Je hebt gelijk, het is een combinatie van factoren. Maar de rente verder verlagen zal de verhouding prijs/kwaliteit nog verder verslechteren.quote:Op maandag 13 september 2010 13:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is echt niet de enigste reden geweest. Wat denk je van de aflossingse vrije hypotheken, en de hypotheken die op 2 salarissen berekend worden. Verder is er het structurele tekort op de wonigmakrt wat ook bijdraagt aan hoge prijzen.
Die lening moet toch ook worden terug betaald of is de lenene.nl stier nu helemaal uit zijn hok?/quote:Op maandag 13 september 2010 10:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is dit voor incoherent geneuzel.
Dan zouden we zelfs voor het argument waarom leningen aflossen wel zou moeten gebeuren, de volgende redenatie kunnen gebruiken dat de lening voor je studie ook ooit terug betaald moet worden.
De verhouding prijskwaliteit zal niet veranderen want het gaat om de betaalbaarheid per maand voor de meeste mensen en als de rente zakt zal men weer meer kunnen financieren voor dezelfde hoop stenen/betonnen blok.quote:Op maandag 13 september 2010 13:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is een combinatie van factoren. Maar de rente verder verlagen zal de verhouding prijs/kwaliteit nog verder verslechteren.
Dat zeg je wel, Je lost de ene schuld af om een andere aan te gaan. Dus Bij de 1 los je het af terwijl je daarna ergens anders gaat lenen. Per saldo sta je dan weer net zo negatief als bij het aangaan van de eerste schuld.quote:Op maandag 13 september 2010 11:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet... goed lezen. Ik zeg dat om nieuwe schulden aan te kunnen gaan je eerst je oude schulden moet hebben afgelost. Werk jij soms ook voor een bank dat je zo happig bent op het laten openstaan van schulden of ben je een leentokkie? Iedereen met meer dan twee hersencellen en die geen masochistische neigingen heeft betaald niet graag meer rente dan strikt noodzakelijk imho
Leentokkies als Sjabba hopen dat er door de benodigde exponentiële geldgroei een enorme inflatie zal ontstaan die ze zal verlossen van de schuldenlast die als een molensteen om hun nek hangt. Afbetalen zorgt ervoor dat de inflatie nog in de hand gehouden word. Je begrijp nu misschien wel waarom de leentokkies willen dat iedereen maximaal gaat lenen en maar rente blijft schuiven naar de bankenquote:Op maandag 13 september 2010 13:16 schreef Foksnor het volgende:
[..]
Die lening moet toch ook worden terug betaald of is de lenene.nl stier nu helemaal uit zijn hok?/
Zijn we nu al zover dat niemand meer een lening hoeft terug te betalen ????
Nou, als ik een klagende vutter moet aanhoren dat hij nu nog 70% krijgt (ja, krijgt) heel de week een beetje loopt te hobbyen (kan dus prima wat nuttigs doen) en wonen in een huis met 7 slaapkamers en 3 badkamers. En maar klagen dat hij het een stuk minder heeft nu hij die 30% mist....quote:Op maandag 13 september 2010 12:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat een volslagen onzin zeg... waarom zouden ouderen hun woning uit moeten nog voordat ze komen te overlijden... om ruimte te maken voor de volgende generatie? Heb je dan totaal geen fatsoen meer dat je niet eens het geduld hebt om te wachten tot dat die mensen een natuurlijke dood sterven
Nee.... lezen. Waar heb ik gezegd dat je dan direct weer een nieuwe lening aangaat. Ik zei dat ALS je opnieuw wilt lenen je eerst je oude schulden moet afbetalen (eventueel KAN je naar ratio nieuwe schulden maken).quote:Op maandag 13 september 2010 13:21 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat zeg je wel, Je lost de ene schuld af om een andere aan te gaan. Dus Bij de 1 los je het af terwijl je daarna ergens anders gaat lenen. Per saldo sta je dan weer net zo negatief als bij het aangaan van de eerste schuld.
Je commentaar of teveel rente betalen raakt kant noch wal. Slaat nergens op, tuurlijk betaal ik niet graag teveel rente, heeft er ook niets mee te maken. Ging over schulden en niet de verschuldigde rente...
Dus... moet die klagende vutter maar een spuitje krijgen? Jouw zus kan geen betaalbare woning vinden omdat er geen betaalbare woningen worden gebouwd. Waarom bouwen ze die niet? Nou... omdat mensen bereid zijn een vermogen te betalen voor een stapel stenen op een postzegel. Bedrijven doen toch aan winstmaximalisatie? Zie daar de gevolgen van de bereidheid van een groot aantal consumenten die zich met liefde in de darkroom van achteren laten nemenquote:Op maandag 13 september 2010 13:25 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nou, als ik een klagende vutter moet aanhoren dat hij nu nog 70% krijgt (ja, krijgt) heel de week een beetje loopt te hobbyen (kan dus prima wat nuttigs doen) en wonen in een huis met 7 slaapkamers en 3 badkamers. En maar klagen dat hij het een stuk minder heeft nu hij die 30% mist....
Terwijl aan de andere kant mijn zusje geen woning kan vinden die betaalbaar is terwijl ze beide werken (huur).
quote:Op maandag 13 september 2010 13:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Leentokkies als Sjabba hopen dat er door de benodigde exponentiële geldgroei een enorme inflatie zal ontstaan die ze zal verlossen van de schuldenlast die als een molensteen om hun nek hangt. Afbetalen zorgt ervoor dat de inflatie nog in de hand gehouden word. Je begrijp nu misschien wel waarom de leentokkies willen dat iedereen maximaal gaat lenen en maar rente blijft schuiven naar de banken
Juist, schulden moet je aflossen als je opnieuw wilt lenen. Maar je aflossing kan gewoon gelijk lopen aan de levensduur van het geen waarvoor je geleend hebt. Bedrijven doen dat al jaren. Particulier gaat eerst sparen en verliest op zijn spaargeld door inflatie nagenoeg evenveel aan rente als je een slimme lening neemt.quote:Op maandag 13 september 2010 13:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee.... lezen. Waar heb ik gezegd dat je dan direct weer een nieuwe lening aangaat. Ik zei dat ALS je opnieuw wilt lenen je eerst je oude schulden moet afbetalen (eventueel KAN je naar ratio nieuwe schulden maken).
Dat dit een manier van leven is mag duidelijk zijn, je kan ook eerst sparen, dan kopen en weer gaan sparen voor je volgende aanschaf.
Jij denkt echt serieus dat je voor ene appel en een ei nog een woning kan bouwe he?quote:Op maandag 13 september 2010 13:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus... moet die klagende vutter maar een spuitje krijgen? Jouw zus kan geen betaalbare woning vinden omdat er geen betaalbare woningen worden gebouwd. Waarom bouwen ze die niet? Nou... omdat mensen bereid zijn een vermogen te betalen voor een stapel stenen op een postzegel. Bedrijven doen toch aan winstmaximalisatie? Zie daar de gevolgen van de bereidheid van een groot aantal consumenten die zich met liefde in de darkroom van achteren laten nemen
Hij woont in de provincie, daar bouwt men nog hutten met stront leem en wat takken.quote:Op maandag 13 september 2010 13:52 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jij denkt echt serieus dat je voor ene appel en een ei nog een woning kan bouwe he?
Dat kan zeker... uiteraard wil de consument daar niet aan, die betaald liever de hoofdprijs.quote:Op maandag 13 september 2010 13:52 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jij denkt echt serieus dat je voor ene appel en een ei nog een woning kan bouwe he?
Je werkt voor een bank, zo niet dan moet je er zeker gaan solliciteren bij de afdeling marketingquote:
Kost bijna nietsquote:Op maandag 13 september 2010 13:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hij woont in de provincie, daar bouwt men nog hutten met stront leem en wat takken.
Dan kan je toch je afbetaalde huis verkopen en gaan huren?quote:Op maandag 13 september 2010 07:28 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ik niet.Waarom zou een kinderloos stel het graf in moeten gaan met een geheel afbetaald huis?
Kan ook natuurlijk, maar laat men lekker de keuze hebben tot 50 % aflossingsvrij (ook de NHG norm).quote:Op maandag 13 september 2010 16:40 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Dan kan je toch je afbetaalde huis verkopen en gaan huren?
Jahoor ik ga nu sparen tegen 1,2% rente... Schiet lekker op met een inflatie die hoger ligt...quote:Op maandag 13 september 2010 14:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je werkt voor een bank, zo niet dan moet je er zeker gaan solliciteren bij de afdeling marketing
In jouw ideale wereld kan dat zeker. Jij wilt zeker ook een maagd als vrouw?quote:Op maandag 13 september 2010 14:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat kan zeker... uiteraard wil de consument daar niet aan, die betaald liever de hoofdprijs.
zou ik zeker doen, 30 jaar voor 1.2%. goede deal!quote:Op maandag 13 september 2010 17:51 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jahoor ik ga nu sparen tegen 1,2% rente... Schiet lekker op met een inflatie die hoger ligt...
Ik leen gewoon voor een huis en verbouwing, door de HRA wordt ik er bijna beter van....
Denken dat je de wereld slim af bent.quote:Op maandag 13 september 2010 17:51 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jahoor ik ga nu sparen tegen 1,2% rente... Schiet lekker op met een inflatie die hoger ligt...
Ik leen gewoon voor een huis en verbouwing, door de HRA wordt ik er bijna beter van....
Als dat jouw beeld is van een ideale wereldquote:Op maandag 13 september 2010 17:52 schreef Sjabba het volgende:
[..]
In jouw ideale wereld kan dat zeker. Jij wilt zeker ook een maagd als vrouw?
Daar heb je in principe gelijk in, ware het niet dat je voor een gelijkwaardige woning je veel meer kwijt bent aan huur dan aan hypotheek. Dus hoe langer je 'spaart' hoe meer het je kost.quote:Op maandag 13 september 2010 20:03 schreef xenobinol het volgende:
Maar in een dalende markt kun je beter door sparen en dan pas kopen als de markt weer omhoog gaat, voorlopig zou ik dus nog even sparen![]()
Daarnaast kan een huis prima zijn om te huren, maar slecht plan als je het koopt. Denk daarbij aankomend groot onderhoud. Of gewoon hele oude huizen die je gewoon niet wilt bezitten.quote:Dus hoe langer je spaart hoe meer het je 'kost'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |