Vandaag is het weer een hete dag. Je komt buiten en er valt een deken van warmte over je heen. Vreemd genoeg raak je daar aan gewend en zelfs het zweten is tot een minimum gereduceerd. Als een echte Japanner heb ik een handdoekje om het voorhoofd de deppen. Handig op mijn tas gefrommeld, in een handvat, dan raak ik die niet kwijt.
Nog een flesje drinken voor onderweg, een blijk op de treinkaart en hup op weg.

Na een broodje zijn we van plan naar de Tsukiji vismarkt te gaan. Hiervoor komen we bij Akihabara per trein, om daar verder te gaan met de metro. Maar ja, Akihabara lonkt.

Akihabara is een walhalla voor elektronicafreaks. Heb je iets nodig? Daar is het te koop! Is het nog niet uit? Daar is het toch te koop! Komt er een nieuwer model? Dan is het daar goedkoper. Naast de apparaten, die een de helft van het stroomverbruik van Tokio op zich nemen, zijn japanners ook gek op animeer, manga en games. En alles wat daar bij hoort. Popjes, sleutelhangers, knuffels, boeken. Ook dat is overvloedig te vinden in dit district.
Een greep uit de niet elektronische zaken.
Games:

Boeken over games:

Knuffels:

En natuurlijk mijn favoriete Ghibli-karakter, Totoro:

We gaan maar eens naar Yodobashi, aan de andere kant van Akihabara. Dit is een grote keten, met vrij veel warenhuizen door het land. Bekend om de enorme verscheidenheid aan cameraspullen, maar tegenwoordig hebben ze alles. Games, tv’s, wasmachines, toiletten die nog net niet de bladzijde van je lectuur omslaan en natuurlijk hun enorme cameradivisie. Wil je een 3D-videocamera hebben? 3500 euro, dan heb je een van de eerste modellen. Overigens vind ik het er nog niet echt heel mooi uitzien, maar de techniek zal niet stilstaan. Over een paar jaar, als alle stof om die stomme brilletjes is neergedaald, is 3D-tv gemeengoed.
Driepoot nodig?

Op de bovenste verdieping hebben we prima gegeten. En nu heb ik koopzin, maar ik heb me nog redelijk kunnen weerhouden van impulsaankopen. Een Famitsu en wat Mario sleutelhangers, omdat er een sleutelhanger van pinguïn-mario in een set zit. Nu nog een fatsoenlijk koptelefoon uit zien te zoeken, maar dat is geen makkelijke opgave. Ik lieg niet als er een stuk of duizend verschillende te vinden zijn. In allerlei kleuren, maten, en prijzen. Lang leve internet, dan zoeken we het op het web wel wat. Daarna ren ik met het serienummer naar de winkel. Daar hebben ze het vast en zeker.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa