abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86519522
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:23 schreef Meike26 het volgende:
Het viel me laatst op dat de Mitsubishi FTO zo goedkoop was. Voor ca 5.000 Euro heb je er al één, met een goeie kilometerstand:

Mitsubishi FTO - 170pk

Dit is nog een redelijk tamme versie, wel 170pk. Maar het model zelf spreekt me gewoon erg aan. Niet eens zo veel aan de voorkant, maar de achterzijde is erg herkenbaar als FTO :)
FTO is inderdaad leuk ja, maar ik vind de achterkant van de Supra toch een stuk mooier.
FTO heeft dan weer meer weg van een porsche, die achterkant.

Maar FTO is weer veel exclusiever, echt nog nooit een zien rijden.

Enne Rick, zelfs een 100NX is mooier dan een micra, en die kost ook geen ruk :D
Of de almera?
404 - Not Found
  donderdag 16 september 2010 @ 23:18:23 #127
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_86519563
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_86519609
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:18 schreef Catch22- het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie CRX, zeker wel stylo zo.
404 - Not Found
  donderdag 16 september 2010 @ 23:53:59 #129
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_86521144
omdat ik de galant niet kon betalen:



Mooi bakkie, de Carisma, totaal charisma-loos! :D
Thinking about thinking of you.
pi_86526884
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:17 schreef Zwappel het volgende:

[..]

Enne Rick, zelfs een 100NX is mooier dan een micra, en die kost ook geen ruk :D
Of de almera?
laten we het erop houden dat ik de micra niet voor de mooi koop. als ik een mooie jap wil wacht i kwel 40k verder voor een mooie gtr34 :) of 12k voor een mooie s15 :) en ach, de micra is wel mooi te maken, simpel verlaging, mooie donkerbronzen velgen met blauwe rand achter de multispaak en baysideblue lakje en het ziet er al wat leuker uit.
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
pi_86526969
lolwut

Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
  vrijdag 17 september 2010 @ 10:12:05 #132
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_86527826
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:32 schreef Rick_dB het volgende:

[..]

laten we het erop houden dat ik de micra niet voor de mooi koop. als ik een mooie jap wil wacht i kwel 40k verder voor een mooie gtr34 :) of 12k voor een mooie s15 :) en ach, de micra is wel mooi te maken, simpel verlaging, mooie donkerbronzen velgen met blauwe rand achter de multispaak en baysideblue lakje en het ziet er al wat leuker uit.
Voor rond de 26k pond heb je al een GT-R R-34 En voor veel minder al een R43-GTT. Alleen zijn die om de een of andere reden vaak automaat.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_86535189
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:37 schreef Rick_dB het volgende:
lolwut

[ afbeelding ]
Die hebben ze bij de Mazda dealer in Rilland staan. Leuk bakkie hoor, en best vlot voor z'n formaat.
pi_86535276
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:48 schreef Faxie het volgende:

[..]

Die hebben ze bij de Mazda dealer in Rilland staan. Leuk bakkie hoor, en best vlot voor z'n formaat.
Wats best vlot?
404 - Not Found
pi_86549116
VW Golf 6 GTI jaloersmakend vlot :) Tenminste, bij de acceleratie, maar tot ca 120km/u schat ik dat de Mazda de Golf voor kan blijven ! En daar word je echt niet vrolijk van als je in de Golf rijd...In de AZ-1 "Autozam" daarintegen, kan je je lol niet op :P

En daarbuiten, als je in zo'n klein vlot gebakje rijd... krijg je eeeerg veel aandacht en alleen maar positieve reacties :D
pi_86550568
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:18 schreef Meike26 het volgende:
VW Golf 6 GTI jaloersmakend vlot :) Tenminste, bij de acceleratie, maar tot ca 120km/u schat ik dat de Mazda de Golf voor kan blijven ! En daar word je echt niet vrolijk van als je in de Golf rijd...In de AZ-1 "Autozam" daarintegen, kan je je lol niet op :P

En daarbuiten, als je in zo'n klein vlot gebakje rijd... krijg je eeeerg veel aandacht en alleen maar positieve reacties :D
Als er maar geen vlotte pittige kapsels in zitten :')
404 - Not Found
  vrijdag 17 september 2010 @ 20:53:41 #137
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_86550674
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:00 schreef Zwappel het volgende:

[..]

Net zoals die sjonnys tegenwoordig in Astra's en Corsa's rijden, snap ik ook niet.
Waarom dan niet een Colt ofzo, die zijn ook wel lachen op zich :D


Maar ja, da's geen echte Japanner.
pi_86550961
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:51 schreef Zwappel het volgende:

[..]

Als er maar geen vlotte pittige kapsels in zitten :')
Maak je geen illusies... ik mag dan wel een kort geknipt kapsel hebben...maar pittig ? :N
pi_86551870
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:51 schreef Zwappel het volgende:

[..]

Als er maar geen vlotte pittige kapsels in zitten :')
:') +1
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
pi_86556708
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:18 schreef Meike26 het volgende:
VW Golf 6 GTI jaloersmakend vlot :) Tenminste, bij de acceleratie, maar tot ca 120km/u schat ik dat de Mazda de Golf voor kan blijven !
Ik vraag me af hoe, want ik lees een 0-100 tijd van 17 seconden en dan red je het met een doorgewone Golf 1.4 nog wel. Makkelijk zelfs.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86559839
Die tijd van 17 seconden lijkt mij niet te kloppen... die auto weegt net 720 kilo.... met een 670cc turbo blokje moet dat echt veel sneller gaan.
pi_86561721
Acceleration 0-62 mph: 8.0 seconds
Maximum output: 64 PS/63.1 bhp @ 6500 rpm
Maximum torque: 8.7 kgm/62.9 lb ft @ 4000 rpm

bron:

http://www.suzuki-collect(...)5841388e6e/index.htm

Autozam is eigenlijk Mazda, maar dit model is gemaakt door Suzuki.
pi_86563907
zowiezo, afgaan van nummertjes en cijfertjes die nooit 100% kloppen :') . Het zijn richtlijnen.. Je kan wel zeggen dat je bijv 450 pk heb, maar bij hoeveel toeren, en waar? En de 0 - 100 tijd zul je nooit altijd hetzelfde krijgen, de ene keer koppel en schakel je juist, de andere keer wat minder, dan ben je sneller en dan minder. Of iets sneller is dan een ander leer je wel op een normaal circuit, want begin aub niet over dragracen. Dat is door luie amerikanen verzonnen die pk geil zijn.
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
pi_86564301
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:53 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar ja, da's geen echte Japanner.
Die nieuwe gens zien er meestal niet uit.
Deze Colts doelde ik meer op:



404 - Not Found
  zaterdag 18 september 2010 @ 10:45:55 #145
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_86564979
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 10:11 schreef Zwappel het volgende:

[..]

Die nieuwe gens zien er meestal niet uit.
Deze Colts doelde ik meer op:

[ afbeelding ]

[ http://designercars.be/biler/Mitsubishi-Colt-24850.jpg&t=1]afbeelding ]
De CA en CJ series.
Beide was ik niet zo kapot van, de C5 serie daarvoor en dan de 1.8 GTI versie vond ik leuker.



Jammer dat die auto's altijd naar de galemiezen geholpen worden door 'doe het zelf' tuners.
pi_86565255
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 10:45 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

De CA en CJ series.
Beide was ik niet zo kapot van, de C5 serie daarvoor en dan de 1.8 GTI versie vond ik leuker.

[ afbeelding ]

Jammer dat die auto's altijd naar de galemiezen geholpen worden door 'doe het zelf' tuners.
Die vind ik dan weer spuuglelijk :{
404 - Not Found
pi_86565918
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 00:27 schreef Meike26 het volgende:
Die tijd van 17 seconden lijkt mij niet te kloppen... die auto weegt net 720 kilo.... met een 670cc turbo blokje moet dat echt veel sneller gaan.
en

quote:
Op zaterdag 18 september 2010 01:48 schreef Faxie het volgende:
Acceleration 0-62 mph: 8.0 seconds
Maximum output: 64 PS/63.1 bhp @ 6500 rpm
Maximum torque: 8.7 kgm/62.9 lb ft @ 4000 rpm

bron:

http://www.suzuki-collect(...)5841388e6e/index.htm

Autozam is eigenlijk Mazda, maar dit model is gemaakt door Suzuki.
Zelfs als de 8 seconden kloppen, dan nog is een Golf GTI veel sneller naar de 100, laat staan de 120. Niet zo gek, want weegt ruwweg het dubbele, maar heeft ruim drie keer zoveel vermogen.

Ik vind de 8 seconden ook optimistisch overigens (waar de 17 seconden inderdaad wat traag aan doet, maar dat was wat ik vond op het magische interweb). Dat is ruwweg de tijd die een 205 1.9 GTI er over doet die ruim 2 keer zoveel vermogen heeft en slechts 20% meer weegt.

Als je een vergelijkbare auto pakt (b.v. Renault 5 GTS uit 1987, die meer weegt en meer vermogen heeft... resp. 7% en 6%), dan kom je op een tijd van ruim 12 seconden (12,2 om precies te zijn). Nou heeft de 5 GTS ook nog een gearing die een veel lagere topsnelheid toe laat, waardoor de 5 GTS zelfs sneller zou moeten zijn. De Suzuzda zou dus in meest gunstige geval, uitgaande van meer tractie op 11 seconden uit kunnen komen, maar minstens zo realistisch is 13-14 seconden. Kortom: ergens in het midden tussen die 8 en 17 seconden in. Waarbij ik die 17 seconden nog niet uit wens te sluiten, die 8 seconden gaat never nooit niet lukken met een gearing die tot 187 km/u gaat.

(voor je gevoel gaat zo'n klein bakje natuurlijk wel rap)

Die 17 seconden zal dus wellicht niet kloppen, maar een Golf GTI er uit trekken? No way.

[ Bericht 9% gewijzigd door DS4 op 18-09-2010 12:09:00 ]
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86566041
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 09:45 schreef Rick_dB het volgende:
zowiezo, afgaan van nummertjes en cijfertjes die nooit 100% kloppen :') . Het zijn richtlijnen..
Nee, als het goed is zijn het de prestaties die je in optimale omstandigheden kan halen. Nou wil dat bij een Jap doorgaans erg lastig zijn (die houden ervan om de prestaties op te kloppen...), maar in beginsel zou je de prestaties moeten kunnen halen.

quote:
Je kan wel zeggen dat je bijv 450 pk heb, maar bij hoeveel toeren, en waar?
Niet dat ik de "waar" nog kan plaatsen in deze zin (immers, het is altijd op zeeniveau...), maar bij welk toerental je 450pk hebt is helemaal niet van belang. 450pk = 450pk en ik verwacht dat iedere producent in staat is om een bak te bouwen die bij de motor past.

quote:
En de 0 - 100 tijd zul je nooit altijd hetzelfde krijgen, de ene keer koppel en schakel je juist, de andere keer wat minder, dan ben je sneller en dan minder.
En als twee auto's gelijkwaardig zijn aan elkaar kan het zo maar betekenen dat auto A de ene keer wint en auto B de andere keer. Als een van de twee auto's merkelijk sneller is, dan verdampt iedere voorsprong na enkele meters in het resterende deel van de run.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86566116
quote:
De bron is overigens wel lachwekkend. Bloedjeserieus deze auto vergelijken met een icoon uit de autohistorie, de originele Mercedes SL...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86568384
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 11:44 schreef DS4 het volgende:

[01]

Nee, als het goed is zijn het de prestaties die je in optimale omstandigheden kan halen. Nou wil dat bij een Jap doorgaans erg lastig zijn (die houden ervan om de prestaties op te kloppen...), maar in beginsel zou je de prestaties moeten kunnen halen.
[02]

Niet dat ik de "waar" nog kan plaatsen in deze zin (immers, het is altijd op zeeniveau...), maar bij welk toerental je 450pk hebt is helemaal niet van belang. 450pk = 450pk en ik verwacht dat iedere producent in staat is om een bak te bouwen die bij de motor past.
[03]

En als twee auto's gelijkwaardig zijn aan elkaar kan het zo maar betekenen dat auto A de ene keer wint en auto B de andere keer. Als een van de twee auto's merkelijk sneller is, dan verdampt iedere voorsprong na enkele meters in het resterende deel van de run.
01. inderdaad, en hoevaak komen die optimale omstandigheden voor?
02. waar als in pk op de achterwielen, voorwielen, enz enz daar zit namelijk ook nog verschil in
03. als A verkeerd koppelt dan zou B dus voor moeten lopen voor even, en andersom. zelfs als a+b dezelfde bestuurder zou hebben zou hij de 1e keer 0-100 in 4 kunnen doen, 2e run 0-100 in 4,5 > 4,2 > 4,8 enz enz.

maw als jij net een Nissan GTR heb gekocht en kan patsen met de nurburgringtijden wilt niet zeggen dat jij die tijd ook kan en zal neerzetten hoe aantoonbaar de cijfertjes wel niet zijn. again, cijfers zijn cijfers, uitgebracht om een indicatie te geven. je kan een auto met 150 pk of een auto met 400 pk hebben, iedereen rijd anders, en dus niet iedereen zal dezelfde 0-100 tijd krijgen zoals in het boekje staat. het is wel van belang bij hoeveel rpm het aantal pk loskomt, want je bouwt het op met rotaties. niets voor niets staat er vermogen xpk @ xxxx rpm / koppel xnm @ xxxx rpm.
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')