Snel RSS-feeds bekijken zonder een app te hoeven openen?quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:05 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wat kan een iPhone zonder widgets niet, dat Android met widgets wel kan?
Hoe kom je hiér nou weer bijquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het is geen bullshit zonder enige functionaliteit. Widgets hebben wel degelijk functionaliteit. Maar wat je in je briljante opmerking achterwege laat, is dat widgets alleen maar functionaliteit hebben omdat Android zónder widgets niet kunnen wat iPhone wél zonder widgets kan. En dat is je ten alle tijden up-to-date houden met wat je maar wilt.
Dit is gewoon recht praten wat krom is. Misschien wel een verklaring voor waarom je batterij snel leeg is, maar geen rechtvaarding, want de iPhone kan wél langer mee gaan, zonder op te moeten geven aan functionaliteit en snelheid. En dat terwijl de iPhone kleiner en platter is.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:04 schreef ElmoFan het volgende:
Batterij: capaciteit verschilt per telefoon natuurlijk, android gebruikt veel geheugen en daardoor raakt de accu sneller leeg.
Nee, dus? De meeste dingen waarvoor je Android zoveel credit geeft zit er ook standaard niet op. Lees het vorige topic maar door: "het is heel makkelijk een andere interface te laden, gewoon een simpele app installeren". Het is net zo makkelijk flash op je iPhone te krijgen als nieuwe widgets op je Android te krijgen. Wel met dezelfde maat blijven meten, he?quote:iOS vind ik te gesloten, daarom heb ik hem gejailbreaked. Flash kan je dan wel zonder jailbreak erop gebruiken, maar het zit er nog steeds niet standaard op.
Nee, ik vind het niet gek. Maar veranderen die redenen iets aan het feit dat de Appstore gewoon beter is? Meer apps. Betere apps. Grotere, functionelere apps. De Appstore heeft gewoon meer, waarom dit is maakt voor de consument niets uit.quote:Vind je eht gek dat Android market niet zo groot is als de appstore? Misschien komt het doordat meer mensen een iphone/ipod hebben en daardoor meer geld kunnen verdienen. Nu android populairder word groeid de market ook.
Niet liegen. De iPhone kost 630 euro, de Galaxy S 16GB kost rond de 500 euro. Het verschil is echt niet zo groot als jij ons wilt laten geloven.quote:Ik ben geen android fanboy, ook geen applefanboy. Ik haat apple fanboy's.
Ik ga geen 800 euro betalen voor iets wat ik voor 400 euro ook kan hebben.
M.i. is het enige voordeel van de iPhone de mooie hardware en een app-store met flinke voorsprong.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dat klopt. Je krijgt waarvoor je betaalt natuurlijk. iPhone-gebruikers zijn bereid te betalen voor net dat beetje extra. Veel Android-gebruikers niet, en vinden het daarom nodig te doen alsof de iPhone niet net dat beetje extra is.
Goed argument hoor, "app store is gewoon beter"quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dit is gewoon recht praten wat krom is. Misschien wel een verklaring voor waarom je batterij snel leeg is, maar geen rechtvaarding, want de iPhone kan wél langer mee gaan, zonder op te moeten geven aan functionaliteit en snelheid. En dat terwijl de iPhone kleiner en platter is.
[..]
Nee, dus? De meeste dingen waarvoor je Android zoveel credit geeft zit er ook standaard niet op. Lees het vorige topic maar door: "het is heel makkelijk een andere interface te laden, gewoon een simpele app installeren". Het is net zo makkelijk flash op je iPhone te krijgen als nieuwe widgets op je Android te krijgen. Wel met dezelfde maat blijven meten, he?
[..]
Nee, ik vind het niet gek. Maar veranderen die redenen iets aan het feit dat de Appstore gewoon beter is? Meer apps. Betere apps. Grotere, functionelere apps. De Appstore heeft gewoon meer, waarom dit is maakt voor de consument niets uit.
[..]
Niet liegen. De iPhone kost 630 euro, de Galaxy S 16GB kost rond de 500 euro. Het verschil is echt niet zo groot als jij ons wilt laten geloven.
Apple iPhone 4 (16GB) Zwart: 886 euroquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
Niet liegen. De iPhone kost 630 euro, de Galaxy S 16GB kost rond de 500 euro. Het verschil is echt niet zo groot als jij ons wilt laten geloven.
Onzinquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:06 schreef DennisMoore het volgende:
Android dus, doet alles wat ik wil zonder diep in instellingen te moeten graven.
Overigens, mensen met een iPhone mogen slechts willen wat Jobs wil.
Neuh, ik heb widgets op mijn iPhone gehad. Vond ze niets toevoegen dus ik heb ze weer verwijderd. Je kunt wel lekker elitair blijven doen, maar mócht Apple ooit widgets toevoegen, dan is dit waarschijnlijk meteen de beste implementatie op de markt. Zo gaat het bij Apple: vaak wat laat, altijd de beste.quote:Als. Maar dat is niet zo. Overigens zijn widgets helemaal niet functioneel zinloos. Misschien zul je dat beseffen zodra Jobs ooit widgets toevoegt aan een nieuw OS.
Weer totaal niet begrijpen wat ik zeg en woorden verdraaien. Ik ben niet Steve Jobs. Ik heb nooit gezegd dat flash onzin is. Ik heb ook niet gezegd dat het noodzakelijk is. Ik heb het op mijn iPhone gezet omdat het kan. Sinds het erop staat, heb ik het hooguit een enkele keer gebruikt. Als ik het niet zou hebben zou ik het niet missen. Maar het kon, dus ik zette het erop.quote:Flash was toch helemaal niet nodig en grote onzin? Oh, maar nu het dus blijkbaar sinds kort wél kan, is 't geen onzin meer? Aha.
Ik zei dat dat inderdaad een voordeel van Android was. Je weet wel, even goed lezen. Dat je een tweede batterij nodig hebt, zegt dan weer genoeg over de batterij van je telefoon. En geen enkele Android doet net zo lang met één batterij als de iPhone met zijn batterij doet.quote:Ligt eraan welke Android je koopt, je weet wel: keuze.
Oja, en als ik een tweede accu alvast heb opgeladen in m'n bureaulader, dan kan ik 'm meteen omwisselen als ik geen tijd heb om de telefoon aan de lading te zetten. U zei?
Android heeft meer novelty apps dan echte apps. Appstore heeft meer échte apps dan Android in totaal in de Market heeft. Nu jij weer, slick.quote:Slechts meer apps vanwege de voorsprong die de Appstore heeft. Overigens, wat heb je aan 3000 iFart-apps?
Klopt. Daarmee valt te rechtvaarden dat ze iets minder in kwaliteit zijn. Fijn dat je eindelijk mee bentquote:Misschien als ze Android-foons zouden maken die net zo duur zijn als een iPhone? Volgens mij zijn ze allemaal flink goedkoper.
Ahh, dus als ik wacht op de nieuwere modellen, kunnen de huidige modellen opeens wél de iPhone 4 bijbenen? Goede redenatiequote:Nauwelijks bijbenen. Jongen, heb je überhaupt wel 's een nieuwe Android in handen gehad? Of wacht effe een paar maanden op nieuwere processoren en nieuwe modellen van vele fabrikanten. Je weet wel: keuze.
Laten we niet op deze manier gaan discussiëren, hiermee ga je echt je gelijk niet halen hoorquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:18 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Goed argument hoor, "app store is gewoon beter"
Wat maakt het nou uit hoe groot de apps zijn? functionelere apps, voorbeelden? betere apps, voorbeelden?
Over die prijs, je hebt gelijk, ik had niet naar eht geheugen gekeken; nu mag je een feestje vieren met je apple gayboyvriendjes.
sorryquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:21 schreef DeStentor het volgende:
[..]
Laten we niet op deze manier gaan discussiëren
Vooral niet persoonlijk worden, he?quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:18 schreef ElmoFan het volgende:
Goed argument hoor, "app store is gewoon beter"
Wat maakt het nou uit hoe groot de apps zijn? functionelere apps, voorbeelden? betere apps, voorbeelden?
Over die prijs, je hebt gelijk, ik had niet naar eht geheugen gekeken; nu mag je een feestje vieren met je apple gayboyvriendjes.
Ik liet me gewoon even gaan.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:23 schreef DeStentor het volgende:
[..]
haha nou voor mij maakt het niks uit maar op deze manier werkt het alleen maar tegen
Geef die voorbeelden van betere en functionelere apps nou maarquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Vooral niet persoonlijk worden, he?En Misschien moet je eens wat beter leren lezen
Ja, dit kun je zo vaak zeggen als je wilt, maar nog steeds is dat een leeg argument als je er niet bij zegt wát het nu precies is dat je dan kunt wat ik niet kan.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
M.i. is het enige voordeel van de iPhone de mooie hardware en een app-store met flinke voorsprong.
Verder? Geen voordelen. Wel veel nadelen, die veelal neerkomen op het gedwongen moeten gebruiken van wat Jobs wil dat je gebruikt.
Geef jij ze maarquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:25 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Geef die voorbeelden van betere en functionelere apps nou maar
Alsof het ons nog een kut boeit wat jij ervan vindt. Je doet toch niks met de info die je krijgt, post op willekeurige momenten een Ik kan <toestel> voor <goedkoop> krijgen via vriend/marktplaats/zwarte markt, doen? waarbij je onze antwoorden volkomen negeert en zit verder naar de discussie te kijken alsof we gladiatoren in een arena zijn. Koop toch gewoon een of ander goedkoop kuttelefoontje jongen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:23 schreef DeStentor het volgende:
[..]
haha nou voor mij maakt het niks uit maar op deze manier werkt het alleen maar tegen
Geheugenverbruik op smartphones heeft geen noemenswaardig effect op het energieverbruik. Het is de inefficientie van het OS die een impact heeft.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:04 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Batterij: capaciteit verschilt per telefoon natuurlijk, android gebruikt veel geheugen en daardoor raakt de accu sneller leeg.
En terecht, je gaat geen cursor/keyboard georienteerde technologie op een touchscreen device dumpen.quote:iOS vind ik te gesloten, daarom heb ik hem gejailbreaked. Flash kan je dan wel zonder jailbreak erop gebruiken, maar het zit er nog steeds niet standaard op.
Waarom er meer iOS apps zijn maakt niet uit, het gaat erom dat er meer apps zijn. Overigens ben ik zelf ook niet echt van de kwantiteit, meer van de kwaliteit, maar ook daarin kunnen Android apps iOS apps niet evenaren.quote:Vind je eht gek dat Android market niet zo groot is als de appstore? Misschien komt het doordat meer mensen een iphone/ipod hebben en daardoor meer geld kunnen verdienen. Nu android populairder word groeid de market ook.
Dat fanboygeroep is sowieso triest en het ultieme zwaktebod wat mij betreft. Ik merk trouwens dat niemand ooit voor Android fanboy wordt uitgemaakt. Blijkbaar gebruiken de pro-iPhone mensen hier liever echte argumenten ipv nietszeggend namecalling.[/quote]quote:Ik ben geen android fanboy, ook geen applefanboy. Ik haat apple fanboy's.
Wel leuk dat je iPhone en Android nu op gelijke voet plaatst.quote:Ik ga geen 800 euro betalen voor iets wat ik voor 400 euro ook kan hebben.
Je hoort nooit over Android fanboys omdat Android gebruikers geen last hebben van tekortkomingen die ze wanhopig proberen te verdedigen en/of zogenaamd niet nodig hebben.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:31 schreef retorbrapi het volgende:
Dat fanboygeroep is sowieso triest en het ultieme zwaktebod wat mij betreft. Ik merk trouwens dat niemand ooit voor Android fanboy wordt uitgemaakt. Blijkbaar gebruiken de pro-iPhone mensen hier liever echte argumenten ipv nietszeggend namecalling.
Koop gewoon een HTC Desire. Prachtige telefoon, kan bijna alles wat je wilt, en je verdient het respect van de Android-fanboys hier door niet te geloven in de "Apple-hype" en je af te zetten tegen de dictator Steve Jobs.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:23 schreef DeStentor het volgende:
[..]
Niemand spreekt hier over moet, maar over kan. Dat jij nou niet kan begrijpen dat er mensen rondlopen met een eigen wil, prima. Gebrek aan jouw kant.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:34 schreef retorbrapi het volgende:
En ik snap echt, echt niet waarom er zo wordt gehamerd op dat customizen. Waar komt dat idee vandaan, dat je je telefoon moet customizen? Heb je dat ook bij je televisie of magnetron? Wil je daar de icoontjes ook van gaan aanpassen? Nee toch, die gebruik je toch gewoon op een normale manier? Waarom kan je dat niet met een telefoon? Waar komt die dwangneurotische neiging vandaan dat je dingen MOET kunnen aanpassen?
Moet kunnen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:35 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[..]
Niemand spreekt hier over moet, maar over kan. Dat jij nou niet kan begrijpen dat er mensen rondlopen met een eigen wil, prima. Gebrek aan jouw kant.
Oh, ik ben heel eerlijk over de tekortkomingen van mijn toestel hoor. Lees het vorige topic maar door. Mijn iPhone is zeker niet perfect. Maar hij doet de dingen die ik wil beter dan elk ander toestel, dus houd ik het hierbij.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je hoort nooit over Android fanboys omdat Android gebruikers geen last hebben van tekortkomingen die ze wanhopig proberen te verdedigen en/of zogenaamd niet nodig hebben.
Oh zeker wel, maar omdat jij pro-Android bent kan/wil je dat niet inzien.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je hoort nooit over Android fanboys omdat Android gebruikers geen last hebben van tekortkomingen die ze wanhopig proberen te verdedigen en/of zogenaamd niet nodig hebben.
Dit dus. Het is regelrechte bullshit dat iPhone gebruikers geen tekortkomingen kunnen erkennen. Mijn iPhone 3G was ook bagger met iOS 4. Mijn iPhone 4 kan ook op een aantal punten verbeterd worden. Maar het totaalplaatje is nog steeds beter dan welke Android dan ook.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:36 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Oh, ik ben heel eerlijk over de tekortkomingen van mijn toestel hoor. Lees het vorige topic maar door. Mijn iPhone is zeker niet perfect. Maar hij doet de dingen die ik wil beter dan elk ander toestel, dus houd ik het hierbij.
quote:
je telefoon moet customizen. Maar whatever, je leest en beargumenteert zo selectief en negeert al het andere waar je geen antwoord op hebt. Erg meelijwekkend dus 'k hou er maar mee opquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:34 schreef retorbrapi het volgende:
En ik snap echt, echt niet waarom er zo wordt gehamerd op dat customizen. Waar komt dat idee vandaan, dat je je telefoon moet customizen? Heb je dat ook bij je televisie of magnetron? Wil je daar de icoontjes ook van gaan aanpassen? Nee toch, die gebruik je toch gewoon op een normale manier? Waarom kan je dat niet met een telefoon? Waar komt die dwangneurotische neiging vandaan dat je dingen MOET kunnen aanpassen?
Geen onzin.quote:
Lees 't topic maar. Er staan er genoeg.quote:Geef ze dan.
Daar ben dan je fanboy voor hequote:Neuh, ik heb widgets op mijn iPhone gehad. Vond ze niets toevoegen dus ik heb ze weer verwijderd. Je kunt wel lekker elitair blijven doen, maar mócht Apple ooit widgets toevoegen, dan is dit waarschijnlijk meteen de beste implementatie op de markt. Zo gaat het bij Apple: vaak wat laat, altijd de beste.
Ik herhaalde slechts de standaard riedel van Jobs en 99% van z'n fanboys. Dan ben jij blijkbaar nu nét die ene uitzondering die de regel bevestigt.quote:Weer totaal niet begrijpen wat ik zeg en woorden verdraaien. Ik ben niet Steve Jobs. Ik heb nooit gezegd dat flash onzin is. Ik heb ook niet gezegd dat het noodzakelijk is. Ik heb het op mijn iPhone gezet omdat het kan. Sinds het erop staat, heb ik het hooguit een enkele keer gebruikt. Als ik het niet zou hebben zou ik het niet missen. Maar het kon, dus ik zette het erop.
Ligt er dus maar net aan over welke generatie (!) iPhone je het hebt, en welke Android van welke fabrikant je pakt.quote:Ik zei dat dat inderdaad een voordeel van Android was. Je weet wel, even goed lezen. Dat je een tweede batterij nodig hebt, zegt dan weer genoeg over de batterij van je telefoon. En geen enkele Android doet net zo lang met één batterij als de iPhone met zijn batterij doet.
Tja, voor alle telefoons kun je wel rare aanhangsels kopen. Da's dus helemaal het punt niet.quote:Bovendien kun je een juicepack kopen. Verdubbelt je batterijduur en je iPhone is nog steeds kleiner dan de Galaxy S. Je weet wel, keuzes
Gossie, je hebt ze geteldquote:Android heeft meer novelty apps dan echte apps. Appstore heeft meer échte apps dan Android in totaal in de Market heeft. Nu jij weer, slick.
Nope. Je verwart nu design met kwaliteit. Het toevoegen van glas en metaal maakt niet dat iets betere kwaliteit heeft. Of denk je dat een telefoon van goud en platinum beter is? De huidige Androids hebben voor mij persoonlijk voldoende kwaliteit. Maar misschien gaat een fabrikant (een van de vele, je weet wel) nog 's een superdure design Android maken, is vast een markt voor.quote:Klopt. Daarmee valt te rechtvaarden dat ze iets minder in kwaliteit zijn. Fijn dat je eindelijk mee bent
Volgens mij (als ik 't zo her en der lees) kunnen de Desire en Galaxy de iPhone prima bijbenen. Maar inderdaad, de iPhone 4 is nieuwer, én duurder. Het zou me daarom niet verbazen als de nieuwste iPhone iets sneller is. Het leuke is echter dat er aan de lopende band nieuwe Android modellen in allerlei smaken op de markt worden gebracht. Volop keuze. Terwijl jij waarschijnlijk reikhalzend moet uitkijken naar juli volgend jaarquote:Ahh, dus als ik wacht op de nieuwere modellen, kunnen de huidige modellen opeens wél de iPhone 4 bijbenen? Goede redenatieEn ja, ik heb de hele morgen met de Desire zitten spellen. Toch een vrij recent toestel. En gister heb ik met de Galaxy S gespeeld. Of zijn beiden alweer verouderd?
quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[..]
je telefoon moet customizen. Maar whatever, je leest en beargumenteert zo selectief en negeert al het andere waar je geen antwoord op hebt. Erg meelijwekkend dus 'k hou er maar mee op.
Ik zei moet, ik bedoelde moet kunnen, vandaar de correctie.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[..]
je telefoon moet customizen. Maar whatever, je leest en beargumenteert zo selectief en negeert al het andere waar je geen antwoord op hebt. Erg meelijwekkend dus 'k hou er maar mee op.
Als je niet inhoudelijk kunt reageren en op de man moet gaan spelen omdat ik het niet met je eens ben, heb ik geen boodschap aan je.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:38 schreef DennisMoore het volgende:
Hele rant, zonder daadwerkelijk te lezen wat ik zei.
Dit vind ik nog wel het beste "tegenargument": gewoon even wachten.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:38 schreef DennisMoore het volgende:
Gossie, je hebt ze geteld? Bijzonder hoor.
Ik zei al: Appstore heeft voorsprong, dus da's niet zo raar. Kwestie van even wachten, het marktaandeel van Android stijgt explosief (!) dus de app-voorsprong van Apple zal waarschijnlijk rap kleiner worden.
Op jouw eerdere punten heb ik ook al commentaar geleverd. Nog geen reactie van jou. Hoeft ook niet trouwens, niemand zit te wachten op nog meer pertinente onwaarheden van jouw kant.quote:
Oh, had Android een voorsprong dan, en heeft iPhone daardoor geen widgetsquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:42 schreef retorbrapi het volgende:
Dit vind ik nog wel het beste "tegenargument": gewoon even wachten.
Kunnen wij ook zeggen. Widgets? Gewoon even wachten joh.
Goedzo, die plaatjes zeggen veel over marketing, merktrouw en reality distortion fieldquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:45 schreef retorbrapi het volgende:
Plaatjes zeggen meer dan duizend woorden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat maakt het uit waarom je moet wachten? Het gaat erom dat je moet wachten.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:49 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oh, had Android een voorsprong dan, en heeft iPhone daardoor geen widgets?
'Gewoon even wachten' ís een goed argument als het om voorsprong gaat, omdat je daaruit kunt afleiden welke richting het opgaat en kunt zien wat de oorzaak van iets is.
Bijvoorbeeld: als jij een oud DAFje een uur voorsprong geeft, en daarna de nieuwe Ferrari laat vertrekken, dan heeft de DAF meer kilometers op de teller (=meer apps) omdat ie eerder vertrokken is, en niet omdat ie beter is dan de Ferrari.
Dat kan best dat Android over een poosje Apple inhaalt. Maar dat zegt niks over hoe het nu is.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:49 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oh, had Android een voorsprong dan, en heeft iPhone daardoor geen widgets?
'Gewoon even wachten' ís een goed argument als het om voorsprong gaat, omdat je daaruit kunt afleiden welke richting het opgaat en kunt zien wat de oorzaak van iets is.
Bijvoorbeeld: als jij een oud DAFje een uur voorsprong geeft, en daarna de nieuwe Ferrari laat vertrekken, dan heeft de DAF meer kilometers op de teller (=meer apps) omdat ie eerder vertrokken is, en niet omdat ie beter is dan de Ferrari.
Ik denk eerder dat jij een reality distortion field hebt. Ook al blijkt uit keiharde onderzoeken dat mensen tevredener zijn over de iPhone dan over Android toestellen, kan je het nog niet accepteren. Dát is pas cognitieve dissonantie.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Goedzo, die plaatjes zeggen veel over marketing, merktrouw en reality distortion field.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |