koop een gaskachel voor erbij. lekker snel warm, rete-efficient, en nog gezellig ookquote:Op donderdag 9 september 2010 19:17 schreef Fixers het volgende:
Het is er dan van gekomen. Ik heb samen met din een sociale huurwoning weten te krijgen. Een oud jaren 30 (volgens de WBV) maisonette met een dakterras. Er dient nog wel best wat te gebeuren. Ik zal hier wel een en ander showen en vragen.
Vandaag hebben we de sleutels gekregen en zijn we langs gegaan om maten te nemen. De met schrootjes afgetimmerde schouwen waren een doorn in het oog. Die zijn dus gelijk verwijderd. De schrootjes dan, de schouw eronder is best het aankijken waard. Nu moeten nog wel de rookgaskanalen worden dicht gemaakt (er is cv) en het metselwerk worden opgeknapt.
[ afbeelding ]
Niet alleen ogres en uien hebben lagen, schouwen ook!
[ afbeelding ]
Helaas is het metsel/tegelwerk beschadigd.
Alvast twee vragen:
- Hoe maak ik die rookgaskanalen op een nette manier dicht?
- Wat is een mooie manier om dat metselwerk onderaan mooi te repareren en af te werken?
Overige tips zijn ook welkom. En stay tuned voor meer foto's voortgang en vast ook blunders.
Ik zou dat maar niet gaan proberen om een gaskachel aan te sluiten op een gemetseld rookgaskanaal uit de jaren '30quote:Op donderdag 9 september 2010 19:54 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
koop een gaskachel voor erbij. lekker snel warm, rete-efficient, en nog gezellig ook
ik persoonlijk vind dat iets een functie moet hebben of weg moet. als je het toch wilt houden is mooi strak stucen misschien wat - geen idee hoe je dat zou moeten aanpakken though.quote:Op donderdag 9 september 2010 20:43 schreef Ekoyt het volgende:
?? Jaren '30?
Dan is dit kanaal oorspronkelijk al gebruikt voor een gaskachel.
No-problemo dus.
(Ja, zo bot stel ik het: en nou niet gaan lopen posten dat er toen nog zo vaak met hout- of kolenkachels gestookt werd in huiskamers)
Hoe je het 'simpel' wat beter ogend zou kunnen maken?
Ik zou een simpele plint rond de schouw zetten.
Dat kan op de makkelijkste manier met een strookje MDF dat je in die lichtbeige-oranje kleur van die leistenen schildert.
Dan ben je ergste 'bagger' kwijt.
Dat gat met die grijze cement zou ik dan maskeren met een mooie plant in een pot ofzo.
Maar, zoals al gezegd, een simpel gaskacheltje van MP ofzo kan ook leuk staan.
Hoewel,... ik zie geen gasaansluiting meer.
Da's dan misschien weer teveel van het goede.
Niet de plint die je tegen de andere muren gaat plaatsen ook rond de schouw trekken. Da's zonde: je moet die schouw los houden van de muren,.... dus niet dezelfde plint er omheen doen.
Succes!
Daar ben ik het mee eens. Niks lelijker dan een schouw die buiten gebruik is.quote:Op donderdag 9 september 2010 20:55 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
ik persoonlijk vind dat iets een functie moet hebben of weg moet. als je het toch wilt houden is mooi strak stucen misschien wat - geen idee hoe je dat zou moeten aanpakken though.
Dank je!quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:58 schreef Vonkenboer het volgende:
Oeh, een nieuw klustopic !![]()
Alvast veel klus en toekomstig woon plezier toegewenst !![]()
Ik blijf dit topic volgen .. jaren 30 huizen
Haha goed bezig!quote:Op woensdag 22 september 2010 22:48 schreef Fixers het volgende:
Wacht maar tot we ingericht hebben, de woonkamer wordt een Ikea showroom.
De keuken is geplaatst door de vorige bewoners inderdaad Ikea. Ik vind het niet de meest ideale opstelling. Mijn ouders hebben op een vergelijkbaar oppervlak een U-opstelling. Op papier lijkt het heel krap, in werkelijkheid ideaal. Maar met dit kan ik prima leven het is ongeloofelijk veel beter dan het standaard veel te kleine standaard keukenblokje wat ik nu heb.
quote:soow wat maakt het wit het een stuk ruimtelijker!Op woensdag 20 oktober 2010 21:43 schreef Fixers het volgende:
Foto's! De Huiskamer kan worden ingericht!We hebben inmiddels ook ideën voor de kleuren van kozijnen en deuren. Dat zal in de richting van Navy en Petrol blauw gaan worden.
Van dit:
[ afbeelding ]
Naar dit:
[ afbeelding ]
quote:Oh wow!Op woensdag 20 oktober 2010 21:43 schreef Fixers het volgende:
Foto's! De Huiskamer kan worden ingericht!We hebben inmiddels ook ideën voor de kleuren van kozijnen en deuren. Dat zal in de richting van Navy en Petrol blauw gaan worden.
Van dit:
[ afbeelding ]
Naar dit:
[ afbeelding ]
Vandaag de wasmachine en droger twee trappen af en twee trappen op getild. Wat een klote dingen zijn dat ook. Heb nog geprobeerd de betonblokken uit de wasmachine te halen. aar slechts één van een kilo of 3 kon ik bij. De andere twee zitten aan de voorkant van de trommel, niet bij te komen met een dopsleutel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:09 schreef Vonkenboer het volgende:
Je kunt altijd de kap van de meterkast eens los kunnen draaien (wel eerst de kast spanningsloos maken) om te kijken of hij uberhaupt aangesloten is.
Voor alle duidelijkheid ik bedoel de kap op het gedeelte boven de kWh meter waar waarschijnlijk geen zegels op zitten.
Soms wil er ook wel eens het één en ander in de keuken op een aparte groep zitten maar wordt die groep niet gebruikt voor een apparaat; dan moet je denken aan een boiler, vaatwasser, wasmachine e.d. elektrische aansluitpunten. Kijk eens goed rond soms zijn ze op het eerste moment namelijk niet zichtbaar.
Nooit zo'n ding gebruiken voor de wasmachine,Dat verkl**t je elektronica, Gewoon een spatwaterdichte stekkerdoos gebruiken.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:09 schreef Fixers het volgende:
Douche is in de tegenovergestelde hoek. Wastafel aan de muur tegen over de bewuste aansluiting. Met het maken van deze foto stond ik zo ongeveer met mijn rug tegen het stopcontact.
[ afbeelding ]
Ik wilde toch nog zo een gaan aanschaffen:
[ afbeelding ]
Puur om het gedoe van overbelaste zekeringen niet te hebben (al valt dat mee met een automaat).
Dan zou ik voor de machines één stopconcact nodig hebben. Dan lijkt het me wel makkelijk om er een tweede naast te houden voor incidenteel gebruik. Ik denk zelf aan zo'n grijze spatwaterdichte met klepjes in een tweevoudige uitvoering (een aansluiting WM/droger en een vrij).
Als je een mechanisch werkende schakelklok hebt op jedroger dan zal het wel gaan, maar de moderne electronisch aangestuurde apparaten kunnen niet overweg met het keihard uitzetten van de droger als de wasmachine aan het verwarmen slaat.quote:Op maandag 27 december 2010 11:02 schreef Fixers het volgende:
Zo'n stopcontact plaatsen was ik ook al van plan. Al was het alleen maar voor mijn eigen idee van veiligheid. Maar zijn die WM/droger schakelblokken zo slecht dan? Naar je andere topic kijkend weet je iets meer over wasmachines dan ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |