abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86336267
Ik kom ze nog zelden tegen. Nu zie ik vaker Phoenix en die zijn echt irritant voor m'n overlords en queen :(
Facts don't care about your feelings
  zondag 12 september 2010 @ 12:06:07 #52
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_86338122
Ik zie dús echt bijna nooit void ray
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_86340975
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kom ze nog zelden tegen. Nu zie ik vaker Phoenix en die zijn echt irritant voor m'n overlords en queen :(
Phoenixes zijn leuk om mee te spelen, maar vergen best wel wat aandacht. Als ik phoenixes ga gebruiken schieten m'n resources echt als een malle omhoog! :P
pi_86348489
Waar kan ik het beste de replay's uploaden? Want word er nu toch niet meer goed van..

15 losses/ 1 win
Dit keer zonder signature
  zondag 12 september 2010 @ 17:27:29 #55
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86348703
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:30 schreef Flammie het volgende:

[..]

Er is niks mis met Void Rays, je moet alleen weten hoe je ze moet tegenhouden. Ook daarvoor verwijs ik je naar www.sc2rep.net :) Het is meestal in de bronze league (en silver) waar mensen complainen over Void Rays maar je ziet ze veel minder in de hogere leagues waar niet iedereen meteen voor Void Rays gaat zonder een leger te bouwen :D
Void Rays zijn oke hoor, maar als ze gewoon van achter in je base komen en charged alles in 3 seconden afknallen vind ik dat wat minder :')
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  zondag 12 september 2010 @ 17:34:48 #56
101809 BObNL
Je bent top!
pi_86348938
battlenet spaced hem ik zit in gold plaats 13 en hij laat me al 3x tegen bronze spelers spelen
Leuter mee!!
pi_86348957
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:21 schreef Ericjuh het volgende:
Waar kan ik het beste de replay's uploaden? Want word er nu toch niet meer goed van..

15 losses/ 1 win
Er zijn speciaal sites daarvoor, maar iets als megaupload of rapidshare werkt ook wel denk ik? Anders een kijken op sc2replayed.com ofzo.
pi_86349250
StarCraft legt reeds voor beginners de lat vrij hoog vergeleken met andere RTS-spellen. Commentaarvideo's op YouTube kan ik ook aanraden. HDStarcraft of StarcraftHD heeft hints voor beginners. Hoe dan ook; mijn PC kan dit spel niet draaien, maar de pas van het spel is dezelfde als die van SCI.
  zondag 12 september 2010 @ 17:56:00 #59
101809 BObNL
Je bent top!
pi_86349634
nvm
Leuter mee!!
  zondag 12 september 2010 @ 17:57:44 #60
101809 BObNL
Je bent top!
pi_86349691
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:21 schreef Ericjuh het volgende:

15 losses/ 1 win
Ik raad jouw aan even alle afleveringen van i suck at starcraft 2 op youtube te kijken. Ik had ze al gezien voordat ik het spel had maar ze helpen echt een hoop en hij doet het nog leuk ook !!
Leuter mee!!
pi_86351235
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:57 schreef BObNL het volgende:

[..]

Ik raad jouw aan even alle afleveringen van i suck at starcraft 2 op youtube te kijken.
Keb alle 14 afleveringen gezien en snap ook eigenlijk wel wat er gebeurt. Probleem is alleen dat je dan beide kanten ziet, wat je natuurlijk normaal niet ziet.

anyway, hier een aantal replays:

http://www.hostfile.nl/fi(...)tarcraft_replays.zip

alle replays zijn van vandaag en verliezend. De enige die ik gewonnen heb is eigenlijk niet handig om mee te posten. Die was namelijk te simpel voor mij.

Wanneer zak je in league? Want Bronze is echt te moeilijk voor mij.
pi_86351473
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:57 schreef BObNL het volgende:

[..]

Ik raad jouw aan even alle afleveringen van i suck at starcraft 2 op youtube te kijken. Ik had ze al gezien voordat ik het spel had maar ze helpen echt een hoop en hij doet het nog leuk ook !!
die kerel is echt grappig, vooral in eerste afleveringen :D
  zondag 12 september 2010 @ 19:30:51 #63
157428 GoodGawd
pi_86353073
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:42 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Keb alle 14 afleveringen gezien en snap ook eigenlijk wel wat er gebeurt. Probleem is alleen dat je dan beide kanten ziet, wat je natuurlijk normaal niet ziet.

alle replays zijn van vandaag en verliezend. De enige die ik gewonnen heb is eigenlijk niet handig om mee te posten. Die was namelijk te simpel voor mij.

Je kan niet dieper zinken :)
pi_86353337
quote:

Moest stiekem lachen :o

Ik ga een paar replays kijken, ben zelf veel te gaar om nu ladderpotjes te spelen, dus een paar potjes bronze kijken gaat me wel goed af. Post zometeen wat tips voor je, maar zonder te kijken kan ik je alvast zeggen:

1. bouw meer werkers (SCVs, probes of drones)
2. scout meer
3. houd je mineralen en vespene laag. lukt dit je niet, bouw meer productiegebouwen.

Dit zijn de 3 gouden tips voor alle beginners. Vooral 1 en 3 lijken heel simpel en heel stompzinnig, maar ik ben er haast zeker van dat dit 2 van de dingen zijn die fout gaan. ;)
pi_86353397
quote:

[..]

Heb er twee gekeken, en dit mag sowieso beter:

* Juiste hoeveelheid workers. Richt op 22-26 per basis.
* Scouten! Als je weet wat hij doet kun je je strategie erop aanpassen. Er is echt geen excuus om niet de basis van je tegenstander gezien te hebben in een potje van 35 minuten.
* En daarmee komen we op het volgende punt: Mass missile turrets terwijl je helemaal niet weet of hij uberhaupt air gaat? Je kunt beter scouten(scan!) en als hij air gaat wat vikings maken.
* Minder passief spelen. Als je een half uur in je basis niks staat te doen dan kun je toch ook niet anders verwachten dan dat je het op termijn verliest? Dus of gaan expanden, of gaan aanvallen, etc.
* Resources spenden! Als je meer dan 1000 van een bepaalde resource hebt, queue dan wat units. Heb je dan nog over? Maak meer productiegebouwen!
* Hotkeys. Zet je units in een control group, en je productiegebouwen ook. Hetzelfde geldt voor het maken van nieuwe units. Moeite met de hotkeys leren? Probeer dan eens de grid layout.
pi_86353605
Yeah, promoted naar diamond league :D makkie.
pi_86353678
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:39 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Heb er twee gekeken, en dit mag sowieso beter:

* Juiste hoeveelheid workers. Richt op 22-26 per basis.
* Scouten! Als je weet wat hij doet kun je je strategie erop aanpassen. Er is echt geen excuus om niet de basis van je tegenstander gezien te hebben in een potje van 35 minuten.
* En daarmee komen we op het volgende punt: Mass missile turrets terwijl je helemaal niet weet of hij uberhaupt air gaat? Je kunt beter scouten(scan!) en als hij air gaat wat vikings maken.
* Minder passief spelen. Als je een half uur in je basis niks staat te doen dan kun je toch ook niet anders verwachten dan dat je het op termijn verliest? Dus of gaan expanden, of gaan aanvallen, etc.
* Resources spenden! Als je meer dan 1000 van een bepaalde resource hebt, queue dan wat units. Heb je dan nog over? Maak meer productiegebouwen!
* Hotkeys. Zet je units in een control group, en je productiegebouwen ook. Hetzelfde geldt voor het maken van nieuwe units. Moeite met de hotkeys leren? Probeer dan eens de grid layout.
tnx, ga het gelijk ff proberen :)
  zondag 12 september 2010 @ 20:06:42 #68
157428 GoodGawd
pi_86354605
quote:

[..]

Ik heb die laatste replays alleen bekeken op Xel Naga caverns tegen protoss. Maargoed het is inderdaad echt om te huilen. Kijk je eigen replay eens. Goed laten we beginnen met een beknopte lijst van kritiek en verbeterpunten.

1) Volgorde van wat je maakt, meteen in het begin maak je als eerst een supply en dan refinery en dan pas barracks. Vervolgens zet je maar 1scv op gas, om vervolgens helemaal niemand er op te zetten omdat je druk bezig bent met de helft van je scvs 1 probe te killen die je base scout.

Waarom dan gas zo snel? Nut? Nee.

2) Wat is je doel? Winnen of afwachten tot je tegenstander komt en beetje verdediggen? Je bent 1 keer buiten te poorten geweest met 1scv om te scouten. De rest van je leger blijft gezellig thuis thee drinken.

3) Shift klik gebruiken? Kan je omdrachten geven zodat bv scvs na het bouwen weer terug gaan naar minerals. Probeer het eens uit, is erg handig.

4) je Minerals, stijgen de pan uit over de 6000 men, hou het tenminste onder de 500 zou ik zeggen.

5) Plaats van je expansion, waarom op die verre plek? Je denkt misschien oh dat is slim want dat verwacht hij niet. Die nubies in bronze niet misschien maar wil je wat beter worden gaat dat em echt niet worden, expand gewoon bij je natural. Aka naast je base.

5) LOGICA! Dit is echt de meest belangrijke voor jou! Logica! Waarom doe je iets, denk je daar wel eens over na? Waarom bouw je een Engeneering bay bijvoorbeeld? Om upgrades te krijgen, yup :).

Maar jij bouwt het en je doet er helemaal nopes mee. Zelfde geldt voor 2 tech labs op je rax. Je bouwt ze en maakt de hele game 4 marauders (23min) en upgrade verder niks. Terwijl je barst van het geld. Je maakt 1 starport en je maakt daarop een tech lab voor marliefst 1 banshee in 23 minuten.

Vervolgens zet je je hele base vol met turrets stuk of 10 als ik me niet vergis, je tegenstander heeft niet eens air units of cloaked units naast de observer dan. Waarom doe je dat dan?

Jij gaat ergens vanuit, maar je moet het weten. Niet gissen, dan kan je net zo goed een dobbelsteen opgooien voor wie er gaat winnen.

Na 20 minuten valt die kerel aan met zijn hele leger (9 zealots 10 stalkers 2 collosi), en jij roept omg how do you get such a big army.....

Als jij ook gewoon continue units maakt en je minerals en gas laag houdt is jouwe nog veel groter.

Samenvattend:

Denk na als je iets doet. Waarom doe je het? Gaat het van nut zijn?

Schroef je efficientie op! Continue bezig zijn met units maken, als dat goed gaat kom je iig al in silver en daarna kan je gaan werken aan welke units het beste zijn in welke situatie. Maar voor nu raad ik aan gewoon continue logisch nadenken waarom je dingen doet en continue blijven produceren.
pi_86354628
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:06 schreef GoodGawd het volgende:
Ik zie dús echt bijna nooit void ray
Komt omdat in diamond iedereen weet hoe je die dingen countered, voids zijn echt ALL IN, verneuk je het ben je serieus de sjaak. Niemand gaat dat risico nemen
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_86354915
Ik vond bronze eerst ook erg moeilijk hoor! Nu nog trouwens. Sta constant 17e. Maargoed, ik maak vorderingen. mooie partijen kijk ik terug, daar leer ik veel van.
pi_86354948
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:06 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Na 20 minuten valt die kerel aan met zijn hele leger (9 zealots 10 stalkers 2 collosi), en jij roept omg how do you get such a big army.....

Obious troll is obvious... :')
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_86356810
kan iemand deze replay ff checken? ik werd keihard gehakt door een protoss, alle tips zijn welkom :)

http://challonge.com/seri(...)itational4&width=400

-edit-
mijn laatste game uit een toernooi georganiseerd op http://starcraftarena.net/forum/index.php?topic=1114.0 _O_

Sloeg de eerste Protoss push af, maar werd uiteindelijk eruit geproduceerd.

[ Bericht 30% gewijzigd door paintmeester op 12-09-2010 21:06:48 ]
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_86357492
quote:
Op zondag 12 september 2010 02:12 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Haha weer een heerlijke emo-rager net!

[ afbeelding ]
Welke cheese? :+

Ik had gisteren iemand die zo bang was voor een quick Void Ray tegen me dat ie 3 Spore Crawlers opsmeet in zijn basis in een driehoek. Toen kwam ik langs met 4 waves Warpgate units.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_86358048
:') eerste potje in diamond net en ik 6pool hem gewoon. Zal wel in platinum gezeten hebben. Steppes of War is echt DE 6pool map. Gaat ie nog z'n ramp niet dichtbouwen tssk tssk.
  zondag 12 september 2010 @ 21:27:10 #75
157428 GoodGawd
pi_86358769
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:53 schreef paintmeester het volgende:
kan iemand deze replay ff checken? ik werd keihard gehakt door een protoss, alle tips zijn welkom :)

http://challonge.com/seri(...)itational4&width=400

-edit-
mijn laatste game uit een toernooi georganiseerd op http://starcraftarena.net/forum/index.php?topic=1114.0 _O_

Sloeg de eerste Protoss push af, maar werd uiteindelijk eruit geproduceerd.
2e hatch in je main maken voor meer larva tegen zo´n agrressieve opening. Die achterste spine crawler lekker weglaten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')