abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:44:25 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86283106
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
Behalve hier op internet he, daar wemelt het ineens van de geergerde mensen. Komen vast ook nooit buiten enzo.
Ik kan niet wachten tot die generatie zelf kinderen krijgt, wat zullen we over 10 jaar perfect opgevoedde kleutertjes zien in het OV, de supermarkt en zelfs in de McDonalds, want dat is ook een restaurant :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:45:22 #177
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86283149
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:34 schreef Gia het volgende:
Het gaat hier om een kindje dat naast zijn moeder, of op schoot, voor zich weg een liedje zit te zingen. Dat dit geen George Michael is, wil nog niet zeggen dat dit slecht gedrag is.
Daar reageer ik helemaal niet op, en daar heb ik het niet over. Dat liedje zingen vind ik nog niet eens zo'n ramp, gut het kan wel eens leuk zijn om te zien, zo'n peutertje die zingt.

Ik erger me aan ouders die hun kinderen gewoon helemaal niet disciplineren als ze irritant aan het doen zijn in het openbaar. Kinderen die - om de bus er maar even bij te halen - in de bus met elkaar zitten te klieren en lawaai te maken, hun voeten in de rugleuning duwen, etc.... terwijl de moeder aan de andere kant van het gangpad vrolijk met haar vriendin zit te kleppen aan de telefoon, en er gewoon niets aan doet.

Dat soort ouders krijg ik de kriebels van. :r

Ik lijk het ook iedere keer weer te treffen als ik vlieg. Ik vlieg misschien 2 keer per jaar of zo hooguit, maar het lijkt wel dat iedere keer dat ik vlieg ik ouders tref die hun kinderen gewoon continue vervelend laten doen. Er zitten ook goede ouders bij die hun kinderen netjes in de gaten houden, maar het zou niet de eerste keer zijn dat ik toch even over mijn schouder kijk en de ouders netjes vraag of ze hun kind alstublieft niet met hun voeten tegen de stoel willen laten leunen, want dat voelt niet zo prettig in mijn rug als ze iedere keer duwen. En dan krijg je ook nog een boze reactie, zo van waar bemoei je je eigenlijk mee?

Zaten ze maar een liedje te zingen, dan had ik er nog wat aan. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:48:45 #178
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_86283256
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Daar reageer ik helemaal niet op, en daar heb ik het niet over. Dat liedje zingen vind ik nog niet eens zo'n ramp, gut het kan wel eens leuk zijn om te zien, zo'n peutertje die zingt.

Ik erger me aan ouders die hun kinderen gewoon helemaal niet disciplineren als ze irritant aan het doen zijn in het openbaar. Kinderen die - om de bus er maar even bij te halen - in de bus met elkaar zitten te klieren en lawaai te maken, hun voeten in de rugleuning duwen, etc.... terwijl de moeder aan de andere kant van het gangpad vrolijk met haar vriendin zit te kleppen aan de telefoon, en er gewoon niets aan doet.

Ik lijk het ook iedere keer weer te treffen als ik vlieg. Ik vlieg misschien 2 keer per jaar of zo hooguit, maar het lijkt wel dat iedere keer dat ik vlieg ik ouders tref die hun kinderen gewoon continue vervelend laten doen. Er zitten ook goede ouders bij die hun kinderen netjes in de gaten houden, maar het zou niet de eerste keer zijn dat ik toch even over mijn schouder kijk en de ouders netjes vraag of ze hun kind alstublieft niet met hun voeten tegen de stoel willen laten leunen, want dat voelt niet zo prettig in mijn rug als ze iedere keer duwen. En dan krijg je ook nog een boze reactie, zo van waar bemoei je je eigenlijk mee?

Ik ben zelf ouder van twee kinderen maar ben het hier met je eens. Kijk een kind kan net als elk ander passagier wel eens met de voeten/benen tegen de leuning komen maar het moet geen gewoonte worden. Als er zo iemand achter mij zit trek ik ook mijn scheur open.

Daarbij, zolang mijn kinderen klein zijn ga ik niet verder dan Mallorca
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_86283261
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:44 schreef Leandra het volgende:

Ik kan niet wachten tot die generatie zelf kinderen krijgt, wat zullen we over 10 jaar perfect opgevoedde kleutertjes zien in het OV, de supermarkt en zelfs in de McDonalds, want dat is ook een restaurant :')
Pfft, ik ben 46, ik wil gewoon geen kinderen en ik wil er ook geen last van hebben dat anderen ze hebben maar te belazerd zijn om ze op te voeden :P
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:49:19 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86283277
quote:
Ik denk niet dat een paar FOK!kertjes een invloed zullen hebben op de opvoeding van een hele generatie. Er zullen altijd genoeg ouders zijn die het lawaai maken van hun kinderen gewoon negeren, en vrolijk doorkleppen op hun telefoon..... want DAT is belangrijker. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:52:05 #181
3542 Gia
User under construction
pi_86283375
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Weet ik, maar nummer_zoveel wordt hierom wel aangevallen als zijnde een asociale tokkie.

Over het onderstaande zijn we het allemaal, ook de nummers_zoveel, erodome en de andere ouders:
quote:

Daar krijgt iedereen de kriebels van. Heus waar!! En ik vind het dan ook terecht dat dit restaurant dergelijke ouders met kinderen de deur wijst.
quote:

Geheel terecht dat je daar wat van zegt.
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:52:23 #182
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86283381
quote:

[..]

Ja, maak er maar een feestje van. Feit is dat tegenwoordige ouders nauwelijks tot opvoeden in staat zijn. Met als resultaat een generatie stikverwende vinexprinsjes en -prinsesjes. Het Vrije-Schoolsyndroom, waar onderhand de halve Hollandse jeugd aan lijdt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_86283443
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:52 schreef Ringo het volgende:

Ja, maak er maar een feestje van. Feit is dat tegenwoordige ouders nauwelijks tot opvoeden in staat zijn. Met als resultaat een generatie stikverwende vinexprinsjes en -prinsesjes. Het Vrije-Schoolsyndroom, waar onderhand de halve Hollandse jeugd aan lijdt.
"Hey maar die gaan wel jullie billen wassen later in het bejaardenhuis."
Als ze tenminste nog uit de Wayong komen met hun massaal aangeprate dyslexie/ADHD/hoogbegaafdheid/wat-maar-de-mode-is.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 september 2010 @ 16:54:48 #184
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86283455
quote:

[..]

je bedoelt de generatie die nu puber is?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:55:58 #185
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_86283494
quote:

[..]

Wat heeft vinex er nu mee te maken? Dit soort ouders zitten in alle lagen.

ja ik voel me aangesproken.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:56:26 #186
3542 Gia
User under construction
pi_86283504
quote:

[..]

Tja, de ouders moeten werken en de juf, meester of begeleidster van de naschoolse opvang mag ze niet disciplineren. Wen er maar vast aan. Ik merk nu al bij de kinderen die een jaar of 8 - 10 zijn, dat die veel en veel brutaler zijn dan de leeftijdgenoten van mijn kinderen op die leeftijd. Okay, daar zat ook weleens een raddraaier tussen, maar over het algemeen merk je toch dat de jonge kinderen steeds brutaler zijn naar volwassenen toe. En een praat dat ze soms uitkramen! Dat het schaamrood naar je kaken stijgt!!

Nee, het wordt er niet beter op. En wat moet dat worden als deze kinderen een jaar of 15 zijn?
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:58:10 #187
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86283549
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]

je bedoelt de generatie die nu puber is?
Klopt, het is vooral de generatie die nu 10-20 jaar is.
Overigens heb ik wel het idee dat de normen langzaam veranderen. De aloude gestrengheid in de opvoeding, nee=nee, wordt weer meer gewaardeerd en niet meer zo verguisd en belachelijk gemaakt als vroeger.
  vrijdag 10 september 2010 @ 17:01:18 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86283649
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:55 schreef cheqy het volgende:

[..]

Wat heeft vinex er nu mee te maken? Dit soort ouders zitten in alle lagen.

ja ik voel me aangesproken.
Omdat Vinexwijken nu eenmaal het domein zijn van meneer & mevrouw Gemiddeldenederlander.
  vrijdag 10 september 2010 @ 17:02:01 #189
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_86283667
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:57 schreef ACT-F het volgende:
Dit vraagt om een vervolg in vliegtuigen of andere lange reizen. Ik ben er maar wat graag bereid om hier extra voor te betalen.
Dat, of even buiten zetten wanneer ze niet ophouden met krijsen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 september 2010 @ 17:02:25 #190
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86283685
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Klopt, het is vooral de generatie die nu 10-20 jaar is.
Overigens heb ik wel het idee dat de normen langzaam veranderen. De aloude gestrengheid in de opvoeding, nee=nee, wordt weer meer gewaardeerd en niet meer zo verguisd en belachelijk gemaakt als vroeger.
Dan zijn we het met elkaar eens. Een fatsoenlijke opvoeding is belangrijk voor een kind, daar heb je je hele leven profijt van.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86283831
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:48 schreef cheqy het volgende:

Daarbij, zolang mijn kinderen klein zijn ga ik niet verder dan Mallorca
Doen wij ook niet. Je kunt niet verwachten van een heel jong kind twaalf uur lang netjes in de stoel te blijven zitten. Voor de medepassagiers erg vervelend en als ouder ben je ook kapot bij aankomst.
pi_86283910
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:38 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ook dat snap ik. Maar dronken figuren die iedereen wakker bleren vind ik asociaal. Een kind die luidruchtig wordt in een restaurant en daar op wordt aangesproken door de ouders weer niet.
Laat het duidelijk zijn dat ik het kind ook niets verwijt, maar het onverantwoorde is, wanneer ouders er geen fuck aan doen of er zelfs vanuit gaan dat iedereen het wel schattig vindt.

Maar wat ik vooral bedoelde is dat ik het totaal niet als zeiken zie, wanneer je je stoort aan dronken debielen die om 3:00 's nachts de buurt bij elkaar schreeuwen.
pi_86283936
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is onverantwoord als een kind van een jaar oud, bij moeder op schoot, een liedje zingt?
Le-zen.
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:14:05 #194
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86286256
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

Omdat Vinexwijken nu eenmaal het domein zijn van meneer & mevrouw Gemiddeldenederlander.
vrije school is dat dan weer net niet. en toch haal je dat aan. ik denk dat kinderen van die school een stuk beter opgevoed zijn dan de gemiddelde havo scholier.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_86287273
Je hebt natuurlijk huilen en huilen.

Laatst met mijn nichtje van 1 nog naar een restaurant geweest. Eerste uur ging prima, netjes in de kinderstoel haar eten opgegeten. Na dat uur werd ze het zat en wilde uit de stoel (wat ik dan ook wel snap, op die leeftijd is een uur stilzitten gewoon veel). Dus ja, ze mocht even rondlopen, maar wel bij onze tafel blijven en geen andere gasten lastigvallen of gaan schreeuwen oid. Ging prima want er zat genoeg ruimte tussen de tafels. Ze is één keer gevallen en toen was het eventjes huilen, maar dat was met een halve miuut weer over. Zou je er daarom meteen uitgestuurd worden dan zou ik dat dus onzin gevonden hebben, omdat het een incidentje was en geen structureel gezeur maar even huilen van de schrik/pijn. Maar als een kind voortdurend krijst terwijl de ouders er niks aan doen, dan heb ik er wel begrip voor dat een restaurant maatregelen neemt.
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:55:11 #196
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86287479
in amsterdam heb je genoeg 'kindvriendelijke' (eet)cafés en restaurantjes. je hebt gelukkig ook genoeg 'klantvriendelijke' (eet)cafés en restaurants.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_86287494
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:49 schreef Ciske- het volgende:
Je hebt natuurlijk huilen en huilen.

Laatst met mijn nichtje van 1 nog naar een restaurant geweest. Eerste uur ging prima, netjes in de kinderstoel haar eten opgegeten. Na dat uur werd ze het zat en wilde uit de stoel (wat ik dan ook wel snap, op die leeftijd is een uur stilzitten gewoon veel). Dus ja, ze mocht even rondlopen, maar wel bij onze tafel blijven en geen andere gasten lastigvallen of gaan schreeuwen oid. Ging prima want er zat genoeg ruimte tussen de tafels. Ze is één keer gevallen en toen was het eventjes huilen, maar dat was met een halve miuut weer over. Zou je er daarom meteen uitgestuurd worden dan zou ik dat dus onzin gevonden hebben, omdat het een incidentje was en geen structureel gezeur maar even huilen van de schrik/pijn. Maar als een kind voortdurend krijst terwijl de ouders er niks aan doen, dan heb ik er wel begrip voor dat een restaurant maatregelen neemt.
Het punt is dat je prima op voorhand kunt voorzien dat je een aanzienlijk risico loopt dat een baby van 1 op den duur storend wordt in een restaurant. Zeker op een onbekende plek waar je uren van plan bent om te blijven.

Het viel nu dan aardig mee, maar wat had je gedaan als zij na een kwartier al was gaan huilen etc.?
pi_86287526
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 01:29 schreef WammesWaggel het volgende:
In Frankrijk zijn er zat kinderen in restaurants en die geven geen kik en eten gewoon wat de ouders eten, in Nederland krijgen ze kip, patat en appelmoes ( :P ) en schreeuwen ze de boel bij elkaar :r
Juist. Zo'n weigering is een lapmiddel. Het levert een welkome verbetering van de situatie op, maar het probleem zit veel dieper. Het gaat namelijk fout bij het tolereren (door ouders) van onbehoorlijk gedrag van kinderen in het openbaar. De opvoeding, daar begint het mee. Met de juiste opvoeding kun je kinderen prima meenemen naar een restaurant.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 10 september 2010 @ 18:56:52 #199
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_86287541
^O^ ^O^ ^O^
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_86287676
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:55 schreef Stirner het volgende:

[..]

Het punt is dat je prima op voorhand kunt voorzien dat je een aanzienlijk risico loopt dat een baby van 1 op den duur storend wordt in een restaurant. Zeker op een onbekende plek waar je uren van plan bent om te blijven.

Het viel nu dan aardig mee, maar wat had je gedaan als zij na een kwartier al was gaan huilen etc.?
Als ze echt was gaan dreinen dan was ik even een rondje met haar gaan lopen buiten en als het echt niet ging naar huis gegaan, want dan heb ik er zelf ook geen plezier in. We waren niet sowieso niet van plan uren te blijven, maar gewoon zolang als dat het ging. Een kwartiertje zou wel te kort zijn geweest natuurlijk. Maar we zijn al vaker met haar weggeweest en hebben wel de ervaring dat ze in elk geval het eerste uur lief is, zeker als ze pas geslapen heeft. Dan kijkt ze haar ogen uit in zo'n restaurant en is de kans heel klein dat ze zeurderig wordt. Dat wordt ze pas als ze moe wordt/zich gaat vervelen, en dat is toch pas na een uur á 1,5 uur. Tijd genoeg om even rustig te eten dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')