abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:47:21 #251
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87159220
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 03:53 schreef stoeltafel het volgende:
Is zebra cichliden een soort dan ? Het lijkt me een rots cichliden uit het Malawi meer, de mbuna soort.

Kijk maar is op mbuna.be of aquamalawi.com
Volgens mijn Tropische vissen boek bestaan ze wel degelijk en lijken ze verdomd veel op wat ik er in heb zitten.

Die Mbuna zijn een stuk langwerpiger dan de vissen die er bij mij in zitten.

Hier staan ze trouwens ook. Zien er precies hetzelfd uit :)

http://members.home.nl/rodenhuis/AquariumVissen.htm

(jammer dat het zo'n klein plaatje is...)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:52:28 #252
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87159281
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

Volgens mijn Tropische vissen boek bestaan ze wel degelijk en lijken ze verdomd veel op wat ik er in heb zitten.
Het gedrag wat ze vertonen (volgens het boek) is ook erg vergelijkbaar.

[ afbeelding ]

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_87159386
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Weet niet of ik die site moet geloven want de Synodontis Petricola komt helemaal niet voor in Amerika maar in Afrika. Dus dat is een slechte bron maar kan je niet een betere foto maken ?

Ga je de vissen houden ? Komen er meer vissen in ? Is de bak al wat meer helder ?
pi_87159429
Zo, oude bak is gister opgehaald. Heb nu een Juwel aquarium met lichtkap van 50x30x30 voor 10 euro kunnen krijgen. Maar goed mijn vriend wilt er nu dus andere vissen in ipv de sluierstaartjes die we nu hebben. Wat past goed in zo'n bak? We zaten eerst te denken aan guppy's maar die dingen vermenigvuldigen zich alsof het niets is. :D

Hier pics van hoe het er nu uit ziet. Ik moet zeggen vind het best een leuk bakje zo. O+

All good things are wild and free.
  maandag 4 oktober 2010 @ 09:38:46 #255
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87160097
Het water is vanacht al weer een stuk helderder geworden. Nog steeds wat troebel aangezien de vissen een beetje in de bodem wroeten en dus elke keer de rotzooi die erin zit weer omhoog komt. Het is wel erg smerig. Je kunt het op het laatste plaatje wel een beetje zien. Vooral aan de wand en op de voorgrond. Misschien dat ik alles wat anders indeel. Ik heb gisteren nog een heleboel andere accessoires gehad die er in kunnen. Dan moeten er wel andere dingen uit. Ik moet nog even kijken wat ik dan ga doen.
Het glas was gisteren wel zo vies dat ik daar alvast een doekje over heb gehaald. Je kon echt bijna niets meer zien. Nu is het zicht weer een heel stuk beter. Niet ideaal, maar wel toonbaar.

Ik zit alleen nog met een moeilijke situatie.
De man zei dat er nog jonge vissen in zitten. Die zouden ergens onder een steen moeten zitten. Nu heb ik er wel 1 gezien die onder die steen vandaan kroop en aardig wat kleiner is dan de anderen, maar verder heb ik nog niets gezien. Die man wist ook niet precies wanneer de eitjes uitgekomen zijn dus hij kon ook niet zeggen hoe groot die jongen op dit moment zijn en of ze er nog wel in zaten.
De beoogde vader en moeder zitten nog wel de hele tijd rond het plekje waar ze zouden moeten zitten, dus voor mijn gevoel moeten ze er nog zitten.

In ieder geval. Hoe kan ik dat het beste aanpakken als ik alles opnieuw wil indelen/schoonmaken/etc.
Voorzichtig checken op de plek waar ze moeten zitten of er nog wat zit en uiteindelijk alles er wel uithalen en in een tijdelijk bak doen?
Of uberhaupt gewoon wachten totdat alles aardig groot is en en dan pas alles opschonen?
  maandag 4 oktober 2010 @ 09:51:31 #256
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87160357
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:00 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Weet niet of ik die site moet geloven want de Synodontis Petricola komt helemaal niet voor in Amerika maar in Afrika. Dus dat is een slechte bron maar kan je niet een betere foto maken ?

Ga je de vissen houden ? Komen er meer vissen in ? Is de bak al wat meer helder ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een plaatje vond op google en toen gelijk gepost heb. Ik zag toen de website eronder en heb dat eigenlijk vrij makkelijk aangenomen Website zag er al niet zo profi uit, maar ja gemakzucht he.

Een foto van een bewegende vis vind ik wat lastig. Zeker met een telefoon. Zelfs met goede camera :P

Ik wil de vissen wel houden. Er komt dan ook niets meer in. Ik heb begrepen dat als ze in een bak zitten er niet al te veel andere vissen bij kunnen. Dat het een soort themabak wordt, dus andere vissen doe ik ook maar niet. Er zit nog wel een zwart visje met een oranje staart bij (even de naam kwijt) en ook nog 2 algeneters. Daarna houdt het op. Met vissen van die grootte heb ik ook het idee dat de bak vol genoeg zit.
Die algeneters hebben trouwens nog wel eens ruzie met die Zebra's (kan iemand anders bevestigen, of ontkennen dat ze zo heten :P ) wat al aangeeft dat ze volgens mij niet al te veel anderen dulden. De Zebra's die ruzie heeft met die algeneter is trouwens niet 1 van het ouderkoppeltje dus het kan niet zijn om de jongen te beschermen.

Zoals ik al zei is de bak al wat beter zichtbaar, alleen woelen die Zebra's de grond aardig op dus de rotzooi die in de bak zit dus dat komt allemaal weer terecht in de "lucht".
  maandag 4 oktober 2010 @ 09:51:48 #257
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87160360
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:02 schreef tliciouz het volgende:
Zo, oude bak is gister opgehaald. Heb nu een Juwel aquarium met lichtkap van 50x30x30 voor 10 euro kunnen krijgen. Maar goed mijn vriend wilt er nu dus andere vissen in ipv de sluierstaartjes die we nu hebben. Wat past goed in zo'n bak? We zaten eerst te denken aan guppy's maar die dingen vermenigvuldigen zich alsof het niets is. :D

Hier pics van hoe het er nu uit ziet. Ik moet zeggen vind het best een leuk bakje zo. O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zit er goed uit. Mooi licht :)
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:14:46 #258
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87160914
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:02 schreef tliciouz het volgende:
Ik zou er gewoon Endler Guppen en vuurgarnalen in zetten. Af en toe wat verkopen en fris bloed er in.

Veel leven, niet al te veeleisend.
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zit er goed uit. Mooi licht :)
Je weet dat je posts kan editten? Je post nu nl. 3 keer achterelkaar.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:16:13 #259
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87160947
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:14 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik zou er gewoon Endler Guppen en vuurgarnalen in zetten. Af en toe wat verkopen en fris bloed er in.

Veel leven, niet al te veeleisend.
[..]

Je weet dat je posts kan editten? Je post nu nl. 3 keer achterelkaar.
Mja weet ik.
Vervelende eigenschap van me....
Ik doe het meestal om het een beetje overzichtelijk te houden, maar ik ben met je eens dat het soms wat veel van het goede is...
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:12:47 #260
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87184700
Een hoop jongen!
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:24:32 #261
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87199751
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:12 schreef Catch22- het volgende:
Een hoop jongen!
Zijn dat van die zo goed als doorzichtige visjes? Die zijn wel cool :)

Mijn bak is gisteren heel mooi opgehelderd :)
Ik had het glas al van binnen schoon gemaakt en gisteren is mijn vriendin bezig geweest met de buitenkant.
Ik snap alleen niet hoe het kan dat alle rotzooi op de bodem ook weg is. Mijn vriendin heeft het niet gedaan zegt ze, maar het kan toch niet zomaar weg zijn lijkt me. Het ziet er in ieder geval wel een stuk beter uit.
Hoewel ik het nog steeds een wat donkere bak vind. Logisch ook met de donkere achterwanden, het gebrek aan groen (die beesten eten alles op), het vuil wat erin zit en de stenen. Op den duur wil ik zeker wat anders.

Alleen kan ik natuurlijk niet die beesten weg gooien ( :P ) en ik geloof niet dat heel veel mensen op zebracicliden zitten te wachten. Ik heb tenminste gezocht op internet en ze zijn niet echt populair.
Daarnaast heb ik ff niet zo veel geld om een bak uitgebreid opnieuw te gaan inrichten dus tja....
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:13:38 #262
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87202978
Het zijn Endler Guppen ;)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_87203290
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:24 schreef Komakie het volgende:

[..]

Alleen kan ik natuurlijk niet die beesten weg gooien ( :P ) en ik geloof niet dat heel veel mensen op zebracicliden zitten te wachten. Ik heb tenminste gezocht op internet en ze zijn niet echt populair.
Daarnaast heb ik ff niet zo veel geld om een bak uitgebreid opnieuw te gaan inrichten dus tja....
Ik vind ze echt prachtig, die vissen ;)
Je kan er ook wat meer lichte stenen indoen natuurlijk.

Prachtig toch O+
  Official ESF Kreviewer dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:27:01 #264
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_87203441
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:22 schreef Faithfulness het volgende:
Ik vind ze ook heel mooi, maar cichliden zijn echt wel een apart verhaal om thuis te houden en zijn totaal anders dan 'gewone' aquariumvissen. (territoriaal, zeer gevoelig voor omgevingsvariabelen). Dus ik zou me goed inlezen voordat ik dit soort vissen in huis zou halen.
pi_87203695
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik vind ze ook heel mooi, maar cichliden zijn echt wel een apart verhaal om thuis te houden en zijn totaal anders dan 'gewone' aquariumvissen. (territoriaal, zeer gevoelig voor omgevingsvariabelen). Dus ik zou me goed inlezen voordat ik dit soort vissen in huis zou halen.
True, true, maar ze zitten nu toch al in die bak. Je kan ze moeilijk levend door het toilet spoelen. (Nou ja, het kan wel, maar: :{w )

Dus dan wordt het houden of een nieuw baasje voor ze zoeken *O*
pi_87204070
Door het toilet spoelen is sowieso not done, dat is echt dieren martelen. Vraag het eens in je aquariumwinkel, of ze ze willen hebben om door te verkopen. anders kun het je altijd nog proberen bij de lokale aquarium vereniging, die willen zulke vissen ook vaak opvangen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:12:26 #267
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_87205107
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:34 schreef Faithfulness het volgende:
Je kan ze moeilijk levend door het toilet spoelen. (Nou ja, het kan wel, maar: :{w )
...krijg je wel veel aandacht als je het op youtube zet.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:18:36 #268
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87205355
Als je er echt niet af komt, dan moet je ze een bakje water in de vriezer zetten.

Dat schijnt de minste erge wijze te zijn.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_87205511
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:18 schreef Catch22- het volgende:
Als je er echt niet af komt, dan moet je ze een bakje water in de vriezer zetten.

Nouuu :(
Je gaat toch geen gezonde dieren afmaken omdat jij wat anders wil? Dat had je je dan maar van tevoren moeten bedenken. :{

* Note: "Je" is algemeen, niet naar Catch22-
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:25:32 #270
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87205629
Ja dat klopt, ik zou dat ook niet zo snel doen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_87206322
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:18 schreef Catch22- het volgende:

Mag ik je even vertellen dat dat een grote leugen is?
Als je een zieke vis wilt doden heb je 2 mogelijkheden;

1) Overdosis aan verdovingsmiddel toedienen
2) Met een harde klap doodslaan, hard tegen een hard oppervlak gooien. Maar dit moet je kunnen, anders kun je deze stap ook vergeten.

Kruidnagelolie is een goedkoop en goed verdovingsmiddel.
Doe 0,5 ml. kruidnagelolie in een liter aquariumwater en los dit goed op. Doe de vis(sen) in het water, dan vallen ze binnen no time in slaap, en dan stopt de ademhaling binnen binnen enkele minuten. Dus daar voelen ze minder van dan die akelige bevriezingsdood.

Kruidnagelolie is olieachtig, en water niet. Dus mengen kun je het beste doen dmv schudden in een afgesloten fles bijvoorbeeld..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87206538
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Mag ik je even vertellen dat dat een grote leugen is?
Als je een zieke vis wilt doden heb je 2 mogelijkheden;

1) Overdosis aan verdovingsmiddel toedienen
2) Met een harde klap doodslaan, hard tegen een hard oppervlak gooien. Maar dit moet je kunnen, anders kun je deze stap ook vergeten.

Kruidnagelolie is een goedkoop en goed verdovingsmiddel.
Doe 0,5 ml. kruidnagelolie in een liter aquariumwater en los dit goed op. Doe de vis(sen) in het water, dan vallen ze binnen no time in slaap, en dan stopt de ademhaling binnen binnen enkele minuten. Dus daar voelen ze minder van dan die akelige bevriezingsdood.

Kruidnagelolie is olieachtig, en water niet. Dus mengen kun je het beste doen dmv schudden in een afgesloten fles bijvoorbeeld..
Die was ook alweer achterhaald, omdat het nog wel eens mis gaat. Vissen die wegglippen en op de grond vallen en niet dood zijn, etc.
Ik geloof dat kruidnagelolie en de nek afsnijden twee manieren zijn die geaccepteerd zijn.

Nou ja, dat laatste kan ik dus echt niet :@
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:55:05 #273
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87206812
Wat moet dat moet. Als een vis ziek is, vind ik het inhumaan om hem dood te laten gaan. Als hij beyond repair is, dan help ik hem wel.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:07:09 #274
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_87207275
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:55 schreef Catch22- het volgende:
Wat moet dat moet. Als een vis ziek is, vind ik het inhumaan om hem dood te laten gaan. Als hij beyond repair is, dan help ik hem wel.
Die gedachte sterkt mij ook altijd. Het is beter dan lijden. Maar het is verre van prettig.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:43:11 #275
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87208675
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:22 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Je kan er ook wat meer lichte stenen indoen natuurlijk.

[ afbeelding ]

Prachtig toch O+
Ja die is wel mooi ja.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er een paar vissen bij heb die ik wat minder vind. Er is 1 Zebra die dik 10cm groot is en dat is gewoon een lelijkert :P
Dan nog 3 algeneters waarvan er 2 niet echt mooi zijn. Bij de anderen zitten wel een paar die er wel ok uit zien. :)
Het is dus een beetje afwisselend met de vissen of ik ze mooi vind of niet. Dat is jammer, want er zitten wel wat mooie bij.

Misschien dat inderdaad wat lichtere stenen nog wel zouden helpen. Kun je daar gewoon standaard stenen voor gebruiken (uiteraard helemaal goed schoon gemaakt enzo) of zijn dat speciale stenen?

quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb gisteren al redelijk wat lopen zoeken op internet en ben wel wat verder gekomen met hun behuizing, hun gedrag, etc.
Sowieso moet het een behuizing zijn met veel schuilmogelijkheden (rotsen en hout) en een ondergrond waar ze lekker in kunnen wroeten. Zand of kleine steentjes die niet scherp zijn. Het zijn alleseters. Bij voorkeur wat afwisselend voer. Ze zijn vrij sterk en kunnen tegen een stootje. Regelmatig water verversen (logisch). Temperatuur tussen de 23 en de 26 graden. Een agressieve vis die het niet goed doet in gezelschapsaquaria. Dus het wordt een thema aquarium. Ze laten planten niet met rust, dus laat die maar achterwege. Ze planten zich redelijk makkelijk voort.

Nog andere dingen die belangrijk zijn om te weten?

Op zich is het wel grappig.
Die man waar ik hem van heb gekocht heeft een lamp erin gezet die beter zou zijn voor de planten. Grappig genoeg eten die vissen de planten helemaal aan gort dus daar heeft hij weinig aan gehad :')

Ik zit even na te denken over hoe ik het beste het aquarium kan opzetten als ik het ga veranderen. De donkere wanden moeten, denk ik, maar blijven. Wel eerst goed schoonmaken. Dat zal al wel schelen. Er kan eventueel een lichtere steenwand in, maar ik weet niet wat er gebeurd als ik die wand eraf haal aangezien die zit vast gelijmd. Ik heb al wel heel erg licht land/grind erin dus dat komt het licht in ieder geval wel ten goede.
De planten (of wat er van over is) die erin zitten gaan er sowieso uit. Ze zijn helemaal kapot geknaagd en wat er van over is ziet er dus niet meer uit. Er zit nog een hele lelijke nepplant in, dus die gaat ook weg.
Er komen dan nog wat lichte stenen bij en de rotzooi op de grond (Daar zit ook wat groen) gaat ook weg.

Ik zit te twijfelen of het goed is om nog een paar nepplantjes erin te zetten voor de kleur. Nu is het heel erg steenkleurig en aangezien de vissen ook voornamelijk zwart/grijs/wit zijn ben ik bang dat het een somber geheel wordt. Het leek mij wel leuk om wat groene nepplanten erin te zetten om het geheel wat op te fleuren :)

Een beetje een idee zoals dit:

Hoewel mijn aquarium wel wat kleiner is :P

Ideeën zijn altijd welkom :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')