abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 september 2010 @ 16:57:13 #201
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_86316917
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:51 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Goedzo, die plaatjes zeggen veel over marketing, merktrouw en reality distortion field .
Tuurlijk, want de waardering van mensen die een product ook daadwerkelijk gebruiken wordt voornamelijk veroorzaakt door marketing
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_86316989
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

Mijn argumenten zijn op en ik heb inhoudelijk geen weerwoord meer, dus ga ik maar huilen over 'op de man spelen', zodat het lijkt alsof ik om andere redenen geen antwoord meer geef.
Doei .
pi_86317039
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:55 schreef retorbrapi het volgende:

Wat maakt het uit waarom je moet wachten? Het gaat erom dat je moet wachten.
Dus jij hebt liever het DAFje omdat ie voorop rijdt ?
'k Heb liever de Ferrari in dit geval .

Overigens ervaar ik dat wachten niet als wachten, omdat ik zo snel geen apps zou weten die ik heel graag wil hebben, maar die er nog niet zijn voor Android. M'goed, ik hou me niet zo bezig met nieuwste apps eigenlijk, dat vind ik niet het belangrijkste in een smartphone. Maar da's een persoonlijke mening, die voor een ander weer anders kan liggen. Voor de functionaliteit die ik graag wil (RSS, twitter, navigatie etc) zijn de apps nu al voldoende of is de functionaliteit zelfs standaard. 'k Heb niet zo'n behoefte aan Fart-apps of racespelletjes. 'k Heb zelfs dat AngryBirds nog niet geprobeerd.
pi_86317070
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat kan best dat Android over een poosje Apple inhaalt. Maar dat zegt niks over hoe het nu is.
Echter moet je er wel rekening mee houden. Een telefoon koop je niet alleen voor nu, maar ook voor over een jaar en soms 2 jaar.
pi_86317158
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dus jij hebt liever het DAFje omdat ie voorop rijdt ?
'k Heb liever de Ferrari in dit geval .
Auto vergelijkingen gaan altijd mank.
pi_86317218
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:56 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat jij een reality distortion field hebt. Ook al blijkt uit keiharde onderzoeken dat mensen tevredener zijn over de iPhone dan over Android toestellen, kan je het nog niet accepteren. Dát is pas cognitieve dissonantie.
Al betekenen plaatjes natuurlijk ook niet alles.
Vooral die tweede. HTC maakt ook wimo toestellen, die worden er nu ook bij berekend.
Tevens is het natuurlijk een keuze. Een wildfire is simpelweg slechter dan een iPhone 4, hoe je het ook bekijkt. Echter geld is nog steeds een issue. Als je lichte ergernissen hebt over je wildfire, maar niet kan relativeren dat deze 1/3 van een iPhone kost, dan kan dat nog steeds de grafiek beïnvloeden.
Apple heeft goed door dat ze alleen goede, dure hardware aanbieden om iedereen tevreden te houden. Maar nu gaat het over android vs iOS. In zoverre moet je dus de instap modellen even erbuiten laten.
pi_86317227
quote:
Op tweakers staat toch echt dat de iPhone 4 in Nederland vanaf 650 euro verkrijgbaar is. In Belgie is het trouwens nog goedkoper.

Maar jezus, wat een gezeik hier. Echt kinderachtig. Dit is echt zo'n wellus-niettus" verhaaltje. "Ik ben beter met mijn Android!" "Ik ben beter met mijn iPhone!" "Jippie, jij bent stom!"
pi_86317254
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:08 schreef WSquater het volgende:

[..]

Op tweakers staat toch echt dat de iPhone 4 in Nederland vanaf 650 euro verkrijgbaar is.
Als je dan ook een winkel weet ..

edit:
ok je hebt deels gelijk
http://www.ritel.nl/mobie(...)e-4-16-gb-zwart.html

hier met simlock.
pi_86317368
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:45 schreef retorbrapi het volgende:
Plaatjes zeggen meer dan duizend woorden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waardeloze onderzoeken. Maar goed, blijkbaar zijn snel tevreden bij marktonderzoeken in de telecomsector.

Ten eerste gaat het over mogelijke upgrades, niet over de effectieve. Ten tweede zijn er 4x zoveel mensen ondervraagd met iOS en Blackberry OS dan met Android (zie foutenmarges). De realiteit is dat iOS verliest aan marktaandeel op alle vlakken. Niet alleen verkoop, maar ook op aandeel aan internetverbruik. Marktaandeel dat gewoon integraal naar Android gaat.
pi_86317373
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:56 schreef retorbrapi het volgende:

Ik denk eerder dat jij een reality distortion field hebt. Ook al blijkt uit keiharde onderzoeken dat mensen tevredener zijn over de iPhone dan over Android toestellen, kan je het nog niet accepteren. Dát is pas cognitieve dissonantie.
Tja, 'k zou me er niet zo aan vastklampen als ik jou was. iPhone zit in een bepaalde niche (design in combi met simpelheid), en binnen die niche is nu nog niet veel keuze. Dus uiteraard zullen mensen die zo'n niche/mode-product willen kopen geneigd zijn opnieuw een Apple-product te kopen, ze kúnnen nu nog niet echt anders. En daarbij is de iPhone natuurlijk een kwalitatief prima product (dat mag ook wel voor zo'n prijs!), dat heb ik nooit ontkend. Alleen zitten er mij te veel beperkingen en verplichtingen aan. Maar da's minder relevant voor mensen die gaan voor 'design' en relatief simpele functionaliteit.

Daarbij komt ook nog eens dat er veel oude en veel budget Android toestellen in omloop zjin. Uiteraard scoren die lager in tevredenheid. Een eerlijker beeld zou je krijgen als je iPhone-bezitters en topmodel-Android-bezitters de vragen zou voorleggen .

En tenslotte zal de vendor-lockin ook best meespelen bij Apple. Als jij voor een kapitaal aan iPhone-apps hebt gekocht (Android-apps zijn vaker gratis), dan is ook dat een drempel om over te stappen naar een ander OS.
pi_86317429
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:05 schreef retorbrapi het volgende:

Auto vergelijkingen gaan altijd mank.
Als je ze niet snapt .
pi_86317436
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:12 schreef WD86 het volgende:

De realiteit is dat iOS verliest aan marktaandeel op alle vlakken. Niet alleen verkoop, maar ook op aandeel aan internetverbruik. Marktaandeel dat gewoon integraal naar Android gaat.
Bron?
pi_86317456
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:14 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Als je ze niet snapt .
Reageer inhoudelijk of reageer niet, maar met auto vergelijkingen kom je nergens.
pi_86317486
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:15 schreef retorbrapi het volgende:

Reageer inhoudelijk of reageer niet, maar met auto vergelijkingen kom je nergens.
Het was een uitstekende vergelijking. Het ging om voorsprong (tijd) versus aantal/kwaliteit.
Niet simpel zeggen dat de vergelijking onzin is als je 'm óf niet snapt, óf de conclusie je niet bevalt he? Da's nogal zwak.
pi_86317552
quote:

[..]

Het was geen slechte vergelijking eigenlijk.
Al vraag ik me af of die klopt. Ik dacht dat de apple store in absolute getallen nog steeds meer groeide dan de market. Daarbij is de groei in de market voornamelijk ports van iPhone apps. Dat houdt ook een keer op. Het is dan wachten tot er nieuwe exclusieve android apps komen.
  † In Memoriam † zaterdag 11 september 2010 @ 17:19:01 #216
230491 Zith
pls tip
pi_86317558
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:51 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Goedzo, die plaatjes zeggen veel over marketing, merktrouw en reality distortion field .
En lock-in strategy
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_86317580
quote:

Bron?
quote:
http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=1434613
The worldwide mobile operating system (OS) market will be dominated by Symbian and Android, as the two OSs will account for 59.8 percent of mobile OS sales by 2014, according to Gartner, Inc.

Symbian will remain at the top of Gartner's worldwide OS ranking due to Nokia's volume and the push into more mass market price points. However, by the end of the forecast period, the No. 1 spot will be contested with Android, which will be at a very similar share level.
En daarbij gaat het dus niet eens slechts om smartphones. Android wordt gewoon nummer 2 als het gaat om telefoons, punt.
pi_86317784
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het was een uitstekende vergelijking. Het ging om voorsprong (tijd) versus aantal/kwaliteit.
Niet simpel zeggen dat de vergelijking onzin is als je 'm óf niet snapt, óf de conclusie je niet bevalt he? Da's nogal zwak.
Pfft.. ok hier waarom je vergelijking mank is:

1. Je gaat ervan uit dat iOS een voorsprong in aantal apps heeft omdat het eerder was dan Android. Dit is nergens op gebaseerd.

2. Je gaat ervan uit dat op termijn Android meer apps zal hebben dan iOS. Dit is ook nergens op gebaseerd.

3. Zelfs al zou 2 uitkomen, dan laat je de kwaliteit van de apps nog buiten beschouwing.

4. Sowieso ga je voorbij mijn oorspronkelijke punt: namelijk dat het "wachten" prima is als het om de app achterstand van Android gaat, maar niet als het om OS functies gaat waarover Android nu wel beschikt.
pi_86317828
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:18 schreef Adames het volgende:

[..]

Het was geen slechte vergelijking eigenlijk.
Al vraag ik me af of die klopt. Ik dacht dat de apple store in absolute getallen nog steeds meer groeide dan de market. Daarbij is de groei in de market voornamelijk ports van iPhone apps. Dat houdt ook een keer op. Het is dan wachten tot er nieuwe exclusieve android apps komen.
iOS is op dit moment platform #1 voor developers omdat daar het geld te halen valt en het makkelijk is om voor te ontwikkelen. Zolang Android niks doet aan de slechte ontwikkelomstandigheden gaat dat voorlopig ook niet veranderen.
pi_86317864
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:09 schreef Adames het volgende:

[..]

Als je dan ook een winkel weet ..

edit:
ok je hebt deels gelijk
http://www.ritel.nl/mobie(...)e-4-16-gb-zwart.html

hier met simlock.
Ja, ik ga er nu niet op in waar wel of niet een toestel voor die en die prijs te koop is. Ik meldde alleen maar van wat er op tweakers stond.

Maar waarom boeit het iemand iets welke andere telefoon iemand heeft? :') Zowel iOS als Android hebben voor- en nadelen. Ik vind dat je voor apps het beste uit bent met een iPhone of iPod Touch. Zitten natuurlijk onzin apps tussen, maar soms ook echt kwalitatieve games. Met Android valt dit mij soms nogal tegen. Voordelen van Android toestellen zijn dan bijvoorbeeld weer dat je alles lekker naar je eigen wens kan instellen, je eigen thema, je eigen stijl. Bij de iPhone is dit wat beperkter. Verdere voordelen zijn dat je geheugen later alsnog kan uitbreiden en de batterij meestal makkelijk te vervangen is.

De batterij van de iPhone 4 is trouwens ook wel redelijk makkelijk te vervangen. Je draait onderin de 2 schroefjes los en je kan de achterkant er uit schuiven (en direct de batterij vervangen). Natuurlijk niet zo makkelijk als de achterkant er bijvoorbeeld afschuiven maar goed.

Over 1 ding kunnen we het denk ik wel eens zijn: de batterij van de iPhone 4 gaat wel het langst mee van alle smartphones. Veel mensen kunnen nu makkelijk 2 of zelfs 3 en 4 dagen halen.

Bij Android telefoons heb je gewoon meer keuze: alleen touchscreen, of toch ook qwerty erbij? Grootte van het scherm? Makkelijk batterij vervangen (als je dat wilt)?

Voordeel van de iPhone dan is dat er wel maar 1 model is, maar het dan wel super duidelijk is wat je er mee kan (terwijl dit bij HTC X, HTC Y, HTC Z, HTC A, HTC B etc.) soms een raadsel kan zijn. Ook heeft de iPhone vaak een strak design en 'werkt het gewoon'. Bij een Android telefoon is het soms toch wat meer puzzelen (ik denk namelijk wel dat iemand veel sneller leert met een iPhone om te gaan dan met een Android telefoon).

Maar ik dwaal een beetje af naar de hardware. Het ging over het OS (iOS vs Android, of Android vs iOS). Ik vind gewoon dat de iPhone kwa apps wint. Zowel kwalitatief als kwantitatief. (Ik ga nu niet in over de discussie of het gesloten is ofzo, want Google censureert soms net zoveel. Alleen omdat het ene bedrijf nu populairder is in de media dan de ander, betekent niet dat het bij de ander niet gebeurd. Als we over gesloten platforms willen praten kunnen we net zo goed over Xbox Live beginnen (wat erg gesloten is voor ontwikkelaars)).

Widgets heeft de iPhone niet, en Android wel. Daar kan je dus gebruik van maken als je wilt (al vind ik ze niet altijd zo handig, maar genoeg mensen dus ook weer wel). Android wint.

Flash. Moeilijk onderwerp. Flash op de iPhone is er eigenlijk gewoon niet. Op Android wel, maar flash zuigt daarop soms wel (sommige pagina's laden perfect, terwijl bij andere pagina's je hele browser kan vastlopen). Moeilijk, moeilijk. Het beste is eigenlijk gewoon een optie: als een gebruiker gebruik wilt maken van flash, sta het dan toe (Apple!). Zet er desnoods iets bij van "Flash kan de snelheid van uw apparaat verslechteren. Daarnaast gaat uw batterij veel sneller leeg.". Of doe iets van dat je met je vinger eerst flash moet activeren (dus een flash game, dat je er eerst op drukt en dat het dan pas laadt). Voordeel van de twijfel bij Android (omdat daar simpelweg de keuze is). Android wint. :)

Snelheid. Ik vind dat de snelheid van de iPhone 4 absoluut wint van de meeste Android telefoons met een Snapdragon processor. Op de een of andere manier lijkt het toch dat sommige Android telefoons vaak moeite hebben met 'niet langzaam worden' :P

Muziek. iPhone wint. Eerlijk is eerlijk. Het afspelen van muziek gaat lekker, snel en makkelijk een op een iPhone. De interface is gewoon het fijnst om mee te werken. :)

Uiteindelijk komt het toch gewoon aan op wat iemand fijner vind en aan je budget. Iemand die wel een smartphone wilt, maar niet zo heel erg technisch is heeft meer aan een iPhone. Bij Android is het wel handig als je wat meer technisch bent, maar dan kan je wel meer instellen naar je eigen wensen. Keuze(')s, keuze(')s, keuze(')s :D

EDIT: Vergelijkingen van verkoopsaantallen zijn trouwens wel oneerlijk. Het is oneerlijk om tientallen telefoons (en tablets!) met de iPhone te vergelijken (wat de meeste onderzoeken doen) of; te vergelijken met iPhone, iPod Touch en iPad.

Iets van 70 vs 3 apparaten is niet echt eerlijk. Zo zie ik iemand hier zeggen dat iOS steeds minder verkoopt. Klopt natuurlijk niet. iOS verkoopt steeds meer, maar Android verkoopt nog meer (dus voor allebei is er meer, maar bij Android NOG meer wegens meer apparaten).

quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:12 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Tja, 'k zou me er niet zo aan vastklampen als ik jou was. iPhone zit in een bepaalde niche (design in combi met simpelheid), en binnen die niche is nu nog niet veel keuze. Dus uiteraard zullen mensen die zo'n niche/mode-product willen kopen geneigd zijn opnieuw een Apple-product te kopen, ze kúnnen nu nog niet echt anders. En daarbij is de iPhone natuurlijk een kwalitatief prima product (dat mag ook wel voor zo'n prijs!), dat heb ik nooit ontkend. Alleen zitten er mij te veel beperkingen en verplichtingen aan. Maar da's minder relevant voor mensen die gaan voor 'design' en relatief simpele functionaliteit.

Daarbij komt ook nog eens dat er veel oude en veel budget Android toestellen in omloop zjin. Uiteraard scoren die lager in tevredenheid. Een eerlijker beeld zou je krijgen als je iPhone-bezitters en topmodel-Android-bezitters de vragen zou voorleggen :Y.

En tenslotte zal de vendor-lockin ook best meespelen bij Apple. Als jij voor een kapitaal aan iPhone-apps hebt gekocht (Android-apps zijn vaker gratis), dan is ook dat een drempel om over te stappen naar een ander OS.
Kijk, dit klinkt al beter dan dat gewellus en geniettus. Bij iPhone is alles gewoon simpeler, maar daardoor ook iets minder opties (want anders wordt het moeilijker). Bij Android is het iets minder simpel, maar dan heb je wel weer iets meer opties. Het ligt gewoon aan je smaak en je budget.

Ik vind trouwens ook dat Google gewoon minimale eisen aan toestellen moeten zetten als Android op een toestel wordt gebruikt. Is beter voor Google Android (want gebruikers zijn dan eerder tevreden) en dus ook voor de eindgebruikers.

Ik zelf koop zelden apps bij de App Store (altijd 'tijdelijk gratis' ofzo of gewoon gratis apps - en als ik het een keer doe is het hooguit 79 cent) [ja ja, heb zelf een iPhone]. Sinds 2009 heb ik hooguit 10 euro aan apps besteed, en over een paar maanden zitten we al in 2011. 1 van de redenen dat de iPhone zo'n succes is, is gewoon de App Store. Bij de Android Market moeten developers toch rekening houden met alle verschillende apparaten met verschillende snelheden, schermen etc.. Dat is echt een nadeel.

[ Bericht 7% gewijzigd door WSquater op 11-09-2010 17:39:50 ]
pi_86317944
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:27 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Pfft.. ok hier waarom je vergelijking mank is:

1. Je gaat ervan uit dat iOS een voorsprong in aantal apps heeft omdat het eerder was dan Android. Dit is nergens op gebaseerd.

2. Je gaat ervan uit dat op termijn Android meer apps zal hebben dan iOS. Dit is ook nergens op gebaseerd.

3. Zelfs al zou 2 uitkomen, dan laat je de kwaliteit van de apps nog buiten beschouwing.

4. Sowieso ga je voorbij mijn oorspronkelijke punt: namelijk dat het "wachten" prima is als het om de app achterstand van Android gaat, maar niet als het om OS functies gaat waarover Android nu wel beschikt.
1 dit lijkt me nogal wiedes.
2 De groei is groter, relatief.
3 dit is juist nergens op gebaseerd, waarom zou dat zo zijn.
4 op zich prima. Als bekend is welke veranderingen er dan komen bij iOS. Maar widgets zullen er zeer waarschijnlijk niet komen en zijn al helemaal niet aangekondigd. Dat in tegenstelling tot de market, waarbij door de groei wel een inhaalslag verwacht wordt.
pi_86317968
quote:
Uit beide bronnen valt niet op te maken dat iOS marktaandeel (niet qua internetverbruik) verliest. In je tweede bron staat ook gewoon dat het iOS marktaandeel is gegroeid.
pi_86318022
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:31 schreef WSquater het volgende:

[..]

EDIT: Vergelijkingen van verkoopsaantallen zijn trouwens wel oneerlijk. Het is oneerlijk om tientallen telefoons (en tablets!) met de iPhone te vergelijken (wat de meeste onderzoeken doen) of; te vergelijken met iPhone, iPod Touch en iPad.

Iets van 70 vs 3 apparaten is niet echt eerlijk. Zo zie ik iemand hier zeggen dat iOS steeds minder verkoopt. Klopt natuurlijk niet. iOS verkoopt steeds meer, maar Android verkoopt nog meer (dus voor allebei is er meer, maar bij Android NOG meer wegens meer apparaten).
Maar het gaat over de groei van android en iOS. Op hoeveel toestellen is niet echt relevant.
pi_86318025
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:34 schreef Adames het volgende:

[..]

1 dit lijkt me nogal wiedes.
Oh ja? Daarom hebben Windows Mobile, Symbian en Blackberry OS inderdaad nog het meeste apps van allemaal.
quote:
2 De groei is groter, relatief.
Android is ook nog relatief nieuw. In het begin groeide iOS ook harder dan nu.
quote:
3 dit is juist nergens op gebaseerd, waarom zou dat zo zijn.
Wat is nergens op gebaseerd? Ik zeg dat die hele autovergelijking de kwaliteit van apps niet meeneemt. Manke vergelijking dus.
quote:
4 op zich prima. Als bekend is welke veranderingen er dan komen bij iOS. Maar widgets zullen er zeer waarschijnlijk niet komen en zijn al helemaal niet aangekondigd. Dat in tegenstelling tot de market, waarbij door de groei wel een inhaalslag verwacht wordt.
Weet jij wat er in iOS 5 komt?
pi_86318070
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:38 schreef retorbrapi het volgende:

Weet jij wat er in iOS 5 komt?
Nee, dus heeft het ook weinig zin om te gaan op dingen die er heel misschien wel in gaan komen.
pi_86318098
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:37 schreef Adames het volgende:

[..]

Maar het gaat over de groei van android en iOS. Op hoeveel toestellen is niet echt relevant.
Oh, dan had ik het verkeerd begrepen. Maar ik las in ieder geval ook iemand zeggen dat iOS minder verkoopt en Android meer. Ik bedoelde meer dat ze beiden meer verkopen (maar dat Android ook weer meer verkoopt omdat er veel meer apparaten zijn die van Android gebruik maken).

Trouwens nog een vraag aan jullie: wat vinden jullie van Android op tablets? Ik vind het er echt niet uitzien (ik zou veel liever Chrome OS zien op een tablet!).
pi_86318266
quote:
Op [url= 11 september 2010 17:01[/url] schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dus jij hebt liever het DAFje omdat ie voorop rijdt :D?
'k Heb liever de Ferrari in dit geval :Y.

Overigens ervaar ik dat wachten niet als wachten, omdat ik zo snel geen apps zou weten die ik heel graag wil hebben, maar die er nog niet zijn voor Android. M'goed, ik hou me niet zo bezig met nieuwste apps eigenlijk, dat vind ik niet het belangrijkste in een smartphone. Maar da's een persoonlijke mening, die voor een ander weer anders kan liggen. Voor de functionaliteit die ik graag wil (RSS, twitter, navigatie etc) zijn de apps nu al voldoende of is de functionaliteit zelfs standaard. 'k Heb niet zo'n behoefte aan Fart-apps of racespelletjes. 'k Heb zelfs dat AngryBirds nog niet geprobeerd.
Masturberen kan ook heel kekker zijn, totdat je seks hebt. Android staat tot ios als masturberen tot seks :)
pi_86318328
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:48 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Masturberen kan ook heel kekker zijn, totdat je seks hebt. Android staat tot ios als masturberen tot seks :)
:')
pi_86318399
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:48 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

iOS gebruikers kunnen er inderdaad geen genoeg van krijgen om door Steve Jobs voorover gebukt en in hun reet geneukt te worden :') .
pi_86318545
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:35 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Uit beide bronnen valt niet op te maken dat iOS marktaandeel (niet qua internetverbruik) verliest. In je tweede bron staat ook gewoon dat het iOS marktaandeel is gegroeid.
Wellicht omdat Symbian wordt aanzien als een smartphone OS, terwijl 90% van de Symbians in mijn ogen niet echt smartphone waardig zijn, maar goed, dat is mijn mening en hier wordt Symbian erbij gerekend, dus in dat geval groeit het marktaandeel van de iPhone inderdaad.
pi_86324161
quote:
Op [url= 11 september 2010 17:54[/url] schreef Ireyon het volgende:

[..]

iOS gebruikers kunnen er inderdaad geen genoeg van krijgen om door Steve Jobs voorover gebukt en in hun reet geneukt te worden :') .
En toch zijn het vooral android-gebruikers die butthurt reageren als je ze erop wijst dat ios, om begrijpelijke redenen, wat verfijnder is en soepeler werkt. Het maakt niet uit of je fanboy bent of heel subtiel de verschillen probeert uit te lichten, android aanhangers zullen beiden als startsein zien om een flamewar te openen. Dat zie je hier maar weer, als de argumenten opdrogen, komen dergelijke opmerkingen naar voren. Laat maar weer merken dat het gros van die non-conformisten uit pubers met een kort lontje bestaat.

En dat terwijl android zelf, en zeker de high end android modellen, erg veelbelovend zijn. Maar zolang ik niet standaard bookmarking heb in audiobooks, zal android het net niet zijn.

Maar je hebt wel widgets :)
  zaterdag 11 september 2010 @ 22:11:22 #234
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86326198
Wat als iOS mijn stijl is? Netjes afgewerkt, esthetisch, soepel, consequent, overzichtelijk. Allemaal punten waarin andere mobiele OS-en voor mij tekort schieten. Ik heb ook nog steeds geen Thema gezien dat op de door mij aangehaalde punten iOS evenaart. Sowieso missen thema's nagenoeg altijd consistentie door het hele OS.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zaterdag 11 september 2010 @ 22:28:40 #235
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86326773
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:19 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]
..., android aanhangers zullen beiden als startsein zien om een flamewar te openen. Dat zie je hier maar weer, als de argumenten opdrogen, komen dergelijke opmerkingen naar voren. Laat maar weer merken dat het gros van die non-conformisten uit pubers met een kort lontje bestaat.

....
Zij begonnen... :')
heitieh
pi_86326894
quote:
Op [url= 11 september 2010 22:28[/url] schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Zij begonnen... :')
de meeste ios gebruikers blijven met nieuwe argumenten komen. Dat is het verschil: beiden hebben hun minpunten maar ios heeft meer pluspunten, dus de argumenten drogen minder snel uit. Daarom worden de android fanboys in deze discussies altijd veel sneller persoonlijk.
  zaterdag 11 september 2010 @ 22:37:57 #237
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86327055
Met welke argumenten wil je smaak/persoonlijke voorkeur omver werpen :{

Dat is een belangrijk verschil. Bij apple wordt alles voor je bepaald. Op een een goeie manier, maar het wordt voor je gedaan. Android blijft allemaal wat vrijblijvender. Verschillende fabrikanten kunnen hun eigen draai eraan geven. Mag je lekker zelf kiezen en daar houden veel mensen van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Joooo-pi op 12-09-2010 12:50:39 ]
heitieh
pi_86338436
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:37 schreef Joooo-pi het volgende:
Met welke argumenten wil je smaak/persoonlijke voorkeur omver werpen :{

Dat is een belangrijk verschil. Bij apple wordt alles voor je bepaald. Op een een goeie manier, maar het wordt voor je gedaan. Android blijft allemaal wat vrijblijvender. Verschillende fabriekanten kunnen hun eigen draai eraan geven. Mag je lekker zelf kiezen en daar houden veel mensen van.
maar kun je als gemiddelde consument ook android makkelijk naar je eigen stijl aanpassen?
  zondag 12 september 2010 @ 12:33:40 #239
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_86338863
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:19 schreef DeStentor het volgende:

[..]

maar kun je als gemiddelde consument ook android makkelijk naar je eigen stijl aanpassen?
Ja.
2000 light years from home
  zondag 12 september 2010 @ 12:54:53 #240
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86339541
Het is open-source. Je zou zelfs je eigen variant kunnen maken. :D

Link

Asjeblieft c_/
heitieh
pi_86339975
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:54 schreef Joooo-pi het volgende:
Het is open-source. Je zou zelfs je eigen variant kunnen maken. :D

Link

Asjeblieft c_/
Open source zegt ook nog niet alles. Bij zo'n groot project is het heel erg lastig om de mankracht voor een levensvatbare fork te verzamelen, dus zo'n beetje alles hangt dan af van de openheid van de maintainer voor contributies van buitenaf.

Praktijkcase: om in Android tussen toetsenbordlayouts te wisselen moet je (voor zover ik weet, heb zelf geen Android) in het tekstveld een popup-menu openen, kiezen voor toetsenbord wisselen en vervolgens de layout kiezen, dat zijn drie stappen. Je zou een patch kunnen maken om net als bij iOS een layoutwisselknop aan het toetsenbord zelf toe te voegen, maar zoiets is nogal een ingrijpende design-keuze en zal dus zeker niet zondermeer in de android-repository worden opgenomen. Als je de verandering dan toch wil gebruiken, dan moet je dus elke volgende minor update ook weer patchen, zelf compileren etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2010 13:08:49 ]
  Moderator zondag 12 september 2010 @ 15:06:35 #242
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86344164
Het is in alle gevallen wennen. Ik ben bijvoorbeeld erg blij met 4 hardware knoppen itt. één knop. Ik wil alles best on screen hebben, maar sommige dingen absoluut ook niet.

3 menuutjes door voor een ander toetsenbord: ik vraag me af hoe vaak ik een ander toetsenbord wil gaan gebruiken, sterker nog: in het die paar maanden dat ik mijn desire heb werkelijk één keer omdat ik swype wou proberen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_86344239
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:06 schreef Renesite het volgende:
Het is in alle gevallen wennen. Ik ben bijvoorbeeld erg blij met 4 hardware knoppen itt. één knop. Ik wil alles best on screen hebben, maar sommige dingen absoluut ook niet.

3 menuutjes door voor een ander toetsenbord: ik vraag me af hoe vaak ik een ander toetsenbord wil gaan gebruiken, sterker nog: in het die paar maanden dat ik mijn desire heb werkelijk één keer omdat ik swype wou proberen.
Swype is tof, ik wil dat het uitkomt voor iOS :(
  Moderator zondag 12 september 2010 @ 15:09:33 #244
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86344276
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:08 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

Swype is tof, ik wil dat het uitkomt voor iOS :(
Kon er niet aan wennen...
pi_86344392
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:09 schreef Renesite het volgende:

[..]

Kon er niet aan wennen...
Je hebt wel zoiets als shapewriter als app, maar dat kan je niet buiten de app gebruiken, en ik meot zeggen dat dat ook echt werkt! Hij kent eigenlijk alleen maar engelse woorden maar je voegt zo woorden toe
pi_86344423
android en htc lopen al sinds jaar en dag achter de de feiten aan van ios en iphone. het enige wat hun klanten trekt is de prijs.ik hoor van zoveel mensen; ik heb een android toestel gekocht omdat de iphone te duur was.
  Moderator zondag 12 september 2010 @ 15:16:26 #247
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86344552
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:13 schreef kneusje28 het volgende:
android en htc lopen al sinds jaar en dag achter de de feiten aan van ios en iphone. het enige wat hun klanten trekt is de prijs.ik hoor van zoveel mensen; ik heb een android toestel gekocht omdat de iphone te duur was.
In welk opzicht achter de feiten?
Hun hardware loopt wel degelijk voor. Voor de rest loopt iOS achter qua open source en de mogelijkheid om zélf als ontwikkelaar een app te ontwikkelen. Voor de rest zijn er zoveel meer keuzes qua budget. Niet iedereen wil een smartphone van 800 euro, neem mijn broer. Hij heeft een HTC Wildfire, geeft verder niet veel om smooth dit en ubersnel dat, maar vind gamedroid (gameboy op je mobiel) en pingen wel erg leuk. Hij wil het rustig ontdekken.

Iemand die een kleine auto wil hebben koopt toch ook niet een grote Volvo omdat hij een auto wil hebben? Daar doet hij niets mee en hetgeen is ook niet aan hem besteed.
pi_86344654
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:16 schreef Renesite het volgende:

[..]

In welk opzicht achter de feiten?
Hun hardware loopt wel degelijk voor. Voor de rest loopt iOS achter qua open source en de mogelijkheid om zélf als ontwikkelaar een app te ontwikkelen. Voor de rest zijn er zoveel meer keuzes qua budget. Niet iedereen wil een smartphone van 800 euro, neem mijn broer. Hij heeft een HTC Wildfire, geeft verder niet veel om smooth dit en ubersnel dat, maar vind gamedroid (gameboy op je mobiel) en pingen wel erg leuk. Hij wil het rustig ontdekken.

Iemand die een kleine auto wil hebben koopt toch ook niet een grote Volvo omdat hij een auto wil hebben? Daar doet hij niets mee en hetgeen is ook niet aan hem besteed.
Klopt, en dat de toestellen goedkoper zijn is ook de grote kracht van Android. Dat maakt ze niet beter.
  Moderator zondag 12 september 2010 @ 15:23:20 #249
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86344777
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:19 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Klopt, en dat de toestellen goedkoper zijn is ook de grote kracht van Android. Dat maakt ze niet beter.
Dat maakt het platform wél beter. Want wat ís het platform? Betaalbaar, smartphone, veel applicaties, open source en veranderbaar.
pi_86344789
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:06 schreef Renesite het volgende:
Dat is mijn punt niet, het was slechts een voorbeeldje om mijn argument over open-source te illustreren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')