brutal.

Addendum - I am genuinely surprised at the number of posts praising the wraith. Did you play casual? Do you not understand 150 gas vs 75 gas, medium vs long range, single target vs splash damage? And NO, you will NOT be building them on the ground version of Brutal All-In to escort your banshees, don't be retarded. Rating: 0 and 0, a unit so bad that it actually sucks on its feature mission!

Viking: The prime definition of AtA; their missiles own everything at a huge range. Even so, there are not a lot of huge air fights in the campaign, and you will usually be fine with just the mercenaries + your marines. Definitely take the range upgrade immediately, but hold off on the AoE one until you decide that you absolutely need it (same deal as missile turrets and goliaths). Rating: 5 and 10.

Banshee: This unit is a veritable demigod in the campaign once you get both its upgrades. It is particularly useful for the ground version of All-In. I would grab the shockwave battery immediately, and pick up the cloaking upgrade for the last mission. Rating: 6 and 8.

Cattlebruiser: Like (I'm sure...) most people, I had a nerdgasm once I unlocked this unit and immediately bought both upgrades (going broke in the process). That was before I came to the realization that I was in fact not going to be rolling over everything with mass BCs for the rest of the campaign. Simply put, they are too slow, too expensive, and do not do damage quickly enough without extensive air upgrades. Also, they are a huge waste in the last mission as

That said, they do have some uses, and the defensive matrix can keep a focused one alive in time for your science vessels / scvs to repair. The missile pods are a waste, though, as the unit itself already does exceptionally well vs small targets; Yamato is a much better energy dump. Rating: 2 and 6.


Dominion


Thor: I do not recommend researching either of its upgrades, although you will definitely be using this unit in the last mission. Spoilers below:

The immortality upgrade can be useful as a dead Thor leaves an attackable object behind which can further distract fire, however as pertaining to the final mission:

Ghost: Once you unlock this unit, you may be tempted to upgrade it. I did, then I wound up never building it for anything; it's just not the same ghost without EMP, and snipe is way too micro-intensive to be useful for the situations where you could argue making ghosts. One exception - possibly stick one in an upgraded bunker; huge range and good damage if you have excess credits to spend on the sight upgrade. Rating: 3 and 0.

Spectre: This is actually an interesting unit that I "overlooked" in my play-through. Psionic Lash is roughly 6 times stronger than snipe on a per-click basis; a few spectres with perma-cloak and the specialist energy research could be an interesting micro diversion for those that feel that they have too much APM for their own good. Rating: special.


Mercenaries

Adding a quick paragraph on this as there have been many questions. On all difficulties, I would avoid the marauder, goliath and battlecruiser; the first 2 units don't have a large role to play, and the BC is just too expensive, both as a merc and ingame. The firebats are discretionary; I am liking them on my 2nd run through as they have strong bonuses (much more so than the marauders) and complement my bio ball nicely. The siege tanks are the single best anti-ground unit in the game, period. The vikings - same for anti-air. The banshees are just cool, but only get them if you are planning on doing All-In with Nydus (same argument could be made for goliaths for the air version).
pi_86380114
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:15 schreef YoshiBignose het volgende:
:') eerste potje in diamond net en ik 6pool hem gewoon. Zal wel in platinum gezeten hebben. Steppes of War is echt DE 6pool map. Gaat ie nog z'n ramp niet dichtbouwen tssk tssk.
Dat is gewoon bullshit. Wanneer scout jij dan als zerg zijnde? Ook met je 1e drone/probe/scv? De meeste mensen doen dit dus echt nadat ze een pylon/supp-rax/of lord gemaakt hebben. Dat dan iemand 6 pool doet dat kan altijd. Als je protoss bent heb je er overigens heel weinig aan om de ramp dicht te bouwen. Vooral op maps zoals steppes zijn de zlings al in je base voordat je je 1e zealot hebt met elke normale BO (9 pylon/12gw of 13gw) en dan gaan ze lekker op je pylons slaan :) Geen goed idee. beter is om het compact te houden zodat je eventueel je probes kunt betrekken in de actie. Als dan die 1e zealot klaar is heb je veel meer kans dan als een dolle hond zerglings te achtervolgen. Zealots zijn gewoon te traag om zerglings te achtervolgen en t enige dat gebeurd als die zerg speler een beetje competent is, is dat ze gewoon je pylons slopen en hit and runs doen. Heeft niks te maken met platinum league want ook @ replays van Duckloadra/NEXgenius/Thestc/Socke etc zie je dat ze

a: nooit scouten met hun 1e probe om de 6 pool te scouten
b: nauwelijks een wallin doen
c: en toch meestal een zerglingrush tegenhouden omdat het gewoon beter te controleren is als je alles dicht op elkaar hebt als protoss zijnde vs een zergrusher.

Na de patch zal het echt een nachtmerrie zijn though en gaat iedereen madfrogstyle (8 pool + alle drones) om hun 100% win vs protoss te behouden. Dat valt dan gewoon niet tegen te houden.

Sowieso; als je niet MaDfrog ofzo bent zijn de meeste zergling rushies van die one-trick ponies die daarna geen zak meer kunnen. Mijn ervaring op de ladder is dan ook dat het grootste gedeelte noobs zijn en dus doe ik meestal custom games. Ze doen op het begin meestal wel aardige zaken maar daarna lijkt het alsof ze niet meer weten wat ze moeten doen en kloten ze maar wat aan.
  maandag 13 september 2010 @ 13:43:32 #90
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86380164
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:41 schreef Flammie het volgende:

[..]

Dat is gewoon bullshit. Wanneer scout jij dan als zerg zijnde? Ook met je 1e drone/probe/scv? De meeste mensen doen dit dus echt nadat ze een pylon/supp-rax/of lord gemaakt hebben. Dat dan iemand 6 pool doet dat kan altijd. Als je protoss bent heb je er overigens heel weinig aan om de ramp dicht te bouwen. Vooral op maps zoals steppes zijn de zlings al in je base voordat je je 1e zealot hebt met elke normale BO (9 pylon/12gw of 13gw) en dan gaan ze lekker op je pylons slaan :) Geen goed idee. beter is om het compact te houden zodat je eventueel je probes kunt betrekken in de actie. Als dan die 1e zealot klaar is heb je veel meer kans dan als een dolle hond zerglings te achtervolgen. Zealots zijn gewoon te traag om zerglings te achtervolgen en t enige dat gebeurd als die zerg speler een beetje competent is, is dat ze gewoon je pylons slopen en hit and runs doen. Heeft niks te maken met platinum league want ook @ replays van Duckloadra/NEXgenius/Thestc/Socke etc zie je dat ze

a: nooit scouten met hun 1e probe om de 6 pool te scouten
b: nauwelijks een wallin doen
c: en toch meestal een zerglingrush tegenhouden omdat het gewoon beter te controleren is als je alles dicht op elkaar hebt als protoss zijnde vs een zergrusher.

Na de patch zal het echt een nachtmerrie zijn though en gaat iedereen madfrogstyle (8 pool + alle drones) om hun 100% win vs protoss te behouden. Dat valt dan gewoon niet tegen te houden.
Je kan toch je ramp zo dichtbouwen dat er maar 1 unit tegelijk doorheen kan? Dan in het begin je probes gebruiken om het blocked te houden, en zealots er uit te krijgen zodat je kan counteren.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_86380268
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:43 schreef Salamando het volgende:

[..]

Je kan toch je ramp zo dichtbouwen dat er maar 1 unit tegelijk doorheen kan? Dan in het begin je probes gebruiken om het blocked te houden, en zealots er uit te krijgen zodat je kan counteren.
Dat kan maar ben jij op tijd klaar met je pylon + gateway + gateway/cybercore of nog 2 pylons voordat er 6 lings in je base staan? Ik wil het wel met je testen hoor :) (Flummie - 955)

Het gaat toch om een 6/7 pool rush of vergis ik me nu?:D
  maandag 13 september 2010 @ 13:48:09 #92
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86380302
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:47 schreef Flammie het volgende:

[..]

Dat kan maar ben jij op tijd klaar met je pylon + gateway + gateway/cybercore of nog 2 pylons voordat er 6 lings in je base staan? Ik wil het wel met je testen hoor :) (Flummie - 955)

Het gaat toch om een 6/7 pool rush of vergis ik me nu?:D
Ik ben meer van de theorie :')
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_86381227
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:47 schreef Flammie het volgende:

[..]

Dat kan maar ben jij op tijd klaar met je pylon + gateway + gateway/cybercore of nog 2 pylons voordat er 6 lings in je base staan? Ik wil het wel met je testen hoor :) (Flummie - 955)

Het gaat toch om een 6/7 pool rush of vergis ik me nu?:D
Het ging hier om terran en een terran speler kan op tijd zijn tegen een 6pool voor 2 supply depot + rax block. Dat had hij ook, alleen nog een ingang ertussen 8)7 erg dom. Oke, scouten voor 6pool is misschien wat vroeg (alhoewel ik het vaker heb meegemaakt, dan zie ze de pool en 3 eitjes en kan je toch nog op tijd die block neerzetten) maar ik ben hem onderweg ook niet tegengekomen dus hij ging uberhaupt niet scouten.
Facts don't care about your feelings
pi_86381626
Kan iemand kort toelichten hoe de MP speelt in vergelijking met bvb RA3?

In RA3 maken "counter" units altijd binnen seconden gehakt van je eigen units of gebouwen.
Zeker met RUSH tactieken kan een potje binnen 5 minuten klaar zijn.
Built for Speed
pi_86382378
Hmm diamond is inderdaad wel lastiger. Die klote protoss komen standaard met colossi nu. Schijt irritant, smelten alles van me weg :( wat kan ik er tegen doen... Muta's werken wel, maar die stalkes+sentry slachten dan weer alles.
Facts don't care about your feelings
  maandag 13 september 2010 @ 14:57:58 #96
101809 BObNL
Je bent top!
pi_86382506
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm diamond is inderdaad wel lastiger. Die klote protoss komen standaard met colossi nu. Schijt irritant, smelten alles van me weg :( wat kan ik er tegen doen... Muta's werken wel, maar die stalkes+sentry slachten dan weer alles.
Dat zijn inderdaad schijt units :r ik heb dan nog vikings maar als je ze telaat ziet of ze flanken je is nog je halve leger in 5 seconde weg
Leuter mee!!
pi_86382650
Ook standaard zo'n observer erbij dus zerglings burrowen is ook zinloos en ze kijken daarmee zo je ramp op en smelten met die 9 range alle hydra's weg. Misschien moet ik hem gewoon al eerder pakken zodat hij niet eens de kans heeft om die dingen te maken.

Maar die rat bouwde m\n ramp met pylons in en cannons, dus ik met m'n spines gesloopt. Toen had hij z'n hele base gewalled incl. expansion. Dus ik kon hem niet pakken khad al mass muta toen 1e aanval weten te stoppen maar hij kwam al snel met meer stalkers ;(
Facts don't care about your feelings
pi_86382669
ik weet wat je er tegen kunt doen:

l2p

nee serieus :D Zerg heeft echt 0.0% problemen met toss en zodra ze Nydus canal oppleuren is het gg . *zie socke vs dimaga of chitaprime vs mysticprime voor goede display van nydus canals. Dat owned protoss finaal*

Colossi zijn echt zelden gamewinners hoor. Het is een soort van heavy support unit die goed is tegen MMM en zergground. Je moet ook geen mutas doen tegen colossi maar corruptors imo. Corruptors samen met je ground army >> colossi de tyfus in :)

Wat ook helpt vs protoss is zergling harass/muta harass en of ultralisk en nydus. Hf :)

Je moet gewoon niet "alleen dit" of alleen dat doen. je kan niet enkel mutas maken want dan worden je mutas idd pwnd door stalker/sentry. er is niet 1 unit die alles countered.. dat zou ik ook wel willen ja:P
pi_86383017
Oh joh je meent het :') hoe denk je dat ik in die diamond league komt door mass 1 type unit telkens? Nydus zijn wel lachen ik probeer het ook soms maar zijn base zat vol met cannons dus kon het nergens neerpleuren. Corruptors heb ik geprobeerd die werken uiteraard het beste maar je hebt er verder dan weinig aan en goedkoop zijn ze ook weer niet.

Ultralisk heb ik geen goede ervaring mee en duurt lang voordat je die eindelijk kan bouwen. Volgens mij zijn Collosi gemakkelijker te techen.
Facts don't care about your feelings
pi_86383144
Alsof in diamond komen zo een kunst is. Je komt echt enkel noobs tegen en het is ook niet zo dat je dan enkel tegen goede spelers speelt.Je moet net zo goed tegen gold/plat league spelers spelen en je compete tegen elkaar slechts in punten zo lijkt het. Ben echt in diamond gekomen (@ elke league) door enkel mijn muis te gebruiken ofzo :D

Corruptors moet je gebruiken om colossi uit te schakelen. Alsof die zo cheap zijn:')

200/100 voor robo fac/ 200/200 voor bay en dan 200/200 voor de upgrade followed by 300/200/6 aan colossi :')

goede spelers gaan corruptors + army vs colossi+army.

Over die nydus: kijk nou naar die games wat ik je zei en check hoe je ze moet gebruiken :) Als je het goed doet win je gewoon. Als je tegen een toss speelt die mass cannons in zijn base heeft wil ik niet weten tegen welke tegenstanders je speelt :D dat is like what? 10k minerals aan cannons ofzo? :DDD
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')