Kan Wilders het kabinet wel laten vallen? Hij kan op zijn best zeggen: ik lever geen gedoogsteun meer. Maar de "echte" regering zit er dan nog steeds. of zie ik het mis???quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:03 schreef Igen het volgende:
Gaat het nou straks eigenlijk ook zo? Dat Wilders het kabinet laat vallen, Rutte naar de Koningin gaat, en de hele zooi dan een paar dagen later ook weer terugkrabbelt?
Ik denk het.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:03 schreef Igen het volgende:
Gaat het nou straks eigenlijk ook zo? Dat Wilders het kabinet laat vallen, Rutte naar de Koningin gaat, en de hele zooi dan een paar dagen later ook weer terugkrabbelt?
Dat was idd een giller.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:25 schreef voice-over het volgende:
Heerlijk dat zure commentaar van Pechtold, Cohen en Halsema op de recente ontwikkelingen. Het grappigste vond ik nog wel Roemers schijnheilige opmerking over het geen respect hebben voor de koningin. Alsof een communist zich druk zou maken over de 'roofridders van Oranje'.
Dus als je de regels rond de monarchie wil veranderen, mag je geen kritiek hebben op hoe het proces nu loopt?quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:25 schreef voice-over het volgende:
Heerlijk dat zure commentaar van Pechtold, Cohen en Halsema op de recente ontwikkelingen. Het grappigste vond ik nog wel Roemers schijnheilige opmerking over het geen respect hebben voor de koningin. Alsof een communist zich druk zou maken over de 'roofridders van Oranje'.
Hij krijgt vast zijn zin (als de 3 persé willen, en persé alleen met elkaar, dan is er geen houden meer aan)...quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:53 schreef Arcee het volgende:
Zou Rutte dan informateur worden? Of misschien wel direct formateur...
Misschien een afkoelperiode inbouwen voor Wilders.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:03 schreef Igen het volgende:
Sowieso informateur want er worden nog inhoudelijke onderhandelingen gevoerd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:53 schreef Arcee het volgende:
Zou Rutte dan informateur worden? Of misschien wel direct formateur...
Bron: http://nos.nl/artikel/183404-koningin-beatrix-ontvangt-rutte.htmlquote:Koningin Beatrix ontvangt Rutte
Koningin Beatrix ontvangt VVD-leider Rutte om te spreken over de formatie. Halverwege de avond arriveerde Rutte op paleis Noordeinde. De koningin overlegde eerder met haar vaste adviseurs.
Rutte adviseerde de koningin gisteren hem te vragen een concept-regeerakkoord te schrijven, omdat de formatie van een rechts kabinet vrijdag was stukgelopen. Vandaag kwam de rechtse coalitie echter weer in beeld, omdat PVV-leider Wilders na het vertrek van CDA-dissident Klink weer verder wil onderhandelen.
Politiek gaat ook overtuigingen, dan zijn mensen natuurlijk bereid om wat verder te gaan. Vraag maar na, iedere politicus zal zeggen dat zijn visie min of meer het best voor het land is.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:07 schreef KoosVogels het volgende:
Zo zie je maar weer; politiek is eigenbelang.
In het geval van Rutte en zelfs Wilders wil ik dat best geloven. Maar Verhagen is man met een liefde voor het pluche. Hij is als de dood dat hij het Binnenhof moet verlaten. Klink is dan meer een politicus die uitgaat van zijn overtuigingen. Een beetje christendemocraat gaat immers niet regeren met de PVV.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Politiek gaat ook overtuigingen, dan zijn mensen natuurlijk bereid om wat verder te gaan. Vraag maar na, iedere politicus zal zeggen dat zijn visie min of meer het best voor het land is.
Mwah, iig 18 van de 21 CDA-fractieleden wel. Of nu waarschijnlijk 19.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:11 schreef KoosVogels het volgende:
Een beetje christendemocraat gaat immers niet regeren met de PVV.
Maar zijn dat christendemocraten? Heb er ook nogal moeite mee om de VVD van tegenwoordig te bestempelen als liberaal. Objectief gezien is het christelijke gedachtegoed in strijd met die van de PVV. Eerlijk is eerlijk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Mwah, iig 18 van de 21 CDA-fractieleden wel. Of nu waarschijnlijk 19.
Ik ook.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:14 schreef KoosVogels het volgende:
Heb er ook nogal moeite mee om de VVD van tegenwoordig te bestempelen als liberaal.
Zeker.quote:Objectief gezien is het christelijke gedachtegoed in strijd met die van de PVV. Eerlijk is eerlijk.
Ik ook...quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik ook.
[..]
Zeker.Vandaar ook de kromme constructie van gedogen.
Nee, dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
PS Denken jullie ook dat het mogelijk dat de koningin eerst een stevig woordje met Rutte wisselt alvorens hem zijn zin te geven (zijn zin geven omdat ze eigenlijk niet anders kan)??
Waarom niet?? Ze heeft toch bijna 2 dagen voor niets gesprekken gevoerd?? En heel sympatisch richting haar schijnt hij ook niet geweest te zijn in het debat..quote:
Op het moment dat ze ze voerde waren ze niet voor niets. Ze snapt ook best dat er van alles kan gebeuren waardoor de zaken weer anders komen te liggen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom niet?? Ze heeft toch bijna 2 dagen voor niets gesprekken gevoerd?? En heel sympatisch richting haar schijnt hij ook niet geweest te zijn in het debat..
Ja, het is een schande dat 3 partijen in meerderheid tot een akkoord willen komen. Nog nooit meegemaakt in een parlementaire democratie.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:45 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Nee, Rutte had überhaupt niet opeens moeten komen met de intentie om de mislukte onderhandelingen een doorstart te geven. De drie partijen + de informateur waren erover uit dat de formatie mislukt was, Rutte had inmiddels een nieuw plan gemaakt (zelf een akkoord schrijven) en de Koningin hierover ingelicht, de Koningin was inmiddels bezig met een nieuwe consultatieronde, en nu komt Rutte doodleuk vertellen dat 'ie eigenlijk gewoon door wil in de oude combinatie.
Dat is knap respectloos van hem.
Hoezo voor niets? Vandaag is er gewoon een nieuwe werkelijkheid. Welcome to the real world, Bea.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom niet?? Ze heeft toch bijna 2 dagen voor niets gesprekken gevoerd?? En heel sympatisch richting haar schijnt hij ook niet geweest te zijn in het debat..
Dit idd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:24 schreef Mike het volgende:
Op het moment dat ze ze voerde waren ze niet voor niets. Ze snapt ook best dat er van alles kan gebeuren waardoor de zaken weer anders komen te liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |