abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86315563
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:57 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Grof geld? Androids zijn véél goedkoper dan die iPhones die je dus niét kunt aanpassen :D!
En nee, ik koop geen smartphone om een andere homescreen te kunnen instellen. Punt is: ik doe niét alsof het maar bullshit is zonder enige functionaliteit, om een gemis aan m'n telefoon recht te lullen.
Dat is weer een heleboel niet-niet-niet. Waarom koop je nou wel een smartphone?
pi_86315575
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:40 schreef DennisMoore het volgende:
Precies, en copy/paste-functionaliteit was natuurlijk ook onzin :').
Cognitieve dissonantie noemen we dat, zoek maar op. Of in dit geval: reality distortion field :D.

Widgets op je homescreen bijvoorbeeld zijn écht niet voor de lol hoor. Als je dat denkt, dan heb je het concept ervan niet begrepen. Da's voor een heel groot deel pure functionaliteit.
Op Android wel, ja, waar je niet gewoon in minder dan een seconde een app kunt openen, en waar je widgets nodig hebt voor mail en sociale sites, die op de iPhone gewoon met push net zo snel werken als jouw widgets kunnen bijbenen.

Maar je hebt Android, dus je kunt in ieder geval elitair doen met je non-conformiteit. Net als alle andere anti-Apple rebellen ben jij uniek in je afzetting tegen 'the Man'. You go boy!
quote:
Overigens, gisteren een gratis nieuwe update gehad van Google Maps, nu ook gratis voetganger-navigatie plus wat andere verbeteringen ^O^. Heb je op de iPhone natuurlijk niet nodig, da's waar.
Kreeg je bij T-Mobile niet Navigon gratis? En is een volledige gratis navigatie, waarvoor je niet constant verbinding moet hebben met het internet, maar die ook gewoon offline gratis/ werkt, een stuk functioneler?Heb ik al gezegd dat hij gratis te downloaden was? Je weet wel, gratis, als in: je hoeft er niet voor te betalen, want het is gratis.

Maar een échte navigatie heb je op Android natuurlijk niet nodig, da's waar.
pi_86315597
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:51 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

En ik vind een OS dat alles doet wat ik wil, zonder diep in instellingen te moeten graven, weer belangrijker dan widgets op mijn homescreen te kunnen plaatsen.

Andere instellingen. Dat customizen is het enige échte argument dat Android-fanboys aandragen voor de superioriteit ten opzichte van iOS. Als het plaatsen van leuke maar functioneel relatief zinloze widgets je grootste troef is, spreekt dat meer in het nadeel dan in het voordeel van je besturingssysteem.

Wat zijn de andere troeven?

Flash? Kan de iPhone ook, en sinds kort ook zonder jailbreak. Daarbij, hoeveel flash-content bekijk je uiteindelijk op je smartphone?

Batterij? Nope, die van de iPhone is beter
Market? Nope, de Appstore is groter, heeft een betere support en échte apps/spellen. Of vloeit de market niet nog steeds over van apps van 2-10MB?
Design? Persoonlijke smaak wat je mooier vindt, maar de bouwkwaliteit van de beste Android-telefoons mag niet eens in één adem genoemd worden met de combi van gehard glas en aluminium. Misschien de HTC Legend, maar die is in al het andere onder de maat.
Snelheid? Neuh, zelfs met 1GHz snapdragons kunnen Android-toestellen de iPhone 4 nauwelijks bijbenen

Dus.. Afgezien van het customizen zie ik maar één echt groot voordeel van de Android-toestellen tov de iPhone: je kunt hem open maken, waardoor je de batterij kunt vervangen en het flashgeheugen kunt uitbreiden. What else ya got?
flash ja? ooh dat wist ik geeneens, sinds wanneer eigenlijk?

enne, een groot verschil is ook de prijs van het toestel, android telefoons zijn over het algemeen een stuk goedkoper dan een iphone 4 haha.
pi_86315630
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:57 schreef DennisMoore het volgende:
Grof geld? Androids zijn véél goedkoper dan die iPhones die je dus niét kunt aanpassen :D!
En nee, ik koop geen smartphone om een andere homescreen te kunnen instellen. Punt is: ik doe niét alsof het maar bullshit is zonder enige functionaliteit, om een gemis aan m'n telefoon recht te lullen.
Het is geen bullshit zonder enige functionaliteit. Widgets hebben wel degelijk functionaliteit. Maar wat je in je briljante opmerking achterwege laat, is dat widgets alleen maar functionaliteit hebben omdat Android zónder widgets niet kunnen wat iPhone wél zonder widgets kan. En dat is je ten alle tijden up-to-date houden met wat je maar wilt.

iPhone kan het zonder widgets, dus zijn widgets op een iPhone overbodig. Android kan het niet zo goed zonder widgets, dus voegen widgets een hoop functionaliteit toe. Haal daaruit wat je wilt :)
pi_86315654
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het is geen bullshit zonder enige functionaliteit. Widgets hebben wel degelijk functionaliteit. Maar wat je in je briljante opmerking achterwege laat, is dat widgets alleen maar functionaliteit hebben omdat Android zónder widgets niet kunnen wat iPhone wél zonder widgets kan. En dat is je ten alle tijden up-to-date houden met wat je maar wilt.

iPhone kan het zonder widgets, dus zijn widgets op een iPhone overbodig. Android kan het niet zo goed zonder widgets, dus voegen widgets een hoop functionaliteit toe. Haal daaruit wat je wilt :)
wat kan iphone zonder widgets wel en android niet?

Kortom, wat is 'het'?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2010 16:04:16 ]
pi_86315658
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:00 schreef DeStentor het volgende:

flash ja? ooh dat wist ik geeneens, sinds wanneer eigenlijk?

enne, een groot verschil is ook de prijs van het toestel, android telefoons zijn over het algemeen een stuk goedkoper dan een iphone 4 haha.
Dat klopt. Je krijgt waarvoor je betaalt natuurlijk. iPhone-gebruikers zijn bereid te betalen voor net dat beetje extra. Veel Android-gebruikers niet, en vinden het daarom nodig te doen alsof de iPhone niet net dat beetje extra is.

Waarom dat is weet ik niet precies. Misschien toch een beetje onzekerheid. Nergens voor nodig, want de beste Android-toestellen zijn prima smartphones.
pi_86315669
quote:

[..]

En ik vind een OS dat alles doet wat ik wil, zonder diep in instellingen te moeten graven, weer belangrijker dan widgets op mijn homescreen te kunnen plaatsen.

Andere instellingen. Dat customizen is het enige échte argument dat Android-fanboys aandragen voor de superioriteit ten opzichte van iOS. Als het plaatsen van leuke maar functioneel relatief zinloze widgets je grootste troef is, spreekt dat meer in het nadeel dan in het voordeel van je besturingssysteem.

Wat zijn de andere troeven?

Flash? Kan de iPhone ook, en sinds kort ook zonder jailbreak. Daarbij, hoeveel flash-content bekijk je uiteindelijk op je smartphone?

Market? Nope, de Appstore is groter, heeft een betere support en échte apps/spellen. Of vloeit de market niet nog steeds over van apps van 2-10MB?
Design? Persoonlijke smaak wat je mooier vindt, maar de bouwkwaliteit van de beste Android-telefoons mag niet eens in één adem genoemd worden met de combi van gehard glas en aluminium. Misschien de HTC Legend, maar die is in al het andere onder de maat.
Snelheid? Neuh, zelfs met 1GHz snapdragons kunnen Android-toestellen de iPhone 4 nauwelijks bijbenen

Dus.. Afgezien van het customizen zie ik maar één echt groot voordeel van de Android-toestellen tov de iPhone: je kunt hem open maken, waardoor je de batterij kunt vervangen en het flashgeheugen kunt uitbreiden. What else ya got?
Batterij: capaciteit verschilt per telefoon natuurlijk, android gebruikt veel geheugen en daardoor raakt de accu sneller leeg.

iOS vind ik te gesloten, daarom heb ik hem gejailbreaked. Flash kan je dan wel zonder jailbreak erop gebruiken, maar het zit er nog steeds niet standaard op.

Vind je eht gek dat Android market niet zo groot is als de appstore? Misschien komt het doordat meer mensen een iphone/ipod hebben en daardoor meer geld kunnen verdienen. Nu android populairder word groeid de market ook.

Ik ben geen android fanboy, ook geen applefanboy. Ik haat apple fanboy's.

Ik ga geen 800 euro betalen voor iets wat ik voor 400 euro ook kan hebben.
pi_86315678
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:03 schreef ElmoFan het volgende:
wat kan iphone zonder widgets wel en android niet?

Kortom, wat is 'het'?
Wat kan een iPhone zonder widgets niet, dat Android met widgets wel kan?
pi_86315706
quote:

Android dus, doet alles wat ik wil zonder diep in instellingen te moeten graven :Y.
Overigens, mensen met een iPhone mogen slechts willen wat Jobs wil.

quote:
Andere instellingen. Dat customizen is het enige échte argument dat Android-fanboys aandragen voor de superioriteit ten opzichte van iOS.
Misschien moet je dan wat beter lezen :). Er zijn nog veel meer andere argumenten.

quote:
Als het plaatsen van leuke maar functioneel relatief zinloze widgets je grootste troef is, spreekt dat meer in het nadeel dan in het voordeel van je besturingssysteem.
Als. Maar dat is niet zo. Overigens zijn widgets helemaal niet functioneel zinloos. Misschien zul je dat beseffen zodra Jobs ooit widgets toevoegt aan een nieuw OS :').

quote:
Flash was toch helemaal niet nodig en grote onzin? Oh, maar nu het dus blijkbaar sinds kort wél kan, is 't geen onzin meer? Aha.

quote:
Ligt eraan welke Android je koopt, je weet wel: keuze.
Oja, en als ik een tweede accu alvast heb opgeladen in m'n bureaulader, dan kan ik 'm meteen omwisselen als ik geen tijd heb om de telefoon aan de lading te zetten. U zei?

quote:
Slechts meer apps vanwege de voorsprong die de Appstore heeft. Overigens, wat heb je aan 3000 iFart-apps?

quote:
Misschien als ze Android-foons zouden maken die net zo duur zijn als een iPhone? Volgens mij zijn ze allemaal flink goedkoper.

quote:
Nauwelijks bijbenen :'). Jongen, heb je überhaupt wel 's een nieuwe Android in handen gehad? Of wacht effe een paar maanden op nieuwere processoren en nieuwe modellen van vele fabrikanten. Je weet wel: keuze.

quote:
Het ontbreken van een reality distortion field :Y.
pi_86315747
quote:

[..]

Hey, weet je waarom Android widgets heeft? Zodat je, in tegenstelling tot bij iOS juist niet in je fucking instellingen hoeft te graven om iets simpels als Wifi of Bluetooth in te schakelen maar gewoon 1x op een knopje op je homescreen klikt. Zodat je, zonder diep in je folders te moeten graven, meteen kunt zien wat voor weer het wordt. Wat mensen op Twitter te melden hebben. Wat voor afspraken je hebt staan. Als je denkt dat dat soort informatie met iOS makkelijker te vinden is dan met een widget op je homescreen heb je echt geen idee waar je over praat.

quote:
Grappig dat ze bij Apple hebben besloten om iets, waar blijkbaar totaal geen behoefte aan is, toch maar weer toe te staan. Hoofdstuk 12 in het grote boek der Dingen die niemand nodig heeft maar we toch maar implementeren. En 'k had de hoofdstukken Folders, Multitasking en Custom Wallpapers nog niet eens uit.

quote:
Pertinent onwaar.

quote:

[..]

Ook weer pertinent onwaar. Bij Android hebben al je apps al sinds het begin toegang tot je notificaties, iets wat bij iOS pas later (of nog niet eens?) is toegevoegd. Kreeg je voor iOS4 direct een melding van een willekeurige Twitter-app wanneer iemand @jouwaccount twitterde? Nee, dat kon je pas zien als je de Twitter applicatie had opgestart. Direct notificaties krijgen heeft natuurlijk geen praktisch nut, is slechts iets voor de lol. Totdat het in iOS4 wel mogelijk was, dan werd het opeens superhandig en nuttiger dan bij alle andere telefoons.
pi_86315768
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:05 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wat kan een iPhone zonder widgets niet, dat Android met widgets wel kan?
Snel RSS-feeds bekijken zonder een app te hoeven openen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2010 16:09:08 ]
pi_86315775
quote:

Hoe kom je hiér nou weer bij :D?
Android kan prima zonder widgets. Updates komen gewoon binnen, mail, twitter, facebook, gps, etc etc. Zónder widgets op m'n homescreen te plaatsen. Meldingen verschijnen dan in de 'taakbalk'.
Widgets zijn gewoon handig om in één keer overzicht te hebben van iets, zonder eerst op een icoontje te hoeven klikken om een app te openen.
pi_86315813
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:04 schreef ElmoFan het volgende:
Batterij: capaciteit verschilt per telefoon natuurlijk, android gebruikt veel geheugen en daardoor raakt de accu sneller leeg.
Dit is gewoon recht praten wat krom is. Misschien wel een verklaring voor waarom je batterij snel leeg is, maar geen rechtvaarding, want de iPhone kan wél langer mee gaan, zonder op te moeten geven aan functionaliteit en snelheid. En dat terwijl de iPhone kleiner en platter is.
quote:
iOS vind ik te gesloten, daarom heb ik hem gejailbreaked. Flash kan je dan wel zonder jailbreak erop gebruiken, maar het zit er nog steeds niet standaard op.
Nee, dus? De meeste dingen waarvoor je Android zoveel credit geeft zit er ook standaard niet op. Lees het vorige topic maar door: "het is heel makkelijk een andere interface te laden, gewoon een simpele app installeren". Het is net zo makkelijk flash op je iPhone te krijgen als nieuwe widgets op je Android te krijgen. Wel met dezelfde maat blijven meten, he? ;)
quote:
Vind je eht gek dat Android market niet zo groot is als de appstore? Misschien komt het doordat meer mensen een iphone/ipod hebben en daardoor meer geld kunnen verdienen. Nu android populairder word groeid de market ook.
Nee, ik vind het niet gek. Maar veranderen die redenen iets aan het feit dat de Appstore gewoon beter is? Meer apps. Betere apps. Grotere, functionelere apps. De Appstore heeft gewoon meer, waarom dit is maakt voor de consument niets uit.
quote:
Ik ben geen android fanboy, ook geen applefanboy. Ik haat apple fanboy's.

Ik ga geen 800 euro betalen voor iets wat ik voor 400 euro ook kan hebben.
Niet liegen. De iPhone kost 630 euro, de Galaxy S 16GB kost rond de 500 euro. Het verschil is echt niet zo groot als jij ons wilt laten geloven.
pi_86315885
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:03 schreef Splackavellie02 het volgende:

Dat klopt. Je krijgt waarvoor je betaalt natuurlijk. iPhone-gebruikers zijn bereid te betalen voor net dat beetje extra. Veel Android-gebruikers niet, en vinden het daarom nodig te doen alsof de iPhone niet net dat beetje extra is.
M.i. is het enige voordeel van de iPhone de mooie hardware en een app-store met flinke voorsprong.

Verder? Geen voordelen. Wel veel nadelen, die veelal neerkomen op het gedwongen moeten gebruiken van wat Jobs wil dat je gebruikt :).
pi_86315982
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:11 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dit is gewoon recht praten wat krom is. Misschien wel een verklaring voor waarom je batterij snel leeg is, maar geen rechtvaarding, want de iPhone kan wél langer mee gaan, zonder op te moeten geven aan functionaliteit en snelheid. En dat terwijl de iPhone kleiner en platter is.
[..]

Nee, dus? De meeste dingen waarvoor je Android zoveel credit geeft zit er ook standaard niet op. Lees het vorige topic maar door: "het is heel makkelijk een andere interface te laden, gewoon een simpele app installeren". Het is net zo makkelijk flash op je iPhone te krijgen als nieuwe widgets op je Android te krijgen. Wel met dezelfde maat blijven meten, he? ;)
[..]

Nee, ik vind het niet gek. Maar veranderen die redenen iets aan het feit dat de Appstore gewoon beter is? Meer apps. Betere apps. Grotere, functionelere apps. De Appstore heeft gewoon meer, waarom dit is maakt voor de consument niets uit.
[..]

Niet liegen. De iPhone kost 630 euro, de Galaxy S 16GB kost rond de 500 euro. Het verschil is echt niet zo groot als jij ons wilt laten geloven.
Goed argument hoor, "app store is gewoon beter"

Wat maakt het nou uit hoe groot de apps zijn? functionelere apps, voorbeelden? betere apps, voorbeelden?

Over die prijs, je hebt gelijk, ik had niet naar eht geheugen gekeken; nu mag je een feestje vieren met je apple gayboyvriendjes.
pi_86316003
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:11 schreef Splackavellie02 het volgende:

Apple iPhone 4 (16GB) Zwart: 886 euro
Samsung Galaxy S i9000 (8GB) Zwart: 449 euro
Samsung Galaxy S i9000 (16GB) Zwart: 533 euro
pi_86316048
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:06 schreef DennisMoore het volgende:
Android dus, doet alles wat ik wil zonder diep in instellingen te moeten graven :Y.
Overigens, mensen met een iPhone mogen slechts willen wat Jobs wil.
Onzin
[quote[
Misschien moet je dan wat beter lezen :). Er zijn nog veel meer andere argumenten.
[/quote]
Geef ze dan.
quote:
Als. Maar dat is niet zo. Overigens zijn widgets helemaal niet functioneel zinloos. Misschien zul je dat beseffen zodra Jobs ooit widgets toevoegt aan een nieuw OS :').
Neuh, ik heb widgets op mijn iPhone gehad. Vond ze niets toevoegen dus ik heb ze weer verwijderd. Je kunt wel lekker elitair blijven doen, maar mócht Apple ooit widgets toevoegen, dan is dit waarschijnlijk meteen de beste implementatie op de markt. Zo gaat het bij Apple: vaak wat laat, altijd de beste.
quote:
Flash was toch helemaal niet nodig en grote onzin? Oh, maar nu het dus blijkbaar sinds kort wél kan, is 't geen onzin meer? Aha.
Weer totaal niet begrijpen wat ik zeg en woorden verdraaien. Ik ben niet Steve Jobs. Ik heb nooit gezegd dat flash onzin is. Ik heb ook niet gezegd dat het noodzakelijk is. Ik heb het op mijn iPhone gezet omdat het kan. Sinds het erop staat, heb ik het hooguit een enkele keer gebruikt. Als ik het niet zou hebben zou ik het niet missen. Maar het kon, dus ik zette het erop.
quote:
Ligt eraan welke Android je koopt, je weet wel: keuze.
Oja, en als ik een tweede accu alvast heb opgeladen in m'n bureaulader, dan kan ik 'm meteen omwisselen als ik geen tijd heb om de telefoon aan de lading te zetten. U zei?
Ik zei dat dat inderdaad een voordeel van Android was. Je weet wel, even goed lezen. Dat je een tweede batterij nodig hebt, zegt dan weer genoeg over de batterij van je telefoon. En geen enkele Android doet net zo lang met één batterij als de iPhone met zijn batterij doet.

Bovendien kun je een juicepack kopen. Verdubbelt je batterijduur en je iPhone is nog steeds kleiner dan de Galaxy S. Je weet wel, keuzes ;)
quote:
Slechts meer apps vanwege de voorsprong die de Appstore heeft. Overigens, wat heb je aan 3000 iFart-apps?
Android heeft meer novelty apps dan echte apps. Appstore heeft meer échte apps dan Android in totaal in de Market heeft. Nu jij weer, slick.
quote:
Misschien als ze Android-foons zouden maken die net zo duur zijn als een iPhone? Volgens mij zijn ze allemaal flink goedkoper.
Klopt. Daarmee valt te rechtvaarden dat ze iets minder in kwaliteit zijn. Fijn dat je eindelijk mee bent :)
quote:
Nauwelijks bijbenen :'). Jongen, heb je überhaupt wel 's een nieuwe Android in handen gehad? Of wacht effe een paar maanden op nieuwere processoren en nieuwe modellen van vele fabrikanten. Je weet wel: keuze.
Ahh, dus als ik wacht op de nieuwere modellen, kunnen de huidige modellen opeens wél de iPhone 4 bijbenen? Goede redenatie ;) En ja, ik heb de hele morgen met de Desire zitten spellen. Toch een vrij recent toestel. En gister heb ik met de Galaxy S gespeeld. Of zijn beiden alweer verouderd?
pi_86316068
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:18 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

Wat maakt het nou uit hoe groot de apps zijn? functionelere apps, voorbeelden? betere apps, voorbeelden?

Over die prijs, je hebt gelijk, ik had niet naar eht geheugen gekeken; nu mag je een feestje vieren met je apple gayboyvriendjes.
Laten we niet op deze manier gaan discussiëren, hiermee ga je echt je gelijk niet halen hoor :W
pi_86316093
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:21 schreef DeStentor het volgende:

[..]

Laten we niet op deze manier gaan discussiëren
sorry :@
pi_86316118
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:22 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

sorry :@
haha nou voor mij maakt het niks uit maar op deze manier werkt het alleen maar tegen >:O
pi_86316133
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:18 schreef ElmoFan het volgende:

Vooral niet persoonlijk worden, he? ;) En Misschien moet je eens wat beter leren lezen :)
pi_86316146
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:23 schreef DeStentor het volgende:

[..]

haha nou voor mij maakt het niks uit maar op deze manier werkt het alleen maar tegen >:O
Ik liet me gewoon even gaan.
pi_86316163
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:24 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Vooral niet persoonlijk worden, he? ;) En Misschien moet je eens wat beter leren lezen :)
Geef die voorbeelden van betere en functionelere apps nou maar :')
pi_86316203
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:13 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

M.i. is het enige voordeel van de iPhone de mooie hardware en een app-store met flinke voorsprong.

Verder? Geen voordelen. Wel veel nadelen, die veelal neerkomen op het gedwongen moeten gebruiken van wat Jobs wil dat je gebruikt :).
Ja, dit kun je zo vaak zeggen als je wilt, maar nog steeds is dat een leeg argument als je er niet bij zegt wát het nu precies is dat je dan kunt wat ik niet kan.
pi_86316253
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:25 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

Geef die voorbeelden van betere en functionelere apps nou maar :')
Geef jij ze maar :) Voor elke app van waarde in de Market heb je meerdere equivalenten in de Appstore, die altijd beter functioneren. Andersom zijn de beste Market-spellen ports van iPhone spellen.

Heeft Android TomTom? Nee. Navigon? Nee. Ik ga niet alles voorkauwen omdat jij te debiel bent zelf even rond te neuzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')