Het is ietsje ruimer afgesteld allemaal. 144 km/h kan best de max zijn geweest. Heb ook al eens in een VIRM gezeten die 146 km/h ging. Het zit echt tegen de grens aan.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had eentje die 144 km/h bereikte, tussen Breukelen en Abcoude.
Naar mijn weten is de baanvaksnelheid op Utrecht-Amsterdam nog steeds 140, viel me op dat de ATB niet reageerde (of tijdelijk een hogere snelheid had)...
Geniet er maar van, de Fehmarnbrug komt eraan...quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:29 schreef ThePianoMan het volgende:
Ik heb in de ICE gezeten van Kopenhagen naar Hamburg, daarbij ging de hele ICE in een ferry; zoiets had ik nog nooit meegemaakt. Tot zover mijn bijdrage
Ook hetzelfde traject?quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ietsje ruimer afgesteld allemaal. 144 km/h kan best de max zijn geweest. Heb ook al eens in een VIRM gezeten die 146 km/h ging. Het zit echt tegen de grens aan.
Nee, dat was Eindhoven - Boxtel toen we naast een 1900 reden.quote:
De Boxtelrace, altijd leukquote:Op vrijdag 10 september 2010 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, dat was Eindhoven - Boxtel toen we naast een 1900 reden.
Als je in de 1900 zit, is de kans dat je de Boxtelrace verliest inderdaad groter...quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Boxtelrace, altijd leukAlleen meestal verlies ik, zelfs die spaarzame keren dat ik in de 1900 zit
Omdat ie een snelheidsbeperking krijgt voor de bocht naar Tilburg toch?quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als je in de 1900 zit, is de kans dat je de Boxtelrace verliest inderdaad groter...
In 2020 als ik me niet vergis?quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Geniet er maar van, de Fehmarnbrug komt eraan...
Yep.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat ie een snelheidsbeperking krijgt voor de bocht naar Tilburg toch?
Bouwwerkzaamheden beginnen drie jaar eerder.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
In 2020 als ik me niet vergis?
Wel jammer trouwens, ik vind het de prettigste route naar Zweden, via Puttgarden en Helsingør...
daar moet ie iets in de remmen ja. Daarnaast is het iets meer afstand, omdat de 1900 eerst iets afbuigt om daarna over de sporen naar Den Bosch heen te gaan.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat ie een snelheidsbeperking krijgt voor de bocht naar Tilburg toch?
Wat nog altijd de meest geniale fly-over in het land is.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar moet ie iets in de remmen ja. Daarnaast is het iets meer afstand, omdat de 1900 eerst iets afbuigt om daarna over de sporen naar Den Bosch heen te gaan.
Deze doet de Bijlmerboog totaal verbleken...quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat nog altijd de meest geniale fly-over in het land is.
Dat schijnen meer materieelsoorten te hebben. Wanneer ze in de Kuilwielenbank komen, moet het opnieuw afgesteld worden, omdat er aan de ronding o.i.d. van de wielen iets veranderd.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had eentje die 144 km/h bereikte, tussen Breukelen en Abcoude.
Naar mijn weten is de baanvaksnelheid op Utrecht-Amsterdam nog steeds 140, viel me op dat de ATB niet reageerde (of tijdelijk een hogere snelheid had)...
De ronding? De omtrek bedoel je? Na een bezoek aan de kuilwielenbank zijn je wielen kleiner, dus moet je de boel opnieuw instellen, en als je 'm dan iets hoger instelt, vang je toekomstige slijtage weer op.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat schijnen meer materieelsoorten te hebben. Wanneer ze in de Kuilwielenbank komen, moet het opnieuw afgesteld worden, omdat er aan de ronding o.i.d. van de wielen iets veranderd.
En dan wordt het nogal eens te ruim afgesteld, maar die hogere snelheid neemt steeds af.
De combinatie van op volle snelheid rijden + over een andere trein op topsnelheid heen maakt die bij Boxtel zo geniaal. Bij andere flyovers 1) valt vaak niks boeiends te zien, als je überhaupt al boven de wanden kunt kijken en 2) rijdt de trein met aangepaste (en dus saaiere) snelheid.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat maakt een flyover meer of minder geniaal?
Mja, als je het zo bekijkt inderdaad wel vet jaquote:Op vrijdag 10 september 2010 20:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De combinatie van op volle snelheid rijden + over een andere trein op topsnelheid heen maakt die bij Boxtel zo geniaal. Bij andere flyovers 1) valt vaak niks boeiends te zien, als je überhaupt al boven de wanden kunt kijken en 2) rijdt de trein met aangepaste (en dus saaiere) snelheid.
http://upload.wikimedia.o(...)Baanvaksnelheden.pngquote:Op vrijdag 10 september 2010 21:39 schreef Duvel het volgende:
Hoe hard mag je over de fly-over bij Harmelen?
De fly-over ligt alleen in een boog, zou ook 80 kunnen zijn of zo... Ik weet 't niet...quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://upload.wikimedia.o(...)Baanvaksnelheden.png
130 denk ik dus?
Ik zal vanmiddag op mijn werk wel kijken wat de officiele tekeningen ervan maken.quote:Op zaterdag 11 september 2010 10:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
De fly-over ligt alleen in een boog, zou ook 80 kunnen zijn of zo... Ik weet 't niet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |