Is daar blokmarkering dus je mag rechts inhalen. Maar smal blijft het.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:26 schreef jacobras het volgende:
[..]
Inderdaad. En nu je 't zegt, ik reed die vrachtwagen rechts voorbij, helemaal niet bij nagedacht. Was meer aan het opletten of ik wel op de goede baan zat, en nergens met de auto bij langs schraapte
.
Maar 't is er ook zo'n kliederbende, al die gele lijnen die ze daar hebben getekend.
[..]
Hm, hopelijk voor die leerling was het aan het eind van het examen...
Ik checkte daarstraks even de verbruiksmeter van de boordcomputer... 1:21 zelfsquote:Op donderdag 9 september 2010 19:35 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb vanochtend weer 'even' 66 euro in m'n tank gemikt.
Ja, het blijft een vervelend punt daarquote:Op donderdag 9 september 2010 17:26 schreef jacobras het volgende:
[..]
Inderdaad. En nu je 't zegt, ik reed die vrachtwagen rechts voorbij, helemaal niet bij nagedacht. Was meer aan het opletten of ik wel op de goede baan zat, en nergens met de auto bij langs schraapte
.
Maar 't is er ook zo'n kliederbende, al die gele lijnen die ze daar hebben getekend.
[..]
Dat is daar inderdaad gewoon 120 als de spitsstrook dicht is. Anders 100.quote:Op vrijdag 10 september 2010 00:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Mensen, even iets wat ik me al een tijdje afvroeg. Was net weer op de A1 en dan heb ik het over het stuk tussen Utrecht en Amersfoort, weet niet meer precies welk gedeelte maargoed. Op een gegeven moment kom je op zo'n stuk dat 's nachts de rechterbaan dicht is (rode kruizen op matrixbord, elke keer dat ik er 's nachts reed was die dicht) en m'n gps geeft aan dat de maximum snelheid 80km/h is. Nergens staat een snelheidslimiet aangegeven dus ik ga van 120km/h uit terwijl de rest met 140+ eroverheen knalt.
Waarom oh waarom doet m'n tomtom zo raar op dat stuk? Waren er ooit werkzaamheden en is dat nog niet geupdate of?
Wat je bij veel auto's ziet is dat de berijder de luchtcirculatie altijd op 'binnen' heeft staan.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:36 schreef monsterd. het volgende:
Ik vroeg mij eigenlijk af wat jullie tegen beslagen ruiten doen. Bij mij helpt namelijk niet zoveel, en ik heb er iedere dag last van.
Raam open, ventilatie aan gericht op de ruiten etc. Warm/koude lucht.. Het is niet echt efficient, blijft altijd een klein waasje zitten.
Hij staat dus altijd al op buitenquote:Op vrijdag 10 september 2010 07:48 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Wat je bij veel auto's ziet is dat de berijder de luchtcirculatie altijd op 'binnen' heeft staan.
'Binnen' betekend dat de lucht in de auto constant wordt gerecirculeerd zonder dat er verse lucht van buiten bij komt. Ook vocht wordt dan steeds rondgepompt door de auto, en er komt steeds meer bij omdat jijzelf vocht toevoegt (denk aan transpiratie), of omdat je met natte kleding instapt enz..
Zet de luchtcirculatie op 'buiten', dat is gezonder voor jou en voor je passagiers.
Totdat je auto helemaal droog is van binnen duurt wel een tijdje, je hebt geen idee hoeveel vocht er in bekleding (stoelen, tapijt, matten e.d) zit.
(achter een vuilniswagen mag je 'm best even op binnencirculatie zetten hoor)
Er bestaat ook droge ruitenpoets. Die wrijf je net als autowax in, het vormt een wit droog laagje, en als je het uitpoetst is elke vettigheid of waas weg.
Zoiets als dit:quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:12 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hij staat dus altijd al op buiten.
Wat is dat precies voor Ruitenpoets?
Daar krijg ik dus constant strepen van, dus ik zit maar niet meer aan mijn ruitenquote:Op vrijdag 10 september 2010 09:17 schreef L0we het volgende:
Veeg je die condens makkelijk weg met een doekje? Of blijft er dan een veeg achter?
Zoiets heb ik. Dat werkt even, en daarna is het weer terug. Zoals ik alzeiquote:Op vrijdag 10 september 2010 09:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Zoiets als dit:
http://carclean.nl/produc(...)ml_10583_100125.aspx
Je wrijft het erop, laat het drogen en wrijft het weg.
Net zoals je de buitenkant van je auto poetst.
Dikke kans dat je kachelradiateur dan een klein beetje lekt. Die wordt vochtig, en op het moment dat je de aanjager aanzet komt er een mini klein beetje op je ruiten terecht. Dat geeft een vettige aanslag.quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:51 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Daar krijg ik dus constant strepen van, dus ik zit maar niet meer aan mijn ruiten
Zal het eens proberen. Ze hebben hier bij de carrefour (die hypermaché) gewoon een afdeling met autospullen. Zal daar eens rondneuzen!quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:19 schreef L0we het volgende:
[..]
Dikke kans dat je kachelradiateur dan een klein beetje lekt. Die wordt vochtig, en op het moment dat je de aanjager aanzet komt er een mini klein beetje op je ruiten terecht. Dat geeft een vettige aanslag.
Wat je het beste kan doen is een blikje / flesje lekstopspul (weet er geen beter woord voor) kopen en gebruiken.
[ afbeelding ]
zoiets dus
edit: Hoop dat je dat daar ergens op de kop kan tikken
Mag je wel rijden met een militair rijbewijs op zak? Volgens mijn broer wel. Trouwens wel oneerlijk. Hij heeft B rijbewijs, vrachtwagen met aanhanger en hij krijgt ook nog een bus rijbewijs (hij kan goed lullenquote:Op donderdag 9 september 2010 16:42 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Heeft 4 weken geduurd voordat ik op me werk mijn militair rijbewijs uitgereikt kreeg, en 15 dagen voordat hij omgezet was naar civiel B![]()
Ondertussen stond al wel 3 weken me nieuwe auto voor de deur... je kunt je voorstellen hoelang 3 weken dan duren
Ik heb weleens een auto een dag lang in een verwarmde parkeergarage gezet met de ramen op een kiertje om al het vocht eruit te krijgen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:55 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Zoiets heb ik. Dat werkt even, en daarna is het weer terug. Zoals ik alzei
Als het dezelfde carrefour is als in Frankrijk zullen ze het zeker hebbenquote:Op vrijdag 10 september 2010 10:29 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Zal het eens proberen. Ze hebben hier bij de carrefour (die hypermaché) gewoon een afdeling met autospullen. Zal daar eens rondneuzen!
Okay danku! DomDom inderdaadquote:Op vrijdag 10 september 2010 06:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is daar inderdaad gewoon 120 als de spitsstrook dicht is. Anders 100.
Geen idee waarom DomDom daar vreemd doet, ik heb dr zelf geen.
Alleen in een militair voertuig (dus een MB jeep, personenauto met defensie kenteken etc), voor de rest is een militair rijbewijs geen geldig rijbewijs dus.quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:28 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Mag je wel rijden met een militair rijbewijs op zak? Volgens mijn broer wel. Trouwens wel oneerlijk. Hij heeft B rijbewijs, vrachtwagen met aanhanger en hij krijgt ook nog een bus rijbewijs (hij kan goed lullen)
Welke A1? De A1 is van Amsterdam naar Amersfoort, de A2 gaat naar Utrecht toe?quote:Op vrijdag 10 september 2010 00:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Mensen, even iets wat ik me al een tijdje afvroeg. Was net weer op de A1 en dan heb ik het over het stuk tussen Utrecht en Amersfoort, weet niet meer precies welk gedeelte maargoed. Op een gegeven moment kom je op zo'n stuk dat 's nachts de rechterbaan dicht is (rode kruizen op matrixbord, elke keer dat ik er 's nachts reed was die dicht) en m'n gps geeft aan dat de maximum snelheid 80km/h is. Nergens staat een snelheidslimiet aangegeven dus ik ga van 120km/h uit terwijl de rest met 140+ eroverheen knalt.
Waarom oh waarom doet m'n tomtom zo raar op dat stuk? Waren er ooit werkzaamheden en is dat nog niet geupdate of?
Veel plezier in de Bergen op Zoomse-bochtquote:Op vrijdag 10 september 2010 22:39 schreef Catch_me het volgende:
Morgen ga ik samen met de vriend van me moeder een wat langer ritje doen (van rotterdam naar woensdrecht, ongeveer 50 minuten) dus lekker wat snelweg kilometers vreten.
Bij de Philip Morris.quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Veel plezier in de Bergen op Zoomse-bocht
haha jeugdsentiment bochtquote:Op vrijdag 10 september 2010 22:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Bij de Philip Morris.
Goh, wat zouden die waarschuwingsborden toch voor nut hebben?
ellukuh doordeweekse dag, a16-a20. Jeejquote:Op vrijdag 10 september 2010 21:12 schreef JDude het volgende:
Ik ben inderdaad blij dat ik niet aan de noordkant van Rotterdam hoef te zijn.
Jep heb er destraks kennis mee gemaaktquote:Op vrijdag 10 september 2010 22:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Bij de Philip Morris.
Goh, wat zouden die waarschuwingsborden toch voor nut hebben?
quote:Op zondag 12 september 2010 12:03 schreef Catch_me het volgende:
Gisteravond ook voor het eerst wezen tanken, gelijk iets fout gedaan wat je maar 1 x fout doet
Mijn tankdop zit aan de bestuurders kant, dus ik rij rustig naar de meest rechtse pomp omdat er niemand stond. Na een beetje een te krappe bocht stond ik eindelijk naast de pomp. Ik kijk uit me raam, ik kijk nog eens... hangt er maar 1 slang: LPG/Gas
![]()
Ben maar snel doorgereden naar het volgende tankstation![]()
Ik moest een keer tanken maar ik zag nergens een bordje 'Euro 95' dus toen deed ik maar net alsof ik ff wat moest doen en toen ben ik snel door gereden naar de tank aan de andere kant van het dorp omdat ik wist dat daar wel euro 95 hebbenquote:Op zondag 12 september 2010 12:03 schreef Catch_me het volgende:
Gisteravond ook voor het eerst wezen tanken, gelijk iets fout gedaan wat je maar 1 x fout doet
Mijn tankdop zit aan de bestuurders kant, dus ik rij rustig naar de meest rechtse pomp omdat er niemand stond. Na een beetje een te krappe bocht stond ik eindelijk naast de pomp. Ik kijk uit me raam, ik kijk nog eens... hangt er maar 1 slang: LPG/Gas
![]()
Ben maar snel doorgereden naar het volgende tankstation![]()
Meestal zijn in scherpe bochten de (advies)snelheden véél te laag vind ik, maar daar klopt ie aardig!quote:Op zaterdag 11 september 2010 13:42 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Jep heb er destraks kennis mee gemaaktTering he wat een bocht
! Als je het niet door hebt zit je idd zo in de vangrail als je je snelheid niet tijdig aanpast naar 50/60 zoals de borden aangeven
quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:11 schreef Purdey het volgende:
Heeft het verhaal ook een positieve kant? Ja! Ik at die nootjes vroeger ook en je krijgt er waanzinnige diaree van, wat er voor zorgt dat ze morgen dus niet meer komen! ^o^
Met mijn eigen auto kan ik meestal 30 á 40 km/u harder door zo'n bocht heen (bochten die ik ken zelfs nog harder), totdat ik het een keer met de caddy van de zaak deed. Dat ging dus niet. Gelukkig zat er een flinke berm en fietspad naast.quote:Op zondag 12 september 2010 12:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Meestal zijn in scherpe bochten de (advies)snelheden véél te laag vind ik, maar daar klopt ie aardig!
Klevers, heerlijk is dat.. Rij je al met 140-150 en vinden ze het nog niet hard genoeg gaanquote:Op zondag 12 september 2010 14:16 schreef Purdey het volgende:
Ik ben vandaag de koningin van het parkeren en autorijden!![]()
Ik heb mezelf na m'n examen niet meer zo goed zien rijden dan vandaag![]()
Bij m'n broer waren alleen parkeerplaatsen vrij waar fileparkeren aan te pas kwam, wat ik dus al sinds april ofzo niet meer gedaan had. Ik stond er in een steek inEn precies op 5 cm van de stoeprand
Eenmaal thuisgekomen reed ik een stukje door om op de hoek te parkeren, ik draaide 'm er in 1 keer in!!
Onderweg is de auto niet afgeslagen, wat een euforie!![]()
Alleen op de heenweg last gehad van een kleverWat is dat irritant zeg
Toen ik 50 reed begreep ik het nog wel (alhoewel, dat is de max snelheid dus..) maar toen ik 60 reed kleefde hij nog
![]()
Hoe dan ook, de auto is schadevrij, en ik ben zo blij als een kind
Wat is dat toch met vaders?! Onze vaders zijn echt precies hetzelfde volgens mij. Altijd commentaar als ik rij, of hij zit me aan te kijken. Een van de eerste keren dat ik in m'n eigen autootje reed ook, ik zit nog weleens te kloten met m'n gas, dat ik onbewust m'n voet beweeg, en dan gaat de auto schudden. Zat ie me heel erg aan te kijken, en toen zei ik 'Wat is er nou?!' 'Ja, ik vraag me af wat je in godsnaam aan het doen denkt te zijn?!' Ja, euh, ik heb deze auto net. Wat denk je danquote:Op zondag 12 september 2010 14:49 schreef CherryLips het volgende:
Jij rijdt veel beter dan ik
Ik had gister schoenen met hakken aan, was ook nieuw. Ik ging zitten en dacht: oja, kak. Nou ja, nergens wat van gemerkt. Ik hoef hier alleen nooit voor het huis te parkeren, want m'n vader zet hem gelijk in de garage. Ja, zo leer ik het nooitLaatst zat hij er ook naast, wil ik hem netjes parkeren, zegtie: 'Zet daar neer, aan de kant! Zet daar neer, kan ik hem binnenzetten!' En uiteindelijk sta ik midden op de weg stil omdat ik in wilde parkeren aan de overkant en hij zit te schreeuwen dat ik hem even bij de buren voor de deur neer moet zetten
Hé, jij wordt betaald terwijl je op Fok zit, dat kan ik dus niet eens!quote:Op zondag 12 september 2010 14:21 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Boo! Ik wil mooi weer en rijden in plaats van werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |