+ Super mooie zonsondergang! De kleuren, die struik links, de wolken partij.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:09 schreef Ruud het volgende:
[..]
+ Lekker veel te zien
+ Panorama
+ Fraaie kleurtjes
- Masten zijn afgesneden aan de bovenkant
- Iets overbelicht links, maar kun je niet veel aan doen (tenzij je een filter hebt)
- Border met plakband. Leuk idee, maar is meer iets voor een website
Zonsondergang gisteren, gauw gemaakt vanuit het raam:
[ afbeelding ]
Klik voor groter.
+ Originele belichtingquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:15 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Super mooie zonsondergang! De kleuren, die struik links, de wolken partij.
- Die zwarte vlek een beetje rechts in het midden als ik toch iets moet zeggen. Maar jij kunt daar verder niet veel aan doen
[ afbeelding ]
+ Kleuren en scherpte! Je laat duidelijk zien dat het een erg oud of veel gebruikt bootje is.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:22 schreef Nytro het volgende:
+Mooie kleuren
+helemaal scherp
-beetje te scheef
-wit is uitgebeten
Ook een bootje
[ afbeelding ]
Hoe leuk ze ook is, toch mag je de foto resizen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
+ Originele belichting
+ Dieptewerking door DOF
- Het geheel is toch iets te donker naar mijn mening
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:54 schreef Blijheid het volgende:
Mooie plaat, leuk effect met die bollende weerspiegeling, ook mooie kleuren en contrast. Als ik dat toch iets moet zeggen, hij is niet helemaal symmetrisch. Rechts staat het plaatje waar de kaars op staat wel helemaal in beeld en links niet.
[ link | afbeelding ]
De herfst is d'r weer ... klik voor groter.
+ Het idee is leukquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:54 schreef Blijheid het volgende:
Mooie plaat, leuk effect met die bollende weerspiegeling, ook mooie kleuren en contrast. Als ik dat toch iets moet zeggen, hij is niet helemaal symmetrisch. Rechts staat het plaatje waar de kaars op staat wel helemaal in beeld en links niet.
[ link | afbeelding ]
De herfst is d'r weer ... klik voor groter.
+ Mooie kleuren!quote:Op maandag 11 oktober 2010 07:30 schreef polariteit het volgende:
@Neo-Mullen: De compositie van je plaat is wel okee, hij kijkt lekker weg. De HDR-Bewerking kijkt wat minder fijn, ik vind de kleuren een beetje vies ogen.
[ link | afbeelding ]Dagpauwoog by Marcel Tuit, on Flickr
+Fijne kleurenquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:37 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
+ Mooie kleuren!
+ Detail op lichaam vlinder
+ Lastig object mooi gebracht (ik heb het geprobeerd en te weinig geduld voor vlinders!)
- scherptediepte: ik denk dat met een hogere F je de vleugels misschien wat scherper had gekregen
- er lijkt wat chromatic aberration op de randen van de vleugels plaats te vinden
mijn foto:
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:23 schreef very het volgende:
[..]
+Fijne kleuren
+Lekker scherp
-Niet rechtgetrokken
-Misschien iets teveel vignette
[ afbeelding ]
Prachtig! Ik zou hier geen minpunt op kunnen verzinnenquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:23 schreef very het volgende:
[..]
+Fijne kleuren
+Lekker scherp
-Niet rechtgetrokken
[ afbeelding ]
Mooie strakke foto! Wellicht voor het mooie iets te veel lucht, verder erg tof!quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:23 schreef very het volgende:
[..]
+Fijne kleuren
+Lekker scherp
-Niet rechtgetrokken
[ afbeelding ]
Heej een bekend huisje! Mooie kleurtjesquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:37 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
+ Mooie kleuren!
+ Detail op lichaam vlinder
+ Lastig object mooi gebracht (ik heb het geprobeerd en te weinig geduld voor vlinders!)
- scherptediepte: ik denk dat met een hogere F je de vleugels misschien wat scherper had gekregen
- er lijkt wat chromatic aberration op de randen van de vleugels plaats te vinden
mijn foto:
[ afbeelding ]
Thanks voor de tip!quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:09 schreef 2x4 het volgende:
[..]
Heej een bekend huisje! Mooie kleurtjes![]()
Ik zou misschien eens een iets spannendere compositie proberen, recht van voren in het midden is meestal een beetje saai. Google eens op gulde snede, bijv hier.
+ Mooie strakke minimale foto. Oranje kleur springt er super uit.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:23 schreef very het volgende:
[..]
+Fijne kleuren
+Lekker scherp
-Niet rechtgetrokken
[ afbeelding ]
- Water is grijzigquote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:26 schreef polariteit het volgende:
+Dromerig sfeertje
+Compo kijkt lekker weg
-vignetting
-in het midden toch wel heel erg korrelig
[ link | afbeelding ]
Greens in a grey world by Marcel Tuit, on Flickr
+ Sfeerquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 00:20 schreef zquing het volgende:
[..]
- Water is grijzig
- horizon zit imho te hoog
- voorgrond is niet zo interessant
- ik mis lijnwerking(imho vrij essentieel voor een foto met zo'n hoge horizon)
+ leuk perspectief
[ link | afbeelding ]
+belichtingquote:Op zondag 17 oktober 2010 19:07 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Sfeer
+ Belichting
- Scherpte, kan scherper.
- Ik kan nog net een stukje van haar rechter arm zien ipv van helemaal of helemaal niet.
[ afbeelding ]
Die witte puntjes zijn rotzooi wat op het water drijftquote:Op zondag 17 oktober 2010 19:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
+belichting
+onderwerp
- De witte punten (hoe komen die erop?)
- De crop/zoom. Er is niet echt een fiets die eruit spring, wat meer uitgezoomder zodat er wat meer te zien is zou ik mooier vinden.
[ afbeelding ]
Zondagochtend tijdens een toernooi. Zwaar.
Het lijkt heel erg op ruis zoals de films vroeger hadden. Dat met de donkere kleuren geeft het een oude tint, wat opzich wel tof is, alleen vind ik de ruis hier vooral storend. Maar daar valt niets aan te doen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:08 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Die witte puntjes zijn rotzooi wat op het water drijftDaar kan ik niet veel aan doen.
Ik snap je standpunt, maar vind het in deze situatie wat overdreven om daar aan vast te houden.quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:13 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik heb 1 grote witte vlek weggepoetst omdat die wel heel erg opviel. Die anderen laat ik zo als het is. Ik ben niet zo van het wegwerken van storende dingen in foto's omdat ik vind dat een foto gewoon in 1 keer goed genomen moet worden ipv allerlei achteraf bewerk.
Kleuren aanpassen okey, maar echt dingen uit de foto verwijderen vind ik niets.
quote:Heb niet echt technische opmerkingen maar hoop dat mijn opmerkingen zinnig zijn?Op zondag 17 oktober 2010 19:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
+belichting
+onderwerp
- De witte punten (hoe komen die erop?)
- De crop/zoom. Er is niet echt een fiets die eruit spring, wat meer uitgezoomder zodat er wat meer te zien is zou ik mooier vinden.
[ afbeelding ]
Zondagochtend tijdens een toernooi. Zwaar.
quote:1 persoon heeft een zwemvest aan met een rugnummer, dat in combi met mijn naam, en dan hou je vrij weinig sporten overOp donderdag 21 oktober 2010 00:55 schreef Texas2step het volgende:
[..]
Heb niet echt technische opmerkingen maar hoop dat mijn opmerkingen zinnig zijn?
+ heel duidelijk dat de personen op de foto er niet helemaal bij zijn.
-is me niet duidelijk dat het om een toernooi gaat, wat mij betreft kunnen ze ook een kater hebben.
+eens een keer geen perfecte foto maar het dagelijks leven
- weinig opwindend
be gentle?
Eigen kritiek, had iets door de knie-en moeten gaan zodat ik op ooghoogte was..
[ afbeelding ]
quote:Gebruik je een nabewerkingsprogramma? Zo niet, dan zou ik Picasa aanraden. Het is gratis, en je kunt er bijvoorbeeld je foto wat lichter mee maken indien die te donker is (zoals deze foto).Op donderdag 21 oktober 2010 14:32 schreef Synesius het volgende:
[ afbeelding ]
Met Olympus E420. Nog maar kort geleden begonnen met fotograferen.
quote:Dit topic heet niet voor niets: "Beoordeel de foto van je voorganger".Op donderdag 21 oktober 2010 14:32 schreef Synesius het volgende:
[ afbeelding ]
Met Olympus E420. Nog maar kort geleden begonnen met fotograferen.
quote:Mijn foto is zo goed dat hij er sprakeloos van isOp donderdag 21 oktober 2010 15:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dit topic heet niet voor niets: "Beoordeel de foto van je voorganger".
quote:ik vind dit een hele mooie plaat. Ik weet niet of het je bedoeling is maar ik vind dit met de mooie licht-donkercontrasten een hele mooie soort van renaissance-schilderij-plaat geworden. Ik mis nog wat dode jachtprooien op de grond alleenOp donderdag 21 oktober 2010 00:55 schreef Texas2step het volgende:
[..]
Eigen kritiek, had iets door de knie-en moeten gaan zodat ik op ooghoogte was..
[ ]
quote:Puristen heb je altijd, maar wat belangrijk in fotografie voor jezelf is, dat je jouw eigen visie eraan kan geven.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:14 schreef Texas2step het volgende:
Dank voor de fijne reacties.
De foto is hier in de tuin gemaakt bij gewoon zonlicht, tussen de bomen en met veel herfstblad en stuiken op de achtergrond. Heb mijn flits met diffuser gebruikt voor het uitlichten van haar kop.
Hoe ik hem verder bewerkt heb, ik kan het eerlijk niet vertellen. Ik kan absoluut niet overweg met PS en gebruik Picknic. En dat gaat bij mij op gevoel.
Sommige mensen vinden het inderdaad overprocessed, persoonlijk vind ik het bij sommige dingen passen en op dit moment is het iets waar ik vrij veel mee bezig ben omdat het goed bij dit hondenras met hun lange geschiedenis past
quote:+ goeie belichtingOp vrijdag 22 oktober 2010 14:43 schreef Cheiron het volgende:
Neem even aan dat ik de foto van polariteit moet benoemen omdat de volgende foto hem niet beoordeelt?
@Polariteit:
+ Glad water en daardoor een strakke reflectie
- Vind de voorgrond weinig toevoegen aan de foto
- In principe niet zo een spannend onderwerp
Vreemd genoeg vind ik de foto ondanks dat hij niet zo spannend is wel fijn omo naar te kijken. Voornamelijk voor het licht van zowel boven als uit de schuur/boot
Apart nog over de hond van Texas2step: Ontzettend sfeervol. Heb je het licht zelf opgezet of is het een toevalstreffer?
Precies wwat HIM zeg trouwens.
Boothbabe @ firstlook gamebeurs
[ | ]
quote:Ik zie dat je in picnik sowieso het orton-ish (En 1960's) filter hebt gebruikt. Het ortonn-ish filter wat die foto zo 'zacht' maakt en ook die kleuren geeft. Wat het nadeel is aan dat filter is dat de foto wat onscherp kan gaan ogen dus ik doe daarna altijd een beetje sharpen (9% meestal, hoger wordt korrelig) zodat dat niet meer opvalt. Ik gebruik zelf picnik heel erg veel icm met photoshop.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:14 schreef Texas2step het volgende:
Dank voor de fijne reacties.
De foto is hier in de tuin gemaakt bij gewoon zonlicht, tussen de bomen en met veel herfstblad en stuiken op de achtergrond. Heb mijn flits met diffuser gebruikt voor het uitlichten van haar kop.
Hoe ik hem verder bewerkt heb, ik kan het eerlijk niet vertellen. Ik kan absoluut niet overweg met PS en gebruik Picknic. En dat gaat bij mij op gevoel.
Sommige mensen vinden het inderdaad overprocessed, persoonlijk vind ik het bij sommige dingen passen en op dit moment is het iets waar ik vrij veel mee bezig ben omdat het goed bij dit hondenras met hun lange geschiedenis past
quote:Je foto moet het vertellen, niet je naam of fotograafOp donderdag 21 oktober 2010 07:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
1 persoon heeft een zwemvest aan met een rugnummer, dat in combi met mijn naam, en dan hou je vrij weinig sporten over
De volgende keer de riem af? Maargoed, ik mag geen commentaar geven omdat ik geen foto heb om te posten
quote:-ScheefOp vrijdag 22 oktober 2010 18:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
+ goeie belichting
+ Ze staat mooi in het midden, en leuk op de foto.
- Het meisje links van haar, en de jongen rechts staan bewogen op de foto, terwijl de hele achtergrond stilstaat. Als die ook wat meer bewogen zou zijn zou het denk ik wat meer effect toevoegen.
[ ]
quote:Dat scheve valt wel mee... Links en rechts staan de ramen netjes recht langs de rand van de foto, alleen ik heb het idee dat de gebouwen zelf zo scheef als een hoer staan. Was de aannemer dronken of is dit de Vijzelstraat of zo?Op vrijdag 22 oktober 2010 21:09 schreef Andyy het volgende:
-Scheef
-te donker, belichting kan lichter
-ruis
-CA
Je had de reflecties ook op de plaat kunnen zetten, horizon in het midden, was hij waarschijnlijk interessanter geweest
Maar zijn die huizen nou apart of komt dat door de vervorming van de lens?
quote:+ Mooie plaat, het onderwerp vult de foto goed.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
+ goeie belichting
+ Ze staat mooi in het midden, en leuk op de foto.
- Het meisje links van haar, en de jongen rechts staan bewogen op de foto, terwijl de hele achtergrond stilstaat. Als die ook wat meer bewogen zou zijn zou het denk ik wat meer effect toevoegen.
[ ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |