abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87067772
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wikipedia is inderdaad wel de betrouwbaarste bron op internet.

Ik ben benieuwd wat de mensen van Discusvis.nl je kunnen vertellen :)
En bovendien stond er eerst: Watertemperatuur 26-30 ēC

Das nog ruim een graad boven de temperatuur die hij had :P

Maar goed, iedereen doet z'n best uiteindelijk. Zijn weinig mensen die met opzet dingen doen die niet de bedoeling zijn ;)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:12:29 #227
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87079968
hmmm problemen bij mij....

Zit ik net nog te vertellen en vragen te stellen over een grotere bak.... Mijn huidige heeft volgens mij ook een probleem.
Ik heb 2 weken geleden 5 neontetraatjes en een pandavisje erbij gedaan.
Inmiddels zijn er 5 vissen dood waaronder 1 nieuw neontetraatje en het nieuwe pandavisje. Daarnaast nog 2 goerami en een gele algeneter. :(

Vlak voordat het neontetraatje dood ging had hij overal witte stippen. Dat is volgens mij niet goed. Kan het dat de hele bak is geinfecteerd?
Zou het zin hebben om terug te gaan naar de winkel?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_87080295
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:12 schreef Komakie het volgende:
hmmm problemen bij mij....

Zit ik net nog te vertellen en vragen te stellen over een grotere bak.... Mijn huidige heeft volgens mij ook een probleem.
Ik heb 2 weken geleden 5 neontetraatjes en een pandavisje erbij gedaan.
Inmiddels zijn er 5 vissen dood waaronder 1 nieuw neontetraatje en het nieuwe pandavisje. Daarnaast nog 2 goerami en een gele algeneter. :(

Vlak voordat het neontetraatje dood ging had hij overal witte stippen. Dat is volgens mij niet goed. Kan het dat de hele bak is geinfecteerd?
Zou het zin hebben om terug te gaan naar de winkel?
Ik zou sowieso eens beginnen met een kuur tegen Witte Stip dan.
Of je terug kan naar de winkel betwijfel ik, maar je kan het altijd proberen.
pi_87084981
Wat Faith dus zegt..
De winkel geeft 9 van de 10 keer geen garantie.

@stoeltafel; helaas niet.. Ik heb geen ander huis voor mijn huidige en daarbij heb ik op het moment andere prioriteiten ;) Dus ik wacht nog..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87098946
Mn appistomannetje is ziek denk ik :{

Valt steeds naar beneden als die stil probeert te hangen zegmaar en zoekt opeens steun aan wanden en planten :{

Iemand een idee ? zwemblaas probleem ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 15:35:28 #231
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87100454
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:18 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik zou sowieso eens beginnen met een kuur tegen Witte Stip dan.
Of je terug kan naar de winkel betwijfel ik, maar je kan het altijd proberen.
In ieder geval nog wel een hoop gehad aan de winkelier :)
Hij had verder geen problemen gehad met zijn vissen (moet hem vertrouwen op zijn blauwe ogen maar goed moet wel), maar hij wilde wel mijn water even uitgebreid testen.
Dat heeft hij gedaan en het water was in ieder geval prima. Dat was in ieder geval positief.

Nog wel uitgelegd dat er een vis last had van witte stip. Dus hij heeft nu een anti-biotica meegegeven wat ik door het water moet gooien. Best scary aangezien het water helemaal groen wordt. Ik hoop dat het goed komt. Vanmorgen weer een vis uit het water kunnen vissen dus baad het niet dan kan het niet erger schaden dan het nu al is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_87102900
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

In ieder geval nog wel een hoop gehad aan de winkelier :)
Hij had verder geen problemen gehad met zijn vissen (moet hem vertrouwen op zijn blauwe ogen maar goed moet wel), maar hij wilde wel mijn water even uitgebreid testen.
Dat heeft hij gedaan en het water was in ieder geval prima. Dat was in ieder geval positief.

Nog wel uitgelegd dat er een vis last had van witte stip. Dus hij heeft nu een anti-biotica meegegeven wat ik door het water moet gooien. Best scary aangezien het water helemaal groen wordt. Ik hoop dat het goed komt. Vanmorgen weer een vis uit het water kunnen vissen dus baad het niet dan kan het niet erger schaden dan het nu al is.
Exit? Esha? ;)
Ja, daar wordt je water gifgroen van, maar kan absoluut geen kwaad.

Ik denk niet dat er LFS' zijn die het slecht met de mens en dieren voor hebben, maar toch... Ze moeten verkopen he...

quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:02 schreef Joene het volgende:
Mn appistomannetje is ziek denk ik :{

Valt steeds naar beneden als die stil probeert te hangen zegmaar en zoekt opeens steun aan wanden en planten :{

Iemand een idee ? zwemblaas probleem ?
Helaas, hier kan ik niet mee helpen. Zie je naast dat 'ie "zinkt" nog iets raars aan hem?
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:02:33 #233
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87104483
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:32 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Exit? Esha? ;)
Ja, daar wordt je water gifgroen van, maar kan absoluut geen kwaad.

Ik denk niet dat er LFS' zijn die het slecht met de mens en dieren voor hebben, maar toch... Ze moeten verkopen he...
Lijkt mij ook. Maar aangezien hij alles gewoon gratis gedaan heeft, neem ik aan dat hij het beste voor heeft met mijn visjes :)
Ik moest het koolstoffilter eruit halen om er voor te zorgen dat de antibiotica zijn werk optimaal kan doen. Hoe lang moet eigenlijk dat filter eruit blijven :?
Langzaamaan wordt het water stukje bij beetje wel iets normaler van kleur, maar het is nog steeds een beetje groenig. Al is dat dus geen probleem :)

Ik hoop dat de overgebleven vissen het echt overleven. Wil niet helemaal opnieuw moeten beginnen. Daarnaast wil je natuurlijk gewoon dat je vissen blijven leven. Het blijven huisdieren.

Het grotere aquarium gaat niet door. Het was alleen een bak zonder bovenkant+lichten, filtering en ook geen meubel eronder. Alleen dus een glazen vierkant met een bodem. Dat zou te veel geld gaan kosten om allemaal te gaan realiseren.
pi_87105942
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Maar aangezien hij alles gewoon gratis gedaan heeft, neem ik aan dat hij het beste voor heeft met mijn visjes :)
Ik moest het koolstoffilter eruit halen om er voor te zorgen dat de antibiotica zijn werk optimaal kan doen. Hoe lang moet eigenlijk dat filter eruit blijven :?
Langzaamaan wordt het water stukje bij beetje wel iets normaler van kleur, maar het is nog steeds een beetje groenig. Al is dat dus geen probleem :)

Ik hoop dat de overgebleven vissen het echt overleven. Wil niet helemaal opnieuw moeten beginnen. Daarnaast wil je natuurlijk gewoon dat je vissen blijven leven. Het blijven huisdieren.

Het grotere aquarium gaat niet door. Het was alleen een bak zonder bovenkant+lichten, filtering en ook geen meubel eronder. Alleen dus een glazen vierkant met een bodem. Dat zou te veel geld gaan kosten om allemaal te gaan realiseren.
Hij zal het beste met je voor hebben met je visjes, en als klant. :)
Ik filter overigens helemaal niet over kool. Dat doe ik alleen als ik medicijnen heb gebruikt, en ik de restanten uit het water wil hebben.
Je water wordt vanzelf weer normaal hoor, en je visjes hebben er totaal geen last van :)

Op Marktplaats staan zat leuke bakken :) Vaak willen mensen d'r ook echt snel vanaf (omdat ze gaan verhuizen of wat dan ook), dus kun je voor een leuk prijsje een gaaf aquarium inclusief toebehoren kopen :) Bijvoorbeeld deze (200 liter). En als het je kleur niet is pak je een pot verf :P

Over ongeveer een maand doe ik m'n Ferplast (120 liter) weg inclusief alle toebehoren. Die zitten alleen wel wat hoger qua prijs, voor zo'n model die ik heb (incl. meubel) zit je 2dehands toch al snel op rond de 250 euro. Dan kun je beter, zoals wij hebben gedaan nu, iets meer uitgeven voor veel meer liters ;)
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:47:35 #235
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87106912
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:28 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Hij zal het beste met je voor hebben met je visjes, en als klant. :)
Ik filter overigens helemaal niet over kool. Dat doe ik alleen als ik medicijnen heb gebruikt, en ik de restanten uit het water wil hebben.
Je water wordt vanzelf weer normaal hoor, en je visjes hebben er totaal geen last van :)
Maar hoe lang duurt het voordat ik het koolfilter weer kan gebruiken? Als ik het te snel gebruik had ik er net zo goed niets in kunnen gooien dus wil het niet te snel doen, maar wil hem uiteindelijk toch wel weer gebruiken. Moet ik dan denken over een uur? een dag? een week? :P

quote:
Op Marktplaats staan zat leuke bakken :) Vaak willen mensen d'r ook echt snel vanaf (omdat ze gaan verhuizen of wat dan ook), dus kun je voor een leuk prijsje een gaaf aquarium inclusief toebehoren kopen :) Bijvoorbeeld deze (200 liter). En als het je kleur niet is pak je een pot verf :P

Over ongeveer een maand doe ik m'n Ferplast (120 liter) weg inclusief alle toebehoren. Die zitten alleen wel wat hoger qua prijs, voor zo'n model die ik heb (incl. meubel) zit je 2dehands toch al snel op rond de 250 euro. Dan kun je beter, zoals wij hebben gedaan nu, iets meer uitgeven voor veel meer liters ;)
Een wens van ons was om een hoek aquarium te hebben. De kleine die ik nu heb vind ik best mooi, maar hij staat nu in een hoek van de woonkamer en dat vind ik toch wat minder. Op mijn oude kamer stond hij gewoon tegen de wand en dan was dat prima.
Aangezien we iets groters willen zou een hoek aquarium in de hoek van de woonkamer natuurlijk heel mooi zijn. Echter zijn die dingen ook duur en we hebben net het hele huis ingericht. Het geld is dus ook een beetje op.
Deze vind ik bijvoorbeeld erg mooi. Misschien ook iets wat groot, maar wel mooi :)
http://dieren.marktplaats(...)H4%3D&fta_ind=5&fs=1
pi_87116396
Fuckkkkkkkkkkkkkk, ik ben zo dom ! Tijdens het verversen ben ik weer vergeten de verwarming uit te doen. Gevolg dikke stank en verbrand plastic, dit is al de 2e keer deze maand, echt heel dom en stom.

Vraagje, de verwarming is al afgekoeld maar er zit een klein beetje plastic op, heb hem nu in een emmer water liggen en kan ik hem morgen weer in het aquarium doen ivm schadelijke stoffen ? Of maandag een nieuwe halen ? Hij doet het nog wel.

Ook typisch dat dit in het weekend gebeurd maar heb nu helemaal geen verwarming, dat gaat toch wel goed tot maandag ? Of toch maar de verwarming erin hangen ?

[ Bericht 15% gewijzigd door stoeltafel op 02-10-2010 22:45:01 ]
pi_87116516
Nieuw aquarium staat. Oude word morgen opgehaald. O+
All good things are wild and free.
pi_87119445
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:39 schreef stoeltafel het volgende:
Fuckkkkkkkkkkkkkk, ik ben zo dom ! Tijdens het verversen ben ik weer vergeten de verwarming uit te doen. Gevolg dikke stank en verbrand plastic, dit is al de 2e keer deze maand, echt heel dom en stom.

Vraagje, de verwarming is al afgekoeld maar er zit een klein beetje plastic op, heb hem nu in een emmer water liggen en kan ik hem morgen weer in het aquarium doen ivm schadelijke stoffen ? Of maandag een nieuwe halen ? Hij doet het nog wel.

Ook typisch dat dit in het weekend gebeurd maar heb nu helemaal geen verwarming, dat gaat toch wel goed tot maandag ? Of toch maar de verwarming erin hangen ?
Is ie niet te ver doorgesmolten? (ivm stroom) Zo nee, dan gewoon erin hangen..
Als het plastic hard is geeft het geen stoffen meer af naar mijn weten.

Enne ivm je discussen zou ik er maar WEL de verwarming in hangen...
Btw; een reserve halen is altijd verstandig. Je weet maar nooit.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer zondag 3 oktober 2010 @ 12:02:40 #239
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_87127516
Gisteren met Samzz op de beurs geweest in Duisburg. Was wel leuk om te zien. Zaten echt prachtige discussen tussen.

Daarna nog even naar 'de grootste dierenwinkel ter wereld'. Zat er vlakbij. Ook wel de moeite waard om eens rond te kijken. Erg veel dingen te zien enzo. Al met al, geslaagde dag!
pi_87128940
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:02 schreef Kreator het volgende:
Gisteren met Samzz op de beurs geweest in Duisburg. Was wel leuk om te zien. Zaten echt prachtige discussen tussen.

Daarna nog even naar 'de grootste dierenwinkel ter wereld'. Zat er vlakbij. Ook wel de moeite waard om eens rond te kijken. Erg veel dingen te zien enzo. Al met al, geslaagde dag!
misschien heb ik je wel zien rondlopen :P
ben nog wat filmpjes en foto's aan het uploaden, dan plaats ik ze hier.
dat van die dierenwinkel wist ik niet, anders was ik daar ook even gaan kijken :{
  Official ESF Kreviewer zondag 3 oktober 2010 @ 13:47:19 #241
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_87130685
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:51 schreef Byte_Me het volgende:
dat van die dierenwinkel wist ik niet, anders was ik daar ook even gaan kijken :{
Dat was eigenlijk een stuk leuker dan de beurs. :'). Vooral qua omvang en soorten vissen/aquariums en zeewaterdingen enzo.
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:06:00 #242
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_87131265
Even een vraagje, ik heb sinds 4 dagen een 80liter aquarium met alles erop en d'r aan. Ik heb nu verschillende vis soorten (geīnformeerd en gehaald bij de dierenwinkel hier in het dorp) alleen nu is het 2e visje al dood.

Eerst was het een gup en nu m'n mini zoet waterhaai!
Ik baal hier enorm van.

Ik heb er 1 garnaal in die redelijk groot is. Die krijgt elke dag een doperwt en speciaal korrel voer.
De rest word gevoed met normaal totaal voer.

De 1e vis was bij de garnaal en een stuk van zijn achterlijf was opgegeten. En nu had de garnaal de minihaai alleen bij z'n staart te pakken. Ik zie verder geen wondjes bij de minihaai.

Iemand tips?
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_87132256
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:06 schreef Dionysiou het volgende:
Even een vraagje, ik heb sinds 4 dagen een 80liter aquarium met alles erop en d'r aan. Ik heb nu verschillende vis soorten (geīnformeerd en gehaald bij de dierenwinkel hier in het dorp) alleen nu is het 2e visje al dood.

Eerst was het een gup en nu m'n mini zoet waterhaai!
Ik baal hier enorm van.

Ik heb er 1 garnaal in die redelijk groot is. Die krijgt elke dag een doperwt en speciaal korrel voer.
De rest word gevoed met normaal totaal voer.

De 1e vis was bij de garnaal en een stuk van zijn achterlijf was opgegeten. En nu had de garnaal de minihaai alleen bij z'n staart te pakken. Ik zie verder geen wondjes bij de minihaai.

Iemand tips?
beter ga je naar een echte aquariumzaak dan een dierenwinkel. die minihaai blijft niet zo mini, maar wordt minstens 20cm en dus veel te groot voor jouw aquarium. een verkoper met verstand van zaken had je dat verteld. en kennelijk heb je een garnaal (geen kreeft?) die je vissen als voedsel ziet, ook niet zo handig in een aquarium dus.
pi_87132440
even een sfeerimpressie van de aquariumbeurs in Duisburg:

overzicht:

veel nanoreefs te zien

een zeecontainer, omgebouwd tot aquarium

mooie rog

uiteraard veel discussen

mijn favoriet:

leuk bakje:

"de buit"

vooral dat enorme stuk kienhout voor 10 euro was een koopje. ongeveer 80*30*40 en 10 kilo.

Wat ik er van vond, te veel techniek, te weinig vissen. Ik heb eigenlijk geen bijzondere vissen gezien, behalve dan een paar hele mooie discussen. Niet dat het niet de moeite waard was om er naar toe te gaan, maar ik had toch graag wat meer vissen gezien. Jammer dat ik niet wist van die winkel in de buurt.

verder nog een paar lezingen gekeken, ook niet allemaal even goed. eentje over aquaria inrichten, leek me erg leuk, omdat ik altijd moeite heb om de planten enzo op een esthetische manier neer te zetten, maar dat was echt voor beginners (gaan die naar zo'n beurs?). het ging van haal het aquarium uit de doos, giet de voedingsbodem erin, giet het grind erin, zet er wat plantjes in, doe er water in, etc. dan nog een lezing over algeneters in het aquarium, die was wel goed, al heb ik daar weinig nieuws gehoord. en ook nog eentje over zee-aquaria, maar de spreker was een beetje slaapverwekkend. hij gaf trouwens zijn presentatie zittend, iets wat ik alleen vind toegestaan voor mensen die niet of moeilijk kunnen staan :P

[ Bericht 42% gewijzigd door Byte_Me op 03-10-2010 16:03:06 ]
pi_87152620
wel mooie foto's en een mooi verslag. Dankje daarvoor!! :D
Prrrrttt
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:00:07 #246
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87152940
Hoe doen ze dat? Het duurt toch even voor je een aquarium helder en draaiend hebt op een nieuwe lokatie.

Gewoon 2 weken van tevoren al inrichten ofzo?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:43:12 #247
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87154441
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:00 schreef Catch22- het volgende:
Hoe doen ze dat? Het duurt toch even voor je een aquarium helder en draaiend hebt op een nieuwe lokatie.

Gewoon 2 weken van tevoren al inrichten ofzo?
Misschien hebben ze alles al ingericht en verplaatsen ze het alleen naar de beursvloer. Dan heb je nog even de tijd nodig om het weer helder te krijgen, maar je bent al een eind op weg.
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:49:03 #248
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87154655
Mijn visjes doen het trouwens na de anti biotica kuur van gisteren weer goed. Ik mag het wel afkloppen, maar ik denk dat het wel weer goed komt met ze :)
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:59:16 #249
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87154998
Ondertussen wel ook een nieuw aquarium gekocht via Marktplaats 8-)
Een hoek aquarium zoals we eigenlijk al heel lang wilden. Nu konden we voor een spotprijsje een volledig aquarium met vissen en tonnen randgebeuren kunnen kopen :)

Foto's:

ik heb hem pas een uurtje zo staan dus het water is nog niet helemaal helder, maar ik wilde hem toch niet jullie onthouden.
Ik weet alleen niet wat voor vissen erin zitten. Het zijn sicliden, maar hoe ze precies heten weet ik niet. Iemand een idee?
EDIT:
Antwoord: Zebracicliden :P

Ik wil hem wel helemaal opnieuw gaan inrichten. De vorige eigenaar ververse bijna nooit het water en het is nu erg smerig. Sowieso heel veel alg ook op de ramen. Ik heb er nu al redelijk wat kwijt geraakt door het wat schoon te maken, voor meer had ik nu geen tijd.

Die man waar ik hem van kocht zei dat je in principe vissen in een bak kan gooien, het water er uit, opnieuw water erin, een tijdje het water door de filter laten lopen zonder deze te vervangen en dan kunnen je vissen er vanzelf weer in. Aangezien je normaal gesproken eerst een aquarium een week moet laten lopen vroeg me af of dit wel helemaal klopt. Ik heb er trouwens wel spul bij gekregen om water sneller in de juiste conditie te krijgen.

Er zit ook een voedingsbodem in, maar ik weet nog niet of ik dat blijf doen. Net als de zwarte achterwand. In mijn andere aqauarium zit een hele fleurige en dit is een beetje saai, maar pas ook misschien wel weer wat beter bij deze vissen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Komakie op 04-10-2010 00:17:18 ]
pi_87158137
Is zebra cichliden een soort dan ? Het lijkt me een rots cichliden uit het Malawi meer, de mbuna soort.

Kijk maar is op mbuna.be of aquamalawi.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')