Volgens mijn Tropische vissen boek bestaan ze wel degelijk en lijken ze verdomd veel op wat ik er in heb zitten.quote:Op maandag 4 oktober 2010 03:53 schreef stoeltafel het volgende:
Is zebra cichliden een soort dan ? Het lijkt me een rots cichliden uit het Malawi meer, de mbuna soort.
Kijk maar is op mbuna.be of aquamalawi.com
quote:Op maandag 4 oktober 2010 08:47 schreef Komakie het volgende:
[..]
Volgens mijn Tropische vissen boek bestaan ze wel degelijk en lijken ze verdomd veel op wat ik er in heb zitten.
Het gedrag wat ze vertonen (volgens het boek) is ook erg vergelijkbaar.
Die Mbuna zijn een stuk langwerpiger dan de vissen die er bij mij in zitten.
Hier staan ze trouwens ook. Zien er precies hetzelfd uit
http://members.home.nl/rodenhuis/AquariumVissen.htm
[ afbeelding ]
(jammer dat het zo'n klein plaatje is...)
Weet niet of ik die site moet geloven want de Synodontis Petricola komt helemaal niet voor in Amerika maar in Afrika. Dus dat is een slechte bron maar kan je niet een betere foto maken ?quote:Op maandag 4 oktober 2010 08:47 schreef Komakie het volgende:
[..]
Volgens mijn Tropische vissen boek bestaan ze wel degelijk en lijken ze verdomd veel op wat ik er in heb zitten.
Die Mbuna zijn een stuk langwerpiger dan de vissen die er bij mij in zitten.
Hier staan ze trouwens ook. Zien er precies hetzelfd uit
http://members.home.nl/rodenhuis/AquariumVissen.htm
[ afbeelding ]
(jammer dat het zo'n klein plaatje is...)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een plaatje vond op google en toen gelijk gepost heb. Ik zag toen de website eronder en heb dat eigenlijk vrij makkelijk aangenomen Website zag er al niet zo profi uit, maar ja gemakzucht he.quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:00 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Weet niet of ik die site moet geloven want de Synodontis Petricola komt helemaal niet voor in Amerika maar in Afrika. Dus dat is een slechte bron maar kan je niet een betere foto maken ?
Ga je de vissen houden ? Komen er meer vissen in ? Is de bak al wat meer helder ?
Zit er goed uit. Mooi lichtquote:Op maandag 4 oktober 2010 09:02 schreef tliciouz het volgende:
Zo, oude bak is gister opgehaald. Heb nu een Juwel aquarium met lichtkap van 50x30x30 voor 10 euro kunnen krijgen. Maar goed mijn vriend wilt er nu dus andere vissen in ipv de sluierstaartjes die we nu hebben. Wat past goed in zo'n bak? We zaten eerst te denken aan guppy's maar die dingen vermenigvuldigen zich alsof het niets is.
Hier pics van hoe het er nu uit ziet. Ik moet zeggen vind het best een leuk bakje zo.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou er gewoon Endler Guppen en vuurgarnalen in zetten. Af en toe wat verkopen en fris bloed er in.quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:02 schreef tliciouz het volgende:
Zo, oude bak is gister opgehaald. Heb nu een Juwel aquarium met lichtkap van 50x30x30 voor 10 euro kunnen krijgen. Maar goed mijn vriend wilt er nu dus andere vissen in ipv de sluierstaartjes die we nu hebben. Wat past goed in zo'n bak? We zaten eerst te denken aan guppy's maar die dingen vermenigvuldigen zich alsof het niets is.
Je weet dat je posts kan editten? Je post nu nl. 3 keer achterelkaar.quote:
Mja weet ik.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:14 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik zou er gewoon Endler Guppen en vuurgarnalen in zetten. Af en toe wat verkopen en fris bloed er in.
Veel leven, niet al te veeleisend.
[..]
Je weet dat je posts kan editten? Je post nu nl. 3 keer achterelkaar.
Zijn dat van die zo goed als doorzichtige visjes? Die zijn wel coolquote:
Ik vind ze echt prachtig, die vissenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:24 schreef Komakie het volgende:
[..]
Alleen kan ik natuurlijk niet die beesten weg gooien () en ik geloof niet dat heel veel mensen op zebracicliden zitten te wachten. Ik heb tenminste gezocht op internet en ze zijn niet echt populair.
Daarnaast heb ik ff niet zo veel geld om een bak uitgebreid opnieuw te gaan inrichten dus tja....
Ik vind ze ook heel mooi, maar cichliden zijn echt wel een apart verhaal om thuis te houden en zijn totaal anders dan 'gewone' aquariumvissen. (territoriaal, zeer gevoelig voor omgevingsvariabelen). Dus ik zou me goed inlezen voordat ik dit soort vissen in huis zou halen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:22 schreef Faithfulness het volgende:
Ik vind ze echt prachtig, die vissen
True, true, maar ze zitten nu toch al in die bak. Je kan ze moeilijk levend door het toilet spoelen. (Nou ja, het kan wel, maar:quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik vind ze ook heel mooi, maar cichliden zijn echt wel een apart verhaal om thuis te houden en zijn totaal anders dan 'gewone' aquariumvissen. (territoriaal, zeer gevoelig voor omgevingsvariabelen). Dus ik zou me goed inlezen voordat ik dit soort vissen in huis zou halen.
...krijg je wel veel aandacht als je het op youtube zet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:34 schreef Faithfulness het volgende:
Je kan ze moeilijk levend door het toilet spoelen. (Nou ja, het kan wel, maar:)
Nouuuquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:18 schreef Catch22- het volgende:
Als je er echt niet af komt, dan moet je ze een bakje water in de vriezer zetten.
Dat schijnt de minste erge wijze te zijn.
Mag ik je even vertellen dat dat een grote leugen is?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:18 schreef Catch22- het volgende:
Als je er echt niet af komt, dan moet je ze een bakje water in de vriezer zetten.
Dat schijnt de minste erge wijze te zijn.
Die was ook alweer achterhaald, omdat het nog wel eens mis gaat. Vissen die wegglippen en op de grond vallen en niet dood zijn, etc.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Mag ik je even vertellen dat dat een grote leugen is?
Als je een zieke vis wilt doden heb je 2 mogelijkheden;
1) Overdosis aan verdovingsmiddel toedienen
2) Met een harde klap doodslaan, hard tegen een hard oppervlak gooien. Maar dit moet je kunnen, anders kun je deze stap ook vergeten.
Kruidnagelolie is een goedkoop en goed verdovingsmiddel.
Doe 0,5 ml. kruidnagelolie in een liter aquariumwater en los dit goed op. Doe de vis(sen) in het water, dan vallen ze binnen no time in slaap, en dan stopt de ademhaling binnen binnen enkele minuten. Dus daar voelen ze minder van dan die akelige bevriezingsdood.
Kruidnagelolie is olieachtig, en water niet. Dus mengen kun je het beste doen dmv schudden in een afgesloten fles bijvoorbeeld..
Die gedachte sterkt mij ook altijd. Het is beter dan lijden. Maar het is verre van prettig.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:55 schreef Catch22- het volgende:
Wat moet dat moet. Als een vis ziek is, vind ik het inhumaan om hem dood te laten gaan. Als hij beyond repair is, dan help ik hem wel.
Ja die is wel mooi ja.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:22 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik vind ze echt prachtig, die vissen
Je kan er ook wat meer lichte stenen indoen natuurlijk.
[ afbeelding ]
Prachtig toch
Ik heb gisteren al redelijk wat lopen zoeken op internet en ben wel wat verder gekomen met hun behuizing, hun gedrag, etc.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik vind ze ook heel mooi, maar cichliden zijn echt wel een apart verhaal om thuis te houden en zijn totaal anders dan 'gewone' aquariumvissen. (territoriaal, zeer gevoelig voor omgevingsvariabelen). Dus ik zou me goed inlezen voordat ik dit soort vissen in huis zou halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |