abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86162257
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:39 schreef eriksd het volgende:

[..]

Misschien wel, maar momenteel wel realistischer.
Ik begrijp volkomen dat je als VVD of mogelijk zelfs CDA niet samen wil werken met de SP. Maar om vervolgens in de reet te kruipen van WIlders. Ik zou mij kapotschamen als liberaal of christendemocraat. Helemaal wanneer je je bedenkt dat Rutte vooral heel bang is voor Wilders en daarom koste wat kost met hem wil regeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 7 september 2010 @ 13:42:47 #177
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_86162275
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:12 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

VVD, PVV en CDA willen samen (met mogelijk extra steun van de SGP). Als die echt samen willen, dan is er geen andere combinatie meer mogelijk.
VVD en CDA willen graag samen, dat is alles wat echt duidelijk is. De enige partij die met hun wil is echter dan weer de PVV momenteel, maar dat vindt men bij het CDA weer lastig (de VVD vindt het blijkbaar prima...). Zo klaar is het helemaal niet.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_86162459
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:42 schreef kingmob het volgende:

[..]

VVD en CDA willen graag samen, dat is alles wat echt duidelijk is. De enige partij die met hun wil is echter dan weer de PVV momenteel, maar dat vindt men bij het CDA weer lastig (de VVD vindt het blijkbaar prima...). Zo klaar is het helemaal niet.
CDA vindt het helemaal niet (meer) zo lastig. Wat iig vast staat is dat ze verder willen onderhandelen met zijn drieën, dan zou het vreemd zijn dat de koningin of informateur een andere route uitstippelt waar deze drie partijen toch niet mee akkoord gaan. Dan kan Cohen nu bijvoorbeeld wel aan zet komen (al lijkt dat me sterk), maar die kan onmogelijk een andere coalitie vormen als VVD, CDA en PVV hun poot stijf houden.
  dinsdag 7 september 2010 @ 13:52:01 #179
104871 remlof
Europees federalist
pi_86162565
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:36 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je beseft je dat het CDA en SP een hilarische combinatie is? En PvdA - CDA? Zolang Verhagen daar zit komt dat links er echt niet.
Juist en als dit weer mislukt denk ik ook dat het is afgelopen met de haagse carrière van Verhagen (en Rutte).
Yankee go home!
pi_86162641
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Juist en als dit weer mislukt denk ik ook dat het is afgelopen met de haagse carrière van Verhagen (en Rutte).
De wens is de vader van de gedachte. Rutte gaat nergens heen mocht het mislukken. Rutte is dé man van de VVD.
  dinsdag 7 september 2010 @ 13:54:43 #181
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_86162643
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:48 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

CDA vindt het helemaal niet (meer) zo lastig. Wat iig vast staat is dat ze verder willen onderhandelen met zijn drieën, dan zou het vreemd zijn dat de koningin of informateur een andere route uitstippelt waar deze drie partijen toch niet mee akkoord gaan. Dan kan Cohen nu bijvoorbeeld wel aan zet komen (al lijkt dat me sterk), maar die kan onmogelijk een andere coalitie vormen als VVD, CDA en PVV hun poot stijf houden.
Het punt is dat die hun poot niet zomaar stijf zullen houden, hun eerste prioriteit is de partij, niet die coalitie. Als ze zo graag wilden was die regering er allang geweest. Dat veel CDA'ers instemden betekend niet dat ze staan te springen over deze samenwerking. Het gemorrel vanuit de buitenkant moet toch een duidelijke indicatie zijn. Denk je dat die allemaal hun mond gaan houden nu? Het CDA begaat een kapitale fout in hun ogen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 september 2010 @ 13:55:23 #182
862 Arcee
Look closer
pi_86162660
quote:
Welnee, ze vertrokken vrijdag toch ook niet?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86162664
quote:

[..]

Dat denk ik ook. Snap ook nog steeds niet waarom velen Rutte vooraf zo'n geschikte ministerpresident-kandidaat vonden. Als deze formatie tot dusverre iets heeft bewezen dan is het wel dat Rutte totaal niet in staat is over zijn eigen schaduw heen te stappen. Ook speelt hij geen bindende rol aangezien hij het CDA en de PVV in eerste instantie niet binnen boord heeft weten te houden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 7 september 2010 @ 13:56:27 #184
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_86162692
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:54 schreef nikk het volgende:

[..]

De wens is de vader van de gedachte. Rutte gaat nergens heen mocht het mislukken. Rutte is dé man van de VVD.
Ach, en nog niet zo lang geleden had Rita Verdonk meer voorkeursstemmen. Zo sterk in het zadel zit hij niet (al verwacht ik idd niet dat hij weggaat bij een mislukking). Verhagen zit wel echt op de schopstoel, als dit niet lukt heeft hij zijn hand 2 keer achter elkaar sterk overspeeld.
pi_86162705
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:54 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het punt is dat die hun poot niet zomaar stijf zullen houden, hun eerste prioriteit is de partij, niet die coalitie. Als ze zo graag wilden was die regering er allang geweest. Dat veel CDA'ers instemden betekend niet dat ze staan te springen over deze samenwerking. Het gemorrel vanuit de buitenkant moet toch een duidelijke indicatie zijn. Denk je dat die allemaal hun mond gaan houden nu? Het CDA begaat een kapitale fout in hun ogen.
Ze kunnen ook gewoon met hun drieën om de tafel gaan zitten en de puntjes op de i zetten van wat er al lag (was al in een vergevorderd stadium zover ik weet). Ik kan me niet voorstellen dat het CDA en/of de VVD, nu ze zich uitspreken voor rechts, toch maar naar de PvdA stapt omdat de koningin of de informateur dat wil proberen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 13:57:07 #186
104871 remlof
Europees federalist
pi_86162706
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:54 schreef nikk het volgende:

[..]

Als Rutte geen premier wordt is ie weg, dat weet ik 100% zeker.
Yankee go home!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 september 2010 @ 13:58:12 #187
862 Arcee
Look closer
pi_86162740
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:57 schreef remlof het volgende:
Als Rutte geen premier wordt is ie weg, dat weet ik 100% zeker.
Je bent in de war met Cohen . :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86162845
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:58 schreef Arcee het volgende:

[..]

Je bent in de war met Cohen . :s)
Rutte maakt zichzelf natuurlijk oneindig belachelijk als hij geen premier wordt. De VVD heeft voor de eerste keer de meeste zetels en dan weet Rutte het toch te verneuken. Dan is het dus klaar.
pi_86162915
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rutte maakt zichzelf natuurlijk oneindig belachelijk als hij geen premier wordt. De VVD heeft voor de eerste keer de meeste zetels en dan weet Rutte het toch te verneuken. Dan is het dus klaar.
Gelukkig is dat allemaal fictie, Rutte wordt gewoon premier *O*
pi_86162916
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ken geen enkele VVD-lid die er zo over denkt.
pi_86162966
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:04 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Gelukkig is dat allemaal fictie, Rutte wordt gewoon premier *O*
Lekker voor lul worden gezet door extreem-rechts *O*
  dinsdag 7 september 2010 @ 14:06:11 #192
198365 Morendo
The Real Deal
pi_86162974
Laatste keer dat ik het checkte had Rutte alle kaarten in handen en was het ome Job die smeekte of hij mee mocht doen met de man van het moment. :O
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 7 september 2010 @ 14:06:15 #193
104871 remlof
Europees federalist
pi_86162975
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:04 schreef nikk het volgende:

[..]

Toch zullen ze dan gehakt van hem maken op het volgende VVD-congres.
Yankee go home!
pi_86162982
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:04 schreef nikk het volgende:

[..]

Ken je uberhaupt VVD-leden?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 september 2010 @ 14:07:02 #195
862 Arcee
Look closer
pi_86162999
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:06 schreef Morendo het volgende:
Laatste keer dat ik het checkte had Rutte alle kaarten in handen en was het ome Job die smeekte of hij mee mocht doen met de man van het moment. :O
Inderdaad, Cohen is degene die de zaal gaat verlaten.
pi_86163002
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ken je uberhaupt VVD-leden?
Sowieso mezelf.
pi_86163032
En ze gaan gewoon weer verder 8)7 Als ze deze lijn voort zetten krijgen de politiek journalisten een druk jaar.
pi_86163038
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:07 schreef nikk het volgende:

[..]

Sowieso mezelf.
Jammer dat VVD-leden weinig in de pap hebben te brokkelen. Bovendien zal het nu wel snor zitten met de reputatie van Rutte, maar dat verandert snel als Rutte dit verpest.
pi_86163071
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Toch zullen ze dan gehakt van hem maken op het volgende VVD-congres.
Ik denk dat dat niet zal gebeuren (in het hypothetische geval dat het mislukt). Paars plus zag sowieso bijna niemand zitten en aan het gedoe binnen het CDA kan Rutte niets doen. En dat er gedoe is bij de PVV is een gegeven.
  dinsdag 7 september 2010 @ 14:13:10 #200
198365 Morendo
The Real Deal
pi_86163158
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jammer dat VVD-leden weinig in de pap hebben te brokkelen. Bovendien zal het nu wel snor zitten met de reputatie van Rutte, maar dat verandert snel als Rutte dit verpest.
Rutte kán het überhaupt niet verpesten, want er zijn geen kabinetten mogelijk zónder de VVD. En als grootste fractie in de Tweede Kamer is de VVD natuurlijk ook de grootste partij in een coalitie en mogen ze de premier leveren. Glashelder.
Die Lebenslust bringt dich um.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')