Hoe meer vermogen, hoe meer tractie een rol speelt. Bij dit soort vermogens zit je op droog eigenlijk altijd goed. En dan nog: beiden hebben last van dezelfde omstandigheden.quote:Op zaterdag 18 september 2010 13:17 schreef Rick_dB het volgende:
01. inderdaad, en hoevaak komen die optimale omstandigheden voor?
Dat scheelt in de tractie en nogmaals: bij deze vermogens scheelt dat nauwelijks. Heb er overigens gewoon iets over gezegd...quote:02. waar als in pk op de achterwielen, voorwielen, enz enz daar zit namelijk ook nog verschil in
Bij dit soort auto's van 0-120 km/u... echt, dan kun je een behoorlijke fout goed maken met een Golf GTI. En dan nog: als ik morgen roep dat ik met een Prius een GT-R er uit kan rijden ga ik ook niet de volgende dag zeggen: ik bedoelde als de bestuurder van de GT-R de motor af liet slaan (overigens, bij de GT-R is dat best knap, maar dat terzijde).quote:03. als A verkeerd koppelt dan zou B dus voor moeten lopen voor even, en andersom. zelfs als a+b dezelfde bestuurder zou hebben zou hij de 1e keer 0-100 in 4 kunnen doen, 2e run 0-100 in 4,5 > 4,2 > 4,8 enz enz.
Nou... ik wel dus. Maar een sprintje in rechte lijn is wel iets heel anders dan rijden op de Ring.quote:maw als jij net een Nissan GTR heb gekocht en kan patsen met de nurburgringtijden wilt niet zeggen dat jij die tijd ook kan en zal neerzetten hoe aantoonbaar de cijfertjes wel niet zijn.
Iedereen die enigszins kan rijden kan met de auto's waar het hier om gaat op misschien 2 tienden na het maximale eruit halen. Zo simpel is het nl. met weinig vermogen. En al rijdt iemand met 2 dagen zijn rijbewijs in de Golf GTI tegen Schumacher in die Suzuzda... dan wint die gozert met net zijn rijbewijs makkelijk. Zo enorm groot is het verschil.quote:again, cijfers zijn cijfers, uitgebracht om een indicatie te geven. je kan een auto met 150 pk of een auto met 400 pk hebben, iedereen rijd anders, en dus niet iedereen zal dezelfde 0-100 tijd krijgen zoals in het boekje staat.
UItgaande van exact dezelfde bak heb je gelijk. Maar een bak wordt nu eenmaal afgestemd op de motor.quote:het is wel van belang bij hoeveel rpm het aantal pk loskomt, want je bouwt het op met rotaties. niets voor niets staat er vermogen xpk @ xxxx rpm / koppel xnm @ xxxx rpm.
met sommige punten ben ik het niet geheel met je oneens, maar kom op, je bent geen meester van de ring, dus het lijkt me sterk dat jij net zo'n snelle tijd zou behalen als nissan dat heeft gedaan die dag. dan zou zelfs mn oma die tijd nog kunnen neerzetten. zoals die man/vrouw die dag reed doen weinig hem/haar na, omdat het momentopnames zijn. misschien zetten ze een nog snellere tijd neer als ze het weer proberen maar zo kun je door blijven gaan tot je niet meer vooruit komt.quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:37 schreef DS4 het volgende:
Nou... ik wel dus. Maar een sprintje in rechte lijn is wel iets heel anders dan rijden op de Ring.
Misschien vanwege de deuren?quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
De bron is overigens wel lachwekkend. Bloedjeserieus deze auto vergelijken met een icoon uit de autohistorie, de originele Mercedes SL...
Nou, die tijd van Nissan haal je inderdaad niet, omdat dat geen standaard GT-R was. Die 7:26 is, kortom, een leugen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:23 schreef Rick_dB het volgende:
met sommige punten ben ik het niet geheel met je oneens, maar kom op, je bent geen meester van de ring, dus het lijkt me sterk dat jij net zo'n snelle tijd zou behalen als nissan dat heeft gedaan die dag. dan zou zelfs mn oma die tijd nog kunnen neerzetten. zoals die man/vrouw die dag reed doen weinig hem/haar na, omdat het momentopnames zijn.
Ze kunnen inderdaad vast de auto nog meer vermogen meegeven.quote:misschien zetten ze een nog snellere tijd neer als ze het weer proberen
Bij deze.quote:ik wacht je tegenreactie af
Dat zal best... maar toch... Het is lachwekkend.quote:
Ja, hoor. Een Toyota nog wel. De 2000GT. Die vind ik mooi.quote:Of heb je heeeel misschien nog een bijdrage voor hier? Doe eens goed je best, er moet toch wel een Jap naar jouw smaak zijn.
ah, zoals porsche ook beweerdequote:Op zaterdag 18 september 2010 19:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, die tijd van Nissan haal je inderdaad niet, omdat dat geen standaard GT-R was. Die 7:26 is, kortom, een leugen.
SportAuto: 7:38 voor het bekende niet volledige rondje (scheelt 8 seconden), dus 7:46. 20 seconden verschil omdat er een mislukte F1 coureur achter het stuur zat? Lamenielache.quote:
In Japan staat er een 2000GT te koop. Er staat alleen geen prijs bijquote:Op zaterdag 18 september 2010 19:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat zal best... maar toch... Het is lachwekkend.
[..]
Ja, hoor. Een Toyota nog wel. De 2000GT. Die vind ik mooi.
Voor een linksgestuurde (en ik zou altijd een linksgestuurde willen hebben zo lang ik in NL woon of ieder land waar men aan de goede kant rijdt) betaal je al snel 3 ton in goede staat...quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:33 schreef Meike26 het volgende:
In Japan staat er een 2000GT te koop. Er staat alleen geen prijs bij
Goed idee. Geldt ook voor het andere topic, DS4.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:20 schreef Koepert het volgende:
JOngens, ga elkaar PM-en ofzo met dat geneuzel... Of maak n eigen topic ofzo... K raak er n beetje vermoeid van..
RHD is ook veel fijner op snelwegen, niet telkens het licht direct in je knat van de zijspiegel, als je vaak rechts rijd niet dat moeilijke over de schouder gedoe. blij dat na de micra een r34 of een s15 komt ^_^quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:11 schreef Meike26 het volgende:
@DS4,
Dus alleen maar omdat hij rechtsgestuurd is, zal je hem hoe dan ook laten staan ? Wat dom !!
In een rechtsgestuurde auto in Nederland is helemaal zo erg niet. Het went binnen een dag en je hebt direct het gevoel dat je iets bijzonders rijd! Bovendien zorgt het wel eens voor leuke situaties![]()
De Figaro is dus ook rechts-gestuurd en daarbij ook richting-aanwijzerhendel zit rechts ipv links. Maar waar je zou verwachten, dat je daar aan moet wennen.. moet ik er juist vaak aan wennen dat ik weer in een linksgestuurde auto rijd, met stuiterende ruitenwissers tot gevolg
KLZE motor dusquote:Op zaterdag 18 september 2010 23:13 schreef Etimm het volgende:
dees vink nou echt heul mooiMazda MX-6 2.5V6 ('91-'97)
Voorkant is vet, achterkant imo spuug- en spuuglelijk..quote:Op zondag 19 september 2010 01:20 schreef Rick_dB het volgende:
neem dan aub het fortune model:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en optische tuning bestaat niet, dat heet styling
Fantastisch ding inderdaad! Zij die hier überhaupt op de markt geweest?quote:Op zondag 19 september 2010 04:16 schreef Faxie het volgende:
Ow en deze niet vergeten trouwens, de allereerste Mazda rotatiemotor auto uit 67, de Cosmo Sport
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 september 2010 04:16 schreef Faxie het volgende:
Ow en deze niet vergeten trouwens, de allereerste Mazda rotatiemotor auto uit 67, de Cosmo Sport
[ afbeelding ]
Die RX7 uitvoering van de onderste die jij hebt is volgens mij hetzelfde als deze:quote:Op zondag 19 september 2010 01:20 schreef Rick_dB het volgende:
neem dan aub het fortune model:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en optische tuning bestaat niet, dat heet styling
De japanse MX-6 had standaard de KLZE erin liggen. (200pk) Bij mij ligt de KLDE (170pk) erin vanuit de fabriek. KLZE is natuurlijk wel een leuke upgradequote:Op zondag 19 september 2010 00:30 schreef Rick_dB het volgende:
[..]
KLZE motor dusvind het leuke autos ja mar de achterkant vind ik niet echt kloppen, te lang, vooral zonder spoiler. over klze gesproken:
[ afbeelding ]
Weet ik niet zeker eigenlijk. Ik denk het niet, maar wellicht dat er wel 1 of 2 in NL zijn nu.quote:Op zondag 19 september 2010 10:15 schreef MrSoreto het volgende:
[..]
Fantastisch ding inderdaad! Zij die hier überhaupt op de markt geweest?
ik dacht dat klze 250pk wasquote:Op zondag 19 september 2010 11:27 schreef Etimm het volgende:
[..]
De japanse MX-6 had standaard de KLZE erin liggen. (200pk) Bij mij ligt de KLDE (170pk) erin vanuit de fabriek. KLZE is natuurlijk wel een leuke upgrade
Het klinkt wel vet, maar van buiten is het helaas nogsteeds een Micraquote:Op zondag 19 september 2010 20:21 schreef Rick_dB het volgende:
oh zwabber, sr20det k11 ook niet goed?
Inderdaad over gehoord, en dit is een vrij extreem geval op zichquote:Op zondag 19 september 2010 22:23 schreef Rick_dB het volgende:
daarom juist, ever heard of "sleeper"? "wolf in sheeps clothes?"
Hoeveel geld ben je verder voordat je zoiets voor elkaar hebt dan?quote:Op zondag 19 september 2010 22:26 schreef Rick_dB het volgende:
haha no shit, 175 pk op 700 kilo![]()
K10 vind i kook wel grappig maar vind het jammer dat de bumpers zo hoog zitten..zaten ze gelijk met de zijschorten had ik zo de k10 willen nemen
zal behoorlijk wat zijn, een sr20det blok alleen kost al zo'n 2k, dan moet je je motorruim nog aanpassen, inlaat, uitlaat, ophanging.. zover wil ik niet gaan met een eerste bak, meer kleine dingen (verlagen, inlaat, uitlaat, strippen van binnen behalve 1 sportstoel,stuur en 1 oem stoel voor passagier) en wie weet met de tijd zien wat er is. de k10 vind ik zelf bruter dan de k11 maar de bumpersquote:Op zondag 19 september 2010 22:32 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Hoeveel geld ben je verder voordat je zoiets voor elkaar hebt dan?
Ziet er inderdaad aardig uit.quote:Op maandag 20 september 2010 07:54 schreef DrDarwin het volgende:
[ afbeelding ]
Een mooie Mitsubishi Galant Sigma..oftewel GTO..uit 1972
Wow!quote:Op zondag 19 september 2010 00:30 schreef Rick_dB het volgende:
[..]
KLZE motor dusvind het leuke autos ja mar de achterkant vind ik niet echt kloppen, te lang, vooral zonder spoiler. over klze gesproken:
[ afbeelding ]
bij jeroentje kun je een klze swap uit laten voeren, kost zo'n 2200 dacht ik incl blok. ik wou eerst ook een 1.8 v6 > 2.5 v6 maar de kosten zijn best wat, dat gewicht + v6quote:Op maandag 20 september 2010 09:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wow!![]()
Zó hoort een MX3 uit te zien.
Ik ben nog altijd méér dan tevreden met mijn 98'er MX3, ondanks dat het model inmiddels bijna 20 jaar oud is ziet 'ie er nog altijd niet verouderd of oubollig uit. Bovendien rijdt het echt heerlijk, ik stap nog altijd iedere keer ontzettend tevreden uit. Jammer genoeg heeft de mijne geen KLZE, maar de standaard 1.8 V6 aan boord. Hopelijk brengt Mazda ooit nog eens een opvolger uit, met de Kabura hebben ze iig wel al een voorzet gegeven op hoe zo'n opvolger uit zou kunnen zien:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |