abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 september 2010 @ 19:42:23 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86289275
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:41 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik had eentje die 144 km/h bereikte, tussen Breukelen en Abcoude.

Naar mijn weten is de baanvaksnelheid op Utrecht-Amsterdam nog steeds 140, viel me op dat de ATB niet reageerde (of tijdelijk een hogere snelheid had)...
Het is ietsje ruimer afgesteld allemaal. 144 km/h kan best de max zijn geweest. Heb ook al eens in een VIRM gezeten die 146 km/h ging. Het zit echt tegen de grens aan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:43:15 #77
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86289313
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:29 schreef ThePianoMan het volgende:
Ik heb in de ICE gezeten van Kopenhagen naar Hamburg, daarbij ging de hele ICE in een ferry; zoiets had ik nog nooit meegemaakt. Tot zover mijn bijdrage :)
Geniet er maar van, de Fehmarnbrug komt eraan...
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:44:09 #78
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86289345
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Het is ietsje ruimer afgesteld allemaal. 144 km/h kan best de max zijn geweest. Heb ook al eens in een VIRM gezeten die 146 km/h ging. Het zit echt tegen de grens aan.
Ook hetzelfde traject?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 september 2010 @ 19:45:55 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86289431
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:44 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ook hetzelfde traject?
Nee, dat was Eindhoven - Boxtel toen we naast een 1900 reden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86289558
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Nee, dat was Eindhoven - Boxtel toen we naast een 1900 reden.
De Boxtelrace, altijd leuk :D Alleen meestal verlies ik, zelfs die spaarzame keren dat ik in de 1900 zit -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:53:56 #81
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86289700
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Boxtelrace, altijd leuk :D Alleen meestal verlies ik, zelfs die spaarzame keren dat ik in de 1900 zit -O-
Als je in de 1900 zit, is de kans dat je de Boxtelrace verliest inderdaad groter...
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:56:02 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86289768
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:53 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Als je in de 1900 zit, is de kans dat je de Boxtelrace verliest inderdaad groter...
Omdat ie een snelheidsbeperking krijgt voor de bocht naar Tilburg toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:56:21 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86289782
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Geniet er maar van, de Fehmarnbrug komt eraan...
In 2020 als ik me niet vergis?

Wel jammer trouwens, ik vind het de prettigste route naar Zweden, via Puttgarden en Helsingør...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:58:07 #84
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86289841
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:56 schreef Duvel het volgende:

[..]


Omdat ie een snelheidsbeperking krijgt voor de bocht naar Tilburg toch?
Yep.

quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:56 schreef Duvel het volgende:

[..]


In 2020 als ik me niet vergis?

Wel jammer trouwens, ik vind het de prettigste route naar Zweden, via Puttgarden en Helsingør...
Bouwwerkzaamheden beginnen drie jaar eerder.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 september 2010 @ 19:59:49 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86289920
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:56 schreef Duvel het volgende:

[..]


Omdat ie een snelheidsbeperking krijgt voor de bocht naar Tilburg toch?
daar moet ie iets in de remmen ja. Daarnaast is het iets meer afstand, omdat de 1900 eerst iets afbuigt om daarna over de sporen naar Den Bosch heen te gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86290139
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


daar moet ie iets in de remmen ja. Daarnaast is het iets meer afstand, omdat de 1900 eerst iets afbuigt om daarna over de sporen naar Den Bosch heen te gaan.
Wat nog altijd de meest geniale fly-over in het land is.
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:09:36 #87
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86290266
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat nog altijd de meest geniale fly-over in het land is.
Deze doet de Bijlmerboog totaal verbleken...
pi_86290491
Wat maakt een flyover meer of minder geniaal?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:17:17 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86290564
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:41 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik had eentje die 144 km/h bereikte, tussen Breukelen en Abcoude.

Naar mijn weten is de baanvaksnelheid op Utrecht-Amsterdam nog steeds 140, viel me op dat de ATB niet reageerde (of tijdelijk een hogere snelheid had)...
Dat schijnen meer materieelsoorten te hebben. Wanneer ze in de Kuilwielenbank komen, moet het opnieuw afgesteld worden, omdat er aan de ronding o.i.d. van de wielen iets veranderd.
En dan wordt het nogal eens te ruim afgesteld, maar die hogere snelheid neemt steeds af.
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:36:15 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86291401
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat schijnen meer materieelsoorten te hebben. Wanneer ze in de Kuilwielenbank komen, moet het opnieuw afgesteld worden, omdat er aan de ronding o.i.d. van de wielen iets veranderd.
En dan wordt het nogal eens te ruim afgesteld, maar die hogere snelheid neemt steeds af.
De ronding? De omtrek bedoel je? Na een bezoek aan de kuilwielenbank zijn je wielen kleiner, dus moet je de boel opnieuw instellen, en als je 'm dan iets hoger instelt, vang je toekomstige slijtage weer op. :) Best wel primitief eigenlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86291758
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat maakt een flyover meer of minder geniaal?
De combinatie van op volle snelheid rijden + over een andere trein op topsnelheid heen maakt die bij Boxtel zo geniaal. Bij andere flyovers 1) valt vaak niks boeiends te zien, als je überhaupt al boven de wanden kunt kijken en 2) rijdt de trein met aangepaste (en dus saaiere) snelheid.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 september 2010 @ 21:02:38 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86292758
mja, Weesp - Almere heeft wat dat betreft ook wel iets. Alleen rijden ze daar vrij rustig.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86294490
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:43 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De combinatie van op volle snelheid rijden + over een andere trein op topsnelheid heen maakt die bij Boxtel zo geniaal. Bij andere flyovers 1) valt vaak niks boeiends te zien, als je überhaupt al boven de wanden kunt kijken en 2) rijdt de trein met aangepaste (en dus saaiere) snelheid.
Mja, als je het zo bekijkt inderdaad wel vet ja :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 10 september 2010 @ 21:39:57 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86294624
Hoe hard mag je over de fly-over bij Harmelen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86297285
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:39 schreef Duvel het volgende:
Hoe hard mag je over de fly-over bij Harmelen?
http://upload.wikimedia.o(...)Baanvaksnelheden.png

130 denk ik dus? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86298175
nah dat plaatje klopt volgens mij niet, Woerden-Utrecht is ook gewoon 140. (en uitermate geschikt voor 160 qua stations en bouwwerken, zal er alleen voorlopig nog wel niet van komen :{ )
pi_86306922
Ik heb eigenlijk ook wel zn om morgen even naar de 186 te gaan kijken in Zutphen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 september 2010 @ 10:20:28 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86306945
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

http://upload.wikimedia.o(...)Baanvaksnelheden.png

130 denk ik dus? :?
De fly-over ligt alleen in een boog, zou ook 80 kunnen zijn of zo... Ik weet 't niet...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86307281
Ik kopieer even de tijden van de HSA, over de museumritjes met DE2 186 tussen Zutphen en Winterswijk morgen :)

trein 1 heen:
Ww - 10:18, Www - 10:21, Ltv - 10:32, Rl - 10:43, Vd - 10:52, Zp - 11:05

trein 2 terug:
Zp - 11:25, Vd - 11:37, Rl - 11:46, Ltv - 12:01, Www - 12:10, Ww - 12:12

trein 3 heen:
Ww - 14:18, Www - 14:21, Ltv - 14:32, Rl - 14:43, Vd - 14:52, Zp - 15:05

trein 4 terug:
Zp - 15:25, Vd - 15:37, Rl - 15:46, Ltv - 16:01, Www - 16:10, Ww - 16:12

Misschien pak ik trein 3 dus. Als ik voorbij de Bermuda-driehoek kom tenminste.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 september 2010 @ 10:49:46 #100
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86307357
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 10:20 schreef Duvel het volgende:

[..]


De fly-over ligt alleen in een boog, zou ook 80 kunnen zijn of zo... Ik weet 't niet...
Ik zal vanmiddag op mijn werk wel kijken wat de officiele tekeningen ervan maken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')