Tuurlijk, want de waardering van mensen die een product ook daadwerkelijk gebruiken wordt voornamelijk veroorzaakt door marketingquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Goedzo, die plaatjes zeggen veel over marketing, merktrouw en reality distortion field.
Doeiquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:40 schreef Splackavellie02 het volgende:
Mijn argumenten zijn op en ik heb inhoudelijk geen weerwoord meer, dus ga ik maar huilen over 'op de man spelen', zodat het lijkt alsof ik om andere redenen geen antwoord meer geef.
Dus jij hebt liever het DAFje omdat ie voorop rijdtquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:55 schreef retorbrapi het volgende:
Wat maakt het uit waarom je moet wachten? Het gaat erom dat je moet wachten.
Echter moet je er wel rekening mee houden. Een telefoon koop je niet alleen voor nu, maar ook voor over een jaar en soms 2 jaar.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat kan best dat Android over een poosje Apple inhaalt. Maar dat zegt niks over hoe het nu is.
Auto vergelijkingen gaan altijd mank.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dus jij hebt liever het DAFje omdat ie voorop rijdt?
'k Heb liever de Ferrari in dit geval.
Al betekenen plaatjes natuurlijk ook niet alles.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:56 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij een reality distortion field hebt. Ook al blijkt uit keiharde onderzoeken dat mensen tevredener zijn over de iPhone dan over Android toestellen, kan je het nog niet accepteren. Dát is pas cognitieve dissonantie.
Op tweakers staat toch echt dat de iPhone 4 in Nederland vanaf 650 euro verkrijgbaar is. In Belgie is het trouwens nog goedkoper.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:18 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Apple iPhone 4 (16GB) Zwart: 886 euro
Samsung Galaxy S i9000 (8GB) Zwart: 449 euro
Samsung Galaxy S i9000 (16GB) Zwart: 533 euro
Als je dan ook een winkel weet ..quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:08 schreef WSquater het volgende:
[..]
Op tweakers staat toch echt dat de iPhone 4 in Nederland vanaf 650 euro verkrijgbaar is.
Waardeloze onderzoeken. Maar goed, blijkbaar zijn snel tevreden bij marktonderzoeken in de telecomsector.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:45 schreef retorbrapi het volgende:
Plaatjes zeggen meer dan duizend woorden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja, 'k zou me er niet zo aan vastklampen als ik jou was. iPhone zit in een bepaalde niche (design in combi met simpelheid), en binnen die niche is nu nog niet veel keuze. Dus uiteraard zullen mensen die zo'n niche/mode-product willen kopen geneigd zijn opnieuw een Apple-product te kopen, ze kúnnen nu nog niet echt anders. En daarbij is de iPhone natuurlijk een kwalitatief prima product (dat mag ook wel voor zo'n prijs!), dat heb ik nooit ontkend. Alleen zitten er mij te veel beperkingen en verplichtingen aan. Maar da's minder relevant voor mensen die gaan voor 'design' en relatief simpele functionaliteit.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:56 schreef retorbrapi het volgende:
Ik denk eerder dat jij een reality distortion field hebt. Ook al blijkt uit keiharde onderzoeken dat mensen tevredener zijn over de iPhone dan over Android toestellen, kan je het nog niet accepteren. Dát is pas cognitieve dissonantie.
Als je ze niet snaptquote:Op zaterdag 11 september 2010 17:05 schreef retorbrapi het volgende:
Auto vergelijkingen gaan altijd mank.
Bron?quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:12 schreef WD86 het volgende:
De realiteit is dat iOS verliest aan marktaandeel op alle vlakken. Niet alleen verkoop, maar ook op aandeel aan internetverbruik. Marktaandeel dat gewoon integraal naar Android gaat.
Het was een uitstekende vergelijking. Het ging om voorsprong (tijd) versus aantal/kwaliteit.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:15 schreef retorbrapi het volgende:
Reageer inhoudelijk of reageer niet, maar met auto vergelijkingen kom je nergens.
Het was geen slechte vergelijking eigenlijk.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:15 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Reageer inhoudelijk of reageer niet, maar met auto vergelijkingen kom je nergens.
En lock-in strategyquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Goedzo, die plaatjes zeggen veel over marketing, merktrouw en reality distortion field.
quote:
En daarbij gaat het dus niet eens slechts om smartphones. Android wordt gewoon nummer 2 als het gaat om telefoons, punt.quote:http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=1434613
The worldwide mobile operating system (OS) market will be dominated by Symbian and Android, as the two OSs will account for 59.8 percent of mobile OS sales by 2014, according to Gartner, Inc.
Symbian will remain at the top of Gartner's worldwide OS ranking due to Nokia's volume and the push into more mass market price points. However, by the end of the forecast period, the No. 1 spot will be contested with Android, which will be at a very similar share level.
Pfft.. ok hier waarom je vergelijking mank is:quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:16 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het was een uitstekende vergelijking. Het ging om voorsprong (tijd) versus aantal/kwaliteit.
Niet simpel zeggen dat de vergelijking onzin is als je 'm óf niet snapt, óf de conclusie je niet bevalt he? Da's nogal zwak.
iOS is op dit moment platform #1 voor developers omdat daar het geld te halen valt en het makkelijk is om voor te ontwikkelen. Zolang Android niks doet aan de slechte ontwikkelomstandigheden gaat dat voorlopig ook niet veranderen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:18 schreef Adames het volgende:
[..]
Het was geen slechte vergelijking eigenlijk.
Al vraag ik me af of die klopt. Ik dacht dat de apple store in absolute getallen nog steeds meer groeide dan de market. Daarbij is de groei in de market voornamelijk ports van iPhone apps. Dat houdt ook een keer op. Het is dan wachten tot er nieuwe exclusieve android apps komen.
Ja, ik ga er nu niet op in waar wel of niet een toestel voor die en die prijs te koop is. Ik meldde alleen maar van wat er op tweakers stond.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:09 schreef Adames het volgende:
[..]
Als je dan ook een winkel weet ..
edit:
ok je hebt deels gelijk
http://www.ritel.nl/mobie(...)e-4-16-gb-zwart.html
hier met simlock.
Kijk, dit klinkt al beter dan dat gewellus en geniettus. Bij iPhone is alles gewoon simpeler, maar daardoor ook iets minder opties (want anders wordt het moeilijker). Bij Android is het iets minder simpel, maar dan heb je wel weer iets meer opties. Het ligt gewoon aan je smaak en je budget.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:12 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Tja, 'k zou me er niet zo aan vastklampen als ik jou was. iPhone zit in een bepaalde niche (design in combi met simpelheid), en binnen die niche is nu nog niet veel keuze. Dus uiteraard zullen mensen die zo'n niche/mode-product willen kopen geneigd zijn opnieuw een Apple-product te kopen, ze kúnnen nu nog niet echt anders. En daarbij is de iPhone natuurlijk een kwalitatief prima product (dat mag ook wel voor zo'n prijs!), dat heb ik nooit ontkend. Alleen zitten er mij te veel beperkingen en verplichtingen aan. Maar da's minder relevant voor mensen die gaan voor 'design' en relatief simpele functionaliteit.
Daarbij komt ook nog eens dat er veel oude en veel budget Android toestellen in omloop zjin. Uiteraard scoren die lager in tevredenheid. Een eerlijker beeld zou je krijgen als je iPhone-bezitters en topmodel-Android-bezitters de vragen zou voorleggen.
En tenslotte zal de vendor-lockin ook best meespelen bij Apple. Als jij voor een kapitaal aan iPhone-apps hebt gekocht (Android-apps zijn vaker gratis), dan is ook dat een drempel om over te stappen naar een ander OS.
1 dit lijkt me nogal wiedes.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:27 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Pfft.. ok hier waarom je vergelijking mank is:
1. Je gaat ervan uit dat iOS een voorsprong in aantal apps heeft omdat het eerder was dan Android. Dit is nergens op gebaseerd.
2. Je gaat ervan uit dat op termijn Android meer apps zal hebben dan iOS. Dit is ook nergens op gebaseerd.
3. Zelfs al zou 2 uitkomen, dan laat je de kwaliteit van de apps nog buiten beschouwing.
4. Sowieso ga je voorbij mijn oorspronkelijke punt: namelijk dat het "wachten" prima is als het om de app achterstand van Android gaat, maar niet als het om OS functies gaat waarover Android nu wel beschikt.
Uit beide bronnen valt niet op te maken dat iOS marktaandeel (niet qua internetverbruik) verliest. In je tweede bron staat ook gewoon dat het iOS marktaandeel is gegroeid.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:19 schreef WD86 het volgende:
[..]
http://www.engadget.com/2(...)eb-traffic-says-qua/
http://www.tuaw.com/2010/(...)rldwide-pass-iphone/
Maar het gaat over de groei van android en iOS. Op hoeveel toestellen is niet echt relevant.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:31 schreef WSquater het volgende:
[..]
EDIT: Vergelijkingen van verkoopsaantallen zijn trouwens wel oneerlijk. Het is oneerlijk om tientallen telefoons (en tablets!) met de iPhone te vergelijken (wat de meeste onderzoeken doen) of; te vergelijken met iPhone, iPod Touch en iPad.
Iets van 70 vs 3 apparaten is niet echt eerlijk. Zo zie ik iemand hier zeggen dat iOS steeds minder verkoopt. Klopt natuurlijk niet. iOS verkoopt steeds meer, maar Android verkoopt nog meer (dus voor allebei is er meer, maar bij Android NOG meer wegens meer apparaten).
Oh ja? Daarom hebben Windows Mobile, Symbian en Blackberry OS inderdaad nog het meeste apps van allemaal.quote:
Android is ook nog relatief nieuw. In het begin groeide iOS ook harder dan nu.quote:2 De groei is groter, relatief.
Wat is nergens op gebaseerd? Ik zeg dat die hele autovergelijking de kwaliteit van apps niet meeneemt. Manke vergelijking dus.quote:3 dit is juist nergens op gebaseerd, waarom zou dat zo zijn.
Weet jij wat er in iOS 5 komt?quote:4 op zich prima. Als bekend is welke veranderingen er dan komen bij iOS. Maar widgets zullen er zeer waarschijnlijk niet komen en zijn al helemaal niet aangekondigd. Dat in tegenstelling tot de market, waarbij door de groei wel een inhaalslag verwacht wordt.
Nee, dus heeft het ook weinig zin om te gaan op dingen die er heel misschien wel in gaan komen.quote:
Oh, dan had ik het verkeerd begrepen. Maar ik las in ieder geval ook iemand zeggen dat iOS minder verkoopt en Android meer. Ik bedoelde meer dat ze beiden meer verkopen (maar dat Android ook weer meer verkoopt omdat er veel meer apparaten zijn die van Android gebruik maken).quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:37 schreef Adames het volgende:
[..]
Maar het gaat over de groei van android en iOS. Op hoeveel toestellen is niet echt relevant.
Masturberen kan ook heel kekker zijn, totdat je seks hebt. Android staat tot ios als masturberen tot seksquote:Op [url= 11 september 2010 17:01[/url] schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dus jij hebt liever het DAFje omdat ie voorop rijdt?
'k Heb liever de Ferrari in dit geval.
Overigens ervaar ik dat wachten niet als wachten, omdat ik zo snel geen apps zou weten die ik heel graag wil hebben, maar die er nog niet zijn voor Android. M'goed, ik hou me niet zo bezig met nieuwste apps eigenlijk, dat vind ik niet het belangrijkste in een smartphone. Maar da's een persoonlijke mening, die voor een ander weer anders kan liggen. Voor de functionaliteit die ik graag wil (RSS, twitter, navigatie etc) zijn de apps nu al voldoende of is de functionaliteit zelfs standaard. 'k Heb niet zo'n behoefte aan Fart-apps of racespelletjes. 'k Heb zelfs dat AngryBirds nog niet geprobeerd.
quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:48 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Masturberen kan ook heel kekker zijn, totdat je seks hebt. Android staat tot ios als masturberen tot seks
iOS gebruikers kunnen er inderdaad geen genoeg van krijgen om door Steve Jobs voorover gebukt en in hun reet geneukt te wordenquote:Op zaterdag 11 september 2010 17:48 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Masturberen kan ook heel kekker zijn, totdat je seks hebt. Android staat tot ios als masturberen tot seks
Wellicht omdat Symbian wordt aanzien als een smartphone OS, terwijl 90% van de Symbians in mijn ogen niet echt smartphone waardig zijn, maar goed, dat is mijn mening en hier wordt Symbian erbij gerekend, dus in dat geval groeit het marktaandeel van de iPhone inderdaad.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:35 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Uit beide bronnen valt niet op te maken dat iOS marktaandeel (niet qua internetverbruik) verliest. In je tweede bron staat ook gewoon dat het iOS marktaandeel is gegroeid.
En toch zijn het vooral android-gebruikers die butthurt reageren als je ze erop wijst dat ios, om begrijpelijke redenen, wat verfijnder is en soepeler werkt. Het maakt niet uit of je fanboy bent of heel subtiel de verschillen probeert uit te lichten, android aanhangers zullen beiden als startsein zien om een flamewar te openen. Dat zie je hier maar weer, als de argumenten opdrogen, komen dergelijke opmerkingen naar voren. Laat maar weer merken dat het gros van die non-conformisten uit pubers met een kort lontje bestaat.quote:Op [url= 11 september 2010 17:54[/url] schreef Ireyon het volgende:
[..]
iOS gebruikers kunnen er inderdaad geen genoeg van krijgen om door Steve Jobs voorover gebukt en in hun reet geneukt te worden.
Zij begonnen...quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
..., android aanhangers zullen beiden als startsein zien om een flamewar te openen. Dat zie je hier maar weer, als de argumenten opdrogen, komen dergelijke opmerkingen naar voren. Laat maar weer merken dat het gros van die non-conformisten uit pubers met een kort lontje bestaat.
....
de meeste ios gebruikers blijven met nieuwe argumenten komen. Dat is het verschil: beiden hebben hun minpunten maar ios heeft meer pluspunten, dus de argumenten drogen minder snel uit. Daarom worden de android fanboys in deze discussies altijd veel sneller persoonlijk.quote:Op [url= 11 september 2010 22:28[/url] schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Zij begonnen...
maar kun je als gemiddelde consument ook android makkelijk naar je eigen stijl aanpassen?quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:37 schreef Joooo-pi het volgende:
Met welke argumenten wil je smaak/persoonlijke voorkeur omver werpen
Dat is een belangrijk verschil. Bij apple wordt alles voor je bepaald. Op een een goeie manier, maar het wordt voor je gedaan. Android blijft allemaal wat vrijblijvender. Verschillende fabriekanten kunnen hun eigen draai eraan geven. Mag je lekker zelf kiezen en daar houden veel mensen van.
Ja.quote:Op zondag 12 september 2010 12:19 schreef DeStentor het volgende:
[..]
maar kun je als gemiddelde consument ook android makkelijk naar je eigen stijl aanpassen?
Open source zegt ook nog niet alles. Bij zo'n groot project is het heel erg lastig om de mankracht voor een levensvatbare fork te verzamelen, dus zo'n beetje alles hangt dan af van de openheid van de maintainer voor contributies van buitenaf.quote:Op zondag 12 september 2010 12:54 schreef Joooo-pi het volgende:
Het is open-source. Je zou zelfs je eigen variant kunnen maken.
Link
Asjeblieft
Swype is tof, ik wil dat het uitkomt voor iOSquote:Op zondag 12 september 2010 15:06 schreef Renesite het volgende:
Het is in alle gevallen wennen. Ik ben bijvoorbeeld erg blij met 4 hardware knoppen itt. één knop. Ik wil alles best on screen hebben, maar sommige dingen absoluut ook niet.
3 menuutjes door voor een ander toetsenbord: ik vraag me af hoe vaak ik een ander toetsenbord wil gaan gebruiken, sterker nog: in het die paar maanden dat ik mijn desire heb werkelijk één keer omdat ik swype wou proberen.
Kon er niet aan wennen...quote:Op zondag 12 september 2010 15:08 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Swype is tof, ik wil dat het uitkomt voor iOS
Je hebt wel zoiets als shapewriter als app, maar dat kan je niet buiten de app gebruiken, en ik meot zeggen dat dat ook echt werkt! Hij kent eigenlijk alleen maar engelse woorden maar je voegt zo woorden toequote:
In welk opzicht achter de feiten?quote:Op zondag 12 september 2010 15:13 schreef kneusje28 het volgende:
android en htc lopen al sinds jaar en dag achter de de feiten aan van ios en iphone. het enige wat hun klanten trekt is de prijs.ik hoor van zoveel mensen; ik heb een android toestel gekocht omdat de iphone te duur was.
Klopt, en dat de toestellen goedkoper zijn is ook de grote kracht van Android. Dat maakt ze niet beter.quote:Op zondag 12 september 2010 15:16 schreef Renesite het volgende:
[..]
In welk opzicht achter de feiten?
Hun hardware loopt wel degelijk voor. Voor de rest loopt iOS achter qua open source en de mogelijkheid om zélf als ontwikkelaar een app te ontwikkelen. Voor de rest zijn er zoveel meer keuzes qua budget. Niet iedereen wil een smartphone van 800 euro, neem mijn broer. Hij heeft een HTC Wildfire, geeft verder niet veel om smooth dit en ubersnel dat, maar vind gamedroid (gameboy op je mobiel) en pingen wel erg leuk. Hij wil het rustig ontdekken.
Iemand die een kleine auto wil hebben koopt toch ook niet een grote Volvo omdat hij een auto wil hebben? Daar doet hij niets mee en hetgeen is ook niet aan hem besteed.
Dat maakt het platform wél beter. Want wat ís het platform? Betaalbaar, smartphone, veel applicaties, open source en veranderbaar.quote:Op zondag 12 september 2010 15:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Klopt, en dat de toestellen goedkoper zijn is ook de grote kracht van Android. Dat maakt ze niet beter.
Dat is mijn punt niet, het was slechts een voorbeeldje om mijn argument over open-source te illustreren.quote:Op zondag 12 september 2010 15:06 schreef Renesite het volgende:
3 menuutjes door voor een ander toetsenbord: ik vraag me af hoe vaak ik een ander toetsenbord wil gaan gebruiken, sterker nog: in het die paar maanden dat ik mijn desire heb werkelijk één keer omdat ik swype wou proberen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |