abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87057547
Als je er een goede extern filter op zet scheelt het enorm.. Dan valt het onderhoud opzich wel mee.
Wel moet ik bekennen dat ik met mijn 160x60 bak op ten duur merkte dat ik co2 nodig had om de planten er zo prachtig bij te laten staan. Ik weet wel dat er gezegd wordt dat het zonder ook goed kan, maar bij zulke grote bakken raad ik het eigenlijk alleen maar aan.

In het begin heb ik bij mijn 160 bak net als met mijn 80cm bak gewoon profito en easycarbo in gedaan naar ratio van de bak. Maar op een of andere manier werkte dat bij de 160 bak gewoon niet echt super lekker. Nu met co2 hoef ik het geen 3 weken te laten staan, want dan knip ik er een volle emmer aan planten uit :P

Qua schoonmaken van de bak is het wel top. Waar ik met mijn 80cm bak eerst elke week in de bak zat, zit ik nu 1 keer per 3 a 4 weken in voor schoonmaak/water verversen. Ruiten schoonmaken hoef ik bijna niet meer..

Planten knippen doe ik nu wel elke week a anderhalve week overigens :D

Kortom; ik zeg doen! :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87057760
gaat er eigenlijk nog iemand naar Duisburg, dit weekend, voor europa's grootste aquariumbeurs? Ik ga er morgen naar toe :P
pi_87057905
Had dat eerder gezegd :D :D
Dit weekend kan ik niet ;(
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87057943
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:01 schreef Komakie het volgende:
Misschien dat ik wat advies kan krijgen. Ik heb heel weinig info, dus dat zal misschien wat lastig zijn, maar ach proberen kan altijd.

Mijn schoonvader belt net op dat hij iemand kent die zijn aquarium wil verkopen. Hij is ongeveer 150cm breed. Nu wil hij een kleiner bakje om schildpadjes in te doen. Verder heb ik er geen info over.
Nu heb ik een 60 liter bakje. Op zich een leuk ding, maar ik wil al een tijd lang iets groters. Ik weet nog niet of ik voor 150cm wel ruimte heb, maar dat is voor later zorg.

Ik zit alleen te twijfelen of ik dit moet doen. Zou het niet een te grote overstap zijn?
Hoeveel extra onderhoud heeft zo'n bak itt de bak die ik nu heb?
Nu heb ik geen voedingsbodem, gewoon steentjes met een paar leuke planten. Is dat bij zo'n grote bak wel noodzakelijk?

ik heb op zich wel in het weekend wel een middag tijd waar ik wat onderhoud kan plegen, dat is niet zo'n probleem en water vervangen door de weeks ook niet. Maar zit er meer dagelijks onderhoud aan? Buiten dan het voeren van je vissen natuurlijk ;)
Hoe groter hoe beter hoe stabieler. Je kan veel meer opvangen omdat er zoveel meer water in zit. De inrichting is iets meer werk, het kost iets meer plantenvoeding en planten maar dit valt reuze mee. Verder is het verversen iets meer tijd maar veel tijd hoef je niet kwijt te zijn.

Besteed nu bewust minder aandacht aan mijn aquarium en dat betaald zich uit, ben nu met 360L max 1 uur per week bezig. Succes ! Welk visbestand wil je nemen ?
pi_87057953
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:57 schreef Byte_Me het volgende:
gaat er eigenlijk nog iemand naar Duisburg, dit weekend, voor europa's grootste aquariumbeurs? Ik ga er morgen naar toe :P
Afstand:
242,7 km
Ik sla maar over :P

Laat ons wel weten hoe het was! *O*
pi_87058639
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:08 schreef vlam12 het volgende:
Opeens zijn de helft van mijn discus vissen ziek geworden ! :'(
Ze zijn zwart van kleur, ze zwemmen heel dicht bijelkaar, en ze zwemmen opeens nu alleen in de bovenste gedeelte van de aquarium. Ze eten ook opeens geen droogvoer meer.

Ik heb eergisteren een paar bijvissen in de aquarium gezet, maar ik merkte dat die vissen te druk was. De discus vissen durfden niet dichtbij te komen.Ik heb de bijvissen gister eruit gehaald, maar vandaag pas zie ik dat mijn discus vissen ziek zijn.
Sinds een week ofzo heb ik plantjes in mijn bak, en geef ik ook ander voedsel: runderhart.
temperatuur is 24.9 graden en Ph is ongeveer 7.

Hoe krijg ik ze weer beter ? ;(
Dit is wel heel extreem, hoe kan je nou niet weten dat discussen op minimaal 28 graden moeten maar liever 30 graden. Niet gek dat ze zo ziek zijn. Snel de temperatuur omhoog en kijken hoe het gaat.
pi_87059025
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:02 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Afstand:
242,7 km
Ik sla maar over :P

Laat ons wel weten hoe het was! *O*
Met foto's aub :D :D
Prrrrttt
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:37:43 #208
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87059270
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:24 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Vaak is het tegendeel waar; Hoe groter de bak, hoe minder onderhoud zeggen ze.
Dit is natuurlijk relatief. Je zult nog steeds x-procent van je water moeten verversen, je bodem zo nu en dan opschonen, enz.

Persoonlijk heb ik ondervonden dat een wat grotere bak (ik begon met 50 liter) veel beter in balans is. In de kleine bak (60L) die we nu nog hebben (met kogelvisjes) gaan m'n plantjes veel eerder moeilijk doen dan in de 120 literbak. Ook ligt er in de 60 liter veeeeeeeeeel sneller rommel op de grond dan in de 120. Dit zou KUNNEN komen omdat er in de 60 liter een intern filter zit. Moet ik nog even naar kijken ;)

Goed, hier dus een persoonlijke ervaring. Misschien hebben meer mensen hier ervaring met groot en klein, en kun je zelf een conclusie gaan trekken ^O^

Ps: 150 bij wat? Hoe groot is de bak? ^^
Hij dacht iets van 40 of 50cm diep. Maar verder wist hij het niet precies.
Zoals ik al zei, de info is zeer minimaal :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:43:04 #209
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87059439
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:01 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Hoe groter hoe beter hoe stabieler. Je kan veel meer opvangen omdat er zoveel meer water in zit. De inrichting is iets meer werk, het kost iets meer plantenvoeding en planten maar dit valt reuze mee. Verder is het verversen iets meer tijd maar veel tijd hoef je niet kwijt te zijn.

Besteed nu bewust minder aandacht aan mijn aquarium en dat betaald zich uit, ben nu met 360L max 1 uur per week bezig. Succes ! Welk visbestand wil je nemen ?
Daar ben ik nog niet eens over bezig geweest. Ik kreeg het pas net te horen dus in mijn enthousiasme ben ik hier maar gaan tikken :P

Ik heb wel wat met kleine visjes. Ik heb nu Neotetra'tjes en een paar visjes die iets groter zijn. Daarnaast nog 2 gele algeneters, een tijgerbarbeeltje en een oranje kreeftje.
Ik weet het dus nog niet. Ik vind vooral kleinere vissen erg mooi, maar een paar die iets groter zijn mag ook wel. Voornamelijk moeten ze mooi kleurrijk zijn :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_87059752
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:20 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Dit is wel heel extreem, hoe kan je nou niet weten dat discussen op minimaal 28 graden moeten maar liever 30 graden. Niet gek dat ze zo ziek zijn. Snel de temperatuur omhoog en kijken hoe het gaat.
Met snel bedoelde hij niet nu je temperatuur naar 30 graden zetten, hoop ik.
Een graad per dag opvoeren.
pi_87059906
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:51 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Met snel bedoelde hij niet nu je temperatuur naar 30 graden zetten, hoop ik.
Een graad per dag opvoeren.
Het heeft een grote bak van 150cm, als je hem dan instelt op 30 graden dan duurt het toch best lang om van 25 graden naar 30 graden te gaan ? Denk niet dat dat kwaad kan....
pi_87060098
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:55 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Het heeft een grote bak van 150cm, als je hem dan instelt op 30 graden dan duurt het toch best lang om van 25 graden naar 30 graden te gaan ? Denk niet dat dat kwaad kan....
Ik zou toch uitkijken. Het zijn geen neon tetra's waar we het over hebben, maar gevoelige discussen.

Better be safe than sorry :Y
pi_87060453
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:01 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik zou toch uitkijken. Het zijn geen neon tetra's waar we het over hebben, maar gevoelige discussen.

Better be safe than sorry :Y
Als ze al zwart zijn zou ik er toch wel haast mee maken en de temperatuur omhoog doen.
Dat gaat inderdaad geleidelijk en ze zitten nu echt te koud. Hoop dat die andere vissen geen ziekten hadden.

@Vlam, hoe gaat het nu? Want het klinkt wel heel ernstig.
pi_87060619
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:11 schreef Stali het volgende:

[..]

Als ze al zwart zijn zou ik er toch wel haast mee maken en de temperatuur omhoog doen.
Dat gaat inderdaad geleidelijk en ze zitten nu echt te koud. Hoop dat die andere vissen geen ziekten hadden.

@Vlam, hoe gaat het nu? Want het klinkt wel heel ernstig.
Ik begreep dat ze al een flinke tijd op deze temperatuur zitten. Dus ze zullen niet ineens dood neervallen, die kans loop je eerder als je (te) snel de temperatuur omhoog gooit. Discussen zijn (helaas) erg gevoelig.

Wel jammer dat men zich niet goed inleest/niet goed wordt geadviseerd. De visjes zijn altijd de dupe ;(
pi_87061115
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:15 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik begreep dat ze al een flinke tijd op deze temperatuur zitten. Dus ze zullen niet ineens dood neervallen, die kans loop je eerder als je (te) snel de temperatuur omhoog gooit. Discussen zijn (helaas) erg gevoelig.

Wel jammer dat men zich niet goed inleest/niet goed wordt geadviseerd. De visjes zijn altijd de dupe ;(
Je hebt gelijk en de temperatuur veroorzaakt het zwarte ook niet.

Heb voor vlam het volgende gevonden:

quote:
We hebben al even telefonisch contact gehad inmiddels. Het is zonder twijfel een kruisbesmetting. De nieuwe vissen hadden iets bij zich waar de oude niet tegen kunnen. Dit openbaart zich meestal na drie tot 5 dagen. De oude vissen worden dan ziek. Hier is ook al ontzettend veel over geschreven op het forum. Gebruik even de zoekfunctie en lees ook eens aandachtig het verhaal op de homepage bij Discusvissen>ziektes>quarantaine.
Ik zou vooralsnog de bal even neerleggen bij de verkoper van de laatste aankoop. Deze zou toch iets aan het probleem moeten doen daar hij het (samen met een onwetente aquariaan) heeft veroorzaakt.
Dat de verkoper het water als "goed" bestempeld heeft niets met de ziekte te maken. Het advies om te verversen om de pH waarde omlaag te krijgen is slecht daar de pH waarde van het Zaanse leidingwater ca 7,8 tot 8,2 is wat dus veel te hoog is voor discusvissen. Toevallig is het wél de methode om de ziekte de baas te worden: zoveel mogelijk dagelijks verversen totdat de vissen er beter uit zien.
Met verversen kom je er dus niet maar wél met aanzuren, b.v. turf filteren) Verder is het belangrijk om zélf het water te kunnen testen op een aantal basis waarden en hiermee ook in de praktijk iets te kunnen doen om de zaak aan te sturen.
Met het houden van discusvissen is een goede basiskennis onontbeerlijk. Kijk eens op de home page en spit het forum eens goed door.
Vriendelijke groet,
Hier is een linkje, er staat nog veel meer info.

http://www.12forum.nl/forum/bericht.php?ID=623&fID=2&tID=3116
pi_87062521
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:27 schreef Stali het volgende:

[..]

Je hebt gelijk en de temperatuur veroorzaakt het zwarte ook niet.

Heb voor vlam het volgende gevonden:
[..]

Hier is een linkje, er staat nog veel meer info.

http://www.12forum.nl/forum/bericht.php?ID=623&fID=2&tID=3116
Het maakt niet echt uit wie er gelijk heeft, het gaat om de visjes uiteindelijk. We denken allemaal mee en bedoelen het goed ;)

Schoonmoeder heeft twee koppeltjes. Vijfde discus die ze had is overleden helaas. Twee koppeltjes schijnt uitzonderlijk te zijn.
Maar goed, zij hamerde er altijd op: Voorzichtig met de temperatuur. Niet teveel met je handen in de bak. Voorzichtig met introductie van nieuwe planten en vissen.

Als ik iemands expertise vertrouw wat betreft discussen is het mijn schoonmams ( O+ )
Ook wat Koi's betreft. Ze heeft een prachtige vijver. 1 Koi zwemt daar al 30 jaar rond. De rest van de groep is opgegeten door reigers. Er zitten ook wat "jongere" Koi's in. Eentje van ongeveer 11, die is gekocht toen onze zoon geboren werd :)
pi_87062686
Als ze echt zwart zijn komen ze vaak nooit meer heel mooi op kleur. Zo zitten er ook een paar discussen hier bij de lfs die helemaal zwart zijn, echt zonde !
pi_87063341
Zelf zit ik al dagen te kijken naar discussen :P
Zijn erg mooi, maar o zo gevoelig..

Qua inrichting zou ik heel wat moeten veranderen, maar anderzijds denk ik dat dat ook wel weer heel mooi kan zijn.

Dan hebk iig behoorlijk wat planten en over die weg "moeten" :o Van de ene kant vind ik dat ook weer zonde. Zeker omdat ik niet weet of de vissen dan goed terecht gaan komen.. Dus voorlopig laat ik het maar zo.
Prrrrttt
pi_87063705
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:18 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zelf zit ik al dagen te kijken naar discussen :P
Zijn erg mooi, maar o zo gevoelig..

Qua inrichting zou ik heel wat moeten veranderen, maar anderzijds denk ik dat dat ook wel weer heel mooi kan zijn.

Dan hebk iig behoorlijk wat planten en over die weg "moeten" :o Van de ene kant vind ik dat ook weer zonde. Zeker omdat ik niet weet of de vissen dan goed terecht gaan komen.. Dus voorlopig laat ik het maar zo.
Heb binnenkort mijn 5 discussen te koop, echte Wayne NG inc. papieren, misschien is het wat ? Hoef je ook niet zo duur te beginnen.
pi_87064498
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:26 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Heb binnenkort mijn 5 discussen te koop, echte Wayne NG inc. papieren, misschien is het wat ? Hoef je ook niet zo duur te beginnen.
Waarom doe je ze weg? ;(
pi_87065011
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:20 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Hij is al vanaf het begin dat ik de aquarium heb al 25 graden, maar de vissen hebben nooit van iets last gehad.
Ik had dat op wikipedia gelezen, maar nu zie ik dat het is verandert :?

Straks contact opnemen met discusvis.nl, en dan water verversen.
Mijn aquarium heb ik net al op 26 graden gezet, dan is hij morgen 27 graden en overmorgen dan 28.
Wie het laatst lacht, denkt het traagst!
pi_87065131
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:58 schreef vlam12 het volgende:

[..]

Hij is al vanaf het begin dat ik de aquarium heb al 25 graden, maar de vissen hebben nooit van iets last gehad.

Mijn aquarium heb ik net al op 26 graden gezet, dan is hij morgen 27 graden en overmorgen dan 28.
Dat zei Stali hier ook inderdaad --> tropisch aquarium nummertje 37 - waar verversen nodig is.

Het kan dus wel komen door toevoegen van andere vissen/planten of waterschommelingen.

Ik hoop in ieder geval dat het helemaal goed komt met je visjes. ^O^
  Official ESF Kreviewer vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:12:52 #223
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_87065555
Duisburg. Hm. Als ik niets te doen heb, rij ik er ook wel ff heen.
Afstand:
115,0 km

Was toch al van plan om even in Oberhausen te gaan winkelen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:58:18 #224
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87067352
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:12 schreef Kreator het volgende:
Duisburg. Hm. Als ik niets te doen heb, rij ik er ook wel ff heen.
Afstand:
115,0 km

Was toch al van plan om even in Oberhausen te gaan winkelen.
Rij jij er ook wel ff heen ja? :P
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:59:09 #225
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87067386
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:58 schreef vlam12 het volgende:

[..]

Wikipedia is inderdaad wel de betrouwbaarste bron op internet.

Ik ben benieuwd wat de mensen van Discusvis.nl je kunnen vertellen :)
pi_87067772
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wikipedia is inderdaad wel de betrouwbaarste bron op internet.

Ik ben benieuwd wat de mensen van Discusvis.nl je kunnen vertellen :)
En bovendien stond er eerst: Watertemperatuur 26-30 ºC

Das nog ruim een graad boven de temperatuur die hij had :P

Maar goed, iedereen doet z'n best uiteindelijk. Zijn weinig mensen die met opzet dingen doen die niet de bedoeling zijn ;)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:12:29 #227
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87079968
hmmm problemen bij mij....

Zit ik net nog te vertellen en vragen te stellen over een grotere bak.... Mijn huidige heeft volgens mij ook een probleem.
Ik heb 2 weken geleden 5 neontetraatjes en een pandavisje erbij gedaan.
Inmiddels zijn er 5 vissen dood waaronder 1 nieuw neontetraatje en het nieuwe pandavisje. Daarnaast nog 2 goerami en een gele algeneter. :(

Vlak voordat het neontetraatje dood ging had hij overal witte stippen. Dat is volgens mij niet goed. Kan het dat de hele bak is geinfecteerd?
Zou het zin hebben om terug te gaan naar de winkel?
pi_87080295
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:12 schreef Komakie het volgende:
hmmm problemen bij mij....

Zit ik net nog te vertellen en vragen te stellen over een grotere bak.... Mijn huidige heeft volgens mij ook een probleem.
Ik heb 2 weken geleden 5 neontetraatjes en een pandavisje erbij gedaan.
Inmiddels zijn er 5 vissen dood waaronder 1 nieuw neontetraatje en het nieuwe pandavisje. Daarnaast nog 2 goerami en een gele algeneter. :(

Vlak voordat het neontetraatje dood ging had hij overal witte stippen. Dat is volgens mij niet goed. Kan het dat de hele bak is geinfecteerd?
Zou het zin hebben om terug te gaan naar de winkel?
Ik zou sowieso eens beginnen met een kuur tegen Witte Stip dan.
Of je terug kan naar de winkel betwijfel ik, maar je kan het altijd proberen.
pi_87084981
Wat Faith dus zegt..
De winkel geeft 9 van de 10 keer geen garantie.

@stoeltafel; helaas niet.. Ik heb geen ander huis voor mijn huidige en daarbij heb ik op het moment andere prioriteiten ;) Dus ik wacht nog..
Prrrrttt
pi_87098946
Mn appistomannetje is ziek denk ik :{

Valt steeds naar beneden als die stil probeert te hangen zegmaar en zoekt opeens steun aan wanden en planten :{

Iemand een idee ? zwemblaas probleem ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 15:35:28 #231
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87100454
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:18 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik zou sowieso eens beginnen met een kuur tegen Witte Stip dan.
Of je terug kan naar de winkel betwijfel ik, maar je kan het altijd proberen.
In ieder geval nog wel een hoop gehad aan de winkelier :)
Hij had verder geen problemen gehad met zijn vissen (moet hem vertrouwen op zijn blauwe ogen maar goed moet wel), maar hij wilde wel mijn water even uitgebreid testen.
Dat heeft hij gedaan en het water was in ieder geval prima. Dat was in ieder geval positief.

Nog wel uitgelegd dat er een vis last had van witte stip. Dus hij heeft nu een anti-biotica meegegeven wat ik door het water moet gooien. Best scary aangezien het water helemaal groen wordt. Ik hoop dat het goed komt. Vanmorgen weer een vis uit het water kunnen vissen dus baad het niet dan kan het niet erger schaden dan het nu al is.
pi_87102900
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

In ieder geval nog wel een hoop gehad aan de winkelier :)
Hij had verder geen problemen gehad met zijn vissen (moet hem vertrouwen op zijn blauwe ogen maar goed moet wel), maar hij wilde wel mijn water even uitgebreid testen.
Dat heeft hij gedaan en het water was in ieder geval prima. Dat was in ieder geval positief.

Nog wel uitgelegd dat er een vis last had van witte stip. Dus hij heeft nu een anti-biotica meegegeven wat ik door het water moet gooien. Best scary aangezien het water helemaal groen wordt. Ik hoop dat het goed komt. Vanmorgen weer een vis uit het water kunnen vissen dus baad het niet dan kan het niet erger schaden dan het nu al is.
Exit? Esha? ;)
Ja, daar wordt je water gifgroen van, maar kan absoluut geen kwaad.

Ik denk niet dat er LFS' zijn die het slecht met de mens en dieren voor hebben, maar toch... Ze moeten verkopen he...

quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:02 schreef Joene het volgende:
Mn appistomannetje is ziek denk ik :{

Valt steeds naar beneden als die stil probeert te hangen zegmaar en zoekt opeens steun aan wanden en planten :{

Iemand een idee ? zwemblaas probleem ?
Helaas, hier kan ik niet mee helpen. Zie je naast dat 'ie "zinkt" nog iets raars aan hem?
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:02:33 #233
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87104483
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:32 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Exit? Esha? ;)
Ja, daar wordt je water gifgroen van, maar kan absoluut geen kwaad.

Ik denk niet dat er LFS' zijn die het slecht met de mens en dieren voor hebben, maar toch... Ze moeten verkopen he...
Lijkt mij ook. Maar aangezien hij alles gewoon gratis gedaan heeft, neem ik aan dat hij het beste voor heeft met mijn visjes :)
Ik moest het koolstoffilter eruit halen om er voor te zorgen dat de antibiotica zijn werk optimaal kan doen. Hoe lang moet eigenlijk dat filter eruit blijven :?
Langzaamaan wordt het water stukje bij beetje wel iets normaler van kleur, maar het is nog steeds een beetje groenig. Al is dat dus geen probleem :)

Ik hoop dat de overgebleven vissen het echt overleven. Wil niet helemaal opnieuw moeten beginnen. Daarnaast wil je natuurlijk gewoon dat je vissen blijven leven. Het blijven huisdieren.

Het grotere aquarium gaat niet door. Het was alleen een bak zonder bovenkant+lichten, filtering en ook geen meubel eronder. Alleen dus een glazen vierkant met een bodem. Dat zou te veel geld gaan kosten om allemaal te gaan realiseren.
pi_87105942
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Maar aangezien hij alles gewoon gratis gedaan heeft, neem ik aan dat hij het beste voor heeft met mijn visjes :)
Ik moest het koolstoffilter eruit halen om er voor te zorgen dat de antibiotica zijn werk optimaal kan doen. Hoe lang moet eigenlijk dat filter eruit blijven :?
Langzaamaan wordt het water stukje bij beetje wel iets normaler van kleur, maar het is nog steeds een beetje groenig. Al is dat dus geen probleem :)

Ik hoop dat de overgebleven vissen het echt overleven. Wil niet helemaal opnieuw moeten beginnen. Daarnaast wil je natuurlijk gewoon dat je vissen blijven leven. Het blijven huisdieren.

Het grotere aquarium gaat niet door. Het was alleen een bak zonder bovenkant+lichten, filtering en ook geen meubel eronder. Alleen dus een glazen vierkant met een bodem. Dat zou te veel geld gaan kosten om allemaal te gaan realiseren.
Hij zal het beste met je voor hebben met je visjes, en als klant. :)
Ik filter overigens helemaal niet over kool. Dat doe ik alleen als ik medicijnen heb gebruikt, en ik de restanten uit het water wil hebben.
Je water wordt vanzelf weer normaal hoor, en je visjes hebben er totaal geen last van :)

Op Marktplaats staan zat leuke bakken :) Vaak willen mensen d'r ook echt snel vanaf (omdat ze gaan verhuizen of wat dan ook), dus kun je voor een leuk prijsje een gaaf aquarium inclusief toebehoren kopen :) Bijvoorbeeld deze (200 liter). En als het je kleur niet is pak je een pot verf :P

Over ongeveer een maand doe ik m'n Ferplast (120 liter) weg inclusief alle toebehoren. Die zitten alleen wel wat hoger qua prijs, voor zo'n model die ik heb (incl. meubel) zit je 2dehands toch al snel op rond de 250 euro. Dan kun je beter, zoals wij hebben gedaan nu, iets meer uitgeven voor veel meer liters ;)
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:47:35 #235
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87106912
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:28 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Hij zal het beste met je voor hebben met je visjes, en als klant. :)
Ik filter overigens helemaal niet over kool. Dat doe ik alleen als ik medicijnen heb gebruikt, en ik de restanten uit het water wil hebben.
Je water wordt vanzelf weer normaal hoor, en je visjes hebben er totaal geen last van :)
Maar hoe lang duurt het voordat ik het koolfilter weer kan gebruiken? Als ik het te snel gebruik had ik er net zo goed niets in kunnen gooien dus wil het niet te snel doen, maar wil hem uiteindelijk toch wel weer gebruiken. Moet ik dan denken over een uur? een dag? een week? :P

quote:
Op Marktplaats staan zat leuke bakken :) Vaak willen mensen d'r ook echt snel vanaf (omdat ze gaan verhuizen of wat dan ook), dus kun je voor een leuk prijsje een gaaf aquarium inclusief toebehoren kopen :) Bijvoorbeeld deze (200 liter). En als het je kleur niet is pak je een pot verf :P

Over ongeveer een maand doe ik m'n Ferplast (120 liter) weg inclusief alle toebehoren. Die zitten alleen wel wat hoger qua prijs, voor zo'n model die ik heb (incl. meubel) zit je 2dehands toch al snel op rond de 250 euro. Dan kun je beter, zoals wij hebben gedaan nu, iets meer uitgeven voor veel meer liters ;)
Een wens van ons was om een hoek aquarium te hebben. De kleine die ik nu heb vind ik best mooi, maar hij staat nu in een hoek van de woonkamer en dat vind ik toch wat minder. Op mijn oude kamer stond hij gewoon tegen de wand en dan was dat prima.
Aangezien we iets groters willen zou een hoek aquarium in de hoek van de woonkamer natuurlijk heel mooi zijn. Echter zijn die dingen ook duur en we hebben net het hele huis ingericht. Het geld is dus ook een beetje op.
Deze vind ik bijvoorbeeld erg mooi. Misschien ook iets wat groot, maar wel mooi :)
http://dieren.marktplaats(...)H4%3D&fta_ind=5&fs=1
pi_87116396
Fuckkkkkkkkkkkkkk, ik ben zo dom ! Tijdens het verversen ben ik weer vergeten de verwarming uit te doen. Gevolg dikke stank en verbrand plastic, dit is al de 2e keer deze maand, echt heel dom en stom.

Vraagje, de verwarming is al afgekoeld maar er zit een klein beetje plastic op, heb hem nu in een emmer water liggen en kan ik hem morgen weer in het aquarium doen ivm schadelijke stoffen ? Of maandag een nieuwe halen ? Hij doet het nog wel.

Ook typisch dat dit in het weekend gebeurd maar heb nu helemaal geen verwarming, dat gaat toch wel goed tot maandag ? Of toch maar de verwarming erin hangen ?

[ Bericht 15% gewijzigd door stoeltafel op 02-10-2010 22:45:01 ]
pi_87116516
Nieuw aquarium staat. Oude word morgen opgehaald. O+
All good things are wild and free.
pi_87119445
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:39 schreef stoeltafel het volgende:
Fuckkkkkkkkkkkkkk, ik ben zo dom ! Tijdens het verversen ben ik weer vergeten de verwarming uit te doen. Gevolg dikke stank en verbrand plastic, dit is al de 2e keer deze maand, echt heel dom en stom.

Vraagje, de verwarming is al afgekoeld maar er zit een klein beetje plastic op, heb hem nu in een emmer water liggen en kan ik hem morgen weer in het aquarium doen ivm schadelijke stoffen ? Of maandag een nieuwe halen ? Hij doet het nog wel.

Ook typisch dat dit in het weekend gebeurd maar heb nu helemaal geen verwarming, dat gaat toch wel goed tot maandag ? Of toch maar de verwarming erin hangen ?
Is ie niet te ver doorgesmolten? (ivm stroom) Zo nee, dan gewoon erin hangen..
Als het plastic hard is geeft het geen stoffen meer af naar mijn weten.

Enne ivm je discussen zou ik er maar WEL de verwarming in hangen...
Btw; een reserve halen is altijd verstandig. Je weet maar nooit.
Prrrrttt
  Official ESF Kreviewer zondag 3 oktober 2010 @ 12:02:40 #239
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_87127516
Gisteren met Samzz op de beurs geweest in Duisburg. Was wel leuk om te zien. Zaten echt prachtige discussen tussen.

Daarna nog even naar 'de grootste dierenwinkel ter wereld'. Zat er vlakbij. Ook wel de moeite waard om eens rond te kijken. Erg veel dingen te zien enzo. Al met al, geslaagde dag!
pi_87128940
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:02 schreef Kreator het volgende:
Gisteren met Samzz op de beurs geweest in Duisburg. Was wel leuk om te zien. Zaten echt prachtige discussen tussen.

Daarna nog even naar 'de grootste dierenwinkel ter wereld'. Zat er vlakbij. Ook wel de moeite waard om eens rond te kijken. Erg veel dingen te zien enzo. Al met al, geslaagde dag!
misschien heb ik je wel zien rondlopen :P
ben nog wat filmpjes en foto's aan het uploaden, dan plaats ik ze hier.
dat van die dierenwinkel wist ik niet, anders was ik daar ook even gaan kijken :{
  Official ESF Kreviewer zondag 3 oktober 2010 @ 13:47:19 #241
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_87130685
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:51 schreef Byte_Me het volgende:
dat van die dierenwinkel wist ik niet, anders was ik daar ook even gaan kijken :{
Dat was eigenlijk een stuk leuker dan de beurs. :'). Vooral qua omvang en soorten vissen/aquariums en zeewaterdingen enzo.
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:06:00 #242
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_87131265
Even een vraagje, ik heb sinds 4 dagen een 80liter aquarium met alles erop en d'r aan. Ik heb nu verschillende vis soorten (geïnformeerd en gehaald bij de dierenwinkel hier in het dorp) alleen nu is het 2e visje al dood.

Eerst was het een gup en nu m'n mini zoet waterhaai!
Ik baal hier enorm van.

Ik heb er 1 garnaal in die redelijk groot is. Die krijgt elke dag een doperwt en speciaal korrel voer.
De rest word gevoed met normaal totaal voer.

De 1e vis was bij de garnaal en een stuk van zijn achterlijf was opgegeten. En nu had de garnaal de minihaai alleen bij z'n staart te pakken. Ik zie verder geen wondjes bij de minihaai.

Iemand tips?
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_87132256
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:06 schreef Dionysiou het volgende:
Even een vraagje, ik heb sinds 4 dagen een 80liter aquarium met alles erop en d'r aan. Ik heb nu verschillende vis soorten (geïnformeerd en gehaald bij de dierenwinkel hier in het dorp) alleen nu is het 2e visje al dood.

Eerst was het een gup en nu m'n mini zoet waterhaai!
Ik baal hier enorm van.

Ik heb er 1 garnaal in die redelijk groot is. Die krijgt elke dag een doperwt en speciaal korrel voer.
De rest word gevoed met normaal totaal voer.

De 1e vis was bij de garnaal en een stuk van zijn achterlijf was opgegeten. En nu had de garnaal de minihaai alleen bij z'n staart te pakken. Ik zie verder geen wondjes bij de minihaai.

Iemand tips?
beter ga je naar een echte aquariumzaak dan een dierenwinkel. die minihaai blijft niet zo mini, maar wordt minstens 20cm en dus veel te groot voor jouw aquarium. een verkoper met verstand van zaken had je dat verteld. en kennelijk heb je een garnaal (geen kreeft?) die je vissen als voedsel ziet, ook niet zo handig in een aquarium dus.
pi_87132440
even een sfeerimpressie van de aquariumbeurs in Duisburg:

overzicht:

veel nanoreefs te zien

een zeecontainer, omgebouwd tot aquarium

mooie rog

uiteraard veel discussen

mijn favoriet:

leuk bakje:

"de buit"

vooral dat enorme stuk kienhout voor 10 euro was een koopje. ongeveer 80*30*40 en 10 kilo.

Wat ik er van vond, te veel techniek, te weinig vissen. Ik heb eigenlijk geen bijzondere vissen gezien, behalve dan een paar hele mooie discussen. Niet dat het niet de moeite waard was om er naar toe te gaan, maar ik had toch graag wat meer vissen gezien. Jammer dat ik niet wist van die winkel in de buurt.

verder nog een paar lezingen gekeken, ook niet allemaal even goed. eentje over aquaria inrichten, leek me erg leuk, omdat ik altijd moeite heb om de planten enzo op een esthetische manier neer te zetten, maar dat was echt voor beginners (gaan die naar zo'n beurs?). het ging van haal het aquarium uit de doos, giet de voedingsbodem erin, giet het grind erin, zet er wat plantjes in, doe er water in, etc. dan nog een lezing over algeneters in het aquarium, die was wel goed, al heb ik daar weinig nieuws gehoord. en ook nog eentje over zee-aquaria, maar de spreker was een beetje slaapverwekkend. hij gaf trouwens zijn presentatie zittend, iets wat ik alleen vind toegestaan voor mensen die niet of moeilijk kunnen staan :P

[ Bericht 42% gewijzigd door Byte_Me op 03-10-2010 16:03:06 ]
pi_87152620
wel mooie foto's en een mooi verslag. Dankje daarvoor!! :D
Prrrrttt
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:00:07 #246
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87152940
Hoe doen ze dat? Het duurt toch even voor je een aquarium helder en draaiend hebt op een nieuwe lokatie.

Gewoon 2 weken van tevoren al inrichten ofzo?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:43:12 #247
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87154441
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:00 schreef Catch22- het volgende:
Hoe doen ze dat? Het duurt toch even voor je een aquarium helder en draaiend hebt op een nieuwe lokatie.

Gewoon 2 weken van tevoren al inrichten ofzo?
Misschien hebben ze alles al ingericht en verplaatsen ze het alleen naar de beursvloer. Dan heb je nog even de tijd nodig om het weer helder te krijgen, maar je bent al een eind op weg.
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:49:03 #248
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87154655
Mijn visjes doen het trouwens na de anti biotica kuur van gisteren weer goed. Ik mag het wel afkloppen, maar ik denk dat het wel weer goed komt met ze :)
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:59:16 #249
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87154998
Ondertussen wel ook een nieuw aquarium gekocht via Marktplaats 8-)
Een hoek aquarium zoals we eigenlijk al heel lang wilden. Nu konden we voor een spotprijsje een volledig aquarium met vissen en tonnen randgebeuren kunnen kopen :)

Foto's:

ik heb hem pas een uurtje zo staan dus het water is nog niet helemaal helder, maar ik wilde hem toch niet jullie onthouden.
Ik weet alleen niet wat voor vissen erin zitten. Het zijn sicliden, maar hoe ze precies heten weet ik niet. Iemand een idee?
EDIT:
Antwoord: Zebracicliden :P

Ik wil hem wel helemaal opnieuw gaan inrichten. De vorige eigenaar ververse bijna nooit het water en het is nu erg smerig. Sowieso heel veel alg ook op de ramen. Ik heb er nu al redelijk wat kwijt geraakt door het wat schoon te maken, voor meer had ik nu geen tijd.

Die man waar ik hem van kocht zei dat je in principe vissen in een bak kan gooien, het water er uit, opnieuw water erin, een tijdje het water door de filter laten lopen zonder deze te vervangen en dan kunnen je vissen er vanzelf weer in. Aangezien je normaal gesproken eerst een aquarium een week moet laten lopen vroeg me af of dit wel helemaal klopt. Ik heb er trouwens wel spul bij gekregen om water sneller in de juiste conditie te krijgen.

Er zit ook een voedingsbodem in, maar ik weet nog niet of ik dat blijf doen. Net als de zwarte achterwand. In mijn andere aqauarium zit een hele fleurige en dit is een beetje saai, maar pas ook misschien wel weer wat beter bij deze vissen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Komakie op 04-10-2010 00:17:18 ]
pi_87158137
Is zebra cichliden een soort dan ? Het lijkt me een rots cichliden uit het Malawi meer, de mbuna soort.

Kijk maar is op mbuna.be of aquamalawi.com
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:47:21 #251
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87159220
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 03:53 schreef stoeltafel het volgende:
Is zebra cichliden een soort dan ? Het lijkt me een rots cichliden uit het Malawi meer, de mbuna soort.

Kijk maar is op mbuna.be of aquamalawi.com
Volgens mijn Tropische vissen boek bestaan ze wel degelijk en lijken ze verdomd veel op wat ik er in heb zitten.

Die Mbuna zijn een stuk langwerpiger dan de vissen die er bij mij in zitten.

Hier staan ze trouwens ook. Zien er precies hetzelfd uit :)

http://members.home.nl/rodenhuis/AquariumVissen.htm

(jammer dat het zo'n klein plaatje is...)
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:52:28 #252
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87159281
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

Volgens mijn Tropische vissen boek bestaan ze wel degelijk en lijken ze verdomd veel op wat ik er in heb zitten.
Het gedrag wat ze vertonen (volgens het boek) is ook erg vergelijkbaar.

[ afbeelding ]

pi_87159386
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Weet niet of ik die site moet geloven want de Synodontis Petricola komt helemaal niet voor in Amerika maar in Afrika. Dus dat is een slechte bron maar kan je niet een betere foto maken ?

Ga je de vissen houden ? Komen er meer vissen in ? Is de bak al wat meer helder ?
pi_87159429
Zo, oude bak is gister opgehaald. Heb nu een Juwel aquarium met lichtkap van 50x30x30 voor 10 euro kunnen krijgen. Maar goed mijn vriend wilt er nu dus andere vissen in ipv de sluierstaartjes die we nu hebben. Wat past goed in zo'n bak? We zaten eerst te denken aan guppy's maar die dingen vermenigvuldigen zich alsof het niets is. :D

Hier pics van hoe het er nu uit ziet. Ik moet zeggen vind het best een leuk bakje zo. O+

All good things are wild and free.
  maandag 4 oktober 2010 @ 09:38:46 #255
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87160097
Het water is vanacht al weer een stuk helderder geworden. Nog steeds wat troebel aangezien de vissen een beetje in de bodem wroeten en dus elke keer de rotzooi die erin zit weer omhoog komt. Het is wel erg smerig. Je kunt het op het laatste plaatje wel een beetje zien. Vooral aan de wand en op de voorgrond. Misschien dat ik alles wat anders indeel. Ik heb gisteren nog een heleboel andere accessoires gehad die er in kunnen. Dan moeten er wel andere dingen uit. Ik moet nog even kijken wat ik dan ga doen.
Het glas was gisteren wel zo vies dat ik daar alvast een doekje over heb gehaald. Je kon echt bijna niets meer zien. Nu is het zicht weer een heel stuk beter. Niet ideaal, maar wel toonbaar.

Ik zit alleen nog met een moeilijke situatie.
De man zei dat er nog jonge vissen in zitten. Die zouden ergens onder een steen moeten zitten. Nu heb ik er wel 1 gezien die onder die steen vandaan kroop en aardig wat kleiner is dan de anderen, maar verder heb ik nog niets gezien. Die man wist ook niet precies wanneer de eitjes uitgekomen zijn dus hij kon ook niet zeggen hoe groot die jongen op dit moment zijn en of ze er nog wel in zaten.
De beoogde vader en moeder zitten nog wel de hele tijd rond het plekje waar ze zouden moeten zitten, dus voor mijn gevoel moeten ze er nog zitten.

In ieder geval. Hoe kan ik dat het beste aanpakken als ik alles opnieuw wil indelen/schoonmaken/etc.
Voorzichtig checken op de plek waar ze moeten zitten of er nog wat zit en uiteindelijk alles er wel uithalen en in een tijdelijk bak doen?
Of uberhaupt gewoon wachten totdat alles aardig groot is en en dan pas alles opschonen?
  maandag 4 oktober 2010 @ 09:51:31 #256
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87160357
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:00 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Weet niet of ik die site moet geloven want de Synodontis Petricola komt helemaal niet voor in Amerika maar in Afrika. Dus dat is een slechte bron maar kan je niet een betere foto maken ?

Ga je de vissen houden ? Komen er meer vissen in ? Is de bak al wat meer helder ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een plaatje vond op google en toen gelijk gepost heb. Ik zag toen de website eronder en heb dat eigenlijk vrij makkelijk aangenomen Website zag er al niet zo profi uit, maar ja gemakzucht he.

Een foto van een bewegende vis vind ik wat lastig. Zeker met een telefoon. Zelfs met goede camera :P

Ik wil de vissen wel houden. Er komt dan ook niets meer in. Ik heb begrepen dat als ze in een bak zitten er niet al te veel andere vissen bij kunnen. Dat het een soort themabak wordt, dus andere vissen doe ik ook maar niet. Er zit nog wel een zwart visje met een oranje staart bij (even de naam kwijt) en ook nog 2 algeneters. Daarna houdt het op. Met vissen van die grootte heb ik ook het idee dat de bak vol genoeg zit.
Die algeneters hebben trouwens nog wel eens ruzie met die Zebra's (kan iemand anders bevestigen, of ontkennen dat ze zo heten :P ) wat al aangeeft dat ze volgens mij niet al te veel anderen dulden. De Zebra's die ruzie heeft met die algeneter is trouwens niet 1 van het ouderkoppeltje dus het kan niet zijn om de jongen te beschermen.

Zoals ik al zei is de bak al wat beter zichtbaar, alleen woelen die Zebra's de grond aardig op dus de rotzooi die in de bak zit dus dat komt allemaal weer terecht in de "lucht".
  maandag 4 oktober 2010 @ 09:51:48 #257
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87160360
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:02 schreef tliciouz het volgende:
Zo, oude bak is gister opgehaald. Heb nu een Juwel aquarium met lichtkap van 50x30x30 voor 10 euro kunnen krijgen. Maar goed mijn vriend wilt er nu dus andere vissen in ipv de sluierstaartjes die we nu hebben. Wat past goed in zo'n bak? We zaten eerst te denken aan guppy's maar die dingen vermenigvuldigen zich alsof het niets is. :D

Hier pics van hoe het er nu uit ziet. Ik moet zeggen vind het best een leuk bakje zo. O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zit er goed uit. Mooi licht :)
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:14:46 #258
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87160914
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:02 schreef tliciouz het volgende:
Ik zou er gewoon Endler Guppen en vuurgarnalen in zetten. Af en toe wat verkopen en fris bloed er in.

Veel leven, niet al te veeleisend.
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zit er goed uit. Mooi licht :)
Je weet dat je posts kan editten? Je post nu nl. 3 keer achterelkaar.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:16:13 #259
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87160947
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:14 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik zou er gewoon Endler Guppen en vuurgarnalen in zetten. Af en toe wat verkopen en fris bloed er in.

Veel leven, niet al te veeleisend.
[..]

Je weet dat je posts kan editten? Je post nu nl. 3 keer achterelkaar.
Mja weet ik.
Vervelende eigenschap van me....
Ik doe het meestal om het een beetje overzichtelijk te houden, maar ik ben met je eens dat het soms wat veel van het goede is...
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:12:47 #260
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87184700
Een hoop jongen!
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:24:32 #261
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87199751
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:12 schreef Catch22- het volgende:
Een hoop jongen!
Zijn dat van die zo goed als doorzichtige visjes? Die zijn wel cool :)

Mijn bak is gisteren heel mooi opgehelderd :)
Ik had het glas al van binnen schoon gemaakt en gisteren is mijn vriendin bezig geweest met de buitenkant.
Ik snap alleen niet hoe het kan dat alle rotzooi op de bodem ook weg is. Mijn vriendin heeft het niet gedaan zegt ze, maar het kan toch niet zomaar weg zijn lijkt me. Het ziet er in ieder geval wel een stuk beter uit.
Hoewel ik het nog steeds een wat donkere bak vind. Logisch ook met de donkere achterwanden, het gebrek aan groen (die beesten eten alles op), het vuil wat erin zit en de stenen. Op den duur wil ik zeker wat anders.

Alleen kan ik natuurlijk niet die beesten weg gooien ( :P ) en ik geloof niet dat heel veel mensen op zebracicliden zitten te wachten. Ik heb tenminste gezocht op internet en ze zijn niet echt populair.
Daarnaast heb ik ff niet zo veel geld om een bak uitgebreid opnieuw te gaan inrichten dus tja....
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:13:38 #262
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87202978
Het zijn Endler Guppen ;)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_87203290
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:24 schreef Komakie het volgende:

[..]

Alleen kan ik natuurlijk niet die beesten weg gooien ( :P ) en ik geloof niet dat heel veel mensen op zebracicliden zitten te wachten. Ik heb tenminste gezocht op internet en ze zijn niet echt populair.
Daarnaast heb ik ff niet zo veel geld om een bak uitgebreid opnieuw te gaan inrichten dus tja....
Ik vind ze echt prachtig, die vissen ;)
Je kan er ook wat meer lichte stenen indoen natuurlijk.

Prachtig toch O+
  Official ESF Kreviewer dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:27:01 #264
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_87203441
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:22 schreef Faithfulness het volgende:
Ik vind ze ook heel mooi, maar cichliden zijn echt wel een apart verhaal om thuis te houden en zijn totaal anders dan 'gewone' aquariumvissen. (territoriaal, zeer gevoelig voor omgevingsvariabelen). Dus ik zou me goed inlezen voordat ik dit soort vissen in huis zou halen.
pi_87203695
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik vind ze ook heel mooi, maar cichliden zijn echt wel een apart verhaal om thuis te houden en zijn totaal anders dan 'gewone' aquariumvissen. (territoriaal, zeer gevoelig voor omgevingsvariabelen). Dus ik zou me goed inlezen voordat ik dit soort vissen in huis zou halen.
True, true, maar ze zitten nu toch al in die bak. Je kan ze moeilijk levend door het toilet spoelen. (Nou ja, het kan wel, maar: :{w )

Dus dan wordt het houden of een nieuw baasje voor ze zoeken *O*
pi_87204070
Door het toilet spoelen is sowieso not done, dat is echt dieren martelen. Vraag het eens in je aquariumwinkel, of ze ze willen hebben om door te verkopen. anders kun het je altijd nog proberen bij de lokale aquarium vereniging, die willen zulke vissen ook vaak opvangen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:12:26 #267
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_87205107
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:34 schreef Faithfulness het volgende:
Je kan ze moeilijk levend door het toilet spoelen. (Nou ja, het kan wel, maar: :{w )
...krijg je wel veel aandacht als je het op youtube zet.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:18:36 #268
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87205355
Als je er echt niet af komt, dan moet je ze een bakje water in de vriezer zetten.

Dat schijnt de minste erge wijze te zijn.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_87205511
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:18 schreef Catch22- het volgende:
Als je er echt niet af komt, dan moet je ze een bakje water in de vriezer zetten.

Nouuu :(
Je gaat toch geen gezonde dieren afmaken omdat jij wat anders wil? Dat had je je dan maar van tevoren moeten bedenken. :{

* Note: "Je" is algemeen, niet naar Catch22-
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:25:32 #270
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87205629
Ja dat klopt, ik zou dat ook niet zo snel doen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_87206322
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:18 schreef Catch22- het volgende:

Mag ik je even vertellen dat dat een grote leugen is?
Als je een zieke vis wilt doden heb je 2 mogelijkheden;

1) Overdosis aan verdovingsmiddel toedienen
2) Met een harde klap doodslaan, hard tegen een hard oppervlak gooien. Maar dit moet je kunnen, anders kun je deze stap ook vergeten.

Kruidnagelolie is een goedkoop en goed verdovingsmiddel.
Doe 0,5 ml. kruidnagelolie in een liter aquariumwater en los dit goed op. Doe de vis(sen) in het water, dan vallen ze binnen no time in slaap, en dan stopt de ademhaling binnen binnen enkele minuten. Dus daar voelen ze minder van dan die akelige bevriezingsdood.

Kruidnagelolie is olieachtig, en water niet. Dus mengen kun je het beste doen dmv schudden in een afgesloten fles bijvoorbeeld..
Prrrrttt
pi_87206538
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Mag ik je even vertellen dat dat een grote leugen is?
Als je een zieke vis wilt doden heb je 2 mogelijkheden;

1) Overdosis aan verdovingsmiddel toedienen
2) Met een harde klap doodslaan, hard tegen een hard oppervlak gooien. Maar dit moet je kunnen, anders kun je deze stap ook vergeten.

Kruidnagelolie is een goedkoop en goed verdovingsmiddel.
Doe 0,5 ml. kruidnagelolie in een liter aquariumwater en los dit goed op. Doe de vis(sen) in het water, dan vallen ze binnen no time in slaap, en dan stopt de ademhaling binnen binnen enkele minuten. Dus daar voelen ze minder van dan die akelige bevriezingsdood.

Kruidnagelolie is olieachtig, en water niet. Dus mengen kun je het beste doen dmv schudden in een afgesloten fles bijvoorbeeld..
Die was ook alweer achterhaald, omdat het nog wel eens mis gaat. Vissen die wegglippen en op de grond vallen en niet dood zijn, etc.
Ik geloof dat kruidnagelolie en de nek afsnijden twee manieren zijn die geaccepteerd zijn.

Nou ja, dat laatste kan ik dus echt niet :@
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:55:05 #273
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87206812
Wat moet dat moet. Als een vis ziek is, vind ik het inhumaan om hem dood te laten gaan. Als hij beyond repair is, dan help ik hem wel.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:07:09 #274
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_87207275
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:55 schreef Catch22- het volgende:
Wat moet dat moet. Als een vis ziek is, vind ik het inhumaan om hem dood te laten gaan. Als hij beyond repair is, dan help ik hem wel.
Die gedachte sterkt mij ook altijd. Het is beter dan lijden. Maar het is verre van prettig.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:43:11 #275
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87208675
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:22 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Je kan er ook wat meer lichte stenen indoen natuurlijk.

[ afbeelding ]

Prachtig toch O+
Ja die is wel mooi ja.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er een paar vissen bij heb die ik wat minder vind. Er is 1 Zebra die dik 10cm groot is en dat is gewoon een lelijkert :P
Dan nog 3 algeneters waarvan er 2 niet echt mooi zijn. Bij de anderen zitten wel een paar die er wel ok uit zien. :)
Het is dus een beetje afwisselend met de vissen of ik ze mooi vind of niet. Dat is jammer, want er zitten wel wat mooie bij.

Misschien dat inderdaad wat lichtere stenen nog wel zouden helpen. Kun je daar gewoon standaard stenen voor gebruiken (uiteraard helemaal goed schoon gemaakt enzo) of zijn dat speciale stenen?

quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb gisteren al redelijk wat lopen zoeken op internet en ben wel wat verder gekomen met hun behuizing, hun gedrag, etc.
Sowieso moet het een behuizing zijn met veel schuilmogelijkheden (rotsen en hout) en een ondergrond waar ze lekker in kunnen wroeten. Zand of kleine steentjes die niet scherp zijn. Het zijn alleseters. Bij voorkeur wat afwisselend voer. Ze zijn vrij sterk en kunnen tegen een stootje. Regelmatig water verversen (logisch). Temperatuur tussen de 23 en de 26 graden. Een agressieve vis die het niet goed doet in gezelschapsaquaria. Dus het wordt een thema aquarium. Ze laten planten niet met rust, dus laat die maar achterwege. Ze planten zich redelijk makkelijk voort.

Nog andere dingen die belangrijk zijn om te weten?

Op zich is het wel grappig.
Die man waar ik hem van heb gekocht heeft een lamp erin gezet die beter zou zijn voor de planten. Grappig genoeg eten die vissen de planten helemaal aan gort dus daar heeft hij weinig aan gehad :')

Ik zit even na te denken over hoe ik het beste het aquarium kan opzetten als ik het ga veranderen. De donkere wanden moeten, denk ik, maar blijven. Wel eerst goed schoonmaken. Dat zal al wel schelen. Er kan eventueel een lichtere steenwand in, maar ik weet niet wat er gebeurd als ik die wand eraf haal aangezien die zit vast gelijmd. Ik heb al wel heel erg licht land/grind erin dus dat komt het licht in ieder geval wel ten goede.
De planten (of wat er van over is) die erin zitten gaan er sowieso uit. Ze zijn helemaal kapot geknaagd en wat er van over is ziet er dus niet meer uit. Er zit nog een hele lelijke nepplant in, dus die gaat ook weg.
Er komen dan nog wat lichte stenen bij en de rotzooi op de grond (Daar zit ook wat groen) gaat ook weg.

Ik zit te twijfelen of het goed is om nog een paar nepplantjes erin te zetten voor de kleur. Nu is het heel erg steenkleurig en aangezien de vissen ook voornamelijk zwart/grijs/wit zijn ben ik bang dat het een somber geheel wordt. Het leek mij wel leuk om wat groene nepplanten erin te zetten om het geheel wat op te fleuren :)

Een beetje een idee zoals dit:

Hoewel mijn aquarium wel wat kleiner is :P

Ideeën zijn altijd welkom :)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:44:39 #276
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87208734
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

...krijg je wel veel aandacht als je het op youtube zet.
Uberhaupt zoiets op Youtube zetten is al te triest voor woorden. Dan heb ik het nog niet eens over het doden van die visjes :(
pi_87222856
Help.

Ik had twee honingdwerggoerami's.
Eentje daarvan heeft een paar maanden terug van ouderdom het loodje gelegd.

De tweede is alweer bijna drie jaar. Hij is al lange tijd heel vaal maar sinds anderhalf uur gedraagt hij zich als een vliegtuigje dat steeds buitelend neerstort om op zijn rug op de bodem te liggen. Maar dan krijgt hij weer een opleving en zwemt naar de oppervlakte en dan lijkt het weer goed te gaan.

Moet ik het visje maar laten gaan of kan ik hem beter met een baksteen doodslaan? (Het laatste lijkt me niet erg prettig om te doen trouwens maar lijden is ook zo wat.)
pi_87223601
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:35 schreef Stali het volgende:
Help.

De tweede is alweer bijna drie jaar. Hij is al lange tijd heel vaal maar sinds anderhalf uur gedraagt hij zich als een vliegtuigje dat steeds buitelend neerstort om op zijn rug op de bodem te liggen. Maar dan krijgt hij weer een opleving en zwemt naar de oppervlakte en dan lijkt het weer goed te gaan.

Moet ik het visje maar laten gaan of kan ik hem beter met een baksteen doodslaan? (Het laatste lijkt me niet erg prettig om te doen trouwens maar lijden is ook zo wat.)
Ik vind het altijd moeilijk om advies te geven over zoiets, maar het klinkt niet echt goed, Stali :'(
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:52:56 #279
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_87223763
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:35 schreef Stali het volgende:
Help.

Ik denk dat die morgenochtend wel dood op de bodem ligt, zo oud worden die visjes helaas niet
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:55:41 #280
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87223915
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:49 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik vind het altijd moeilijk om advies te geven over zoiets, maar het klinkt niet echt goed, Stali :'(
Dit... Ik kan daar ook nooit advies over geven, dan gedragen ze zich abnormaal, maar het kan ook gewoon even een bevlieging zijn of zo...
pi_87224237
Bedankt Faith en Prowl,

Vrees ook dat het wel af is. Hij zwom al wel een poos bovenin maar ook tegen de filterafzuiging aan.
Het is een oud labyrinthvisje dus heb het filter voor hem uitgezet maar hij ging terwijl ik dit tik alweer naar de bodem om onder het filter te liggen.

Zet de lamp zo ook maar uit dan. Zonde voor hem.

Edit: en hij zwemt weer omhoog. :'). Laat het filter maar een nachtje uit.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:11:22 #282
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87224582
Ik heb een keer gehad met een Neon Tetra dat die de hele tijd zich op zijn rug naar beneden liet vallen en dan weer omdraaide om zo weer verder te zwemmen. De hele tijd achter elkaar.
Ik had verwacht dat het wel snel afgelopen zou zijn, maar hij doet het nog steeds en het is inmiddels al iets van een half jaar geleden :D
pi_87224674
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:11 schreef Komakie het volgende:
Ik heb een keer gehad met een Neon Tetra dat die de hele tijd zich op zijn rug naar beneden liet vallen en dan weer omdraaide om zo weer verder te zwemmen. De hele tijd achter elkaar.
Ik had verwacht dat het wel snel afgelopen zou zijn, maar hij doet het nog steeds en het is inmiddels al iets van een half jaar geleden :D
Ik heb het gehad met een zebradanio. Die ging er ook gewoon slechter uitzien... Minder kleur, dunner... Die heb ik toen met pijn in m'n hart maar in een kruidnagelolie-badje gedaan... Het ging slechter en slechter.

Niet m'n favo bezigheid, maar ga het beestje ook niet laten lijden (verdrinken :'( )
pi_87225127
Ga hem dan toch maar niet vanavond het hoekje om helpen.

Heb het filter in ieder geval uit, hij zeikt maar voor die afvoerstroom die er niet meer is maar is wel weer levendig. Eten wil hij niet.

Bedankt iig. ;).
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:24:40 #285
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87228394
nog maar een filmpje
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:03:08 #286
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87230119
Wel cool aan die Zebra cichliden is dat ze je uitgebreid gaan staan aan staren als je voor het glas staat :D
Ze doen hun ding, maar als je echt dicht bij het glas komt gaan ze ook richting het glas en staan ze echt naar je te kijken. Echt mooi om te zien :D
pi_87230147
Stali, dat wat Prowl al zegt...
Bij mij deed een maanvis ook zo, maar die lag binnen 2 uur ineens op z'n zij :(
Sneu, maar waar.. Mijn diamantgourami's ook. Van de 3 heeft het er eentje wat langer overleefd, en die zit er nog. Ik durf er geen andere bij te zetten :')

Hier trouwens wat grappigs
Net lag er een grote algeneter op de zwaardplant, en een blad er onder lag een cory op de plant :')
Ze waren aan het uitrusten ofzo hahaha
Prrrrttt
pi_87231062
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Stali, dat wat Prowl al zegt...
Bij mij deed een maanvis ook zo, maar die lag binnen 2 uur ineens op z'n zij :(
Sneu, maar waar.. Mijn diamantgourami's ook. Van de 3 heeft het er eentje wat langer overleefd, en die zit er nog. Ik durf er geen andere bij te zetten :')
Waarschijnlijk moet ik me ook niet zo druk over maken. Hij is oud en wrs. op.
Het is in ieder geval niet zoiets als bijv. met de garnalen. Hij zit nog steeds bovenin bij het filter.

Zou er als ik jou was ook geen nieuwe goerami's bijzetten of je moet er echt mee verder willen.
Die van mij heeft een flinke poos zonder partner gezeten in een gezelschapsbak. Dat gaat prima.

quote:
Net lag er een grote algeneter op de zwaardplant, en een blad er onder lag een cory op de plant :')
Leuk! Foto maken, is het niet voor deze reeks dan voor jezelf.
pi_87231617
Eeeey gozers,

Ik twijfel over het aanschaffen van zoetwater vs zoutwater vissen. Ik ga nu met deze hobby beginnen. Grootste zorgen : Kosten. Aquarium grootte: 125 litertje.

Hoe erg gaan de energiekosten zijn? En de startkosten (zoetwater schat ik zelf op: 300 euro).
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_87232313
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
:D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_87233694
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:41 schreef Burakius het volgende:
Eeeey gozers,

Ik twijfel over het aanschaffen van zoetwater vs zoutwater vissen. Ik ga nu met deze hobby beginnen. Grootste zorgen : Kosten. Aquarium grootte: 125 litertje.

Hoe erg gaan de energiekosten zijn? En de startkosten (zoetwater schat ik zelf op: 300 euro).
Zoutwater is wel wat duurder dan zoet ja. Techniek is prijziger, en je hebt gewoon meer spullen nodig. Denk aan eiwit-afschuimer, stromingspompen, een sump en flinke verlichting. Ook zul je moeten verversen met Osmose water, waar je dus ook weer aan zal moeten komen. Ook zijn vissen en lagere dieren best prijzig, waar je voor zoetwater voor een 10'tje al een zak vol visjes hebt, koop je voor E25,- maar weinig 'leuks' voor een zoutwater bak.

Zoetwateraquarium van 125 liter hoeft je zeker geen 300 euro te kosten. Marktplaats staat vol met 2e hands bakken in prima staat die je voor een prikkie kan ophalen. Plantjes zijn online voor goede prijzen te koop, en op diverse fora kun je genoeg gratis krijgen.

Een zoutwater bak heeft ook een 'strengere' discipline nodig. Waar je een zoetwater gewoon weleens een maandje door kan laten pruttelen, wordt je daar bij een zoutwater flink voor gestraft. Wel iets om over na te denken.
pi_87234299
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:57 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Zoutwater is wel wat duurder dan zoet ja. Techniek is prijziger, en je hebt gewoon meer spullen nodig. Denk aan eiwit-afschuimer, stromingspompen, een sump en flinke verlichting. Ook zul je moeten verversen met Osmose water, waar je dus ook weer aan zal moeten komen. Ook zijn vissen en lagere dieren best prijzig, waar je voor zoetwater voor een 10'tje al een zak vol visjes hebt, koop je voor E25,- maar weinig 'leuks' voor een zoutwater bak.

Zoetwateraquarium van 125 liter hoeft je zeker geen 300 euro te kosten. Marktplaats staat vol met 2e hands bakken in prima staat die je voor een prikkie kan ophalen. Plantjes zijn online voor goede prijzen te koop, en op diverse fora kun je genoeg gratis krijgen.

Een zoutwater bak heeft ook een 'strengere' discipline nodig. Waar je een zoetwater gewoon weleens een maandje door kan laten pruttelen, wordt je daar bij een zoutwater flink voor gestraft. Wel iets om over na te denken.
Tenzij Burakius bij de zee woont. Dat maakt het wel even wat makkelijker. :').

Overigens vraag ik me net als hij ook wel af hoeveel een aquarium per jaar kost. Zelf heb ik echt geen flauw idee. De zoetwaterboel loopt en volgens mij kost het nauwelijks iets.Lampuren heb ik maling aan en zet het enkel aan als ik thuis ben en verder hebben ze flink daglicht. Filter loopt natuurlijk wel altijd. (Behalve nu.)

Kost niet zoveel denk ik. 500 euro per jaar?
pi_87235425
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:26 schreef Stali het volgende:

[..]

Waarschijnlijk moet ik me ook niet zo druk over maken. Hij is oud en wrs. op.
Het is in ieder geval niet zoiets als bijv. met de garnalen. Hij zit nog steeds bovenin bij het filter.

Zou er als ik jou was ook geen nieuwe goerami's bijzetten of je moet er echt mee verder willen.
Die van mij heeft een flinke poos zonder partner gezeten in een gezelschapsbak. Dat gaat prima.
[..]

Leuk! Foto maken, is het niet voor deze reeks dan voor jezelf.
Nah, die komen niet meer terug ;)
Foto had ik gemaakt, maar beetje brakke kwaliteit (daarom wil ik dus een dikke camera haha)

Oeh even over de kosten van mijn 600liter bak, als ik een beetje kijk wat ik kwijt ben;

- Voer; 7,50 per maand (das omdat ik regelmatig afwissel tussen vlokvoer en diepvries)
- Water; 46 cent :') (+- 200 liter eens per 3 weken, maar soms ook een maand)
- Plantenvoeding; 10 euro per maand? (Koop altijd grote verpakkingen waar ik maanden mee kan doen)
- Co2; 20 euro per 3 maanden om bij te vullen
- Co2; co2 meter 100 euro (1x per jaar)
- Stroom; geen idee.. Dat hou ik niet echt bij. Enkele kilowatts per dag iig, maar exact durf ik het op het moment niet te zeggen.

Dus opzich valt het allemaal mee, en kun je de kosten redelijk spreiden..
Aanschaf van alles is het allerduurst natuurlijk :P
Prrrrttt
  woensdag 6 oktober 2010 @ 08:39:39 #294
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87235836
een kilowatt is 23 cent oid toch?

met 2 kW kom je dus al op 15 euro per maand, 180 euro per jaar. Valt óp zich nog wel mee
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_87236223
Mijn bak gebruikt sowieso 10uur per dag 200watt, daarbuiten 98watt, en pieken van 398 als de verwarming aanspringt. Dus per definitie zonder de pieken meegerekend al 3,3kw per dag.

23 cent per kilowatt is een goed gemiddelde inderdaad.
Prrrrttt
  woensdag 6 oktober 2010 @ 09:15:20 #296
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87236423
Leuk he, webdev zijn. Bij elk project leer je wel weer onzinnige informatie waar je weinig aan hebt.

Wil je wat weten over vetten? Of over kinderkleding? Of over de schildersbranche?

;)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 09:26:19 #297
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87236619
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 01:48 schreef Stali het volgende:

[..]

Tenzij Burakius bij de zee woont. Dat maakt het wel even wat makkelijker. :').
Ik zie hem al elke keer met een emmertje naar de zee lopen :')

Maar ruikt een zoutwaterbak ook niet wat meer dan zoetwater?

Volgens mij is een zoutwaterbak ook alleen maar mooi als hij echt redelijk groot is. Dan kan het wel een hele mooie bak worden.
Je hebt een grote dierenwinkel in Nieuwegein en die hebben ook een zoutwaterbak staan (2 zelfs geloof ik) en die ziet er echt wel mooi uit. Veel mooie vissen die je normaal gesproken eigenlijk alleen maar in Sealife ziet. :)
Die winkel is sowieso een keer het bekijken waard denk ik. Het is een grote winkel waar ze meer hebben dan alleen de standaard konijnen en cavia's. In ieder geval een aardig grote vissenafdeling met mensen die er ook wel redelijk verstand van hebben (voor zover ik dat kan beoordelen)

Weet iemand trouwens nog een goede winkel in omgeving Lelystad/Dronten/Zwolle? Ik woon in Dronten dus zou graag een beetje een grote winkel hebben in de buurt. De dierenzaak in het dorp heeft maar een heel beperkt aanbod. Ze hebben me trouwens wel erg goed geholpen met mijn bacterieën probleem van vorige week.

Iemand nog ideeën voor de nieuwe inrichting van mijn bak met zebra's? Op dit moment een donkere achtergrond met heel licht zand/grind. Wel wat stenen erin, maar niet zo heel veel en wat afgekauwde planten. Nog een hele lelijke nepplant ook trouwens....
De Zebra's moeten het doen zonder echte planten (misschien nepplanten een optie voor de kleur?) en moeten genoeg ruimte hebben om zich te kunnen verschuilen achter/onder hout en steen.
Het is moeilijk om kleur te krijgen in een aquarium met veel steen en zwart wit dus ik wilde nepplanten proberen. Die laten ze wel staan neem ik aan. Ik weet alleen niet of de vissen er gelukkig van worden...?

Hoe kan ik trouwens goed zien of er een voedingsbodem in mijn bak zit? Die man waar ik hem van gekocht heb had het daar over, maar niet op door gevraagd (beetje dom van me ik weet het)
Ik haal toch alle planten eruit dus ik heb het niet meer nodig, maar kan ik het er dan het beste uit halen, of kan ik hem ook eventueel laten liggen?
En als ik hem eruit moet halen, is het dan gewoon alles eruit en opnieuw beginnen met nieuw grind of het grind uitwassen ofzo?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 10:51:23 #298
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_87238654
Sinds vorige week mijn eerste vissen in mijn bak gedaan. 5 zwarte fantoomzalmpjes.

Ik voer ze met zeer fijn granulaatvoer, en tot nu toe hebben ze het prima naar hun zin heb ik het idee!
Ik zit erover te denken om volgende week 2 a 3 algeneters te halen, of een schooltje neon tetra's.

Official ESF Kreviewer woensdag 6 oktober 2010 @ 10:57:00 #299
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_87238838
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:26 schreef Komakie het volgende:
Volgens mij is een zoutwaterbak ook alleen maar mooi als hij echt redelijk groot is. Dan kan het wel een hele mooie bak worden.
Ik heb op de beurs in duitsland prachtige nanobakjes gezien van 25/40 liter met zout water.

Kijk maar:
http://www.fluvalblog.com(...)rans-nano-reef-edge/
http://www.manhattanreefs(...)reefing-journey.html
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:03:23 #300
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87239016
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:57 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb op de beurs in duitsland prachtige nanobakjes gezien van 25/40 liter met zout water.

Kijk maar:
http://www.fluvalblog.com(...)rans-nano-reef-edge/
http://www.manhattanreefs(...)reefing-journey.html
Inderdaad! Op de beurs stonden nano-bakken die minstens net zo mooi, zo niet mooier, waren als de grote bakken :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')