Vrij makkelijk hoorquote:Op vrijdag 10 september 2010 09:16 schreef daan.w het volgende:
Ik begreep dat je dit forum bent gestart om je vriendin op de hoogte te houden want die zie je na de kerst? Dat maakt me nieuwsgierig!
Nog niet direct helemaal (ik heb het ook op mijn salaris gekocht), maar ze zal er wel veel zijn jaquote:Op vrijdag 10 september 2010 10:22 schreef Mixende_match het volgende:
leuk, een nieuwbouwhuisje!
ziet er leuk & ruim uit, jullie gaan wel samenwonen? of nog niet?
ben benieuwd hoor. Zal voor je vriendin ook wel spannend zijnhaha
De keuken komt in de lengte; het aanrecht met spoelen en koken links (vanuit de woonkamer gezien) en rechts hoge kasten met koelkast/vriezer en ovens. En aan de kopse kant van het aanrecht komt inderdaad een soort bar-blad uit ongeveer 1.20 meter uit de wand. Aanrechtblad wordt trouwens het pronkstuk van de keuken: het is van glasquote:suc6, en ik zal je topic gaan volgen, altijd leuk
ben ook benieuwd naar je keuken, ga je een hoek/bar keuken doen
Toilet wordt 'gewoon' een hangtoiletquote:enn de toilet boven, blijft die een gewone toilet?
De ramen van de master bedroom zijn gewoon kiep/kantelramen en niet zo speciaal. De slaapkamer aan de voorzijde (logeerkamer) heeft inderdaad openslaande deuren met een hekje ervoorquote:en echt gaaf die 'master bedroom' haha
die ramen boven zijn ook gaaf zeg, die zijn openslaand?![]()
Gefeliciteerd! Ik weet hoe het voelt om te wachtenquote:Op vrijdag 10 september 2010 10:40 schreef Stansfield het volgende:
Ziet er leuk uit zeg. Mijn nieuwbouwhuis is nu tot aan foto 5, dus met kozijnen erin en foli tegen de voor en achterkant. Wel grappig om te zien dat ze dezelfde volgorde aanhouden. Dat verschilt nogal per nieuwbouwhuis volgens mij. Maar wij hebben tot nu toe dezelfde volgorde dus leuk om te zien.
Onze bouwer is heijmans. Een vriend van mij heeft ook een nieuwbouwhuis gekocht en daar doen ze eerst een verdieping dan metsen dan weer een verdieping enz. Dus die heeft een andere volgorde. Zal eens zoeken op dat principe.quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:17 schreef JSS het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ik weet hoe het voelt om te wachtenMaar 't gaat voor je gevoel best snel, zeker de laatste tijd..
En veel wordt inderdaad volgens hetzelfde principe gebouwd, zeker als je dezelfde aannemer hebt. BAM, bijvoorbeeld, bouwt volgens het W&R principe. Dat is een volledig gefinetuned bouwproces waarbij dit soort dingen allemaal gestandaardiseerd zijn om zo efficiënt mogelijk te bouwen.
Toen je het had over het samentrekken van de slaapkamers vermoedde ik al meteen dat er nog geen concrete babyplannen waren.quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:14 schreef JSS het volgende:
[..]
Nog niet direct helemaal (ik heb het ook op mijn salaris gekocht), maar ze zal er wel veel zijn jaEn het is inderdaad wel spannend of het helemaal haar smaak wordt
Snap wat je bedoeltquote:Op vrijdag 10 september 2010 15:00 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar even een tip, of opmerking, weet niet of dit huis je einddoel is? Want hoe gaaf het ook is, megaslaapkamer, erg praktisch is het niet. Toen ik met mijn ex samen was, waren er ook plannen voor gezinsuitbreiding, en de mooiste woningen vielen af vanwege het gebrek aan een extra slaapkamer, en dat was voor meer stellen een dealbreaker. Ook al kan een kamer weer opnieuw gedeeld worden.. Als het niet hoeft liever niet. Dus ik weet niet of je ooit weer wilt verkopen?
Tsja, ieder z'n ding. Heb jaren in sfeervolle stadscentra gewoond, maar heb nu juist zin om in eigen tuin te BBQ'en en m'n auto zonder gezeik kwijt te kunnen. En als het dan een beetje sfeerloos is, soitquote:Op vrijdag 10 september 2010 15:01 schreef Stirner het volgende:
Helaas voor je in het sfeerloze Leidsche Rijn.
Nouja, dat zelf kunnen valt wel meequote:Op woensdag 15 september 2010 22:17 schreef samara het volgende:
Knap hoor dat je dat allemaal zelf kan. Ben je ook electricien van beroep?
Succes verder.
Mja, nuttig vond ik niet heel erg. Ik had het liever gedaan zonder hem en met mijn kritische zwager dan andersom. Maargoed, als je woning serieuze gebreken heeft, dan is hij z'n geld misschien meer waard. Dan ziet hij toch een stuk meer dan een 'leek'. Kosten zijn trouwens ¤ 204 incl. BTW voor een keuring van 2 uur (standaard). Duurt 't langer, dan moet je bijlappen.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:19 schreef Stansfield het volgende:
Is zo´n man van VEH nuttig en wat koste het je als ik vragen mag?
Sja, gebeurt de besten hequote:Op woensdag 15 september 2010 22:32 schreef Vonkenboer het volgende:
Ey, waarom heb ik dit topic (notabene als moderator) gemist ?
Ben benieuwd wat je er van gaat maken ! Ben je zelf ook werkzaam in de bouw of ?
Dankjequote:Op donderdag 16 september 2010 08:16 schreef Stoetel86 het volgende:
Wat fijn dat je nu eindelijk kunt beginnen, ook al zijn het maar kleine klusjes. Ik heb echt diep respect voor je! Het is echt jouw project, ik ben benieuwd wat het resultaat wordt!
Jups, dat is precies het idee. En omdat ik wel in/naast Utrecht zit, ben ik met 10-30 min (auto of trein versus fiets) wel op een sfeervolle plek. Wat mij betreft een goede combinatie.. maar we gaan het zienquote:Op donderdag 16 september 2010 20:23 schreef klusfoobje het volgende:
Vleuterweide is idd niet direct de leukste sfeer locatie. Wat TS echter stelt kan ik me wel heeel goed voorstellen.
Op een gegeven ogenblik ben je het zoeken van een parkeerplek van thuiskomst ZOOOO zat, wil je gewoon je tuinstoel bij de bbq zetten en stoken tot het zwart ziet in je tuintje. Gelijk heb je hoor.
maar euhm euh... une petite puntje waar ik nog even naar zou kijken,...
Heb je nu echt je gasfornuis binnen het bereik van de openslaande tuindeuren geplaatst? Ik zou daar nog even heeeel goed over nadenken..
Mja, er zit inderdaad wel wat in. Ik denk dat het in de praktijk wel mee zal vallen qua hinder, maar 't wordt afwachten. Wel grappig dat jullie daar direct mee komen, ik heb er wel even over nagedacht, maar het was maar een 'detail' in de keuken...quote:Op vrijdag 17 september 2010 12:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik denk dat de opmerking over het gasfornuis en openslaande deuren misschien met veiligheid (uitwaaiende gaspitten, wapperende gordijnen) te maken heeft. Zo had mijn vroegere buurvrouw om die reden een electrische kookplaat.
Maar ik vind het ook vooral de meest onhandige plaats voor een kookplaat, je doet die deur open en die verspert dan meteen de kookplaat.
Ga jij soms ook een jaar in een casco zitten? Alle nieuwbouwwoningen worden gestuct afgeleverd maar als dat je de afwerking uit wil stellen omdat er wat scheurvorming kan optreden, dat ligt aan je zelfquote:Op zaterdag 18 september 2010 12:14 schreef klusfoobje het volgende:
uhm euh, was het advies niet dat je ff moet wachten bij een nieuwbouw huis tot je laat stuccen ? krimp, zetten, scheuren enzo?
quote:Op donderdag 9 september 2010 14:37 schreef JSS het volgende:
Er wordt niet zoveel meer gebouwd in Leidsche Rijn, maar van dit project kon ik net de laatste woning meepikken.
Zo heb ik op 16 september vorig jaar als laatste een handtekening gezet onder het koop- en aanneemcontract bij de makelaar![]()
Gaat echt mooi worden! Ik heb binnenkort de oplevering van mijn nieuwbouw huisje, de toilet wordt casco opgeleverd. Had jij hiervoor wel eens eerder een inbouw reservoir geplaatst, of heb je veel hulp van je vader gehad?quote:
^^ Dat dusquote:Op zaterdag 18 september 2010 12:25 schreef exlurker het volgende:
[..]
Ga jij soms ook een jaar in een casco zitten? Alle nieuwbouwwoningen worden gestuct afgeleverd maar als dat je de afwerking uit wil stellen omdat er wat scheurvorming kan optreden, dat ligt aan je zelf
Redelijkquote:Op zaterdag 18 september 2010 12:37 schreef LoggedIn het volgende:
Lijkt me gaaf man, een nieuwbouwwoningmaar hoeveel geld gaat er nog over de aankoopprijs heen voordat je echt een huis hebt (dus met keuken etc)?
Nouja, niet in die van de makelaar want die sprak ik pas toen ik het project had gekozen. Eerder van het informatiecentrum LR. Misschien had ik beter kunnen zeggen: er wordt op het moment niet zo heel veel in mijn prijsklasse gebouwd in LRquote:Op zaterdag 18 september 2010 12:42 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Dan ben je mooi in de praatjes van de makelaar getrapt, want er moeten nog zo'n 14.000 woningen in LR worden gebouwd
Super, gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:14 schreef polar33 het volgende:
Gaat echt mooi worden! Ik heb binnenkort de oplevering van mijn nieuwbouw huisje, de toilet wordt casco opgeleverd. Had jij hiervoor wel eens eerder een inbouw reservoir geplaatst, of heb je veel hulp van je vader gehad?
Het tegelen laat ik iig wel aan een professional over maar ik twijfel nog of ik zelf inbouw reservoirs en wandcloset plaats.
Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit, er wordt toch overheen getegeld. En dit is veel makkelijker zagen dan gipsplatenquote:Ik zie trouwens dat je afgetimmerd hebt met houten platen, waarom heb je niet gekozen voor die groene platen die je altijd ziet wanneer ze een inbouw reservoir gaan aftimmeren.
Thanks !quote:Ik blijf dit topic zeker volgen de komende tijd, succes met klussen!
Dat valt reuze mee zeg. Aangezien het VON is, althans daar ga ik even vanuit, maakt het ook niet veel uit. Anders zou je dat geld gewoon aan Den Haag mogen aftikken. Nu heb je er iig een mooie keuken van.quote:Op maandag 20 september 2010 11:49 schreef JSS het volgende:
RedelijkTotaal budget bovenop de aankoopprijs is ongeveer 20k, waarvan verreweg het meeste voor de keuken is gereserveerd.
[..]
Heb een klein beetje gelogen, het is bij elkaar toch 25k en daar zit dan geen inrichting (meubels, verlichting etc.) bij. Nog wel wat voor gordijnen, maar de rest is echt bouwspul. 't Is trouwens inderdaad VON, dus dat scheelt een behoorlijke klap belasting jaquote:Op dinsdag 21 september 2010 08:42 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee zeg. Aangezien het VON is, althans daar ga ik even vanuit, maakt het ook niet veel uit. Anders zou je dat geld gewoon aan Den Haag mogen aftikken. Nu heb je er iig een mooie keuken van.
Ikke niet snappe waar je woontquote:Op dinsdag 21 september 2010 09:59 schreef Finch het volgende:
Cool deze ga ik volgen. Hier rij ik vaak langs..![]()
Als je hulp nodig hebt, PM maar ik woon in 1.2
Dat is één van de redenen waarom ik voor nieuwbouw heb gekozen. Bij bestaande bouw zijn vloer, keuken en badkamer vaak niet naar mijn wens. Dan kun je er. naast de overdrachtsbelasting, nog eens 20k tegenaan smijten om het te veranderen. Bij nieuwbouw kun je alles lekker zelf uitzoekenquote:Op dinsdag 21 september 2010 17:16 schreef klusfoobje het volgende:
20-25k wat maakt het uit. Ja ja, geld moet je verdienen. Maar nu KRIJG je tenminste iets voor die zuur verdiende eurie. Anders gaat het naar DH en flikkeren het over de balk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |