abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86452166
quote:
Op woensdag 15 september 2010 09:50 schreef simmu het volgende:
nja, met de topickick maak ik een einde aan mijn twijfel om te posten :)

we hadden vorige week eindgesprek met de kinderarts uit meppel. ik had het even over dit topic, dat ik er van schrok hoe veel mensen blijkbaar over down denken. hij werd echt eventjes kwaad en zei: "nou, gelukkig denkt de medische wereld er anders over!". ik ervaar dat iig al troostend. al vinden sommige mensen hier blijkbaar dat zij uit mogen maken wie wel en wie niet recht van leven heeft, de medische wereld denkt daar gelukkig anders over :6
Dat vind ik ook het doodenge aan sommigen hier!
  woensdag 15 september 2010 @ 10:55:43 #252
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86453515
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:00 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Dat vind ik ook het doodenge aan sommigen hier!
Stropoppen, heerlijk om daar tegen te vechten.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  woensdag 15 september 2010 @ 14:06:07 #253
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_86459937
quote:
Op woensdag 15 september 2010 09:50 schreef simmu het volgende:
nja, met de topickick maak ik een einde aan mijn twijfel om te posten :)

we hadden vorige week eindgesprek met de kinderarts uit meppel. ik had het even over dit topic, dat ik er van schrok hoe veel mensen blijkbaar over down denken. hij werd echt eventjes kwaad en zei: "nou, gelukkig denkt de medische wereld er anders over!". ik ervaar dat iig al troostend. al vinden sommige mensen hier blijkbaar dat zij uit mogen maken wie wel en wie niet recht van leven heeft, de medische wereld denkt daar gelukkig anders over :6
Ik ben ook nog steed erg blij dat het hele OK en kinderartsen team dat Isis precies 2 jaar geleden op de wereld heeft gezet niet op dat moment gezegd heeft "Volgensmij is er iets mis met dit kindje, dus laat die reanimatie maar zitten", maar gewoon keihard heeft geknokt voor het leven van m'n meiske.
pi_86460030
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:06 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ik ben ook nog steed erg blij dat het hele OK en kinderartsen team dat Isis precies 2 jaar geleden op de wereld heeft gezet niet op dat moment gezegd heeft "Volgensmij is er iets mis met dit kindje, dus laat die reanimatie maar zitten", maar gewoon keihard heeft geknokt voor het leven van m'n meiske.
op het moment dat reanimatie nodig is is er natuurlijk wat mis met het kindje :')

ik ben juist blij dat er ouders zijn welke van te voren aangeven dat als een kind niet levensvatbaar is van zichzelf na de geboorte dat de artsen dan niet in mogen grijpen om het in leven te houden ^O^
(meegemaakt in nabije omgeving en vind het erg knap van die mensen! kind is dan ook spoedig overleden)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 15 september 2010 @ 14:11:15 #255
4177 Jojogirl
pi_86460125
Ja, die reactie verwachtte ik natuurlijk al en hij slaat nergens op. Isis is namelijk op haar ontwikkelingsachterstand na kerngezond en heeft ook geen hartafwijkingen o.i.d. De artsen weten ook nog steeds niet waarom ze zo in nood was op dat moment, maar waarschijnlijk is mijn placenta gewoon uitgeput geweest en lag de oorzaak bij mij, niet bij haar :P
pi_86460323
Fok hangt aan elkaar van uitzonderingen....zo ook jouw kind :)
  woensdag 15 september 2010 @ 14:19:12 #257
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86460452
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:08 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

op het moment dat reanimatie nodig is is er natuurlijk wat mis met het kindje :')

ik ben juist blij dat er ouders zijn welke van te voren aangeven dat als een kind niet levensvatbaar is van zichzelf na de geboorte dat de artsen dan niet in mogen grijpen om het in leven te houden ^O^
(meegemaakt in nabije omgeving en vind het erg knap van die mensen! kind is dan ook spoedig overleden)
Ik ben blij dat de artsen er zo niet over denken, anders was ik nu niet getrouwd en had ik niet de kinderen gehad die ik nu heb.
Mijn man is overigens de rest van zijn leven gezond geweest, op een vleesetende bacterie na maar dat heeft niks met zijn hartstilstand bij geboorte te maken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86460481
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:08 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Daar ging het in dit geval dus duidelijk niet over.

Zoveel mensen in dit topic roepen gewoon maar wat, ze weten niet waar ze het over hebben.

Ik zag laatst het boek de upside van down. wauw.
De arts in dit filmpje (minuut 3) heeft denk ik een heldere verklaring voor de negatieve beeldvorming en misschien een zinnige bijdrage aan dit topic.

Jojo is je meisje vandaag jarig? Gefeliciteerd! :s)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_86460515
en als bij ons niet ingegrepen was, dan was de zwangerschap voor ravi ws ook problematisch geworden (die had dan een verhoogde kans gehad op bekneld raken door zijn broertje)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86460550
jojogirl! ik legde de connectie zelfs nog niet! gefeliciteerd jullie :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86460560
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:19 schreef Estrys het volgende:

[..]

Daar ging het in dit geval dus duidelijk niet over.

Zoveel mensen in dit topic roepen gewoon maar wat, ze weten niet waar ze het over hebben.

Ik zag laatst het boek de upside van down. wauw.
De arts in dit filmpje (minuut 3) heeft denk ik een heldere verklaring voor de negatieve beeldvorming en misschien een zinnige bijdrage aan dit topic.

Jojo is je meisje vandaag jarig? Gefeliciteerd! :s)
Ja zoveel mensen roepen maar wat. En anderen proberen te doen alsof het syndroom van down zeer normaal is en de mensen die het hebben misschien wel beter zijn dan de rest, want ze hebben geen drankprobleem. :') Die discussie is sowieso helemaal los gegaan wat dat betreft.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 15 september 2010 @ 14:23:36 #262
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86460622
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:15 schreef Leipo666 het volgende:
Fok hangt aan elkaar van uitzonderingen....zo ook jouw kind :)
Weet je, mijn nichtje was zo ernstig ziek bij haar geboorte, ja, bij haar was het beter geweest als ze haar meteen hadden laten gaan.
Maar een hartstilstand bij geboorte wil lange na niet altijd iets zeggen over de gezondheid van het kind, het kan te maken hebben met uitputting, dat de bevalling te lang duurde, met vastzitten in het geboortekanaal, iets mis met de placenta en zo nog veel meer.

Dus je kan niet zeggen dat ieder kind wat bij de geboorte niet zelfstandig ademd dat ze die niet mogen helpen, aangezien er vele niks aan overhouden.
Sterker nog, als je zo denkt zouden ze bij een volwassen persoon met een hartstilstand ook niet mogen helpen, wat is immers het verschil?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 15 september 2010 @ 14:25:13 #263
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86460676
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:21 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Ja zoveel mensen roepen maar wat. En anderen proberen te doen alsof het syndroom van down zeer normaal is en de mensen die het hebben misschien wel beter zijn dan de rest, want ze hebben geen drankprobleem. :') Die discussie is sowieso helemaal los gegaan wat dat betreft.
Uiteraard is het allemaal wat aangedikt, waarschijnlijk ook van beide kanten uit.
En een kind met down heeft het niet beter dan de rest, maar het hoeft ook niet minder te zijn, gewoon anders.
  woensdag 15 september 2010 @ 14:29:33 #264
4177 Jojogirl
pi_86460817
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:21 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Wat is normaal? Het is gewoon een relatief veel voorkomende aandoening en in die zin dus normaal. En nee, ze zijn niet beter dan de rest, maar ook niet slechter. Voornamelijk gewoon anders. En het is raar dat we in een tijd waarin iedereen uniek wil zijn, ineens zo'n moeite hebben met deze diversiteit.

En dank voor de felicitaties :*
pi_86460909
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:29 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Wat is normaal? Het is gewoon een relatief veel voorkomende aandoening en in die zin dus normaal. En nee, ze zijn niet beter dan de rest, maar ook niet slechter. Voornamelijk gewoon anders. En het is raar dat we in een tijd waarin iedereen uniek wil zijn, ineens zo'n moeite hebben met deze diversiteit.

En dank voor de felicitaties :*
Er zit gewoon een upside en downside aan down en aan ieder ander kind!
Dat is sowieso altijd iets om over na te denken!
dus
pi_86460919
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:29 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Met normaal bedoel ik gezond. En je kan veel zeggen over het syndroom van down, maar gezond is het niet. Dat de ene persoon dat, nadat het in vroeg stadium bekend is, uit zou willen bannen, dat is niet perse slecht.

En dat iedereen uniek wil zijn maar moeite heeft met deze diversiteit slaat dan nergens op.
Net zoals niemand wil uniek zijn met een arm minder. Of extreem lelijke mensen. Zo wil ook niemand uniek zijn.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 15 september 2010 @ 14:40:01 #267
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86461174
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:32 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Met normaal bedoel ik gezond. En je kan veel zeggen over het syndroom van down, maar gezond is het niet. Dat de ene persoon dat, nadat het in vroeg stadium bekend is, uit zou willen bannen, dat is niet perse slecht.

Dus je moet perse gezond zijn om te mogen leven?
Hoeveel mensen ken jij die 100% gezond zijn?
pi_86461657
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:23 schreef snakelady het volgende:
Sterker nog, als je zo denkt zouden ze bij een volwassen persoon met een hartstilstand ook niet mogen helpen, wat is immers het verschil?
kennis van me is ambulancebroeder en heeft een niet-reanimeren verklaring op zak en als ketting om zijn nek hangen. door zijn jaren ervaring in het ziekenhuis (allerlei afdelingen) heeft hij kunnen zien hoe meerendeel van de mensen uiteindelijk er vanaf komen, dat is meestal niet zo goed :N

dus rationeel gekeken (niet emotioneel) zou ik ook niet geholpen willen worden bij een hartstilstand. laat mij dan maar lekker dood gaan :Y
pi_86462203
Wat een droevigheid zeg, in deze topic.

Wij hebben er bewust niet voor gekozen om de combinatietest te doen. Ik zou de keuze voor het al dan niet afbreken van de zwangerschap niet hebben kunnen nemen. Te meer omdat het zwanger worden al niet een heel makkelijke onderneming was en ik ervan overtuigd was dat ik sowieso van mijn kindje zou houden, gezond of niet. Daarnaast vind ik persoonlijk een afbreking van de zwangerschap na de 20ste week behoorlijk ingrijpend. Iets waar hier eigenlijk maar weinig over gesproken is.

Uiteraard hoopt iedereen en dus ook ik op een gezond kindje en ook dat dit altijd zo blijft.

Het krijgen van kindjes is niet te rationaliseren. Een kinderwens is namelijk helemaal niet rationeel. Dus hier posters gaan verwijten dat ze (te) emotioneel reageren is eigenlijk een beetje vreemd.

Daarnaast is het allemaal zo makkelijk praten als je zelf nooit zwanger bent geweest of kinderen hebt. Ik wist namelijk voor mijn zwangerschap ook 100% zeker dat ik een kindje met het down syndroom zonder meer weg zou laten halen. Toen ik zwanger was, was mijn mening echter sterk veranderd.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_86464599
quote:

[..]

Niemand zal ook met je in discussie gaan over de vrijheid van keuze hierin. En als iemand het niet aan kan om een kindje met down op de wereld te zetten, dan is dat zijn of haar keuze. Maar dit is een keuze die de aanstaande vader en moeder zelf moeten maken. Daar moeten buitenstaanders (wat me opvalt in dit topic is dat de meerderheid daarvan man is, is dat toevallig?) zich vooral niet mee bemoeien. Niemand, behalve ik en mijn partner, beslist over wat er in mijn buik en met mijn kind(eren) gebeurt.

Dat is ook hetgeen me tegen de borst stuit (auw) in deze topicreeks, het gemak waarmee er over leven en dood besloten wordt. Niet goed? Aborteren die handel, want je bent nutteloos voor de maatschappij (volgens hun criteria dan). Ik ben dan ook benieuwd: wie van degenen die deze mening zijn toegedaan zelf ooit voor een dergelijke keuze heeft gestaan? Of is uberhaupt ouder?

quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:09 schreef djenneke het volgende:
Wat een droevigheid zeg, in deze topic.

Wij hebben er bewust niet voor gekozen om de combinatietest te doen. Ik zou de keuze voor het al dan niet afbreken van de zwangerschap niet hebben kunnen nemen. Te meer omdat het zwanger worden al niet een heel makkelijke onderneming was en ik ervan overtuigd was dat ik sowieso van mijn kindje zou houden, gezond of niet. Daarnaast vind ik persoonlijk een afbreking van de zwangerschap na de 20ste week behoorlijk ingrijpend. Iets waar hier eigenlijk maar weinig over gesproken is.

Uiteraard hoopt iedereen en dus ook ik op een gezond kindje en ook dat dit altijd zo blijft.

Het krijgen van kindjes is niet te rationaliseren. Een kinderwens is namelijk helemaal niet rationeel. Dus hier posters gaan verwijten dat ze (te) emotioneel reageren is eigenlijk een beetje vreemd.

Daarnaast is het allemaal zo makkelijk praten als je zelf nooit zwanger bent geweest of kinderen hebt.
Ik ben het volledig met je eens.
pi_86487587
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:13 schreef twentemeisje het volgende:
Dat is ook hetgeen me tegen de borst stuit (auw) in deze topicreeks, het gemak waarmee er over leven en dood besloten wordt. Niet goed? Aborteren die handel, want je bent nutteloos voor de maatschappij (volgens hun criteria dan).
er is nog geen leven na die paar weken :')
  donderdag 16 september 2010 @ 09:07:07 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86487818
quote:
[..]

En dat iedereen uniek wil zijn maar moeite heeft met deze diversiteit slaat dan nergens op.
Net zoals niemand wil uniek zijn met een arm minder. Of extreem lelijke mensen. Zo wil ook niemand uniek zijn.
Nee, klopt, en als iemand dat wil doen dan is dat zijn of vooral haar eigen beslissing, maar het is geen beslissing die je anderen kunt opdringen, en daar draait het hele topic zo ongeveer om.

Dat sommige fuguren het liefst anderen zouden willen dwingen zo'n ingreep te ondergaan is simpelweg te triest voor woorden. Dat je zelf die keuze zou maken is prima, niemand veroordeelt een ander daarop, maar veroordeel anderen er dan ook niet op dat ze die keuze niet willen maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86488006
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:53 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

En als je het topic had gelezen had je ook geweten dat als je abortus wil ondergaan vanwege down dat je daar pas achter komt rond de 20 weken.
En geloof me, met 20 weken is het al echt een mensje en voel je het bewegen in je buik.
Overigens is het dan ook geen gewone abortus meer hoor, dan wekken ze de bevalling op en moet je vaak gewoon bevallen.

Kwam overigens nog wel een leuke quote tegen.

quote:
Een gemiddeld kind met Down heeft een IQ van rond de 80. Dat is altijd nog 10 punten hoger dan de ondergrens voor deelname in het Amerikaanse leger!

pi_86488487
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:17 schreef snakelady het volgende:

[..]

En als je het topic had gelezen had je ook geweten dat als je abortus wil ondergaan vanwege down dat je daar pas achter komt rond de 20 weken.
En geloof me, met 20 weken is het al echt een mensje en voel je het bewegen in je buik.
Overigens is het dan ook geen gewone abortus meer hoor, dan wekken ze de bevalling op en moet je vaak gewoon bevallen.

Kwam overigens nog wel een leuke quote tegen.
[..]

Dat ligt wel meer aan de toelatingseis van het leger dan aan hoe slim een kind met Down is. :')

Persoonlijk zou ik zo iemand niet een m16 in zijn handen willen stoppen. Maar goed, dat ben ik. :P
pi_86488623
Zeg ook niet dat de mensne met down moeten toelaten in het leger, maar vond het wel een leuke quote. ;)
  donderdag 16 september 2010 @ 10:11:54 #276
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_86489357
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:53 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Oh, de foetus is nog dood? Wat is dat nu voor stelling :')
  donderdag 16 september 2010 @ 10:36:31 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86490082
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:11 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Op het moment dat het van een embryo een foetus is geworden is er sowieso leven...
Juist die overgang is zo'n risicomoment waarbij het vruchtje het niet altijd redt.

En een test waarbij je kunt bepalen of er sprake is van een afwijking als Down (of ernstiger) vindt altijd plaats als er sprake is van een foetus.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86490428
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:11 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Behalve dat er helemaal niets van klopt. Een foetus van 20 weken (op dit moment de termijn waarop down kan worden geconstateerd) is al behoorlijk ontwikkeld.
  donderdag 16 september 2010 @ 10:53:40 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86490662
Met een vlokkentest kun je ook al vrij zeker vaststellen of er sprake is van Down, maar ook dan zit je op minstens 13 weken zwangerschap voor je die beslissing kunt nemen.

En ook met 13 weken is het al een redelijk ontwikkelde vrucht... eigenlijk is het vanaf het moment dat een embryo een foetus wordt een compleet kindje, het moet alleen groter en sterker groeien.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86492803
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:53 schreef Leandra het volgende:
Met een vlokkentest kun je ook al vrij zeker vaststellen of er sprake is van Down, maar ook dan zit je op minstens 13 weken zwangerschap voor je die beslissing kunt nemen.

En ook met 13 weken is het al een redelijk ontwikkelde vrucht... eigenlijk is het vanaf het moment dat een embryo een foetus wordt een compleet kindje, het moet alleen groter en sterker groeien.
Dat wist ik niet. Wel dat vlokkentest een grotere kans geeft op miskraam dan een vruchtwaterpunctie.
  donderdag 16 september 2010 @ 17:37:37 #281
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_86505156
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 18 september 2010 @ 10:19:53 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86564481
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:55 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Wel dat vlokkentest een grotere kans geeft op miskraam dan een vruchtwaterpunctie.
Daarom kan het als je in een risicogroep zit, van belang zijn om bijtijds de NT-meting te laten doen, zodat je eventueel nog vroeg genoeg bent voor een vlokkentest en niet automatisch moet wachten op de vruchtwaterpunctie en de uitslag daarvan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 10:48:13 #283
5428 crew  miss_sly
pi_86593971
Volgena het VU moet de NT-meting gebeuren tussen 12w0d en 12w6d. Alleen dan is het een meting die iets zegt. Daarvoor is nog niet goed te meten en zowel ervoor als erna zegt het niet meer iets over de kans dat er iets mis is. Eerder dan die termijn kan de NT-meting dus niet. Wel kun je kiezen voor een vlokkentest ivm verhoogde kans, maar dat s nog zonder NT_meting of combi-test.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')