Alsof open source per definitie beter is. En wat bedoel je met "zélf als ontwikkelaar een app ontwikkelen"? Iedereen kan gewoon ontwikkelen voor iOS.quote:Op zondag 12 september 2010 15:16 schreef Renesite het volgende:
Voor de rest loopt iOS achter qua open source en de mogelijkheid om zélf als ontwikkelaar een app te ontwikkelen.
Jawel, maar zo'n app is niet per definitie goedgekeurd voor in de appstore.quote:Op zondag 12 september 2010 15:25 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Alsof open source per definitie beter is. En wat bedoel je met "zélf als ontwikkelaar een app ontwikkelen"? Iedereen kan gewoon ontwikkelen voor iOS.
Voor de eindgebruiker is dat juist een voordeel omdat dat de kwaliteit van het app aanbod hoog houdt en het risico op malware verkleint.quote:Op zondag 12 september 2010 15:25 schreef Renesite het volgende:
[..]
Jawel, maar zo'n app is niet per definitie goedgekeurd voor in de appstore.
Als eindgebruiker kijk je hoogstens naar de hoeveelheid 'sterren' de app heeft + de reacties die gegeven worden. Dus ik zie, als je een beeeetje snugger bent, alleen maar voordelen.quote:Op zondag 12 september 2010 15:29 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Voor de eindgebruiker is dat juist een voordeel omdat dat de kwaliteit van het app aanbod hoog houdt.
Want open source zijn is iets magisch dat je product beter maakt?quote:Op zondag 12 september 2010 15:16 schreef Renesite het volgende:
Voor de rest loopt iOS achter qua open source
Het is geen nadeel voor de eindgebruiker.quote:Op zondag 12 september 2010 15:31 schreef nietzman het volgende:
[..]
Want open source zijn is iets magisch dat je product beter maakt?.
Ubuntu is superieur aan Windows omdat het opensource is? Kom op zeg, als eindgebruiker heb je daar geen flikker meer of minder aan.
Een open app store ook niet, kennelijk.quote:Op zondag 12 september 2010 15:32 schreef Renesite het volgende:
Het is geen nadeel voor de eindgebruiker.
Hoe je het wendt of keert, de algehele kwaliteit gaat omlaag.quote:Op zondag 12 september 2010 15:30 schreef Renesite het volgende:
[..]
Als eindgebruiker kijk je hoogstens naar de hoeveelheid 'sterren' de app heeft + de reacties die gegeven worden. Dus ik zie, als je een beeeetje snugger bent, alleen maar voordelen.
Dat kan, ieder z'n voorkeur.quote:Op zondag 12 september 2010 15:38 schreef Renesite het volgende:
Tja, er zijn altijd mensen die er misbruik van maken. Ik ben sowieso wel op mijn hoede, per definitie, en daarom vind ik het wel een voordeel. Juist het gesloten karakter vind ik niks.
quote:Op zondag 12 september 2010 15:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat maakt het platform wél beter. Want wat ís het platform? Betaalbaar, smartphone, veel applicaties, open source en veranderbaar.
Klopt. Maar als een app doet wat de developer zegt dat hij doet, en functioneert zoals hij zou moeten functioneren, wordt hij wel goedgekeurd. Dat is een stukje kwaliteitsgarantie waar het in de Market aan ontbreekt.quote:Op zondag 12 september 2010 15:25 schreef Renesite het volgende:
[..]
Jawel, maar zo'n app is niet per definitie goedgekeurd voor in de appstore.
De iPhone heeft pas een appstore sinds iPhone OS 2.0 en de introductie van de iPhone 3G. Met de rest ben ik het wel eensquote:Op zondag 12 september 2010 16:06 schreef kneusje28 het volgende:
en wat ik bedoel met achter te feiten aanlopen is dat vaak apple word nagedaan door de cuncurrentie, kijk bijvoorbeeld naar het ontwerp van de galaxytap(os skin bedoel ik dan) het is bijna excact. daarnaast ook al vanaf het begin heeft apple de app store, inmiddels heeft elke telefoon software een soortgelijk programma, wat het eigenlijk allemaal net niet is. dit is mijn mening wat ik heb na ervaring.
Klopt, en wat ik dan nog een goed voorbeeld vind zijn gameconsoles. Daar kan je toch ook niet zomaar games voor uitbrengen? Sterker nog, het ontwikkelproces is daar nog veel omslachtiger en het kost ook nog meer. Maar daar hoor je helemaal niemand over.quote:Op zondag 12 september 2010 16:06 schreef kneusje28 het volgende:
kijk alleen al naar de sites van apps van ios, vaak zit hier een heel team achter en word dit gewoon top op de markt gezet. mensen met android toestellen die zeggen dat het 'gesloten' hun zo hindert snap ik ook niet. de hele wereld is gesloten, iedereen bepaald wel iets voor jou, als je het nou wil of niet. ga naar een supermarkt, hier kan je ook niet elk product krijgen dat jij maar wil. dit heeft een reden, namelijk dat er bijvoorbeeld geen verkeerde producten worden verkocht in de supermarkt, en dat er geen ziektes in de producten zit.
Klopt. Maar de Market had een veel betere kans gehad een beetje in te lopen op de Appstore als Android niet heel lang een belachelijke restrictie had gehandhaafd waardoor je alleen apps op je interne geheugen (van een paar honderd MB) kon installeren. Hierdoor zijn de zwaardere, betere apps niet mogelijk. Ik geloof dat het sinds Froyo wel mogelijk is apps te installeren op je SD-geheugen, maar omdat meer dan de helft van de toestellen nog geen Froyo heeft, zijn er vrijwel geen developers die gebruik maken van het extra geheugen voor hun apps.quote:Op zondag 12 september 2010 16:16 schreef retorbrapi het volgende:
Sowieso vind ik het vreemd dat er zo over de App Store wordt geklaagd, want dankzij Apple zitten mobiele apps nu wel in een opleving. En iedereen komt nu inderdaad met een eigen app store, maar het lukt niemand echt om Apple qua kwaliteit of kwantiteit bij te benen.
ja precies, voor wat ik ook zoek in de appstore, bijna altijd is het er te vindenquote:Op zondag 12 september 2010 16:22 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Klopt. Maar de Market had een veel betere kans gehad een beetje in te lopen op de Appstore als Android niet heel lang een belachelijke restrictie had gehandhaafd waardoor je alleen apps op je interne geheugen (van een paar honderd MB) kon installeren. Hierdoor zijn de zwaardere, betere apps niet mogelijk. Ik geloof dat het sinds Froyo wel mogelijk is apps te installeren op je SD-geheugen, maar omdat meer dan de helft van de toestellen nog geen Froyo heeft, zijn er vrijwel geen developers die gebruik maken van het extra geheugen voor hun apps.
Dus blijf je zitten met kleine kutapps die het moeten doen met een paar MB. En dan hebben Android-aanhangers het over de beperkingen van de Appstore
per definitiequote:Op zondag 12 september 2010 15:38 schreef Renesite het volgende:
Tja, er zijn altijd mensen die er misbruik van maken. Ik ben sowieso wel op mijn hoede, per definitie, en daarom vind ik het wel een voordeel. Juist het gesloten karakter vind ik niks.
Half eens. Ik vind de widgets ook erg fijn. Het is niet vanwege het leuke dat customizen. Als homescreen gelijk een snelkoppeling naar vliegtuigmodus, muziekspeler (1 klikje en muziek speelt) en sms vind ik erg handig werken. 1 keer naar links bewegen en ik heb gelijk een full size agenda.quote:Op maandag 13 september 2010 20:57 schreef Antony1989 het volgende:
Mooie discussie, maar zoals die widgets is een 'eigen' keuze. Dat vind je mooi of niet mooi, en aan de hand daarvan en nog een heleboel andere factoren kies jij je telefoon.
Ik vind Widgets ideaal, snel in een oogopslag zien wat de laatste tweets zijn, het laatste nieuws, of ik e-mails heb en waar ze over gaan en of er nog iemand op facebook iets zegt. Daar moet ik op iOS eerst de app openen, wat kan betekenen dat ik door een hoop home-screens ( als je het al zo kan noemen, gewoon het menu) moet bladeren.
Zo ook de notification bar, ideaal. Even snel bluetooth en/of wifi aan of uitzetten. Die kan ik ook op mn homescreen zetten zodat ik er meteen bij kan als ik mijn telefoon pak.
Qua apps, ja de App store heeft er meer en heeft betere apps ( is uiteraard ook weer een mening ), ik heb een aantal apps op mijn Galaxy S, en er zijn er nog zoveel in de Market maar ik heb geen behoefte aan meer apps. Kunt wel zeggen de appstore heeft meer apps, maar als je 99% niet gebruikt heb je er niks aan?...
Het hele android is voor mij gewoon beter en leuker, ik kan op mijn verschillende home-screens heel veel informatie vergaren waar ik met iOS eerst elke app moet openen voordat ik die informatie kan zien.
Dus.. Zo vind de ene heel veel vierkantjes met apps leuk, en vind de ander widgets leuk die veel informatie in een oogopslag laten zien.
Ik snap verder ook niet dat Apple-fanboys ( retorabi ) hun iphone de hemel inprijzen. En dat dingen die niet een iphone zitten maar wel op een Android totaal overbodig zijn en niet handig geimplenteerd. Maar als mr Jobs straks een update uitbrengt waar verschillende dingen inzitten die al vanaf het begin op een android zaten, dan is het opeens rete handig en kunnen we niet meer zonder. Maar niet kunnen inzien dat het allang bestaat..
Verder mijn eerste reactie in dit topic en hoop ook de laatste.
Ehm, praat even voor jezelf aub. Ik heb vaak genoeg gezegd dat Android bepaalde dingen beter doet, bijv. het notificatiesysteem.quote:Op maandag 13 september 2010 20:57 schreef Antony1989 het volgende:
Ik snap verder ook niet dat Apple-fanboys ( retorabi ) hun iphone de hemel inprijzen. En dat dingen die niet een iphone zitten maar wel op een Android totaal overbodig zijn en niet handig geimplenteerd. Maar als mr Jobs straks een update uitbrengt waar verschillende dingen inzitten die al vanaf het begin op een android zaten, dan is het opeens rete handig en kunnen we niet meer zonder. Maar niet kunnen inzien dat het allang bestaat..
quote:Op maandag 13 september 2010 21:50 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ehm, praat even voor jezelf aub. Ik heb vaak genoeg gezegd dat Android bepaalde dingen beter doet, bijv. het notificatiesysteem.
Enneh, als Jobs zometeen een update uitbrengt waar functies van Android in zijn verwerkt, dan zijn ze ook opeens handig omdat ze dan waarschijnlijk ook daadwerkelijk beter/gebruiksvriendelijker zijn uitgevoerd.. (denk aan copypaste, multitasking, etc). Zo gaat dat met Apple, bijna nooit de eerste, bijna altijd de beste.
En Android is natuurlijk wel de eerste met al zijn functiesquote:Op maandag 13 september 2010 20:57 schreef Antony1989 het volgende:
Touche touche hoor!quote:Op maandag 13 september 2010 22:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
16 pogingen en het is het nog steeds net niet. Ik zou daar niet al te trots op zijn
Ach, het wordt automatisme je aan te passen aan het niveau van degenen met wie je discussiëert.quote:
En naar mijn mening heeft bijvoorbeeld de Galaxy S de iphone verslagen. En waarom? Omdat ik het makkelijke vind om dingen snel te kunnen zien d.m.v. widgets, snel de laatste notificaties openen d.m.v. de notification bar. Voor mijn gevoel het fijnste touchscreen heeft. ( en kan zoveel vingers detecteren als er op het scherm passen, onbeperkt dus ) En nee die testen met robots zeggen niks in het echt.quote:Op maandag 13 september 2010 22:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
En Android is natuurlijk wel de eerste met al zijn functies![]()
Het gaat er niet om wie het eerst is, maar wie de functies het best implementeert. Zoals ik, en sommige anderen, al herhaaldelijk gezegd hebben, ligt hierin het verschil tussen de filosofie achter de iPhone en iOS en de filosofie achter Android en de vele, vele toestellen.
filosofie achter de iPhone: wij proberen de beste smartphone van het moment op de markt te zetten, steken al onze moeite in één toestel met een overzichtelijke, gebruiksvriendelijke interface en een design en afwerking die kwalitatief boven de concurrentie uitsteekt. De functies die wij erin stoppen, moeten beter en makkelijker werken dan dezelfde functies bij andere toestellen. Toegankelijkheid, gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit staan voorop.
filosofie achter Android: als we maar genoeg toestellen met de meest uiteenlopende specificaties uitbrengen, en zorgen dat we in elke prijsklasse een aantal toestellen hebben, moet er voor iedereen wel een toestel te vinden zijn waar hij/zij zich in kan vinden. In de high end-toestellen stoppen we zoveel mogelijk functionaliteit, zodat we in ieder geval op papier de iPhone verslaan.
Tsja..
Ik heb er geen enkel probleem mee, hoor. Op mijn iPhone loopt het vloeiend. Maar blijf jij vooral kankeren op de iPhone en Steve Jobs. Moet je de iPhone afzeiken om je eigen toestel goed te kunnen vinden ofzo? Je blijft maar ongevraagd terugkomen met 'nieuwe' argumentenquote:Op maandag 13 september 2010 22:18 schreef Renesite het volgende:
Multitasking was toch zoooo overrated! Een SMSje ontvangen tijdens het spelen van een spelletje > smsje lezen in twee handbewegingen en daarna het spel hervatten
!
Heb ik 3g uitgezet ivm. wifi, duik ik op internet buiten het gebruik? Waarom je browser uitzetten, eventjes een ander schermpje opengooien en vervolgens weer verder.
Tot voor kort was dat nutteloos, zinloos en zooo niet van toepassing. Tot er een update kwam. En nóg loopt het niet vloeiend.
Discussie wat?quote:Op maandag 13 september 2010 22:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ach, het wordt automatisme je aan te passen aan het niveau van degenen met wie je discussiëert.
Auw.quote:Op maandag 13 september 2010 22:21 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb er geen enkel probleem mee, hoor. Op mijn iPhone loopt het vloeiend. Maar blijf jij vooral kankeren op de iPhone en Steve Jobs. Moet je de iPhone afzeiken om je eigen toestel goed te kunnen vinden ofzo? Je blijft maar ongevraagd terugkomen met 'nieuwe' argumenten
quote:Op maandag 13 september 2010 22:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ach, het wordt automatisme je aan te passen aan het niveau van degenen met wie je discussiëert.
quote:Op maandag 13 september 2010 22:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
GieJay, discussieer ik dermate ondermaats dat ik terug word behandeld als een volslagen volksbuurt tokkiemeubel welke een IQ heeft van een theezakje?quote:
Juist ja. Android is heel eenvoudig. Een screenshot maken bijvoorbeeld is zó makkelijk dat er een hele tutorial voor nodig is, waarnaar gelinkt moet worden in de OP van het Desire-topic: http://www.androidworld.n(...)esire.html#post18285quote:Op maandag 13 september 2010 22:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
Discussie wat?
Discussieert mag zonder die luxe van een trema. Het woord is zoals hierboven net een iPhone, vol bravoure waarbij vrij veel eigenlijk overbodig wordt benoemd (alsin: hemel inprijzen terwijl het overbodig is)
Het woord discussieert zonder trema is net android. Simply clever, simply brilliant.
Neuh, zo ver zou ik niet willen gaan, maar je bent meer bezig met olie op het vuur gooien dan daadwerkelijk toevoegen aan de discussie. Niet bepaald moderator-waardig gedrag.quote:Op maandag 13 september 2010 22:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
GieJay, discussieer ik dermate ondermaats dat ik terug word behandeld als een volslagen volksbuurt tokkiemeubel welke een IQ heeft van een theezakje?
Pot verwijt de ketel.quote:Op maandag 13 september 2010 22:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Juist ja. Android is heel eenvoudig. Een screenshot maken bijvoorbeeld is zó makkelijk dat er een hele tutorial voor nodig is, waarnaar gelinkt moet worden in de OP van het Desire-topic: http://www.androidworld.n(...)esire.html#post18285
Op de iPhone moet je gelijktijdig de homeknop en slaapknop indrukken om een screenshot tussen je foto's te krijgen. Inderdaad véél omslachtiger en met veel meer bravoure dan de briljante simpliciteit van Android
Nope, die robot testen zeggen niks. Je kan beter afgaan op het "gevoel" van Fok!user Antony1989.quote:Op maandag 13 september 2010 22:20 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
En naar mijn mening heeft bijvoorbeeld de Galaxy S de iphone verslagen. En waarom? Omdat ik het makkelijke vind om dingen snel te kunnen zien d.m.v. widgets, snel de laatste notificaties openen d.m.v. de notification bar. Voor mijn gevoel het fijnste touchscreen heeft. ( en kan zoveel vingers detecteren als er op het scherm passen, onbeperkt dus ) En nee die testen met robots zeggen niks in het echt.
Pot verwijt de ketel.quote:Op maandag 13 september 2010 22:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Juist ja. Android is heel eenvoudig. Een screenshot maken bijvoorbeeld is zó makkelijk dat er een hele tutorial voor nodig is, waarnaar gelinkt moet worden in de OP van het Desire-topic: http://www.androidworld.n(...)esire.html#post18285
Op de iPhone moet je gelijktijdig de homeknop en slaapknop indrukken om een screenshot tussen je foto's te krijgen. Inderdaad véél omslachtiger en met veel meer bravoure dan de briljante simpliciteit van Android
Wáár ben ik moderator, wie zegt dat ik geen mening mag hebben en waar staan de kwaliteitvereisten voor een moderator. Er is verder bij mij niet bekend dat ik discussie skillz moet hebben en/of een HBO niveau moet hebben met 5 jaar relevante werkervaring.quote:Op maandag 13 september 2010 22:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Neuh, zo ver zou ik niet willen gaan, maar je bent meer bezig met olie op het vuur gooien dan daadwerkelijk toevoegen aan de discussie. Niet bepaald moderator-waardig gedrag.
Zoals ik al zei, je past je aan het niveau aan. Daarbij neem ik de moeite ergens op te reageren. Jij komt gewoon eens in de zoveel tijd terug met een "oh ja, ik heb nog iets bedacht wat kut is aan de iPhone"-post. Prima jongen, maar in mijn geval preek je een beetje voor eigen parochie, aangezien ik helemaal niet negatief tegenover Android sta. Integendeel juist, ik raad mensen sneller een Desire aan dan een iPhone.quote:Op maandag 13 september 2010 22:28 schreef Renesite het volgende:
Pot verwijt de ketel.
"ongevraagd terugkomen met 'nieuwe' argumenten"
Grote flauwekul, er zitten uitstekende toestellen tussen, in diverse prijsklassesquote:Op maandag 13 september 2010 22:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
16 pogingen en het is het nog steeds net niet. Ik zou daar niet al te trots op zijn
Het gaat niet om je kwalificaties, het gaat om je gedrag.quote:Op maandag 13 september 2010 22:32 schreef Renesite het volgende:
Wáár ben ik moderator, wie zegt dat ik geen mening mag hebben en waar staan de kwaliteitvereisten voor een moderator. Er is verder bij mij niet bekend dat ik discussie skillz moet hebben en/of een HBO niveau moet hebben met 5 jaar relevante werkervaring.
Mijn puntquote:Het punt is: hier komen we niet uit. De Android users kiezen voor diversiteit en een iPhone user voor eenheid en stabiliteit op hun manier. Als je 16mobieltjes hebt in diverse pricerange geeft het aan dat je jezelf steeds vernieuwd als platform. Als je één mobiel hebt per jaar geeft dat aan dat je breed achter je product staat.
Er komt dan ook elk jaar een nieuwe iPhone uit, dus je kunt hem bést na een jaar vervangen.quote:Ik tik dit allemaal op een macbook. Ik ben er van overtuigd dat eenheid en stabiliteit voor een laptop telt. Maar voor een mobiele telefoon absoluut niet. De mobile telefoniemarkt is eentje die beweegt en daarom beweeg ik mee. Een laptop moet het 3 jaar doen, een mobieltje mag van mij bést na een jaar vervangen worden.
Oh, maar daarin geef ik je gelijk. Er zitten inderdaad uitstekende toestellen tussen. Met name van de Desire/Nexus One ben ik een grote fan, de HTC Legend vind ik persoonlijk één van de mooiste telefoons op de markt, en in zijn prijsklasse is er naar mijn mening geen leukere smartphone dan de HTC Wildfiire. Ik zei dan ook niet dat er geen goede toestellen tussen zitten.quote:Op maandag 13 september 2010 22:33 schreef DennisMoore het volgende:
Grote flauwekul, er zitten uitstekende toestellen tussen, in diverse prijsklasses. En bijna maandelijks verschijnen er weer nieuwe.
Jij weet duidelijk niet wat ik allemaal wel of niet weerquote:Je weet duidelijk niet waar je over praat.
Als ik vind dat de Galaxy S beter presteert in mijn ogen dan kan dat niet omdat iOS gewoon beter is :Squote:Op maandag 13 september 2010 22:31 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Nope, die robot testen zeggen niks. Je kan beter afgaan op het "gevoel" van Fok!user Antony1989. [ afbeelding ]
Omdat 'Desire HD Ready' niet klinkt.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:26 schreef DeStentor het volgende:
Maar waarom noemen ze het dan de HD als de resolutie niet is veranderd?
Ja, maar ieder jaar een en dezelfde mobiel geeft niet aan dat het de beste is van dat moment. Het punt is juist: een consument wil keuze in een wat minder duurzaam goed. Een duurzaam goed, laptop, mag best langer meegaan. Een mobiel is iets wat mode grilliger is en daarom goed afgewogen mag worden naar eigen smaak en gebruik. Ik wil daarom keuze met een goede range applicaties, gebruikersgroep en naar smaak indeelbaar.quote:Op maandag 13 september 2010 22:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het gaat niet om je kwalificaties, het gaat om je gedrag.
[..]
Mijn punt
[..]
Er komt dan ook elk jaar een nieuwe iPhone uit, dus je kunt hem bést na een jaar vervangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |