abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86242024
Zo, na maanden van extreem lurken bij anderen die al bezig waren met hun verbouwing, is het eindelijk mijn kans om iets terug te doen :P

In dit topic kunnen jullie de verbouwing volgen van mijn nieuwbouwhuis in Utrecht (nouja, Vleuterweide, Leidsche Rijn) dat volgende week (de 15e) wordt opgeleverd. Ik zal hieronder eerst de tijdlijn een klein beetje weergeven met wat foto's van tijdens de bouw. Daarna een overzicht van wat er allemaal gaat gebeuren. En dan hoop ik vanaf volgende week vaak nieuwe foto's te kunnen plaatsen :)

(Dit topic is trouwens ook een beetje voor mijn vriendin, die aan de andere kant van de wereld moet vertrouwen op foto's om het resultaat te zien :* Pas na de kerst zal zij het in het echt kunnen aanschouwen!)

Het project
Het project is de Voorburcht in Vleuterweide, één van de laatste deelplannen van de bouw van Leidsche Rijn, he stadsdeel ten westen van Utrecht. Dit specifieke project ligt net ten zuiden van de spoorlijn Utrecht - Den Haag, ongeveer 100m van het station Vleuten. Binnen dit project worden 57 tussen- en hoekwoningen gebouwd in de prijsklasse ¤ 220.000 t/m ¤ 280.000. Ik heb hierin een eengezinswoning in het vijfde en laatste blok gekocht, voor ¤ 239.000.

Hier de plattegrond. Ik heb gekozen om slaapkamer 1 en 3 samen te trekken (wand vervalt), waardoor ik een supergrote master bedroom heb *)

De tuin staat er niet op, maar is ongeveer 10 meter diep en 5.40 meter breed.. Genoeg voor een BBQ dus ;)

De geschiedenis
Vorige zomer begon ik me te oriënteren op een huis in de buurt van Utrecht, allereerst om te huren. Toen bleek dat vrije sector wegens inkomenseisen totaal niet reëel is, ben ik naar koophuizen gaan kijken. Er wordt niet zoveel meer gebouwd in Leidsche Rijn, maar van dit project kon ik net de laatste woning meepikken. Zo heb ik op 16 september vorig jaar als laatste een handtekening gezet onder het koop- en aanneemcontract bij de makelaar *O*

Het heeft toen nog tot januari dit jaar geduurd voordat de hypotheek volledig rond was en ik kon gaan passeren, dat is uiteindelijk gelukt op 25 januari *O*

In de tussentijd is de aannemer (BAM) gelukkig gewoon gaan bouwen en kon er in oktober begonnen worden met heien.

Helaas heb ik een woning in de laatste van 5 woningblokken, dus bij mij duurde alles het langst. Maar toch, eind januari stond ook bij mij de eerste begin van een huis. Bij de eerste huizen lagen toen de pannen er al bijna op; dat geeft een indicatie van het snelle bouwproces.

Daarna ging het snel en werden de andere verdiepingen er ook op gezet. Hier het dak in aanbouw in maart dit jaar;

En toen konden ze de boel dicht gaan maken. Het storten van de betonnen basis is eigenlijk het enige wat echt op lokatie gebeurt, de rest is bijna allemaal prefab. Hier (april dit jaar) de binnenspouwbladen inclusief kozijnen, glas etc. geplaatst;

En begonnen met het metselwerk aan de gevels, in dit geval de achtergevel;

Na het dichtmetselen werd de fundering voor de schuurtjes gebouwd;

Vervolgens in juni op de kijkdag geweest en konden we voor het eerst ook (legaal :P) binnen kijken :W

Vanuit de woonkamer gezien links de voordeur en entree, rechts de (open) keuken.

Vanuit tegenovergestelde hoek de rest van de woonkamer met schuifpui en achterdeur naar de achtertuin;

Nogmaals de keuken, met openslaande deuren naar de 'verranda' voor;

Boven, de casco-op-te-leveren badkamer;

En één van de slaapkamers met openslaande deuren en frans balkon;

De zolder (groot :o)

En het binnenplein (waar ook geparkeerd wordt);

De stand van zaken
Inmiddels op de voorschouw geweest (weinig punten gelukkig) en nu wachten op de oplevering op 15 september a.s. c_/

Plannen
De plannen die ik heb zijn vrij simpel: de hele woning moet afgewerkt worden, m.u.v. de tuin. Die bewaar ik tot volgend voorjaar, heb nu genoeg aan m'n hoofd (en pijn in de portemonnee :') )

Wat ik ga doen, in volgorde van mijn planning;
- Paar kleine dingetjes zoals stopcontactje bijmaken/verplaatsen
- In het toilet beneden een hangtoilet maken
- Verlaagd plafond in de badkamer maken voor halogeenspotjes
- Alle wanden laten spackspuiten
- Vloerverwarming in de badkamer aanleggen
- Badkamer verder afmonteren met bad, regendouce, hangtoilet etc.
- Toilet en badkamer (laten!) tegelen
- Eikenhouten vloer leggen op de begane grond
- Grenenhouten vloer leggen op de verdieping
- Keuken (laten!) plaatsen
- .. wat er nog meer tussendoor komt :P

Zal proberen jullie vanaf de oplevering wat leuke dingen te laten zien, graag hoor ik wat jullie er allemaal van vinden ^O^
pi_86242139
Zier er super leuk uit. Ben benieuwd naar de pics als het wat minder kaal is ;)
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_86242510
Gefeliciteerd! Ik ga het volgen! :Y Succes! ^O^
pi_86242709
Tvp.
pi_86242972
Gaat er vast goed uitzien. Zo aan de plannen te horen dan ;)
pi_86244887
Goed bezig! Succes met alles!
Al een beetje een planning van wanneer je het af wilt hebben?
pi_86245347
Jups, ik heb mijn huidige huurhuis per 1 november opgezegd. Dus ik moet voor die tijd verhuizen :P

Nee, de keuken wordt in principe de 5 weken na oplevering geplaatst, dus in de week van 18 oktober. Dat is meteen, volgens planning, ook het laatste dat moet gebeuren, ik wil voor die tijd eigenlijk alle grote dingen afhebben. Dus in theorie kan ik na die week verhuizen :)
pi_86255104
Leuk, nog een nieuwbouwhuis! Ga ik volgen.

Meteen een vraagje: vind je het niet riskant om de muren te laten spuiten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86256460
Mja, ik heb voor mezelf een afweging gemaakt. De ene helft van de wereldbevolking zegt 'nooit doen, je moet 2 jaar wachten', de andere helft zegt 'geen enkel probleem'. Voor mij persoonlijk weegt het risico op scheuren (die in principe best te repareren zijn) makkelijk op tegen een tijd aankijken tegen behang en het gezeik om je muren in 2 jaar tijd tweemaal te laten afwerken.

Maargoed, dat is mijn afweging - ik heb dan ook een grafhekel aan behang. Voor iedereen zal dit weer anders zijn :)
pi_86256608
Ik zou dezelfde afweging maken, hoor. Maar ik heb begrepen dat spuitwerk juist lastiger is te repareren dan stucwerk en ook meer/makkelijker scheurt. Of heb ik dat verkeerd begrepen? En je zit met die eeuwige structuur in je muren.
pi_86260830
Volgens mij zit er niet vreselijk veel verschil in qua scheurrisico, maar heb me daar niet heel erg in verdiept. De keuze voor spuitwerk is vooral op budgetaire gronden gemaakt :P Stucwerk, ook spachtelputz, is twee tot driemaal zo duur als spuitwerk. En dat is geld dat ik dan liever ergens anders in steek, zoals de keuken of badkamer. En omdat de plafonds toch al in spuitwerk worden opgeleverd, leek het me wel een mooie eenheid :) Maar als ik vrije keuze zou hebben gehad, had ik denk ik fijnschuurwerk gekozen.
pi_86268493
Zo te lezen heb je het allemaal goed voor elkaar! Ik ben benieuwd wat je vriendin hiervan vindt. Het is wel fijn dat ze het een beetje kan volgen. Ik wens je veel plezier en suc6 en zal regelmatig even een kijkje nemen op je forum.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stoetel86 op 11-09-2010 09:25:23 ]
pi_86268582
Ziet er super uit!
Ik begreep dat je dit forum bent gestart om je vriendin op de hoogte te houden want die zie je na de kerst? Dat maakt me nieuwsgierig!

je hebt in ieder geval nog genoeg te klussen zo te zien!

Groeten,

Daan
groeten
pi_86269674
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 09:16 schreef daan.w het volgende:
Ik begreep dat je dit forum bent gestart om je vriendin op de hoogte te houden want die zie je na de kerst? Dat maakt me nieuwsgierig!
Vrij makkelijk hoor ;) Mijn vriendin zit 6 maanden voor stage in Nieuw-Zeeland en komt pas na de kerst terug...
pi_86270294
leuk, een nieuwbouwhuisje!

ziet er leuk & ruim uit :), jullie gaan wel samenwonen? of nog niet?
ben benieuwd hoor. Zal voor je vriendin ook wel spannend zijn ;) haha

suc6, en ik zal je topic gaan volgen, altijd leuk :)
ben ook benieuwd naar je keuken, ga je een hoek/bar keuken doen

enn de toilet boven, blijft die een gewone toilet?

en echt gaaf die 'master bedroom' haha
die ramen boven zijn ook gaaf zeg, die zijn openslaand? O+
~ Bonito La Risa ~
pi_86270690
Ziet er leuk uit zeg. Mijn nieuwbouwhuis is nu tot aan foto 5, dus met kozijnen erin en foli tegen de voor en achterkant. Wel grappig om te zien dat ze dezelfde volgorde aanhouden. Dat verschilt nogal per nieuwbouwhuis volgens mij. Maar wij hebben tot nu toe dezelfde volgorde dus leuk om te zien.
pi_86271622
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 10:22 schreef Mixende_match het volgende:
leuk, een nieuwbouwhuisje!

ziet er leuk & ruim uit :), jullie gaan wel samenwonen? of nog niet?
ben benieuwd hoor. Zal voor je vriendin ook wel spannend zijn ;) haha
Nog niet direct helemaal (ik heb het ook op mijn salaris gekocht), maar ze zal er wel veel zijn ja :) En het is inderdaad wel spannend of het helemaal haar smaak wordt :P
quote:
suc6, en ik zal je topic gaan volgen, altijd leuk :)
ben ook benieuwd naar je keuken, ga je een hoek/bar keuken doen
De keuken komt in de lengte; het aanrecht met spoelen en koken links (vanuit de woonkamer gezien) en rechts hoge kasten met koelkast/vriezer en ovens. En aan de kopse kant van het aanrecht komt inderdaad een soort bar-blad uit ongeveer 1.20 meter uit de wand. Aanrechtblad wordt trouwens het pronkstuk van de keuken: het is van glas *)

Beetje moeilijk uitleggen allemaal, zal binnenkort even een foto/tekening uploaden.

quote:
enn de toilet boven, blijft die een gewone toilet?
Toilet wordt 'gewoon' een hangtoilet :)

quote:
en echt gaaf die 'master bedroom' haha
die ramen boven zijn ook gaaf zeg, die zijn openslaand? O+
De ramen van de master bedroom zijn gewoon kiep/kantelramen en niet zo speciaal. De slaapkamer aan de voorzijde (logeerkamer) heeft inderdaad openslaande deuren met een hekje ervoor :Y)
pi_86271710
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 10:40 schreef Stansfield het volgende:
Ziet er leuk uit zeg. Mijn nieuwbouwhuis is nu tot aan foto 5, dus met kozijnen erin en foli tegen de voor en achterkant. Wel grappig om te zien dat ze dezelfde volgorde aanhouden. Dat verschilt nogal per nieuwbouwhuis volgens mij. Maar wij hebben tot nu toe dezelfde volgorde dus leuk om te zien.
Gefeliciteerd! Ik weet hoe het voelt om te wachten :X Maar 't gaat voor je gevoel best snel, zeker de laatste tijd..

En veel wordt inderdaad volgens hetzelfde principe gebouwd, zeker als je dezelfde aannemer hebt. BAM, bijvoorbeeld, bouwt volgens het W&R principe. Dat is een volledig gefinetuned bouwproces waarbij dit soort dingen allemaal gestandaardiseerd zijn om zo efficiënt mogelijk te bouwen.

Edit: hier plaatjes van de keuken;

^ ^ De muur links in beeld is in werkelijkheid geen muur, dat is de rest van de woonkamer ;)

[ Bericht 28% gewijzigd door JSS op 10-09-2010 11:34:35 ]
pi_86272209
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:17 schreef JSS het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Ik weet hoe het voelt om te wachten :X Maar 't gaat voor je gevoel best snel, zeker de laatste tijd..

En veel wordt inderdaad volgens hetzelfde principe gebouwd, zeker als je dezelfde aannemer hebt. BAM, bijvoorbeeld, bouwt volgens het W&R principe. Dat is een volledig gefinetuned bouwproces waarbij dit soort dingen allemaal gestandaardiseerd zijn om zo efficiënt mogelijk te bouwen.
Onze bouwer is heijmans. Een vriend van mij heeft ook een nieuwbouwhuis gekocht en daar doen ze eerst een verdieping dan metsen dan weer een verdieping enz. Dus die heeft een andere volgorde. Zal eens zoeken op dat principe.

Wachten duurt af en toe best lang. Maar nog even en we kunnen alles gaan finetunen met de badkamer en keuken enz en de meubels dus al met al gaat het nog wel redelijk snel ja.
pi_86278362
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:14 schreef JSS het volgende:

[..]

Nog niet direct helemaal (ik heb het ook op mijn salaris gekocht), maar ze zal er wel veel zijn ja :) En het is inderdaad wel spannend of het helemaal haar smaak wordt :P
Toen je het had over het samentrekken van de slaapkamers vermoedde ik al meteen dat er nog geen concrete babyplannen waren. ;)

Weet je al hoe je de eettafel neer gaat zetten? De plattegrond van je woonkamer is vrij vergelijkbaar met mijn plattegrond en ik worstel er nog mee. Er is niet zo heel veel ruimte voor.
pi_86279088
Nee klopt :{ Ik ben ook heel benieuwd hoe dat gaat passen.

Ben tijdje terug voor de grap eens naar Het Kabinet in Bunnik geweest voor een interieuradvies en met die dame op papier zitten schuiven met meubels. Zij kwam toch op een eet-opstelling in het verlengde van de keuken en daarachter de zithoek. In de 'nis' bij de achterdeur zou dan een dressoir met televisie komen. Zal binnenkort de tekening eens inscannen :)
pi_86279223
Als je de afmeting van de tafel (en bank!) bescheiden houdt dan lukt dat wel. Ik heb een tafel van 2 bij 1 meter en die krijg ik er met geen mogelijkheid in. Onze bank is ookal vrij groot.

Je kunt denken aan een opstelling dwars op de muur, net boven de keuken. Of een ronde tafel!
pi_86279245
Ben heel benieuwd hoe het gaat worden! Fijn huis! Spannend he!
Ben ook bezig met een nieuw flatje
En ondanks dat dat geheel mijn flat is, ben ik ook al beig met inrichting eea op mijn O+ af te stemmen zodat hij zich net zo goed thuis voelt.

Maar even een tip, of opmerking, weet niet of dit huis je einddoel is? Want hoe gaaf het ook is, megaslaapkamer O+, erg praktisch is het niet. Toen ik met mijn ex samen was, waren er ook plannen voor gezinsuitbreiding, en de mooiste woningen vielen af vanwege het gebrek aan een extra slaapkamer, en dat was voor meer stellen een dealbreaker. Ook al kan een kamer weer opnieuw gedeeld worden.. Als het niet hoeft liever niet. Dus ik weet niet of je ooit weer wilt verkopen?
pi_86279288
Helaas voor je in het sfeerloze Leidsche Rijn.
pi_86279604
een glazen aanrechtsblad O+ waaaauw! ben zeer benieuwd!

ja en dat wachten... :( ik ben ook al vanaf begin dit jaar aan het wachten! bij ons doen ze ook alles hetzelfde. Dus niet bij huis 1 eerst alle lagen, dan 2 enz...

maar openslaande deuren vind ik zoo mooi haha

leuk hoor, vriendin zal denk ook vaak bij jou zijn met zo'n huis ;)
~ Bonito La Risa ~
pi_86279607
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:00 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar even een tip, of opmerking, weet niet of dit huis je einddoel is? Want hoe gaaf het ook is, megaslaapkamer O+, erg praktisch is het niet. Toen ik met mijn ex samen was, waren er ook plannen voor gezinsuitbreiding, en de mooiste woningen vielen af vanwege het gebrek aan een extra slaapkamer, en dat was voor meer stellen een dealbreaker. Ook al kan een kamer weer opnieuw gedeeld worden.. Als het niet hoeft liever niet. Dus ik weet niet of je ooit weer wilt verkopen?
Snap wat je bedoelt :) Maar ik verwacht ongeveer 5 jaar in het huis te wonen; het is zeker geen einddoel. En de kans dat er in die 5 jaar kinderen komen is heel klein ;)

Over de verkoopbaarheid heb ik ook wel nagedacht. Het speelt mee, maar ik vind zeker niet dat je je woonplezier aan de kant moet schuiven voor verkoopbaarheid. Bovendien kan ik (en ga ik, op termijn) op zolder nog 2 volwaardige slaapkamers maken, dus is het alsnog een 4-slaapkamerhuis :)
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:01 schreef Stirner het volgende:
Helaas voor je in het sfeerloze Leidsche Rijn.
Tsja, ieder z'n ding. Heb jaren in sfeervolle stadscentra gewoond, maar heb nu juist zin om in eigen tuin te BBQ'en en m'n auto zonder gezeik kwijt te kunnen. En als het dan een beetje sfeerloos is, soit :P
pi_86284086
leuk om te volgen!
dus zo te zien (sorry nog niet alles gelezen) een frans balkon boven? vind ik altijd erg leuk staan.
helemaal mee eens dat het in de eerste plaats gaat om je eigen woongenot en pas op de 2de plaats om eventuele verkoopbaarheid in de toekomst. best wel eng voor je partner trouwens, zo op afstand op alles vertrouwen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_86478714
Vandaag oplevering gehad... Vond het wel een beetje spannend, maar was uiteindelijk prima en de meeste punten, allemaal afwerkingspuntjes, zijn direct verholpen. Ik had een bouwkundige van VEH besteld die zijn werk goed gedaan heeft en had een kritische zwager bij me die misschien nog wel meer resultaat heeft geboekt 8-) In elk geval wordt alles helemaal netjes afgewerkt nu!

Ik heb daarna dus een stapel sleutels gekregen en vanmiddag de eerste paar uurtjes klussen erop zitten. Kon nog niet veel doen want ik moest vanavond een vriend helpen verhuizen, maar toch wat elektradingen gedaan en kunnen afvinken!

De auto volgeladen met alle gereedschap :P

Eerst even kampement maken natuurlijk ;) Belangrijk: warme koffie en koud bier (hence Senseo en mini-koelkast)!

De eerste klusjes geklaard!

Uiteindelijk vandaag gedaan;
- Her en der lampjes opgehangen voor 's avonds
- Bedrading elektra in de badkamer vervangen zodat ik lichtpunt morgen kan verlagen (achter spiegel i.p.v. midden op de wand)
- Extra WCD in de badkamer gemaakt voor pomp vloerverwarming

Morgen verder met wat freeswerk voor een paar extra WCD's en beginnen met het verlaagd plafond in de badkamer :)
pi_86479168
Knap hoor dat je dat allemaal zelf kan. Ben je ook electricien van beroep?
Succes verder.
pi_86479291
Is zo´n man van VEH nuttig en wat koste het je als ik vragen mag?
  Moderator woensdag 15 september 2010 @ 22:32:30 #31
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_86479917
Ey, waarom heb ik dit topic (notabene als moderator :@) gemist ?
Ben benieuwd wat je er van gaat maken ! Ben je zelf ook werkzaam in de bouw of ? :)
pi_86486985
Wat fijn dat je nu eindelijk kunt beginnen, ook al zijn het maar kleine klusjes. Ik heb echt diep respect voor je! Het is echt jouw project, ik ben benieuwd wat het resultaat wordt!
  donderdag 16 september 2010 @ 20:23:39 #33
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_86510889
Vleuterweide is idd niet direct de leukste sfeer locatie. Wat TS echter stelt kan ik me wel heeel goed voorstellen.

Op een gegeven ogenblik ben je het zoeken van een parkeerplek van thuiskomst ZOOOO zat, wil je gewoon je tuinstoel bij de bbq zetten en stoken tot het zwart ziet in je tuintje. Gelijk heb je hoor.

maar euhm euh... une petite puntje waar ik nog even naar zou kijken,...

Heb je nu echt je gasfornuis binnen het bereik van de openslaande tuindeuren geplaatst? Ik zou daar nog even heeeel goed over nadenken.. :Y
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_86518224
Allereerst bedankt voor de reacties :)

quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:17 schreef samara het volgende:
Knap hoor dat je dat allemaal zelf kan. Ben je ook electricien van beroep?
Succes verder.
Nouja, dat zelf kunnen valt wel mee ;) Ik ben opzich handig, maar 80% van de dingen hier doe ik ook voor het eerst zelf. Vooral veel gelezen (K&W is leerzaam! en her en der tips vragen. Ben zelf geen elektricien, maar dat is relatief het soort klussen dat mij het dchtst aan het hart ligt :)

quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:19 schreef Stansfield het volgende:
Is zo´n man van VEH nuttig en wat koste het je als ik vragen mag?
Mja, nuttig vond ik niet heel erg. Ik had het liever gedaan zonder hem en met mijn kritische zwager dan andersom. Maargoed, als je woning serieuze gebreken heeft, dan is hij z'n geld misschien meer waard. Dan ziet hij toch een stuk meer dan een 'leek'. Kosten zijn trouwens ¤ 204 incl. BTW voor een keuring van 2 uur (standaard). Duurt 't langer, dan moet je bijlappen.

quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:32 schreef Vonkenboer het volgende:
Ey, waarom heb ik dit topic (notabene als moderator :@) gemist ?
Ben benieuwd wat je er van gaat maken ! Ben je zelf ook werkzaam in de bouw of ? :)
Sja, gebeurt de besten he >:) Ben zelf ook benieuwd ;) En nee, zit zelf in de IT (kantoorbaantype).

quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:16 schreef Stoetel86 het volgende:
Wat fijn dat je nu eindelijk kunt beginnen, ook al zijn het maar kleine klusjes. Ik heb echt diep respect voor je! Het is echt jouw project, ik ben benieuwd wat het resultaat wordt!
Dankje :* Inderdaad kleine klusjes, maar ik leer snel.

quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:23 schreef klusfoobje het volgende:
Vleuterweide is idd niet direct de leukste sfeer locatie. Wat TS echter stelt kan ik me wel heeel goed voorstellen.

Op een gegeven ogenblik ben je het zoeken van een parkeerplek van thuiskomst ZOOOO zat, wil je gewoon je tuinstoel bij de bbq zetten en stoken tot het zwart ziet in je tuintje. Gelijk heb je hoor.

maar euhm euh... une petite puntje waar ik nog even naar zou kijken,...

Heb je nu echt je gasfornuis binnen het bereik van de openslaande tuindeuren geplaatst? Ik zou daar nog even heeeel goed over nadenken.. :Y
Jups, dat is precies het idee. En omdat ik wel in/naast Utrecht zit, ben ik met 10-30 min (auto of trein versus fiets) wel op een sfeervolle plek. Wat mij betreft een goede combinatie.. maar we gaan het zien :P

Enne die keuken.. tsja. Ik heb er best lang over nagedacht, maar dit was gewoon de meest logische oplossing. Spoelen en koken omdraaien lijkt een beetje tegennatuurlijk en veel ruimte om te schuiven heb ik ook niet. In de pratijk zal ik dus de linkerdeur niet echt open hebben, helaas. Rechter kan wel onafhankelijk open, dus dat scheelt. Jammer dat ze niet naar buiten openen }:| Oh, en veranderen kan niet meer :P Leidingen liggen er en keuken is besteld :Y) 't Zijn trouwens geen tuindeuren, maar openslaande deuren naar de 'veranda' aan de voorkant van het huis. En omdat het geen volksbuurt is, is aan die voorkant weinig te doen. Is geen ramp dus :)

[ Bericht 2% gewijzigd door JSS op 16-09-2010 22:56:24 ]
pi_86519107
Leuk dat het nu echt gaat beginnen! ^O^
pi_86531403
Ik denk dat de opmerking over het gasfornuis en openslaande deuren misschien met veiligheid (uitwaaiende gaspitten, wapperende gordijnen) te maken heeft. Zo had mijn vroegere buurvrouw om die reden een electrische kookplaat.
Maar ik vind het ook vooral de meest onhandige plaats voor een kookplaat, je doet die deur open en die verspert dan meteen de kookplaat.
pi_86553903
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 12:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik denk dat de opmerking over het gasfornuis en openslaande deuren misschien met veiligheid (uitwaaiende gaspitten, wapperende gordijnen) te maken heeft. Zo had mijn vroegere buurvrouw om die reden een electrische kookplaat.
Maar ik vind het ook vooral de meest onhandige plaats voor een kookplaat, je doet die deur open en die verspert dan meteen de kookplaat.
Mja, er zit inderdaad wel wat in. Ik denk dat het in de praktijk wel mee zal vallen qua hinder, maar 't wordt afwachten. Wel grappig dat jullie daar direct mee komen, ik heb er wel even over nagedacht, maar het was maar een 'detail' in de keuken...

Gisteren en vandaag verder gegaan en en hulp gehad van m'n pa om alvast een werkend toilet te maken. Dat zal later wel netjes betegeld worden, maar dan kunnen we in elk geval naar de plee 8-) Vanochtend ook even de laatste elektradingen geregeld zodat we de leidingen konden dichtsmeren.

Toilet fase 1

Toilet fase 2

Toilet fase 3 incl. bouwvakker-style pleerolhouder :P

Leidingen dicht, klaar voor stucadoors maandag

Morgen beginnen met plafond in de badkamer, die moet uiterlijk maandagochtend klaar, want dan komen de stucadoors de boel spuiten...
  zaterdag 18 september 2010 @ 12:14:41 #38
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_86566734
uhm euh, was het advies niet dat je ff moet wachten bij een nieuwbouw huis tot je laat stuccen ? krimp, zetten, scheuren enzo?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_86566981
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:14 schreef klusfoobje het volgende:
uhm euh, was het advies niet dat je ff moet wachten bij een nieuwbouw huis tot je laat stuccen ? krimp, zetten, scheuren enzo?
Ga jij soms ook een jaar in een casco zitten? Alle nieuwbouwwoningen worden gestuct afgeleverd maar als dat je de afwerking uit wil stellen omdat er wat scheurvorming kan optreden, dat ligt aan je zelf
pi_86567308
Lijkt me gaaf man, een nieuwbouwwoning :P maar hoeveel geld gaat er nog over de aankoopprijs heen voordat je echt een huis hebt (dus met keuken etc)?
pi_86567451
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:37 schreef JSS het volgende:
Er wordt niet zoveel meer gebouwd in Leidsche Rijn, maar van dit project kon ik net de laatste woning meepikken.

Zo heb ik op 16 september vorig jaar als laatste een handtekening gezet onder het koop- en aanneemcontract bij de makelaar *O*
:')

Dan ben je mooi in de praatjes van de makelaar getrapt, want er moeten nog zo'n 14.000 woningen in LR worden gebouwd _O-
Und ein frau ist ein frau
pi_86580036
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 22:06 schreef JSS het volgende:

Toilet fase 1

Toilet fase 2
Gaat echt mooi worden! Ik heb binnenkort de oplevering van mijn nieuwbouw huisje, de toilet wordt casco opgeleverd. Had jij hiervoor wel eens eerder een inbouw reservoir geplaatst, of heb je veel hulp van je vader gehad?

Het tegelen laat ik iig wel aan een professional over maar ik twijfel nog of ik zelf inbouw reservoirs en wandcloset plaats. Ik zie trouwens dat je afgetimmerd hebt met houten platen, waarom heb je niet gekozen voor die groene platen die je altijd ziet wanneer ze een inbouw reservoir gaan aftimmeren.

Ik blijf dit topic zeker volgen de komende tijd, succes met klussen!
pi_86630849
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:25 schreef exlurker het volgende:

[..]

Ga jij soms ook een jaar in een casco zitten? Alle nieuwbouwwoningen worden gestuct afgeleverd maar als dat je de afwerking uit wil stellen omdat er wat scheurvorming kan optreden, dat ligt aan je zelf
^^ Dat dus :P Ja, het is een risico en nee, ik ga daarom niet een jaar tegen een kale muu of lelijk behang aankijken :)
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:37 schreef LoggedIn het volgende:
Lijkt me gaaf man, een nieuwbouwwoning :P maar hoeveel geld gaat er nog over de aankoopprijs heen voordat je echt een huis hebt (dus met keuken etc)?
Redelijk :P Totaal budget bovenop de aankoopprijs is ongeveer 20k, waarvan verreweg het meeste voor de keuken is gereserveerd.
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:42 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:

[..]

:')

Dan ben je mooi in de praatjes van de makelaar getrapt, want er moeten nog zo'n 14.000 woningen in LR worden gebouwd _O-
Nouja, niet in die van de makelaar want die sprak ik pas toen ik het project had gekozen. Eerder van het informatiecentrum LR. Misschien had ik beter kunnen zeggen: er wordt op het moment niet zo heel veel in mijn prijsklasse gebouwd in LR :)
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 20:14 schreef polar33 het volgende:

Gaat echt mooi worden! Ik heb binnenkort de oplevering van mijn nieuwbouw huisje, de toilet wordt casco opgeleverd. Had jij hiervoor wel eens eerder een inbouw reservoir geplaatst, of heb je veel hulp van je vader gehad?

Het tegelen laat ik iig wel aan een professional over maar ik twijfel nog of ik zelf inbouw reservoirs en wandcloset plaats.
Super, gefeliciteerd! ^O^ Had het zelf nog nooit gedaan, mijn pa ook niet. Maar met een klein beetje loodgieterservaring (lees: wel eens leidingkje gelegd en PVC-buisje afgezaagd) is het prima te doen. Het is wel handig om met z'n tweeën te zijn.. maar zeker goed te doen.

quote:
Ik zie trouwens dat je afgetimmerd hebt met houten platen, waarom heb je niet gekozen voor die groene platen die je altijd ziet wanneer ze een inbouw reservoir gaan aftimmeren.
Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit, er wordt toch overheen getegeld. En dit is veel makkelijker zagen dan gipsplaten :)
quote:
Ik blijf dit topic zeker volgen de komende tijd, succes met klussen!
Thanks !

Van het weekend trouwens het badkamerplafond gemaakt en het hele huis leeggehaald, zal zo proberen wat foto's te plaatsen. Vanochtend zijn de stucadoors begonnen en die zullen het nu 3 dagen bezet houden :P

[ Bericht 24% gewijzigd door JSS op 20-09-2010 11:56:10 ]
pi_86639801
Hier nog de foto's van dit weekend;

Champagne om het huis in te wijden... tijdens het monteren van de spotjes aan draadjes :P

Plafonnetje dicht

Plafonnetje afgesmeerd

Vanavond hopelijk voor-na foto's van het spuitwerk :9
pi_86663125
Ja ja, champagne terwijl de bierflesjes nog op het tafeltje staan :) Ik vind dat het plafond netjes geplaatst is, zo op de eerste foto's te zien. Je hebt nu wel even lekker een paar dagen rust, dat is ook wel even fijn! Ik hoop dat je tevreden zult zijn over het werk van de stucadoors.
  dinsdag 21 september 2010 @ 08:42:26 #46
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_86664157
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:49 schreef JSS het volgende:

Redelijk :P Totaal budget bovenop de aankoopprijs is ongeveer 20k, waarvan verreweg het meeste voor de keuken is gereserveerd.
[..]

Dat valt reuze mee zeg. Aangezien het VON is, althans daar ga ik even vanuit, maakt het ook niet veel uit. Anders zou je dat geld gewoon aan Den Haag mogen aftikken. Nu heb je er iig een mooie keuken van. :7
pi_86665657
Cool deze ga ik volgen. Hier rij ik vaak langs.. :)

Als je hulp nodig hebt, PM maar ik woon in 1.2 ;)
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_86679565
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:42 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee zeg. Aangezien het VON is, althans daar ga ik even vanuit, maakt het ook niet veel uit. Anders zou je dat geld gewoon aan Den Haag mogen aftikken. Nu heb je er iig een mooie keuken van. :7
Heb een klein beetje gelogen, het is bij elkaar toch 25k en daar zit dan geen inrichting (meubels, verlichting etc.) bij. Nog wel wat voor gordijnen, maar de rest is echt bouwspul. 't Is trouwens inderdaad VON, dus dat scheelt een behoorlijke klap belasting ja :)
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:59 schreef Finch het volgende:
Cool deze ga ik volgen. Hier rij ik vaak langs.. :)

Als je hulp nodig hebt, PM maar ik woon in 1.2 ;)
Ikke niet snappe waar je woont :? :P

Stucadoors waren trouwens vanmiddag om 14.00 al klaar, dus ik zal zo even foto's posten :9
  dinsdag 21 september 2010 @ 17:16:09 #49
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_86680143
20-25k wat maakt het uit. Ja ja, geld moet je verdienen. Maar nu KRIJG je tenminste iets voor die zuur verdiende eurie. Anders gaat het naar DH en flikkeren het over de balk.
pi_86681605
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:16 schreef klusfoobje het volgende:
20-25k wat maakt het uit. Ja ja, geld moet je verdienen. Maar nu KRIJG je tenminste iets voor die zuur verdiende eurie. Anders gaat het naar DH en flikkeren het over de balk.
Dat is één van de redenen waarom ik voor nieuwbouw heb gekozen. Bij bestaande bouw zijn vloer, keuken en badkamer vaak niet naar mijn wens. Dan kun je er. naast de overdrachtsbelasting, nog eens 20k tegenaan smijten om het te veranderen. Bij nieuwbouw kun je alles lekker zelf uitzoeken :P

Hier het resultaat van de stucadoors;

VOOR:

NA

De wand waar de zakken tegenaan staan en die van de openslaande deuren zijn niet gespoten maar sausklaar afgestuct. Hier smeer ik zelf nog een soort schrobvaste lak op, zodat ik straks gewoon een doekje over de muur kan halen achter de kookplaat :)

Toilet hebben ze meegenomen tot +/- 1m hoogte, wordt voor een deel nog betegeld.

Mijn badkamerplafond is erg strak geworden *O*

Ze hebben één kant van de zolder ook meegenomen, daar kijk je namelijk tegenaan vanuit de overloop ;) Andere zijde komt later wel als ik besloten heb wat ik met de zolder ga doen :P

Ondanks dat het 'maar' spuitwerk is, ben ik erg tevreden met het resultaat. Ze hebben het erg netjes gedaan vind ik. En omdat de plafonds ook al gespoten waren, past het mooi bij elkaar :+

(Als het lijkt alsof er kleurverschil tussen plafond en wanden zit: dat klopt en dat trekt nog weg :) )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')