Tot nu toe heb ik me beperkt tot AEX aandelen en opties. Ik merk dat ik met name kennis mis over een paar zaken:quote:Misschien is het handig om een aantal boeken door te lezen; intelligent investor, beleggen voor dummies, enzovoorts.
Begrijp ik, maar betekent dit dat je helemaal niet schaalt en dat al je posities ongeveer dezelfde weging hebben ?quote:Op donderdag 9 september 2010 00:11 schreef SeLang het volgende:
Zelf heb ik ervaren dat gevoelsmatig de performance van een kleine positie bijna net zo zwaar weegt als een grote. Dat is een gevaar, want misschien heb je een grote positie die slecht is en een 20x zo kleine die goed gaat en dan trek je jezelf op aan die kleine positie. Daarom zijn kleine gokjes een slecht idee. Ze leiden af van waar het echte geld zit. Dat doe ik om die reden dus ook niet meer.
Ik streef naar ongeveer gelijke grootte voor elke positie. Natuurlijk ontstaat er dan in de loop van de tijd een onbalans en het corrigeren daarvan kost weer transacties (=geld) dus dat moet je niet al te vaak doen. Maar je moet imo situaties vermijden waarin je positie in aandeel A $1000 is en aandeel B $20.000 omdat het volgen van A evenveel tijd kost als het volgen van B en je ook emotioneel bijna even zwaar belast.quote:Op donderdag 9 september 2010 09:37 schreef jaco het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar betekent dit dat je helemaal niet schaalt en dat al je posities ongeveer dezelfde weging hebben ?
Je zult af en toe toch wel in een internetcafé o.i.d. de ontwikkelingen kunnen volgen? Als je in geval van een plotselinge Abstürz een SMSje wilt, zodat je de bewoonde wereld kunt opzoeken om die droomportefeuille in te slaan, kun je me per PM je nummer sturen. Of stuur 'm zekerheidshalve aan nog een paar medefokkers, ik zit zelf ook niet 24/7 bovenop het nieuws.quote:Op donderdag 9 september 2010 01:11 schreef SeLang het volgende:
Eind volgende week vertrek ik weer voor 2 maanden naar Azië zonder computer of internet,
Kunnen wel, maar willen?quote:Op donderdag 9 september 2010 13:43 schreef dvr het volgende:
Je zult af en toe toch wel in een internetcafé o.i.d. de ontwikkelingen kunnen volgen?
Weet jij iets wat wij nog niet weten? Je hebt het over een mogelijke koersval komende 2 maanden. Dat vind ik voor dvr begrippen vrij beangstigend omdat je over het algemeen weinig schrijft wat erg neigt naar doemdenken. En uiteraard omdat je in goud zit en dus wel baat zou hebben bij een abstürz van formaat Lehman Brothers.quote:Op donderdag 9 september 2010 13:43 schreef dvr het volgende:
[..]
Je zult af en toe toch wel in een internetcafé o.i.d. de ontwikkelingen kunnen volgen? Als je in geval van een plotselinge Abstürz een SMSje wilt, zodat je de bewoonde wereld kunt opzoeken om die droomportefeuille in te slaan, kun je me per PM je nummer sturen. Of stuur 'm zekerheidshalve aan nog een paar medefokkers, ik zit zelf ook niet 24/7 bovenop het nieuws.
Doe je nu een master in finance, of nog gewoon economie?quote:Op donderdag 9 september 2010 11:05 schreef Rejected het volgende:
Heb echt een heel leuk vak op de uni nu. De professor heeft bij Goldman Sachs gewerkt en we leren handelsstrategieën te backtesten.
Inmiddels de finance master ja.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:16 schreef bascross het volgende:
[..]
Doe je nu een master in finance, of nog gewoon economie?
Als ik hoor dat die gast 400.000 gulden helemaal verspeelt.....daar zou ik ook niet vrolijk van worden.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:43 schreef JimmyJames het volgende:
Ook wel wat levenslessen. Je wordt er zo te zien niet veel gelukkiger van dat beleggen...
Oke, nice.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:43 schreef Rejected het volgende:
[..]
Inmiddels de finance master ja.
Dit is wel een kortzichtige blik natuurlijk. Erg bewust 'typetjes' gekozen door de NCRV. Je kunt al deze beleggers ook vervangen door vrienden of bekenden van je die wel gelukkig zijn geworden door het beleggen. Ik ken er genoeg die beleggen hebben als hobby die erg tevreden zijn en een normaal gelukkig leven hebben.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:43 schreef JimmyJames het volgende:
Ook wel wat levenslessen. Je wordt er zo te zien niet veel gelukkiger van dat beleggen...
Hij heeft het ook over een plotselinge abstürz. In historische context kan dat inderdaad voorkomen zonder directe aanleiding daar toe. En misschien moet je eens vaker lezen wat dvr schrijft; dat is ongeacht of het doemdenkend is of niet wel degelijk onderbouwd. In tegenstelling tot jouw insinuatie.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:01 schreef Schmucky het volgende:
[..]
Weet jij iets wat wij nog niet weten? Je hebt het over een mogelijke koersval komende 2 maanden. Dat vind ik voor dvr begrippen vrij beangstigend omdat je over het algemeen weinig schrijft wat erg neigt naar doemdenken. En uiteraard omdat je in goud zit en dus wel baat zou hebben bij een abstürz van formaat Lehman Brothers.
Ik zeg ook niks over het gegeven of de posts van dvr niet goed genoeg onderbouwd zouden zijn? Dat doet hij altijd goed en ik lees dan ook graag zijn posts, met name in het goud topic. Ik vond het alleen opvallend dat hij het over een plotselinge afstort heeft. Iemand waarvan je veel leest en dan een reactie geeft die je niet helemaal verwacht kan toch komen als een verrassing? Zo gek is dat niet. Dit is dan verder ook niet discussie waardig sinds ik geen kwaad in de zin heb en het zeker niet zo bedoelde zoals jij hier nu neer zet.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:27 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Hij heeft het ook over een plotselinge abstürz. In historische context kan dat inderdaad voorkomen zonder directe aanleiding daar toe. En misschien moet je eens vaker lezen wat dvr schrijft; dat is ongeacht of het doemdenkend is of niet wel degelijk onderbouwd. In tegenstelling tot jouw insinuatie.
De reden is al jaren hetzelfde: er hangt een onbetaalbare schuldenberg als een zwaard van Damocles boven alle Westerse samenlevingen. Ik denk dat iedereen zich ondanks het huidige struisvogelgedrag wel realiseert dat de huidige bubbels in o.a. derivaten, obligaties, aandelen niet eeuwig stand kunnen houden. Naarmate de spanning oploopt hoeft er steeds minder te gebeuren om een golf van paniekverkopen te laten ontstaan. Als dat morgen gebeurt zou dat me niet méér verbazen dan wanneer er eerst nog een jaar lang tegenvallende economische berichten aan voorafgaan.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:01 schreef Schmucky het volgende:
Weet jij iets wat wij nog niet weten? Je hebt het over een mogelijke koersval komende 2 maanden. Dat vind ik voor dvr begrippen vrij beangstigend omdat je over het algemeen weinig schrijft wat erg neigt naar doemdenken. En uiteraard omdat je in goud zit en dus wel baat zou hebben bij een abstürz van formaat Lehman Brothers.
Zoveel redenen zijn er toch niet bijgekomen deze zomervakantie om te verwachten dat er een afstort komt ergens komende 2 maand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |