FTO is inderdaad leuk ja, maar ik vind de achterkant van de Supra toch een stuk mooier.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:23 schreef Meike26 het volgende:
Het viel me laatst op dat de Mitsubishi FTO zo goedkoop was. Voor ca 5.000 Euro heb je er al één, met een goeie kilometerstand:
Mitsubishi FTO - 170pk
Dit is nog een redelijk tamme versie, wel 170pk. Maar het model zelf spreekt me gewoon erg aan. Niet eens zo veel aan de voorkant, maar de achterzijde is erg herkenbaar als FTO
laten we het erop houden dat ik de micra niet voor de mooi koop. als ik een mooie jap wil wacht i kwel 40k verder voor een mooie gtr34quote:Op donderdag 16 september 2010 23:17 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Enne Rick, zelfs een 100NX is mooier dan een micra, en die kost ook geen ruk
Of de almera?
Voor rond de 26k pond heb je al een GT-R R-34 En voor veel minder al een R43-GTT. Alleen zijn die om de een of andere reden vaak automaat.quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:32 schreef Rick_dB het volgende:
[..]
laten we het erop houden dat ik de micra niet voor de mooi koop. als ik een mooie jap wil wacht i kwel 40k verder voor een mooie gtr34of 12k voor een mooie s15
en ach, de micra is wel mooi te maken, simpel verlaging, mooie donkerbronzen velgen met blauwe rand achter de multispaak en baysideblue lakje en het ziet er al wat leuker uit.
Die hebben ze bij de Mazda dealer in Rilland staan. Leuk bakkie hoor, en best vlot voor z'n formaat.quote:
Wats best vlot?quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:48 schreef Faxie het volgende:
[..]
Die hebben ze bij de Mazda dealer in Rilland staan. Leuk bakkie hoor, en best vlot voor z'n formaat.
Als er maar geen vlotte pittige kapsels in zittenquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:18 schreef Meike26 het volgende:
VW Golf 6 GTI jaloersmakend vlotTenminste, bij de acceleratie, maar tot ca 120km/u schat ik dat de Mazda de Golf voor kan blijven ! En daar word je echt niet vrolijk van als je in de Golf rijd...In de AZ-1 "Autozam" daarintegen, kan je je lol niet op
![]()
En daarbuiten, als je in zo'n klein vlot gebakje rijd... krijg je eeeerg veel aandacht en alleen maar positieve reacties
quote:Op donderdag 16 september 2010 16:00 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Net zoals die sjonnys tegenwoordig in Astra's en Corsa's rijden, snap ik ook niet.
Waarom dan niet een Colt ofzo, die zijn ook wel lachen op zich
Maak je geen illusies... ik mag dan wel een kort geknipt kapsel hebben...maar pittig ?quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:51 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Als er maar geen vlotte pittige kapsels in zitten
quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:51 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Als er maar geen vlotte pittige kapsels in zitten
Ik vraag me af hoe, want ik lees een 0-100 tijd van 17 seconden en dan red je het met een doorgewone Golf 1.4 nog wel. Makkelijk zelfs.quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:18 schreef Meike26 het volgende:
VW Golf 6 GTI jaloersmakend vlotTenminste, bij de acceleratie, maar tot ca 120km/u schat ik dat de Mazda de Golf voor kan blijven !
Die nieuwe gens zien er meestal niet uit.quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:53 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar ja, da's geen echte Japanner.
De CA en CJ series.quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:11 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Die nieuwe gens zien er meestal niet uit.
Deze Colts doelde ik meer op:
[ afbeelding ]
[ http://designercars.be/biler/Mitsubishi-Colt-24850.jpg&t=1]afbeelding ]
Die vind ik dan weer spuuglelijkquote:Op zaterdag 18 september 2010 10:45 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De CA en CJ series.
Beide was ik niet zo kapot van, de C5 serie daarvoor en dan de 1.8 GTI versie vond ik leuker.
[ afbeelding ]
Jammer dat die auto's altijd naar de galemiezen geholpen worden door 'doe het zelf' tuners.
enquote:Op zaterdag 18 september 2010 00:27 schreef Meike26 het volgende:
Die tijd van 17 seconden lijkt mij niet te kloppen... die auto weegt net 720 kilo.... met een 670cc turbo blokje moet dat echt veel sneller gaan.
Zelfs als de 8 seconden kloppen, dan nog is een Golf GTI veel sneller naar de 100, laat staan de 120. Niet zo gek, want weegt ruwweg het dubbele, maar heeft ruim drie keer zoveel vermogen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 01:48 schreef Faxie het volgende:
Acceleration 0-62 mph: 8.0 seconds
Maximum output: 64 PS/63.1 bhp @ 6500 rpm
Maximum torque: 8.7 kgm/62.9 lb ft @ 4000 rpm
bron:
http://www.suzuki-collect(...)5841388e6e/index.htm
Autozam is eigenlijk Mazda, maar dit model is gemaakt door Suzuki.
Nee, als het goed is zijn het de prestaties die je in optimale omstandigheden kan halen. Nou wil dat bij een Jap doorgaans erg lastig zijn (die houden ervan om de prestaties op te kloppen...), maar in beginsel zou je de prestaties moeten kunnen halen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 09:45 schreef Rick_dB het volgende:
zowiezo, afgaan van nummertjes en cijfertjes die nooit 100% kloppen. Het zijn richtlijnen..
Niet dat ik de "waar" nog kan plaatsen in deze zin (immers, het is altijd op zeeniveau...), maar bij welk toerental je 450pk hebt is helemaal niet van belang. 450pk = 450pk en ik verwacht dat iedere producent in staat is om een bak te bouwen die bij de motor past.quote:Je kan wel zeggen dat je bijv 450 pk heb, maar bij hoeveel toeren, en waar?
En als twee auto's gelijkwaardig zijn aan elkaar kan het zo maar betekenen dat auto A de ene keer wint en auto B de andere keer. Als een van de twee auto's merkelijk sneller is, dan verdampt iedere voorsprong na enkele meters in het resterende deel van de run.quote:En de 0 - 100 tijd zul je nooit altijd hetzelfde krijgen, de ene keer koppel en schakel je juist, de andere keer wat minder, dan ben je sneller en dan minder.
De bron is overigens wel lachwekkend. Bloedjeserieus deze auto vergelijken met een icoon uit de autohistorie, de originele Mercedes SL...quote:Op zaterdag 18 september 2010 01:48 schreef Faxie het volgende:
bron:
http://www.suzuki-collect(...)5841388e6e/index.htm
01. inderdaad, en hoevaak komen die optimale omstandigheden voor?quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:44 schreef DS4 het volgende:
[01]
Nee, als het goed is zijn het de prestaties die je in optimale omstandigheden kan halen. Nou wil dat bij een Jap doorgaans erg lastig zijn (die houden ervan om de prestaties op te kloppen...), maar in beginsel zou je de prestaties moeten kunnen halen.
[02]
Niet dat ik de "waar" nog kan plaatsen in deze zin (immers, het is altijd op zeeniveau...), maar bij welk toerental je 450pk hebt is helemaal niet van belang. 450pk = 450pk en ik verwacht dat iedere producent in staat is om een bak te bouwen die bij de motor past.
[03]
En als twee auto's gelijkwaardig zijn aan elkaar kan het zo maar betekenen dat auto A de ene keer wint en auto B de andere keer. Als een van de twee auto's merkelijk sneller is, dan verdampt iedere voorsprong na enkele meters in het resterende deel van de run.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |